Päivän kauhuskenaariopläjäys

Deny

Puurakentamisen professori, tekniikan tohtori Eero Paloheimo Aamulehdessä:

"Lämpötilan nousulla on seurauksia, jotka kukin erikseen ja erityisesti kaikki yhdessä kiihdyttävät lämpötilan nousua lisää. Sellaisia on valtamerien lämpeneminen, joka muuttaa hiilen kiertokulkua, koska kylmien merien nieluvaikutus pienenee ja lämpimien päästöt kasvavat. Toinen on metaanihydraattien kaasuuntuminen ikiroudan sulaessa ja kolmas napa-alueiden heijastuksen pieneneminen. Neljäs suuri muutos on metsien aavikoituminenja nieluvaikutuksen väheneminen."

Mikä pätevöittää kirjoittamaan moista liturgiaa?

"Kauhistuttavin piirre on prosessin salakavaluus. Tästä petollisuudesta pitää keskustella nykyistä
enemmän. Valistuneiden ihmisten tulisi tietää tämä kehityksen luonne. "

"Maapallon kohdalla kyse on vuosikymmenistä, ei vuosisadoista, ellei radikaaleihin vastatoimiin
ryhdytä pian."

"Tuskinpa kukaan pystyy edes vakuuttamaan, ettemme jo nyt ole peruuttamattomassa tilassa."

Alarmismia aidoimmillaan. Voisi hyvin syyttää nuorison pelottelemisesta ja ahdistuksen levittämisestä.

58

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1800vai1900luku

      Tämähän tässä kauheaa onkin, että jokainen jolla on joku titteli, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija, vaikkei tiedä edes kuinka paljon mikäkin ilmakehän kaasu absorboi lämpöä. Se on sitä aivan perustietämystä, mikä vähintään täytyy tietää.

      Ei kuulopuheilla ratsastaminen ole mitään tietämystä. Ihan saman¨tekevää mikä on titteli. Olen minä sellaisiakin lukenut, joilla on kova titteli ja myöskin tietämystä ja pitkä kokemus oikeista perusasioista.
      Ne perusasiat sisältyy lämpöoppiin. Ne tietää vain siihen perehtyneet.

      Paloheimo nyt tiedetään. Hän on vihreän atteen sokaisema idealisti. Kun se aate sokaisee, ihminen lakkaa etsimästä totuutta. Hän kun uskoo sen jo tietävänsä. Toisen alan tohtori on täysin päinvastaista mieltä Paloheimon kanssa.

      Minä peesaan häntä, kun tiedän käytännon kokemuksesta, että hän on taatusti oikeassa. Hän kun tuntee perin juurin sekä lämpöopin että tietokonemallinnuksen. Häntäkin on täällä haukuttu denialistiksi. Onko näillä haukkujilla aivoja.

      • "Tämähän tässä kauheaa onkin, että jokainen jolla on joku titteli, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija,"

        Huomautan vain, että moni sellainenkin, jolla ei ole mitään titteliä, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija.


      • Tosipaljo
        Jöns kirjoitti:

        "Tämähän tässä kauheaa onkin, että jokainen jolla on joku titteli, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija,"

        Huomautan vain, että moni sellainenkin, jolla ei ole mitään titteliä, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija.

        Niinpä, kuten eräs jöns tällä palstalla.


      • 1800vai1900luku
        Jöns kirjoitti:

        "Tämähän tässä kauheaa onkin, että jokainen jolla on joku titteli, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija,"

        Huomautan vain, että moni sellainenkin, jolla ei ole mitään titteliä, uskoo olevansa ilmastoasiantuntija.

        Jotkut seuraa huippututkijoita. Jotkut on vihreitä joita seuraa vihreät. Se vihreä tuntuu nykään olevan kaikista korkein titteli, mutta ne ei tee huipputiedettä. Ne seuraa vain vihreitä ja piiri pieni pyörii pelottelemassa lapsia.

        Kun seuraa huippuja voi ilman titteliäkin oppia jotain. Kun seuraa asenteellisiä tolloja tulee tolloksi. Siinä on se tärkeä ero. Minä olen aina seurannut huippuja.

        Kaikki me seuraamme jotakin, koska ne asiat joista täällä väitellään on keksitty kauan sitten. Kukaan meistä ei ole niitä keksinyt. Johtopäätösten vetämiseen on kaikilla oikus. Lasten pelotteluun ei ole kenelläkään oikeutta.

        Se pelottelu on kuin raiskaus. Siitä on kutakuinkin samanlaiset seuraukset. Siinä voi mennä koko loppu elämä pilalle. Siitä sinä olet omalta osaltasi vastuussa. Pelotteletko sinä omatkin lapsesi.
        Tässä on kohta puoilen kansaa sairaslomalla jos se hulluus ei lopui.

        Lapsetkin jo sekoaa sen seurauksena. Siitä oli kerrottu radiossa. On aivan samantekevää vaikka olisit presidentti. Olethan sinä kuulemma sitäkin nimeä käyttänyt nimimerkkinäsi. Luuletko sinä sillä saavasi arvovaltaa. Röhönauruja sinä sillä tuotat.

        Minun lapsia et pysty pelottelemaan kun minulla ei niitä ole. Sukulaisten lapset on taas niin fiksuja, ettei ne usko pelottelijoita.

        Edelleenkään sinä et osaa muuta kuin vittuilla. Vastaappa kysymykseen hapesta ja varmuuskertoimesta. Ne liittyy olennaisesti asiaan. Sitten vasta täällä uskotaan, että tiedät edes jotakin tietämisen arvoista.


      • 1800vai1900luku

        Lisäänpä omaan kommenttiini sen verran, että en ole sinänsä vihreää aatetta vastaa. Vastustan kuitenkin ylilyötjä, joita nykyään lähes pelkästään esiintyy. Olen pohtinut samoja asioita kuin Paloheimo jo 1970-luvulta lähtien. Minä vaan olen tajunnut, että vaadittu muutos on mahdoton. Siihen ei kertakaikkiaan ole resulsseja.

        Sinänsä kannatan muutosta, joka on välttämätön luonnonvarojen säästämiseksi. Se muutos täytyy vain sovittaa resulsseihin, eikä siinä missää tapauksessa auta kansojen syyllistäminen ja pelottelu. Sehän vaan pienentää resulsseja,. kun ihmiset sairastuu.

        Olemme siis siinä tilanteessa, että AGW:n kannattajien vaatima muutos on mahdoton toteuttaa. Siihen suuntaan voidaan kyllä edetä, mutta epätoivoinen taivaidentavottelu on syytä lopettaa, ja hyväksyä realiteetit.

        Resulsseista ei voida kovinkaan monta prosenttia irrottaa muutoksen toteuttamiseen. Kyllä se kivihilen käyttökin joudutaan hyväksymään niinkuin myöskin turpeen käyttö. Ei me ilman niitä tulla toimeen. Jäitä hattyyn. Tulevaisuus odottaa. Menneisyyteen ei ole paluuta.


    • cirruskerosiinano

      Taidetaan kilpailla siitä kuka keksii parhaat luvut ilmastokauhuromaaliin nimeltä AGW.
      Satu on satu vaikka sen kuka kertoo

      • totuudenetsijä

        Joo joku kaipaa niin kauheasti keskiajalle, että uskoo satuihin. Olen minäkin aikanaan kuunnellut Krimin satuja, mutta ei niitä todeksi väitetty. Olen minä yhden Harry Potterinkin lukenut. Ei sitäkään väitetä todeksi. mutta aika hyvin se kuvaa nykyäänkin käynnissä olevaa henkien taistelua. Pahahenki pelottelee ja ankeuttajatkin on aivan nykyaikaa.

