Kaste on voimakas kun kävelen rantaa kohden aamu-uinnille. Se tietää aina kuumaa päivää. Cumulus nimbus on noussut läntiselle taivaankannelle pilarimaisena jättipatsaana. Ehkä muistuttaen etäisesti Himalajaa huippuineen.
Musta sahalaitaselkäinen kyy makaa lämmössä kivellä kuin lakritsipötkö, mutta minua se ei häiritse.
Kierrän riihen takaa ja juoksen loppumatkan laiturille, punaiset varpaankynnet heinikossa vilkkuen.
On ihan hiljaista: Tervalepän havina. Ahvenen loikka ja kuikan huuto. Siinä kaikki. Kello on pian kuusi. Hetken aikaa katselen ympärilleni; ei, ei todellakaan ristinsielua. Lasken shampookorin saunankuistille ja valkoinen pitsiyöpaita valahtaa portaikolle. Kukaan ei näe, ketään ei haittaa.
Mikä tunne - avautuva, alaston aamu. Ihminen luonnossa. Kesä joka solussa ja aallossa. Laskeudun tervaveneen vierestä veteen. Painan pääni pinnan alle ja sukellan lumpeenkukan luo. "Kyllä se tässä kulkee, vaikka hampaissa." Hetken aikaa katselen ulapalle ja ihailen sitä, kuinka vesi kimaltaa autereisena kuin tuhat timanttia.
Uin lumpeenjalan kanssa takaisin laiturille, ja näytän enemmän vesileikeistä riemastuneelta terrieriltä kuin naiselta. Yläviistosta portailta kuuluu hyväntuulista naurua ja käsi ojentuu kohden antaen puhtaalta pyykiltä tuoksuvan pyyhkeen: "Huomenta. Minulleko tuo on?" kysyy miesääni osoittaen suupielessä roikkuvaa lummetta.
Sinä olet tullut rantaan, vielä unesta sekaisin olevassa tukassasi, seisot varpaat hassusti harottaen laiturilla. Sanot: "Sä oot niin kaunis. Lämmitetäänkö sauna?"
IHANAA KESÄÄ PALSTALAISILLE! Kurkur. :D
Lumpeenkukka, lumme lat. Nymphae
42
962
Vastaukset
- Tindermies
Nainen on kybällä kesäfiiliksissä. Oletko Tinderissä?
Heh...mun tinderit on tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=K4DyBUG242c
Lähettää herralle kesämusaa :D
Sä saat nyt tanssia mun kanssa kun muut kattoo Ranska-Kroatiaa..
(tanssii)
- EdesUnissa
Näitten luontokuvauksia sisältävien tekstien teko ehdottomasti ei ole sinun juttusi. Dissident kirjoittaa ihan samalla tyylillä, lyhyitä lauseita peräkkäin, adjektiivi sinne tänne. Kahden ihmisen henkilökuva. Näistä tulee tunne väkisin tuotetusta tekstistä, vaikka taustatapahtumaksi maalattaisiin romanttinen tausta.
"yläviistosta" kai jätettäisiin kertomatta jos on kuvattu että toinen ui ja toinen seisoo laiturilla ?
Pohdin mikset havainnoi henkilön oikeita sijainteja, välillä henkilö juoksee laiturille, sitten on kuistilla ja taas yhtäkkiä laskeutuu veteen. Luulen että se on sisäinen tarkastelunäkökulmasi. Kun kirjoitat muodossa HÄN niin katsot tilannetta ulkopäin ja kokonaisuus näyttää selkeältä. Tässä ajatuksissasi oli MINÄ kirjoittaja, jolloin et havainnoinut missä henkilöt ovat kulloisessakin hetkessä. Luulen että tällaiset pikkuvirheet saavat tekstin vaikuttamaan väkisin tuotetulta. Ja tietysti ylimitoitettu kliseisyys noissa kuvauksissa.Minusta jotenkin tuntuu, että aika tarkkaan havainnoin, missä kukakin kyseisessä hetkessä oli.
(naurua)
Ja voisin luvata ja vannoa hra EdesUnissalle, ettei mitään tapahtunut väkisin vaan yhteisymmärryksessä.
P.s. Laituri, kuisti, portaat ovat samaa aluetta. En ihan tarkkaan katsonut, mutta taisivat olla L-kulmaraudalla liitettynä toisiinsa.
Hän todellakin katsoi yläviistosta, koska olin noussut jo laiturin kakkosaskelmalle etten suinkaan vedessä enää ollut. Minusta siinä kohtaa on tärkeää jo tarkentaa vähän. Mitä luulet?Ananias kirjoitti:
Ei saa arvostella taiteilijaa.
Luulen silti että tässä haettiinkiin ilmaisun kömpelyyttä.Oho..
No kiitos.
Kai?misspönttöuuni kirjoitti:
Minusta jotenkin tuntuu, että aika tarkkaan havainnoin, missä kukakin kyseisessä hetkessä oli.
(naurua)
Ja voisin luvata ja vannoa hra EdesUnissalle, ettei mitään tapahtunut väkisin vaan yhteisymmärryksessä.
P.s. Laituri, kuisti, portaat ovat samaa aluetta. En ihan tarkkaan katsonut, mutta taisivat olla L-kulmaraudalla liitettynä toisiinsa.
Hän todellakin katsoi yläviistosta, koska olin noussut jo laiturin kakkosaskelmalle etten suinkaan vedessä enää ollut. Minusta siinä kohtaa on tärkeää jo tarkentaa vähän. Mitä luulet?Itse olen sitä mieltä että EdesUnissa;n esittämä kritiikki on osittain osuvaa eli minustakin kielikuvia ja kliseitä voisi karsia vähemmäksi, v..u kuikka on huutanut erilaisissa maalaisymäristökuvauksissa enemmän kuin luonnossa ikinä, se kannattaisi korvata jollain vaikka "olin ylhäällä jo ennen kuin kukko oli pieraissut" paitsi sekin on nyt käytetty eli jotain ennenäkemätöntä kuikan tilalle, kiitos, niinkuin esimerkiksi se vesileikeistä riemastunut terrieri oli hyvä mutta liikaa ei ympäristöäkään kannata kuvailla, voi jättää tilaa lukijalle.
Ja se ukkeli helvettiin sieltä laiturilta, pilaa kuvan puhtoisesta naisesta kun tuodaan siihen tuommoisia elementtejä, tuosta tuli liikaa mieleen se ytksi dissin fantasia että kohta pannaan. Mutta oli siinä paljon hyvää, esmes toi kappale liki täydellinen: "Mikä tunne - avautuva, alaston aamu. Ihminen luonnossa. Kesä joka solussa ja aallossa. Laskeudun tervaveneen vierestä veteen. Painan pääni pinnan alle ja sukellan lumpeenkukan luo. "Kyllä se tässä kulkee, vaikka hampaissa." Hetken aikaa katselen ulapalle ja ihailen sitä, kuinka vesi kimaltaa autereisena kuin tuhat timanttia."
Palstaraati on puhunut :DHarmaaritari kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että EdesUnissa;n esittämä kritiikki on osittain osuvaa eli minustakin kielikuvia ja kliseitä voisi karsia vähemmäksi, v..u kuikka on huutanut erilaisissa maalaisymäristökuvauksissa enemmän kuin luonnossa ikinä, se kannattaisi korvata jollain vaikka "olin ylhäällä jo ennen kuin kukko oli pieraissut" paitsi sekin on nyt käytetty eli jotain ennenäkemätöntä kuikan tilalle, kiitos, niinkuin esimerkiksi se vesileikeistä riemastunut terrieri oli hyvä mutta liikaa ei ympäristöäkään kannata kuvailla, voi jättää tilaa lukijalle.
Ja se ukkeli helvettiin sieltä laiturilta, pilaa kuvan puhtoisesta naisesta kun tuodaan siihen tuommoisia elementtejä, tuosta tuli liikaa mieleen se ytksi dissin fantasia että kohta pannaan. Mutta oli siinä paljon hyvää, esmes toi kappale liki täydellinen: "Mikä tunne - avautuva, alaston aamu. Ihminen luonnossa. Kesä joka solussa ja aallossa. Laskeudun tervaveneen vierestä veteen. Painan pääni pinnan alle ja sukellan lumpeenkukan luo. "Kyllä se tässä kulkee, vaikka hampaissa." Hetken aikaa katselen ulapalle ja ihailen sitä, kuinka vesi kimaltaa autereisena kuin tuhat timanttia."
Palstaraati on puhunut :DNo niin. Mutta kun se ei ollut mikään leppälintu tai tukkasotka vaan prkl kuikka (täyskasvunen, rengastamaton täyspäinen kuikka), niin en minä voi alkaa valehdella ja alkaa vaihtamaan sitä harmaakaulushaikaraan.
"Ja se ukkeli helvettiin sieltä laiturilta"
Hahah, repesin kolmeen osaan naurusta :D, on se varmaan jo mennyt, tästä on viisi kesää aikaa ja suonette sitä myöten anteeksi jos kuvauksessa täten en pysty muistamaan ihan kaikkea. Esim. shampoopullon tai laiturin merkkiä, äijän kalsarien väriä ym. tärkeää. Mutta kun täällä on nyt hyvin tullut tavaksi ruotia novellit isoukin syntyhistorian pesuvannaan asti, niin taitelija joutuu hirmuiseen haastattelupaineeseen julkaisun jälkeen. Onko se sinusta oikein?
Minä en puhunut "panemisesta" eli n.imisesta mitään -vaan UIMISESTA ja saunomisesta (Diutsista en ota vastuuta, toivottavasti sillä on housut jalassa...).
Tulen hulluksi teidän kanssa.
Kirjoitan novellit sydänverellä...
ja väki huutaa, että v.ttu sä menit väärästä kohdasta järveen..misspönttöuuni kirjoitti:
No niin. Mutta kun se ei ollut mikään leppälintu tai tukkasotka vaan prkl kuikka (täyskasvunen, rengastamaton täyspäinen kuikka), niin en minä voi alkaa valehdella ja alkaa vaihtamaan sitä harmaakaulushaikaraan.
Hahah, repesin kolmeen osaan naurusta :D, on se varmaan jo mennyt, tästä on viisi kesää aikaa ja suonette sitä myöten anteeksi jos kuvauksessa täten en pysty muistamaan ihan kaikkea. Esim. shampoopullon tai laiturin merkkiä, äijän kalsarien väriä ym. tärkeää. Mutta kun täällä on nyt hyvin tullut tavaksi ruotia novellit isoukin syntyhistorian pesuvannaan asti, niin taitelija joutuu hirmuiseen haastattelupaineeseen julkaisun jälkeen. Onko se sinusta oikein?
Minä en puhunut "panemisesta" eli n.imisesta mitään -vaan UIMISESTA ja saunomisesta (Diutsista en ota vastuuta, toivottavasti sillä on housut jalassa...).
ja väki huutaa, että v.ttu sä menit väärästä kohdasta järveen.."Kirjoitan novellit sydänverellä...
ja väki huutaa, että v.ttu sä menit väärästä kohdasta järveen.."
No kun me ollaan tarkkoja näissä, tehdään hiomattomasta timantista timantti :D Mutta jo olit paikalla niin tokli paremmin ymmärtää tuon tarkan kuvauksen, lukijan kannalta vaan voisi jättää vähän vähemmäksi kuvailua niin se voisi luoda sitten oman kuvansa omilla samppopulloillaan. Ja tosiaan ne ukkelit helvettiin noista, paljon mukavampi lukijan itsensä sinne sijoittaa, mieluiten jos on sinkkunainen saisi uiskennella yksinään :D Joo ja sorry, ehkä olin turhan ankara mutta kun tyuosta tli niin mieleen se diutsin taannoinen jossa se molskahteli sinne järveen, ei kai se siellä laiturillakin kuikuillut? prkl :D Mutta se yksi kapple minkä yllä lainasin oli mainio, puhtautta parhaimmillaan, kaunis kuva ilman huutavia elukoita ja ylimääräisiä ukkoja :DHarmaaritari kirjoitti:
"Kirjoitan novellit sydänverellä...
No kun me ollaan tarkkoja näissä, tehdään hiomattomasta timantista timantti :D Mutta jo olit paikalla niin tokli paremmin ymmärtää tuon tarkan kuvauksen, lukijan kannalta vaan voisi jättää vähän vähemmäksi kuvailua niin se voisi luoda sitten oman kuvansa omilla samppopulloillaan. Ja tosiaan ne ukkelit helvettiin noista, paljon mukavampi lukijan itsensä sinne sijoittaa, mieluiten jos on sinkkunainen saisi uiskennella yksinään :D Joo ja sorry, ehkä olin turhan ankara mutta kun tyuosta tli niin mieleen se diutsin taannoinen jossa se molskahteli sinne järveen, ei kai se siellä laiturillakin kuikuillut? prkl :D Mutta se yksi kapple minkä yllä lainasin oli mainio, puhtautta parhaimmillaan, kaunis kuva ilman huutavia elukoita ja ylimääräisiä ukkoja :DNo te ootta tarkkoja ja sinä olet varmaan palstan parhain novellifeedback-tyyppi. Oot harjautunut siinä jo niikseenkin pro:ksi, jotta mulla on hirmuset paineet, tekstintuotossa.. Oot pahempi ku alakoulun reksi!
(kirjoittaa muistikirjaan..."ylimääräiset miehet pois, ylimääräiset, etenkin huutavat, elukat pois, myös kukko...")
Kas niin. Ootko tyytyväinen. Pitäis kai käydä siellä Heinäveden luostarissa, niin saisin seuraavan jutun sijoitettua luostarin puutarhaan ja tämmöset (kirjaa ylös...) "uintireissut pois...,Housut pois..".ai sitä sinä et kyllä sanonut (pyyhkii yli).
(tuhinaa)misspönttöuuni kirjoitti:
No te ootta tarkkoja ja sinä olet varmaan palstan parhain novellifeedback-tyyppi. Oot harjautunut siinä jo niikseenkin pro:ksi, jotta mulla on hirmuset paineet, tekstintuotossa.. Oot pahempi ku alakoulun reksi!
(kirjoittaa muistikirjaan..."ylimääräiset miehet pois, ylimääräiset, etenkin huutavat, elukat pois, myös kukko...")
Kas niin. Ootko tyytyväinen. Pitäis kai käydä siellä Heinäveden luostarissa, niin saisin seuraavan jutun sijoitettua luostarin puutarhaan ja tämmöset (kirjaa ylös...) "uintireissut pois...,Housut pois..".ai sitä sinä et kyllä sanonut (pyyhkii yli).
(tuhinaa)Yksi tuttu oli käynyt tänä kesänä siellä luostarissa sukulaista käyttämässä, sanoi että ihan yllättävän ok paikka, kannattaa mennä käymään :)
joo, ylimääräiset miehet pois, kuikka pois, muita elukoita ehkä, housut saa olla pois jos nainen siveellisesti yksin siinä polskii, aurinko saa paistaa, ei oo pakko, kesäsade on kiva myös, hyvä siitä tulee :)Harmaaritari kirjoitti:
Yksi tuttu oli käynyt tänä kesänä siellä luostarissa sukulaista käyttämässä, sanoi että ihan yllättävän ok paikka, kannattaa mennä käymään :)
joo, ylimääräiset miehet pois, kuikka pois, muita elukoita ehkä, housut saa olla pois jos nainen siveellisesti yksin siinä polskii, aurinko saa paistaa, ei oo pakko, kesäsade on kiva myös, hyvä siitä tulee :)Joo, vaikka tuossa puolileikilläni heitinkin, niin ois aika jees, siis luostarikeikka. Tykkäisin. Olen meinannut jo jonkun aikaa.
Sitten tarkennan vielä, että Diuts on ollut eri laiturilla ettei tule vahingossakaan epäselvyyksiä. Ei koskaan mun laiturilla, en kirjoittanut hänestä. :D (kyllä se taas tykkää kun lukee..hahah) Mut joo. Nämä on tärkeä oikoa heti.
Uiminen alasti on kivaa, kesäsade saa ropsuttaa pyllyn päälle ja minusta sitä saa omassa rannassa harjoittaa. :)
Siis tämmöstä se on tämä novellin kirjottaminen..
On otettava assistentti, joka antaa napakat lausunnot.
:D
Kiitos preppauksesta (naurua).misspönttöuuni kirjoitti:
Joo, vaikka tuossa puolileikilläni heitinkin, niin ois aika jees, siis luostarikeikka. Tykkäisin. Olen meinannut jo jonkun aikaa.
Sitten tarkennan vielä, että Diuts on ollut eri laiturilla ettei tule vahingossakaan epäselvyyksiä. Ei koskaan mun laiturilla, en kirjoittanut hänestä. :D (kyllä se taas tykkää kun lukee..hahah) Mut joo. Nämä on tärkeä oikoa heti.
Uiminen alasti on kivaa, kesäsade saa ropsuttaa pyllyn päälle ja minusta sitä saa omassa rannassa harjoittaa. :)
Siis tämmöstä se on tämä novellin kirjottaminen..
On otettava assistentti, joka antaa napakat lausunnot.
:D
Kiitos preppauksesta (naurua).Joo, kyllä siellä kuulemma aika rauhallista on, majoitus suht edullinen & ruoka ja sen verran on antaneet maallisuudelle periksi että kuulemma pubikin löytyy. ,Kutsuukohan ne sitä joksikin viinituvaksi mutta poubi se kuulemma on, kaljaakin saa ja ne luostarin viinit on h..in pahoja niin olutta kannattaa mieluummin ottaa :)
Juu, nysväilköön siellä omalla laiturillaan vaan, ehkä se sen nykynen morsiankin on siellä :D
Tottakai saa omassa rannassa :)
Juu, eipä mittään, prepataan aina tarvittaessa :)- EdesUnissa
misspönttöuuni kirjoitti:
Minusta jotenkin tuntuu, että aika tarkkaan havainnoin, missä kukakin kyseisessä hetkessä oli.
(naurua)
Hän todellakin katsoi yläviistosta, koska olin noussut jo laiturin kakkosaskelmalle etten suinkaan vedessä enää ollut. Minusta siinä kohtaa on tärkeää jo tarkentaa vähän. Mitä luulet?"Aiunt enim multum legendum esse, non multa"
Kritiikki opettaa myös taiteilijaa.
Ihmismassojen ja ajoneuvojen virtaus on alkavaa ja loppuvaa, ne eivät aiheuta seuraavaa tapahtumaa.
Ahvenen "loikkaus" aiheuttaa säteittäisen aallon vedessä joka sitten osuu rantakiviin ja pakenee sitten takaisin jne. Voi olla että tuo kliseisyyden vaikutelma tuli siitä että siihen oli ympätty hyvin paljon pieniä kaikkien tuntemia luonnossa esiintyviä ilmiöitä, mutta yhtäkään ei oltu viety loppuun. Kaste-lämpö-kyy-kuikka-haavat ja niin edelleen.
Cumulus nimbus on kai satava ukkospilvi. Kuumaa päivää se ei povaa, vai oliko tässä joku keskenjäänyt ajatus ?
Lumme on myrkyllinen ja täynnä hyönteisiä. Kukapa sitä ei haluaisi suussaan kuljettaa ?
Onko tuon myrkyllisen kasvin luovuttamisessa miehelle joku salattu merkitys ?
Tuo lopun ajatus että joku noustuaan ennen kello kuutta kysyisi aamun ensimmäisenä kysymyksenään : "Lämmitetäänkö Sauna" kruunasi tuon kansallisromanttisen kuvaelman. "Vittu mikä darra, onko meillä olutta ?" olisi realistisempi mökkikuvaus. Tai vaikka "keitänkö aamu-kahvit ?" Kello on molemmissa noin 09.30.
Lopussa lukijalle jää kysymys, yritettiinkö tässä sanoa jotain vai oliko se klisee kokoelma ? Mikä tuossa oli oleellista, miksi se on kirjoitettu ? Siinä oli niin paljon yksityiskohtia, että itse viesti jäi epäselväksi. misspönttöuuni kirjoitti:
Oho..
No kiitos.
Kai?"Kiitos....kai?"
En tyrmää kun ihminen paneutuu oikeasti asiaansa, sanon tämän vilpittömästi.
EdesUnissa on kartalla siitä mistä syntyy tekstiin lievä kömpelyys. Mimesis, sen narratologisessa merkityksessä, tai oikeastaan sen puute.
Käsitin ettet pyrkinyt kertomaan tarinaa, vaan "maalaamaan" hetken ja tunnelman. Jos lisäät kertojan läsnäoloa, hukkaat mimesiksen.- EdesUnissa
No niin. Mutta kun se ei ollut mikään leppälintu tai tukkasotka vaan prkl kuikka (täyskasvunen, rengastamaton täyspäinen kuikka), niin en minä voi alkaa valehdella ja alkaa vaihtamaan sitä harmaakaulushaikaraan.
ja väki huutaa, että v.ttu sä menit väärästä kohdasta järveen.."Kirjoitan novellit sydänverellä...
Jos sä ihan oikeasti haluat kehittyä novellistiksi ja kenties pärjätä siinä ja tulla jopa kuuluisaksi, niin luovu tuosta kansallisromanttisesta tyylisuunnasta. Kansallisromantiikan aatteelinen pohja on nationalismissa, ja vaikkei itselläni ole erityisiä vihoja mihinkään poliittiseen suuntaan, niin kirjailijalle ei ole välttämättä eduksi identifikoitua perussuomalaisena. EdesUnissa kirjoitti:
"Aiunt enim multum legendum esse, non multa"
Kritiikki opettaa myös taiteilijaa.
Ihmismassojen ja ajoneuvojen virtaus on alkavaa ja loppuvaa, ne eivät aiheuta seuraavaa tapahtumaa.
Ahvenen "loikkaus" aiheuttaa säteittäisen aallon vedessä joka sitten osuu rantakiviin ja pakenee sitten takaisin jne. Voi olla että tuo kliseisyyden vaikutelma tuli siitä että siihen oli ympätty hyvin paljon pieniä kaikkien tuntemia luonnossa esiintyviä ilmiöitä, mutta yhtäkään ei oltu viety loppuun. Kaste-lämpö-kyy-kuikka-haavat ja niin edelleen.
Cumulus nimbus on kai satava ukkospilvi. Kuumaa päivää se ei povaa, vai oliko tässä joku keskenjäänyt ajatus ?
Lumme on myrkyllinen ja täynnä hyönteisiä. Kukapa sitä ei haluaisi suussaan kuljettaa ?
Onko tuon myrkyllisen kasvin luovuttamisessa miehelle joku salattu merkitys ?
Tuo lopun ajatus että joku noustuaan ennen kello kuutta kysyisi aamun ensimmäisenä kysymyksenään : "Lämmitetäänkö Sauna" kruunasi tuon kansallisromanttisen kuvaelman. "Vittu mikä darra, onko meillä olutta ?" olisi realistisempi mökkikuvaus. Tai vaikka "keitänkö aamu-kahvit ?" Kello on molemmissa noin 09.30.
Lopussa lukijalle jää kysymys, yritettiinkö tässä sanoa jotain vai oliko se klisee kokoelma ? Mikä tuossa oli oleellista, miksi se on kirjoitettu ? Siinä oli niin paljon yksityiskohtia, että itse viesti jäi epäselväksi.Opettaa, opettaa toki...kukaan ei ole niin itseriittoinen,
Joudun palaamaan cumulus nimbukseen. Ainakin kirjallisesti. Se ei kuulunut kuuman päivän syntytermistöön vaan se kaste. Aamukaste. Voimakas aamukaste tietää hyvin lämmintä ilmamassaa lähitunneille. Eli sen verran oppilas oikaisee opettajaa, että mikään ei jäänyt kesken. Epäiletkö etten ajattelisi loppuun?...
Herra opettaja kirjoittamanne"Vittu mikä darra, onko meillä olutta ?" lauserakennelma ei olisi ollut kovin romanttista, mihin tekstillä pyrin, koska olemme Sinkut-palstalla ja yritin saada vähän jokaisen päivään annoksen kesäistä, hempeää, siistiä romantiikkaa. Koska ilman sitä, ei ole mitään. Ja tuommoinen hetki löytyi muistilokerosta. Ei sen kummempaa. Tai kuumempaa...höh, valitettavasti. Toki olisi suotavaa. :DAnanias kirjoitti:
"Kiitos....kai?"
En tyrmää kun ihminen paneutuu oikeasti asiaansa, sanon tämän vilpittömästi.
EdesUnissa on kartalla siitä mistä syntyy tekstiin lievä kömpelyys. Mimesis, sen narratologisessa merkityksessä, tai oikeastaan sen puute.
Käsitin ettet pyrkinyt kertomaan tarinaa, vaan "maalaamaan" hetken ja tunnelman. Jos lisäät kertojan läsnäoloa, hukkaat mimesiksen.Mä hukkaan teidän kanssa itseni..
Mimesis on kyllä mielenkiintoinen asia, eipä sillä.EdesUnissa kirjoitti:
"Kirjoitan novellit sydänverellä...
Jos sä ihan oikeasti haluat kehittyä novellistiksi ja kenties pärjätä siinä ja tulla jopa kuuluisaksi, niin luovu tuosta kansallisromanttisesta tyylisuunnasta. Kansallisromantiikan aatteelinen pohja on nationalismissa, ja vaikkei itselläni ole erityisiä vihoja mihinkään poliittiseen suuntaan, niin kirjailijalle ei ole välttämättä eduksi identifikoitua perussuomalaisena.(naurua, pelkkää naurua...)
Mä hukkaan teidän kanssa itseni..
Mimesis on kyllä mielenkiintoinen asia, eipä sillä.Täähän vois olla sun psykoterapiaa.
Me raadellaan sut (henkisesti) palasiksi, ja joku ammattilainen kokoaisi sinusta sitten aikanaan paremman version.
Kiitos.
Hyvää kesää.!Joskus ojassa kasvaa lumpeenkukkia, alastomia naisia siellä ei ole koskaan näkynyt
- LumphenEro
Tuskin. Ovat ulpukoita. Lumme on puhtaan veden indikaattori. Monet lahden pohjukat ovat taas ulpukkamerenä todisteena rehevöitymisestä. Lumme=Valkoinen kukka. Ulpukka=Keltainen kukka.
LumphenEro kirjoitti:
Tuskin. Ovat ulpukoita. Lumme on puhtaan veden indikaattori. Monet lahden pohjukat ovat taas ulpukkamerenä todisteena rehevöitymisestä. Lumme=Valkoinen kukka. Ulpukka=Keltainen kukka.
Myönnän erehtyneeni, keltasia ne muistaakseni oli. Toivoisin että olisin naisasiassakin erehtynyt
pujotteIija kirjoitti:
Myönnän erehtyneeni, keltasia ne muistaakseni oli. Toivoisin että olisin naisasiassakin erehtynyt
Sun pitäis käydä jossain festareilla niin hyvinkin voi löytyä ojanpohjilta sammuneina jos nyt ei ihan alastomia niin ainakin puoliaalastomia naisia, sen kun vaan koppais mukaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Sun pitäis käydä jossain festareilla niin hyvinkin voi löytyä ojanpohjilta sammuneina jos nyt ei ihan alastomia niin ainakin puoliaalastomia naisia, sen kun vaan koppais mukaan.
Älä Pujista festariulpukoihin yllytä...
- crux
Ilahdun aina kun näen jonkin eläimen, oikeastaan melkein minkä tahansa. Olen tullut siihen henkiseen pisteeseen että pidän jokaista niistä samanarvoisena itseni kanssa. Oikeastaan arvokkaampanakin, varsinkin jos laji on vähänkään harvinaisempi koska ihmisiä on liikaa ja ihminen on jo muutenkin liikaa. Kuikka, kurki, mustapääkerttu, perhoset...kaikkia niitä olen odottanut pitkinä talvikuukausina ja selaillut kirjoja joissa kerrotaan niiden muuttomatkoista ja elämästä. Juttelenkin niille usein mutta eiväthän ne ehdi kuunnella.
Ihanaa...sympaattista. : )
Niin, eläin on ainakin sitä mitä se on,
ihminen ei aina...
Aitoutta ei voi korostaa liikaa missään. Joo, näin on.
Sulla on maanläheinen maailmankatsomus.
Mikä siinä on, että kun lukee sinun verbaalista ulosantiasi, niin aina on kuin ois syönny vattansa täyteen lättyjä marjahillon ja kermavaahdon kera?
Kylläinen, suussa makean miellyttävä jälkimaku. Sama vaikutus oli Nasdaq, luoladonna, trancedance immeisellä. Tää on jotakin " käärmeen kesytystä"?😄
Kiitos, hyvää kesää Pönttis. Oot ihastuttava pakkaus! 😺 Kurkur purpur...
Tää päivä kävi miltei työstä. Mutta olipa kivaa kaikesta huhellettä huolimatta. Hyvää yötä, väsy painaa luppis simmuja kiinni...luppis toinenkin silmä jo asettuu lepoasentoon eli kattoo otsaluuta kohti.😹Kivvaa, ja kohta takas helteeseen! Että voipikin ihminen nauttia...:D (ah...kipristyy pienelle kerälle). Tällasta kesää ei ole ollut naismuistiin. Niin kuuma helle, että kohta unohtuu miehetkin (onko mahdollista?)
(naurua)
Olipa kaunista tekstiä. Jotenkin kesän olemus oli saatu siihen kiteytettyä.
Kai se pyyhe oli mankeloitu?Ouu...(korvat väräjää)
Kiitos..se oli tosi nätisti sanottu. :)
Mutta ei mennä siihen pyyhkeeseen. Siinä piilee vaaranpoikanen...
Taitelijalle meinasi tulla eilen breakdown, burnout ja dayoff kerralla kun kriitikot iskivät nilkkaan asap.
Tämä voi vielä kaatua siihen ettei pyyhe ollut mankeloitu. Olen huolissani, että kohta penätään pintaveden lämpötilalukemaa ja kysytään, onko turvetuotantopolitiikka aiheuttanut haittaa vesistölle, ja miten valumat..(mä tiedän jo tän systeemin, se tahtoo mennä näin). Jatkona tiedustellaan miehen ammattia, pituutta ja oliko hän perussuomalainen ja joiko kaljaa vai piimää..
M184, täällä tehdään kovankoulun kirjoittajia. Mut onhan toi tukiopetus ollut hyvää, missään muualla ei ole samanlaista kuin tässä "perheessä". :Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Ouu...(korvat väräjää)
Kiitos..se oli tosi nätisti sanottu. :)
Mutta ei mennä siihen pyyhkeeseen. Siinä piilee vaaranpoikanen...
Taitelijalle meinasi tulla eilen breakdown, burnout ja dayoff kerralla kun kriitikot iskivät nilkkaan asap.
Tämä voi vielä kaatua siihen ettei pyyhe ollut mankeloitu. Olen huolissani, että kohta penätään pintaveden lämpötilalukemaa ja kysytään, onko turvetuotantopolitiikka aiheuttanut haittaa vesistölle, ja miten valumat..(mä tiedän jo tän systeemin, se tahtoo mennä näin). Jatkona tiedustellaan miehen ammattia, pituutta ja oliko hän perussuomalainen ja joiko kaljaa vai piimää..
M184, täällä tehdään kovankoulun kirjoittajia. Mut onhan toi tukiopetus ollut hyvää, missään muualla ei ole samanlaista kuin tässä "perheessä". :DEi tuossa pyyhkeessä mitään vaaran paikkaa ole, kysymykseen en edes odottanut vastausta. Jos mies herää aikaisin nähdäkseen naisensa aamu-uinnilla on selvää että pyyhkeet on mankeloitu.
Tuli sen verran vahvat mielikuvat edellisestä elämästä että pakko oli lukea avioerotilastoja ettei naisen kaipuu mene ihan kipuilun puolelle.M184 kirjoitti:
Ei tuossa pyyhkeessä mitään vaaran paikkaa ole, kysymykseen en edes odottanut vastausta. Jos mies herää aikaisin nähdäkseen naisensa aamu-uinnilla on selvää että pyyhkeet on mankeloitu.
Tuli sen verran vahvat mielikuvat edellisestä elämästä että pakko oli lukea avioerotilastoja ettei naisen kaipuu mene ihan kipuilun puolelle.Sitten aloitus on tehnyt tehtävänsä (naisen kaipuu). Sä oot siitä kiva tyyppi, että vaikka oletkin eronnut, niin et silti pidä koko naissukupolvea saakutin kutkaleen vitkaleina vaan silti voi olla vielä joku kaipuu jonnekin.
No miten siellä tinderissä menee? (mä oon niin vastaan sitä ohjelmaa). Osaako tinderiläiset edes lakanaa vetää...misspönttöuuni kirjoitti:
Sitten aloitus on tehnyt tehtävänsä (naisen kaipuu). Sä oot siitä kiva tyyppi, että vaikka oletkin eronnut, niin et silti pidä koko naissukupolvea saakutin kutkaleen vitkaleina vaan silti voi olla vielä joku kaipuu jonnekin.
No miten siellä tinderissä menee? (mä oon niin vastaan sitä ohjelmaa). Osaako tinderiläiset edes lakanaa vetää...Pistähän vaan Tinderi testiin. Kuva laiturilla olevasta merenneidosta lumpeenlehti suussa vain keulakuvaksi niin saat kyllä valikoida sopivia kolleja pyyhkeitä ojentelemaan ja siitä sitten valitset itsellesi sopivan pesänlämmittäjän; siis sen aamusaunan päälle laittajan.
Kannattaa testata ja jos on huonoja kokemuksia niin poistaa sitten. Lakanan vetoon asti en vielä ole päässyt keskusteluissa. Kuuluu luokkaan parisuhteen alkeet.M184 kirjoitti:
Pistähän vaan Tinderi testiin. Kuva laiturilla olevasta merenneidosta lumpeenlehti suussa vain keulakuvaksi niin saat kyllä valikoida sopivia kolleja pyyhkeitä ojentelemaan ja siitä sitten valitset itsellesi sopivan pesänlämmittäjän; siis sen aamusaunan päälle laittajan.
Kannattaa testata ja jos on huonoja kokemuksia niin poistaa sitten. Lakanan vetoon asti en vielä ole päässyt keskusteluissa. Kuuluu luokkaan parisuhteen alkeet.Hmm...niin. Kaikki siitä höpöttää, ja lähinnä itsestä se on tuntunut niin pintaliidolta ja teennäiseltä.
Mutta olen asettanut tässä kesäöitä katsellessa tavoitteen ja deadlinen -syyskuuhun 2018 mennessä olen saanut itseni suhteeseen, ainakin jonkinlaiseen, pois sinkkutohinoista ja pois tältä palstaltakin kun olen jo tosi hyvin koukuttunut tähänkin ja se vie kaikki potentiaaliset tilanteet, missä vähänkään.
On niitä treffejä ollut, mutta löydän aina jotain epäkohtaa ukkelista. Pitäis höllätä, pois kritiikki..ja päättää, että kaveri on tarpeeks mukava ja ok eikä sellasta vikaa mikä kaataa kaiken. Onhan sitä vikaa itsessäkin, mä olen aika mahdoton kun sopivalle tuulelle satun. Liian pitkään omin nokkineen kuvionsa päättäneenä kohta ei kelpaa kukaan.
Näin on. Jos sitä tinderiä (onhan se rumasti sanottuna vähän sellainen lihamarkkinaosasto, mutta)...mä mietin. Ei kai tuo ota jos ei annakaan.misspönttöuuni kirjoitti:
Hmm...niin. Kaikki siitä höpöttää, ja lähinnä itsestä se on tuntunut niin pintaliidolta ja teennäiseltä.
Mutta olen asettanut tässä kesäöitä katsellessa tavoitteen ja deadlinen -syyskuuhun 2018 mennessä olen saanut itseni suhteeseen, ainakin jonkinlaiseen, pois sinkkutohinoista ja pois tältä palstaltakin kun olen jo tosi hyvin koukuttunut tähänkin ja se vie kaikki potentiaaliset tilanteet, missä vähänkään.
On niitä treffejä ollut, mutta löydän aina jotain epäkohtaa ukkelista. Pitäis höllätä, pois kritiikki..ja päättää, että kaveri on tarpeeks mukava ja ok eikä sellasta vikaa mikä kaataa kaiken. Onhan sitä vikaa itsessäkin, mä olen aika mahdoton kun sopivalle tuulelle satun. Liian pitkään omin nokkineen kuvionsa päättäneenä kohta ei kelpaa kukaan.
Näin on. Jos sitä tinderiä (onhan se rumasti sanottuna vähän sellainen lihamarkkinaosasto, mutta)...mä mietin. Ei kai tuo ota jos ei annakaan.Se on vaan yksi "lihamarkkinaosasto" muiden joukossa. Voihan se kumppani löytyä vaikka cittarin jauhelihahyllyn virestä tai maatalousnäyttelyn vasikka osastolta. Samanlaisia lihaosastoja nekin.
Rennosti vaan treffeille (sanoo mies joka saapuu nille kauhusta tönkköjaloin) ja kannattaa muistaa että on tyyntä, myrskyä tai sopivaa tuulta niin tuskimpa sinä mikään mahdoton tapaus olet kunhan löydät miehen joka osaa reivata purjeiden pinta-alan sopivaksi jotta yhteinen paatti on sopivasti hallittavissa.M184 kirjoitti:
Se on vaan yksi "lihamarkkinaosasto" muiden joukossa. Voihan se kumppani löytyä vaikka cittarin jauhelihahyllyn virestä tai maatalousnäyttelyn vasikka osastolta. Samanlaisia lihaosastoja nekin.
Rennosti vaan treffeille (sanoo mies joka saapuu nille kauhusta tönkköjaloin) ja kannattaa muistaa että on tyyntä, myrskyä tai sopivaa tuulta niin tuskimpa sinä mikään mahdoton tapaus olet kunhan löydät miehen joka osaa reivata purjeiden pinta-alan sopivaksi jotta yhteinen paatti on sopivasti hallittavissa.Mjaa, sepä oli letkeästi sanottu :D Tapahtuisikin noin helposti, niin kuin elokuvissa, että hän tarttuu toisesta päästä jauhelihapakettia ja minä toisesta...tai riipii juuri sitä samaa banaania irti.
Poks. Ja sitten kupla puhkeaa,
Jos oikea sattuu kohdalle, niin se on sitten siinä. Ei vaan jaksais enää aina alottaa alusta.
Ihminen haluaa perusturvallisen arjen ja kodin ja pitävän kivijalan. Siitä on hyvä katella eloa
kun ankkuri on vakaasti kiinni.
Oletko aina saapunut treffeille vai onko joutunut jänistämään joskus, viime hetken paniikki? :)
Ehkä se on enemmän naisten hommia tuo peruminen tai karkuun säntääminen. Onhan se kaameaa :D
Yhden kerran meinasin pyörtyä, hyvä, että henki kulki, mutta jos lupaa, niin pitää mennä.misspönttöuuni kirjoitti:
Mjaa, sepä oli letkeästi sanottu :D Tapahtuisikin noin helposti, niin kuin elokuvissa, että hän tarttuu toisesta päästä jauhelihapakettia ja minä toisesta...tai riipii juuri sitä samaa banaania irti.
Poks. Ja sitten kupla puhkeaa,
Jos oikea sattuu kohdalle, niin se on sitten siinä. Ei vaan jaksais enää aina alottaa alusta.
Ihminen haluaa perusturvallisen arjen ja kodin ja pitävän kivijalan. Siitä on hyvä katella eloa
kun ankkuri on vakaasti kiinni.
Oletko aina saapunut treffeille vai onko joutunut jänistämään joskus, viime hetken paniikki? :)
Ehkä se on enemmän naisten hommia tuo peruminen tai karkuun säntääminen. Onhan se kaameaa :D
Yhden kerran meinasin pyörtyä, hyvä, että henki kulki, mutta jos lupaa, niin pitää mennä.Valitettavasti se vaan menee niin että se kivijalka vaan pitää yhdessä valaa. Vaikka kyllähän sitä mieluusti jo sinne valmiseen torpaan astuisi. Mulla vähän samanlaisia mietteitä siinä mielessä että onkohan sitä ollut jo niin kauan sinkkuna että se kivijalka alkaa muodostua sellaiseksi että siitä syntyy yksiö. Sisustuskin on jo mietitty joten kannattaako sinne enää ketään päästää sotkemaan valmista asuntoa.
Kyllä minä aina treffeille olen saapunut mutta usein on käynyt mielessä että jos joskus olisin aikeissa aloittaa tupakoinnin niin nyt olisi oiva hetki. Jos aikaa on niin pieni kävelylenkki ja yrittää lukea vaikka kauppojen tarjouksia tai jotakin että saisi pulssin laskemaan.
Otahan tuo naisellinen pyörtymisefekti käyttöön. Ei tarvi pakastealtaalla tavoitella samaa mutakakkua kun jo ennen pyörryt miehen käsivarsille.
- Imelääoli
Jos et halua palautetta, älä kirjoita tänne.
Kyllä sinun jo se pitäisi tietää.
Vai mitä tällä haettiin.Saattoi olla, että haettiin myös miestä.
(naurua)
Halusin vaan kertoa, että olen uimataitoinen.- Imelääoli
Saattoi olla, että haettiin myös miestä.
(naurua)
Halusin vaan kertoa, että olen uimataitoinen.Aivanko totta.
(järkyttynyttä hiljaisuutta)
Todella upeeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794