Onko kauppojen vaakojen tarkastuksia enää lainkaan?
Joskus aikoinaan kierteli tarkastajia omien painojen kanssa tarkastamassa pistokoemaisesti vaakoja.
Kauppojen vaa'at
8
254
Vastaukset
- dippadaadappadii
Ei niitä koskaan liene pistokoemaisesti tarkastettu, vaan kuten nytkin, toiminta on ollut lakisääteistä.
Kauppojen vaa'at on tarkastettava kolmen vuoden välein. Tarkastaja tosiaan tulee paikalle omien painojen kanssa.- Dayton
Oukki. Tästä on varmaan 30 v, kun viimeksi olen nähnyt tarkastajan. Johtunee siitä, että silloin oli enemmän pienkauppoja, joissa käytettiin vaakaa ja todennäköisyys nähdä tarkastaja oli suurempi.
Kysymys tuli mieleen, kun aasialaisessa kaupassa pyörin aikani etsien vaakaa ja se lopulta löytyi kassalta ja kassa vielä käytti sitä selkänsä takana niin etten nähnyt lukemaa kuin kuitista, johon kassa oli sen lyönyt.
Lukema oli 2,35 kg, kun kotona vaaka näytti 2,20 kg. - mitäsattuuvaaka
Dayton kirjoitti:
Oukki. Tästä on varmaan 30 v, kun viimeksi olen nähnyt tarkastajan. Johtunee siitä, että silloin oli enemmän pienkauppoja, joissa käytettiin vaakaa ja todennäköisyys nähdä tarkastaja oli suurempi.
Kysymys tuli mieleen, kun aasialaisessa kaupassa pyörin aikani etsien vaakaa ja se lopulta löytyi kassalta ja kassa vielä käytti sitä selkänsä takana niin etten nähnyt lukemaa kuin kuitista, johon kassa oli sen lyönyt.
Lukema oli 2,35 kg, kun kotona vaaka näytti 2,20 kg.Kotivaa'at näyttävät mitä sattuu, koska niitä ei tarvitse koskaan kalibroida. Mittaustulos on lähinnä suuntaa antava. Kyllä niilläkin hehtaaritasolle yleensä pääsee.
- Dayton
mitäsattuuvaaka kirjoitti:
Kotivaa'at näyttävät mitä sattuu, koska niitä ei tarvitse koskaan kalibroida. Mittaustulos on lähinnä suuntaa antava. Kyllä niilläkin hehtaaritasolle yleensä pääsee.
Toi nyt on kummallinen kuvitelma, että MINÄ hankkisin kotiini epätarkan vaa'an. Ennenkuulumatonta.
- muuttujiakin.on
Dayton kirjoitti:
Toi nyt on kummallinen kuvitelma, että MINÄ hankkisin kotiini epätarkan vaa'an. Ennenkuulumatonta.
Tuloshan riippuu vielä siitäkin missä punnitset. Jos vaakasi on valmistettu ja kalibroitu päiväntasaajalla, niin se näyttää täällä pohjoisessa enemmän.
- Dayton
muuttujiakin.on kirjoitti:
Tuloshan riippuu vielä siitäkin missä punnitset. Jos vaakasi on valmistettu ja kalibroitu päiväntasaajalla, niin se näyttää täällä pohjoisessa enemmän.
Jestas!
Sinä olet noin fiksu, niin kerro lentämisestä. New York-Hki kestää about 8 tuntia. Hki-New York kestää lähes täsmälleen saman normiolosuhteissa.
Mutta miksi tuo NYkkiin menevä lento kestää yhtä kauan vaikka maapallo pyörii vastasuuntaan 1600 km/h? - tuulivoimasta.voimaa
Dayton kirjoitti:
Jestas!
Sinä olet noin fiksu, niin kerro lentämisestä. New York-Hki kestää about 8 tuntia. Hki-New York kestää lähes täsmälleen saman normiolosuhteissa.
Mutta miksi tuo NYkkiin menevä lento kestää yhtä kauan vaikka maapallo pyörii vastasuuntaan 1600 km/h?En ole perehtynyt lentoliikenteeseen. Tuulet nyt vaikuttavat ainakin lentokoneiden nopeuteen.
- helppotarkastaaitsekin
Minulla on aina kaupassa käydessäni virallinen 100 gramman punnus taskussani, jolla tarkastan vaa'an tarkkuuden. Jos vaaka näyttää liikaa kutsun paikalla poliisin talousrikososaston päällikön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1003074- 262634
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv722389Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m422344Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta282049- 861857
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71749Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä251558Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍311412- 91317