OCD-sopimus

ocdlopetus

Tein päätöksen jossa pysyn ja varmuutta asialle haen vielä sillä että kerron sen teille.

Olen päättänyt että tasan kuukauden olen suorittamatta yhtään pakkoneuroosi juttua.
Vasta 6.10 klo 15.25 voin suorittaa neurooseja jos tarvitsee, yhtään ei aikaisemmin.

Tässä päätöksessä pysyn vaikka henki menisi, tulen sitten kertomaan minkälaista tulosta tällä saa.

-Itsellä on melko kirjavaa ocd ongelmaa elämässä.

-Tarkistelut
-Peseminen.
-Päässä hokeminen jotain mantraa, jolla ilmeisesti yritän ahdistusta hillitä.

Monenlaista ja kaikki pistän nyt kuukauden ajaksi tauolle.

19

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea

      Tsemppiä!

    • ocdlopetus

      Tuli muutos,, homma meni pieleen heti alkuunsa kun tuli yksi ongelma, joka nyt on korjattu.

      Uusi aika on 21.9.18 kello: 15.00---19.918 kello 15.00
      Tätä ei mikään ongelma voi muuttaa.
      Tämä on myös kirjallisesti tehty paperille.

      Jos kk tauko neurooseista voi auttaa pääsemään ocd:sta vapaaksi, te kuulette sen tasan kuukauden päästä tällä sivustolla.

      Sittenpä näette vaikkette usko.

      • eyzj

        Tsemppiä! Älä pety jos tulee takapakki ja reilustikin. Tämä on krooninen jota ei tahdonvoimalla
        nujerreta eikä millään muullakaan, valitettavasti.


      • ocdlopetus

        Tuntuu siltä että olet valitettavan oikeassa. :(


      • Hyihitto

        Juokse v*ttuun ja mäkätä mennessäsi.
        Olet oikea k*rpien k*rpä.
        Kaikenlaisia m*lkkuja täällä on vieraillut, mutta sinä, ap, olet oikea aarre.
        Just joo: kas tässä on oikea Herkules.
        Tulee tänne v*ttuilemaan oikeasti sairaille.
        Etsi vankka männynoksa.
        Pienen m*lkun omistaja ja oikea ällötys.


      • ocdlopetus

        Hyvää viikonloppua sinullekkin, koita jaksaa !
        -en pahoittanut mieltäni, hauska runo :)


      • tsj

        miten aloittajan koe on edennyt?


      • ocdeilopu

        Se jäi kesken.

        Johtuiko tästä kokeesta tai mistä mutta tuntui ocd ongelmia tulevan poikkeuksellisen paljon, etenkin mieli tuotti niitä nyt tavallista enemmän.
        Tämä viikko oli töissä tavallista helpompi niin siinäkin mielessä olisi pitänyt tulla vähemmän ocd- ongelmia.

        Itse yhdistin sen tuohon päätökseen olla tottelematta yhtäkään ocd ongelmaa.

        Parempi tapa on hyvkäsyä tämä sairaus, minulla on ocd, en tästä koskaan pääse vaan tämä on kumppanina läpi elämän.Tämä on minulle paras ja toimiva vaihtoehto.


      • tsj

        Olen pahoillani. En toisaalta yllättänyt koska luulen että ocd-mieltä jos alkaa väkipakolla koulimaan tulos on surkea. Hyväksyminen on siis ainut keino. Ei voi muuta tehdä.


      • ocdeilopu

        Ei tässä mitään.
        Tosiaan kävin kävin viikon alussa psykiatrin juttusilla, lähinnä lääkkeisiin liittyen, tuli kerrottua lapsuudesta asti lähinnä tästä ocd:sta. Hän sanoi etten tule koskaan täysin pääsemään eroon pakkoneuroosista vaan se tulee olemaan seuralainen loppu elämän.

        Hän on oikeassa, kyllä tässä selvitään ja lääkkeet auttaa, joillakin tämä on vielä pahempana.
        Itse pystyn hyvin käymään töissä ja elämään normaalia elämää, tosin lääkkeen avulla.


      • gwkhor

        Ei missään nimessä pidä paikkaansa ettei OCD:stä voi parantua. On lukemattomia tarinoita ihmisiltä jotka ovat parantuneet vain tahdon voimalla.


