Miksi kunnan/kaupungin alueella pitää maksaa?

vääryyden.maailma

Julkisen sektorin alueella pysäköinnistä maksamaan joutuminen on mielestäni väärin koska sen alueen on maksanut meistä jokainen jo veroina. Miksi pitää maksaa toiseen kertaan? Miksi tämä kaksinkertainen veloitus on levinnyt jo 90-luvulla terveyspalveluihinkin?
Mistä seuraavaksi aletaan periä kaksinkertaista maksua?
Entä milloin aletaan periä kolminkertaista maksua, saati nelinkertaista?

Ankaraa verotusta perusteltiin ennen sen vastineeksi saaduilla julkisilla palveluilla. Mutta emmehän me enää ole saaneet niitäkään joten verotuksen pitäisi vastaavasti loppua jos kerran joudutaan maksamaan käyttömaksuja.

22

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistava.maa

      Ja miksi muissa maissa voidaan pysäköidä suunnilleen mihin vaan mahtuu eikä se haittaa ketään mutta Suomessa pysäköinti ja oikeastaan kaikki muukin on niin perkeleen pikkusieluista niuhottamista ja suoraan sanoen silkkaa vittuilua ja tarpeetonta ihmisten määräilyä, pelkkää ihmisten alistamis-, kyykytys- ja nöyryytysmekanismi.
      Toivottavasti norminpurkukampanja saavuttaisi pysäköintiasiatkin...

      • Kansainvälinen.sopimus

        Wienin tieliikennesopimus (SopS 30/1986)

        "23 artikla
        Pysäyttäminen ja pysäköinti
        1. Taajamia lukuunottamatta pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot tai eläimet on mahdollisuuksien mukaan pidettävä poissa ajoradalta. Niitä ei myöskään saa pitää pyöräteillä tai, jollei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, jalkakäytävillä tai erityisesti jalankulkuliikenteeseen tarkoitetuilla pientareilla.

        2. a) Ajoradalle pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot sekä eläimet on pidettävä mahdollisimman lähellä ajoradan reunaa. Kuljettaja saa pysäyttää tai pysäköidä ajoneuvonsa vain liikennesuuntansa mukaiselle puolelle ajorataa; kuitenkin on pysäyttäminen tai pysäköinti sallittu myös päinvastaiselle puolelle, jos liikennesuunnan mukaisella puolella olevat raiteet estävät sinne pysäyttämisen tai pysäköimisen. Lisäksi jokainen sopimuspuoli tai sen osa voi sallia:

        i) pysäyttämisen tai pysäköinnin jommallekummalle puolelle tietyin ehdoin, esimerkiksi jos seisottaminen on liikennemerkein kielletty liikennesuunnan mukaisella puolella;

        ii) yksisuuntaisilla ajoradoilla pysäyttämisen ja pysäköinnin joko yksinomaan liikennesuunnan vastaiselle puolelle tai molemmille puolille samanaikaisesti;

        iii) pysäyttämisen tai pysäköinnin ajoradan keskelle erityisesti merkityille paikoille.

        b) Ellei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, ei muita ajoneuvoja kuin kaksipyöräisiä polkupyöriä, kaksipyöräisiä mopoja ja kaksipyöräisiä sivuvaunuttomia moottoripyöriä saa pysäyttää tai pysäköidä ajoradalle rinnakkain. Ellei alueen muoto ja laajuus salli toisenlaista sijoittelua, on pysäytetyt ja pysäköidyt ajoneuvot sijoitettava ajoradan reunan suuntaisesti.

        3. a) Ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on ajoradalla kielletty:

        i) suojateillä, risteävillä pyöräteillä ja tasoristeyksissä;

        ii) tiellä olevilla raitio- tai rautatien raiteilla tai niin lähellä tällaisia raiteita, että raitiovaunujen tai junien liikkuminen saattaisi estyä, sekä, elleivät sopimuspuolet tai niiden osat toisin määrää,

        b) ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on kielletty kaikkialla, missä se aiheuttaisi vaaraa, etenkin

        i) alikäytävissä ja tunneleissa lukuunottamatta erityisesti merkittyjä paikkoja;

        ii) ajoradalla mäenharjanteiden läheisyydessä sekä tienkaarteissa, joissa näkyvyys ei ole riittävä ajoneuvon täysin turvalliseen ohittamiseen ottaen huomioon ajoneuvojen nopeuden kyseisellä tieosuudella;

