jumala on sitten viimeksi nähty mailmaa luodessa

jumalapumala

Mutta kuka mahtoi silloin olla näkemässä, vai näkikö kukaan.

23

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä-kysymys

      Rom 1:19 sentähden että se,
      mikä Jumalasta voidaan tietää,
      on ilmeistä heidän keskuudessaan;
      sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

      Sillä hänen näkymätön olemuksensa,
      hänen iankaikkinen voimansa
      ja jumalallisuutensa,
      ovat,
      kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
      maailman luomisesta asti nähtävinä,
      niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      koska he,
      vaikka ovat tunteneet Jumalan,
      eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet,
      vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
      ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

      Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten
      ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

      Sentähden Jumala on heidät,
      heidän sydämensä himoissa,
      hyljännyt saastaisuuteen,
      häpäisemään itse omat ruumiinsa,

      Jes 40:25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
      40:26 Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.
      40:27 Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?
      40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
      40:29 Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
      40:30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
      40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

      • tyhmä-vastaus

        Näkymätön olemus, toden totta.
        Urheilukilpailuissa eivät pärjää ja jos pärjäävät niin vilpin avulla


      • Jeesus-nimessä-amen

        Joh 20:29 Jeesus sanoi hänelle:
        "Sentähden, että minut näit,
        sinä uskot.
        Autuaat ne,
        jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        Paljon muitakin tunnustekoja,
        joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan,
        Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        mutta nämä ovat kirjoitetut,
        että te uskoisitte,
        että Jeesus on Kristus,
        Jumalan Poika,
        ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.


      • leipä-muuttuu-ihme
        Jeesus-nimessä-amen kirjoitti:

        Joh 20:29 Jeesus sanoi hänelle:
        "Sentähden, että minut näit,
        sinä uskot.
        Autuaat ne,
        jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        Paljon muitakin tunnustekoja,
        joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan,
        Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        mutta nämä ovat kirjoitetut,
        että te uskoisitte,
        että Jeesus on Kristus,
        Jumalan Poika,
        ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Oletko sinä nähnyt minun ihmetekoja, jota teen esimerkiksi leivälle.
        Pyramidit sentään jäivät osoittamaan faaraoiden mahdista.


      • Jeesus-nimessä
        leipä-muuttuu-ihme kirjoitti:

        Oletko sinä nähnyt minun ihmetekoja, jota teen esimerkiksi leivälle.
        Pyramidit sentään jäivät osoittamaan faaraoiden mahdista.

        2 Kor 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa,
        niin se peite on niissä,
        jotka kadotukseen joutuvat,
        4:4 niissä uskottomissa,
        joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut,
        ettei heille loista valkeus,
        joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista,
        hänen, joka on Jumalan kuva.
        4:5 Sillä me emme julista itseämme,
        vaan Kristusta Jeesusta,
        että hän on Herra
        ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        4:6 Sillä Jumala, joka sanoi:
        "Loistakoon valkeus pimeydestä",
        on se,
        joka loisti sydämiimme,
        että Jumalan kirkkauden tunteminen,
        sen kirkkauden,
        joka loistaa Kristuksen kasvoissa,
        levittäisi valoansa.
        4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,
        että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        4:8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa,
        mutta emme umpikujassa,
        neuvottomat,
        mutta emme toivottomat,
        4:9 vainotut,
        mutta emme hyljätyt,
        maahan kukistetut,
        mutta emme tuhotut.
        4:10 Me kuljemme,
        aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme,
        että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        4:11 Sillä me,
        jotka elämme,
        olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden,
        että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        4:12 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä,
        mutta elämä teissä.
        4:13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki,
        niinkuin kirjoitettu on:
        "Minä uskon,
        sentähden minä puhun",
        niin mekin uskomme,
        ja sentähden me myös puhumme,
        4:14 tietäen,
        että hän,
        joka herätti Herran Jeesuksen,
        on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa
        ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
        4:15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne,
        että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
        4:16 Sentähden me emme lannistu;
        vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin,
        niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä
        ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen
        ja määrättömän kirkkauden,
        ylenpalttisesti,
        4:18 meille,
        jotka emme katso näkyväisiä,
        vaan näkymättömiä;
        sillä näkyväiset ovat ajallisia,0
        mutta näkymättömät iankaikkisia.


      • totuuden-nimessä

        Joka valheessa elää se valheeseen kuolee.


      • Jeesuksen-veri-riittää
        totuuden-nimessä kirjoitti:

        Joka valheessa elää se valheeseen kuolee.

        Ap.t. 26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Biblia (1776)
        Ap.t. 26:15 Niin minä sanoin: Herra, kukas olet? Hän sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot.

        Ruotsi (1917)
        Ap.t. 26:15 Då sade jag: 'Vem är du, Herre?' Herren svarade: 'Jag är Jesus, den som du förföljer.

        Englanti (KJV 1789)
        Ap.t. 26:15 And I said, Who art thou, Lord? And he said, I am Jesus whom thou persecutest.


    • Eikiitosjeesus

      Onko silminäkijälasusuntoa edes siitä kun kävi panemassa Mariaa?
      Se että SE tuntui jumalaiselta ei tarkoita vielä että itse jumala oli asialla .

