Onko kauppojen vaakojen tarkastuksia enää lainkaan?
Joskus aikoinaan kierteli tarkastajia omien painojen kanssa tarkastamassa pistokoemaisesti vaakoja.
Kauppojen vaa'at
8
190
Vastaukset
- dippadaadappadii
Ei niitä koskaan liene pistokoemaisesti tarkastettu, vaan kuten nytkin, toiminta on ollut lakisääteistä.
Kauppojen vaa'at on tarkastettava kolmen vuoden välein. Tarkastaja tosiaan tulee paikalle omien painojen kanssa.- Dayton
Oukki. Tästä on varmaan 30 v, kun viimeksi olen nähnyt tarkastajan. Johtunee siitä, että silloin oli enemmän pienkauppoja, joissa käytettiin vaakaa ja todennäköisyys nähdä tarkastaja oli suurempi.
Kysymys tuli mieleen, kun aasialaisessa kaupassa pyörin aikani etsien vaakaa ja se lopulta löytyi kassalta ja kassa vielä käytti sitä selkänsä takana niin etten nähnyt lukemaa kuin kuitista, johon kassa oli sen lyönyt.
Lukema oli 2,35 kg, kun kotona vaaka näytti 2,20 kg. - mitäsattuuvaaka
Dayton kirjoitti:
Oukki. Tästä on varmaan 30 v, kun viimeksi olen nähnyt tarkastajan. Johtunee siitä, että silloin oli enemmän pienkauppoja, joissa käytettiin vaakaa ja todennäköisyys nähdä tarkastaja oli suurempi.
Kysymys tuli mieleen, kun aasialaisessa kaupassa pyörin aikani etsien vaakaa ja se lopulta löytyi kassalta ja kassa vielä käytti sitä selkänsä takana niin etten nähnyt lukemaa kuin kuitista, johon kassa oli sen lyönyt.
Lukema oli 2,35 kg, kun kotona vaaka näytti 2,20 kg.Kotivaa'at näyttävät mitä sattuu, koska niitä ei tarvitse koskaan kalibroida. Mittaustulos on lähinnä suuntaa antava. Kyllä niilläkin hehtaaritasolle yleensä pääsee.
- Dayton
mitäsattuuvaaka kirjoitti:
Kotivaa'at näyttävät mitä sattuu, koska niitä ei tarvitse koskaan kalibroida. Mittaustulos on lähinnä suuntaa antava. Kyllä niilläkin hehtaaritasolle yleensä pääsee.
Toi nyt on kummallinen kuvitelma, että MINÄ hankkisin kotiini epätarkan vaa'an. Ennenkuulumatonta.
- muuttujiakin.on
Dayton kirjoitti:
Toi nyt on kummallinen kuvitelma, että MINÄ hankkisin kotiini epätarkan vaa'an. Ennenkuulumatonta.
Tuloshan riippuu vielä siitäkin missä punnitset. Jos vaakasi on valmistettu ja kalibroitu päiväntasaajalla, niin se näyttää täällä pohjoisessa enemmän.
- Dayton
muuttujiakin.on kirjoitti:
Tuloshan riippuu vielä siitäkin missä punnitset. Jos vaakasi on valmistettu ja kalibroitu päiväntasaajalla, niin se näyttää täällä pohjoisessa enemmän.
Jestas!
Sinä olet noin fiksu, niin kerro lentämisestä. New York-Hki kestää about 8 tuntia. Hki-New York kestää lähes täsmälleen saman normiolosuhteissa.
Mutta miksi tuo NYkkiin menevä lento kestää yhtä kauan vaikka maapallo pyörii vastasuuntaan 1600 km/h? - tuulivoimasta.voimaa
Dayton kirjoitti:
Jestas!
Sinä olet noin fiksu, niin kerro lentämisestä. New York-Hki kestää about 8 tuntia. Hki-New York kestää lähes täsmälleen saman normiolosuhteissa.
Mutta miksi tuo NYkkiin menevä lento kestää yhtä kauan vaikka maapallo pyörii vastasuuntaan 1600 km/h?En ole perehtynyt lentoliikenteeseen. Tuulet nyt vaikuttavat ainakin lentokoneiden nopeuteen.
- helppotarkastaaitsekin
Minulla on aina kaupassa käydessäni virallinen 100 gramman punnus taskussani, jolla tarkastan vaa'an tarkkuuden. Jos vaaka näyttää liikaa kutsun paikalla poliisin talousrikososaston päällikön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768