        iii) ajoradalla pitkittäisen ajoratamerkinnän vieressä paikoissa, joissa tämän artiklan alakohtaa 3 b) ii) ei sovelleta, mutta joissa ajoneuvon ja merkinnän väliin jäävän ajoradan osan leveys on vähemmän kuin 3 metriä (10 jalkaa) ja merkintä on sellainen, että samaan suuntaan lähestyvät ajoneuvot eivät saa sitä ylittää;

        c) ajoneuvon pysäköinti ajoradalle on kielletty:

        i) ennen tasoristeyksiä, risteyksiä ja linja- tai johdinautojen tai kiskoilla liikkuvien kulkuneuvojen pysäkkejä kansallisessa lainsäädännössä määrätyllä matkalla;

        ii) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla;

        iii) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi pääsyn oikein pysäköityyn ajoneuvoon tai estäisi tällaista ajoneuvoa lähtemästä liikkeelle;

        iv) kolmiajorataisten teiden keskimmäisellä ajoradalla ja taajamien ulkopuolella sellaisten teiden ajoradoilla, joilla on liikennemerkeillä osoitettu etuajo-oikeus;

        v) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi muita tienkäyttäjiä näkemästä liikennemerkkejä tai liikennevalomerkkejä.

        4. Kuljettaja ei saa jättää ajoneuvoaan tai eläimiään ennen kuin on ryhtynyt kaikkiin tarpeellisiin toimenpiteisiin onnettomuuksien välttämiseksi ja kysymyksen ollessa moottoriajoneuvosta, sen luvattoman käytön estämiseksi.

        5. Kansallisessa lainsäädännössä suositellaan määrättäväksi seuraavaa: lukuunottamatta kaksipyöräistä mopoa ja kaksipyöräistä sivuvaunutonta moottoripyörää on moottorikäyttöinen ajoneuvo ja kytketty tai kytkemätön perävaunu sen ollessa pysäytettynä ajoradalla taajamien ulkopuolella merkittävä ainakin yhdellä, riittävän kauas, parhaaseen mahdolliseen paikkaan sijoitetulla sopivalla merkillä lähestyvien kuljettajien varoittamiseksi ajoissa,

        a) jos ajoneuvo on pysäytettynä ajoradalla yöllä sellaisissa olosuhteissa, etteivät lähestyvien ajoneuvojen kuljettajat voi olla tietoisia kyseisen ajoneuvon muodostamasta esteestä;

        b) jos kuljettajan muissa tapauksissa on ollut pakko pysäyttää ajoneuvonsa paikkaan, missä pysäyttäminen on kielletty.

        6. Tätä artiklaa ei tule tulkita siten, että se estäisi sopimuspuolia tai niiden osia antamasta muita, pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevia kieltoja"

        https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1986/19860030#idp446625344

        Eipä saa ulkomaillakaan pysäköidä miten sattuu.


      • kieltola.suomi
        Kansainvälinen.sopimus kirjoitti:

        Wienin tieliikennesopimus (SopS 30/1986)

        "23 artikla
        Pysäyttäminen ja pysäköinti
        1. Taajamia lukuunottamatta pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot tai eläimet on mahdollisuuksien mukaan pidettävä poissa ajoradalta. Niitä ei myöskään saa pitää pyöräteillä tai, jollei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, jalkakäytävillä tai erityisesti jalankulkuliikenteeseen tarkoitetuilla pientareilla.

        2. a) Ajoradalle pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot sekä eläimet on pidettävä mahdollisimman lähellä ajoradan reunaa. Kuljettaja saa pysäyttää tai pysäköidä ajoneuvonsa vain liikennesuuntansa mukaiselle puolelle ajorataa; kuitenkin on pysäyttäminen tai pysäköinti sallittu myös päinvastaiselle puolelle, jos liikennesuunnan mukaisella puolella olevat raiteet estävät sinne pysäyttämisen tai pysäköimisen. Lisäksi jokainen sopimuspuoli tai sen osa voi sallia:

        i) pysäyttämisen tai pysäköinnin jommallekummalle puolelle tietyin ehdoin, esimerkiksi jos seisottaminen on liikennemerkein kielletty liikennesuunnan mukaisella puolella;

        ii) yksisuuntaisilla ajoradoilla pysäyttämisen ja pysäköinnin joko yksinomaan liikennesuunnan vastaiselle puolelle tai molemmille puolille samanaikaisesti;

        iii) pysäyttämisen tai pysäköinnin ajoradan keskelle erityisesti merkityille paikoille.

        b) Ellei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, ei muita ajoneuvoja kuin kaksipyöräisiä polkupyöriä, kaksipyöräisiä mopoja ja kaksipyöräisiä sivuvaunuttomia moottoripyöriä saa pysäyttää tai pysäköidä ajoradalle rinnakkain. Ellei alueen muoto ja laajuus salli toisenlaista sijoittelua, on pysäytetyt ja pysäköidyt ajoneuvot sijoitettava ajoradan reunan suuntaisesti.

        3. a) Ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on ajoradalla kielletty:

        i) suojateillä, risteävillä pyöräteillä ja tasoristeyksissä;

        ii) tiellä olevilla raitio- tai rautatien raiteilla tai niin lähellä tällaisia raiteita, että raitiovaunujen tai junien liikkuminen saattaisi estyä, sekä, elleivät sopimuspuolet tai niiden osat toisin määrää,

        b) ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on kielletty kaikkialla, missä se aiheuttaisi vaaraa, etenkin

        i) alikäytävissä ja tunneleissa lukuunottamatta erityisesti merkittyjä paikkoja;

        ii) ajoradalla mäenharjanteiden läheisyydessä sekä tienkaarteissa, joissa näkyvyys ei ole riittävä ajoneuvon täysin turvalliseen ohittamiseen ottaen huomioon ajoneuvojen nopeuden kyseisellä tieosuudella;

        iii) ajoradalla pitkittäisen ajoratamerkinnän vieressä paikoissa, joissa tämän artiklan alakohtaa 3 b) ii) ei sovelleta, mutta joissa ajoneuvon ja merkinnän väliin jäävän ajoradan osan leveys on vähemmän kuin 3 metriä (10 jalkaa) ja merkintä on sellainen, että samaan suuntaan lähestyvät ajoneuvot eivät saa sitä ylittää;

        c) ajoneuvon pysäköinti ajoradalle on kielletty:

        i) ennen tasoristeyksiä, risteyksiä ja linja- tai johdinautojen tai kiskoilla liikkuvien kulkuneuvojen pysäkkejä kansallisessa lainsäädännössä määrätyllä matkalla;

        ii) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla;

        iii) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi pääsyn oikein pysäköityyn ajoneuvoon tai estäisi tällaista ajoneuvoa lähtemästä liikkeelle;

        iv) kolmiajorataisten teiden keskimmäisellä ajoradalla ja taajamien ulkopuolella sellaisten teiden ajoradoilla, joilla on liikennemerkeillä osoitettu etuajo-oikeus;

        v) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi muita tienkäyttäjiä näkemästä liikennemerkkejä tai liikennevalomerkkejä.

        4. Kuljettaja ei saa jättää ajoneuvoaan tai eläimiään ennen kuin on ryhtynyt kaikkiin tarpeellisiin toimenpiteisiin onnettomuuksien välttämiseksi ja kysymyksen ollessa moottoriajoneuvosta, sen luvattoman käytön estämiseksi.

        5. Kansallisessa lainsäädännössä suositellaan määrättäväksi seuraavaa: lukuunottamatta kaksipyöräistä mopoa ja kaksipyöräistä sivuvaunutonta moottoripyörää on moottorikäyttöinen ajoneuvo ja kytketty tai kytkemätön perävaunu sen ollessa pysäytettynä ajoradalla taajamien ulkopuolella merkittävä ainakin yhdellä, riittävän kauas, parhaaseen mahdolliseen paikkaan sijoitetulla sopivalla merkillä lähestyvien kuljettajien varoittamiseksi ajoissa,

        a) jos ajoneuvo on pysäytettynä ajoradalla yöllä sellaisissa olosuhteissa, etteivät lähestyvien ajoneuvojen kuljettajat voi olla tietoisia kyseisen ajoneuvon muodostamasta esteestä;

        b) jos kuljettajan muissa tapauksissa on ollut pakko pysäyttää ajoneuvonsa paikkaan, missä pysäyttäminen on kielletty.

        6. Tätä artiklaa ei tule tulkita siten, että se estäisi sopimuspuolia tai niiden osia antamasta muita, pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevia kieltoja"

        https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1986/19860030#idp446625344

        Eipä saa ulkomaillakaan pysäköidä miten sattuu.

        Tuossahan on liikkumavaraa, esim. "jokainen sopimuspuoli voi sallia...", "kansallinen lainsäädäntö voi sallia..." mutta ei suomessa sallita mitään, täällä vain kielletään ja rajoitetaan sekä estetään kaikki!


      • Normin.purku
        kieltola.suomi kirjoitti:

        Tuossahan on liikkumavaraa, esim. "jokainen sopimuspuoli voi sallia...", "kansallinen lainsäädäntö voi sallia..." mutta ei suomessa sallita mitään, täällä vain kielletään ja rajoitetaan sekä estetään kaikki!

        Mitkä pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevat säännöt tulisi poistaa?


    • Autojen.vaihtuvuus

      No voishan ne olla kiekkopaikkojakin. Autot ei vaihdu, jos ei paikat ole maksullisia tai aikarajoitettuja. Kiekkopaikoilla ihmiset pyörittää tosin kiekkoa usein, varsinki työntekijät yms.

      • Näin_se_menee

        Helsingissä työpaikkani suunnalla oli aikoinaan paljon pysäköintipaikkoja, jotka olivat pääasiassa 4 tunnin kiekkopaikkoja. Paikat olivat aina täynnä ja näin monesti, kun ihmiset kävivät vain kääntämässä kiekon aikaa.
        Sitten pysäköintipaikat laitettiin maksullisiksi ja kuinka ollakaan niitä on nyt jatkuvasti vapaana niille, jotka tarvitsevat niitä asiointiin. Eli eivät ole läheisten työpaikkojen työntekijöiden käytössä.

        Ei kuntien tehtävä ole järjestää kaikille pysäköintipaikkoja vaan se on taloyhtiöiden tehtävä.


    • Maksullinen.palvelu

      Ehkä se maksullisuus on myös politiikkaa. Kannustetaan suosimaan muita liikkumistapoja, kuin yksityis autoilua.

      Kuntien on pidettävä huolta teistä ja pysäköintipaikoista ja maksullisella pysäköinnillä rahoitetaan sitä verojen lisäksi. Ilmainen pysäköinti voisi tarkoittaa, että pysäköintipaikkojen ylläpidosta maksaisivat enemmän verojen muodossa sitten nekin, jotka eivät pysäköintipaikkoja edes käytä.

    • Ymmärrän ruuhkaisilla paikoilla (ja aikoina) maksuvelvollisuuden ja p-kiekon käyttövelvollisuuden. Tällä haetaan se, että paikat ovat niitä oikeasti tarvitsevien käytössä.

      Mutta kun mennään puhtaasti rahastuksen puolelle (esimerkiksi Helsingin Kallion seudun muuttaminen maksulliseksi arkiyhdeksään asti), ollaan jännän lähteillä.

      • VeroVSkäyttömaksu

        Niin mutta haluatko että pysäköintipaikkojen ylläpito rahoitetaan pelkästään veroilla vai myös pysäköintimaksuilla?

        Minusta käyttömaksut ovat hyvä idea: se maksaa (enemmän) joka palveluita käyttää.

        Vertailukohdaksi voisi ottaa vaikka polikliniikkamaksut. Jos ei sairasta, niin miksi pitäisi maksaa sairaiden hoidosta enemmän veroja?


      • klssdklfklsdfkjlk
        VeroVSkäyttömaksu kirjoitti:

        Niin mutta haluatko että pysäköintipaikkojen ylläpito rahoitetaan pelkästään veroilla vai myös pysäköintimaksuilla?

        Minusta käyttömaksut ovat hyvä idea: se maksaa (enemmän) joka palveluita käyttää.

        Vertailukohdaksi voisi ottaa vaikka polikliniikkamaksut. Jos ei sairasta, niin miksi pitäisi maksaa sairaiden hoidosta enemmän veroja?

        Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
        Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
        Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...


      • näytä.niille
        klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:

        Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
        Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
        Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...

        Kosta yhteiskunnalle: lopeta autoilu. Kyllä niitä sitten varmasti harmittaa!


      • Käyttäjä_maksakoon
        klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:

        Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
        Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
        Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...

        Autoilu ei ole pakollista eikä tässä maassa asuminenkaan.

        Entä sitten jos ei olisi kunnan/kaupunkien ylläpitämiä pysäköintipaikkoja? Minne sitten pysäköisit, sillä yksityisalueelle on pysäköiminen kielletty ilman maanomistajan lupaa?

        Pääkaupunkiseudulla julkinen liikenne on pääosin hyvin toimivaa, joten suosi joukkoliikennettä.


      • politiikkaa
        klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:

        Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
        Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
        Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...

        Ilmainen kirjasto on hyödyksi yhteiskunnalle, yksityis autoilu ei ole.

        Jos ihmiset liikkuisivat enemmän jalkaisin tai pyörällä olisi vähemmän sairauksia ja päästöjä.


      • kskdlfjkldlfjskldfs
        politiikkaa kirjoitti:

        Ilmainen kirjasto on hyödyksi yhteiskunnalle, yksityis autoilu ei ole.

        Jos ihmiset liikkuisivat enemmän jalkaisin tai pyörällä olisi vähemmän sairauksia ja päästöjä.

        Kyllä tämä maa pysähtyisi ilman yksityisautoja. On näköjään tarvetta autoilun hyvien puolien mieleenpalautuskampanjalle kuten 80-luvulla oli se "Auto, sillä kulkee kaikki" -kampanja.
        Kaikenmaailman vihervassarit ja muut idealistipössyttelijät ovat jo tarpeeksi kauan mustanneet autoilun mainetta turhaan.
        Mikähän siinä on että valtio pyrkii niin voimaperäisesti estämään tai ainakin rajoittamaan, hankaloittamaan ja määräilemään ihmisten liikkumista? Ihminen on kuitenkin syntynyt vapaaksi eikä systeemin vangiksi!


      • kampanja.piällikkö
        kskdlfjkldlfjskldfs kirjoitti:

        Kyllä tämä maa pysähtyisi ilman yksityisautoja. On näköjään tarvetta autoilun hyvien puolien mieleenpalautuskampanjalle kuten 80-luvulla oli se "Auto, sillä kulkee kaikki" -kampanja.
        Kaikenmaailman vihervassarit ja muut idealistipössyttelijät ovat jo tarpeeksi kauan mustanneet autoilun mainetta turhaan.
        Mikähän siinä on että valtio pyrkii niin voimaperäisesti estämään tai ainakin rajoittamaan, hankaloittamaan ja määräilemään ihmisten liikkumista? Ihminen on kuitenkin syntynyt vapaaksi eikä systeemin vangiksi!

        Aloita kampanja tästä ja luettele kaikki hyvät puolet.


      • tässä.muutama
        kampanja.piällikkö kirjoitti:

        Aloita kampanja tästä ja luettele kaikki hyvät puolet.

        Yksinkertaisesti auto on kaikkein käyttökelpoisin liikkumisväline. Sillä kulkee ihmiset ja tavarat aikatauluista, vuorokauden- ja vuodenajoista riippumatta "ovelta ovelle" (mitä nyt mm. pysäköintisäännöt sitä keinotekoisesti rajoittavat).
        Esimerkiksi elintarvikkeiden kylmäketjun katkeaminen on vähäisin mahdollinen henkilöautolla kuljettaessa kun ei tarvitse odotella bussia tai taksia ja joissain autoissa on jopa ilmastoitu hansikaslokero jonne voi herkimmät elintarvikkeet laittaa helteellä kuljetuksen ajaksi.
        Tällä on merkitystä terveydenkin kannalta.
        En luota elintarvikkeiden nettitilausjärjestelmiin sen vuoksi että haluan itse valikoida sen mitä syön ja kun kuljettaa itse ruokaostokset kotiin, kukaan ei siinä välissä pääse niitä sabotoimaan. Nykymaailmassa on tapahtunut kummempiakin terroritekoja...


    • kunOlisMutKuEiOllu

      Älynjuhlaa parhaimmillaan, vain Holistin VW jutut puuttuu.

      • Mita.sa.sanoa

        Mikä olla älytöntä?


      • sulle.neuvo

        Työnnä se holisti prrseeseesi.


    • UpeaKommunismi

      Siis parkkipaikkojen kuuluisi olla maksuttomia, kun veroja maksetaan kuitenkin, jotenkin näinkö se meni?
      Samalla logiikalla siis on väärin, että jouduin kymmenillä tuhansilla lunastamaan kaupungilta alun perin vuokraamani omakotitontin. lunastamiseen ei olisi ollut mitään tarvetta jos kaupunki ei perisi veronmaksajilta niitä kiskurivuokria, joita vuokratontin haltijoilta peritään.

      • Kommari

        Mie haluun ainakin maksaa veroilla kaikki maholliset palvelut sun muut vaikken niitä koskaan käytäkkään.


    • Ou_nou

      Aloituksessa on ihan pieni ajatusharha.

      Verovaroilla tuotettuun palveluun, kuten terveyspalvelut, pääseminen saadaan verorahoilla. Sinne saapuminen on usein myös järjestetty verovaroilla, terveyskeskuksen ohi menee bussilinja tai sinne pääsee esim. taksilla. JOS asiakas haluaa välttämättä tulla paikalle omalla autolla, sen hoito ei kuulu terveydenhoidolle.

      Mistä tulee tämä erikoinen ajatus siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa ykstyisen auton kuluja? Auton omistaja maksaa muutkin kulut, miksei pysäköintiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe