Saitko hengen kun tulit uskoon?

Eenokki12

Olemme kuulleet ihmisiä, jotka sanovat saaneensa Pyhän Hengen ilman Jumalan sanan ja sakramenttien välitystä, kuullessaan uudesti syntyneen helluntailaisen julistusta helluntailaisten uskosta ja opista. Olen kuullut eri kertomuksia, miten itse kukin kertoo, kuinka he ovat saaneet hengen, mutta ilman Jumalan sanaa ja sakramentteja.
Miten olet saanut Pyhän Hengen?

126

1107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Twonokki

Hei yksinokki !

Raamatun mukaan uudestisyntymiseen ei tarvita miotään sakramennttien tuntemusta !

Pelkkä Ilosanoma riittää uudestisyntymiseen, siis Raamatun mukaan:

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Tässä siis ei lue "sakrementeilla teidät synnytin" vaan Ilosanoma riittää uudestisyntymiseen !

• Eenokki12

Ilosanoma taitaa löytyä housuistasi ? Oletko päässyt vapaaksi vai liekö olet karannut hoitolaitoksesta? Muita näköjään vaivaa mykkyyden henki että otsaa puristaa.

• capiche

Helluntailaiset opettavat: usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Ja Jumala sanoo, ettei hänen sanansa tyhjänä palaja. Joten eiköhän ne helluntailaisetkin ole syntyneet Jumalan Hengestä. Eihän kukaan voi tulla Jumalan luo, ellei PH ole jo tehnyt työtä hänessä. Joten älä huolehdi Eenokki, taivaassa tavataan, jos pysyt kyydissä. Jos et tykkää seurasta, niin sinun pitää keksiä toinen loppusijoituspaikkka.:)

• Eenokki12

Tarkemmin sanottuna heidän uskonsa tulee helluntailaisesta sanan julistuksesta ja heillä on se toinen jeesus jota he saarnaavat ja saavat hengen sen toisen jeesuksen kautta. Sinäkin olet ottanut sen toisen jeesuksen vastaan ja loppusijoituspaikkasi sinun itse pitäisi tietää.

• Twonokki
        Eenokki12 kirjoitti:

Tarkemmin sanottuna heidän uskonsa tulee helluntailaisesta sanan julistuksesta ja heillä on se toinen jeesus jota he saarnaavat ja saavat hengen sen toisen jeesuksen kautta. Sinäkin olet ottanut sen toisen jeesuksen vastaan ja loppusijoituspaikkasi sinun itse pitäisi tietää.

Miksi ihemttelet kun moni ei vaivaudu kommentoimaan aloituksiasi ?

Sinut jo tiedetään herhjaajaksi, joten onko sen nyt mikään ihme, että moni ei edes vaivaudu kommentoimaan näitä ?

Pari kysymystä sinulle:

Onko Jeesus lähettänyt sinut herjaamaan muita ihmisiä ?

Sellaisen tehtävänkö, se oikea Jeesus on sinulle antanut ?

Jos sinä et pidä vaikkapa hellareita edes uskovina, niin eikö sinun silloin pitäisi heille julistaa Ilosanomaa, eikä haukkua ?

• Eenokki12
        Twonokki kirjoitti:

Sinut jo tiedetään herhjaajaksi, joten onko sen nyt mikään ihme, että moni ei edes vaivaudu kommentoimaan näitä ?

Pari kysymystä sinulle:

Jos sinä et pidä vaikkapa hellareita edes uskovina, niin eikö sinun silloin pitäisi heille julistaa Ilosanomaa, eikä haukkua ?

Etkö sinäkään läskipää tunne Jeesusta ja kirjoituksia. Julistiko Jeesus fariseuksille ja lahkolaisille ilosanomaa? Entä Paavali juutalaisille, ei varmasti vaan toivoi että silpoisivat itsensä. En minä halua kenenkään kuolemaa, jokaisella on aikansa.

• Twonokki
        Eenokki12 kirjoitti:

Etkö sinäkään läskipää tunne Jeesusta ja kirjoituksia. Julistiko Jeesus fariseuksille ja lahkolaisille ilosanomaa? Entä Paavali juutalaisille, ei varmasti vaan toivoi että silpoisivat itsensä. En minä halua kenenkään kuolemaa, jokaisella on aikansa.

Kiitos vaan taas "ystävällisistä" sanoistasi ! :)

Niin ja en ole läskipää, ihan tiedoksi vain !

Paavali julisti Ilosanomaa aina ensin paikkakunnan juutalaisille !!!

Ja sitten vasta pakanoille, kun oli ensin siis julistanut sen juutalaisille !

Niin ja sinulle tiedoksi, että ne fariseukset ja kirjanoppineet olivat vanhan liiton uskovia !

Heille Hän todisti itsestään monen monta kertaa, mutta he eli Hänen omansa eli Jumalan kansa, eivät ottaneet Häntä vastaan !

Ilosanoman siis Jeesus julisti kaikille, mutta hän SEN LISÄKSI nuhteli ulkokultaisia /omavanhurskaita !

• Eenokki12
        Twonokki kirjoitti:

Pari kysymystä sinulle:

Katsohan kuinka olet väärässä etteikö kukaan lukisi avaustani. Sinä joka olet sanan ja sakramenttien halveksija saatanan kanssa olet todistanut muille että et tiedä raamatusta mitään ja uskosi on jostain syvältä.

• Samaatietä

En tiedä aikaa. Koin sen niin pienenä. Kotini ei ollut hengellinen.

• Samaatietä

Enkä ole helluntailainenkaan..

• täsmällistä

En tiedä, mitä tarkoitatte hengen saamisella, mutta Raamattu lupaa, että Jumala antaa henkeään niille, jotka haluavat saada selville hänen tahtonsa tutkiessaan hänen hänen sanaansa Raamattua. Hän ohjaa myös henkensä avulla palvelijoitaan kulkemaan oikeaa tietä.
      Mekin voimme pyytää hänen henkeään päivittäin ratkaisujen tekemisessä.
      Se ei merkitse jotain tunnetta vain, vaan hengen ohjausta tarvitaan totuuden täsmällisen tiedon saamiseksi. Ei se vaikuta oikealta, jos sanoo vain saaneen pyhän hengen lahjan, mutta ei tunne Jumalan tahtoa, eikä myöskään toimi sen mukaan. Se ei tarkoita ulkokultaista hokemista: Herra, Herra.

• Samaatietä

Niin, eikä ulkopuoline voi sanoa toisesta, kuka on Jumalan ohjauksessa....
        Se on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan, jonka Jumala on lahjoittanut.

• Eenokki12

Hengen(Pyhä Henki) saaminen tarkoittaa sitä että henki on tullut uskoon tulleeseen vaikuttamaan ja opettamaan kaikessa Jumalan tahtoa. Millä tavalla ja miten saadaan henki siitä olisi tarkoitus keskustella lähemmin.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Hengen(Pyhä Henki) saaminen tarkoittaa sitä että henki on tullut uskoon tulleeseen vaikuttamaan ja opettamaan kaikessa Jumalan tahtoa. Millä tavalla ja miten saadaan henki siitä olisi tarkoitus keskustella lähemmin.

Raamatussa on kirjoitettu ainakin niin että, mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalanlapsiksi, jotka uskoivat Hänen nimeensä.

Miten hengenHedelmät sitten näkyvät uskoon tulleessa?

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Raamatussa on kirjoitettu ainakin niin että, mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalanlapsiksi, jotka uskoivat Hänen nimeensä.

Siis HÄN antoi voiman, kuin myös , että HÄN rakasti enskin ja myös niin että HÄN valitsi ensin emmekä me, että me menisimme ja tekisimme HYVÄÄ hedelmää, että meidän hedelmämme pysyisi!!!

• Samaatietä

Tuli mieleen vielä, että Paavali kirjoitti, että Häneen uskoessanne olette saaneet myös Pyhänhengen sinetiksenne ! Amen!

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Ne alkavat näkyä heti mikäli uskoon tullut avaa suunsa, kertoo ihmisille synnin kadottavuudesta ja ikuisesta rangaistuksesta. Evankeliumi on Jumalan armoa syntisille ja niille joita elämän kovuus, katkeruus on ahdistanut murtumispisteeseen.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Ne alkavat näkyä heti mikäli uskoon tullut avaa suunsa, kertoo ihmisille synnin kadottavuudesta ja ikuisesta rangaistuksesta. Evankeliumi on Jumalan armoa syntisille ja niille joita elämän kovuus, katkeruus on ahdistanut murtumispisteeseen.

Onko se ilosanomaa Jeesuksesta siis?
        Tarkoitatko, että uskoon tullut julistaa ilosanomaa?
        Niinkuin Jeesus sanoi puhaltaessaan Pyhönhengen heidän päällensä.

• Samaatietä

Tarkoitan, kun Jeesus puhalsi heidän päälleensä ja sanoi niinkuin Isä on lähettänyt minut, lähetän minäkin teidät...

Hedelmän tekeminen, onko se ilosanoman levittämistä niinkuin Jeesus sanoi, menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän pojan ja PyhönHengen nimeen..

• ThatsIt

....Jeesus EI käskenyt kastamaan 'isän, pojan ja pyhän hengen nimeen'. Tuossa piileekin kirkollinen hapatus.
        Opetuslapsetkin kastoivat "Jeesuksen nimeen"!

• okkokokokoko

2000 vuotta sitten ei ollut Raamattua vaan hengelliset opettajat. Raamattu kansankielellä tuli Suomessa noin 1700 luvulla ja kirjat olivat kalliita.

• hepreaksi
        ThatsIt kirjoitti:

....Jeesus EI käskenyt kastamaan 'isän, pojan ja pyhän hengen nimeen'. Tuossa piileekin kirkollinen hapatus.
        Opetuslapsetkin kastoivat "Jeesuksen nimeen"!

Jeshua tarkoittaa Jumala pelastaa ei Jeesus/jumala eikä edes Jeesus.

• kaminakuumaksi

Ensin pitää ottaa vastaan Jeesus: Jos vaikka puhtaasta sydämestä ja mielestä sanoo: Jeesus kiitos siitä, että kuolit minun syntieni tähden. Jeesus haluan kuulua Sinulle, puhdista minut. Ole minulle armollinen. Näillä muutamilla sanoilla on mahdollista ottaa vastaan pelastaja, Jeesus.
      Sitten kuin olet uskossa Jeesukseen, niin sinulle kuuluu lupaus: Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
      Uskoontulon jälkeen voi pyytää Jeesusta sanoen: Kiitos Jeesus pelastuksesta. Haluan ottaa vastaan sinun Pyhän Henkesi.
      Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.

• Eenokki12

Valitettavasti tai sitten ei minun pitää sanoa että voi per...…..suti. Pyhää Henkeä ei anneta halusta. En tuomitse sinua ollaanhan tästä asiasta niin montaa mieltä ja on huonoja saarnamiehiä että ei ole mikään ihme jos ihmiset koettavat löytää totuutta sydämeensä. Kyllä olemme olleet monissa kohdin väärässä, mutta Pyhä Henki auttaa ja saattaa meidät kaikkeen totuuteen.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Valitettavasti tai sitten ei minun pitää sanoa että voi per...…..suti. Pyhää Henkeä ei anneta halusta. En tuomitse sinua ollaanhan tästä asiasta niin montaa mieltä ja on huonoja saarnamiehiä että ei ole mikään ihme jos ihmiset koettavat löytää totuutta sydämeensä. Kyllä olemme olleet monissa kohdin väärässä, mutta Pyhä Henki auttaa ja saattaa meidät kaikkeen totuuteen.

Niin Jeesus sanoi, jos te pysytte minun seurassani, te totisesti olette minun opetuslapsiani ja tulette tuntemaan totuuden!

• OhoKorjaan
        Samaatietä kirjoitti:

Niin Jeesus sanoi, jos te pysytte minun seurassani, te totisesti olette minun opetuslapsiani ja tulette tuntemaan totuuden!

Jos te pysytte minun sanassani......

• Eenokki toi esiin Helluntailaisille tärkeän asian. Heluntailaiset jotka luulevat että Uskon saaminen sisältää kaikki . Samalla viisin kun kirkkolaiset usko että kaikki on kunnossa senjälkeen kun vauva on kastettu ja Taivas on auki , Huh sentään>> Helluntailaisille tä usko on samassa tasossa !

• Eenokki12

Kyllä nyt olet oikeassa, helluntailaisten omakohtainen ratkaisu jota pitävät uskona on verrattavissa homokirkkolaisten uskon käsityksiin. Samassa tasossa. Pyhän Hengen vaikuttama usko syntyy Jumalan sanan kuulemisesta ja Pyhä Henki annetaan ....kun Pietari saarnasi helluntaina...jne.. Olen kokenut tämän henkilökohtaisesti, josta muuten Luther on kirjoittanut.

• kamalaaa

Kirjoitit pilkataksesi: Tässä pahat sanasi: 'Heluntailaiset jotka luulevat että Uskon saaminen sisältää kaikki'.
      Sanassa on kirjoittettu: Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen... Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät... uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat.
      Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Selitäpä mitä tarkoitit paholilla sanoillasi, jotka asetit Jumalan ilmoitusta vastaan?

• Eenokki12

Sinäkin rakennat ratkaisullasi kuumat paikat itsellesi, mutta siellä ei tarvitse yksin olla sillä "henget" kuljettavat helluntailaisia, sinne jonnekin. Savis kirjoitti oikein.

• kamalaaaa
        Eenokki12 kirjoitti:

Sinäkin rakennat ratkaisullasi kuumat paikat itsellesi, mutta siellä ei tarvitse yksin olla sillä "henget" kuljettavat helluntailaisia, sinne jonnekin. Savis kirjoitti oikein.

Eenokki, on sinulla jutut. Sinun mielestäsi on oikein kirjoittaa selvää Jumalan ilmoitusta vastaan.
        Jeesuksen seuraajat vaeltavat uskossa, ei näkemisessä.
        Jos näyttää pikkaajilla ja jumlattomilla, että heidän ajatuksensa eivät ole Jumalan ajatuksia, niin pilkkaajilla on käytäntönä ottaa helvetin tuomiot kehiin.
        Sinä olet jumalaton pilkkaja.

• Samaatietä
        kamalaaaa kirjoitti:

Eenokki, on sinulla jutut. Sinun mielestäsi on oikein kirjoittaa selvää Jumalan ilmoitusta vastaan.
        Jos näyttää pikkaajilla ja jumlattomilla, että heidän ajatuksensa eivät ole Jumalan ajatuksia, niin pilkkaajilla on käytäntönä ottaa helvetin tuomiot kehiin.

Ja minä olen mielestäsi adventisti. Kirjoitit, että olen tullut adventistiksi. En ihan täysin tiedä, miten adventistit uskovat, osittain vain.
        Missä kohtaa mielestäsi minun ja heidän uskon näkemyksensä ovat yhtenäiset?

• Eenokki12
        kamalaaaa kirjoitti:

Minusta sinä ole suuri haiseva paskaläjä ja piste.(Lutherilta lainattu)

• kamalaaaa
        Eenokki12 kirjoitti:

Onpas jumalattomalla jumaton ja paha kielenkäyttö...

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Olipa rakentavaa kritiikkiä 😣huoh...

• SananMiekkaErottelee
        kamalaaaa kirjoitti:

Onpas jumalattomalla jumaton ja paha kielenkäyttö...

Välillä Eenokki puolustaa kristillisyyttä, välillä syytää todella saastaisia sanoja uskovia vastaan.

Itse olen miettinyt, että tekeytyessään luterilaisuuden kiivaaksi puolustajaksi ja herjatessaan muita uskovia Eenokki pyrkii vain herättämään riitoja uskovien kesken. Kaikkina näinä vuosina hänen kirjoituksensa ovat kuitenkin tuntuneet enemmänkin riivatun tai mieleltään sairaan kirjoituksina. Hänen päämääränsä ainakin ovat sellaiset, jotka ovat sielujemme vihollisen tavoitteita; saada Jumalan lapset taistelemaan keskenään.

SUURIN VIRHE vastatessa Eenokille olisi, että suhtautuisimme häneen luterilaisena tai luterilaisuuden edustajana.

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Olipa rakentavaa kritiikkiä 😣huoh...

Sitä saa mitä tilaa. Kylläpä se läjä on sitä ihteänsä.

• Eenokki12
        SananMiekkaErottelee kirjoitti:

Välillä Eenokki puolustaa kristillisyyttä, välillä syytää todella saastaisia sanoja uskovia vastaan.

Itse olen miettinyt, että tekeytyessään luterilaisuuden kiivaaksi puolustajaksi ja herjatessaan muita uskovia Eenokki pyrkii vain herättämään riitoja uskovien kesken. Kaikkina näinä vuosina hänen kirjoituksensa ovat kuitenkin tuntuneet enemmänkin riivatun tai mieleltään sairaan kirjoituksina. Hänen päämääränsä ainakin ovat sellaiset, jotka ovat sielujemme vihollisen tavoitteita; saada Jumalan lapset taistelemaan keskenään.

SUURIN VIRHE vastatessa Eenokille olisi, että suhtautuisimme häneen luterilaisena tai luterilaisuuden edustajana.

En pidä uudestaan kastettuja riivaajia kummempina. Minä olen lutherilainen enkä pyri siihen että lahkoriivatut tappaisivat toisiaan vaan kirjoitan Jumalan sanaa. En ole koskaan puolustellut lahkokristillisyyttä. Olen kyllä neuvonut kysyttäessä.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Kylläpä se läjä on sitä ihteänsä.

Ei saa noin rumasti..

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Ei saa noin rumasti..

Kun Jeesushan rakastaa kaikkia ihmisiä.

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Ei saa noin rumasti..

Kyllä saa hän jolle vastasin hän on jumalaton pilkkaaja, rienaaja ja lahkoriivattu en tiedä liekö miehimys?

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Kun Jeesushan rakastaa kaikkia ihmisiä.

Kuinka suuresti Jeesus rakasti fariseuksia ja entä Jumala? Sodoman ja gomorran ja niiden ympäristö tuhottiin tulella ja tulikivillä. Sinulla ei ole uskoa saati tietämystä puhumattakaan oikeasta rakkaudesta.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Kyllä saa hän jolle vastasin hän on jumalaton pilkkaaja, rienaaja ja lahkoriivattu en tiedä liekö miehimys?

Jos noin jossain tapauksessa olisi, eikö silloin pitäisi sanoa sille riivaajalle suorat sanat?
        Mikä ihmeen miehimys?

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Jos noin jossain tapauksessa olisi, eikö silloin pitäisi sanoa sille riivaajalle suorat sanat?
        Mikä ihmeen miehimys?

Googletin...miesprostituoitu..nyt kuule!! Täältä tullee semmone täti, joka pessee suusi saippualla.
        Mites sää nyt tommosii meet puhummaa ja toista haukkummaa vaikka miksi?
        Oo kunnolla siellä.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Kuinka suuresti Jeesus rakasti fariseuksia ja entä Jumala? Sodoman ja gomorran ja niiden ympäristö tuhottiin tulella ja tulikivillä. Sinulla ei ole uskoa saati tietämystä puhumattakaan oikeasta rakkaudesta.

Hyvä, että sinulta löytyy sitä rakkautta. Pääasia, että joltain sitä löytyy niin että hän vetää ihmisiä Jumalan puoleen ja täyttää uskovaiselle annetun tehtävän.
        On hienoa, että joku osaa tuollain rakentavasti osoittaa Jumalan rakkauden, myös sen kadotustuomion niin ettei köytöksellään vahingossa tuomitse jokaista kauemmaksi Jumalasta.
        Mi usta tuo on törkeää, jos si ulta löytyy tuollaista rakkautta ja osaat tuoda pelastuskäsityksen esille niin että siinä näkyy kaikessa Jumalan rakkauden tuoma armo. Myls siinä kadotustuomiossa..
        Rakkaus on tärkeää ymmärtää.
        Hienoa, että ymmörröt sen!!

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Hyvä, että sinulta löytyy sitä rakkautta. Pääasia, että joltain sitä löytyy niin että hän vetää ihmisiä Jumalan puoleen ja täyttää uskovaiselle annetun tehtävän.
        On hienoa, että joku osaa tuollain rakentavasti osoittaa Jumalan rakkauden, myös sen kadotustuomion niin ettei köytöksellään vahingossa tuomitse jokaista kauemmaksi Jumalasta.
        Mi usta tuo on törkeää, jos si ulta löytyy tuollaista rakkautta ja osaat tuoda pelastuskäsityksen esille niin että siinä näkyy kaikessa Jumalan rakkauden tuoma armo. Myls siinä kadotustuomiossa..
        Rakkaus on tärkeää ymmärtää.
        Hienoa, että ymmörröt sen!!

Eenokki..kuulostat syyllistäjältä. Ymmärrän kantasi, mutta ehkä tuo rakkaus käsitys on sinulta hukassa, hieman.

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Suuresti. Jeesus rakasti suuresti maailmaa ja myös fariseuksia.

Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo ; laupeutta minä olen tullut hakemaan, enkä uhria.
        Syntisiä etsimään, enkä vanhurskaita.

Tuo on monelle maailman ihmiselle vainea ymmärtää, miten Jumalan viha voi olla rakkautta.
        Siinä on heidän mielestään ristiriita.
        Mutta uskovaiset ymmärtävät, miten siinäkin ilmenee Jumalan rakkaus.

Tuo ei silti tarkoita, että meidän tulisi toimia syyllistävästu ja tuomita ihmisiä . Tuollaista ei ole kirjoitettu raamatussa, kehoitusta, vai mitä ?

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Suuresti. Jeesus rakasti suuresti maailmaa ja myös fariseuksia.

Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo ; laupeutta minä olen tullut hakemaan, enkä uhria.
        Syntisiä etsimään, enkä vanhurskaita.

Tuo on monelle maailman ihmiselle vainea ymmärtää, miten Jumalan viha voi olla rakkautta.
        Siinä on heidän mielestään ristiriita.
        Mutta uskovaiset ymmärtävät, miten siinäkin ilmenee Jumalan rakkaus.

Tuo ei silti tarkoita, että meidän tulisi toimia syyllistävästu ja tuomita ihmisiä . Tuollaista ei ole kirjoitettu raamatussa, kehoitusta, vai mitä ?

On ilmeisesti otettu tupla-annos mielialalääkkeitä vai mitä?

• SananMiekkaErottelee
        Eenokki12 kirjoitti:

Sinä Eenokki itse tiedät sen, että sinun sanasi ovat saastaisia ja veljiemme syyttäjän mielen mukaisia. Mutta jos et itse HALUA vapautua, et tule vapautumaan.

Kysyn samoja asioita, joita kysyin joskus vuosia sitten, ja joihon et koskaan pystynyt antamaan muuta vastausta kuin lisää herjauksia:

1. Uskotko, että Jeesus Kristus on Herra, Jumalan Poika, ja että hänen verensä on vuotanut meidät vuoksemme, jotta meidät sovitettaisiin Jumalan kanssa?

2. Uskotko, että Jeesus Jumalan Poika "tuli lihaan", ja lunasti meidät, jotta meistä tuli Jumalan lapsia?

3. Uskotko, että Jeesus Kristus nousi kuolleista ja nousi ylös Taivaaseen, jossa Hän istuu Isän Jumalan oikealla puolella?

Minä uskon nämä kaikki ja tunnustan ne tosiksi. Amen, halleluja, kiitos Jeesus!

• SamallaTielläMyös
        Eenokki12 kirjoitti:

Älä Eenokki loukkaa, nimittele ja pilkkaa Samaatietä. Hän on ihan kiltti ihminen ja luterilainenkin, käsittääkseni, vaikka hänellä ehkä tietoa myös adventtijoukosta ja aavistus hellareista.

Hän pohdiskelee asioita monelta kantilta, joka on älykkyyden merkki. Ja on sinulle ystävällinen!

• Samaatietä
        Eenokki12 kirjoitti:

Ei ole lääkkeitä 😂tai meinaatko, että olen saanut tupla annoksen Jeesuksen rakkautta?
        Joo, oon saanut ja sitä haluan jakkaa kaikille 😃
        Mutta nyt rakas Eenokki, minä alan juomaan teetä. Kutsuisin sinut ja kaikki muutkin huokaisemaan tiukan kesnustelun merkeissä. On herkkupullaakin tarjolla.
        Eiköhän me olla ihmisiä kaikki. Pietarikin oli kiivas..
        Otahan tuosta pullaa 😄
        Jos et pidä minuakaan uskonsisarena, niin ei haittaa. Jeesus näkee sydämmeemme ja ei kyllä tykkää jos tässä aletaan ihan riitelemään.
        Minä päätän tähän. Iloiitaan vain Herrassa. Nyt tekus ihan mieli halata 😂😂😂
        Heips vaan...

• Samaatietä
        SamallaTielläMyös kirjoitti:

Älä Eenokki loukkaa, nimittele ja pilkkaa Samaatietä. Hän on ihan kiltti ihminen ja luterilainenkin, käsittääkseni, vaikka hänellä ehkä tietoa myös adventtijoukosta ja aavistus hellareista.

Hän pohdiskelee asioita monelta kantilta, joka on älykkyyden merkki. Ja on sinulle ystävällinen!

Enkä ole mikään noista! En älykäs, en kiltti, en adventisti, en luyerilainen, en hellari...
        Ooops enhän mää oo mittää !!!!
        Mitä jää jäljelle siis...minä syntinen paskaläjä, jonka Jeesus on katsonut parhaakseen/ parhaakseni korjata hoiviinsa, ettei kukaan liukastu 😂
        Se siittä sitte. Kiitos Herralle!!!!

• ToisetOtetaanToisetJätet
        Eenokki12 kirjoitti:

Tunnistan, että nm Eenokki 12 on haureudessa elävä, ja saastuttaa itseään jatkuvasti.
        Uskovat, uudestisyntyneet ovat Pyhän Hengen Temppeli (heidän kehonsa).
        Jos Sana kävi kohti, pyri pikaisesti kokosydämiseen parannukseen!!!
        JEESUS TULEE HYVIN PIAN!

• Eenokki12
        Samaatietä kirjoitti:

Mikä ihmeen miehimys?

Lahkoriivatulla tarkoitan lahkoissa riivaajien vaikutuksen alaiseksi tullutta idioottia. En sitä että jossain asuisi riivaajia.

• Kippis

Rauhaa tuli elämään :)

• Syntynyt.EiLuotu

UT ei käytä sanaa "tulla uskoon" kuin tietääkseni pari kertaa. Paavali kirjoitti roomalaisille ja korinttolaisille, käyttäen tätä sanamuotoa:

Room. 13:11
      Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

1. Kor. 15:11
      Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.

Jeesus sen sijaan korostaa puheissaan asian koko laajuutta, uudestisyntymisen tärkeyttä ja uudestisyntymä on se, joka sisältää myös uskon. Uudestisyntymä sisältää paljon muutakin kuin yksin uskon, mutta helluntailaiset terminologiassaan ovat korottaneet nuo pari jaetta ohi muun ilmoituksen. He mittaavat kaiken tällä nk. "uskoon tulolla". He pyrkivät hengellisesti hallitsemaan uhrejaan kuulustelemalla heti kättelyssä: "Oletko uskossa". "Uskoon tulo" on siis ilmiö joka hengellisesti vie herruuden Jeesukselta ja siirtää sen muille tähän, heidän uskoonsa tulleille, asettaa "uskon" lyömäaseeksi uudestisyntyneitä vastaan.

Kuitenkin, kun heitä kuuntelee, huomaa, etteivät he todellisuudessa usko kovinkaan paljon. Ovat täynnä epäuskoa, jopa Jumalan koko olemusta kohtaan, jota he eivät katso uskossa vaan epäuskossa eli lihassa, kieltäejopa Hänen Yhden Pyhän Kolmiyhteytensä. Jos he yleensäkin kolminaisuuden edes jotenkin ymmärtävät, he opettavat noiden "kolmen olevan Jumala" / "olevan eli pitävän yhtä" eikä, kuten kristinusko opettaa: Jumalan olevan nuo kolme.

"Uskoontulosta" puhuminen on siis lume, jolla he kätkevät todellisen uskon puutteen ja johdattavat katsomaan väärää asiaa. Raamattu puhuu "uskosta", jonka kautta me pelastumme, mutta pelastus ei ole "uskossa" vaan Jeesuksessa, jonka omistamme uskon kautta. Uskon kohde ja päämäärä on siis Jeesus, Isä, Pyhä Henki eli Jumala, ei itse usko. Omasta uskosta ja siinä olemisesta ei saa tehdä epäjumalaa.

Jeesus: syntymisestä, uudelleen syntymisistä / uudestisyntymästä:

Joh. 3:3
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Joh. 3:7
      Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Joh. 1:3
      Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Joh. 1:10
      Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

Joh. 1:13
      jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Meitä ei pelasta se mihin me itse olemme tulleet tai menneet, pelastuksemme ei ole ihmiskeskeistä, omaa tekoamme, omaa olemustamme, vaan asian ydin on Jumalan jatkuvassa luomistyössä: syntymisen / syntymisten kautta. Uudestisyntymä on kertaluontoinen tapahtuma, mutta muutoin Jumalan luomistöissä näkyy jatkuva uudelleen luominen, uudelleen SYNTYMINEN.

*Jumala synnyttää. Hänestä, Isästä syntyi ensin - ennen ihmisaikojen alkua - Poika ja näistä kahdesta, Isästä ja Pojasta, lähtee Pyhä Henki.
      *

• Eenokki12

Olet varmaan samaa mieltä kanssani että moni lahko on syntynyt isästä perkeleestä? En minäkään arvosta uskoani ikään kuin olisin saavuttanut jo kaiken ja haukkuisin kirkon ihmisiä, vaan pyrin siihen että pysyisin vahvana loppuun asti.

• KerranTaivahanHaminas
        Eenokki12 kirjoitti:

Olet varmaan samaa mieltä kanssani että moni lahko on syntynyt isästä perkeleestä? En minäkään arvosta uskoani ikään kuin olisin saavuttanut jo kaiken ja haukkuisin kirkon ihmisiä, vaan pyrin siihen että pysyisin vahvana loppuun asti.

Varmasti tiedän, että moni lahko ja niiden lahkolaiset ovat syntyneet isästä Perkeleestä. Tähän ei tarvitse hakea faktaa, edes kovinkaan kaukaa esim. tässä ketjussa.

Kun heidän epäjumalaansa, oman minän uskoa, Jumalan omalla sanalla uhataan eikä sille anneta korkeinta arvoa, ne tulee silmille kuin lauma riivaajia.

Raamattu käskeekin "pysymään vahvana loppuun asti". Täydellisille "usko"-vaisilleko tällainen kehoitus ja varoitus annettiin? Ei, vaan heikoille syntisillle, jotka jalat verillään kompuroivat kivistä Ristintietään. Tällä Tiellä ei usko aina, jos koskaankaan loista. Olen joskus, kun koettelemukset olivat kestämättömät, hysteerisessä epätoivon tilassani jopa puinut nyrkkiäni Jumalalle! Kamalaaaaaa! Minä, joka aikoinaan uskoteltiin helluntailaisten "uskoon tulemaan". Missä oli tuolloin se loistava usko?!

Meidän uskomme on vain väline, jonka kautta Jumala toimii. Mutta usko ei meitä pelasta, eikä epäusko kadota, jos muutoin olemme Herran omat. Katsooko Jumala kestävyyttämme "uskossa"? Kyllä, mutta ei siinä loisteliaassa, jolla eräidenkin lahkojen lavoilta he itseään julistavat, vaan siinä sinapinsiemenen kokoisessa. Se on ulospäin pieni usko, keskellä epäuskoa, kauhua, epätoivoa, pelkoa, vihaa, mutta siellä se itsepäisesti nököttää, pitäen puolensa syntiä, lihaa ja Perkelettäkin vastaan. Se on uskon siemen.

Suuri Uskoon Tulleiden joukko ei sitä arvosta: "Vai tunnet sinä, pelkoa, - VIHAA! - kauhua, epätoivoa? Et sinä voi pelastua. Et ole oikea USKOva! Olet valehtelija, valehtelija, valehtelija! Joudut Helvettiin! Jos sinulla olisi Oikea Usko, menestyisit! Saisit rahaa ja siunauksia! Montako kertaa päivässä siunaat Israelia, mitä? Minä siunaan viidesti ja Herra on maksanut runsaan palkan seurakunnan kymmenysten kautta! Tuollaiset alhaiset lihantunteet eivät sinua kuljettaisi! Niinpä niin, kyllä huomaa, ettet ole oikea herranlapsi, mokomakin syntinen suunsoittaja!"

Jesuksen veri, se lasinen meri, HSHL 127:
        https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI

"9. Siellä ilo ja riemu on taivahan häissä, siell' hupeva on olla kanss' enkelein. :,:
        10. Siellä pyhäin pariss' ja määrän päässä on autuuden mitta sanomaton. :,:
        11. Sinne, Jesus, meit' vie, se autuuden tie, jota ijäistä riemuu ei kenkään pois vie. :,: "

• Eenokki12
        KerranTaivahanHaminas kirjoitti:

Varmasti tiedän, että moni lahko ja niiden lahkolaiset ovat syntyneet isästä Perkeleestä. Tähän ei tarvitse hakea faktaa, edes kovinkaan kaukaa esim. tässä ketjussa.

Kun heidän epäjumalaansa, oman minän uskoa, Jumalan omalla sanalla uhataan eikä sille anneta korkeinta arvoa, ne tulee silmille kuin lauma riivaajia.

Raamattu käskeekin "pysymään vahvana loppuun asti". Täydellisille "usko"-vaisilleko tällainen kehoitus ja varoitus annettiin? Ei, vaan heikoille syntisillle, jotka jalat verillään kompuroivat kivistä Ristintietään. Tällä Tiellä ei usko aina, jos koskaankaan loista. Olen joskus, kun koettelemukset olivat kestämättömät, hysteerisessä epätoivon tilassani jopa puinut nyrkkiäni Jumalalle! Kamalaaaaaa! Minä, joka aikoinaan uskoteltiin helluntailaisten "uskoon tulemaan". Missä oli tuolloin se loistava usko?!

Meidän uskomme on vain väline, jonka kautta Jumala toimii. Mutta usko ei meitä pelasta, eikä epäusko kadota, jos muutoin olemme Herran omat. Katsooko Jumala kestävyyttämme "uskossa"? Kyllä, mutta ei siinä loisteliaassa, jolla eräidenkin lahkojen lavoilta he itseään julistavat, vaan siinä sinapinsiemenen kokoisessa. Se on ulospäin pieni usko, keskellä epäuskoa, kauhua, epätoivoa, pelkoa, vihaa, mutta siellä se itsepäisesti nököttää, pitäen puolensa syntiä, lihaa ja Perkelettäkin vastaan. Se on uskon siemen.

Suuri Uskoon Tulleiden joukko ei sitä arvosta: "Vai tunnet sinä, pelkoa, - VIHAA! - kauhua, epätoivoa? Et sinä voi pelastua. Et ole oikea USKOva! Olet valehtelija, valehtelija, valehtelija! Joudut Helvettiin! Jos sinulla olisi Oikea Usko, menestyisit! Saisit rahaa ja siunauksia! Montako kertaa päivässä siunaat Israelia, mitä? Minä siunaan viidesti ja Herra on maksanut runsaan palkan seurakunnan kymmenysten kautta! Tuollaiset alhaiset lihantunteet eivät sinua kuljettaisi! Niinpä niin, kyllä huomaa, ettet ole oikea herranlapsi, mokomakin syntinen suunsoittaja!"

"9. Siellä ilo ja riemu on taivahan häissä, siell' hupeva on olla kanss' enkelein. :,:
        11. Sinne, Jesus, meit' vie, se autuuden tie, jota ijäistä riemuu ei kenkään pois vie. :,: "

Usko pelastaa, mutta ei ihmisen tekona. Tästähän käydään kiistaa.

• Samaatietä
        KerranTaivahanHaminas kirjoitti:

Mutta eihän kukaan näe toisen sydämmen tilaa ja voi sanoa toiselle, ettet ole uskovainen ?

Tuo ei ainakaan ole Hengenhedelmää? Eikö vain yksin Jumala tiedä, miten ihmisen uskonasiat ovat?

Minua henkilökohtaisesti mietityttää kovasti, jos joku uskovainen sanoo toiselle uskovaiselle, ettet ole uskovainen tai ettet pääse taivaaseen tai että menet helvettiin.
        Koska mistä tämä ihminen voi sen tietää?
        Suutuksissaan tosin voi laukoa mitä vain, mutta eihän tuo ole raamatun mukaista ainakaan?

• Sinapinsiemenen.verran
        Eenokki12 kirjoitti:

*"Usko, jonka Jeesus vaikuttaa":

Ap. t. 3:16
        Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

1. Kor. 12:6
        ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Kol. 2:12
        ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

*Sinapinsiemenen verran uskoa:

Matt. 13:31
        Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa.

Matt. 17:20
        Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Mark. 4:31
        Se on niinkuin sinapinsiemen, joka, kun se kylvetään maahan, on pienin kaikista siemenistä maan päällä;

Luuk. 13:19
        Se on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi puutarhaansa; ja se kasvoi, ja siitä tuli puu, ja taivaan linnut tekivät pesänsä sen oksille."

Luuk. 17:6
        Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
        .

• Eenokille.P
        Eenokki12 kirjoitti:

Siksipä Eenokin pitäisi mennä Herransa eteen Sanan tuomittavaksi.
        Eenokilla on tekojen uskonto - Marttilainen - hukuttaja- esikuva jumala, jota ja jonka sanaa hän kumartaa kadotuksekseen.
        Siinä LUULLAAN, että että marttilainen - elämänkirja olisi taivaallinen ja se pelastaa, kunhan vauvana viruttelee. Kun tuo oppi tulee hirttosilmukoiden kanssa kulkeneitten luteri- esikuvien maitoruokana, niin tottakai - lihallinen miekkamies Eenokki, se yhtyy hänen sydämeensä. Siksi perkeleet elävät hänen suunsa tunnustuksessa, muotojumalinen oppi - se on pyhä, eikä siihen sovi enää Raamatullinen sijaisuhri Jeesus - sovittamaan Eenokinkaan lihaa.

Kun Anabaptistit hukutettiin marttilaisten toimesta, kun katoliset Suomessa kansankeskuudessa roikkuivat hirressä - marttilaisten toimesta - saapui maahamme perkeleitten ja lihallisten uudestisyntymättömien lapsikastetut, joille myrkky on huulillaan ja sitä he Eenokinkin suulla julistavat, ---- luullen harhassaan mukamas omistavansa jonkun auktoriteetin - ja se on olevinaan jumala - .
        No, sovitaan - että onhan se, se on lihallinen perkele - jumala jota Eenokki pyllistellen Jumalaa kohti kumartelee.

Mutta, älä Eenokki luule, että sanoillasi olisi mitään arvoa ja totuuden painoa.
        Sinä et todistuksellasi edusta muuta, kuin tuhkaa, jonka Herran armosta, sijaiseni tahdosta, Ylösnousseen Vapahtajan Valtakunnan lahjan kautta Uudessa Elämässä, sen Elämänkirjan lupauksen mukaan tulen polkemaan, kun Herra Sebaot sanoo polttavansa sen tuhkaksi.
        Näin se vain on. Kirjoitukset sen todistaa.
        Jeesuksessa on vain arvo - ja Hänen seuraamisellaan tässä ajassa. Ei marttia voi seurata - ja kumartaa - hän on katoavainen, eikä hänellä ole iankaikkisen elämän - elämälle antamaa lahjavoimaa - kun sitä hänellä ei kirjoituksen mukaa OLE.

Jumalalla yksin on elämä itsessään ja Hän antaa elämän Pojalle ja Poika kelle sen tahtoo.
        Muut muotojumaliset johtohahmot ei elämää anna, eikä niitä verikäsiä kannata kehuen seurata ja perkeleitäsi jakaa. Siinä ei ole Pyhää Henkeä, vaan muotojumalista tyhjää slougania, jota mantrataan ihmismitoilla. Eikä siihen uskoon ole raamatullista kastetta.

Raamatullinen kaste on Jeesukseen, kun Häntä seuraten saa elämänsä jättää Jumalantyön haltuun.

SE ero meillä Eenokki on. Sinä perkelöit suusi tunnustuksella Marttia.
        Minä Jeesuksen armon, sen ristin äärellä, jota Pyhä Henki kirkastaa, siinä sanon: " Jeesus Kristus on Herra!"""" Ja ainut nimi - joka on Jumalan ja minun välissäni. Sijaiseni. Siihen ei sovi perkelehuulilla ylistetty martti, ei yksinkertaisesti ei.
        Ei mies, joka on murhahenkeä ollut täysi, vaikka hän toisi valkeudennäköisen hedelmän muotouskonnollisen hyväntiedonpuulta ja selittelisi lihassa sitä tietä.
        Se hedelmä näyttäisi olevan täydellinen, mutta se onkin väänpuun hedelmää.
        Sille hedelmälle "ei kiitos"! Ei maistu kultaisen vasikan alttari.

Mantratkoon siellä, kuka haluaa mantrata, mutta minua ei siellä näy.

• Eenokille.P
        Eenokki12 kirjoitti:

Jätä Eenokki marttilaisuus romukoppaan.

Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
        ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        Mal 4:4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
        Mal 4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
        Mal 4:6 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

... Jumalattomuus on sitä, että voi olla kultaisen vasikan alttarilla, nimi jossain kirkonkirjoissa ja LUULEE, että tämän ja tämänkirkon nimilista on elämänkirjan taivaallinen osa.
        Ei se niin mene. Ketään ja kukaan ei voi nousta maanpäällä Jeesuksen lisäksi välimieheksi Jumalan ja ihmisen väliin.
        On vain YKSI SANA, muttei se ole martin- sana, eikä paavin, eikä helluntalaistenkaan sana. Ihmisen kuvaan ei kannata laittaa rakennustaan, että olisi jokin martti- kulmakivi, vaikka se rakennus näyttäisi mahtavalta ja suureltakin.
        Olemme näitten ihmisesikuvien, jos niille rakennetaan - niin kuivia oksia, jotka ovat talletettu tulelle.

• kamalaaaa

Koko kommentillasi haluat käärmeen suulla hyökätä Jeesukseen seuraajia vastaan.
      Kirjoitit monta valhetta: Esimerkiksi heti alkuun kirjoitit valheen: UT ei käytä sanaa "tulla uskoon" kuin tietääkseni pari kertaa.
      Uudesta testamentissä löytyy minta kertaa sanonta "tulla uskoon".
      Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
      Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet,
      hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"
      Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
      fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat:
      sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.

Osaatko lukea ja laskea? Sinun tietosi oli vain pahan sydämesi pönötystä, ei Jumalan Sanan ilmoituksen mukaista.

• JeesusOnHerrani

Sinä itse valehtelet. Kirjoitin: "UT ei käytä sanaa "tulla uskoon" kuin TIETÄÄKSENI pari kertaa."

Etsin hakukoneella Raamatun kohtia, enkä löytänyt kuin nuo kaksi. Itse et merkitse raamatunpaikkoja, joihin perustat väitteesi.

"Osaatko lukea ja laskea? Sinun tietosi oli vain pahan sydämesi pönötystä, ei Jumalan Sanan ilmoituksen mukaista."

Osaan lukea ja laskea.

Selvä. Olet sanasi sanonut. Pidän nämä mielessäni, kuten myös Jumala, joka minut tuntee ja tuomitsee. Älä kuvittele, että enää koskaan pitäisin sinua, "kamalaaa", uskonsisarenani tai -veljenäni. Me selvsti olemme eri herran lapsia. Tiedän nyt varmasti, että itse valheilla hyökkäät vilpittömiä uskovia vastaan, jotka eivät voi ulkomuistista muistaa joka lausetta.

Olet täynnä ylimielistä, helluntailaista vihaasi, joka on minulle tuttua jo lapsuudestani asti. Jo tuolloin te osoititte vihaanne viatonta Jumalan lasta kohtaan.

Enempi keskustelu välillämme jää tähän.

• alyshin

Onko vapina hengen saamisen merkki? Vastaan että on mutta kyse on riivaajien hengistä tai hengestä. Jeesus puhui tästä joten helluntailaisten on uskottava Jeesukseen ja tunnustettava että joka on saanut hengen vapinan ja metelin kanssa on riivattu helluntailainen.

• kamalaaaa
        alyshin kirjoitti:

Onko vapina hengen saamisen merkki? Vastaan että on mutta kyse on riivaajien hengistä tai hengestä. Jeesus puhui tästä joten helluntailaisten on uskottava Jeesukseen ja tunnustettava että joka on saanut hengen vapinan ja metelin kanssa on riivattu helluntailainen.

Sinä pilkkasit törkeällä tavalla Jumalaa: Jeesus näki hänen itkevän ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, joutui hän hengessään syvän liikutuksen valtaan ja vapisi.

• Eenokki12
        kamalaaaa kirjoitti:

Sinä pilkkasit törkeällä tavalla Jumalaa: Jeesus näki hänen itkevän ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, joutui hän hengessään syvän liikutuksen valtaan ja vapisi.

Minä liikutuin kovin ja kyyneleet valuivat poskilleni kun kirkon pappi saarnasi oikein lahkolaisuudesta, varottaen pyhien seurakuntaa.

• kamalaaaa

Sinä tulit tänne hyökkäämään uskovia vastaan. Sinä aloitit valheella. Etsit hakukoneella. Etkö parempaa pystynyt? 'Tulla uskoon' on täysin Sanan mukainen ja Uudessa Testamentissä hyvin yleinen sanonta. Sinä pahuudessa yritit kaivaa jotain, mistä syyttää helluntailaisia.
      Uskovilla on myös oikeus puolustautua syytöksiä vastaan.
      Sinä siis hylkäät nuo Raamatunpaikat, koska ne eivät sovi sinun oppiisi ja syytöksiisi. Nyt kuvittelet, että omasta päästäni keksin nuo Sanan paikat?
      Tässä vielä yksi lisää joka jäi kirjoittamatta: Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      Jaa, minun Herrani on Jeesus Kristus. Mutta sinä et maininnut kuka sinun herrasi on. Kirjoitit ainoastaan: 'selvsti olemme eri herran lapsia'.

• PyhänHengen.vaikutusta

*Uudestisyntymässä kristitty saa Pyhän Hengen / Jeesuksen sisimpäänsä asumaan.

*Mutta sitten on vielä erillinen nk. Pyhän Hengen kaste, jossa PH voimalla ottaa hallintaansa tämän uudestisyntyneen, antaa hänelle voimaksi ja lohdutukseksi armolahjansa. Pyhä Henki ikäänkuin vahvistaa jo olemassaolevan voimansa hänessä.

Kuinka uudestisyntymä tapahtuu? Se useimmiten tapahtuu rukouksessa, hengellisessä parannuksessa: katumuksessa ja uskossa.

Uudestisyntymä ei ole mikään ihmisen oma teko, kuten on esim. kääntymys. Kääntymys on ihmisen suostumus Jumalan tahtoon ja tätä voi seurata uudestisyntymä. Mutta itse uudestisyntymä on yliluonnollinen, Jumalan vaikuttama tapahtuma.

*Kaikki käännynnäiset eivät kuitenkaan ole uudestisyntyneitä, mutta jokainen uudestisyntynyt on ensin suostunut kääntymykseen.

Mitä uudestisyntymässä tapahtuu: kristityn sisäinen, hengellinen maailma saa uuden muodon. Hänestä, hänen hengestään tulee tietyssä mielessä yliluonnollinen. Hänessä alkaa vaikuttaa tieto ja usko joka on enemmän kuin tavallisen ihmisen järkeistieto ja järkeisusko. Hän on periaatteessa jopa tiedemiehiäkin ymmärtävämpi. Enemmän kuin Einstein. Ei kuitenkaan omana itsenään, vaan Pyhän Hengen hänessä vaikuttamina, lukuisina ihmeinä ja vaikutuksina.

Hän on samanaikaisesti ehkä jopa oppimaton ihminen, ei ehkä edes kouluja käynyt, mutta kun PH vaikuttaa hänessä, hänessä ilmenee monenlaista, yli maallisen älykkyydenkin menevää, jumalallista viisautta ja henkeä.

• Twonokki

Nyt puhut osin hapatusta, eli vanhinten perinnäis sääntöjä.

Kun ihminen uudestisyntyy, hän saa Pyhän Hengen ja siten jo ihan kaiken, tuon Hengen kautta.

Eli Korneliuksen huonekunta alkoi heti puhua kielillä, kun he uudestisyntyivät, eikä mitään erillistä hellareiden opettamaa "hengellä täyttymistä" enää tarvita !

Siis Lahjan Antaja tuo mukanaan Lahjat myös !

Se on sitten ihan eri asia, että missä aikataulussa Henki jakaa lahjoja KÄYTTÖÖN, ja kelle jakaa mitäkin KÄYTTÖÖN ja Seurakunnan hyväksi.

7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Siis kun uudestisynnymme, me vastaanotamme KOKO perinnön Kristuksessa, eikä vain jotain osaa.

Jumala ei jaa Henkeään mitalla, eli että ensin saataisiin vain 1/3 osa ja loput jossain erillisessä "hengellä täyttymisessä" !

Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

Siis ihmisellä siis joko on Henki, tai sitten ei ole, emme voi omistaa Pyhästä Hengestä vain jotain osaa !

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

Siis tuo "täyttykää Hengellä" ei tarkoita sitä, että saisimme lisää Henkeä, vaan sitä, että Hengen vaikutus meissä voimistuu ja vahvistuu.

Eli emme voi saada jotain osaa Hengestä, vaan meillä on joko KOKO Henki tai ei ole !

Herätysliikkeiden ongelmana ja kompastuskivenä on ollut juuri tuo "hengellä täyttymis" opetus !

Se vie siihen, että on syntynyt 2 kastia, eli ne "vain" uudestisyntyneet ja sitten se ylpeilevä ylempi kasti, eli ne jotka kuvittelevat olevansa jotain erityis "hengellä täytettyjä", kun Jumala on jakanut ARMOLAHJOJA käyttöön.

Tämän vääristyneen opin vuoksi ovat herätysliike uskovat jousseet sinne ja tänne etsien jotain erillistä siunausta eli "täyttymistä", ja heitä on ollut helppoa eksyttää sen vuoksi.

Tämä on siis vakava asia !

• vvvvvvvvr

Saitko sinä hengen Eenokki, kun tulit uskoon???????

• Eemokki12

Olen kertonut aiemmin siitä ihmeestä ja Luther taivaassa ylisti Herraa kun hänelle kerrottiin Eenokin ihmeestä. En kerro ihmeistä ja merkeistä, mutta niitä on tarpeeksi.

• Höpsistä
        Eemokki12 kirjoitti:

Olen kertonut aiemmin siitä ihmeestä ja Luther taivaassa ylisti Herraa kun hänelle kerrottiin Eenokin ihmeestä. En kerro ihmeistä ja merkeistä, mutta niitä on tarpeeksi.

"En kerro ihmeistä ja merkeistä, mutta niitä on tarpeeksi."

Et kerro, sillä itsekin tiedät niiden olevan vain mielikuvituksesi tuotetta. Jos sinulla olisi esittää jotakin aistein havaittavaa todellista dokumenttia, niin olisit tuonut ne esiin jo kauan sitten, ja olisit yhtä kuuluisa kuin Jeesus konsanaan. Ja hei, Raamattu ei ole todiste sen enempää ihmeistä kuin merkeistäkään.

• Eenokki12
        Höpsistä kirjoitti:

"En kerro ihmeistä ja merkeistä, mutta niitä on tarpeeksi."

Et kerro, sillä itsekin tiedät niiden olevan vain mielikuvituksesi tuotetta. Jos sinulla olisi esittää jotakin aistein havaittavaa todellista dokumenttia, niin olisit tuonut ne esiin jo kauan sitten, ja olisit yhtä kuuluisa kuin Jeesus konsanaan. Ja hei, Raamattu ei ole todiste sen enempää ihmeistä kuin merkeistäkään.

Voisin olla kuuluisakin, mutta kokemani riittää minulle sitä paitsi, luuletko että luterilainen uskova ilman muuta puolustaisi minua, vaikka ilmassa liitelisin? EI. Siitä syystä en luota kehenkään. Jopa entiset pilkkaajani ovat olleet rehellisempiä kuin luterilainen siellä täällä harhailija.

• kaminakuumaksi

Twonokki,kirjoittelet valhetta ja tässä valheesi: hän saa Pyhän Hengen ja siten jo ihan kaiken, tuon Hengen kautta.
      Ilmeisesti sinun uskoon tulosi oli se, että vauvana pappi lirutti vettä sinun päähäsi, teki taikoja ja kummit uskoivat puolestasi. Näin sinä uudesti synnyit ja täytyit Pyhällä Hengellä.
      Mutta Jumalan Sanan kumoaa sinun valheesi: Esimerkiksi: Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Jos uskova olisi jo saanut kaiken uskoon tulleessan, niin miksi Paavali kehoitti tavoittelmaan lisää ja runsaasti?
      Jos vaikka joku tulee Jeesuksen luokse ja ottaa vastaan pelastuksen niin ei se tarkoita, että kyseinen henkilö samalla täyttyisi Pyhällä Hengellä. Toki samalla kun tulee uskoon, voi myös täyttyä Pyhällä Hengellä, mutta läheskään kaikki eivät saa Pyhää Henkeä uskoon tullessaan.
      (Paavali) sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
      Ainoa kommenttisi tarkoitus on rienata Jeesuksen seuraajia. "Tämä on siis vakava asia !"
      Vaan Jumala armossaan on antanut omilleen toisenlaisen tie kuin sinä kirjoittelet: "teidän uskonne runsaasti kasvaa"... muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."

• Twonokki

Älä viitsi alkaa valheitten eli omian kuvitelmiesi toisia tuomitsemaan !

En usko mihinkään vesikasteeseen, en vauva enkä aikuis !

Oletko muuten tyhmä vai oppimaton ?

" Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. "

Minä JO kirjoitin, että Henki jakaa tahtonsa mukaan lahjoja KÄYTTÖÖN, eli Hengellä on KAIKKI LAHJAT.

Mutta me voimme siis ANOA NIITÄ ITSELLEMME KÄYTTÖÖN !

2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille KAIKEN, mikä ELÄMÄÄN ja JUMALISUUTEEN TARVITAAN, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

Etkä raukka edes sitä tajua, että Jumalan lapsi on perillinen ja siten jo omistaa kaiken, mutta eri asia on siis se, että milloin Isä antaa omaisuuttaan lapsen käyttöön !

Mutta niitä lahjoja siis ei enää tarvitse tavoitella ulkopuolelta, vaan uudestisyntynyeessä oleva Pyhä Henki voi jakaa niitä tahtonsa mukaan Jumalan lapselle käyttöön.

• Twonokki

Sitten se toinen asia, sekin kertoo vain sinun vähäisestä Raamatun tuntemuksestasi !

1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

Ennen Hengen vuodatusta kukaan ei vielä saanut Pyhää Henkeä uskovaksi tultuaan !!!

Nuo olivat siis käyneet vain Johanneksen kasteella, eivätkä siis edes tienneet yhtään mitään vielä Hengen vuodatuksesta !!!

Kaikki tuo kertoo siis vain sen, että vanhan liiton aikana ei Pyhää Henkeä saatu, sillä se vuodatettiin vasta Jeesuksen ylösnouseemuksen jälkeen !!!

Uuden liiton aikana, ei ihminen ole uudestisyntynyt, jos ei Herra Jeesus ole kastanut häntä Pyhällä Hengellä !!!

Siis Henki on selvästi pelastuksemme vakuutena ja sinettinä, ja jos ei ole Henkeä, ei ole myöskään palestettujen joukossa !!!

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Äläkä ala selittelemään mitään sellaista, ette ensin saadaan vain joku sinetti, sillä tuossa toisessa Raamatunkohdassa selvästi sanotaan se, että Pyhä Henki on se sinetti ja vakuus pelastumisesta.

Siksi tässä ei siis puhuta mitään VESI kasteesta vaan Jeesuksen suorittamasta Hengellä kastamisesta uudestisyntyvälle:

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Siis se ihminen jossa Jumala synnyttää Uskon, sen siinä uskoontulon hetkessä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä !!!

Mutta joka siis ei Usko, sitä ei Herra kasta Pyhällä Hengellä, ja hän jää vaille Henkeä eli sinettiä, ja se kertoo siis sen, että ihminen on yhä menossa kadotukseen.

Tässä seuraavassa asia kerrotaan selvästi, jos on silmät nähdä ja korva kuulla:

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Siis !

1) Vanhan liiton yksi välimiehistä eli profeetoista ja vedellä kastaminen vanhan liiton järjestyksen mukaan !!!

2) Uuden liiton Välimies Kristus, joka kastaa uuden liiton kasteella eli Hengellä !!!

Mutta jos ja kun ollaan sokeita ja uskotaan vaan vanhinten perinnäis sääntöjä, niin sitten aletaan nähdä mörköjä siellä ja täällä ja Totuuden puhujakin on näköjään väärä ja valehtelija ???

Olisiko kannattanut ENSIN OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ, eikä omien harhakuvitelmien kautta alkaa syyttää toista valheellisesti ???

• kaminakuumaksi

Twonokki, sinä jumalaton pilkkaaja ja maailman ihminen, mitä sinä tiedät Jumalasta, et yhtään mitään. Sinun pitää tehdä ensin parannus synneisitäsi ja kääntyä Jumalan puoleen.
      Siis Efeson noin kaksitoista miestä olivat tulleet uskoon. He eivät olleet vanhaan liiton pyhiä.
      Sanassa on kirjoitettu Efeson tapahtumista: Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen. On hyvin todennäköistä, että juuri Apolloksen opetuksen kautta nämä Efeson kaksitoista miestä oli tullut uskoon ja ottaneet Johanneksen kasteen, jota Apollos opetti.
      Sanassa on muitakin kuvauksia siitä kuinka kaikki uskoon tulleet eivät välittömästi, samalla hetkellä täyttyneet Pyhällä Hengellä.
      Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
      Olisiko kannattanut ENSIN OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ???
      Taidat kuulua leijonankulttiin eli olet valhejuutalainen?
      Mitä totuutta sinä olet kirjoittanut, et yhtään mitään.
      Sinusta on kirjoitettu: Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      Sinä et ole jumala vaikka niin kuvittelet.

• Twonokki

Etkö sinä muuhun oikeasti pysty, kuin tälläiseen valheelliseen panetteluun ja mustamaalaus yritykseen ???

Ja sitten sinä vielä kehtaat väittää, että minä en olisi uskossa eli uudestisyntynyt !

Käytöksesi ei kuulu Herran omalle, tajuatko sen edes ?

Käydään nyt nämä valheesi läpi:

1) " Twonokki, sinä jumalaton pilkkaaja ja maailman ihminen, mitä sinä tiedät Jumalasta, et yhtään mitään "

1b) Olen uudestisyntynyt jo yli 40 vuotta sitten, ja sen kautta minulla on siis tietoa ja kokemusta uskonelämästä yllin kyllin ja olen oikeasti oppinut tuntemaan Jumalan ja paljon Hänen Sanaansa !

2 "Taidat kuulua leijonankulttiin eli olet valhejuutalainen?
        Mitä totuutta sinä olet kirjoittanut, et yhtään mitään. "

2b) En kuulu mihinkään kulttiin, enkä ole mikään valejuutalainen, joten tuonkin tuotit ihan itse omasta harhaisesta päästäsi, ja Totuus selviää Raamatusta, ja kohta näytän senkin, kuka sitä on enemmän tutkinut ja märehtinyt ja siihen perehtynyt !

Eli opilliset valheesi:

3) " Siis Efeson noin kaksitoista miestä olivat tulleet uskoon. He eivät olleet vanhaan liiton pyhiä. "

3b) Luetaan nyt koko tuo asia Raamatusta, eli mitä se OIKEASTI sanoo:

1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

Jakeessa 3 ja 4 sanotaan, että nuo OPETUSLAPSET oli kastettu Johanneksen kasteella !

Vain Johannes kastoi Johanneksen kasteella, ei Jumala muita ollut lähettänyt Raamatun mukaan parannuksen kasteella kastamaan, eli Johannes kävi Yljän edellä valmistaen kansaa, ja sen hän teki kehoittamalla tekemään parannusta, ja valistautumaan ottamaan luvattu ja tuleva Vapahtaja vastaan !

Jakeessa 4 asia selviää, eli Paavali sanoo SELVÄSTI että se oli Johannes joka kastoi, eikä kukaan muu:

" Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen "

Joten "kaminakuumaksi" lukisit edes kunnolla Raamattua, etkä keksisi omasta päästäsi juttuja ja valheellisia selityksiä !!!

4) "Sanassa on muitakin kuvauksia siitä kuinka kaikki uskoon tulleet eivät välittömästi, samalla hetkellä täyttyneet Pyhällä Hengellä. "

Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

4b) Minä JO kirjoitin edellä, että yksikään niistä, jotka kastettiin opetuslasten kautta, eivät saaneet silloin vielä, siis ENNEN Jeesuksen ylösnouseemusta Pyhää Henkeä !

Siis ei ollut mahdollista saada Pyhää Henkeä, ennen kuin ylösnouseemuksen jälkeen, ja se siis toteutui juuri niin kuin kirjoitinkin, eli kätten päällepanon kautta ja avulla !!!

Siis apostolien yksi päätehtävä oli huolehtia siitä, että kaikki ne Jeesuksen uskoviksi tulleet, jotka tulivat uskoon ENNEN YLÖSNOUSEEMUSTA, saisivat luvatun Pyhän Hengen !!!

Sinulle näitä on turha varmaan kirjoittaa, mutta kirjoitinkin nämä muita varten, että kaltaisesi Raamattua ymmärtämätön ei pääsisi eksyttämään Jumalan lapsia !

Keskity hyvä ihminen tutkimaan ja lukemaan ja märehtimään Sanaa ensin kunnolla, ja ala sitten vasta opettamaan muita, kun asiat ITSE oikein kunnolla ymmärrät !

• Twonokki
        Twonokki kirjoitti:

Etkö sinä muuhun oikeasti pysty, kuin tälläiseen valheelliseen panetteluun ja mustamaalaus yritykseen ???

Ja sitten sinä vielä kehtaat väittää, että minä en olisi uskossa eli uudestisyntynyt !

Käytöksesi ei kuulu Herran omalle, tajuatko sen edes ?

Käydään nyt nämä valheesi läpi:

1) " Twonokki, sinä jumalaton pilkkaaja ja maailman ihminen, mitä sinä tiedät Jumalasta, et yhtään mitään "

1b) Olen uudestisyntynyt jo yli 40 vuotta sitten, ja sen kautta minulla on siis tietoa ja kokemusta uskonelämästä yllin kyllin ja olen oikeasti oppinut tuntemaan Jumalan ja paljon Hänen Sanaansa !

2 "Taidat kuulua leijonankulttiin eli olet valhejuutalainen?
        Mitä totuutta sinä olet kirjoittanut, et yhtään mitään. "

2b) En kuulu mihinkään kulttiin, enkä ole mikään valejuutalainen, joten tuonkin tuotit ihan itse omasta harhaisesta päästäsi, ja Totuus selviää Raamatusta, ja kohta näytän senkin, kuka sitä on enemmän tutkinut ja märehtinyt ja siihen perehtynyt !

Eli opilliset valheesi:

3) " Siis Efeson noin kaksitoista miestä olivat tulleet uskoon. He eivät olleet vanhaan liiton pyhiä. "

3b) Luetaan nyt koko tuo asia Raamatusta, eli mitä se OIKEASTI sanoo:

Jakeessa 3 ja 4 sanotaan, että nuo OPETUSLAPSET oli kastettu Johanneksen kasteella !

Vain Johannes kastoi Johanneksen kasteella, ei Jumala muita ollut lähettänyt Raamatun mukaan parannuksen kasteella kastamaan, eli Johannes kävi Yljän edellä valmistaen kansaa, ja sen hän teki kehoittamalla tekemään parannusta, ja valistautumaan ottamaan luvattu ja tuleva Vapahtaja vastaan !

Jakeessa 4 asia selviää, eli Paavali sanoo SELVÄSTI että se oli Johannes joka kastoi, eikä kukaan muu:

" Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen "

Joten "kaminakuumaksi" lukisit edes kunnolla Raamattua, etkä keksisi omasta päästäsi juttuja ja valheellisia selityksiä !!!

4) "Sanassa on muitakin kuvauksia siitä kuinka kaikki uskoon tulleet eivät välittömästi, samalla hetkellä täyttyneet Pyhällä Hengellä. "

4b) Minä JO kirjoitin edellä, että yksikään niistä, jotka kastettiin opetuslasten kautta, eivät saaneet silloin vielä, siis ENNEN Jeesuksen ylösnouseemusta Pyhää Henkeä !

Siis ei ollut mahdollista saada Pyhää Henkeä, ennen kuin ylösnouseemuksen jälkeen, ja se siis toteutui juuri niin kuin kirjoitinkin, eli kätten päällepanon kautta ja avulla !!!

Siis apostolien yksi päätehtävä oli huolehtia siitä, että kaikki ne Jeesuksen uskoviksi tulleet, jotka tulivat uskoon ENNEN YLÖSNOUSEEMUSTA, saisivat luvatun Pyhän Hengen !!!

Sinulle näitä on turha varmaan kirjoittaa, mutta kirjoitinkin nämä muita varten, että kaltaisesi Raamattua ymmärtämätön ei pääsisi eksyttämään Jumalan lapsia !

Keskity hyvä ihminen tutkimaan ja lukemaan ja märehtimään Sanaa ensin kunnolla, ja ala sitten vasta opettamaan muita, kun asiat ITSE oikein kunnolla ymmärrät !

Niin ja "kamiinakuumaksi" !

Tuosta edellisestä jäi pois yksi tärkeä asia !

Nuo 12 kastettua, eivät voineet olla pakanoita, sillä Johannes oli vanhan liiton profeetta, eikä hän olisi ikipäivinä kastanut pakanoita parannuksen kasteella !!!

• ilopieru

Ilokaasusta tulloo iloSEKSI.

• kaminakuumaksi

Twonokki, tässä paljasttu koko sinun oppisi: "Minä JO kirjoitin"... sinun oppisi on vain sinun omaa juttua, ei Jumlan ilmoituksen mukaista. Olet täällä syyttämässä ja eksyttämässä Jeesuksen seuraajia.
      Siis etkö ole lukenut: Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
      ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
      Huomasitko edes sen vertaa, että Filippus meni Samariaan Jeeuksen ylösnousemuksen jälkeen. Apostolien teot on kirjoitettu aikajärjestyksessä. Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      Johannes ei kastanut Efeson kahtatoista miestä, vaan Apollos.
      Taidat olla oman kulttisi jumalankuvatus???
      Kulttisi oppi on, että uudesti syntyminen on käyttäytymisen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Moosesta. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen, niin henkilö uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.
      Sinä et ole ollut päivääkään uskossa Jeesukseen .Sillä Jeesus itse opetti: kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat! Ainoastaan Jeesuksen omat voivat saada Pyhän Hengen. Huomaatko, Jeesus käskee omiaan, siis uskossa olevia, anomaan Pyhää Henkeä?

• Twonokki

Samarialaiset ovat Israelin kansaa, vaikka olivatkin halveksittuja juutalaisten taholta !

Filippus saarnasi KRISTUSTA heille, eikä koko evankeliumia, eli Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä !!!

Kyse oli siis vanhan liiton uskovista, joilla oli mahdollisuus siis vuoteen 70 asti siirtyä eli, eläissään siirtyä vesikasteen kautta ja avulla uuteen liittoon suoraan vanhasta !

Siis temppeli hävitettiin Jumalan tahdosta n. v. 70 ja se tarkoitti siis vanhan liiton lopullista loppumista !

Eli kuten JO olen näyttänyt Sanasta ja kertonut niin juutalaisilla se järjestys oli aina ensin vesikaste ja sitten APOSTOLIEN kätten päällepanon kautta vasta saatiin Pyhä Henki !

Jos et usko että samarialaiset olivat Israelin kansaa, niin tässä sinulle todiste:

5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

Siis Jeesus itse sanoo, että Häntä ei lähetetty kuin Israelin kansaa kustumaan:

Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Kuka on siis samarialaisten esi-isä ?

Se sanotaan tuossa eli Jaakob, ja kuka onkaan sittemmin Jaakob, kun Jumala hänen nimensä muutti ?

1. Moos. 32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".

• Twonokki

Näytä minulle Raamatusta, että missä sanotaan se, että Apollos kastoi nuo 12 vedellä !!!

Siihen sinä et pysty, koska se on oman mielikuvituksesi tuotetta !!!

Lue nyt uudestaan ja lopeta turha jankkaamisesi:

JOHANNES KASTOI PARANNUKSEN KASTEELLA !!!

Siinä ei siis lue:

"Apollos kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

Miksi väität vastaan selvääkin selvempää asiaa ???

• Twonokki

Sitten seuraava väitteesi:

" Sillä Jeesus itse opetti: kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat! Ainoastaan Jeesuksen omat voivat saada Pyhän Hengen. Huomaatko, Jeesus käskee omiaan, siis uskossa olevia, anomaan Pyhää Henkeä? "

Matteus 7
      13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Ja sama:

Luukas 11
      11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

Mutta keille tuo Sana sanottiin ???

Vanhan liiton juutalaisille, eikä siis uudestisyntyneille eli uuden liiton uskoville !!!

Nuo juutalaiset olivat siis kaikki vailla Pyhää Henkeä silloin vielä ennen Jeesuksen kuolemaa ja ylösnouseemusta !

Joten kuka tässä ei näe aikajanaa ???

Uuden liiton uskovan eli uudestisyntyneen ei tarvitse anoa enää Henkeä, sillä sen Herra on lahjoittanut hänelle JO siinä uudestisyntymisen hetkessä !!!

Uuden liiton aikana, ei ihminen ole uudestisyntynyt, jos ei Herra Jeesus ole kastanut häntä Pyhällä Hengellä !!!

Siis Henki on selvästi pelastuksemme vakuutena ja sinettinä, ja jos ei ole Henkeä, ei ole myöskään palestettujen joukossa !!!

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Sinä taistelet nyt Totuutta eli Sanaa eli Herraa vastaan !!!

Varo !

• Twonokki

Niin ja "kamiinakuumaksi" !

Olen jo pari kertaa sinua huomauttanut tuosta valheisiin perustuvasta mustamaalauksesta, etkä ole siitä parannusta tehnyt !

Miksi et ???

Sinä et nyt vain lankea syntiin, vaan sinä ELÄT synnissä, sydämesi syvässä paatumuksessa, eli teet tahallista ja tietoista syntiä, ja se on vakava asia sinun kannaltasi ja Jumala suhteesi kannalta !

Kirjoitit siis taas puuta ja heinää ja yritit mustamaalata valheen kautta minua näin:

" Kulttisi oppi on, että uudesti syntyminen on käyttäytymisen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Moosesta. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen, niin henkilö uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.
      Sinä et ole ollut päivääkään uskossa Jeesukseen "

1) Minä yhäkään en usko minkään kultin mukaan !!!

2) En ole missään kehoittanut lain alle vanhaan liittoon ketään, vaan päinvastoin, olen sanonut, että vanha liitto on lakkautettu lopullisesti Jumalan taholta n. v. 70 aikoihin, eli temppelin hävitykseen !

3) Minä olen ollut uskossa yli 40v. ajan !

Sinulle siis Sanaa:

5. Moos. 5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Luuk. 18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

Lopeta jo herjaamisesi ja väärien todistuksien antaminen lähimmäisistäsi, sekä selvä valehtelusi ja toisten uskon mitätöinti kirjoittelusi !

Et sinä minua ainakaan niillä pysty vahingoittamaan, teet vahinkoa siis vain itse itsellesi ja aiheutat ongelmia omalle Jumala suhteellesi touhuillasi !

Sinä kovasti KIIVAILET, mutta kun tieto ja ymmärrys ja taidollisuus puuttuvat, niin hosut kuin ilmaan, eli et osu maaliin, vaan huidot hutiin ja tyhjää.

• Eenokki12

Olet ilmeisesti ollut tai olet vieläkin jonkun uudesti kastajalahkon jäsen, joka ei ole raamatun mukaista uskoa vaan se on lahkouskoa.

• Twonokki
        Eenokki12 kirjoitti:

Olet ilmeisesti ollut tai olet vieläkin jonkun uudesti kastajalahkon jäsen, joka ei ole raamatun mukaista uskoa vaan se on lahkouskoa.

Lukisit sinäkin ENSIN ja kunnolla sen, mitä olen JO kirjoittanut, niin ei tarvitsisi luulla tai väittää valheellisesti mitään !

Eli en ole todellakaan minkään uudestikastajalahkon jäsen !

Miksi näitä joutuu kaiken aikaa korjailemaan, miksi ette viitsi edes lukea toisen kirjoituksia kunnolla ja ottaa selvää ?

• kaminakuumaksi

Sinä olet kirjoittanut suoraan selviä Sanan paikkoja vastaan. Niiden perusteella väitän, ettet ole ollut uskossa päivääkään.
      Täällä on paljon vouhkaajia, jotka kieltävät Jumalan yliluonnollisuuden ja Pyhän Hengen. Juuri näin sinä olet tehnyt. Yrität saada Jumalan Sanan vääntymään sinun omaan kuolleeseen oppiisi ja sinun omaan uskontoosi.

Kirjoitelemiesi juttujen perusteella voi nähdä, että esimerkiksi väitit, että Apostolit menivät Jeesuksen kiellosta huolimatta Samariaan.
      Sanassa ei ole mitään todistaa, että apostolit olisvat näin raa´asti rikkoneet Jeesuksen Sanoja.
      Sinun oppisi on sitä sinun omaa harhaasi ja pahuuttasi: "Minä JO kirjoitin..."
      Sinä kirjoittelet harhoja ja muutaman lauseen päästä kumoat omat kirjoitelmasi.
      Ensin kirjoitit: "En ole missään kehoittanut lain alle vanhaan liittoon ketään, vaan päinvastoin"
      Mutta kumminkin jo muutaman rivin jälkeen kirjoitat ja otat aseeksesi Mooseksen käskyt: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."
      Eli sinä kirjoitat ihan puuta heinää. Enkä minä ole menossa oikeuteen niin, ettei minulla ole edes tilaisuutta sanoa kenestäkään väärää todistusta.
      Siis Sana, jonka kirjoitit, oli vain sinun omaa pahaa sydäntäsi, Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Sinusta kumpuaa valhetta ja pahuutta.

• Twonokki

Mitä ihmettä nyt sekoilet ?

Etkö tajunnut vielä tuosta sen vertaa, että nuo samarialaiset olivat Israelilaisia oikeasti ?

Jeesus näytti sen hyvin selvästi esimerkillään ja julistamalla heille Ilosanoman ja antoi todistuksen itsestään heille.

Jeesus ei siis toiminut oman ohjeensa vastaisesti, vaan Hän tiesi ketkä ovat ne kadotetut lampaat:

Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Ja ymmärrä nyt edes tämä asia, että Jeesuksen tehtävä oli julistaa ilosanomaa VAIN Israelin huonekunnalle !

Mutta myöhemmin eli Jeesuksen kuoleman ja ylösnouseemuksen jälkeen Herra ohjeisti Apostoleitakin näin:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Siis KAIKKI KANSAT !

Joopa joo, tämäkikin vielä:

" Sinä kirjoittelet harhoja ja muutaman lauseen päästä kumoat omat kirjoitelmasi.
        Ensin kirjoitit: "En ole missään kehoittanut lain alle vanhaan liittoon ketään, vaan päinvastoin"
        Mutta kumminkin jo muutaman rivin jälkeen kirjoitat ja otat aseeksesi Mooseksen käskyt: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. " "

Kenen sanoja nämä olivatkaan:

18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".

Niin ja onko sinulla siis uudessa liitossa Herralta Jeesukselta lupa antaa vääriä todistuksia lähimmäisistäsi ???

Oletko ihan sekaisin tuossa KIIHKOSSASI !

Ihan sekoilua on nyt jo touhusi !

• kaminakuumaksi

twonokki, sinähän täällä jumattoman valhettelijan kiihkossa olet. Jeesus sanoi: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin".
      Sinä olet väittänyt, että apostolit Jeesuksen kiellosta huolimatta menivät julistamaan Jumalan valtakuntaa samarialaisille. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi: Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      Et osaa etkä ymmärrä edes sen vertaa kuin jokaisen pakollisen koulun käyneen olettaisi ymmärtävän.
      Filippus meni vasta Uuden Liiton aikaan Samaraan ja julista evankeliumia. Filippus ei julistanut
      Moosesta.
      Kirjoitit muutaman Mooseksen käskyn: Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."Nämä ovat Mooseksen sanoja.
      Uuden liiton uskova ei ole Mooseksen lain alainen eikä yksikään pakana ole edes koskaan ollut Vanhan liiton alainen.
      Kirjoitin 'sinun oppii mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen ,niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.' Tätä et kieltänyt, siis kyse on juuri se mitä sinä olet täällä vouhkaamassa.

• Twonokki

Voi hyvää päivää sentään !

Kerrataan vielä pääasiat !

1) Jeesus ELÄISSÄÄN julisti ja todisti Itsestään VAIN juutalaisille eli Israelin huoneelle !!!

2) Jeesus ELÄISSÄÄN kehoitti opetuslapsiaan juilistamaan Ilosanomaa Vapahtajasta samoin vain Israelin huoneelle ENSIN siis ENSIN !!!

5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

3) Mutta puhaltaessaan/antaessaan KUOLEMANSA ja YLÖSNOUSEEMUKSENSA jälkeen Pyhän Hengen opetuslapsille, Hän kehoitti toimimaan jo toisin !!!

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tuossa Jeesus siis selvästi sanoi, että nyt on aika alkaa julistaa Ilosanomaa KAIKILLE KANSOILLE !!!

4 ) Siis ENSIN piti julistaa evankeliumi Israelin huonekunnalle, mutta tilanne siis muuttui, kun Jeesus oli jo noussut ylös, eli kun Hänen omansa eivät ottaneet Häntä vastaan, pääsivät pakanat osallisiksi Ilosanomasta !

11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Joten mitä yhä jankkaat ja sekoilet ???

• Twonokki

Sitten tuo seuraava sekoilusi, etkö ymmärrä edes suomea ?

Kirjoitit muutaman Mooseksen käskyn: Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."Nämä ovat Mooseksen sanoja.
        Uuden liiton uskova ei ole Mooseksen lain alainen eikä yksikään pakana ole edes koskaan ollut Vanhan liiton alainen.

Nuo olivat JEESUKSEN SANOJA !!!

Jeesus puhuu hyvin selvästi sen, että kaikki loput 10 käskyä sisältyvät kahteen ensimmäiseen käskyyn !!!

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseä

Sinä rikot tuota jälkimmäistä käskyä kaiken aikaa !

Ja toistan yhä !!!

ONKO JEESUS ANTANUT SINULLE LUVAN ANTAA VÄÄRIÄ TODISTUKSIA LÄHIMMÄISESTÄSI ???

Niin ja sinulle on varmaan tämäkin uutta tietoa, että Jeesus kumosi vanhan liiton säädökset, jotka siis koskivat vain vanhaa lakiliittoa eli ne 316 säädöstä jotka pitävät sisällään eläin ja ruokauhri säädökset sun muut pesot ym ym.

Mutta Jumalan Sanaa ei Kristus eli Sana Itse kumonnut eikä vapauttanut sinua siten elämään laittomasti, eli rikkomaan Jumalan tahtoa vastaan, joka on selvästi Raamatussa ilmoitettu !!!

• Twonokki

Sitten se asia, että jos en kommentoi kaikkia valheitasi ja vääriä syytöksiä, niin se ei tarkoita todellakaan sitä, että ne olisivat totta !!!

Tämä sepustuksesi oli NIIIIIN puuroa, että siitä ei edes saa selvää, että mitä sinä edes luulet tai tarkoitat:

" Kirjoitin 'sinun oppii mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen ,niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.' Tätä et kieltänyt, siis kyse on juuri se mitä sinä olet täällä vouhkaamassa. "

Uudessa liitossa ihminen ensin uudestisyntyy eli syntyy siis Hengestä eli saa Pyhän Hengen, ja Henki ja se Jumalan luoma Usko saa muutoksen toki uskoontullessa aikaan, mutta miksi sinun käytöksesi on YHÄ kuten uskosta osattomalla eli sellaisella, joka yhä vastustaa Jumalan tahtoa ???

Siis ei ole todellakaan Jumalan tahto se, että sinä esität valheita muista ihmisistä, eli annat vääriä todistuksiasi, niistä parannusta tekemättä, noin toimii yleensä vain uskosta osaton.

Mutta jos tarkoitat sitä, että vanhan liiton uskova teki parannuksen, ja Uskoi Jeesukseen Vapahtajanaan, niin se on totta !

Vanhan liiton uskova oli Jumalan kansaan kuuluva, ja moni uskoi tulevaan Vapahtajaan jo ennen Jeesuksen syntymääkin, mutta muut olivat siis epäuskossa tuon asian suhteen !

Vanhan liiton uskovalle olivat siis tuttuja asioita jo Jumala ja Pyhä Henkikin, vaikka vain harvalla vanhan liiton aikana Henki olikin.

Vanhan liiton uskovalle kerrottiin vain nyt uutena asiana se että Vapahtaja on Jeesus, eli vanhan liiton uskova silloin Jeesuksen aikana ja vuoteen 70 asti(eläissään) siis, vain teki parannuksen EPÄUSKOSTAAN !

Ja kun siis vanhan liiton uskova tunnustautui julkisesti sen vesikasteen kautta Jeesukseen uskovaksi, niin hän siis siirtyi vanhasta liitosta uuteen liittoon suoraan.

SIIS PARANNUS SIITÄ EPÄUSKOSTA, että Jeesus ei olisikaan se luvattu Vapahtaja !

TÄMÄ OLI UUTTA TIETOA vanhan liiton uskoville, noin laajalti, eli Kristus ja Herran Nimi ilmoitettiin vasta tuolloin !!!

Siis samaan tyyliin, jos nyt uudessa liitossa olisimme oppimattomia, ja sitten ottaisimme jonkun keskeisen opetuksen vastaan, siinä uuden liiton uskova tekee vastaavanlaisen parannuksen epäuskostaan !

Mutta miksi tämä kaikki pitää sinulle rautalangasta vääntää ?

• kaminakuumaksi

E kieltänyt taaskaan etteikö oppisi olisi nin kuin arvelin: 'sinun oppisi mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen, niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.'
      Sinähän täällä sekoilet. Huomaat itsekin, ettei sinun harhasi sovi mitenkään Jumalan Sanaa. Väitit mm. että apostolit julistivat samarialaisille evankeliumia ennen kuin Jeesus oli noussut kuolleista. Niin että nuo samarialaiset olisi olleet vanhan liiton uskovia.
      Joten mitä yhä jankkaat ja sekoilet ???

• Eenokki12

Tarkoittanet käytöksen muutoksella sivistyneillä jumalattomilla, joiden käytös muistuttaa Jumalan hengen muutoksen aikaansaamaa uskovaista, mutta sisäisesti siis näillä jumalattomilla kuten esim. adventistit ovat petomaisia, Jumalankieltäjiä ja opillisesti sekavia?
        Samarialaiset uskoivat Messiaan jo tulleeksi, mutta Pyhä Henki oli heille vierasta, koska kukaan ei ole heitä opettanut. Vai kuinka.

• huhuhuh

joko on kamiinasi punahehkunen, varo ettet polta koko kämppääsi!

• Twonokki

Kommentoin JO tuota sekoiluasi !!!

Niin ja MISSÄÄN EN OLE VÄITTÄNYT NIIN, ETTÄ APOSTOLIT OLISIVAT JULISTANEET EVANKELIUMIA SAMARIALAISILLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen sanonut, että Jeesus julisti ihan ITSE !

5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
        17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

Tämä siis selvästi todistaa nämä samarialaiset Israelilaisiksi !!!

• Twonokki
        Twonokki kirjoitti:

Kommentoin JO tuota sekoiluasi !!!

Niin ja MISSÄÄN EN OLE VÄITTÄNYT NIIN, ETTÄ APOSTOLIT OLISIVAT JULISTANEET EVANKELIUMIA SAMARIALAISILLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen sanonut, että Jeesus julisti ihan ITSE !

15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
        17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

Tämä siis selvästi todistaa nämä samarialaiset Israelilaisiksi !!!

Siis tarkennan vielä, että et ala taas keulimaan jostain:

Apostolit eivät julistaneet evankeliumia samarialaisille, ENNEN Jeesuksen ylösnouseemusta !!

• Eenokki12
        Twonokki kirjoitti:

Siis tarkennan vielä, että et ala taas keulimaan jostain:

Apostolit eivät julistaneet evankeliumia samarialaisille, ENNEN Jeesuksen ylösnouseemusta !!

Sanan ja sakramenttien halveksijat ovat uskosta osattomia itse mielestään viisaita idiootteja, jotka pitäisi saunan padassa ryöpätä. Voi sinua piruparkaa.

• MistäKyse

Twonokki ja Kaminakuumaksi: Oletteko te jostain olennaisesti eri mieltä? Vai pelkästään loukkaantuneet toisen pistävistä sanoista, ja siksi haukutte toisianne? Vai mistä tässä on kyse, kun kumpikin näyttää puuttuvan toisen sanoihin aika epäolennaisissa asioissa... Onko tarkoitus ratkaista joku ongelma vai pelkästään lyödä toista mahdollisimman lujaa...? En ole nähnyt viime aikaisissa kirjoituksissanne mitään sellaista, mistä olisi syytä riidellä...

• kaminakuumaksi
        MistäKyse kirjoitti:

Twonokki ja Kaminakuumaksi: Oletteko te jostain olennaisesti eri mieltä? Vai pelkästään loukkaantuneet toisen pistävistä sanoista, ja siksi haukutte toisianne? Vai mistä tässä on kyse, kun kumpikin näyttää puuttuvan toisen sanoihin aika epäolennaisissa asioissa... Onko tarkoitus ratkaista joku ongelma vai pelkästään lyödä toista mahdollisimman lujaa...? En ole nähnyt viime aikaisissa kirjoituksissanne mitään sellaista, mistä olisi syytä riidellä...

MistäKyse, siis kyse on siitä, että twonokki haluaa kieltää Pyhän Hengen ja yliluonnollisen Jumalan.
        twonokki kirjoittelee hyvin kumallista oppia, tässä esimerkki: Filippus saarnasi KRISTUSTA heille, eikä koko evankeliumia."
        Minä kysyn, mitä pitää Kristuksen lisäksi julistaa, että koko evankeliumi tulisi julistetuksi? Taidat olla twonokin kaveri?

• Twonokki
        MistäKyse kirjoitti:

Hei hyvä "Mistä Kyse" !

Tarkistatko lausuntoasi hieman ?

Missä minä olen haukkunut tuota nikkiä "kaminakuumaksi" ?

Minä olen vain puolustautunut vääriä syytöksiä vastaan !

Ja olen pyrkinyt Raamatusta näyttämään näkemykseni oikeiksi !

Siis minä en riitele, vaan tämä "kaminakuumaksi" hyökkää valheellisilla syytöksillä ja pyrkii mustamaalaamaan valheisiin perustuvilla syytöksillään minut.

Minä olen siis pyrkinyt pysymään siinä, mitä Raamattu osoittaa Totuudeksi.

Sen lisäksi olen siis vain paljastanut noita valheellisia henkilökohtaisuuksiin meneviä syytöksiä, joita tämä "kaminakuumaksi" viljelee lähes jokaikisessä viestissään !

Olen jo todennut sen, että tämän nikin kanssa ei hyödytä mistään keskustella, hän jankkaa valheitaan vaikka maailman tappiin asti !

Eikä hänellä ole mitään halua oikeasti edes tutkia sitä, mitä hänelle kirjoitetaan, vaan hän vain jatkaa hyökkäilyään väittäen minua uskosta osattomaksi ja ties miksi !

Mutta minun osaltani tämä siis alkaa jo riittää, tälläisten ymmärtämättömieen "kaikkitietävien" jankkaajien kanssa on hyödytöntä keskustella, siitä tulee vain riitoja, ikävä kyllä.

Olisi ihan kiva jutella opillisista asioista pelkästään ja kaikessa rauhassa, mutta tälläisten ihmisten kanssa se vain ei ole mitenkään mahdollista !

• MistäKyse

En tiedä... Jos toinen lyö, niin tarviiko lyödä takaisin...? Ja tarviiko kaikkeen sanoa aina viimeinen sana... Tai jos ajattelee, että toinen sanoo kuitenkin jonkun vastaväitteen, niin eikö voi todeta omien sanojensa jälkeen "lukko, ja avaimet on sulanut auringossa!" Eikös silloin voi ajatella, että toisen vastaväitteisiin ei tarvi enää vastata? 😁

• Twonokki
        MistäKyse kirjoitti:

En tiedä... Jos toinen lyö, niin tarviiko lyödä takaisin...? Ja tarviiko kaikkeen sanoa aina viimeinen sana... Tai jos ajattelee, että toinen sanoo kuitenkin jonkun vastaväitteen, niin eikö voi todeta omien sanojensa jälkeen "lukko, ja avaimet on sulanut auringossa!" Eikös silloin voi ajatella, että toisen vastaväitteisiin ei tarvi enää vastata? 😁

Eli minäkö siis olen mielestäsi lyönyt ?

Olen nuhdellut vain selvistä synneistä, eikä sekään tehonnut !

Siksi minun on aika poistua, mutta lyönyt minä en.

Tiedätkö mitä Raamattu sanoo Jumalan toimintamallista ?

2. Sam. 22:26 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta sankaria kohtaan nuhteeton;
        27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.

Ps. 18: 24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä.
        25 (18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 (18:28) Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.

Eli ei näitä herjaajia ja valheiden levittäjiä tule siis silkki hansikkain kohdella, heille pitää näyttää ja kertoa Totuus, sillä vain Totuus tekee vapaaksi.

Jeesus myös esimerkillään sen todisti ja Häntä meidänkin on seuraaminen, eli miten Herramme kohteli valheiden levittäjiä ja herjaajia ?

Hän sanoi Totuuden heistä ja heidän toimistaan !

Se ei ole riitelyä siis !

Jos et tätä käsitä, niin sinulla ei ole kykyä silloin sovitella, sillä asetat väärintomijan ja herjaajan samalle viivalle sen kanssa jota kohtaan on väärin toimittu ja jota on herjattu jopa ihan syyttä !

Tajuatko nyt sen eron, joka on ollut toiminnassamme ?

Toinen siis pysyy Totuudessa eikä herjaa !

Toinen taas suoltaa valhetta ja vääriä syytöksiä solkenaan ja herjaa ja mitätöi toisen uskoa jopa !

• kaminakuumaksi

Sinä olet valehdellut ja muuttanut juttujasi, niin paljon etet edes itse muista koko valheittesi kirjoa. Ainakin kirjoitit: "Filippus saarnasi KRISTUSTA heille, eikä koko evankeliumia." Mikä on enemmän evankeliumia kuin Kristus?
      Etkä vieläkään ole pystynyt kumoamaan oppiasi etkä korjannut, kun olen kirjoittanut: 'sinun oppisi mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen, niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.'
      Yleensä ne, jotka kehuskelevat olleensa uskossa kauan, niin kuin sinäkin teit, ovat nimen omaan uskosta osattomia pahoja ihmisiä, jotka vainoavat Jeesuksen seuraajia. Et ole ollut päivääkään uskossa. Jos olisit ollut ne 40 vuotta Jeesuksen seuraaja, niin tietäisit, että Filippuksen saarnan kautta samarialaiset ottivat vastaan pelastuksen Sanan, siis uudesti syntyivät.
      Sinä yrität vääristää Jumalan ilmoituksen, niin ettei oikeastaan ole mitään Pyhän Hengen kastetta eikä mitään ihmeistä tekevää Jumalaa, vaan kaikki on yhtä kuollutta kuin sinun uskontosi.
      Luuletko, etten minä näe kuka on uskossa ja kuka on maailman ihminen???

• Twonokki

Lue nyt edes se mitä sinulle JO on kirjoitettu ELI :

Twonokki
        27.9.2018 13:47

Sitten se asia, että jos en kommentoi kaikkia valheitasi ja vääriä syytöksiä, niin se ei tarkoita todellakaan sitä, että ne olisivat totta !!!

Tämä sepustuksesi oli NIIIIIN puuroa, että siitä ei edes saa selvää, että mitä sinä edes luulet tai tarkoitat:

" Kirjoitin 'sinun oppii mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen ,niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.' Tätä et kieltänyt, siis kyse on juuri se mitä sinä olet täällä vouhkaamassa. "

Uudessa liitossa ihminen ensin uudestisyntyy eli syntyy siis Hengestä eli saa Pyhän Hengen, ja Henki ja se Jumalan luoma Usko saa muutoksen toki uskoontullessa aikaan, mutta miksi sinun käytöksesi on YHÄ kuten uskosta osattomalla eli sellaisella, joka yhä vastustaa Jumalan tahtoa ???

Siis ei ole todellakaan Jumalan tahto se, että sinä esität valheita muista ihmisistä, eli annat vääriä todistuksiasi, niistä parannusta tekemättä, noin toimii yleensä vain uskosta osaton.

Mutta jos tarkoitat sitä, että vanhan liiton uskova teki parannuksen, ja Uskoi Jeesukseen Vapahtajanaan, niin se on totta !

Vanhan liiton uskova oli Jumalan kansaan kuuluva, ja moni uskoi tulevaan Vapahtajaan jo ennen Jeesuksen syntymääkin, mutta muut olivat siis epäuskossa tuon asian suhteen !

Vanhan liiton uskovalle olivat siis tuttuja asioita jo Jumala ja Pyhä Henkikin, vaikka vain harvalla vanhan liiton aikana Henki olikin.

Vanhan liiton uskovalle kerrottiin vain nyt uutena asiana se että Vapahtaja on Jeesus, eli vanhan liiton uskova silloin Jeesuksen aikana ja vuoteen 70 asti(eläissään) siis, vain teki parannuksen EPÄUSKOSTAAN !

Ja kun siis vanhan liiton uskova tunnustautui julkisesti sen vesikasteen kautta Jeesukseen uskovaksi, niin hän siis siirtyi vanhasta liitosta uuteen liittoon suoraan.

TÄMÄ OLI UUTTA TIETOA vanhan liiton uskoville, noin laajalti, eli Kristus ja Herran Nimi ilmoitettiin vasta tuolloin !!!

Siis samaan tyyliin, jos nyt uudessa liitossa olisimme oppimattomia, ja sitten ottaisimme jonkun keskeisen opetuksen vastaan, siinä uuden liiton uskova tekee vastaavanlaisen parannuksen epäuskostaan !

• Twonokki
        Twonokki kirjoitti:

Lue nyt edes se mitä sinulle JO on kirjoitettu ELI :

Twonokki
        27.9.2018 13:47

Tässä vielä esimerkki siitä, miten Filippus siis julisti Jeesusta, siis kysessä oli vanhan liiton uskova !

26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
        27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
        28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
        29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
        30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
        31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
        32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
        34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
        35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"

Siis israelin kansaan kuuluva hoviherra halusi itse vedellä kastettavaksi vanhan liiton järjestyksen mukaan !

Ja Filippus siis todisti Jeesuksesta, hoviherra oli ollut jo Jumalan kansaan kuuluva vanhan liiton uskova !

Jotta et ala väittämään hoviherraa pakanaksi, niin siinä sanotaan siis:

Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan

Jerusalem oli juutalaisten pyhä paikka johon he tulivat kaukaakin rukoilemaan ja uhraamaan uhrejaan !

Ja Jesajan kirja ei ollut tarkoitettu muille kuin Israililaisille, eli Jumalan kansalle ja nuo papyrus kääröt olivat todella kalliita ja harvinaisia, ei niitä varmasti pakanoille eli epäpyhille(koirille) annettu !!!

Mutta mitä Filippus siis kertoi vanhan liiton uskovalle ???

Jeesuksesta !!!

Ei hoviherrallekaan tarvinnut Isästä ja Pyhästä Hengestä puhua, vaan Jeesuksesta !

Sen sijaan pakanoille piti kertoa niin Isästä kuin Pojasta ja Pyhästä Hengestä !

SELVÄ ERO !!!

• Usko-vaikuttaa

Uskovat pukeutuu keisarin uusiin vaatteisiin. Kukaan ei ole nähnyt saatanaa, mutta teot in ilmeiset ja nähtävissä. Koska tulee muutos?

• kaminakuumaksi

Kirjoitit puuta heinää, etkä vieläkään ole pystynyt kumoamaan oppiasi etkä korjannut, kun olen kirjoittanut: 'sinun oppisi mukaan uudesti syntyminen on käytöksen muutos. Ihminen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Jos tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen, niin ihminen uudesti syntyy ja täyttyy Pyhällä Hengellä.'
      Olet jumalaton pilkkaaja ja kaiken lisäksi kirjoitit naurettavan sadun: "Siis israelin kansaan kuuluva hoviherra halusi itse vedellä kastettavaksi vanhan liiton järjestyksen mukaan !"
      Sinä et tiedä Jumalan ilmoituksesta yhtään mitään, Kuinka joku edes voi kirjoittaa noin hulluja kuin sinä! Hoviherra oli etiopialainen, joka käy selvästi ilmi.
      Jeesus sanoi Etelän kuningatar (Etiopian) on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo. Etiopiassa oli tietoa Israelin Jumalasta.
      Toinen satusi: "hoviherra halusi itse vedellä kastettavaksi vanhan liiton järjestyksen mukaan !" Kastettiinko Vanhasssa liitossa, niin että ensin julistettiin evankeliumia Jeesuksesta? Sitten kysyttiin Filippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Osaatko kertoa?
      Sitten seuraava ja kaikkein naurettavin satusi...

• Twonokki

Kun et käsitä edes sitä, että mitä sinulle kirjoitetaan, niin on vaikea tai jopa mahdotonta keskustella yhtään mistään opillisista asioista !

Väännän kerran vielä RAUTALANGASTA !

1) Juutalaiset olivat jo uskovia, mutta eivät siis uudestisyntyneitä, koska Henkeä ei heillä voinut vanhan liiton aikana vielä olla, se oli vain hyvin harvoilla Jumalan palvelijoilla !

Juutalaiset eli silloinen Jumalan omaisuus kansa otti uutensa asiana vain Jeesuksen Vapahtajanaan vastaan !

2) Pakanoilla taas ei ollut mitään tietoa Israelin Jumalasta eikä Pyhästä Hengestä, eivätkä he olleet siis Jumalan omaisuus kansaan kuuluvia, joten tilanne oli aivan toinen !

Joten !

3) Pakanoille piti selittää ihan kaikki evankeliumiin liittyvät asiat eli ne jotka yhä näyttävät olevan epäselviä Suomessakin, eli Isä ja Poika ja Pyhä Henki ja se että kuitenkin on Yksi Jumala !

Pakanalla EI SIIHEN AIKAAN ollut mitään tietoa Jumalasta vaan kaikki tuli uutena !

NYT on ihan eri tilanne kuin silloin, etkö tätäkään asiaa tajua, Evankeliumia ja tietoisuutta Jumalasta pakanoille alettiin siis levittää vasta 2000v sitten, mutta nythän pakanatkin pääosin tietävät ja tuntevat nämä asiat !

4) Uudessa liitossa Jumala kutsuu, Jumala synnyttää Uskon ja Jumala kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä siinä uudestisyntymisessä !

5) Siis ERO ON HUOMATTAVA, jos sinä et sitä eroa tajua, niin ei se minun vikani ja ongelmani ole, se on sinun ymmärtämättömyyttäsi ja tietämättömyyttäsi !!!

EN OLE MISSÄÄN VÄITTÄNYT TUOTA KOHTAA 4 VASTAAN !!!

Vaikka sinä niin väitätkin !

Sitten tuo Etiopialainen hoviherra asia !

LUE RAAMATTUA EDES VÄHÄN ENEMMÄN !!!

Mitä tässä sanotaan Israelilaista, minne kaikkialle he olivat kulkeutuneet ???

Apostolien teot 2
        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MITÄ TUOSSA SANOTTIINKAAN ???

Mitä Kandakean hoviherrasta sanottiinkaan ?

27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan

HÄN OLI TULLUT JERUSALEMIIN RUKOILEMAAN !!!

Joten LUE Raamattua edes vähän enemmän KIITOS !

Ja tule sitten vasta väittämään varmaksi asioita, jotka jo kyllin tiedät ja ymmärrät !!!

Niin ja sinä olet jo lämmittänyt ihan kyllin omaa kaminaasi, ja olet sydämesi katumattomuudella kerännyt Jumalan vihaa päällesi, joten jätän sinut nyt lämmittelemään keskenäsi !

Siis minä jo usean kerran varoitin sinua paaduttamasta itsesäi ja pyysin tekemään parannuksen valheistasi niin opillisesti kuin muihin kohdistuvista valheellisista panetteluista, mutta et tahtonut, ja tämä Sana on nyt siis sinulle:

4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

Eli vaikka sinä kuvittelit niin, että Jumalan hyvä tahto ei enää koske sinua, niin kyllä sinun tulee noudattaa Raamatun selviä ohjeita, ja tilille sinä touhuistasi joudut ennemmin tai myöhemmin, se on aivan varma !

Joten KATSO ITSE ETEESI !

• Twonokki

Niin ja se vielä pitää kirjoittaa nikille "MistäKyse" ja muillekin tiedoksi, että mikä on perus ongelma tämän "kamiinakuumaksi" nikin kanssa ja kohdalla !

Hän toisen lyhyestäkin viestistä kehittää omaan päähänsä valmiin kuvan toisesta ihmisestä !

Se kuva on täysin mielivaltainen ja totaalisesti irti totuudesta ja todellisuudesta !

No, sitten tämä ihmisten päälle kimpoilija alkaa syyttämään, sen toisesta ihmisestä muodostamansa kuvan kautta, sitä toista ja väittää sitä kuvaa totuudeksi ja vaatii ja jankkaa, että toisen on heti kiistettävä se, ja jos ei sitä heti kiistä, niin se on siis mukams silloin totuus.

Tuo touhu on AIVAN SAIRASTA !!!

Tämä on keskustelu foorumi, jossa keskustelemalla selviää se, kuka mitäkin oikeasti on, ihan siis normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.

Mutta "kamiinakuumaksi" siis toimii toisin, joten varokaa tätä häirikköä !

Mielikuvitusta tällä veijarilla riittää kyllä, hän keksii päästään mitä järejettömämpiä syytöksiä ja väitteitä !

Raamatun tuntemus on hänellä heikkoa, mutta silti hän kai itse kuvittelee olevansa joku opettaja ja tietäjä, jolla yksin on totuus hallussa(siis kuten Jumalalla).

Mutta näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, minä päätän oman osani, tämä "kamiinakuumaksi" on tutkittu ja mitattu ja kevyeksi ja lihalliseksi havaittu.

• Twonokki

Niin ja jos joku ei tajunnut mekanismia, jota tämä "kamiinakuumaksi" käyttää, niin annan esimerkin toisin päin !

Jos minä itse väittäisin samalla tyylillä "kaminakuumaksi" nikkiä esim. homoksi ja lapsiin sekaantujaksi, ja jos hän ei korjaa ja kykene väittämiäni asioita näyttämään valheeksi, niin hän silloin on siis homo ja lapsiinsekaantuja !

Eikö ole sairas mekanismi ?

Noihin loputtomiin jorinoihin en enää ota mitään kantaa, tuollainen henkilö ei lopeta jankkaamisiaan koskaan, kai siksi, että ei kestä itse olla missään väärässä.

Tuollainen henkilö siis vaikka väittää valhetta totuudeksi ja totuutta valheeksi ja keksii loputtomasti ja ehtymättömästi perusteluja valheilleen eli peittelee niitä aina ja loputtomasti...

Joten huomioikaa ja VAROKAA !

• MistäKyse
        Twonokki kirjoitti:

Niin ja jos joku ei tajunnut mekanismia, jota tämä "kamiinakuumaksi" käyttää, niin annan esimerkin toisin päin !

Jos minä itse väittäisin samalla tyylillä "kaminakuumaksi" nikkiä esim. homoksi ja lapsiin sekaantujaksi, ja jos hän ei korjaa ja kykene väittämiäni asioita näyttämään valheeksi, niin hän silloin on siis homo ja lapsiinsekaantuja !

Eikö ole sairas mekanismi ?

Noihin loputtomiin jorinoihin en enää ota mitään kantaa, tuollainen henkilö ei lopeta jankkaamisiaan koskaan, kai siksi, että ei kestä itse olla missään väärässä.

Tuollainen henkilö siis vaikka väittää valhetta totuudeksi ja totuutta valheeksi ja keksii loputtomasti ja ehtymättömästi perusteluja valheilleen eli peittelee niitä aina ja loputtomasti...

Joten huomioikaa ja VAROKAA !

Jos toinen toimii sillä tavalla, niin eikö hänelle voi vain todeta että "ei pidä paikkaansa", ja suhtautua sen jälkeen olankohautuksella...? Ehkä pari kertaa lyhyesti selittää, mitä tarkoitti, mutta ei jäädä kiistelemään ja väittelemään...?

• Twonokki
        MistäKyse kirjoitti:

Jos toinen toimii sillä tavalla, niin eikö hänelle voi vain todeta että "ei pidä paikkaansa", ja suhtautua sen jälkeen olankohautuksella...? Ehkä pari kertaa lyhyesti selittää, mitä tarkoitti, mutta ei jäädä kiistelemään ja väittelemään...?

Ensinnäkin lähimmäistä joka sanoo itse itseään uskovaksi, tulee pyrkiä auttamaan.

Eli kukaan meistä ei usein näe itse omaa väärää toimintaansa !

Siksi meidän tulee toimia peileinä.

Mutta siitä on enää sen jälkeen kyse, että suostuuko toinen katsomaan peiliin ja kestääkö sen oman keskeneräisyytensä.

Jos sitä "peiliä" ei ota toinen uskovaksi itseään nimittävä vastaan, vaan jatkaa väärää toimintaansa syvässä sydämensä paatumuksessa, niin SITTEN on aika vasta luovuttaa ja silloin pitää siis muitakin varoittaa kyseisestä henkilöstä.

Raamattu kehoittaa jopa toimimaan näinkin:

Matteus 18
        15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

Eli tähän pisteeseen on edetty, ikävä kyllä ! :(

Mutta Jumalan pitkämielisyys siis vaatii meitäkin toimimaan Hänen laillaan ja eksynyttä tai ymmärtämätöntä pitää pyrkiä KUNNOLLA auttamaan, jopa siis tiukemmankin nuhtelun kautta ja avulla, sillä Sana sanoo sen, kuinka tärkeää tälläinen toiminta voi parhaimillaan siis olla:

Jaakobin kirje 5
        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Ymmärrätkö nyt enemmän minua ja toimintaani, ja mihin se perustuu ?

Minä en siis vihaa enkä halua riidellä, mutta "kissat" nostan pöydälle, vaikka se sitten aiheuttaisikin ongelmia minullekin, eli en väistä itse vaikeita tilanteita, minulla ei itse asiassa ola siihen edes lupaa Sanan ja Rakkauden mukaan !

• kaminakuumaksi

Sinähän täällä tarkoituksesti johdat lukijoita harhaan. Keskustelutyylisi on gish gallopia.
      Esimerkiksi väität, että samarialaiset olivat israelilaisia. Väitteeksi tueksi lainasit pitkän pätkän Johamneksen evankeliumista. Muistaakseni myös sen jakeen, jossa itse Herra Jeesus määrittää samrialaiset israelilaisten ulkopuolelle. 'Te (samarialaset) kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.'
      Jos olisit lukenut edes kerran Raamattua, niin tietäisit tämän: Assurin kuningas antoi tuoda kansaa Baabelista, Kuutasta, Avvasta, Hamatista ja Sefarvaimista ja asetti heidät asumaan Samarian kaupunkeihin israelilaisten sijaan. Ja he ottivat Samarian omaksensa ja asettuivat sen kaupunkeihin.
      Sinähän meuhkasit , että etiopilainen hoviherra olisi ollut israelilainen. Eikö siinä jo lue, että etiopilainen? Kuitenkin kirjoitit: 'israelin kansaan kuuluva hoviherra'. Tietenkin Etiopina hoviherra oli kuullut israelin Jumalasta. Olihan Saban kuningatar ollut Salomon hovissa vieraana.
      Voi olla että Etiopian hovissa oli myös tietoa Salomon rukouksesta: Myös jos joku muukalainen, joka ei ole sinun kansaasi Israelia, tulee kaukaisesta maasta sinun nimesi tähden...jos hän tulee ja rukoilee kääntyneenä tähän temppeliin päin, niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, häntä ja tee kaikki, mitä muukalainen sinulta rukoilee,
      Yksi kummallisimmasti väitteistäsi oli, että Filippus ei saarmanut samarialaisille koko evankeliumia, vaan Kristusta. Väität, että olisi myös erikseen saarnata Isästä ja Pyhästä Hengestä.
      Jeesus itse opetti: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
      Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Jeesus on tie Isän Jumla luokse.
      Pyhä Henki on Jeesuksen Henki, niin miten Pyhä Henki, Jeesus ja Isä voidaan erottaa toisistaan???
      Filippus saarna samarilaisille Krstusta. Myös on kiejoitettu: että Filippus julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
      Niin mitä jäi puuttumaan Filippuksen julistamasta evankeliumista?

• MistäKyse

Miksi samarialaisista pitää saada aikaan väittely...? Tai etiopialaisesta hoviherrasta...? Onko sillä merkitystä, kuka osaa määritellä heidät tarkimmin ja sanoa viimeisen sanan...?

• kaminakuumaksi

MistäKyse , taidat olla tuon twonokin kaveri. Tästä on kyse: "Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä".
      Myös tästä on kyse: "Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi".

• MistäKyse

En ihan ymmärrä, miten noi liittyy siihen, kuka osaa pilkuntarkasti tai paremmin määritellä samarialaiset. Enkä sitä, miksi samarialaisten määrittelystä pitää saada aikaan riita. Sillä oli ehkä merkitystä juutalaisille 2000 vuotta sitten, mutta ei asian pitäisi nyt enää aiheuttaa riitoja Jumalan lasten välille.

... Joo, ja kumpaakaan teistä en tunne. Enkä ole varma, olenko keskustellut kummankaan kanssa aiemmin jossain toisessa keskusteluketjussa.

• kaminakuumaksi
        MistäKyse kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miten noi liittyy siihen, kuka osaa pilkuntarkasti tai paremmin määritellä samarialaiset. Enkä sitä, miksi samarialaisten määrittelystä pitää saada aikaan riita. Sillä oli ehkä merkitystä juutalaisille 2000 vuotta sitten, mutta ei asian pitäisi nyt enää aiheuttaa riitoja Jumalan lasten välille.

... Joo, ja kumpaakaan teistä en tunne. Enkä ole varma, olenko keskustellut kummankaan kanssa aiemmin jossain toisessa keskusteluketjussa.

Ai etkö ymmärrä, että Jumalan Sana on Pyhä? Kyseessä ei ole mikään pilkusta kirjoittelu, vaan selvistä tosiasiosta, jotka kuka tahansa voi lukea Raamatusta. Jos muuttaa ensin aivan vähän sitten vääntää taas lisää, niin mitä jää jäljelle Jumalan ilmoituksesta?
        Jumalan Sanassa on kirjoitettu: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Tässä puhutaan esisijaisesti Ilmesityskirjasta, mutta mihinkään Jumalan Sanan ilmoitukseen ei saa lisätä ei pois ottaa mitään.

• MistäKyse
        kaminakuumaksi kirjoitti:

Ai etkö ymmärrä, että Jumalan Sana on Pyhä? Kyseessä ei ole mikään pilkusta kirjoittelu, vaan selvistä tosiasiosta, jotka kuka tahansa voi lukea Raamatusta. Jos muuttaa ensin aivan vähän sitten vääntää taas lisää, niin mitä jää jäljelle Jumalan ilmoituksesta?
        Jumalan Sanassa on kirjoitettu: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Tässä puhutaan esisijaisesti Ilmesityskirjasta, mutta mihinkään Jumalan Sanan ilmoitukseen ei saa lisätä ei pois ottaa mitään.

Olen nähnyt teidän kiistelevän kiivaasti samarialaisten määrittelystä. En oikein näe syytä, miksi asiasta pitäisi niin kiivaasti väitellä vuonna 2018.

• kaminakuumaksi
        MistäKyse kirjoitti:

Olen nähnyt teidän kiistelevän kiivaasti samarialaisten määrittelystä. En oikein näe syytä, miksi asiasta pitäisi niin kiivaasti väitellä vuonna 2018.

Kun kerran Jumalan San ei ole sinun arvokoas ja rakas, niin et ymmärrä. Mutta oletko koskaan kuullut Golanin kukkuloista, toisin sanoen Samarian vuorista?

• MistäKyse
        kaminakuumaksi kirjoitti:

Kun kerran Jumalan San ei ole sinun arvokoas ja rakas, niin et ymmärrä. Mutta oletko koskaan kuullut Golanin kukkuloista, toisin sanoen Samarian vuorista?

Kun lähdetään Jeesuksen ajan Samariasta pohjoiseen, saavutaan Galileanjärven rannalle ja jatketaan vielä Kapernaumista jonkun matkaa koilliseen, niin saavutaan Golanin kukkuloille. Joo, oon nähnyt Golanin kukkulat horisontissa. Samarian suuntaan sitä vastoin ei voinut ajaa Galileasta laina-autolla kovinkaan pitkälle. 😉

• MistäKyse
        MistäKyse kirjoitti:

Kun lähdetään Jeesuksen ajan Samariasta pohjoiseen, saavutaan Galileanjärven rannalle ja jatketaan vielä Kapernaumista jonkun matkaa koilliseen, niin saavutaan Golanin kukkuloille. Joo, oon nähnyt Golanin kukkulat horisontissa. Samarian suuntaan sitä vastoin ei voinut ajaa Galileasta laina-autolla kovinkaan pitkälle. 😉

... Tai itseasiassa kävinkin jopa vähän Golanin puolella.

• töött

- en saanut , Oman henkiriepuni sain ptää. Kiitin onneani että ei ollut lahjaksi saatu palestiinaishuivi kaulassa
      - sota joka uskontojen nimissä maailmalla riehuu - oikeasti aika järkyttävää.
      Niitä harvoja kertoja jolloin seuraknnan tilaisuuksiin kerkesin - hyvää opetusta mielestäni sain esm mitä tarkoittaa oikeamielisyys l vanhurskaus. Monien mielestä Jeesus Kristus oli aikoinaan oman aikakautensa poliittinen vapaustaistelija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      398
      1156
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1086
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      59
      772
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      698
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      15
      670
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      643
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      640
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      58
      613
    Aihe