Erilaisten pienryhmien muodostus on tosiasia. Ja evankelisluterilaisesta kirkosta eroaminen kiihtyy. Kristinuskon yhteiskunnallinen vaikutus on kaiken aikaa pienenmässä. Oman lisänsä kristinuskon yhteiskunnallisen vaikuttavuuden näivettymiseen tuo uskovienkin (lähinnä ainaoikeassaolevien pienryhmien) ryhtyminen kirkkomme kivittäjiin, eli kirkkoamme ylläpitävien uskovien kristittyjen panettelijoihin ja mustamaalaajiin.
Sitä mukaa kun tunnustavat kristityt vähenevät kirkkovaltuustojen ja kirkkoneuvostojen äänestäjissä, saavat epäuskoiset kirkon jäsenet lisää omiaan kirkon hallintoelimiin toimittamaan kirkkomme tuhoamistyötä sen sisältä käsin.
Ainut voittaja kirkon panettelusta ja kirkosta eroamisissa on itse vanha vihtahousu. Tämä valkeuden enkiliksi muuntautunut perkele on erittäin vaarallinen juuri tunnustaville krisityille, kun se tulee totuuteen vyötettynä. Ja tunnollinen kristitty tietenkin haluaa juuri tuota totuutta, jota paholainen tarjoaa hänelle, - sopivaan muotoon muunnettuna.
Uskonnollisten pienryhmien merkitys yhteiskunnassa
7
269
Vastaukset
- PysyKristittyRintamassa
Summa summaarum. Mitä pienempiin ryhmiin kristityt eristäytyvät, muista ihmisistä, yhteiskunnasta ja toinen toisistaan, sen tehokkaampaa on paholaisen toiminta kristinuskon hävittämiseksi yhteiskunnastamma.
Sehän on pelkästään positiivinen asia, että taikausko katoaa.
Kristinuskonharhaisten hajoaminen omahyväisiin kultteihin on selvä todiste raamatun epäjumalisesta lähteestä - sehän on kokonaan ihmisen luomus ja siten myös kristinuskon kolmiomainen epäjumala on ihmisen luoma.
- KäsiKädessä
Kyllä Jumala pitää valittunsa yhdessä!
- HerraAvaaSokeidenSilmät
Jeesus sanoo
Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
Joh. 17:23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Kun yksi pieni itseään ylistelevä narsistien muista Jeesuksen verellä JUmalan omiksi lunastetuista JUmalan lapsista erilliseksi julistautunut muut tuomitseva joukko julistautuu olevansa tämä "yhtä", niin on ihmeellistäkin suurempi ihme ettei sokeakin jo herää tällaisista "yhtä" valheista.
Olen erittäin hämmästynyt etteivät nämä sokeiden narsistijohtajien pettämän poloiset näe, eivätkä käsitä sitä, että eristäytyminen toisista kristityistä ja muiden kristittyjen tuomitseminen eli evankeliumin ilosanoman pois riistäminen muilta kuin itseltä, on juuri päinvastainen toimenpide mitä Jeesus Kristus omiltaa edellyttää maailmanlaajuisesti. " ... varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Kristuksen evankeliumin määritteleminen yhden pienen porukan yksitysomaisuudeksi ja muiden heittäminen itse otetuin valtuuksin ulos Kristuksesta, on saatanasta lähtevä himo ja halu, USKOMATTOMAN täydellisesti toteutettuna. - RukoilkaaParannukseArmoa
Isä Poika ja Pyhä Henki, eli Sana on kaikkivaltias.
Oppi jonka mukaan esikoislestadiolaisuudesta tulee Jumalaan Jumalalta puuttuvat avut, on niin härski vale, että sen uskoneet ovat aivan umpisokeita.
Jumala ei tarvitse esikoislestadiolaisia osaksi pelastustyötään, kaikki on täydellisesti valmistettu jo 2000 vuotta sitten - ja JOKAINEN JOKA USKOO TÄMÄN EVANKELIUMIN hän pelastuu, niinkuin Raamattu sanoo. Joka muuta tietä opettaa, hän on valehtelija.
Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ...
*) ... ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - älä_petä_ittees
Summasummaarum. Ulkonainenkin jumalanpalvelus, Jumalan sanan tieto ja Jumalan sanan kunnioittaminen tuovat mukanaan siunauksen. Ja moni on vuosikymmenien jälkeen herännyt ja saanut uskon lahjan. Kirkon kivittäjien oppi on saatanasta.
Kirkko tavoittaa "tavallisia" ihmisiä aivan eri tavalla, kun alalleen erikoistuneet muilta suljetut kaikkitietävät uskovien ryhmittymät. Kieltävät mm. kastamasta lapsia Kristukseen, ja muuta paljon pahempaa omanvanhurskauden liivaa pursuavat.
Toki ryhmän sisällä voi olla porukalla lämmintä, mutta porukkalämmittely ja muiden tuomitseminen on Jeesuksen lähetyskäskyn vastaista toimintaa. Lähetyskäsky ja siihen integroitu kastekäsky koskevat näet kaikkia kansoja, ei pelkästään joitakin pienryhmiä.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Joh. 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894120
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353201Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell861954Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511