        Kummallista että pahalla hengellä pelottelijat uskaltaa vielä tuottaa sitä hiilidioksidia ja metaania. Minä tiedän montakin asiaa, missä hiilidioksidi on tärkeä, Pelottelijat voisivat tuottaa itselleen sellisen tilan, että heidän elimistössään on liian vähän hiilidioksidia.

        Kenties he kauhuissaan niin tekeekin. Olen aikanaan hoitanut sellaisia potilaita. He on todella kauhuissaan. Tiedättekö millä sellainen tila hoidetaan. Rauhoittlemisen lisäksi tarvitaan muutakin.

        Toinen missä ehdottomasti tarvitaan hiilidioksidia on kasvihuone. Ei kasvit kasva ilman hiilidioksidia. Pitoisuus pidetään niin korkeana, ettei siitä missään tapauksessa tule pula.

        Aivan sama pätee luontoonkin. Sielläkin ilmassa tarttee olla riittävästi hiuilidioksidia. Eihän kasvit sitä muualta voi saada. Siitä päätellen miten paljon hiiltä on kallioperässä hiilidioksidia on ollut todella hurjan paljon silloin kun elämä sai alkunsa.

        Se on tapahtunut noin 650 miljoonaa vuotta sitten. Silloin alkoi ilman happipitoisuus nousemaan Löysin vahingossa sellaisen käyrän Wikipediasta. Mitä lienee tapahtunut satoja miljoonia vuosia myöhemmin, kun happipitoisuus romahti melko nopeasti.

        Siitä se sitten lähti taas nousuun, ja päätyi nykyiselle vakaalle tasolle. Siitä käyrästä voi päätellä myöskin CO2 pitoisuuden. Se on ollut todella korkea silloin kun elämä syntyi. On voinut olla jopa lähes sama kuin Veenus planeetalla.

        Venuksella on kuitenkin erittäin vähän vetyä. Maassahan sitä on valtavasti. Käytännösä se tarkoittaa sitä, että maassa CO2 pitoisuus on ollut jonkinverran alhaisempi.


    • biologi

      Vaikka ilmassa on yhä enemmän hiilidioksidia, vihreiden kasvien fotosynteesiä
      rajoittaa usein Liebigin minimilaki. Sienillä on huono sato vuonna 2018.

      • totuudenetsijä

        Hyvä biologi vinkkisi vei ei turvallisilla sivuille. Olen minä kyllä sellaisillakin ennenkin käynyt, eikä ole tullut ongelmia. Yksi sellainen on Antti Roineen kotiusivu. Siellä on paljon ja monenlaista tietoa.

        Siellä on mm, taulukot kallioperässä olevan hiilen määristä. Siellä on myös, kuinka paljon mistäkin tulee hiilidioksidia ja mihin sitä menee. Taulukon mukaan CO2 pitoisuus nousee 1,5 ppm vuodessa.

        Siellä on myöskin tieto CO2 pitoisuudesta, jossa kasvien kasvu pysähtyy. Minä olen jo lapsesta lähtien tietänyt, kuinka tärkeä typpi on kasveille. Olen tiennyt myöskin hivenaineet. Meillä pellot tutkittiin vaikka oli pientila.

        Ilman lannoitustakin on metsien kasvu kiihtynyt huomattavasti, kun CO2 pitoisuus on noussut. Lannoitus tosin lisää sitä kasvua vielä siitäkin. Typestähän tuossa sinun vinkissäsi oli kysymys eikä hiilidioksidista.


    • ÖÖmies_Jäz_

      Denialistin vastaus on pää pensaaseen...onhan se huomattu. Paloheimo toki mainitsi jotain valistuneista ihmisistä joita ei denialistien joukosta löydy.

      • totuudenetsijä

        Kerropa nyt kuinka paljon ihmisen täytyy lukea ennenkuin on valistunut ja kerroppa samalla kuinka paljon olet itse lukenut. Minulla on aika suuri kirjahylly eikä se ole koristeena. Se on täynnä luettuja kirjoja.

        Erään koulutuksen aikana luin suuren määrän siitä alasta kertovaa kirjallisuutta. Ei tarvinnut sitten niitä koulukirjoja luke juuri lainkaan. Ei siis kannata halveksia romaaneitakaan.
        Viimeksi olen lukenut romaanisarjan jossa on 8500 sivua.


      • onkova_on
        totuudenetsijä kirjoitti:

        Kerropa nyt kuinka paljon ihmisen täytyy lukea ennenkuin on valistunut ja kerroppa samalla kuinka paljon olet itse lukenut. Minulla on aika suuri kirjahylly eikä se ole koristeena. Se on täynnä luettuja kirjoja.

        Erään koulutuksen aikana luin suuren määrän siitä alasta kertovaa kirjallisuutta. Ei tarvinnut sitten niitä koulukirjoja luke juuri lainkaan. Ei siis kannata halveksia romaaneitakaan.
        Viimeksi olen lukenut romaanisarjan jossa on 8500 sivua.

        Ja tuo sujuvasti hitsaamisen ja ambulanssiajon välissä. On se kova!


      • ilmastonmuutoskriitikko
        onkova_on kirjoitti:

        Ja tuo sujuvasti hitsaamisen ja ambulanssiajon välissä. On se kova!

        Sinä vissiin pilkkaat kaikkia kirjailijoitakin. Niillä vasta onkin paljon kirjoja, jotka ne on myöskin lukeneet. Siitä juolimatta ne on ehtineet myöskin kirjoittamaan kirjoja. Ne jotka saa aikaisiksi jotakin ei vittuile. Ne jotka vittuilee ei saa aikaisiksi edes sitä, että oppisivat kunnolla lukemaan.


      • onkova_on
        ilmastonmuutoskriitikko kirjoitti:

        Sinä vissiin pilkkaat kaikkia kirjailijoitakin. Niillä vasta onkin paljon kirjoja, jotka ne on myöskin lukeneet. Siitä juolimatta ne on ehtineet myöskin kirjoittamaan kirjoja. Ne jotka saa aikaisiksi jotakin ei vittuile. Ne jotka vittuilee ei saa aikaisiksi edes sitä, että oppisivat kunnolla lukemaan.

        Erittäin todennäköisesti lukutaitoni on sinua parempi ja erittäin todennäköisesti olen elämässäni lukenut enemmän kuin sinä. Myös artikkeleita lehtiin olen kirjoittanut. Joten jos sinä et siis ole lukenut poikkeuksellisen paljon, turha elvistellä meikäläiselle.


    • herrahyvääkiittäkää

      Maailma vuonna 2100:

      Ilmakehä haisee metaanille ja rikkivedylle viimeisten ihmiskunnan jäänteiden mädäntyessä paahtavassa kuumuudessa ja kosteudessa.Napajäätiköt ovat sulaneet aikoja sitten,suuri osa maapalloa on kuivaa ja elotonta.Ilma on lähes läpinäkymätöntä hiilidioksidin vuoksi.
      Suuret rottalaumat ovat ottaneet vallan ihmiskunnalta.Miljoonat rotat vaeltavat yli maiden ja mantujen etsien ruokaa kuolevalta planeetalta.Kasvillisuus on kuihtunut,meri on peittänyt ennen niin kukoistavat maat.

      Vain autiomaan hiekasta töröttävät vaalenneet luut todistavat ihmiskunnan viimeisistä hetkistä.Taivas on mustanaaan korppikotkia.Autiomaassa makaavat luut kertovat synkkää kieltä viimeisistä ihmisrodun valtiaista,puukenkämiehistä,hitsareista,kaasuinsinööreistä, jotka käyttivät aikansa ilmalaivalla ajeluun,varmuuskertoimiin jne.Eräs oli lukenut 6500 sivua paksun kirjan..
      https://www.youtube.com/watch?v=UtxMOlpoYSE

      • totuudenetsijä

        Enpä ole aikoihin saanut yhtä makeaa naurua. Jo nimimerkki paljastaa paljon. Taidat kuulua niihin uskonnollisiis piireihin, joihin minäkin joskus aikanaan tutustuin. Kun ei kuulunut yhtään järjellistä opetusta minä lähdin. Kauhupropagandallahan ne houkuttelee jäseniä tai katteettomilla lupauksilla.

        On niin kauhean helppo heittää väitteitä, joita ei tarvitse todistaa, kun aikmäärä asetetaan niin kauaksi, että itse on varmasti jo haudassa. Sitähän tämä AGW ennustelukin on. Vastuuntuntoinen ihminen sensijaan selvittää, mikä oikeasti on mahdollista ja mikä ei. Siihen on jo saatavilla riittävästi tietoa.

        Ja muuten kukaan ei ole lukenut 6500 sivua paksua kirjaa. Jutussasi oli siis kaikki valhetta, Tuohan se yleensä on AGW profeettojen osumatarkkuus. Kunhan roiskastaan jotakin. Kysymys oli kirjasarjasta, jossa on noin 8500 sivua.

        Se on esihistoriallinen romaani, jossa on paljon sellaista tieteellistä tietoa, jonka arkeologit ja paleontologit on löytäneet viime vuosikymmeninä. Olen niille tiedoille saanut vahvistuksen muista lähteistä.

        Edelleenkin näyttää olevan niin, että ainoa AGW uskovaisten hallitsema taito on solvaus. Minä osaan sentää sorvatakin ja ohjelmoida sorvia. Seuraava länkytys tietysti on, että miten muka voi ohjelmoida sorvia.

        Kaikki jotka pelottelee kauhukuvilla on idiootteja. Siellä nyt Tyynellä merellä muutama luonnonilmiö torjuu niitä kauhukuvia varsin tehokkaasti, mutta ethän sinä siitä miktään ymmärrä. Tiedätkö sinä edes mikä on termiikki.

        Minä ennustan että maa on vuonna 2100 edelleenkin pahasti ylikansoitettu planeetta, jossa kiihkouskovaisetkin on vihdoin viimein suostuneet uskomaan, että lisääntymistä on pakko rajoittaa. Nälänhätää on esiintynyt yhä enemmän hiilidioksidin lisääntymisestä huolimatta.

        Lämpötilan suhteen ei ole mitään huolta, mutta luonnonvarat alkaa ehtyä ja hinta nousee. Suomen metsät ja turvesuot on viimeinkin todella arvokas luonnonvara.


      • ei_haatana_mikä_nero
        totuudenetsijä kirjoitti:

        Enpä ole aikoihin saanut yhtä makeaa naurua. Jo nimimerkki paljastaa paljon. Taidat kuulua niihin uskonnollisiis piireihin, joihin minäkin joskus aikanaan tutustuin. Kun ei kuulunut yhtään järjellistä opetusta minä lähdin. Kauhupropagandallahan ne houkuttelee jäseniä tai katteettomilla lupauksilla.

        On niin kauhean helppo heittää väitteitä, joita ei tarvitse todistaa, kun aikmäärä asetetaan niin kauaksi, että itse on varmasti jo haudassa. Sitähän tämä AGW ennustelukin on. Vastuuntuntoinen ihminen sensijaan selvittää, mikä oikeasti on mahdollista ja mikä ei. Siihen on jo saatavilla riittävästi tietoa.

        Ja muuten kukaan ei ole lukenut 6500 sivua paksua kirjaa. Jutussasi oli siis kaikki valhetta, Tuohan se yleensä on AGW profeettojen osumatarkkuus. Kunhan roiskastaan jotakin. Kysymys oli kirjasarjasta, jossa on noin 8500 sivua.

        Se on esihistoriallinen romaani, jossa on paljon sellaista tieteellistä tietoa, jonka arkeologit ja paleontologit on löytäneet viime vuosikymmeninä. Olen niille tiedoille saanut vahvistuksen muista lähteistä.

        Edelleenkin näyttää olevan niin, että ainoa AGW uskovaisten hallitsema taito on solvaus. Minä osaan sentää sorvatakin ja ohjelmoida sorvia. Seuraava länkytys tietysti on, että miten muka voi ohjelmoida sorvia.

        Kaikki jotka pelottelee kauhukuvilla on idiootteja. Siellä nyt Tyynellä merellä muutama luonnonilmiö torjuu niitä kauhukuvia varsin tehokkaasti, mutta ethän sinä siitä miktään ymmärrä. Tiedätkö sinä edes mikä on termiikki.

        Minä ennustan että maa on vuonna 2100 edelleenkin pahasti ylikansoitettu planeetta, jossa kiihkouskovaisetkin on vihdoin viimein suostuneet uskomaan, että lisääntymistä on pakko rajoittaa. Nälänhätää on esiintynyt yhä enemmän hiilidioksidin lisääntymisestä huolimatta.

        Lämpötilan suhteen ei ole mitään huolta, mutta luonnonvarat alkaa ehtyä ja hinta nousee. Suomen metsät ja turvesuot on viimeinkin todella arvokas luonnonvara.

        Ja vielä sorvin ohjelmointikin... Silloin tietää jo kaiken ilmastotieteestä!


      • cirruskerosiinano

        "Kommentit ovat poistettu tältä videolta" Ei ihme koska mustan kappaleen säteilylain mukaan pakastimeen laitettu olutpullo ei jäähdytä pakastinta, kuinka siis viileämpi ilmakehä lämmittää säteilemällä lämpimämpää maata ja merta.
        Pilvien jäähdyttävä vaikutus myönnettiin joka on hyvin merkittävä tekijä ilmastossa. Tässä kohtaa kannattaa tutustua Henrik Svensmarkiin. Videolla käsiteltiin ilmastoa kun se olisi paikoillaan ja liikkumaton, lopuksi kuitenkin myösnettiin ettei ihan ole, ja harmi koska ilmakehän liikkumisominaisuus (paineerot) on ilmakehän stabiliteetin kannalta paljon tärkeämpi tekijä kuin säteilyvaikutus, eli tässä esitettiin asia vain kuten propagandakirja sanoo.


      • näin.se.on
        cirruskerosiinano kirjoitti:

        "Kommentit ovat poistettu tältä videolta" Ei ihme koska mustan kappaleen säteilylain mukaan pakastimeen laitettu olutpullo ei jäähdytä pakastinta, kuinka siis viileämpi ilmakehä lämmittää säteilemällä lämpimämpää maata ja merta.
        Pilvien jäähdyttävä vaikutus myönnettiin joka on hyvin merkittävä tekijä ilmastossa. Tässä kohtaa kannattaa tutustua Henrik Svensmarkiin. Videolla käsiteltiin ilmastoa kun se olisi paikoillaan ja liikkumaton, lopuksi kuitenkin myösnettiin ettei ihan ole, ja harmi koska ilmakehän liikkumisominaisuus (paineerot) on ilmakehän stabiliteetin kannalta paljon tärkeämpi tekijä kuin säteilyvaikutus, eli tässä esitettiin asia vain kuten propagandakirja sanoo.

