Miehen suku

Tyttökauhea

Kyllä tuntuu pahalta. Jotenkin kouraisee inhottavasti sisältä. Mieheni kanssahan olen yhdessä, en suvun.
Ettei tällä kai pitäisi olla väliä.
Kihlattuni kanssa olen ollut melkein 3 vuotta yhdessä. Hän oli edellisen kanssa melkein 10 vuotta yhdessä.
Mieheni suku, muun muassa vanhemmat asuvat kaukana, joten emme näe usein.
Ne muutamat kerrat mitä olemme niin eivät ole olleet erityisen läheisiä , muttei myöskään kylmän tuntuisia tapaamisia.
Se vain tuntuu pahalta, että kukaan miehen sukulaisista ei ole esim. pyytänyt sosiaalisessa mediassa kavereiksi. Ja itse en pysty edes lisäämään heitä.
Mutta taas olen huomannut kun olen käynyt miehen entisen sivuilla, että esim. mieheni äiti kirjoittelee tälle entiselle naiselle.
Muun mussa että näkisimmepä, tule käymään, kova ikävä yms.
Oma sukuni on kyllä hyvissä väleissä mieheni kanssa, ja pyytävät käymään, ja ovat muun muassa sosiaalisessa mediassa kavereita.
Jotenkin näin kohtuu yksinäisenä ihmisenä, jolla on muutenkin todella pienet piirit toivoisin että olisin saanut itsekin miehen perheestä toisen perheen, kuten mies minun omasta.
Mies haluaisi muuttaa lähemmäs sukuaan, mutta itsestä tuntuu että en halua, ja tämä on iso osasyy.
Kyseisellä paikkakunnalla ei olisi ketään ketä tunnen, ja ne ketkä tunnen, eli miehen sukulaiset, eivät tunnu minua sinne haluavan.
Ja se häiritsee niin paljon, etten tiedä haluanko enää edes muuttaa.
Aluksi olin innoissani että muuttaisimme, mutta enää en ole varma haluanko muuttaa ollenkaan.
Mielessäni olen alannut vihaamaan koko paikkakuntaa entistä enemmän...
En ole sellainen ihminen, joka ei hyväksy, etteikö entisen kanssa voisi olla esimerkiksi tekemisissä, itsekin olen ollut, jos entinen on ollut hyvä ihminen tai ystävä mutta se on itsestä ikävää, jos entinen laitetaan aivan nykyisen ohi.
En mielestäni kuitenkaan ole niin huono ihminen, tai huonompi, vaan hyvin samankaltainen kuin entinen. Ulkonäköä myöten.
Mikä kyllä on vähän häiritsevää jopa.
Mikään suhde ei ole täydellinen, ja tässäkin pari pientä ongelmaa, mutta tämä asia niiden pienten lisäksi on ehkä niin paljon, etten tiedä haluanko ottaa niin isoa askelta tässä suhteessa, ja muuttaa.
Olo on surullinen, ja vihainen, että pelkään että alan joku kerta suutun tai alan itkeä miehen suvun seurassa.
En tiedä mitä tekisin. Muuttaisinko miehen kanssa, ja nielen katkeruuteni, ja yritän olla pidettävämpi ja mukava miehen suvulle?
Vai annanko olla, en välitä asiasta, en suvusta, etten pidä juuri heihin yhteyttä, ja elän omaa elämääni?

23

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annakaisamiraliisa

      Ai. Mulle tulis ensimmäisenä mieleen se, mistä saisin töitä uudella paikkakunnalla, millainen asunto olisi mahdollista saada sun muuta, eli nämä käytännön asiat. En nyt ekana murehtisi mitä ne muut ihmiset ja miehen sukulaiset sinusta tykkää.

      Ihmiset, sinäkin, antavat aivan liikaa painoa sosiaaliselle medialle. Monien aika menee näppäimistöllä, on paljon kavereita, seurataan muiden ihmisten elämää etänä, mutta ei olla oikeasti läsnä eikä läheisiä yhdenkään kanssa. Itse en ole somessa enkä tule tule jatkossakaan olemaan. En seuraa kenenkään elämää , en käy peukuttamassa kuvia enkä lähettele viestejä, koska koen että suurin osa noista on pelkkää feikkaamista, tehdään niin kun muutkin tekee, ei tarvitse panostaa aikaa kuin pari minuuttia siihen toiseen ihmiseen. Tapaan mieluummin ihmisiä kasvokkain, kyläilen paljon, ulkomaita myöden on ystäviä. Sen verran olen antanut myöden, ettäs kypettelen, mutta siinä näkee toisen ja pystyy olemaan oikeasti läsnä keskusteluissa.

      Samaten tuo sun vertailu, miehen eksä oli sitä ja tätä. Hei kuule, mies ei ole eksänsä kanssa enää. Siihen on varmaan joku syy miks ei ole eksänsä kanssa. Ja voihan olla että sun mies, tykkää teidän näköisistä naisista, sen takia on ottanut toisen samanlaisen, ei siis ottanut korviketta kun eksä lähti tms. Eikös se ole sun onni kun mies ei ole enää eksänsä kanssa? joten miksi tollasta edes miettii?

      • Tyttökauhea

        Tällä hetkellä kumpikaan ei olla sillä lailla sidoksissa mihinkään, että periaatteessa voisimme muuttaa mihin vaan.
        Pääasia että olisi isompi paikkakunta kuin tämä nykyinen, jossa olisi varmasti paremmat, ja kenties varmemmat työllistymismahdollisuudet.
        Miehen valitsemassa kaupungissa ei sinällään ole vikaa tuolta kantilta, että töitä varmaan löytyisi heti ja asuntoja, ei siinä.
        Itse koen että sosiaalisen median myötä olen saanut muutamia ihan oikeitakin ystäviä, ja pystyn pitämään yhteyttä kaukanakin asuviin sukulaisiini, että en ihan ymmärrä tuota sosiaalisen median jatkuvaa mollaamista.
        Mutta ymmärrän jos joku ei sitä halua käyttää, mutta en kyllä sitä että ihan muodin vuoksi koska kaikki muutkin tekee niin.
        En aluksi tietoisesti enkä tarkoituksella ole verrannut itseäni miehen eksään, mutta ajan kanssa on pistänyt hieman harmittamaan, että mitä mies on kertonut vaikka tehneensä ja menneensä eksänsä kanssa, mutta ei voi tehdä sitä minun kanssa.
        Sitä alkaa sitten ajan kanssa miettimään kaikenlaista, kuten onko hieman huolestuttavaa että on samankaltainen eksän kanssa, eli olenko vain oikeasti huono korvike.
        Etenkin tuon miehen suvun käytttäytymisen myötä, että he sen näkevät, eivätkä siksi halua ottaa minua osaksi sukua.
        Onhan se onni jos mies on minut valinnut, mutta jos en ole muu kuin muisto entisestä, niin siinä tapauksessa en tiedä mitä ajatella.
        Jos ei rakasta oikeasti, ei tarvitse olla yhdessä ollenkaa, sitä olen mieltä.
        Sitäkin miettii, että ei mies olisi minua valinnut, jollei hänen entinen olisi toisen matkaan lähtenyt.
        Nämä on tämmöisiä asioita, että eihän näin kai saisi tai tarvitsisi ajatella, mutta joskus sitä vain pelkää että liian kilttinä ei huomaa merkkejä, ja ajattelee liikaa hyvää kaikesta, ja koittaa vain mielessään puolustella muita, että kyllä se rakastaa, ja ne välittää.
        Vaikka niin ei olisikaan.


      • annakaisamiraliisa
        Tyttökauhea kirjoitti:

        Tällä hetkellä kumpikaan ei olla sillä lailla sidoksissa mihinkään, että periaatteessa voisimme muuttaa mihin vaan.
        Pääasia että olisi isompi paikkakunta kuin tämä nykyinen, jossa olisi varmasti paremmat, ja kenties varmemmat työllistymismahdollisuudet.
        Miehen valitsemassa kaupungissa ei sinällään ole vikaa tuolta kantilta, että töitä varmaan löytyisi heti ja asuntoja, ei siinä.
        Itse koen että sosiaalisen median myötä olen saanut muutamia ihan oikeitakin ystäviä, ja pystyn pitämään yhteyttä kaukanakin asuviin sukulaisiini, että en ihan ymmärrä tuota sosiaalisen median jatkuvaa mollaamista.
        Mutta ymmärrän jos joku ei sitä halua käyttää, mutta en kyllä sitä että ihan muodin vuoksi koska kaikki muutkin tekee niin.
        En aluksi tietoisesti enkä tarkoituksella ole verrannut itseäni miehen eksään, mutta ajan kanssa on pistänyt hieman harmittamaan, että mitä mies on kertonut vaikka tehneensä ja menneensä eksänsä kanssa, mutta ei voi tehdä sitä minun kanssa.
        Sitä alkaa sitten ajan kanssa miettimään kaikenlaista, kuten onko hieman huolestuttavaa että on samankaltainen eksän kanssa, eli olenko vain oikeasti huono korvike.
        Etenkin tuon miehen suvun käytttäytymisen myötä, että he sen näkevät, eivätkä siksi halua ottaa minua osaksi sukua.
        Onhan se onni jos mies on minut valinnut, mutta jos en ole muu kuin muisto entisestä, niin siinä tapauksessa en tiedä mitä ajatella.
        Jos ei rakasta oikeasti, ei tarvitse olla yhdessä ollenkaa, sitä olen mieltä.
        Sitäkin miettii, että ei mies olisi minua valinnut, jollei hänen entinen olisi toisen matkaan lähtenyt.
        Nämä on tämmöisiä asioita, että eihän näin kai saisi tai tarvitsisi ajatella, mutta joskus sitä vain pelkää että liian kilttinä ei huomaa merkkejä, ja ajattelee liikaa hyvää kaikesta, ja koittaa vain mielessään puolustella muita, että kyllä se rakastaa, ja ne välittää.
        Vaikka niin ei olisikaan.

        missään tapauksessa ei kannata nauttia tästä päivästä ja yhdessä olemisesta. Ei saa näyttää hymynaamaa eikä olla iloinen, pitää koko aika jossitella ja arvella ja arvostella sen kumppanin motiiveja, moittia koko aika itseään, hokee ittelleen miten huono mä oon, ei se mua rakasta, kyllä se eksänsä perään haikailee, eikä sen sukulaiset kestä mua kattoo. Ja niitten miehen sukulaisten kanssa pitää olla hirveen varautunut ja töksähtelevä, sanoo tylysti kun ei ne kuitenkaan huoli porukoihinsa, kuhan vaan näyttelevät muka tykkäävänsä. Ja kun on puolison kanssa punkassa sekstaamassa niin siltä pitää kysyy heti alkuvaiheessa uudelleen ja uudelleen, että oonko mä läski, onko mulla liian löysä, oonko mä huonompi kun se sun eksä oli sun muuta.
        Silleen se parisuhde toimii ja jaksaa hyvin.

        Ja sitten kun ero tulee, kun se väistämättä tulee tollasille ihmisille kun ei se puoliso sitä negatiivisuutta ja helkkarin jahkaamista loppuikäänsä siedä, niin sitten itketään, että mikä sille tuli, miksi se ei tykännyt, minä niin sitä rakastin ja annoin sille kuunkin taivaalta.

        Hei kuule, toi sun ruikutus on todella syvältä. Kato nyt ittees peilistä ja käännä uusi sivu ja ala luottaan siihen tyyppiin joka siellä sun peilissä näkyy! Tolla asenteella sun elämä valuu harakoille.


      • Tyttökauhea

        Melkosta lapinlisää ja oletusta.
        Missä kohtaa olen maininnut että olen koko ajan ääneen valittamassa ja murjotan?
        Niin, en missään.
        Anteeksi vain jos olen negatiivinen siitä, että kohdellaan paskasti, enkä sitä purematta enää kohta niele.
        Tällä asenteella en välttämättä ainakaan tule viettämään loppuikääni väärän ihmisen kanssa.
        Onhan se nyt vähän outoa tämä touhu, kun miettii, jos itselläni olisi poika, ja hän toisi miniänsä nähtäväksi, niin olisi se aika kusipäistä puhua tälle miniälle pojan entisestä, ja suosia tätä.
        Ja vain tätä.
        Ja jättää uusi miniä ulos suvusta.
        Ymmärrän kyllä että vanhan miniän kanssa voi olla normaaleissa hyvissä väleissä, mutta jotain rajaa.
        Ehkä ei kannattaisi vaikkapa pyydellä vanhaa miniää jatkuvasti käymään, jos ei pyydä vastaavaa uudelta.
        Itse olen koittanut olla mukava kaikille, mutta kyllä se kiltin ja mukavankin ihmisen mitta tulee täyteen, ja vihaa patoutuu.
        Ja lopulta räjähtää.
        Ei se mihinkään katoa.
        Ja omasta mielestä on ihan ok "ruikuttaa" edes omassa mielessä vaikkei ääneen, koska se on oletettavasti merkki, että itseään edes vähän arvostaa, ja pyrkii arvioimaan elämäänsä pitääkö tehdä muutoksia.
        Ja voiko niitä tehdä.
        En oikein näe syytä, että vietän elämäni ihmisen kanssa joka ei minua rakasta, ihan vaan sen takia että "hei, tyhmää valittaa ja miettiä mitään, samahan se kenen kanssa on"..,
        Ennemmin olen yksin kuin väärän ihmisen kanssa, koska olen hukannut jo niin monta vuotta väärien ihmisten kanssa.
        Ja nyky suhteessa tuntuu että vähän on merkkejä siitä, että onko sittenkään oikean ihmisen kanssa.
        Jos nyt ero tulisi, niin en taakseni ikinä katsoisi, en näe syytä jankata ja voivotella. Mikä on ollutta on mennyttä.
        En kuitenkaan pidä ykkösprioriteettina elämässä parisuhdetta, mutta myönnän että harmittaisi, jos eroaisimme, koska tässä suhteessa on paljon hyvää.
        Ja en ymmärrä miten seksielämä nyt vedettiin tähän. Kun en siitä sanaakaan maininnut.
        Sen suhteen ei ole mitään ongelmaa.


      • Tyttökauhea
        annakaisamiraliisa kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata nauttia tästä päivästä ja yhdessä olemisesta. Ei saa näyttää hymynaamaa eikä olla iloinen, pitää koko aika jossitella ja arvella ja arvostella sen kumppanin motiiveja, moittia koko aika itseään, hokee ittelleen miten huono mä oon, ei se mua rakasta, kyllä se eksänsä perään haikailee, eikä sen sukulaiset kestä mua kattoo. Ja niitten miehen sukulaisten kanssa pitää olla hirveen varautunut ja töksähtelevä, sanoo tylysti kun ei ne kuitenkaan huoli porukoihinsa, kuhan vaan näyttelevät muka tykkäävänsä. Ja kun on puolison kanssa punkassa sekstaamassa niin siltä pitää kysyy heti alkuvaiheessa uudelleen ja uudelleen, että oonko mä läski, onko mulla liian löysä, oonko mä huonompi kun se sun eksä oli sun muuta.
        Silleen se parisuhde toimii ja jaksaa hyvin.

        Ja sitten kun ero tulee, kun se väistämättä tulee tollasille ihmisille kun ei se puoliso sitä negatiivisuutta ja helkkarin jahkaamista loppuikäänsä siedä, niin sitten itketään, että mikä sille tuli, miksi se ei tykännyt, minä niin sitä rakastin ja annoin sille kuunkin taivaalta.

        Hei kuule, toi sun ruikutus on todella syvältä. Kato nyt ittees peilistä ja käännä uusi sivu ja ala luottaan siihen tyyppiin joka siellä sun peilissä näkyy! Tolla asenteella sun elämä valuu harakoille.

        Vielä lisäyksenä.
        Tarkoituksena ei ole, tai ollut loukata.
        Näistä vastauksista mitä olet tänne kirjoitellut voi toki päätellä ainakin sen, minkä itse tahtoo välillä unohtaa, että ihmiset on niin erilaisia.
        Että on eri arvot ja tavat.
        Ja voin tältä kantilta yrittää miettiä, onko anoppi vain ilkeä, tai sitten ei vaan osaa ajatella toisen kantilta.
        Ehkä aika näyttää.
        Saattaa olla kyllä ehkä vain ymmärtämätön, kuten poikansa, joka ei mitenkään hänkään tunnu huomaavan että en ole suvussa mukana.
        Jos ei kumpikaan ikinä ole ollut vastaavassa tilanteessa kuten minä nyt, niin eipä ihme kai.
        Ei sitä aina osaa ajatella asioita toisten kannalta itsekään, vaikka yrittää.
        Pitäisi, ja toisaalta taas ei pitäisi miettiä mitään liikaa.


    • eovttts

      Tiedän miltä tuntuu, kun suku sulkee ulos. Heti alusta alkaen.
      anoppini ei pitänyt minusta ja myrkytti kaikki systemaattisesti
      minua vastaan. Ei kannata tuhlata aikaa myrkyllisiin ihmisiin.
      Se oma parisuhde on tärkein. Mainittakoon, että omat sukulaiseni
      toivottivat mieheni heti tervetulleeksi. Edellisessä pitkässä suhteessani
      minulla oli todella hyvät välit anoppiini ja miehen sukuun.
      Näin siis välillä asiat vaan menee. Kaikki ihmiset eivät vaan ole välttämättä
      hyväntahtoisia ja mukavia. Onneksi on ystävät jne. Se riittää.

      • Tyttökauhea

        Kiva sinällään kuulla, että samankaltaisia kokemuksia.
        Ja toisaalta taas ei toki, kun ei tämä nyt kovin kiva kokemus ole.
        Ei sitä varmaan sellainen ymmärrä, jolle ei ole omalle kohdalle osunut.

        Meilläkin meni juuri niin, että oma mies oli tervetullut.
        Äitini ja muut tutut usein pyytää meitä käymään, ettei vain minua, toisin kuin miehen puolelta.
        Ja tuntuu se itsestäkin mukavalta, että oma suku tykkää puolisosta.
        Vaikka toki ei se tärkein kriteeri ole suhteen valitsemisen kannalta.

        Muutamassa edellisessä suhteessa välit olleet ihan hyvät miehen vanhempiin, mutta vain yhdessä suhteessa ollut niin, että vanhemmat pitivät minusta todella paljon, ja kyselivät käymään ja viettämään aikaa, ja kuulumisia.

        Se kyllä lämmitti mieltä.
        Jotenkin noita aikoja muistelee ja kaipaa eri tavalla tätä nykyä.
        Siis tuota, että oli hyväksytty.

        Ei sitä kyllä ketään voi pakottaa toisesta pitämään.
        Pitää itsekin koittaa keskittyä elämään enemmän omaa elämää ja luomaan muita ystävyyssuhteita.
        Ehkä niitä tulisi kun muuttaisi.


    • annakaisamiraliisa

      Sinä kyttäät miehesi eksän sivuja ja luet mitä miehen äiti sinne kirjoittelee.
      Miksi ihmeessä roikut hänen sivuillaan, jos et ole kyseisen henkilön ystävä?
      Ja miten se anoppi nyt tätä naista suosii?
      Silläkö että puhuu hänestä ja pyytää kylään?

      Otahan nyt järki käteen! Onhan tuo sinun puolelta aikamoista kontrollointia, jos anoppisi ei saisi puhua sanaakaan, omassa kodissaan, mieheesi liittyvistä ex-ihmisistä. Vittuuntumisen sijaan, kuuntelisit anoppiasi ja miettisit millä tavalla tuo miehesi eksä on anopin suosioon päässyt. Se on satavarmaa, ettei ainakaan samalla tapaa kuin mitä sinä itse nyt käyttäydyt anoppiasi kohtaan!

      Miksi anopin tai miehesi muiden sukulasiten pitäisi ryhtyä sinun kavereiksi somessa?
      Miten sinua nyt kohdellaan paskasti miehen ja hänen sukulaistensa taholta?
      Miehen sukulaiset eivät tunne sinua, ovat nähneet muutaman kerran, thats it, ei siinä vielä kaveruutta ole päässyt syntymään. Anopille ja miehen sukulaisille riittää tällä hetkellä se, että sinä olet miehen kanssa, tutustutte pikkuhiljaa ja, ehkä, vasta sitten se kaveruus muodostuu jos on muodostuakseen.

      Etkö sinä, siis silleen aikuisten oikeesti, mene käymään anoppisi pojan, miehesi kanssa hänen vanhempiensa luokse jos anoppisi ei ole nimenomaan kutsunut sinua henkilökohtaisesti?
      Onhan se aika naurettavaa jos anopin pitää erikseen, nimeltä mainiten kutsua sinut kylään. Eikö sulle riitä miehellesi sanottu tyyliin tulkaa taas käymään tms.?

      Ja toi pointti, miksi olla ihmisen kanssa joka ei sinua rakasta. Mietipä sitä, itse olet puolisosi valinnut. Sinun negatiivinen asenteesi miestäsi ja hänen sukulaisiaan kohtaan ei ainakaan auta tilannetta tippaakaan. Tekisi mieleni ravistella sinua, että herää pahvi, sinulla olisi ihana elämä edessä, onko järkee turmella sitä tollasella lapsellisella mustasukkaisuudella kuka saa eniten kutsuja, kenestä tykätään eniten.
      Sun jutut täällä ja aivan varmasti sun koko olemus huutaa miehen ja hänen sukulaisten seurassa, että sä et tykkää olla heidän kanssaan. Metsä vastaa just silleen niinkuin sinne huudetaan, hekään eivät tykkää olla sinun kanssasi asenteesi vuoksi. Jätä toi kyylääminen, muiden arvostelu ja vertailu siitä kuka saa enemmän huomioo keneltäkin ja käännä päänupissasi positiivisuuden moodi päälle ja ala elämään.

      • Tyttökauhea

        Vai että minun negatiivinen asenteeni. Että se on ihan ok, että minulle keljuillaan, mutta jos siitä edes vähän suutun, enkä edes ääneen, olen turhamainen negatiivinen valittaja.
        Selvä.
        Jos kukaan vastaaja vaivautuisi lukemaan edes puolia mitä kirjoitan, niin ei tarvitsisi olettaa omassa päässä kuvitelua soopaa...

        En ole ollut tympeä anopille eli pyöritellyt silmiäni anoppilassa, vaan ollut ystävällinen ja mukava, kaikesta anopin silmien pyörittelystä, haukottelusta, ja huokailusta huolimatta.


        Olen käynyt nyt katsomassa entisen sivuja, kun siltä tuntui.
        Hänen sivuistaan, enkä asioista ollut kiinnostunut kuin vasta nytten kun aikaa on kulunut, koska asiat ole muuttuneet suvun kesken.
        Kuitenkin näinkin kauan ollaan yhdessä oltu.

        Ja mitä kutsumiseen tulee, ei minua ole kertaakaan erikseen kutsuttu. Että en tarvitse mitään erillistä kutsua, mutta olisi ihan kiva edes kerran kuulla, jos ei suoraan, niin vaikka mieheltä että tulisipa se miniä käymään.

        Ja kyllä, saa sitä kotonaan puhua mitä haluaa, ja anoppi saa kehua vaikka maasta taivaisiin kotonaan entistä miniää, mutta jokaisella luulisi oleva tilannetajua sen verran, että vähän miettisi mitä sanoo, että loukkaisiko se kenties toista.
        Ei liity mitenkään kyllä tämä asia kontrollointiin.
        En mitenkään usko että anoppi arvostaisi että sanoisin ääneen ihan leikillä vaikka "kuinka ihana se entinen anoppini olikaan. Hän se sitten osasi."...


        Ei minulla mitään entistä naista vastaan ole, vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä, voitaisiin kenties olla vaikka ystäviä jos oltaisiin joskus kohdattu koska ollaan samanlaisia, mutta se on vaan ikävää, että en ole mitenkään yhdenvertainen hänen kanssaan anopin silmissä.

        Kyllä, se harmittaa. Suku ja ystävät on kuitenkin itselle tärkeitä.
        Ja välillä ottaa päähän kun miettii. Ei nyt tietysti koko aikaa.


    • älätuppaa_joseiväthalua

      ...Kyllä, se harmittaa. Suku ja ystävät on kuitenkin itselle tärkeitä....
      Koeta tajuta, että he eivät ole sinun sukulaisia, eivätkä sinun ystäviäsi. Ne on miehesi sukulaisia ja hänen kavereitaan.
      Seurustele omien sukulaistesi ja ystäviesi kanssa ja miehen vanhempien ja sukulaisten itse päättää ketkä ovat heille läheisiä.

      • Tyttökauhea

        Kyllä sen tajuan ettei kannata tunkeilla, jos eivät halua.
        Ei tämä kuitenkaan mikään pakkomielle tai tärkein, tai ikävin asia elämässä ole, vain yksi osa-alue joka harmittaa.
        Tänne tämän kirjoitettuani ehkä olen vain vähän saanut paremmin kiinni asiasta, omista tunteista ja ajatuksista kiinni, miten tähän suhtautuisin, kun ei ole ketään oikein läheistä ystävää tällä hetkellä elämässä ole kelle näitä voisi kahden kesken jakaa.
        Mies kuitenkin itse niin perhe keskeinen, ja ehkä hieman mustasukkainen, ettei pidä kauheasti jos olen yhteydessä tai tekemisissä muihin kuin sukulaisiin.
        Hieman omat ystävyyssuhteet siitä kärsinyt.
        Ja mitä sain tilalle. En mitään.
        Ehkä siksi tämä aihe on ollut, tai nyttemmin oli, niin tärkeä itselle.
        Kohti uusia tuulia.


    • juliajan

      Kumppanini kaverit ovat facebook kavereita kumppanini exän kanssa, sukulaisista en tiedä. Mutta kumppanin isä on muutamaan otteeseen kutsunut vahingossa minua exän nimellä. Käsittääkseni ainakin nämä vanhemmat ovat olleet kovinkin kiintyneitä tähän exään. Tiedän, että minussa on paljon samoja piirteitä kuin tässä exässä, mutta joissakin asioissa olemme ihan erilaiset. Minä en esimerkiksi osaa kaveerata ja olla kiintymyssuhteessa kumppanin sukulaisiin. Sen vuoksi olemme erilaisia, en paapo omiakaan sukulaisia, olen sellainen erakkoluonne. Minua ei haittaa kumppanin läheisten yhteydet hänen exäänsä. Jos haittaisi, koettaisin itse olla jotenkin aktiivisempi suhteiden luomisessa enkä odottaisi jotain vastapuolelta.
      Mitä tuohon muuttoasiaan tulee, niin kuulostaa siltä, että olet epävarma muuttamisesta ja sinänsä tuo sukulaisasia nousee vaan siihen harmitukseksi. Itse ainakin tuntisin epävarmuutta muutta uuteen paikkaan pelkästään sen takia, että kumppani haluaa sukulaisten kanssa samalle paikkakunnalle. En tuntisi niinkään epämiellyttävyyttä niiden sukulaisten takia, vaan sen takia, että toisen tahtotila mennä sinne olisi niin selkeä ja voimakas. Miettisin mitä itse oikein haluan. Haluanko muuttaa toisen halua myötäillen, niinkin voisin aivan hyvin tehdä, mutta enpä yrittäisi huijata itseäni sillä että haluan sinne mennä. Voisin tehdä tietoisen päätöksen kunnioittaa toisen halua. Voisin jopa muuttaa, vaikka tietäisin varmasti etten itse sitä halua katsoakseni oisko paikkakunnalla minulle mitään. Toisaalta tuossa tilanteessa varmaan ottaisin aikalisän enkä tekisi muuttopäätöstä. Lähinnä kiinnostaisi saada aikaa itselleni miettiä, että mikä voisi olla oma motiivi ja paikka tuolla paikkakunnalla, minne kumppani haluaa. Oletko tutkinut sen paikan mahdollisuuksia, harrastus, työ, opiskelu yms, sieltä voisi löytyä itsellesi jotain. Sukulaisten takia ei kai kannata painaa jarrua, vaan pikemminkin tutkia omia mahdollisuuksia siellä. Ne sukulaiset kuuluvat miehen elämään joka tapauksessa asui sitten missä tahansa.

    • 84521

      Ystävyys ei lopu siihen että pariskunta eroaa. Koska suhde on ollut noin pitkä, niin toki hän on ystävystynyt suvun jäsenten kanssa. Ja kun te olette ollut niin vähän aikaa yhdessä he varmaan haluaa nähdä kestääkö suhde vai ei. Täytyy ottaa huomioon että ero koskee koko perheettä. (suku on perhettä). Samoin kun et sinä nai vain miestä vaan koko suvun.
      Kunhan suhteenne vakiintuu ja perhe toteaa että se kestää, niin he varmaan alkaa ystävystyä kanssasi. Mutta jos jo tuossa vaiheessa alat älämöidä kun sinua ei huomioida, niin saat perheen yhä varovaisemmaksi suhteesi.

    • Hejdå

      Minä luottaisin omaan intuitioon. On ihan hyvä, että olet pohtinut asioita etukäteen. Ei ole pakko muuttaa samalle paikkakunnalle missä sukulaiset ovat. Voithan jatkaa tapaamista miehen kanssa ja katsoa miten asiat rullaavat jatkossa. Minusta on fiksua pohtia asioita monelta kantilta eikä ole kiellettyä lukea muiden kommentteja esim. feissarissa. Kaikkihan sitä tekevät :-D

      • Aikakuluuilmansomea

        Ei tee kaikki. Jos ei elämässä ole enään mitään parempaakaan tekemistä niin sitten voisin ihan höpönhöpö juttujakin lukea mutta nyt ei ole vielä ollut niin paljoa jouto aikaa että olisin naamakirjaan mennyt.


    • Haitallinennaamakirja

      Kyllä on isot ongelmat kytätä puoliskon sukua somessa ja itkeä kun ei oteta kaveriksi. Hyvin ymmärrettävää jos puoliskolla on kymmenen vuoden suhde takana että kiintymyssuhde on saattanut miehen vanhempiinkin muodostua ja heille ero on voinut shokkikin olla. Minä pysyisin taustalla ja antaisin miehen hoitaa itse suhteensa sukuunsa, aika näyttää kestääkö teidän suhde ja jos kestää niin ajan myötä ne exänkin välit alkavat hiipumaan aivan taatusti miehen vanhempiin jos ei yhteisiä lapsia ole.

      Nyt vaan pitää antaa aikaa, hitaasti edetä kun ei ole mikään ensimmäinen nuorikko pariskunta. "Heti mulle nyt ja kaikki" ei aina onnistu. Jos sometuksesta ei tule muuta kuin pääasiassa mielipahaa niin lopettaa sen kokonaan enkä muutenkaan suosittele sukulaisten kanssa sometusta ollenkaan varsinkaan puolison suvun. Siellä kun lapsellisia asioita laotaan joissa ei mitään perääkään välttämättä kunhan vain omaa egoaan nostatetaan ja miksi? Juuri niille uteliaille kyttääjille jotka eivät voi pysyä pois sieltä ja siinä on soppa valmis. Naurettavaa lasten hiekkalaatikko leikkiä se sometus ja mitään et menetä jos lopetat sen kokonaan ja haet jotain aitoa ystävä seuraa harrastuksista tai jostain muualta.

      • 3vnaamakirjassa56v

        Miten miehen suku on kohdellut uutta miniää huonosti? Paitsi se naamakirjajuttu?
        Jos anoppi on vailla kaveria, onko ihme, että pyytää exää käymään? Muakin jotkut vanhemmat sukulaiset pyysi käymään, kun olin työelämässä ja työmatka kulki heidän ohitseen. Se oli siis ennen naamakirjaa.
        Jäi hämäräksi, miksei miniä voi pyytää anoppia face-kaveriksi, jos se niin tärkeää on!
        Vaali ihmeessä omia kaverisuhteitasi äläkä anna miehen häiritä niitä, vaikka miehellä ei kavereita olisikaan vaan suku on hänelle tärkeämpi.
        Naamakirja on kyllä ihan hyvä juttu kohtuullisesti käytettynä. Tietää missä entiset opiskelukaverit menevät yms. Ja sitten kirppikset ja muu asioiden etsintä sujuu naamakirjan avulla. Muttei sille kohtuutonta painoa pidä antaa.


    • exnyxnäx

      Miksi ihmiset eivät osaa kohdella oikein miehen uutta kumppania. Eikö tuolla anopilla ole yhtään rajua kuinka loukkaa uutta miniä jos ei kysy edes ystäväksi vaan ex miniä haikailee. Ei anopin pitäisi mielestäni noin toimia. Minä kun minäkin menin niin sanotusti en olisi sietänyt ukon ex mukana roikkumassa. Ero on ero ja kun uusi kumppani tulee on siihen se kohdistettava. Exät on exiä eikä niiden tulisi olla kuvioissa mukana enään.

    • Älkäämuuttako

      Mies haluaa muuttaa lähemmäs sukuaan, miks ihmeessä?

      • viihtyyniidenseurassa

        Siksi kun hän on hyvissä väleissä sukulaistensa kanssa ja haluaa viettää niiden seurassa vapaa-aikaansa myös!


    • eikannatanokkaantua

      Jos ei tule toimeen miehen sukulaisten kanssa, kannattaa miettiä omaa asennettaan, mikä omassa käytöksessä mättää. Jos aina tulee itselle paha mieli, niin miksi kiusata itseään menemällä sinne anoppilaan ja pyytämällä ikäviä, ilkeitä ihmisiä kaverikseen facessa.
      Hoitakoon mies omat sukulaisuussuhteensa ja hae sinä ystävät jostain muualta itsellesi.

    • onek

      Mitä väliä sillä on, että puolisosi suku ei ole sinusta kiinnostunut? Sinähän olet naimisissa tai avoliitossa vain sen yhden ihmisen kanssa, ei siinä puolison sukulaisten hyväksyntää tarvita.

      Facebookissa ovat vain sellaiset ihmiset, jotka eivät muuten pysty kommunikoimaan normaalisti muiden ihmisten kanssa.

    • pohdintojasinulle

      Aika ilkeitä kommentteja osa, oletan että napakoita nuoria naisia ollut näppiksellä. Onhan tuo ihan ymmärrettävää että anoppisi on typerä ja suosii entistä plikkaa, kyllä sen itse tunnet. Sitä et voi muuttaa.
      Mieskään ei kuulosta yhtään kivalta koska antaa äitinsä kohdella sinua näin ja hyväksyy tilanteen hiljaa. Myös kerroit ettei mies anna tavata kavereitasikaan? Katso nyt, miten suhteenne onnistuu ilman että vierailet näiden miesten suvun luona. Panosta itseesi ja mieti että pitääkö kuitenkin tehdä toinen ratkaisu miehen suhteen. Ei kannata muuttaa tyhjän päälle, ellet tunne paikkaunnalta ketään jos suhde rakoilee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe