Julkisen sektorin alueella pysäköinnistä maksamaan joutuminen on mielestäni väärin koska sen alueen on maksanut meistä jokainen jo veroina. Miksi pitää maksaa toiseen kertaan? Miksi tämä kaksinkertainen veloitus on levinnyt jo 90-luvulla terveyspalveluihinkin?
Mistä seuraavaksi aletaan periä kaksinkertaista maksua?
Entä milloin aletaan periä kolminkertaista maksua, saati nelinkertaista?
Ankaraa verotusta perusteltiin ennen sen vastineeksi saaduilla julkisilla palveluilla. Mutta emmehän me enää ole saaneet niitäkään joten verotuksen pitäisi vastaavasti loppua jos kerran joudutaan maksamaan käyttömaksuja.
Miksi kunnan/kaupungin alueella pitää maksaa?
22
737
Vastaukset
- ahdistava.maa
Ja miksi muissa maissa voidaan pysäköidä suunnilleen mihin vaan mahtuu eikä se haittaa ketään mutta Suomessa pysäköinti ja oikeastaan kaikki muukin on niin perkeleen pikkusieluista niuhottamista ja suoraan sanoen silkkaa vittuilua ja tarpeetonta ihmisten määräilyä, pelkkää ihmisten alistamis-, kyykytys- ja nöyryytysmekanismi.
Toivottavasti norminpurkukampanja saavuttaisi pysäköintiasiatkin...- Kansainvälinen.sopimus
Wienin tieliikennesopimus (SopS 30/1986)
"23 artikla
Pysäyttäminen ja pysäköinti
1. Taajamia lukuunottamatta pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot tai eläimet on mahdollisuuksien mukaan pidettävä poissa ajoradalta. Niitä ei myöskään saa pitää pyöräteillä tai, jollei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, jalkakäytävillä tai erityisesti jalankulkuliikenteeseen tarkoitetuilla pientareilla.
2. a) Ajoradalle pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot sekä eläimet on pidettävä mahdollisimman lähellä ajoradan reunaa. Kuljettaja saa pysäyttää tai pysäköidä ajoneuvonsa vain liikennesuuntansa mukaiselle puolelle ajorataa; kuitenkin on pysäyttäminen tai pysäköinti sallittu myös päinvastaiselle puolelle, jos liikennesuunnan mukaisella puolella olevat raiteet estävät sinne pysäyttämisen tai pysäköimisen. Lisäksi jokainen sopimuspuoli tai sen osa voi sallia:
i) pysäyttämisen tai pysäköinnin jommallekummalle puolelle tietyin ehdoin, esimerkiksi jos seisottaminen on liikennemerkein kielletty liikennesuunnan mukaisella puolella;
ii) yksisuuntaisilla ajoradoilla pysäyttämisen ja pysäköinnin joko yksinomaan liikennesuunnan vastaiselle puolelle tai molemmille puolille samanaikaisesti;
iii) pysäyttämisen tai pysäköinnin ajoradan keskelle erityisesti merkityille paikoille.
b) Ellei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, ei muita ajoneuvoja kuin kaksipyöräisiä polkupyöriä, kaksipyöräisiä mopoja ja kaksipyöräisiä sivuvaunuttomia moottoripyöriä saa pysäyttää tai pysäköidä ajoradalle rinnakkain. Ellei alueen muoto ja laajuus salli toisenlaista sijoittelua, on pysäytetyt ja pysäköidyt ajoneuvot sijoitettava ajoradan reunan suuntaisesti.
3. a) Ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on ajoradalla kielletty:
i) suojateillä, risteävillä pyöräteillä ja tasoristeyksissä;
ii) tiellä olevilla raitio- tai rautatien raiteilla tai niin lähellä tällaisia raiteita, että raitiovaunujen tai junien liikkuminen saattaisi estyä, sekä, elleivät sopimuspuolet tai niiden osat toisin määrää,
b) ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on kielletty kaikkialla, missä se aiheuttaisi vaaraa, etenkin
i) alikäytävissä ja tunneleissa lukuunottamatta erityisesti merkittyjä paikkoja;
ii) ajoradalla mäenharjanteiden läheisyydessä sekä tienkaarteissa, joissa näkyvyys ei ole riittävä ajoneuvon täysin turvalliseen ohittamiseen ottaen huomioon ajoneuvojen nopeuden kyseisellä tieosuudella;
iii) ajoradalla pitkittäisen ajoratamerkinnän vieressä paikoissa, joissa tämän artiklan alakohtaa 3 b) ii) ei sovelleta, mutta joissa ajoneuvon ja merkinnän väliin jäävän ajoradan osan leveys on vähemmän kuin 3 metriä (10 jalkaa) ja merkintä on sellainen, että samaan suuntaan lähestyvät ajoneuvot eivät saa sitä ylittää;
c) ajoneuvon pysäköinti ajoradalle on kielletty:
i) ennen tasoristeyksiä, risteyksiä ja linja- tai johdinautojen tai kiskoilla liikkuvien kulkuneuvojen pysäkkejä kansallisessa lainsäädännössä määrätyllä matkalla;
ii) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla;
iii) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi pääsyn oikein pysäköityyn ajoneuvoon tai estäisi tällaista ajoneuvoa lähtemästä liikkeelle;
iv) kolmiajorataisten teiden keskimmäisellä ajoradalla ja taajamien ulkopuolella sellaisten teiden ajoradoilla, joilla on liikennemerkeillä osoitettu etuajo-oikeus;
v) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi muita tienkäyttäjiä näkemästä liikennemerkkejä tai liikennevalomerkkejä.
4. Kuljettaja ei saa jättää ajoneuvoaan tai eläimiään ennen kuin on ryhtynyt kaikkiin tarpeellisiin toimenpiteisiin onnettomuuksien välttämiseksi ja kysymyksen ollessa moottoriajoneuvosta, sen luvattoman käytön estämiseksi.
5. Kansallisessa lainsäädännössä suositellaan määrättäväksi seuraavaa: lukuunottamatta kaksipyöräistä mopoa ja kaksipyöräistä sivuvaunutonta moottoripyörää on moottorikäyttöinen ajoneuvo ja kytketty tai kytkemätön perävaunu sen ollessa pysäytettynä ajoradalla taajamien ulkopuolella merkittävä ainakin yhdellä, riittävän kauas, parhaaseen mahdolliseen paikkaan sijoitetulla sopivalla merkillä lähestyvien kuljettajien varoittamiseksi ajoissa,
a) jos ajoneuvo on pysäytettynä ajoradalla yöllä sellaisissa olosuhteissa, etteivät lähestyvien ajoneuvojen kuljettajat voi olla tietoisia kyseisen ajoneuvon muodostamasta esteestä;
b) jos kuljettajan muissa tapauksissa on ollut pakko pysäyttää ajoneuvonsa paikkaan, missä pysäyttäminen on kielletty.
6. Tätä artiklaa ei tule tulkita siten, että se estäisi sopimuspuolia tai niiden osia antamasta muita, pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevia kieltoja"
https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1986/19860030#idp446625344
Eipä saa ulkomaillakaan pysäköidä miten sattuu. - kieltola.suomi
Kansainvälinen.sopimus kirjoitti:
Wienin tieliikennesopimus (SopS 30/1986)
"23 artikla
Pysäyttäminen ja pysäköinti
1. Taajamia lukuunottamatta pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot tai eläimet on mahdollisuuksien mukaan pidettävä poissa ajoradalta. Niitä ei myöskään saa pitää pyöräteillä tai, jollei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, jalkakäytävillä tai erityisesti jalankulkuliikenteeseen tarkoitetuilla pientareilla.
2. a) Ajoradalle pysäytetyt tai pysäköidyt ajoneuvot sekä eläimet on pidettävä mahdollisimman lähellä ajoradan reunaa. Kuljettaja saa pysäyttää tai pysäköidä ajoneuvonsa vain liikennesuuntansa mukaiselle puolelle ajorataa; kuitenkin on pysäyttäminen tai pysäköinti sallittu myös päinvastaiselle puolelle, jos liikennesuunnan mukaisella puolella olevat raiteet estävät sinne pysäyttämisen tai pysäköimisen. Lisäksi jokainen sopimuspuoli tai sen osa voi sallia:
i) pysäyttämisen tai pysäköinnin jommallekummalle puolelle tietyin ehdoin, esimerkiksi jos seisottaminen on liikennemerkein kielletty liikennesuunnan mukaisella puolella;
ii) yksisuuntaisilla ajoradoilla pysäyttämisen ja pysäköinnin joko yksinomaan liikennesuunnan vastaiselle puolelle tai molemmille puolille samanaikaisesti;
iii) pysäyttämisen tai pysäköinnin ajoradan keskelle erityisesti merkityille paikoille.
b) Ellei kansallisessa lainsäädännössä toisin määrätä, ei muita ajoneuvoja kuin kaksipyöräisiä polkupyöriä, kaksipyöräisiä mopoja ja kaksipyöräisiä sivuvaunuttomia moottoripyöriä saa pysäyttää tai pysäköidä ajoradalle rinnakkain. Ellei alueen muoto ja laajuus salli toisenlaista sijoittelua, on pysäytetyt ja pysäköidyt ajoneuvot sijoitettava ajoradan reunan suuntaisesti.
3. a) Ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on ajoradalla kielletty:
i) suojateillä, risteävillä pyöräteillä ja tasoristeyksissä;
ii) tiellä olevilla raitio- tai rautatien raiteilla tai niin lähellä tällaisia raiteita, että raitiovaunujen tai junien liikkuminen saattaisi estyä, sekä, elleivät sopimuspuolet tai niiden osat toisin määrää,
b) ajoneuvon pysäyttäminen tai pysäköinti on kielletty kaikkialla, missä se aiheuttaisi vaaraa, etenkin
i) alikäytävissä ja tunneleissa lukuunottamatta erityisesti merkittyjä paikkoja;
ii) ajoradalla mäenharjanteiden läheisyydessä sekä tienkaarteissa, joissa näkyvyys ei ole riittävä ajoneuvon täysin turvalliseen ohittamiseen ottaen huomioon ajoneuvojen nopeuden kyseisellä tieosuudella;
iii) ajoradalla pitkittäisen ajoratamerkinnän vieressä paikoissa, joissa tämän artiklan alakohtaa 3 b) ii) ei sovelleta, mutta joissa ajoneuvon ja merkinnän väliin jäävän ajoradan osan leveys on vähemmän kuin 3 metriä (10 jalkaa) ja merkintä on sellainen, että samaan suuntaan lähestyvät ajoneuvot eivät saa sitä ylittää;
c) ajoneuvon pysäköinti ajoradalle on kielletty:
i) ennen tasoristeyksiä, risteyksiä ja linja- tai johdinautojen tai kiskoilla liikkuvien kulkuneuvojen pysäkkejä kansallisessa lainsäädännössä määrätyllä matkalla;
ii) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla;
iii) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi pääsyn oikein pysäköityyn ajoneuvoon tai estäisi tällaista ajoneuvoa lähtemästä liikkeelle;
iv) kolmiajorataisten teiden keskimmäisellä ajoradalla ja taajamien ulkopuolella sellaisten teiden ajoradoilla, joilla on liikennemerkeillä osoitettu etuajo-oikeus;
v) missä pysäköitävä ajoneuvo estäisi muita tienkäyttäjiä näkemästä liikennemerkkejä tai liikennevalomerkkejä.
4. Kuljettaja ei saa jättää ajoneuvoaan tai eläimiään ennen kuin on ryhtynyt kaikkiin tarpeellisiin toimenpiteisiin onnettomuuksien välttämiseksi ja kysymyksen ollessa moottoriajoneuvosta, sen luvattoman käytön estämiseksi.
5. Kansallisessa lainsäädännössä suositellaan määrättäväksi seuraavaa: lukuunottamatta kaksipyöräistä mopoa ja kaksipyöräistä sivuvaunutonta moottoripyörää on moottorikäyttöinen ajoneuvo ja kytketty tai kytkemätön perävaunu sen ollessa pysäytettynä ajoradalla taajamien ulkopuolella merkittävä ainakin yhdellä, riittävän kauas, parhaaseen mahdolliseen paikkaan sijoitetulla sopivalla merkillä lähestyvien kuljettajien varoittamiseksi ajoissa,
a) jos ajoneuvo on pysäytettynä ajoradalla yöllä sellaisissa olosuhteissa, etteivät lähestyvien ajoneuvojen kuljettajat voi olla tietoisia kyseisen ajoneuvon muodostamasta esteestä;
b) jos kuljettajan muissa tapauksissa on ollut pakko pysäyttää ajoneuvonsa paikkaan, missä pysäyttäminen on kielletty.
6. Tätä artiklaa ei tule tulkita siten, että se estäisi sopimuspuolia tai niiden osia antamasta muita, pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevia kieltoja"
https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1986/19860030#idp446625344
Eipä saa ulkomaillakaan pysäköidä miten sattuu.Tuossahan on liikkumavaraa, esim. "jokainen sopimuspuoli voi sallia...", "kansallinen lainsäädäntö voi sallia..." mutta ei suomessa sallita mitään, täällä vain kielletään ja rajoitetaan sekä estetään kaikki!
- Normin.purku
kieltola.suomi kirjoitti:
Tuossahan on liikkumavaraa, esim. "jokainen sopimuspuoli voi sallia...", "kansallinen lainsäädäntö voi sallia..." mutta ei suomessa sallita mitään, täällä vain kielletään ja rajoitetaan sekä estetään kaikki!
Mitkä pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevat säännöt tulisi poistaa?
- Autojen.vaihtuvuus
No voishan ne olla kiekkopaikkojakin. Autot ei vaihdu, jos ei paikat ole maksullisia tai aikarajoitettuja. Kiekkopaikoilla ihmiset pyörittää tosin kiekkoa usein, varsinki työntekijät yms.
- Näin_se_menee
Helsingissä työpaikkani suunnalla oli aikoinaan paljon pysäköintipaikkoja, jotka olivat pääasiassa 4 tunnin kiekkopaikkoja. Paikat olivat aina täynnä ja näin monesti, kun ihmiset kävivät vain kääntämässä kiekon aikaa.
Sitten pysäköintipaikat laitettiin maksullisiksi ja kuinka ollakaan niitä on nyt jatkuvasti vapaana niille, jotka tarvitsevat niitä asiointiin. Eli eivät ole läheisten työpaikkojen työntekijöiden käytössä.
Ei kuntien tehtävä ole järjestää kaikille pysäköintipaikkoja vaan se on taloyhtiöiden tehtävä.
- Maksullinen.palvelu
Ehkä se maksullisuus on myös politiikkaa. Kannustetaan suosimaan muita liikkumistapoja, kuin yksityis autoilua.
Kuntien on pidettävä huolta teistä ja pysäköintipaikoista ja maksullisella pysäköinnillä rahoitetaan sitä verojen lisäksi. Ilmainen pysäköinti voisi tarkoittaa, että pysäköintipaikkojen ylläpidosta maksaisivat enemmän verojen muodossa sitten nekin, jotka eivät pysäköintipaikkoja edes käytä. Ymmärrän ruuhkaisilla paikoilla (ja aikoina) maksuvelvollisuuden ja p-kiekon käyttövelvollisuuden. Tällä haetaan se, että paikat ovat niitä oikeasti tarvitsevien käytössä.
Mutta kun mennään puhtaasti rahastuksen puolelle (esimerkiksi Helsingin Kallion seudun muuttaminen maksulliseksi arkiyhdeksään asti), ollaan jännän lähteillä.- VeroVSkäyttömaksu
Niin mutta haluatko että pysäköintipaikkojen ylläpito rahoitetaan pelkästään veroilla vai myös pysäköintimaksuilla?
Minusta käyttömaksut ovat hyvä idea: se maksaa (enemmän) joka palveluita käyttää.
Vertailukohdaksi voisi ottaa vaikka polikliniikkamaksut. Jos ei sairasta, niin miksi pitäisi maksaa sairaiden hoidosta enemmän veroja? - klssdklfklsdfkjlk
VeroVSkäyttömaksu kirjoitti:
Niin mutta haluatko että pysäköintipaikkojen ylläpito rahoitetaan pelkästään veroilla vai myös pysäköintimaksuilla?
Minusta käyttömaksut ovat hyvä idea: se maksaa (enemmän) joka palveluita käyttää.
Vertailukohdaksi voisi ottaa vaikka polikliniikkamaksut. Jos ei sairasta, niin miksi pitäisi maksaa sairaiden hoidosta enemmän veroja?Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele... - näytä.niille
klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:
Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...Kosta yhteiskunnalle: lopeta autoilu. Kyllä niitä sitten varmasti harmittaa!
- Käyttäjä_maksakoon
klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:
Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...Autoilu ei ole pakollista eikä tässä maassa asuminenkaan.
Entä sitten jos ei olisi kunnan/kaupunkien ylläpitämiä pysäköintipaikkoja? Minne sitten pysäköisit, sillä yksityisalueelle on pysäköiminen kielletty ilman maanomistajan lupaa?
Pääkaupunkiseudulla julkinen liikenne on pääosin hyvin toimivaa, joten suosi joukkoliikennettä. - politiikkaa
klssdklfklsdfkjlk kirjoitti:
Kekkonen tuskin olisi hyväksynyt tällaista kaksinkertaista verotusta.
Jos kerran homma menee siihen että käyttäjä maksaa, veroja on alennettava vastaavasti! Ja vielähän on esim. kirjasto jossa ei ole käyttömaksuja, miksi se on aina autoilija joka pistetään maksamaan tässä maassa joka asiasta samalla kun toiset on vapaamatkustajia?
Että minua vituttaa tämä maa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän perkele...Ilmainen kirjasto on hyödyksi yhteiskunnalle, yksityis autoilu ei ole.
Jos ihmiset liikkuisivat enemmän jalkaisin tai pyörällä olisi vähemmän sairauksia ja päästöjä. - kskdlfjkldlfjskldfs
politiikkaa kirjoitti:
Ilmainen kirjasto on hyödyksi yhteiskunnalle, yksityis autoilu ei ole.
Jos ihmiset liikkuisivat enemmän jalkaisin tai pyörällä olisi vähemmän sairauksia ja päästöjä.Kyllä tämä maa pysähtyisi ilman yksityisautoja. On näköjään tarvetta autoilun hyvien puolien mieleenpalautuskampanjalle kuten 80-luvulla oli se "Auto, sillä kulkee kaikki" -kampanja.
Kaikenmaailman vihervassarit ja muut idealistipössyttelijät ovat jo tarpeeksi kauan mustanneet autoilun mainetta turhaan.
Mikähän siinä on että valtio pyrkii niin voimaperäisesti estämään tai ainakin rajoittamaan, hankaloittamaan ja määräilemään ihmisten liikkumista? Ihminen on kuitenkin syntynyt vapaaksi eikä systeemin vangiksi! - kampanja.piällikkö
kskdlfjkldlfjskldfs kirjoitti:
Kyllä tämä maa pysähtyisi ilman yksityisautoja. On näköjään tarvetta autoilun hyvien puolien mieleenpalautuskampanjalle kuten 80-luvulla oli se "Auto, sillä kulkee kaikki" -kampanja.
Kaikenmaailman vihervassarit ja muut idealistipössyttelijät ovat jo tarpeeksi kauan mustanneet autoilun mainetta turhaan.
Mikähän siinä on että valtio pyrkii niin voimaperäisesti estämään tai ainakin rajoittamaan, hankaloittamaan ja määräilemään ihmisten liikkumista? Ihminen on kuitenkin syntynyt vapaaksi eikä systeemin vangiksi!Aloita kampanja tästä ja luettele kaikki hyvät puolet.
- tässä.muutama
kampanja.piällikkö kirjoitti:
Aloita kampanja tästä ja luettele kaikki hyvät puolet.
Yksinkertaisesti auto on kaikkein käyttökelpoisin liikkumisväline. Sillä kulkee ihmiset ja tavarat aikatauluista, vuorokauden- ja vuodenajoista riippumatta "ovelta ovelle" (mitä nyt mm. pysäköintisäännöt sitä keinotekoisesti rajoittavat).
Esimerkiksi elintarvikkeiden kylmäketjun katkeaminen on vähäisin mahdollinen henkilöautolla kuljettaessa kun ei tarvitse odotella bussia tai taksia ja joissain autoissa on jopa ilmastoitu hansikaslokero jonne voi herkimmät elintarvikkeet laittaa helteellä kuljetuksen ajaksi.
Tällä on merkitystä terveydenkin kannalta.
En luota elintarvikkeiden nettitilausjärjestelmiin sen vuoksi että haluan itse valikoida sen mitä syön ja kun kuljettaa itse ruokaostokset kotiin, kukaan ei siinä välissä pääse niitä sabotoimaan. Nykymaailmassa on tapahtunut kummempiakin terroritekoja...
- kunOlisMutKuEiOllu
Älynjuhlaa parhaimmillaan, vain Holistin VW jutut puuttuu.
- Mita.sa.sanoa
Mikä olla älytöntä?
- sulle.neuvo
Työnnä se holisti prrseeseesi.
- UpeaKommunismi
Siis parkkipaikkojen kuuluisi olla maksuttomia, kun veroja maksetaan kuitenkin, jotenkin näinkö se meni?
Samalla logiikalla siis on väärin, että jouduin kymmenillä tuhansilla lunastamaan kaupungilta alun perin vuokraamani omakotitontin. lunastamiseen ei olisi ollut mitään tarvetta jos kaupunki ei perisi veronmaksajilta niitä kiskurivuokria, joita vuokratontin haltijoilta peritään.- Kommari
Mie haluun ainakin maksaa veroilla kaikki maholliset palvelut sun muut vaikken niitä koskaan käytäkkään.
- Ou_nou
Aloituksessa on ihan pieni ajatusharha.
Verovaroilla tuotettuun palveluun, kuten terveyspalvelut, pääseminen saadaan verorahoilla. Sinne saapuminen on usein myös järjestetty verovaroilla, terveyskeskuksen ohi menee bussilinja tai sinne pääsee esim. taksilla. JOS asiakas haluaa välttämättä tulla paikalle omalla autolla, sen hoito ei kuulu terveydenhoidolle.
Mistä tulee tämä erikoinen ajatus siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa ykstyisen auton kuluja? Auton omistaja maksaa muutkin kulut, miksei pysäköintiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875