    • Kirjakääröt

      5Moos.4:12 Biblia (1776) Ja Herra puhui teille keskeltä tulta, puheen äänen te kuulitte: mutta ette yhtäkään kuvaa nähneet, vaan äänen kuulitte.

      • ilmestysmaja

        Pasuunan kautta kun piilosta mölisee niin uskovat lakoavat maahan.


    • Kirjakääröt

      5Moos.34:10 Biblia (1776) Ja sitte ei yhtäkään prophetaa, noussut Israelissa niinkuin Moses, jonka Herra tunsi kasvoista niin kasvoihin. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.....

      • mooseksenkasvot

        ei saa profiloida


    • Tarpee

      Pala lintuja,pallata kukkia.. sinä aukaiset karkkipaperin,minä syön,muruset jää , kuka käski mennä lihottaa itsensä, nii se itsensä laihuttaa vasta kun et kävellä kykene. Joh 32:12..

      • Jeesus-nimessä

        Tarkoitit varmaankin :
        Job 32:12
        Niin, minä tarkkasin teitä; mutta katso, ei kukaan ole Jobin sanoja kumonnut, ei kukaan teistä voinut vastata hänen puheisiinsa.

        Biblia (1776)
        Job 32:12 Ja minä olen ottanut teistä vaarin; ja katso, ei ole yksikään teistä Jobia nuhdellen voittanut, eli hänen sanaansa vastata taitanut.

        Ruotsi (1917)
        Job 32:12 Ja, noga aktade jag på eder. Men se, ingen fanns, som vederlade Job, ingen bland eder, som kunde svara på hans ord.

        Englanti (KJV 1789)
        Job 32:12 Yea, I attended unto you, and, behold, there was none of you that convinced Job, or that answered his words:

        Joh 8:2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä. >> Jakeen lisätiedot
        8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
        8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."


      • Eikiitosjeesus
        Jeesus-nimessä kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin :
        Job 32:12
        Niin, minä tarkkasin teitä; mutta katso, ei kukaan ole Jobin sanoja kumonnut, ei kukaan teistä voinut vastata hänen puheisiinsa.

        Biblia (1776)
        Job 32:12 Ja minä olen ottanut teistä vaarin; ja katso, ei ole yksikään teistä Jobia nuhdellen voittanut, eli hänen sanaansa vastata taitanut.

        Ruotsi (1917)
        Job 32:12 Ja, noga aktade jag på eder. Men se, ingen fanns, som vederlade Job, ingen bland eder, som kunde svara på hans ord.

        Englanti (KJV 1789)
        Job 32:12 Yea, I attended unto you, and, behold, there was none of you that convinced Job, or that answered his words:

        Joh 8:2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä. >> Jakeen lisätiedot
        8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
        8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Kertooko tarina millä nainen maksoi asianajajalleen. Taitaa kyllä selvitä asiayhteydestä.


      • puhuu-

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut


      • Elämän-leipä
        puhuu- kirjoitti:

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

        Joh 6:43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        6:48 Minä olen elämän leipä.
        6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.


    • Kirjakääröt

      1Tim.6:16 Biblia (1776) Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä, jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen! Kirjoitetaan: iankaikkinen.

      • ijankaikkinen

        Auringossa asuu kirkkaus.


      • aurinkoa-kirkkaampi
        ijankaikkinen kirjoitti:

        Auringossa asuu kirkkaus.

        Ap.t. 26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,

        Biblia (1776)
        Ap.t. 26:13 Puolipäivän aikaan, rakas kuningas, näin minä tiellä yhden kirkkauden taivaasta, kirkkaamman kuin auringon paisteen, joka valkeus ympäri valaisi minun ja ne, jotka minun kanssani vaelsivat.

        Ruotsi (1917)
        Ap.t. 26:13 fick jag under min färd, o konung, mitt på dagen se ett sken från himmelen, klarare än solens glans, kringstråla mig och mina följeslagare.

        Englanti (KJV 1789)
        Ap.t. 26:13 At midday, O king, I saw in the way a light from heaven, above the brightness of the sun, shining round about me and them which journeyed with me.

        !


      • aurinkoa-kirkkaampi
        aurinkoa-kirkkaampi kirjoitti:

        Ap.t. 26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,

        Biblia (1776)
        Ap.t. 26:13 Puolipäivän aikaan, rakas kuningas, näin minä tiellä yhden kirkkauden taivaasta, kirkkaamman kuin auringon paisteen, joka valkeus ympäri valaisi minun ja ne, jotka minun kanssani vaelsivat.

        Ruotsi (1917)
        Ap.t. 26:13 fick jag under min färd, o konung, mitt på dagen se ett sken från himmelen, klarare än solens glans, kringstråla mig och mina följeslagare.

        Englanti (KJV 1789)
        Ap.t. 26:13 At midday, O king, I saw in the way a light from heaven, above the brightness of the sun, shining round about me and them which journeyed with me.

        !

        Apt 26:13> näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


    • Tomistisen opetuksen mukaan Jumala on perimmäinen syy kaikkeen liikkeeseen jokaisessa hetkessä.

      • millointuomitaan

        Murhiin ja muihin rikoksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe