Isoisäni elää ruokavaliolla jolla ei pitäisi elää

lihaonhyvää

80 vuotias isoisäni on elänyt koko ikänsä perunalla, ruisleivällä, maidolla ja punaisella lihalla.
Hän ei syö mitään muuta ellei ole juhlissa tai muussa tapahtumassa.
Salaatti ja hedelmät ei kuulu hänen ruokavalioon eikä hänen mukaansa ole koskaan kuulunut.
Aamu alkaa kahden kilometrin kävelyllä ja päivä jatkuu askareilla omakotitalossa tai kalastellen järven rannassa jonne hän ajaa omalla autolla.
Jos en tietäisi niin sanoisin hänen olevan noin 65 vuotias.

Miten on mahdollista että tuollaisella hengenvaarallisella (nykytieteen ja vegaanien mukaan) ruokavaliolla 80 vuotias selviää arjestaan yksin?
Itse ajattelin siirtyä samaan ruokavalioon.

7

480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta55

Voi lapsi rakas.
      Ei sotia voitettu appelsiinin voimin. eikä Suomea eakennetu mandariinilla ja viinirypäleillä. Sotakorvaukset ei menneet nyhtökauralla.
      Mitä näillä leveyksillä voi ravinnokseen saada on viljelty iha itse. Riistaa, kalaa ja hyötyeläimiä.

Että ei siis mennä kauppaan ostamaan vaan viljellään ja kasvatettan itse.
      Ymmärsitkö tämän ?
      Nyökkää jos ymmärsit.

Nämä hengenvaaralliset papat on sotineet Suomen pois Venäjältä, lähteneet aika nollista kasvattaakseen tämän maan hyvinvoinnin.
      He on niitä jotka Suomen tasavallan presidentti kutsuuu Linnan juhliin.

Läskiä kermalla, voita juustoa kananmunaa,, perunaa, lanttua , porkkanaa jne
      -tai sinä pikkunen et olisi täällä

Vein eilen 90v naapurille kermaisen sienikastikkeen ja laitoin potut ja porsaanleikkeet ja sitten juotiin pannukahvit pullapitkon kera.

• niinmennäänkuinon

Näin ne toiset tervaskannot vain sinnittelevät - toki lisäisin ruokaan jotain kasvista ja tuoretta vihannesta , mutta pikkuhiljaa ja ehkä jopa maistuu papallekin.

Pelkkä peruna, ruisleipä jne.. kuullostaa kyllä turhan yksipuoliselta, mutta kun on elänyt niinkin pitkään niin mitä sitä muuttamaan - toimii ainakin isoisäsi tapauksessa.

• Minkä takia hän kalastaa, jos ei kalaa syö? Vanhukset harvemmin tekevät yhtään mitään vain ja ainoastaan huvikseen.

• aitoaruokaa

Ihanaa, että aloittaja uskalsi tuoda esille vanhuksen ruokavalion. Olen itse myös vakuuttunut, että mainitsemasi ruokavalio on kaikkein terveellisintä ihmiselle. Valmistan ruokaa kotona juuri perunoista, lihasta , tai kalasta ja sienistä ihan päivittäin. Jälkiruoka kuuluu myös lähes jokaiseen päivään ja sen valmistan marjoista. Jälkiruoka syödään kerman kera.
      Sekaruoka ei sairastuta ihmistä, vaan lisäaineet, torjuntaan ja säilytykseen lisätyt myrkyt ovat sairauksien aiheuttajia.

• TakaisinLuontoon

Amen. On kauheaa, kuinka kouluissa ja työpaikkojen joukkoruokailuissa ihmislle joka päivä syötetään esim. kasvisrasvoja ja kevyttuotteita. Todellista roskaruokaa!

• paleokannattaja

• hyvääruokaa

Kylhän noill ellää ja kauppaa rikastuu..vielä aitoa voita..oliiviöljyä ei pumppu leikkaa kii..kalaa myöskin.lanttuva porkkanaa ei sokeudu helposti. Eihän tuo 80 vuotta oo ees mitään. Sit ku 96 vuotias syö noita ja kuolee johonkin ihan muuhun niin sit voi ihmetellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5384
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3247
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2313
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe