Millä kompetenssilla ateistit määrittelevät

kyssäri.ateille

minkälaisen uskovaisen pitäisi olla?
Tällä palstalla on aika yleistä, että ateistit märittelevät kuka on oikea uskovainen ja muka ei.
Miten te pystytte tähän määrittelyynne ja mihin se perustuu?

58

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Millä kompetenssilla ateistit määrittelevät minkälaisen uskovaisen pitäisi olla?"

      Tätä määrittelyä millainen pitäisi olla käyttävät kyllä lähinnä palstan ns. "oikeauskoiset".

      Heillehän uskovaksi ei kelpaa kukaan muu kun ne kenen tapa uskoa sattuu olemaan sama kun heillä itsellään.

      • pahalta.näyttää

        Sinulla on varmaan ymmärryksesä vikaa koska et ymmärtänyt edes kysymystä.


      • pahalta.näyttää kirjoitti:

        Sinulla on varmaan ymmärryksesä vikaa koska et ymmärtänyt edes kysymystä.

        Kysymys on kopioitu suoraan aloittajalta ja vastasin siihen.


      • itse.aiheutettu

        Kuka tahansa sairastuu jos suoltaa skeidaansa tällä palstalla monila nikeillä 24/7.


      • Soitetaanko_Rikulle
        pahalta.näyttää kirjoitti:

        Sinulla on varmaan ymmärryksesä vikaa koska et ymmärtänyt edes kysymystä.

        Sinä usko.vainen et ole koskaan ymmärtänyt ainuttakaan kysymystä. Tuskin edes vastausta.


      • Niin, meilä jokaisella lienee käsitys siitä, keitä pidämme uskovina ja keitä emme? Ateistella on toisinaan ikävä piirre niputtaa kaikki uskovat sen konservatiivisimman suuntauksen mukaan.


      • juuri.niin
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, meilä jokaisella lienee käsitys siitä, keitä pidämme uskovina ja keitä emme? Ateistella on toisinaan ikävä piirre niputtaa kaikki uskovat sen konservatiivisimman suuntauksen mukaan.

        Konservatiivit ovat ainoita oikeita uskovia. On todella ikävää, että joku sekoittaa liberaalit uskoviin.


      • juuri.niin kirjoitti:

        Konservatiivit ovat ainoita oikeita uskovia. On todella ikävää, että joku sekoittaa liberaalit uskoviin.

        Heh. Sinä et taida tuntea ollenkaan Jeesuksen asennetta: tiukan linjan kirjaoppineet ja fariseukset ovat alinta mitä Jeesus tietää. On oltava liberaalimpi ja syntinsä tunteva.


      • juuri.niin kirjoitti:

        Konservatiivit ovat ainoita oikeita uskovia. On todella ikävää, että joku sekoittaa liberaalit uskoviin.

        Eli olet samaa mieltä kuin ateistit? :D


      • Juuriniin
        mummomuori kirjoitti:

        Eli olet samaa mieltä kuin ateistit? :D

        Ei, vaan sinä näytät olevan ateistien kanssa yhteisrintamassa panettelemassa ja solvaamassa uskovia. Sellaista se liberaali uskonto teettää.


      • näin.tai.niin
        pahalta.näyttää kirjoitti:

        Sinulla on varmaan ymmärryksesä vikaa koska et ymmärtänyt edes kysymystä.

        Jos joku pönttö uskoo taivaalliseen Taika-Jimiin tai nauravaan puuhevoseen kuutamolla tai Helinä-keijuun tai Jumalaan niin eihän tälläisen roskan määrittelemiseen tarvita edes kompetenssia.
        Hömppä on hömppää ja roska on roskaa...


      • Juuriniin kirjoitti:

        Ei, vaan sinä näytät olevan ateistien kanssa yhteisrintamassa panettelemassa ja solvaamassa uskovia. Sellaista se liberaali uskonto teettää.

        Kun kommentoin ”Ateisteilla on toisinaan ikävä piirre niputtaa kaikki uskovat sen konservatiivisimman suuntauksen mukaan.”, tarkoitin juuri tuota, että he tuntuvat pitävän kaikkia uskovia joko fundamentalisteina tai tiukan linjan konservatiiveina.

        Vastasit siihen ”Konservatiivit ovat ainoita oikeita uskovia.”, tosin en tiedä tarkoititko suomalaisia perinteisiä konservatiiveja, jotka eivät ole niitä, joita tuossa tarkoitin. Suurin osa suomalaisista on konservatiivisia ja liberaaleja myönteisenä sekoituksena.

        Jos rajaat suurimman osa uskovia pois, teet siis aivan samaa kuin ateistit.

        Asia on se, mikä on olennaista, ei se, kuka sen ilmaisee tai kirjoittaa. Tiedän että erittäin moni uskova ei vain sen takia kiistä todellisuutta ei totuutta, koska haluaa olla aina vain erimieltä jonkun ateistiksi katsomansa kansaa. Eli on hiukan riidanhaluinen.


    • Olisihan se asiallista, että epäjumaluskoiset eläisivät epäjumalansa antamien määräysten mukaan.

      Jeesus taisi kieltää muiden tuomitsemisen - vahvisti tosin vanhan testamentin lait vuorisaarnassa.

      Noita molempia kun uskonharhassaan yrittää toteuttaa, niin uskonharha katoaa kuin pieru saharaan.

      • ma-he

        Montako uskovaa sinä tunnet henkilökohtaisesti?


    • kui2

      En ole ateisti mutta usein verrataan nykyisten ns mielestään tosi uskovien Raamatunohjeitten noudattamista ennenvanhaisiin "tosiuskoviin", joilla oli paljon tiukemmat uskoonsa perustuvat säännöt.

      Tämä johtuu siitä että he ( nyky- "tosiuskovat") väittävät että he eivät ole luopuneet mistään käsityksistä vaan ja säilyttävät konservatiivisen uskon pitäytyen vanhassa - joka ei suinkaan pidä paikkaansa, tästä on ollut tarkoitus huomauttaa että "säännöt" eivät selvästikään ole samat kuin ennen, eikä muuta!

      Ne eivät ole samat, kuten todettu on.

      • kerro.toki

        Kerrotko jotain esimerkkejä asioista joita konservatiivikristityt eivät noudata vaikka pitäisi.
        Odotan sinun ymmärtävän vanhan ja uuden liiton eron.

        Ja kerro minkälainen sen oikean uskovan sinun mielestäsi pitäisi olla ja mihin nökemyksesi perustat. Sehän oli aloituksen aihe.


      • Minä käsitän kuten silloin kun olin uskossa: jos uskovassa on yhtä vähän uskovan merkkejä kuin ateistissa, niin ei ole uskossa. Luovuin itse uskosta ja itsepetoksesta. Markus 16 ei anna vaihtoehtoja.


      • kui2
        kerro.toki kirjoitti:

        Kerrotko jotain esimerkkejä asioista joita konservatiivikristityt eivät noudata vaikka pitäisi.
        Odotan sinun ymmärtävän vanhan ja uuden liiton eron.

        Ja kerro minkälainen sen oikean uskovan sinun mielestäsi pitäisi olla ja mihin nökemyksesi perustat. Sehän oli aloituksen aihe.

        Niitä on kerrottu toisessa ketjussa jossa itekin kävit varmaan, katso sieltä äläkä teetä ja juoksuta ihmisiä - ja ne on kerrottu useasti täällä muulloinkin mutta sitten vaikenette siinä ketjussa ja aloitatte jonkun uuden ihmettyketjun jossa sitten voi muka tietämättömänä kysellä ja ihmellä samat asiat ja juoksuttaa toista, tuo on taktiikkaa ja tahallista touhua - ku ei oikeasti kiinnostaa pätkääkään?! -Se on Vain se Mitä Meller NYT sanoo, siitä vain pitää välittää niin taivas aukeaa?

        Kysy Melleriltä, miten oli ennen, Meller on vanha mies - kyllä hän tietää..toinen asia on sitten.. kertooko. ..D tai selittääkö pois että miks NYT ei tarttekaan enää noudattaa.


      • kerro.toki
        kui2 kirjoitti:

        Niitä on kerrottu toisessa ketjussa jossa itekin kävit varmaan, katso sieltä äläkä teetä ja juoksuta ihmisiä - ja ne on kerrottu useasti täällä muulloinkin mutta sitten vaikenette siinä ketjussa ja aloitatte jonkun uuden ihmettyketjun jossa sitten voi muka tietämättömänä kysellä ja ihmellä samat asiat ja juoksuttaa toista, tuo on taktiikkaa ja tahallista touhua - ku ei oikeasti kiinnostaa pätkääkään?! -Se on Vain se Mitä Meller NYT sanoo, siitä vain pitää välittää niin taivas aukeaa?

        Kysy Melleriltä, miten oli ennen, Meller on vanha mies - kyllä hän tietää..toinen asia on sitten.. kertooko. ..D tai selittääkö pois että miks NYT ei tarttekaan enää noudattaa.

        Sinä et taida tietää yhtään mitään mistä sinä puhut? Sinulla näyttää olevan vain tarve solvata uskovia.
        Harmi, ettet pysty keskustelemaan.


      • Whocares
        torre12 kirjoitti:

        Minä käsitän kuten silloin kun olin uskossa: jos uskovassa on yhtä vähän uskovan merkkejä kuin ateistissa, niin ei ole uskossa. Luovuin itse uskosta ja itsepetoksesta. Markus 16 ei anna vaihtoehtoja.

        Ketä kiinnostaa


      • kerro.toki kirjoitti:

        Sinä et taida tietää yhtään mitään mistä sinä puhut? Sinulla näyttää olevan vain tarve solvata uskovia.
        Harmi, ettet pysty keskustelemaan.

        Hyvä esimerkki on suhtautuminen avioeroihin, avoliittoihin ja uudelleen avioitumiseen. Kovasti ovat näkemykset muuttuneet. Yhtä hyvä esimerkki on vaikkapa suhtautuminen musiikkiin, tanssimiseen ja viihdekulttuuriin. Kovasti ovat uskovaisten asenteet muuttuneet löysemmiksi verrattuna entisaikoihin.

        Listaa voi jatkaa: naisen asema. Naisten hiusten peittäminen. Meikkaaminen. Pitkät hiukset miehillä.


      • kerro.toki
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Hyvä esimerkki on suhtautuminen avioeroihin, avoliittoihin ja uudelleen avioitumiseen. Kovasti ovat näkemykset muuttuneet. Yhtä hyvä esimerkki on vaikkapa suhtautuminen musiikkiin, tanssimiseen ja viihdekulttuuriin. Kovasti ovat uskovaisten asenteet muuttuneet löysemmiksi verrattuna entisaikoihin.

        Listaa voi jatkaa: naisen asema. Naisten hiusten peittäminen. Meikkaaminen. Pitkät hiukset miehillä.

        Uskovat suhtautuvat avioeroihin juuri kuten Jeesus opasti.
        Tanssi ja musiikki oli tärkeä osa myös juutalaista kulttuuria. Jos joku ei niistä pidä, sekin on sallittua.


      • Whocares kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa

        Vaikea sanoa. Ei sitä, joka ei ole uskossa eikä pidä Jeesuksen sanoja minään.


      • kerro.toki kirjoitti:

        Uskovat suhtautuvat avioeroihin juuri kuten Jeesus opasti.
        Tanssi ja musiikki oli tärkeä osa myös juutalaista kulttuuria. Jos joku ei niistä pidä, sekin on sallittua.

        Niinkö suhtautuvat? Avioerotko on aina hyväksytty uskovien piirissä? Saisinko vahvuistusta jostakin ulkopuolisesta lähteestä?


      • kerro.toki
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niinkö suhtautuvat? Avioerotko on aina hyväksytty uskovien piirissä? Saisinko vahvuistusta jostakin ulkopuolisesta lähteestä?

        Lue mitä mitä minä sinulle äsken vastasin.


      • kerro.toki kirjoitti:

        Lue mitä mitä minä sinulle äsken vastasin.

        Luin jo. Et kuitenkaan ole sellainen lähde, josta tietoa etsisin. Etkö pysty esittämään mitään väitteesi tueksi?


      • kerro.toki
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Luin jo. Et kuitenkaan ole sellainen lähde, josta tietoa etsisin. Etkö pysty esittämään mitään väitteesi tueksi?

        En minä ole mikään lähde väittänyt olevanikaan. Minä kerroin sinulle ihan elävästä elämästä mutta se ei taas sinua mielyttänyt.


      • kerro.toki kirjoitti:

        En minä ole mikään lähde väittänyt olevanikaan. Minä kerroin sinulle ihan elävästä elämästä mutta se ei taas sinua mielyttänyt.

        Tunnen lähes kymmenen uskovaa paria. jotka ovat eronneet. Parhaiten tunnen tapauksen, jossa mies petti vaimoaan.

        Ja tunnen myös helluntailaisen naisen, joka petti miestään. Se kai ainakin voi olla eron syy, kun niin kävikin.


      • AimoMatinpoika
        torre12 kirjoitti:

        Tunnen lähes kymmenen uskovaa paria. jotka ovat eronneet. Parhaiten tunnen tapauksen, jossa mies petti vaimoaan.

        Ja tunnen myös helluntailaisen naisen, joka petti miestään. Se kai ainakin voi olla eron syy, kun niin kävikin.

        Tunnen luterilaisen papin joka on eronnut, ei se niin erikoinen tapaus ollut. Kiivaimmat ateistit ovat ilmeisesti kasvaneet jossain suvaitsemattomassa lahkossa, päässeet siitä eroon, ahtaat moraalikäsitykset ovat jääneet päälle, kohdistuvat nyt uskoviin. Liberaalit uskovat eivät paheksu, ymmärtävät että olemme kaikki vain ihmisiä.


      • AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tunnen luterilaisen papin joka on eronnut, ei se niin erikoinen tapaus ollut. Kiivaimmat ateistit ovat ilmeisesti kasvaneet jossain suvaitsemattomassa lahkossa, päässeet siitä eroon, ahtaat moraalikäsitykset ovat jääneet päälle, kohdistuvat nyt uskoviin. Liberaalit uskovat eivät paheksu, ymmärtävät että olemme kaikki vain ihmisiä.

        En itse puhunut mitään omasta moraalikästyksestäni. Kukin saa erota, jos niin kokee: eihän ero ole koskaan varmaan mikään helppo.


      • AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tunnen luterilaisen papin joka on eronnut, ei se niin erikoinen tapaus ollut. Kiivaimmat ateistit ovat ilmeisesti kasvaneet jossain suvaitsemattomassa lahkossa, päässeet siitä eroon, ahtaat moraalikäsitykset ovat jääneet päälle, kohdistuvat nyt uskoviin. Liberaalit uskovat eivät paheksu, ymmärtävät että olemme kaikki vain ihmisiä.

        ”…ilmeisesti kasvaneet jossain suvaitsemattomassa lahkossa, päässeet siitä eroon, ahtaat moraalikäsitykset ovat jääneet päälle, kohdistuvat nyt uskoviin.”

        En ihan tuota usko, sillä itsekin muistan monia, joilla oli hyvin ahtaat käsitykset. Ajan myötä on vapaammat hyväksyneet esim. erot aika nopeasti, mutta konservatiivisemmat hitaammin. Se mikä oli ennen ehdotonta, ymmärretään nyt toisin kuin tuolloin. Näin siis myös ns. sanatarkkaan Raamattua tulkitsevien kohdalla. Ehkä he eivät vain halua muistaa sitä?


      • kerrotko
        mummomuori kirjoitti:

        ”…ilmeisesti kasvaneet jossain suvaitsemattomassa lahkossa, päässeet siitä eroon, ahtaat moraalikäsitykset ovat jääneet päälle, kohdistuvat nyt uskoviin.”

        En ihan tuota usko, sillä itsekin muistan monia, joilla oli hyvin ahtaat käsitykset. Ajan myötä on vapaammat hyväksyneet esim. erot aika nopeasti, mutta konservatiivisemmat hitaammin. Se mikä oli ennen ehdotonta, ymmärretään nyt toisin kuin tuolloin. Näin siis myös ns. sanatarkkaan Raamattua tulkitsevien kohdalla. Ehkä he eivät vain halua muistaa sitä?

        Mitä Raamatun tulkintaa nyt tarkoitat? Kerro muutamia kohtia.


      • kerrotko kirjoitti:

        Mitä Raamatun tulkintaa nyt tarkoitat? Kerro muutamia kohtia.

        "...sanatarkkaan Raamattua tulkitsevien ..."


      • Sanatarkka
        mummomuori kirjoitti:

        "...sanatarkkaan Raamattua tulkitsevien ..."

        Mitä tuo "sanatarkkaan" Raamatun tulkitseminen on?


      • Sanatarkka kirjoitti:

        Mitä tuo "sanatarkkaan" Raamatun tulkitseminen on?

        :D Hyvä yritys!


    • Luulen että samalla kompetenssilla kuin jotkin uskovat määrittelevät ateisteja ja toisia uskovia.

      • Tai uskovia ateisteiksi...


      • a-teisti kirjoitti:

        Tai uskovia ateisteiksi...

        Niin...eiköhän periaate ole sama...halu määritellä ja ajatus, että omaa kompetenssin siihen.


      • lalslall
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin...eiköhän periaate ole sama...halu määritellä ja ajatus, että omaa kompetenssin siihen.

        Sinulla on kummallinen käsitys siitä kuka ON ateisti.


      • lalslall kirjoitti:

        Sinulla on kummallinen käsitys siitä kuka ON ateisti.

        No mikä se minun kummallinen käsitykseni on?


    • Periaatteessa uskovainen voisi tietää kaiken tiedettävissä olevan ja silti uskoa johonkin.

      • Itse ajattelin 16-vuotiaana tietäväni jo kaiken. Silloin olin väärässä.


      • Tomi.Robison

        Jaa. Minä ajattelin silloin tietäväni edes jotain. Ja väärässä oli ja kunnolla....


      • Mitä enemmän oppii, sitä selkeämmäksi tulee, miten vähän sitä tietääkään!


      • lipilaarille
        mummomuori kirjoitti:

        Mitä enemmän oppii, sitä selkeämmäksi tulee, miten vähän sitä tietääkään!

        Sinulla tietoa on tärkeänpää kuin Jumalan tahto. Olet tyypillinen liberaali joka korvaa Jumalan sana omalla tiedollaan.


      • lipilaarille kirjoitti:

        Sinulla tietoa on tärkeänpää kuin Jumalan tahto. Olet tyypillinen liberaali joka korvaa Jumalan sana omalla tiedollaan.

        Kaikki tieto on aina hyväksi, ei sitä tarvitse halveksia. Jumalan tahto on tärkeä uskovien tietää.


      • lipilaarille kirjoitti:

        Sinulla tietoa on tärkeänpää kuin Jumalan tahto. Olet tyypillinen liberaali joka korvaa Jumalan sana omalla tiedollaan.

        Käytän sitä Jumalan suomaa lahjaa, eli järkeäni. Oppiminen on se, mikä erottaa meidän ihmisistä - miksi siis kamppailla sitä vastaan?


      • Robobotille
        mummomuori kirjoitti:

        Käytän sitä Jumalan suomaa lahjaa, eli järkeäni. Oppiminen on se, mikä erottaa meidän ihmisistä - miksi siis kamppailla sitä vastaan?

        "Oppiminen on se, mikä erottaa meidän ihmisistä..."

        Miten tuo nyt pitäisi ymmärtää sanatarkasti tai kirjaimellisesti? Etkö olekaan ihminen?


      • Robobotille kirjoitti:

        "Oppiminen on se, mikä erottaa meidän ihmisistä..."

        Miten tuo nyt pitäisi ymmärtää sanatarkasti tai kirjaimellisesti? Etkö olekaan ihminen?

        Anteeksi, tuossa on virhe - oppiminen erottaa meidän elämistä.


    • >> Tällä palstalla on aika yleistä, että ateistit määrittelevät kuka on oikea uskovainen ja kuka ei. <<

      Mikä on oikea uskovainen? Mitä sillä tarkoitetaan?
      Jos oletetaan, että oikea uskovainen on uskovainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan, niin jokainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan on oikea uskovainen eli uskovainen.

      Jos joku ei usko, niin hän ei ole uskovainen.

      >> Miten te pystytte tähän määrittelyynne ja mihin se perustuu? <<

      Niin että jos ei itse omaa mitään yliluonnollisen uskomisen kokemusta, niin mistä tietää, uskooko joku päänsä sisällä ihan aikuisen oikeasti siihen, mitä hän väittää uskovansa?

      Lähden siitä, ettei kukaan voi tietää varmasti, mihin toinen uskoo tai ei usko. Joudumme päättelemään sen siitä, mitä ihmiset uskomisistaan meille kertovat ja miten he uskoaan elävät.

      • "Jos oletetaan, että oikea uskovainen on uskovainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan, niin jokainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan on oikea uskovainen eli uskovainen."

        Näinhän se menee, liberaalista fundamentalistiin. Tämä palstalle kirjoittavien uskovien ja piispojen sekä pappien määrittely ateisteiksi on kyllä ihan fundamentalistien oma juttu.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Jos oletetaan, että oikea uskovainen on uskovainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan, niin jokainen joka uskoo Jumalaan/jumalaan on oikea uskovainen eli uskovainen."

        Näinhän se menee, liberaalista fundamentalistiin. Tämä palstalle kirjoittavien uskovien ja piispojen sekä pappien määrittely ateisteiksi on kyllä ihan fundamentalistien oma juttu.

        "Tämä palstalle kirjoittavien uskovien ja piispojen sekä pappien määrittely ateisteiksi on kyllä ihan fundamentalistien oma juttu. "

        Näin se ikävä kyllä taitaa olla.


    • Uskovainen on tietysti sellainen joka uskoo kaikki juorut, varsinkin sellaiset, joissa puhutaan pahaa toisista.

      Olen minäkin 'kuullut' kaikenlaista, mutta en minä kaikkea usko. Tai, jos asia on kiinnostava ja yleisesti merkityksellinen otan sitten selvää erilaisista lähteistä, että mikä tässä on takana, mikä on kertojan motiivi tässä asiassa.

    • tupuna10

      yleensäkin ateistien mukaanlukien tämän palstan ateistit ovat täysin hakoteillä uskovien elämästä. he luulevat, että uskovat haaveilee vaan harpun soitosta pilven reunalla ja eipä sitten muusta haaveillakkaan, muutakuin aivopestään ateisteja ja heikoimpia uskoon.. Raamattu sanoo, että ateisteille tulee saarnata evankeliumi ja jos he eivät ota sitä vastaan, niin se on heidän ongelma. ei uskovan.

      • Täällä vaan niin moni ei ole tässä maailmassa ollenkaan, vaan haaveilee Jeesuksen tuloa ja tempaisua ja pääsyä taivaan iloihin. Ja Suomen miehittämistä.


    • kaikkioikein

      Olen ateisti.
      Jokaisen uskovaisen oma usko on ainoa oikea usko.
      Se on uskon ominaisuus.
      Kaikkien muitten erilainen usko on väärä.

      • Oli vähän typistetty tuo päättelysi. Ei todellakaan kaikki pidä sitä omaa uskoaan "ainoa" ja "oikeana".


    • potaskajututtuja

      minä olen ateisti enkä ole koskaan määritellyt kenenkään uskoa mitenkään. joten puhut aloittaja potaskaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe