Uskontojen uhreista ja yksinäisyydestä

yksinäisyydellätuhottu

Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että tiettyjen uskonlahkojen harjoittama yhteydenpidon uskosta luopuneeseen kieltäminen vahingoittaa ihmisiä ja on siksi pahapahapaha. Mutta sitten esim. se että muuttaessa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ihmiset hylkäävät vanhat kaverit on näiden samojen mielestä ihan normaalia toimintaa ja ok.

Havaitsen tässä hieman tekopyhältä uskonnonvastaisuudelta löyhkäävää asenteellisuutta.

Yksinäisyys on yksi pahimpia yhteiskunnallisia ongelmia. Yksinäisyys on myrkkyä sielulle. Jokainen joka hyväksyy yksinäisyyden edistämisen verukkeella tahi toisella on moraaliton k-pää.

Jos et ole osa ratkaisua, olet osa ongelmaa.

2

1924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmiset ovat yksinäisiä suorituskulttuurissa. Ihmisten tekemät säännöt ja käytösmallit voivat aiheuttaa pakonomaista riippuvuutta jossa kukaan ei viihdy. Maailma muuttuu, kun ihminen "kasvaa pieneksi", ymmärrän tämän tarkoittavan nöyryyttä. Vain nöyrä voi olla rohkea.

• Anonyymi

Joskus menneisyydessä kyläyhteisöissä, ja etenkin tuon suoritusyhteiskunnan ulkopuolella, opittiin ymmärtämään ja sietämään vähän erilaisiakin ihmisiä. Opittiin sietämään ja ymmärtämään omia virheitä ja puutteita. Suku voi tarkoittaa todella laajaa ihmisryhmää.

Nykyisin keskitytään vain ja ainoastaan omiin ja muiden saavutuksiin. Jopa serkut voivat olla oman suvun ulkopuolella. Ehkä vain puoliso, lapset ja mahdollisesti kaikki sisarukset lasketaan lähisukuun.

Tällä hetkellä olisi enemmän kuin tarpeen oppia ymmärtämään omaa itseään ja sitä kautta myös muita. Muiden kautta myös omaa itseään. Auttaisi kovasti tässä älyttömässä kahtiajaossa. Karkeasti punavihreät vastaan perussuomalaiset. Erilaisista ihmisistä voi luoda joukon, joka saa paljon enemmän aikaan kuin nippu samanlaisia ihmisiä. Ääripäiden jyrkkyyden lieventyisivät, ihmiset näkisivät piirteitä asioissa ja elämässä mitä eivät muuten näkisi tai ymmärtäisi.

Auttaisi myös maahanmuuttajia sopeutumaan yhteiskuntaan. Muuten hyvin helposti Suomeen tehdään Somalia II tai Syyria II, koska se on se minkä ihmiset tuntevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe