Eräällä metsälammella ja sen rannoilla on aina kesällä runsaasti n. 1 cm mittaisia rupikonnan poikasia ottamassa ensiaskeleitaan maanpäällisessä elämänmuodossa.
Mitä ne oikein syö? Tuntuisi nimittäin siltä että tuonkokoiset on itse ruokaa monille ötököillekin joita metsälammella riittää: isoja sudenkorentoja, rantahämähäkkejä jne.
Kun konnanpoikaset on vielä melko hitaitakin niin ei oikein tunnu uskottavalta että saisivat kiinni mitään pienempiä hyönteisiäkään.
Niin että mitä ne oikein syö?
Mitä syö pienet rupikonnat ?
rupikonnan_menyy
2
161
Vastaukset
- Sakusammakko
Kyllä ne hyönteisiä ja pieniä matoja sekä etanoita syö. Niillä on tahmea kiieli jolla nappaavat saaliin ja simämunillaan työntävät sen mahaan niellessä.
- rupikonnan_menyy
Keskimääräinen etanakin kyllä vaikuttaisi isommalta kuin 1 cm pitkä konna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835