      • ocdeilopu

        Moro

        Jos tiedät tälläisiä tarinoita niin listaa niitä tänne? (jos netistä löytyy)
        Mielenkiinnolla luen.

        Jos ocd ei ole kovin paha niin kyllä siitä varmasti voi päästä.


      • Neurotic

        Jos tahdon voimalla tästä pääsisi eroon, ei tätä sairastaisi kukaan.


    • AinaKurjaOlla

      Hei, mielenkiintoista keskustelua tässä. Moni mainitsee lääkityksen olevan olemassa ja avuksikin. Minkä tyyppistä lääkitystä yleensäkin käytätte tähän? - Minulla on sellainen pinttymä joka lähinnä muistuttaa pakollista ajattelua, että huolehdin tulevaiduuden päivistäni nyt jo etukäteen ihan hirveästi. Se menee niin, että kun/jos joudun hätään ja avuttomaksi, niin kuka ja mikä ja miten auttaa. Jahkaan sitä aamusta iltaan ja koetan varmistella asioita, että sitten pärjäisin. Siis minulla ei ole tiedossa mitään, mitä minulle pitäisi sattua. Ainoastaan tiedän edelleen vanhentuvani, mikä yleensä tuo jotakin problematiikkaa, muttei sekään ole sanottu että hirveään hätään joutuisi jotkainen.

      Olen ahdistunut ja masentunut, voimaton ja haluton. Käytän fluoksetiinia kyllä, mutta nykyään sitä vain kymmenen milliä päivässä, kun olen yrittänyt lopettaa vaihtaakseni johonkin toiseen lääkkeeseen. Mitkä lääkkeet ocd:ssa ovat yleensä käytössä. Minä vaan mietin, että jospa lääkärin kanssa enemmän otettaisiin huomioon pakkopinttymänkin kannalta. Tyypillisia pakko-oirieta minulla ei ole. Ahdistus ja masennus aaltoilevasti ja vuorotellen välillä pahana.

    • Anonyymi

      Olen tehnyt usein juhlapäivinä, kuten synttärit tai uusivuosi kaikenlaisia "lupauksia" olla toteuttamatta pakko-oireisia rituaaleja. Aina menevät läskiksi.

      Usein ongelmana on jo se, että lataan siihen päivään turhan paljon ennakko-odotuksia. Esimerkiksi, että päivänä X kello X se loppuu. Sitten ne tunnit ja minuutit ennen sitä hetkeä ovat yhtä helvettiä.

      Usein saattaa mennä päiviä, jopa viikkoja, kun kaikki menee hyvin. Sitten vanhat pirut alkavat hiljaa hiipiä esiin - ja sitten ollaan taas lähtöpisteessä.

      Mutta jaksan yrittää. Taas seuraavassa kuun vaihteessa, nimipäivänä, syntymäpäivänä... vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Iltalehden toimittajia halvaantuu auto-onnettomuudessa tai vastaavassa. Tai kuolee hitaasti kuoliaaksi, samapa tuo. Olisin niin onnellinen.

    • Anonyymi

      Yritän listat joitain ocd juttuja oon mites 12 vuotta ja Mää asun vuorotellen Villeen muutama päivä isillä ja muutama päivä äidillä. Mutta, siis mulla on silleen että mun on pakko laskee :1 2 kol me ei 1234,ja joskus oli .. kol me e, sit mulla on kerros sänky ja mun pitää rampata sitä monta kymmentä mi uutta kunnes teen kaiken silleen miten mun ocd sanoo et jos hipasen jotain niin pitää alottaa alusta ja tekee nukkumaan menosta pelottavaa suorastaan sit on ainakin et kaiken mitä käännän pitää käntyy aina ns oikeesta vasemmalle🔄 pitää astuu tiettyyn kohtaan ja jos osun johonkin ns väärään kohtaa rupee ahostaa ja jos en tee sitä se jää mun mieltä painaa ja vieläkin on joitain vanhoja kutsuja joita on jäänyt tekemättä sen takia et joku näkis, oon yrittäny sanoo äidille mut ei ymmärtäisi kunninskaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1554
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1268
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1199
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1167
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      137
      1081
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1021
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      987
    Aihe