        Näin se vaan on.

        Melkoisen iso osa auringon tehosta menee veden höyristämiseen vesistöistä, eli meristä ja järvistä.
        Haihtuminen sitoo huomattavasti energiaa.
        Lämmin vesihöyry nousee ylöspäin, koska lämpeneminen aiheuttaa kaasun laajentumista, jolloin se pyrkii ylospäin kohti pienempää painetta, jossa se pystyy laajentumaan ja samalla jäähtymään.
        Korkealla muodostuu pilviä, ja vesihöyryn tiivistyminen vapauttaa vastaavan määrän energiaa, kuin se haihtuessaan on sitonut, eli lämpöä on siirtynyt huima määrä maan pinnalta yläilmakehään. Ja samalla se tiivistymisessä vapautunut lämpö karkaa vieläkin ylemmäksi.
        Samalla pilvet blokkaavat tehokkaasti auringon säteilyn pääsyä maan pinnalle ja heijastavat sen avaruuteen.

        Eli veden faasimuutokset ovat todella merkittävä tekijä ilmakehän energiabudjetissa.
        Tämä näkyy tässä NASA:n kuvassa, jossa ei kuitenkaan mainita hiilidioksidista sanaakaan. Miksiköhän?

        https://karvola.files.wordpress.com/2014/01/nasa_earth_energy_budget.gif


    • Hänkövai

      kuka se nyt oli joka uskoi vakaasti myös Kittilän MicMac-intiaaneihin, jotka sitten paljastuivat olevan joukko etelä-Eurooppalaisia rikollisia?

      • totuudenetsijä

        Mitähän tuokin nyt tarkoitti. Jos minuun viittaat, niin kuulin siitä jotain sitten kun juttu oli jo ohi, joten ei ollut kantaa.


    • Deny
      • varoituksiasataa

        Varoituksia ilmastonmuutoksesta sataa päivittäin ja denialistit työntää päänsä pensaaseen..Kuvittelevat että vaara on silä ohitettu.Melkoisen edesvastuutonta porukkaa,miten sellaiset voi kulkea vapaalla jalalla?


      • 1800vai1900luku
        varoituksiasataa kirjoitti:

        Varoituksia ilmastonmuutoksesta sataa päivittäin ja denialistit työntää päänsä pensaaseen..Kuvittelevat että vaara on silä ohitettu.Melkoisen edesvastuutonta porukkaa,miten sellaiset voi kulkea vapaalla jalalla?

        Kyllä ne denialistit tekee täysin päinvastoin kun sinä kuvittelet. Mitä on ne varoitukset ilmastonmuutoksesta. Täysin asiantuntemkattomien maallikoiden mielipiteitä kun eivät tiedä yhtään mitään ilmaston toiminnasta. Onko muka joku toimittaja ilmastoasiantuntija.

        Onko muka joku vihreä kansanedustaja ilmastoasiantuntija. Onko muka joku luonnopnsuojelujärjestön edustaja ilmastoasiantuntija. Ei kukaan heistä ole ilmastoasiantuntija. Miten he voisi olla ku ilmastotieteilijätkää ei vielä tiedä mitä oikeasti tulee tapahtumaan. On vain ennujsteita.

        Jotta voisi olla edes jonkinlainen ilmastoasiantuntija, täytyy tehdä todella töitä asian selvittämiseksi. Lisäksi tarvitaan ennakkoluulottomuutta. Tarvitaan neliulotteista ajattelua.
        Tarvitaan kykyä ymmärtää syy-seuraussuhteita. Molemmat harvinaisia kykyjä. Tarvitaan myöskin innovatiivisuuttä.


    • Deny

      No nyt poistellaan vastaukset ja kommentoinnitkin. Taitaa olla ihan eipäs-juupas-palsta?

      • annasolla

        Jos panit jotain AGW porukkaa vastaan, niin poistatus iskee. Ne on nykyään aivan paniikissa, kun minä ja muutama muu on täällä häärännyt. Aluksi ne ei huomannut mitä on tapahtumassa. Totuus murtautuu. Minä olen ollut meikäläisistä vähiten aktiivinen.


      • annasolla kirjoitti:

        Jos panit jotain AGW porukkaa vastaan, niin poistatus iskee. Ne on nykyään aivan paniikissa, kun minä ja muutama muu on täällä häärännyt. Aluksi ne ei huomannut mitä on tapahtumassa. Totuus murtautuu. Minä olen ollut meikäläisistä vähiten aktiivinen.

        "kun minä ja muutama muu on täällä häärännyt."

        Huhhuh noita denialisteja! Ylimielisyyttä ei ainakaan puutu.

        Yleispätevästi voin sanoa, että mitä vähemmän on tietoa asiasta sitä varmemmat ovat mielipiteet.


    • Deny

      Päivän kauhuskenaariopläjäys. Tämähän alkaa olemaan jokapäiväistä.
      Juha Kuisma (Pirkanmaan kyläasiamies, SYTY ry:n valtakunnallinen kylien liiketoiminta-asiamies, tietokirjailija) Aamulehdessä:

      http://aamulehti.ap.richiefi.net/9b285c78-9001-42f5-ac6e-23b0eff4e892/37

      "Ilmastonmuutos on niin suuri asia, että se haastaa analysoimaan vastustamattomana pidettyä kaupungistumisen ilmiötä."

      "Ilmastonmuutoksessa tärkeintä on oivaltaa entropian (hajeen, epäjärjestyksen) tosiasia ja sen vaikutus ihmisen rakentamassa maailmassa. Ilmastonmuutos aiheutuu siitä, että ihmiskunta on 200 vuodessa purkamsssa maapallon luonnonjärjestelmään sen fossiilienergian, joka on koko tähänastisen evoluution mittaan miljardien vuosien aikana maapallolle kertynyt. Teollinen energiankäyttö tarkoittaa valtavaa epäjärjestyksen purkausta, joka on ohjattu aistiemme ulottumattomiin taivaalle."

      • antidenialisti

        Olipas tuo siteerattu kommentti todella sekava juttu. Se maapallon ilmasto on niin hirveän iso juttu, ettei kommentin esittäjä voi siitä mitään ymmärtää. Kun olen sitä kunnolla tutkinut, olen päätellyt, että ihmisen ÄO täytyy olla vähintään 120, ennenkuin ymmärtää ilmastoa.

        Suurimmalle osalle ihmisistä siis kelpaa lainatieto. Sitä sitten hoetaan niinkuin jotain tiedettäisiin. Tämä maailma on tuhoin oma, mutta aivan eri syystä kuin uskotaan. Kun lähtee sutta pakoon tulee karhu vastaan.

        Maailma hukkuu pelkoon ja ahdistukseen. Taitaa käydä niin, että ne luonnevikaset jää viimeiseksi, kun ne ei tunne empatiaa. Kävisikö kuitenkin niin, että heitäkin viimein alkaa pelottaa muiden kohtalo niin paljon, että hekin hukkuu pelkoon ja kauhuun.

        Niin tässä maailmassa kuin ihmisissäkin toimii tietyt lainalaisuudet, joita ei riittävästi tunneta. Suurin osa ihmisistä ei niitä koskaan opikaan. Jotku tietää kuitenkin sen verran, että aavistaa seuraukset. Nyt näännytetään ihmisiä pelolla. Siitä on ennenpitkää hirveät seuraukset,

        Vihreiden puheenjohtaja esitti, että öljynkäyttö lammitykseen pitää lopettaa vuoteen 2020 mennessä. Noin mielettömän esityksen voi esittää vain vihreä, joka kalastelee tyhmien ääniä.

        Jos ilmatieteen laitoksen ennuste meren pinnan noususta toteutuisi, homma olisi vielä hallinnassa.
        Eihän se ennuste kuitenkaan alarmisteiile riitä, kaikki täytyy kertoa kymmenellä tai sadalla. Tyhmät sitten uskoo ja antaa äänensä vihreille.

        Sadalla se on kerrottu se kasvihuonekaasujen todellinen vaikutus. Kyllä minä ne jutut tiedän. Tiedän myöskin labopratoriossa mitatut todelliset arvot. Minä muistan ne ulkoa.

        Onkohan nämä denialistihaukut alarmistit vihreitä politiikkoja, jotka pelkää että suosio romahtaa. Vihreinen suosion on nimittäin laskenut aika reilusti. Ehkä osa äänestäjistä on tajunnut saman kuin minä.

        Vaatimukset on aivan järjettömiä. Ei niiden täyttämiseen riitä resulssit. Täytyyhän tässä elämässä muutkin asiat hoitaa. Ja taas alkaa denialistihaukku ja poistatus kun alarmistit pillastuu. Mistä alarmistit ottaa ne resulssit. Tiedättekö te mikä on resulssi, kun vain se D sana tuntuu olevan tuttu.


      • denuillaeisytytä

        Mikä siinä oli liikaa?Juuri noinhan se ilmastomuutos syntyy.Polttamalla fossiilisia polttoaineita vapautamme ilmakehään valtavan määrän hiilidioksidia joka muuttaa ilmakehän kemiallisen koostumuksen.Ennen aikaan ilmakehä päästi kaiken liikalämmön takaisin avaruuteen.Nyt olemme päästäneet kasvihuoneilmiön valloilleen.Lämpö nousee kiitos hiilidioksidin.

        Denialisti tietysti kiistää asian.Pakenee satuihin ja toivoo hyvän haltijan tulevan pelastamaan maailman.Mutta tiedämmehän denialistit,maallikoita,hitsareita,kaasuinsinöörejä,puukenkämiehiä joilla ei ole mitään ymmärrystä ilmakehän fysiikasta..


      • cirruskerosiinano

        Hiilidioksiden ilmaa lämmittävästä voimasta ei ole mitään todisteita.
        Hiilidioksidista on tosin toisenlaisia todisteita että se on hapen rinnalla merkittävin ja elintärkein yhdiste Maan biedervisiteetille. Ihminen palauttaa planeetan rehevyyteen ja kukoistukseen joka sillä on ennen ollut laittamalla fossiilit takaisin kiertoon.


      • denujakoulutetaan
        cirruskerosiinano kirjoitti:

        Hiilidioksiden ilmaa lämmittävästä voimasta ei ole mitään todisteita.
        Hiilidioksidista on tosin toisenlaisia todisteita että se on hapen rinnalla merkittävin ja elintärkein yhdiste Maan biedervisiteetille. Ihminen palauttaa planeetan rehevyyteen ja kukoistukseen joka sillä on ennen ollut laittamalla fossiilit takaisin kiertoon.

        Denialisti on pihalla kuin lumiukko.Ei ymmärrä ilmakehäfysiikan alkeitakaan.Ja tulee palstalle takki levällään selittämään puutaheinää.Mutta tunnemehan denialistit,alhaisen koulutustason omaavia puukenkämiehiä joilla on melkoinen pätemisentarve..

        Tässä suomenkielinen selitys kasvihuoneilmiöstä ja hiilidioksidista
        https://www.youtube.com/watch?v=wa_yk1NkhtA&t=0s&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g&index=2


      • Deny
        denujakoulutetaan kirjoitti:

        Denialisti on pihalla kuin lumiukko.Ei ymmärrä ilmakehäfysiikan alkeitakaan.Ja tulee palstalle takki levällään selittämään puutaheinää.Mutta tunnemehan denialistit,alhaisen koulutustason omaavia puukenkämiehiä joilla on melkoinen pätemisentarve..

        Tässä suomenkielinen selitys kasvihuoneilmiöstä ja hiilidioksidista
        https://www.youtube.com/watch?v=wa_yk1NkhtA&t=0s&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g&index=2

        Kaveri puhuu pehmosia. Miksi auringon lämpösäteily (joka on tasan samaa IR-säteilyä kaikkialla maailmankaikkeudessa) tullessaan maahan läpäisee ilmakehän mennen-tullen, mutta maasta avaruuteen lähtevä ei? Auringon energiamaksimin näkyvä valohan ei lämmitä, vaan se sama IR joka mukamas läpäisee valikovan yksisuuntaisesti ilmakehän.


      • totuudenetsijä
        Deny kirjoitti:

        Kaveri puhuu pehmosia. Miksi auringon lämpösäteily (joka on tasan samaa IR-säteilyä kaikkialla maailmankaikkeudessa) tullessaan maahan läpäisee ilmakehän mennen-tullen, mutta maasta avaruuteen lähtevä ei? Auringon energiamaksimin näkyvä valohan ei lämmitä, vaan se sama IR joka mukamas läpäisee valikovan yksisuuntaisesti ilmakehän.

        Pehmosiahan ne aina puhuu. Ei näitä asioita ymmärrä, jos tietää vain muutaman ulkoa opitun väittämän. Minä olen keskustellut sellaisen tietäjän kanssa, joka on luultavasti luonut tämän Suomi 24 sivuston.

        Hänen nimensä oli etusivulla vielä tammikuussa. Hän on tietokone-ekspertti. Täälä sivuilla todennäköisesti suurin osa osaa vain käyttää. Käytön nyt oppii pieni lapsikin. Sillä on turha ylvästellä.

        Siitä säteilystä on hyvä tietopaketti Wikipediassa. Se on paljon monimutkaisempi juttu kuin denialistihaukut alarmistit uskoo. Kyllä sitä auringon säteilyä absorboituu myöskin silloin, kun se tulee mahan. Siinä jutussa on aika tarkat tiedot. Lienee avaruustutkimuksen tuottama.

        Sen lisäksi täytyy kuitenkin tietää ja ymmärtää kaikkien ilmavirtausten merkitys Sekin on aika monimutkainen juttu. Sitten täytyy nuo asiat sovittaa yhteen.

        Sitten tarvitsee ymmärtää painovoiman ja absoluuttisen nollapisteen merkitys ilmastossa.
        Se kokonaisuus on niin monimutkainen, ettei sitä ymmärrä kunnolla edes ilmastotiede. Tutkimus jatkuu edelleen.

        Ilmastotiede ei selvitä sitä ikinä, jos kieltäytyy edelleen yhteistyöstä muiden tieteiden kanssa. Sitä ei ole mahdollista selvittää ilman muiden tieteiden tietoja.

        Koska olen ollut lääketieteen parissa, minä tiedän, mihin johtaa poikkitieteellisyys. Lääketiede on hyödyntänyt lähes kaikkia muita tieteitä, ja se jatkuu edelleen On nimenomaan muiden tieteiden ansiota, että meillä on kehittynyt lääketiede. Eihän lääkärit ilman sitä tekniikkaa tulisi toimeen.


      • jäätävääkeliä
        denujakoulutetaan kirjoitti:

        Denialisti on pihalla kuin lumiukko.Ei ymmärrä ilmakehäfysiikan alkeitakaan.Ja tulee palstalle takki levällään selittämään puutaheinää.Mutta tunnemehan denialistit,alhaisen koulutustason omaavia puukenkämiehiä joilla on melkoinen pätemisentarve..

        Tässä suomenkielinen selitys kasvihuoneilmiöstä ja hiilidioksidista
        https://www.youtube.com/watch?v=wa_yk1NkhtA&t=0s&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g&index=2

        Eihän säteily ole ainoa lämmönsiirtomuoto maapallolla. Kyllähän se lämmennyt maanpinta ja meri lämmittää ilmaa johtumalla.


      • cirruskerosiinano

        Johan tuio näkyy silmilläkin esim ukkospilvistä jotka siirtää lämmintä ylos ja kylmää alas. Termostaatti toimii eikä siinä hiilidioksidi ole merkittävässä asemassa. Ihmisen tuottama lämpö ja vesihöyry on niin mitätöntä että siitä ei voi tehdä poliittista agandaa joten on keksitty hiilidioksidin lämmittävä voima ihmisen syylistämiseen ja peloittamiseen,

        https://www.google.fi/search?q=ukkospilvi&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=L89NDXODbG98LM:,RCVyWGffFTxFnM,_&usg=AFrqEzcDIztsqWu01u0H9eg2qIF9tyZvbQ&sa=X&ved=2ahUKEwjVuaOP9ITdAhXJo4sKHXkfAHkQ9QEwA3oECAEQCA#imgrc=L89NDXODbG98LM:


      • vaitermostaatti
        cirruskerosiinano kirjoitti:

        Johan tuio näkyy silmilläkin esim ukkospilvistä jotka siirtää lämmintä ylos ja kylmää alas. Termostaatti toimii eikä siinä hiilidioksidi ole merkittävässä asemassa. Ihmisen tuottama lämpö ja vesihöyry on niin mitätöntä että siitä ei voi tehdä poliittista agandaa joten on keksitty hiilidioksidin lämmittävä voima ihmisen syylistämiseen ja peloittamiseen,

        https://www.google.fi/search?q=ukkospilvi&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=L89NDXODbG98LM:,RCVyWGffFTxFnM,_&usg=AFrqEzcDIztsqWu01u0H9eg2qIF9tyZvbQ&sa=X&ved=2ahUKEwjVuaOP9ITdAhXJo4sKHXkfAHkQ9QEwA3oECAEQCA#imgrc=L89NDXODbG98LM:

        Ukkospilvet siirtävät lämmintä vesihöyryä n 5-10 km korkeuteen jossa se jäähtyy ja tiivistyy pisaroiksi ja sataa alas.Prosessi luovuttaa lämpöenergiaa ilmakerrokseen 5-10 km korkeudessa eli lämmittää sitä.Ja tuo ilmakerros 5-10 km korkeudessa on vielä alailmakehää joten mitään oleellista jäähtymistä ei tapahdu ilmakehässä.Lämpö vain siirtyy pystysuunnassa paikasta toiseen.
        Eli melkoisen sammakon päästi suustaan denialisti..:)

        Jäämme odottamaan mielenkiinnolla seuraavaa denialistien selitysyritystä..


      • cirruskerosiinano

        Veden höyrystyminen ja muuntuminen pisaroiksi kuluttaa energiaa ja tarkoittaa sitä että ilma jäähtyy, siis se ilma mitä mitataan lämpömittareilla.
        Ilmakehän sisätämää kokonaisenergiamäärää ei kukaan ole arvioinut eikä pystykään,, eli lämpömittarimittaukset mittaavat jotain jota voisi sanoa pelkästään kuoreksi jolloin sisältö jää täysin hämärän peittoon.
        Käsittämällä ilmaston lämpötalutta vain pelkästään säteilevänä on väärin, koska se on vain osa prosessia eikä edes tärkein tasapainon kannalta. Veden kaikki olomuodot ovat tärkein ilmastotekijä.


      • cirruskerosiinano
        vaitermostaatti kirjoitti:

        Ukkospilvet siirtävät lämmintä vesihöyryä n 5-10 km korkeuteen jossa se jäähtyy ja tiivistyy pisaroiksi ja sataa alas.Prosessi luovuttaa lämpöenergiaa ilmakerrokseen 5-10 km korkeudessa eli lämmittää sitä.Ja tuo ilmakerros 5-10 km korkeudessa on vielä alailmakehää joten mitään oleellista jäähtymistä ei tapahdu ilmakehässä.Lämpö vain siirtyy pystysuunnassa paikasta toiseen.
        Eli melkoisen sammakon päästi suustaan denialisti..:)

        Jäämme odottamaan mielenkiinnolla seuraavaa denialistien selitysyritystä..

        Unohtui mainita ns valaisevat yöpilvet joita on näkynyt harvinaisen paljon viima-aikoina, itsekin olen kuvannut. Ne ovat jäätä 90-100 km korkeudella. Ilmiön vahvistumiseen arvellaan nykyistä alhaista Auringon aktiivisuutta jonka vuoksi kosminen säteily on voimistunut.
        Miksi vettä on noussut suuria määriä tuolle korkeudelle jäähdyttämään ilmakehää?


    • denutjäiluokalle

      Ensimmäinen oppitunti ilmastofysiikasta johti koko denialistiluokan luokalle jäämiseen.Muutama yksinkertainen matemaattinen kaava oli liikaa denialisteille.Mutta ei lannistuta.Otetaan seuraava oppitunti,siinä kolme suomalaista huippuasiantuntijaa kertoo mitä on ilmastonmuutos.Esitys ei sisällä matematiikkaa joten rohkeasti mukaan denialistit.

      Lisäksi prof Kulmala antaa yksinkertaisen ohjeen miten me kaikki voimme hillitä ilmastonmuutosta
      ttps://www.youtube.com/watch?v=qH4xdXQKfTA&index=3&t=752s&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g

    • denutjäiluokalle
      • Deny

        Tuo video oli kauhuskenaariopläjäys numero 2 tai 3 tälle päivälle.

        Mutta vieläkään ei selvinnyt miksi maahan tuleva lämpösäteily läpäisee vaivatta ilmakehän, mutta maasta avaruuteen lähtevä samanlainen säteily ei.


      • totuudenetsijä

        Selitäppä nyt miten tuo puhui "denialisteja " vastaan. Enemmänkin se puhui alarmistidenialisteja vastaan. Sitähän täällä on tuotu esille oikein urakalla, että ilmastotieteen täytyy vielä paljon tutkia ennenkuin tiedetään totuus

        Siinähän kerrottiin nimeomaan epävarmuustekijöistä ja tutkimustarpeesta. Täälä on tuotu esille myös, että ilmastotieteen pitäisi hyödyntää muita tieteitä enemmän.

        Sitä samaa viestiä tuli professori Korholalta 2013 pidetyllä luennolla. Ei te ammattilaisilta saa tukea siihen paniikinlietsontaan ja herjaamiseen muuten kuin ymmärtämällä ammattilaiset väärin.

        Tällä kannalla me herjatut siis todellisuudessa ollaan. Me etsitään totuutta ja ilmastotiede etsii totuutta. Te vaan herjaatte vaikka tohtoreita ja diplomi-insinöörejä. Muilla aloilla oikeasti tiedetään ilmakehästä sellaista, mitä ilmastotiede ei tiedä.

        Onko ilmakehä muka läysin eri asia kuin ilmasto. Kyllä ne on täysin sama asia niinkuin paperin kaksi puolta. Voiko paperin kaksi eri puolta irrottaa toisistaan. Jos sellainen onnistuisi, tulisi kaksi paperia, joilla edelleen on kaksi puolta.

        Ja kyllä minä katsoin tuon linkin. Olen katsonut myöskin linkin jossa professori yritti matematiikalla todistaa, ettei ilmastonmuutokseen ole ihminen syyllinen. Ei ollut oikein uskottavaa todistelua.

        Olen keskustellut mallinnusasiantuntijan kanssa. Hänellä on todella pitkä kokemus. Hän on sitä mieltä, ettei mallinnusta voi käyttää ilmaston ennustamiseen. Lisäksi hän tietää haasujen todelliset ominaisuudet. Minä seuraan huippuja. Alarmistit seuraa alarmisteja.

        Ne teidän todistelut on täysin turhia. Maapallon ilmakehässä on automaaattinen säätöjärjestelmä. Niitä luonnonlakeja, jotka siinä vaikuttaa te ette pysty kumoamaan. Mikä kaasu siinä termiikissä nostaa purjekoneen. Jos väität että hiilidioksidi olet järjetön. Hiilidioksidin osuus on siinä 0,04%.


      • Ilmasto_Tiedotus
        totuudenetsijä kirjoitti:

        Selitäppä nyt miten tuo puhui "denialisteja " vastaan. Enemmänkin se puhui alarmistidenialisteja vastaan. Sitähän täällä on tuotu esille oikein urakalla, että ilmastotieteen täytyy vielä paljon tutkia ennenkuin tiedetään totuus

        Siinähän kerrottiin nimeomaan epävarmuustekijöistä ja tutkimustarpeesta. Täälä on tuotu esille myös, että ilmastotieteen pitäisi hyödyntää muita tieteitä enemmän.

        Sitä samaa viestiä tuli professori Korholalta 2013 pidetyllä luennolla. Ei te ammattilaisilta saa tukea siihen paniikinlietsontaan ja herjaamiseen muuten kuin ymmärtämällä ammattilaiset väärin.

        Tällä kannalla me herjatut siis todellisuudessa ollaan. Me etsitään totuutta ja ilmastotiede etsii totuutta. Te vaan herjaatte vaikka tohtoreita ja diplomi-insinöörejä. Muilla aloilla oikeasti tiedetään ilmakehästä sellaista, mitä ilmastotiede ei tiedä.

        Onko ilmakehä muka läysin eri asia kuin ilmasto. Kyllä ne on täysin sama asia niinkuin paperin kaksi puolta. Voiko paperin kaksi eri puolta irrottaa toisistaan. Jos sellainen onnistuisi, tulisi kaksi paperia, joilla edelleen on kaksi puolta.

        Ja kyllä minä katsoin tuon linkin. Olen katsonut myöskin linkin jossa professori yritti matematiikalla todistaa, ettei ilmastonmuutokseen ole ihminen syyllinen. Ei ollut oikein uskottavaa todistelua.

        Olen keskustellut mallinnusasiantuntijan kanssa. Hänellä on todella pitkä kokemus. Hän on sitä mieltä, ettei mallinnusta voi käyttää ilmaston ennustamiseen. Lisäksi hän tietää haasujen todelliset ominaisuudet. Minä seuraan huippuja. Alarmistit seuraa alarmisteja.

        Ne teidän todistelut on täysin turhia. Maapallon ilmakehässä on automaaattinen säätöjärjestelmä. Niitä luonnonlakeja, jotka siinä vaikuttaa te ette pysty kumoamaan. Mikä kaasu siinä termiikissä nostaa purjekoneen. Jos väität että hiilidioksidi olet järjetön. Hiilidioksidin osuus on siinä 0,04%.

        Juurikin näin! Automaattinen säätöjärjestelmä on. Ja nyt on ihminen toiminnallaan saanut järjestelmän epäkuntoon. Joten lämpenee. Toivottavasti ei hallitsemattomasti.


      • totuudenetsijä
        Ilmasto_Tiedotus kirjoitti:

        Juurikin näin! Automaattinen säätöjärjestelmä on. Ja nyt on ihminen toiminnallaan saanut järjestelmän epäkuntoon. Joten lämpenee. Toivottavasti ei hallitsemattomasti.

        Olisikohan sinulla avaruudellisessa hahmottamisessa ongelmia, kun pidät ihmisen toimintaa maapallolla niin hirveän isona asiana.Jotta ymmärtäisi sen säätöjärjestelmän toiminnan, täytyy hahmottaa avaruudellisesti koko systeemi

        Vasta silloin ymmärtää, ettei CO2 tgasolla ole mitään merkitystä. Jos se olisi merkittävä kasvihuonekaasu ja typpi ja happi ei lainkaan niin CO2 tason nousu vain tehostaisi sitä säätöjärjestelmää. Samalla tavalla toimisi myöskin metaani, otsoni ja tyyppioksiduuli.

        Täytyy ymmärtää se lämpötilan säätöjärjestelmä kolmoulotteisena kokonaisuutena, ennen kuin voi ymmärtää, millä on merkitystä ja miilä ei. Joku on täälä esittänytr että hiilidioksidin lisääntyminen viilentää. Niin tapahtuisikin, jos se olisi voimakas kasvihuonekaasu.

        Todellisuudessa ei tapahdu mitään merkiittävää kumpaankaan suuntaan. Muutokset johtuu auringosta. Sen voi kuitenkin ymmärtää vasta kun ymmärtää koko järjestelmän toiminnan.

        Se järjestelmä tasaa niitä auringon toiminnan vaihteluita. Kun sitä ei ole ymmärretty auringon merkitys on aliarvioitu.

        Ei se asia kovin vaikea ole, mutta täytyy olla todella hyvä avaruudellisen hahmottamisen kyky. Tietokone ei siinä pysty auttamaan tippaakaan.


      • denialistilaskee
        totuudenetsijä kirjoitti:

        Olisikohan sinulla avaruudellisessa hahmottamisessa ongelmia, kun pidät ihmisen toimintaa maapallolla niin hirveän isona asiana.Jotta ymmärtäisi sen säätöjärjestelmän toiminnan, täytyy hahmottaa avaruudellisesti koko systeemi

        Vasta silloin ymmärtää, ettei CO2 tgasolla ole mitään merkitystä. Jos se olisi merkittävä kasvihuonekaasu ja typpi ja happi ei lainkaan niin CO2 tason nousu vain tehostaisi sitä säätöjärjestelmää. Samalla tavalla toimisi myöskin metaani, otsoni ja tyyppioksiduuli.

        Täytyy ymmärtää se lämpötilan säätöjärjestelmä kolmoulotteisena kokonaisuutena, ennen kuin voi ymmärtää, millä on merkitystä ja miilä ei. Joku on täälä esittänytr että hiilidioksidin lisääntyminen viilentää. Niin tapahtuisikin, jos se olisi voimakas kasvihuonekaasu.

        Todellisuudessa ei tapahdu mitään merkiittävää kumpaankaan suuntaan. Muutokset johtuu auringosta. Sen voi kuitenkin ymmärtää vasta kun ymmärtää koko järjestelmän toiminnan.

        Se järjestelmä tasaa niitä auringon toiminnan vaihteluita. Kun sitä ei ole ymmärretty auringon merkitys on aliarvioitu.

        Ei se asia kovin vaikea ole, mutta täytyy olla todella hyvä avaruudellisen hahmottamisen kyky. Tietokone ei siinä pysty auttamaan tippaakaan.

        Kun denialisti tuntuu olevan niin varma taidoistaan niin teeppä yksinkertainen laskutoimitus,ilman tietokonetta kuten sanoit.Lasku on perustehtävä kaikille ilmastotutkijoille,yksinkertainen jakolasku.

        Laske kynällä ja paperilla maapallon ilmaston keskilämpötila tälle vuodelle.Helppo nakki.Lasket jakoviivan päällä yhteen kaikki miljardit tänä vuonna tehdyt viralliset lämpötilamittaukset maailmassa.Jakoviivan alle merkitset tarkan mittausten lukumäärän,niitä voi olla miljardeja..Ja nyt kynä sauhuamaan,saat käyttää ruutupaperia.Kuten sanoit,tietokonetta ei tarvita.

        Odotan mielenkiinnolla laskun tulosta..


      • näin.on

        Tuon laskelman kun joku ilmastoteologi tai Petteri esittäisi niin johan olisi melkoinen suoritus. Saattaisi olla jopa mielenkiintoinen suoritus.


      • jäätävääkeliä
        denialistilaskee kirjoitti:

        Kun denialisti tuntuu olevan niin varma taidoistaan niin teeppä yksinkertainen laskutoimitus,ilman tietokonetta kuten sanoit.Lasku on perustehtävä kaikille ilmastotutkijoille,yksinkertainen jakolasku.

        Laske kynällä ja paperilla maapallon ilmaston keskilämpötila tälle vuodelle.Helppo nakki.Lasket jakoviivan päällä yhteen kaikki miljardit tänä vuonna tehdyt viralliset lämpötilamittaukset maailmassa.Jakoviivan alle merkitset tarkan mittausten lukumäärän,niitä voi olla miljardeja..Ja nyt kynä sauhuamaan,saat käyttää ruutupaperia.Kuten sanoit,tietokonetta ei tarvita.

        Odotan mielenkiinnolla laskun tulosta..

        Kumpi keskilämpötila pitäisi laskea tammikuun vai heinäkuun?


      • jäätävääkeliä
        denialistilaskee kirjoitti:

        Kun denialisti tuntuu olevan niin varma taidoistaan niin teeppä yksinkertainen laskutoimitus,ilman tietokonetta kuten sanoit.Lasku on perustehtävä kaikille ilmastotutkijoille,yksinkertainen jakolasku.

        Laske kynällä ja paperilla maapallon ilmaston keskilämpötila tälle vuodelle.Helppo nakki.Lasket jakoviivan päällä yhteen kaikki miljardit tänä vuonna tehdyt viralliset lämpötilamittaukset maailmassa.Jakoviivan alle merkitset tarkan mittausten lukumäärän,niitä voi olla miljardeja..Ja nyt kynä sauhuamaan,saat käyttää ruutupaperia.Kuten sanoit,tietokonetta ei tarvita.

        Odotan mielenkiinnolla laskun tulosta..

        Tarkoitatko, että maapallon keskilämpötilaa ei kukaan ole pystynyt laskemaan ennen tietokoneita siis enen 1960-1970 -lukuja. Onko siis kaikki vertailut entisaikoihin hatusta temmattuja ja onko koko ilmastonlämpenemisvouhkaus valetta?


      • antidenialisti
        jäätävääkeliä kirjoitti:

        Tarkoitatko, että maapallon keskilämpötilaa ei kukaan ole pystynyt laskemaan ennen tietokoneita siis enen 1960-1970 -lukuja. Onko siis kaikki vertailut entisaikoihin hatusta temmattuja ja onko koko ilmastonlämpenemisvouhkaus valetta?

        Eihän nuo ymmärrä, että on muitakin keinoja kuin lämpömittari tutkia millainen ilmasto on ollut kaukaisessa menneisyydessä. Puiden kasvusta saadaan tietoa lämpötiloista. Järvien pohjasedimentistä saadaan tietoa länpötilosta.

        On myöskin historiallista tietoan, josta saadaan tietoa lämpötiloista. Kyllä ilmastotiedekin on hyväksynyt ne tutkimusmenetelmät, koska ilmastotieteen päämääränä on selvittää totuus.

        Sitä en tiedä onko ilmastotiede hyödyntänyt geologien tietoja, ja voidaanko niitä soveltaa kovin läheiseen menneisyyteeen. Kaukaisen menneisyyden suhtee ollaan aika paljon geologien varassa.

        Kyllä ilmastotieteessäkin hyväksytään jonkin verran poikkitieteellisyyttä silloin kun se palvelee heidän päämääriään. Niinkuin täälä on monta kertaa sanottu ei ilmastotioede ole ongelma. Ongelma on alarmistit joihin näyttää kuuluvan suurin osa toimittajista ja poliitikoista.

        Niillä kauhujutuilla kun ei voi mitään saavuttaa. Ne on pelkkää ihmisten kiusaamista. Niiden levittäjiltä puuttuu suhteellisuudestaju.

        Ei sähköautokaan ratklaise mitään . Pitäisi muutamassa vuosikymmenessä teahdä miljardeja sähköautoja vaikka suurin osa maailman litiumista on Etelä Amerikkalaisessa diktatuurivaltiossa.
        Sitä voi haaveiila vaikka mitä epärealistista, kun puuttuu suhteellisuudentaju


      • ilmastonmuutoskriitikko

        Kaikki uusi on nykyään dramaattista ja kaikki dramaattinen on ihmisen syytä. Kumma kun ei pälkähdä päähän että tuollaisia asioita on tutkittu vasta 30-40 vuotta aktiivisemmin. Se mitä oli ennenkin on nyt katastrofaalista kun nyt siitä saadaan tieto. Maailma tulee kaikkien näiden uutisten seurauksena hulluksi kun ne esitetään väärin. Ei merijäällä ole merkitystä, mutta ainahan silläkin joku haluaa pelotella. Kaukana ollaan vielä siitä keskiajan lämpimästä kaudesta.


    • Deny
      • antidenialisti

        Mielenkiintoinen käyrä siinä mielessä, että siitä nähdään miten meitä huijataa sellaisilla käyrillä jotka jollain lailla liittyy ilmastonmuutokseen. Täytyy olla melkoisesti tietos useilta eri aloilta jotta ymmärtäisi miten kaikki toimii. Siihen ei mikään AGW riitä lainkaan.

        En nyt viitsi tässä selostaa mitä kaikkea tarvitaan, koska harva täällä ymmärtää, miten ne tiedot liittyy toisiinna, ja niitä jotka ymmärtää, ei enään tarvitse valistaa. Usean tieteenalan tietoa siinä tarvitaan.


    • denutsoittaasuuta

      Et viitsi selittää koska et tunne asiaa,et yhtään..Et osaa edes esittää vasta-argumentteja,kunhan soitat suutas..niinkuin kaikki muutkin denialistit...

      Vai liittyy käyrä jotenkin ilmastonmuutokseen..vuoden suurin vähättely!

    • Deny

      Jahans... postaus näköjään ei pysy palstalla.... yllätys-yllätys.
      Sanoin vain että katastrofiprofetiat alkavat olemaan jokapäiväisiä.

      https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/tata-surullisempaa-todistetta-ilmastonmuutoksesta-tuskin-loytyy-pikimusta-saaste-sulattaa-alppien-suurinta-jaatikkoa-ennatysvauhtia/7048828

      https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ilmastokommentti-onko-kriittinen-piste-jo-ylitetty-epatodennakoiset-uhkakuvat-toteutuvat-mutta-tavoitteista-lipsutaan-kilvan/7049122

      johan tuosta herkemmät ihmiset ahdistuu totaalisesti kun koko ajan pelotellaan.

      • paniikkipois

        Nyt on sitten näköjään alkanut MTV lässyttämään kun YLE:n puolelaa on ollut vähäisempää.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe