kumpi on kivempi

kumpi.on.kivempi

kun kirjoittaa tänne työnantajana ja parempana ihmisenä vai työläisenä eli kummasta diggaatte enemmän

121

1163

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lazyz

      Miellän itseni sopivan enemmän työläisen rooliin. Voisin olla myös yksityisyrittäjä, mutta pieni sellainen 1-2 henkilön puulaaki. Joskus yrittäjäkurssin sen vuoksi kävinkin, mutta sitten aloin ajatella että olen aina kiinni yrittämisessä...ehkä en. :)

      En tykkää isoista linjoista, joten en myöskään halua sellaisia harteilleni ottaa. Mielummin teen työni ja kotiin päästyäni en enää tarvitse miettiä töitä.

      • kumma.juttu

        no joo itsekkin olen työläinen mutta moni työntekijä täälläkin tykkää kun 24 tunnin pakkotyöleirit tulisi ja ruokapalkalla itse työläisenä en ymmärrä sitä eli työntekijät haluaa syödä työntekijöiltä kaikki pois ja taas työnantajat vetää yhtä köyttä niin miksi työntekijät haluaa palkkansa pienemmäksi lomat pois pitempää päivää tai työttömyysetuudet pois jos vaikka työpaikka lopettaa niin eikö jokin turva ole kiva ennen kuin löytää uuden työpaikan vai onko ulosotto kivempi eli kaikki etuudet mitkä poistetaan on työntekijöiltä pois no joo sossut tai sossu asiakkaat täytyisi lopettaa tai kaikkien saada sossusta rahaa niin siinä vääryyttä miksi toinen saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja toiselle sossu maksaa kaiken eikä ikinä tarvi mennä töihin ja saa siltikin paremmin rahaa kuin moni työläinen työstä itse olen sitä mieltä että kaikki etuudet takaisin ja enemmän etuuksia työntekijöille


      • lazyz
        kumma.juttu kirjoitti:

        no joo itsekkin olen työläinen mutta moni työntekijä täälläkin tykkää kun 24 tunnin pakkotyöleirit tulisi ja ruokapalkalla itse työläisenä en ymmärrä sitä eli työntekijät haluaa syödä työntekijöiltä kaikki pois ja taas työnantajat vetää yhtä köyttä niin miksi työntekijät haluaa palkkansa pienemmäksi lomat pois pitempää päivää tai työttömyysetuudet pois jos vaikka työpaikka lopettaa niin eikö jokin turva ole kiva ennen kuin löytää uuden työpaikan vai onko ulosotto kivempi eli kaikki etuudet mitkä poistetaan on työntekijöiltä pois no joo sossut tai sossu asiakkaat täytyisi lopettaa tai kaikkien saada sossusta rahaa niin siinä vääryyttä miksi toinen saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja toiselle sossu maksaa kaiken eikä ikinä tarvi mennä töihin ja saa siltikin paremmin rahaa kuin moni työläinen työstä itse olen sitä mieltä että kaikki etuudet takaisin ja enemmän etuuksia työntekijöille

        Nokun ne etuudet yleensä ei olekaan työtä tekeville ja sillä pärjääville, vaan niille joilla ei ole töitä tai tulot ei riitä kattamaan menoja. Alunperinhän kaikki tuet ovat tarkoitettu tilapäiseksi avuksi vaikeimman yli, muttei elinkeinoksi.

        Tuissa ei ole mitään vikaa, vaan siinä että niitä käytetään väärin!


      • lazyz
        lazyz kirjoitti:

        Nokun ne etuudet yleensä ei olekaan työtä tekeville ja sillä pärjääville, vaan niille joilla ei ole töitä tai tulot ei riitä kattamaan menoja. Alunperinhän kaikki tuet ovat tarkoitettu tilapäiseksi avuksi vaikeimman yli, muttei elinkeinoksi.

        Tuissa ei ole mitään vikaa, vaan siinä että niitä käytetään väärin!

        Ja onko vastikkeellisuudessa sinusta jotakin vikaa? Mitä vikaa? Miksi?

        Jopa sairaat ja vammaiset, vanhuksetkin joilla olisi jo mahdollisuus olla eläkkeellä vielä tekee duunia. Muttei työhön kykenevät, joille makoilu on mielekkäämpää. Kenenkään perseet ei kestä tätä menoa loputtomiin, että osa tekee ja osaa on tekevinään. Ja aika vähän on semmoisia esteitä etteikö jotain pystyisi tekemään kun liikkumaan kykenee, vaikka mykkänäkin.


      • kysympä.vain
        lazyz kirjoitti:

        Ja onko vastikkeellisuudessa sinusta jotakin vikaa? Mitä vikaa? Miksi?

        Jopa sairaat ja vammaiset, vanhuksetkin joilla olisi jo mahdollisuus olla eläkkeellä vielä tekee duunia. Muttei työhön kykenevät, joille makoilu on mielekkäämpää. Kenenkään perseet ei kestä tätä menoa loputtomiin, että osa tekee ja osaa on tekevinään. Ja aika vähän on semmoisia esteitä etteikö jotain pystyisi tekemään kun liikkumaan kykenee, vaikka mykkänäkin.

        saatko opiskeluaikanasi päivärahaa tai työmarkkinatukea ja ruokarahaa ja onko miehesi yrittäjä vai palkollinen


      • lazyz kirjoitti:

        Ja onko vastikkeellisuudessa sinusta jotakin vikaa? Mitä vikaa? Miksi?

        Jopa sairaat ja vammaiset, vanhuksetkin joilla olisi jo mahdollisuus olla eläkkeellä vielä tekee duunia. Muttei työhön kykenevät, joille makoilu on mielekkäämpää. Kenenkään perseet ei kestä tätä menoa loputtomiin, että osa tekee ja osaa on tekevinään. Ja aika vähän on semmoisia esteitä etteikö jotain pystyisi tekemään kun liikkumaan kykenee, vaikka mykkänäkin.

        Itsekin koen, että jotakin on tehtävä yhteiseksi hyväksi kykyjensä mukaan. Muuten olisi yhteiskunnassa vain Vapaamatkustaja?

        Muuten jos olisi yrittäjä niin ei ole niin paljon aikaa kirjoitella tänne. Itse kirjoittelin kesästä 2016 lähtien yhden Oy_Bimbo_Ab:n kanssa. On työnantaja ja yrittäjä. Hänellä ei ole ajoittain juuri mitään aikaa tai motiivia kirjoitella tänne. Joskus elokuussa hän on viimeksi kirjoittanut minulle jotain. Yrityksen pyörittäminen ja kaksi melko pientä lasta vievät aikaa. Tietysti voi olla niin, että miehen logiikassa kirjoittava hahmo on feikki, mutta itse uskon, että hän on todella kiireinen yrittäjä, jolla on hetkittäin aikaa palstailla. Jos on työläinen, opiskeija tai kotiäiti - niin silloin on enemmän aikaa kirjoitella tänne. Lisäksi voi olla kivempaa siinä, että ei ole niin sidottu siihen yritykseensä, joka vie paljon aikaa ja energiaa? Toisaalta menestyvällä yrittäjällä voi olla suurempia mahdollisuuksia toteuttaa taloudellsia panostuksia moniin asioihin: asuntoon, autoon, huvituksiin... Toisaalta hänellä ei ole niin paljon aikaa kirjoittaa palstalle?


      • lazyz
        kysympä.vain kirjoitti:

        saatko opiskeluaikanasi päivärahaa tai työmarkkinatukea ja ruokarahaa ja onko miehesi yrittäjä vai palkollinen

        Kysyt tätä miksi?


      • lazyz
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Itsekin koen, että jotakin on tehtävä yhteiseksi hyväksi kykyjensä mukaan. Muuten olisi yhteiskunnassa vain Vapaamatkustaja?

        Muuten jos olisi yrittäjä niin ei ole niin paljon aikaa kirjoitella tänne. Itse kirjoittelin kesästä 2016 lähtien yhden Oy_Bimbo_Ab:n kanssa. On työnantaja ja yrittäjä. Hänellä ei ole ajoittain juuri mitään aikaa tai motiivia kirjoitella tänne. Joskus elokuussa hän on viimeksi kirjoittanut minulle jotain. Yrityksen pyörittäminen ja kaksi melko pientä lasta vievät aikaa. Tietysti voi olla niin, että miehen logiikassa kirjoittava hahmo on feikki, mutta itse uskon, että hän on todella kiireinen yrittäjä, jolla on hetkittäin aikaa palstailla. Jos on työläinen, opiskeija tai kotiäiti - niin silloin on enemmän aikaa kirjoitella tänne. Lisäksi voi olla kivempaa siinä, että ei ole niin sidottu siihen yritykseensä, joka vie paljon aikaa ja energiaa? Toisaalta menestyvällä yrittäjällä voi olla suurempia mahdollisuuksia toteuttaa taloudellsia panostuksia moniin asioihin: asuntoon, autoon, huvituksiin... Toisaalta hänellä ei ole niin paljon aikaa kirjoittaa palstalle?

        Kyllä jotain olisi tehtävä, jos pitkiä aikoja saa tukea. Jotain mikä edistää työllistymistä ja pois pääsyä kuilusta. Ettei tuista tule pysyvä elinkeino, vaan tilapäinen tuki kohti omilla jaloilla seisomiseen.

        Aina ei saa juuri sitä unelma jobia, mutta sitä kohti voi pyrkiä paremmin olemalla aktiivinen passiivisuuden sijaan.


        Yrittäjä on periaatteessa aina töissä. Vastuu kulkee mukana kaikkialle lomillakin..kyllä kai aikaa voi kukin pilkkoa kuinka tykkää. Jotkut pystyy näpyttelemään töissäkin tänne. Riippuu töistä. Mä en pysty puhelimella leikkimään työpäiväni aikana, kädet on jatkuvasti työssä kiinni.

        Tauoilla vois, vaan ei viitti kun juttelen silloin mielummin työpaikan ihmisten kanssa. Puhelin kaivetaan palstaa varten juuri kun on herätty ja muksut nukkuu tai ovat puuhissaan ja on hetki omaa aikaa. Muissa maailmoissa.


      • ajatukset.eri
        lazyz kirjoitti:

        Kysyt tätä miksi?

        mitä jos miehesi firma tai työpaikka lopetetaan ja miehesi jää työttömäksi ja sinä et löydäkkään heti työpaikkaa vaan joutuisit työttömäksi niin olisiko hyvä jos saisitte työttömyyskorvausta ja miehesi saisi ilman karenssia työttömyyskorvausta niin minusta olisi hienoa että saisitte vai olisiko se kivempaa ettette saisi mitään ja toivottavasti ette ole velkaa tai jotain laskuja ei tule esim autoveroa tai vakuutusmaksua tai puhelin laskuja ja joutuisitte ulosottoon niin nyt ei ole ilkeilyä vaan onko meillä eri ajatusmaailma tai aatteet tai arvot ja jos liitolle olet maksanut vuosia niin minusta olisi kiva kun joutuu työttömäksi niin jokainen ihminen saa päivärahaa tai työmarkkinatukea ja vastikkeesta eikö silloin jos töitä tekee niin kuuluisi maksaa palkkaa eli toivot palkkoja pois ja tilalle aluksi työmarkkinatukea ja tulevaisuudessa sekin pois ja paikallinen sopiminen ja sovitte palkaksi 1,02 euroa tunti ja saat lopputilin jos joku toinen tekee 0,95 euroa tunti mutta voi olla nyt jotain mitä en ymmärrä ja minusta tes on hyvä kun on minimipalkka mutta työnantajat haluaa tessin pois


      • lazyz kirjoitti:

        Kyllä jotain olisi tehtävä, jos pitkiä aikoja saa tukea. Jotain mikä edistää työllistymistä ja pois pääsyä kuilusta. Ettei tuista tule pysyvä elinkeino, vaan tilapäinen tuki kohti omilla jaloilla seisomiseen.

        Aina ei saa juuri sitä unelma jobia, mutta sitä kohti voi pyrkiä paremmin olemalla aktiivinen passiivisuuden sijaan.


        Yrittäjä on periaatteessa aina töissä. Vastuu kulkee mukana kaikkialle lomillakin..kyllä kai aikaa voi kukin pilkkoa kuinka tykkää. Jotkut pystyy näpyttelemään töissäkin tänne. Riippuu töistä. Mä en pysty puhelimella leikkimään työpäiväni aikana, kädet on jatkuvasti työssä kiinni.

        Tauoilla vois, vaan ei viitti kun juttelen silloin mielummin työpaikan ihmisten kanssa. Puhelin kaivetaan palstaa varten juuri kun on herätty ja muksut nukkuu tai ovat puuhissaan ja on hetki omaa aikaa. Muissa maailmoissa.

        lazyz: "Tauoilla vois, vaan ei viitti kun juttelen silloin mielummin työpaikan ihmisten kanssa. Puhelin kaivetaan palstaa varten juuri kun on herätty ja muksut nukkuu tai ovat puuhissaan ja on hetki omaa aikaa. Muissa maailmoissa."

        Itsen en juuri puhelinta käytä täällä kirjoitteluun, sillä pitemmissä ketjuissa ei meinaa saada auki vastauksia. Sen takia en käytä puhelinta täällä kirjoitteluun. Aamulla kirjoittelen kotona tai yliopistolla. Sitten syönnin tienoilla tarkasta yliopistolla täällä kirjoiteltua yleensä. Sitten käyn toisen kerran syömässä neljän jälkeen. Silloin tulee käytyä myös yliopistolla koneella. Nyt ryhdyin jo kello 20 jälkeen nukkumaan, mutta sitten ei tullutkaan uni silmään ja tuli ajatus, että joku on kenties kirjoittanut minulle. Menin inboxiin ja vastasin sinulle! Aikaa näyttää tällä hetkellä olla tänne kirjoitteluun, mutta jostain syystä tuntuu siltä, että ei sitä pitkään jatku. Toisaalta ei täällä viihtyisi, jos kukaan ei sinulle vastaisi.

        Jos minusta tulee kirjailija - niin silloin katson itseni yrittäjäksi, joka joutuu käyttämään kirjoittamisen ammattilaisena suurimman kirjoittamisajasta kirjoihinsa. Sen jälkeen en roiku täällä palstoilla juuri ollenkaan ilmeisesti.

        Hyvää yötä, sillä kohta alan nukkumaan!


      • sossulaiset.töihin

        niin anteeksi luulin että tarkoitat tuet pois ja palkat pois ja minulla on vakituinen työpaikka ja tiedän että on kahdenlaisia työttömiä niin toiset on töissä kursseilla työttömänä ja taas töissä määräaikaisissa hommissa ja toiset sosiaalitoimisto maksaa kaiken eikä koskaan ole olleet missään niin reilua että kaikki työttömät joko kelan rahalle tai sossurahalle ja totta kai voidaan tehdä että jokainen työtön vuorollaan palkka töihin vaikka 1v ja vaihdetaan työttömiä niin miksi sosiaalitoimen työttömät eivät joudu töihin tai kursseille niin naapurissani asuu nuori pariskunta naisella toisessa rappuussa kämppä ja miehellä naapurissa heillä lapsi kumpikin on hyvin voivia mutta sossulaisia ei koskaan ollut missään niin miksi he saavat olla kotona minusta se on väärin ja eikös heillä nouse sossuraha kun joku toinen kelan työtön ei ole aktiivinen ja päiväraha tippuu ja siinäkin vääryyttä miksi toisella nousee ja toisella laskee rahan saanti


      • lazyz
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        lazyz: "Tauoilla vois, vaan ei viitti kun juttelen silloin mielummin työpaikan ihmisten kanssa. Puhelin kaivetaan palstaa varten juuri kun on herätty ja muksut nukkuu tai ovat puuhissaan ja on hetki omaa aikaa. Muissa maailmoissa."

        Itsen en juuri puhelinta käytä täällä kirjoitteluun, sillä pitemmissä ketjuissa ei meinaa saada auki vastauksia. Sen takia en käytä puhelinta täällä kirjoitteluun. Aamulla kirjoittelen kotona tai yliopistolla. Sitten syönnin tienoilla tarkasta yliopistolla täällä kirjoiteltua yleensä. Sitten käyn toisen kerran syömässä neljän jälkeen. Silloin tulee käytyä myös yliopistolla koneella. Nyt ryhdyin jo kello 20 jälkeen nukkumaan, mutta sitten ei tullutkaan uni silmään ja tuli ajatus, että joku on kenties kirjoittanut minulle. Menin inboxiin ja vastasin sinulle! Aikaa näyttää tällä hetkellä olla tänne kirjoitteluun, mutta jostain syystä tuntuu siltä, että ei sitä pitkään jatku. Toisaalta ei täällä viihtyisi, jos kukaan ei sinulle vastaisi.

        Jos minusta tulee kirjailija - niin silloin katson itseni yrittäjäksi, joka joutuu käyttämään kirjoittamisen ammattilaisena suurimman kirjoittamisajasta kirjoihinsa. Sen jälkeen en roiku täällä palstoilla juuri ollenkaan ilmeisesti.

        Hyvää yötä, sillä kohta alan nukkumaan!

        Hyvää yötä!☺️

        Käyn itsekin kohta nukkumaan ( flunssa väsyttää), kun olen katsonut uusi elämä etelässä uusimman jakson. Eilen nukahdin jakson äärelle. 😃

        Palataan!


      • lazyz kirjoitti:

        Hyvää yötä!☺️

        Käyn itsekin kohta nukkumaan ( flunssa väsyttää), kun olen katsonut uusi elämä etelässä uusimman jakson. Eilen nukahdin jakson äärelle. 😃

        Palataan!

        Palataan asiaan tai johonkin toiseen aiheeseen! Hyvää yötä ja enkelten kuvia! Toivottavasti perheen pienimmät nukkuvat jo kiltisti! :)


      • kumma.juttu kirjoitti:

        no joo itsekkin olen työläinen mutta moni työntekijä täälläkin tykkää kun 24 tunnin pakkotyöleirit tulisi ja ruokapalkalla itse työläisenä en ymmärrä sitä eli työntekijät haluaa syödä työntekijöiltä kaikki pois ja taas työnantajat vetää yhtä köyttä niin miksi työntekijät haluaa palkkansa pienemmäksi lomat pois pitempää päivää tai työttömyysetuudet pois jos vaikka työpaikka lopettaa niin eikö jokin turva ole kiva ennen kuin löytää uuden työpaikan vai onko ulosotto kivempi eli kaikki etuudet mitkä poistetaan on työntekijöiltä pois no joo sossut tai sossu asiakkaat täytyisi lopettaa tai kaikkien saada sossusta rahaa niin siinä vääryyttä miksi toinen saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja toiselle sossu maksaa kaiken eikä ikinä tarvi mennä töihin ja saa siltikin paremmin rahaa kuin moni työläinen työstä itse olen sitä mieltä että kaikki etuudet takaisin ja enemmän etuuksia työntekijöille

        Katsokun on köyhyys raja ja palkka on pienempi kuin kuin köyhyysraja.


      • Valheita syötät. Kaikki saa asumisentuen joiden tulot rikkoo sen rajapyykin eikä vaadi olla työtön tai että vähemmän pärjäisi myös työssä käyvät saavat. Toimeentulotuki on tarkoitus pitää köyhyys raja kohtuullisena mutta mitä sinäkään edes tiedät köyhyydestä.


      • Esimerkinkautta

        Jos ajattelee ihmisiä laumaksi vedessä paikallaan polkevia ihmisiä... siis vedessä. Niin paras tilannehan on, että siinä pinnalla kestää ihan itse, mutta onhan se hyvä, että vierellä polkevat auttaa, ettei huku, jos ei jaksa tai pysty polkemaan itse. Mutta tässä on hyvä huomata nämä ääripäät.

        Ne jotka koittavat nousta muitten päälle hyötymään muista, revitään alas ja runnotaan jalkoihin ja heidät hukutetaan. Ja ne, jotka eivät itse missään vaiheessa ala potkimaan tippuvat aikanaan muiden lähelläolijoitten enää jaksamatta auttaa heitä ja he hukkuvat.

        Nythän näissä tukikeskusteluissa on tämä viimeksi mainittu tukitoimilla elävä aines ollut puheessa. Miten he voivat perustella, että toisien pitäisi heitä kannatella pinnalla, jos he eivät näytäkään merkkejä tekevänsä sitä myös takaisinpäin, tai potkivansa vettä itse milloinkaan?


      • reilua.olisi
        valtakunta kirjoitti:

        Katsokun on köyhyys raja ja palkka on pienempi kuin kuin köyhyysraja.

        se vääryys on kun kaikki ei saa sieltä mitään niin sekin on väärin kun käy töissä ja joutuu silti hakemaan sossusta rahaa kun palkka on alle tessien eikä palkka riitä edes vuokraan mutta eikö sosiskin voisi etsiä työkkärin kanssa parempi palkkaisempaa työpaikkaa jotta pääsee pois sossu asiakkuudesta niin töistä täytyisi maksaa sellaista palkkaa että sillä elää ja miksi kannattaa tehdä töitä niin kyllä kelan työtönkin tai matalapalkkainenkin haluaa uudet sohvat yms ilmaiseksi tai kuukauden ruuat ja merkki vaatteet joka päivä eri vaatteet yms niin ei työläisellä le varaa ostella noita eikä kelan työttömällä ja vuodesta toiseen samat saa kaiken ja toiset ei mitään niin vaihdettais välillä osia että sossulainen menee töihin ja työläinen ja kelan työtön menee sossuun jolle maksetaan kaikki niin vaihdetaan osia aina 5v välein reilua


      • reilua.olisi kirjoitti:

        se vääryys on kun kaikki ei saa sieltä mitään niin sekin on väärin kun käy töissä ja joutuu silti hakemaan sossusta rahaa kun palkka on alle tessien eikä palkka riitä edes vuokraan mutta eikö sosiskin voisi etsiä työkkärin kanssa parempi palkkaisempaa työpaikkaa jotta pääsee pois sossu asiakkuudesta niin töistä täytyisi maksaa sellaista palkkaa että sillä elää ja miksi kannattaa tehdä töitä niin kyllä kelan työtönkin tai matalapalkkainenkin haluaa uudet sohvat yms ilmaiseksi tai kuukauden ruuat ja merkki vaatteet joka päivä eri vaatteet yms niin ei työläisellä le varaa ostella noita eikä kelan työttömällä ja vuodesta toiseen samat saa kaiken ja toiset ei mitään niin vaihdettais välillä osia että sossulainen menee töihin ja työläinen ja kelan työtön menee sossuun jolle maksetaan kaikki niin vaihdetaan osia aina 5v välein reilua

        En ole mitään huonekalua saanut uutena muutakun kuin säästämällä. Enkä merkkivaatteitakaa saanut kuin kirpparilta ostamalla, en edes tunne niitä mikä on hyvä.

        Perus housut maksaa lapselle 8euroa prismassa taas kirpparilta etsin 1.5-2euroon maksimissaan viimeksi kävin kerran puolivuotta sitten kun ei kerkeä. Torista löytyy myös jotain.

        Voit uskoa mitä sattuu ainakaan meillä ei ole varaa noihin. Ei ole mattoja ei verhoja vai kello seinällä

        Silloin kun mies töissä oli meillä oli noi.

        Kumisaappaita ei ole vanhimaiselle ja pienet seuraavalla ja nekin saa katsoa sen mukaan että menisi seuraavalle mutta harvoin mikään säilyy enää niin pitkään ja kumikin hapristuu.


      • opettele.lukemaan
        valtakunta kirjoitti:

        Valheita syötät. Kaikki saa asumisentuen joiden tulot rikkoo sen rajapyykin eikä vaadi olla työtön tai että vähemmän pärjäisi myös työssä käyvät saavat. Toimeentulotuki on tarkoitus pitää köyhyys raja kohtuullisena mutta mitä sinäkään edes tiedät köyhyydestä.

        Nokun ne etuudet yleensä ei olekaan työtä tekeville ja sillä pärjääville, vaan niille joilla ei ole töitä tai tulot ei riitä kattamaan menoja.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        En ole mitään huonekalua saanut uutena muutakun kuin säästämällä. Enkä merkkivaatteitakaa saanut kuin kirpparilta ostamalla, en edes tunne niitä mikä on hyvä.

        Perus housut maksaa lapselle 8euroa prismassa taas kirpparilta etsin 1.5-2euroon maksimissaan viimeksi kävin kerran puolivuotta sitten kun ei kerkeä. Torista löytyy myös jotain.

        Voit uskoa mitä sattuu ainakaan meillä ei ole varaa noihin. Ei ole mattoja ei verhoja vai kello seinällä

        Silloin kun mies töissä oli meillä oli noi.

        Kumisaappaita ei ole vanhimaiselle ja pienet seuraavalla ja nekin saa katsoa sen mukaan että menisi seuraavalle mutta harvoin mikään säilyy enää niin pitkään ja kumikin hapristuu.

        Olisit sinäkin tehnyt vain yhden tai kaksi lasta, etkä kuutta. Ei olisi noin vaikeaa.


      • lazyz
        opettele.lukemaan kirjoitti:

        Nokun ne etuudet yleensä ei olekaan työtä tekeville ja sillä pärjääville, vaan niille joilla ei ole töitä tai tulot ei riitä kattamaan menoja.

        Juu, siinä lukee TAI tulot ei riitä. Valtakunta ei jaksa lukea ajatuksella, kun on kiire sanomaan valehtelijaksi.

        Köyhyydestä voisin hälle kertoa muutaman tarinan. Mutta en viitsi, ei näe omilta ongelmiltaan, että muillakin on niitä ollut ja selvitä on pitänyt. Sen verran lapsellinen minä minä uho on päällä nyt. 🤣

        Öitä.


      • en.sinua.tarkoittanut
        valtakunta kirjoitti:

        En ole mitään huonekalua saanut uutena muutakun kuin säästämällä. Enkä merkkivaatteitakaa saanut kuin kirpparilta ostamalla, en edes tunne niitä mikä on hyvä.

        Perus housut maksaa lapselle 8euroa prismassa taas kirpparilta etsin 1.5-2euroon maksimissaan viimeksi kävin kerran puolivuotta sitten kun ei kerkeä. Torista löytyy myös jotain.

        Voit uskoa mitä sattuu ainakaan meillä ei ole varaa noihin. Ei ole mattoja ei verhoja vai kello seinällä

        Silloin kun mies töissä oli meillä oli noi.

        Kumisaappaita ei ole vanhimaiselle ja pienet seuraavalla ja nekin saa katsoa sen mukaan että menisi seuraavalle mutta harvoin mikään säilyy enää niin pitkään ja kumikin hapristuu.

        kyllä toiset saa ja kuullut että kun ostaa niin vie kuitin sossuun niin maksavat sen takaisin ja enkä sinua tarkoittanut ja paha mieli tulee kun joudutte köyhyydessä elämään niin en kenellekkään toivo köyhyyttä niin ei köyhänä kivaa ole ja toivon että löytäisitte hyvä palkkaiset työt tai voitatte lottovoiton ja tosiaan tarkoitin yleisesti


      • lazyz kirjoitti:

        Olisit sinäkin tehnyt vain yhden tai kaksi lasta, etkä kuutta. Ei olisi noin vaikeaa.

        Ainoa vaikeuden tehnyt vieläkin esikoisen huolehtimen teen lapset koska haluan huolehtia myös esikoisesta täysin ja rakastan lapsia joka lapsi on ihana.

        Esikoinen ei käy tällä hetkellä kuin kolmea tuntia koulussa ja joudun hakemaan jatkuvasti koulusta kun on jumissa.
        Ettei minulla ole mahdollista opiskeluun olen opiskelut aloittanut 5 kertaa ja lopettanut saman verran.
        Oon miettinyt monia tapoja joten minä en voi tyytyä osaani.

        Mitään järkeä minun ei ole laiminlyödä esikoisen kasvatusta kun tarvitsee enemmän ikäistään , eihän missään mene yksin kuin koulumatkan ja koulussa ja nuorisokeskuksella(eikä täällä edes ongelmia ollut)ja sekä harrastuksissa( on ollut ongelmia joten olen joutunut vahtaan koska käsky tuli joku olla läsnä viime vuonna) ja kaikki lapset kasvavat oppimalla asioita esikoinen vain hitaammin sosiaaliset tilanteet(vaikka sekin on päiväkodissa ollut koko 8tuntisen koska kuvittelin heidän osaavan paremmin)


      • toivot.kostoa
        lazyz kirjoitti:

        Juu, siinä lukee TAI tulot ei riitä. Valtakunta ei jaksa lukea ajatuksella, kun on kiire sanomaan valehtelijaksi.

        Köyhyydestä voisin hälle kertoa muutaman tarinan. Mutta en viitsi, ei näe omilta ongelmiltaan, että muillakin on niitä ollut ja selvitä on pitänyt. Sen verran lapsellinen minä minä uho on päällä nyt. 🤣

        Öitä.

        minusta tuntuu että olet vuosia ollut kotona työttömänä ja nyt jouduit kouluun opiskelemaan ja nyt sinua harmittaa se ja haluat ja toivot kostoa eli toivot että muut menettäisi päivärahansa ja joutuisi töihin tai kouluun niin ehkä pelkäät että kun koulu loppuu niin et saa enään olla kotona vaan joudut tekemään töitä


      • valtakunta kirjoitti:

        Ainoa vaikeuden tehnyt vieläkin esikoisen huolehtimen teen lapset koska haluan huolehtia myös esikoisesta täysin ja rakastan lapsia joka lapsi on ihana.

        Esikoinen ei käy tällä hetkellä kuin kolmea tuntia koulussa ja joudun hakemaan jatkuvasti koulusta kun on jumissa.
        Ettei minulla ole mahdollista opiskeluun olen opiskelut aloittanut 5 kertaa ja lopettanut saman verran.
        Oon miettinyt monia tapoja joten minä en voi tyytyä osaani.

        Mitään järkeä minun ei ole laiminlyödä esikoisen kasvatusta kun tarvitsee enemmän ikäistään , eihän missään mene yksin kuin koulumatkan ja koulussa ja nuorisokeskuksella(eikä täällä edes ongelmia ollut)ja sekä harrastuksissa( on ollut ongelmia joten olen joutunut vahtaan koska käsky tuli joku olla läsnä viime vuonna) ja kaikki lapset kasvavat oppimalla asioita esikoinen vain hitaammin sosiaaliset tilanteet(vaikka sekin on päiväkodissa ollut koko 8tuntisen koska kuvittelin heidän osaavan paremmin)

        Siis ikäistään tukea tarvitsee enemmän.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Ainoa vaikeuden tehnyt vieläkin esikoisen huolehtimen teen lapset koska haluan huolehtia myös esikoisesta täysin ja rakastan lapsia joka lapsi on ihana.

        Esikoinen ei käy tällä hetkellä kuin kolmea tuntia koulussa ja joudun hakemaan jatkuvasti koulusta kun on jumissa.
        Ettei minulla ole mahdollista opiskeluun olen opiskelut aloittanut 5 kertaa ja lopettanut saman verran.
        Oon miettinyt monia tapoja joten minä en voi tyytyä osaani.

        Mitään järkeä minun ei ole laiminlyödä esikoisen kasvatusta kun tarvitsee enemmän ikäistään , eihän missään mene yksin kuin koulumatkan ja koulussa ja nuorisokeskuksella(eikä täällä edes ongelmia ollut)ja sekä harrastuksissa( on ollut ongelmia joten olen joutunut vahtaan koska käsky tuli joku olla läsnä viime vuonna) ja kaikki lapset kasvavat oppimalla asioita esikoinen vain hitaammin sosiaaliset tilanteet(vaikka sekin on päiväkodissa ollut koko 8tuntisen koska kuvittelin heidän osaavan paremmin)

        Kukaan tuskin epäilee, ettekö rakastaisi jokaista lastasi. Normaalit vanhemmat rakastaa. Mutta jos on jo alkuunsa vaikeuksia selvitä ja ongelmat tuppaa kasaantumaan, niin en ymmärrä miten ei tule mieleen ettei nyt ainakaan helpotu ja vähene, mitä useampi lapsi on vastuulla ja leipää pyytämässä.

        Vauvakuume, rakkaus lapsiin tms. ei saisi sumentaa järkeä ja unohtaa realiteetteja, omia resursseja. En epäile rakkauttasi, epäilen ainoastaan järkevyyttäsi tässä asiassa. Miksi ajatte itsenne ahtaalle tieten tahtoen lisääntymällä, kun olemassa olevat ongelmatkin ovat jo tiedossa ja työnalla?

        Sori jos loukkaan, mutta en voi olla ihmettelemättä logiikkaanne tässä asiassa. Nyt en jää varttumaan vastaustasi, näen sen huomenna mikäli jotakin vastaat.

        Toivoisin vain enemmän harkintaa tuohon teidän hädin tuskin käsissä pysyvään kuvioonne. Mitä vähempi perheessä on kärsijöitä, sen parempi mun logiikalla. Mihin rahkeet oikeesti riittää. Ei pelkän tunteen ajamana kannata ehkä lisääntyä..vaan se järki mukana. Sanoit olevasi järki ihminen, moitit tunneihmisiä mutta minusta tuossa kohtaa järki on sinulta loppunut.


      • lazyz
        toivot.kostoa kirjoitti:

        minusta tuntuu että olet vuosia ollut kotona työttömänä ja nyt jouduit kouluun opiskelemaan ja nyt sinua harmittaa se ja haluat ja toivot kostoa eli toivot että muut menettäisi päivärahansa ja joutuisi töihin tai kouluun niin ehkä pelkäät että kun koulu loppuu niin et saa enään olla kotona vaan joudut tekemään töitä

        Olen omaehtoinen opiskelija. Teen sitä koska haluan ammatin jossa viihdyn ja työllistyn. En pakosta. Jätin perhevapaat kesken ja löhdin kouluun. Parempi kuin odotella toimettomana ihmettä.☺️

        Turhaan koitat minua loukata, mä olen eteenpäin pyrkivä ja menevä tyyppi. Tiedän vahvuuteni ja heikkouteni..ja teen ratkaisuja heikkouksista poispäin.


      • tuskin.varaa.haukkua
        lazyz kirjoitti:

        Olen omaehtoinen opiskelija. Teen sitä koska haluan ammatin jossa viihdyn ja työllistyn. En pakosta. Jätin perhevapaat kesken ja löhdin kouluun. Parempi kuin odotella toimettomana ihmettä.☺️

        Turhaan koitat minua loukata, mä olen eteenpäin pyrkivä ja menevä tyyppi. Tiedän vahvuuteni ja heikkouteni..ja teen ratkaisuja heikkouksista poispäin.

        ei sinua kukaan ole loukata tarkoittanut vaan epäilen että keksit nyt omatoimi opiskeluja kun 110v olet ollut työttömänä ja muka perhevapaat yhtäkkiä lopetit ja menit omakustantaiselle kouluun eli et saa päivärahaa etkä ruokarahaa minusta sossu tai työkkäri on pakottanut töihin ja valitsit koulun veikkaan että pelaat jotain kieroa peliä ja eikö sinullakin ole 3 lasta ja entä jos kaikki miehesi olisi tehnyt sinut raskaaksi mutta ei kukaan voi sanoa montako lasta saa tehdä niin niitä saa tehdä et sinä sitä määrää ellet ole jeesus niin miksi haukut valtakuntaa joka huolehtii lapsistaan niin etkös sanonut joskus ettet jaksa katsella miestäsi ja lapsiasi etkä halua viettää heidän kanssaan aikaa tai grilla makkaraa heidän kanssaan ja pian poistit aloituksen sen sanottuasi ja eikö nykyisen vai oliko se entisen kaverit olleet juoppoja ja sossulaisia ja olit heidän kanssaan ja saanut kuvat että olet ollut vuosia täällä että työtön olet ollut eli jouduit töihin ja valitsit koulun jostakin syystä pääseekö sillä takaisin sossuun


      • Omaehtoinenopiskelu
        tuskin.varaa.haukkua kirjoitti:

        ei sinua kukaan ole loukata tarkoittanut vaan epäilen että keksit nyt omatoimi opiskeluja kun 110v olet ollut työttömänä ja muka perhevapaat yhtäkkiä lopetit ja menit omakustantaiselle kouluun eli et saa päivärahaa etkä ruokarahaa minusta sossu tai työkkäri on pakottanut töihin ja valitsit koulun veikkaan että pelaat jotain kieroa peliä ja eikö sinullakin ole 3 lasta ja entä jos kaikki miehesi olisi tehnyt sinut raskaaksi mutta ei kukaan voi sanoa montako lasta saa tehdä niin niitä saa tehdä et sinä sitä määrää ellet ole jeesus niin miksi haukut valtakuntaa joka huolehtii lapsistaan niin etkös sanonut joskus ettet jaksa katsella miestäsi ja lapsiasi etkä halua viettää heidän kanssaan aikaa tai grilla makkaraa heidän kanssaan ja pian poistit aloituksen sen sanottuasi ja eikö nykyisen vai oliko se entisen kaverit olleet juoppoja ja sossulaisia ja olit heidän kanssaan ja saanut kuvat että olet ollut vuosia täällä että työtön olet ollut eli jouduit töihin ja valitsit koulun jostakin syystä pääseekö sillä takaisin sossuun

        http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/omaehtoinen_opiskelu/index.html

        Lähde Te-palvelut


      • olet.ilkeä.muille
        tuskin.varaa.haukkua kirjoitti:

        ei sinua kukaan ole loukata tarkoittanut vaan epäilen että keksit nyt omatoimi opiskeluja kun 110v olet ollut työttömänä ja muka perhevapaat yhtäkkiä lopetit ja menit omakustantaiselle kouluun eli et saa päivärahaa etkä ruokarahaa minusta sossu tai työkkäri on pakottanut töihin ja valitsit koulun veikkaan että pelaat jotain kieroa peliä ja eikö sinullakin ole 3 lasta ja entä jos kaikki miehesi olisi tehnyt sinut raskaaksi mutta ei kukaan voi sanoa montako lasta saa tehdä niin niitä saa tehdä et sinä sitä määrää ellet ole jeesus niin miksi haukut valtakuntaa joka huolehtii lapsistaan niin etkös sanonut joskus ettet jaksa katsella miestäsi ja lapsiasi etkä halua viettää heidän kanssaan aikaa tai grilla makkaraa heidän kanssaan ja pian poistit aloituksen sen sanottuasi ja eikö nykyisen vai oliko se entisen kaverit olleet juoppoja ja sossulaisia ja olit heidän kanssaan ja saanut kuvat että olet ollut vuosia täällä että työtön olet ollut eli jouduit töihin ja valitsit koulun jostakin syystä pääseekö sillä takaisin sossuun

        ja nyt haluat kaikilta pois kaikki etuudet kun sinua vi.uttaa kun jouduit töihin ja joudut


      • lazyz kirjoitti:

        Kukaan tuskin epäilee, ettekö rakastaisi jokaista lastasi. Normaalit vanhemmat rakastaa. Mutta jos on jo alkuunsa vaikeuksia selvitä ja ongelmat tuppaa kasaantumaan, niin en ymmärrä miten ei tule mieleen ettei nyt ainakaan helpotu ja vähene, mitä useampi lapsi on vastuulla ja leipää pyytämässä.

        Vauvakuume, rakkaus lapsiin tms. ei saisi sumentaa järkeä ja unohtaa realiteetteja, omia resursseja. En epäile rakkauttasi, epäilen ainoastaan järkevyyttäsi tässä asiassa. Miksi ajatte itsenne ahtaalle tieten tahtoen lisääntymällä, kun olemassa olevat ongelmatkin ovat jo tiedossa ja työnalla?

        Sori jos loukkaan, mutta en voi olla ihmettelemättä logiikkaanne tässä asiassa. Nyt en jää varttumaan vastaustasi, näen sen huomenna mikäli jotakin vastaat.

        Toivoisin vain enemmän harkintaa tuohon teidän hädin tuskin käsissä pysyvään kuvioonne. Mitä vähempi perheessä on kärsijöitä, sen parempi mun logiikalla. Mihin rahkeet oikeesti riittää. Ei pelkän tunteen ajamana kannata ehkä lisääntyä..vaan se järki mukana. Sanoit olevasi järki ihminen, moitit tunneihmisiä mutta minusta tuossa kohtaa järki on sinulta loppunut.

        Koska lapset on mun elämänvanoni sekö elämäni lekkini ja mitään muuta en osaa kuin kasvattaa lapsia. Joten olen aina halunnut olla suurperheen äiti ja sitä tulen olemaan köyhyydestä huolimatta.


      • Ällöänuuska
        tuskin.varaa.haukkua kirjoitti:

        ei sinua kukaan ole loukata tarkoittanut vaan epäilen että keksit nyt omatoimi opiskeluja kun 110v olet ollut työttömänä ja muka perhevapaat yhtäkkiä lopetit ja menit omakustantaiselle kouluun eli et saa päivärahaa etkä ruokarahaa minusta sossu tai työkkäri on pakottanut töihin ja valitsit koulun veikkaan että pelaat jotain kieroa peliä ja eikö sinullakin ole 3 lasta ja entä jos kaikki miehesi olisi tehnyt sinut raskaaksi mutta ei kukaan voi sanoa montako lasta saa tehdä niin niitä saa tehdä et sinä sitä määrää ellet ole jeesus niin miksi haukut valtakuntaa joka huolehtii lapsistaan niin etkös sanonut joskus ettet jaksa katsella miestäsi ja lapsiasi etkä halua viettää heidän kanssaan aikaa tai grilla makkaraa heidän kanssaan ja pian poistit aloituksen sen sanottuasi ja eikö nykyisen vai oliko se entisen kaverit olleet juoppoja ja sossulaisia ja olit heidän kanssaan ja saanut kuvat että olet ollut vuosia täällä että työtön olet ollut eli jouduit töihin ja valitsit koulun jostakin syystä pääseekö sillä takaisin sossuun

        Kirjoitat joko ilman pisteitä tai sitten pätkimällä isoja alkukirjaimia joka sanan eteen. Mutta tuota uhriutumista on kummallakin tavalla esillä. Hyi vittu!


      • lazyz kirjoitti:

        Kukaan tuskin epäilee, ettekö rakastaisi jokaista lastasi. Normaalit vanhemmat rakastaa. Mutta jos on jo alkuunsa vaikeuksia selvitä ja ongelmat tuppaa kasaantumaan, niin en ymmärrä miten ei tule mieleen ettei nyt ainakaan helpotu ja vähene, mitä useampi lapsi on vastuulla ja leipää pyytämässä.

        Vauvakuume, rakkaus lapsiin tms. ei saisi sumentaa järkeä ja unohtaa realiteetteja, omia resursseja. En epäile rakkauttasi, epäilen ainoastaan järkevyyttäsi tässä asiassa. Miksi ajatte itsenne ahtaalle tieten tahtoen lisääntymällä, kun olemassa olevat ongelmatkin ovat jo tiedossa ja työnalla?

        Sori jos loukkaan, mutta en voi olla ihmettelemättä logiikkaanne tässä asiassa. Nyt en jää varttumaan vastaustasi, näen sen huomenna mikäli jotakin vastaat.

        Toivoisin vain enemmän harkintaa tuohon teidän hädin tuskin käsissä pysyvään kuvioonne. Mitä vähempi perheessä on kärsijöitä, sen parempi mun logiikalla. Mihin rahkeet oikeesti riittää. Ei pelkän tunteen ajamana kannata ehkä lisääntyä..vaan se järki mukana. Sanoit olevasi järki ihminen, moitit tunneihmisiä mutta minusta tuossa kohtaa järki on sinulta loppunut.

        Sitä paitsi pojalla vaikeutuu eikä niinpäin mennyt että helpottuu koska ikäisensä eivät leiki enää ja poikani leikkii ja kiltti lapsi aina ollut rehellinen ja ihana ja sekä huomaavainen. Ongelma on koulu ei poika.


      • Ällöänuuska kirjoitti:

        Kirjoitat joko ilman pisteitä tai sitten pätkimällä isoja alkukirjaimia joka sanan eteen. Mutta tuota uhriutumista on kummallakin tavalla esillä. Hyi vittu!

        .. Taasko Palstan Tunnetuin NarsuMarsuPuska Narisee Narsustellen Puskasa.. Älä ProjiSoi itteäs.. Sun Eväät.. Ei Ol Mun.. Ja jos nyt Puskassa Narisee joku Muu NarsuMarsu PsykoosiPotilas, niin ei muuta kuin Paranemisia.. Psykoosista ehkä ajan kanssa parantuu.. ;P

        https://meemi.info/images/d/d3/Kohti_psykoosia.jpg

        .. Mut NarsuMarsuuden ParantumisEnnuste on Aikast Olematon.. Kuten Hyvin Tierämme.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Taasko Palstan Tunnetuin NarsuMarsuPuska Narisee Narsustellen Puskasa.. Älä ProjiSoi itteäs.. Sun Eväät.. Ei Ol Mun.. Ja jos nyt Puskassa Narisee joku Muu NarsuMarsu PsykoosiPotilas, niin ei muuta kuin Paranemisia.. Psykoosista ehkä ajan kanssa parantuu.. ;P

        https://meemi.info/images/d/d3/Kohti_psykoosia.jpg

        .. Mut NarsuMarsuuden ParantumisEnnuste on Aikast Olematon.. Kuten Hyvin Tierämme.. ;D

        .. Koska.. Veri (Geenit) Pitäis Vaihtaa.. ;D


      • opettele.lukemaan kirjoitti:

        Nokun ne etuudet yleensä ei olekaan työtä tekeville ja sillä pärjääville, vaan niille joilla ei ole töitä tai tulot ei riitä kattamaan menoja.

        Opettele lukemaan
        ”Tuissa ei ole mitään vikaa, vaan siinä että niitä käytetään väärin!”
        Tukia ei käytetä väärin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sitä paitsi pojalla vaikeutuu eikä niinpäin mennyt että helpottuu koska ikäisensä eivät leiki enää ja poikani leikkii ja kiltti lapsi aina ollut rehellinen ja ihana ja sekä huomaavainen. Ongelma on koulu ei poika.

        Ja lapset ei vaikeita vaan ongelma on siellä koulussa ei kotona. Minä teen mielelläni osani mutta sinä et ole kuin kapeakatseinen ja huono katseinen

        Teen nytkin järkisyistä lapsia , että tuen esikoista olemalla kotona, en tunteen ja miksi en väsyisi en ole kone kyllä minä väsyn ja on raskasta koulun takia koska se vie henkiset voimavarat.

        Se että jos lapsi olisi kuntoutettu oikein näitä ongelmia eiedes olisi ollut. Se ei ole vasta kun nyt päässyt kuntoutukseen.

        En ole samanlainen tunteilija kuin sinä minä toimin ensisijaisesti järjellä ja rakkaudella lastani kohtaan.

        Sinä et taida kunnolla selviytyä edes kahdesta lapsestasi koska koet lapseni kärsii,ei se mitään minuakin tultii kehumaan kun joku ei meinaa pärjätä kahden kanssa ja kuinka onnellisia lapseni ovat kun nauttivat uimisesta ja hyvin yhdessä leikkii ja kiitteli minua heidän puolestaan ja se oli kovin herttaista.

        Ei niitä omiaan heikkouksiaan kannata hävetä niihin saa apua jos hakee.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ja lapset ei vaikeita vaan ongelma on siellä koulussa ei kotona. Minä teen mielelläni osani mutta sinä et ole kuin kapeakatseinen ja huono katseinen

        Teen nytkin järkisyistä lapsia , että tuen esikoista olemalla kotona, en tunteen ja miksi en väsyisi en ole kone kyllä minä väsyn ja on raskasta koulun takia koska se vie henkiset voimavarat.

        Se että jos lapsi olisi kuntoutettu oikein näitä ongelmia eiedes olisi ollut. Se ei ole vasta kun nyt päässyt kuntoutukseen.

        En ole samanlainen tunteilija kuin sinä minä toimin ensisijaisesti järjellä ja rakkaudella lastani kohtaan.

        Sinä et taida kunnolla selviytyä edes kahdesta lapsestasi koska koet lapseni kärsii,ei se mitään minuakin tultii kehumaan kun joku ei meinaa pärjätä kahden kanssa ja kuinka onnellisia lapseni ovat kun nauttivat uimisesta ja hyvin yhdessä leikkii ja kiitteli minua heidän puolestaan ja se oli kovin herttaista.

        Ei niitä omiaan heikkouksiaan kannata hävetä niihin saa apua jos hakee.

        Siis huono käytöksinen ei katseinen


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Ja lapset ei vaikeita vaan ongelma on siellä koulussa ei kotona. Minä teen mielelläni osani mutta sinä et ole kuin kapeakatseinen ja huono katseinen

        Teen nytkin järkisyistä lapsia , että tuen esikoista olemalla kotona, en tunteen ja miksi en väsyisi en ole kone kyllä minä väsyn ja on raskasta koulun takia koska se vie henkiset voimavarat.

        Se että jos lapsi olisi kuntoutettu oikein näitä ongelmia eiedes olisi ollut. Se ei ole vasta kun nyt päässyt kuntoutukseen.

        En ole samanlainen tunteilija kuin sinä minä toimin ensisijaisesti järjellä ja rakkaudella lastani kohtaan.

        Sinä et taida kunnolla selviytyä edes kahdesta lapsestasi koska koet lapseni kärsii,ei se mitään minuakin tultii kehumaan kun joku ei meinaa pärjätä kahden kanssa ja kuinka onnellisia lapseni ovat kun nauttivat uimisesta ja hyvin yhdessä leikkii ja kiitteli minua heidän puolestaan ja se oli kovin herttaista.

        Ei niitä omiaan heikkouksiaan kannata hävetä niihin saa apua jos hakee.

        Mites se minun kapeakatseisuuttani olisi, jos teillä on kotona tai koulussa vaikeeta? Etkä voi ulkoistaa kaikkia ongelmia ulkopuolidten ratkottavaksi, kyllä sinä sanot että joudut auttamaan lastasi koulussa jne. Niin sinun kuuluukin joutua, olet hänen äiti.

        Koulu tekee voitavansa ja jos se ei riitä, ilmanmuuta vanhempien on oltava tukena...ei yksin kouluun voi ulkoistaa ongelmia. Se on kotonakin yhtälailla ongelma, jos lapsi ei pärjää kodin ulkopuolella. Siis yhteinen asia perheen ja koulun yhteistuumin räätälöidä lapselle kaikki mahdollinen apu.

        No kaikki mitä mieleen juolahtaa vaatia ei ole mahdollista, niin moni muukin tarvitsee apua kuin sinun lapsi. Tänäpäivänä varsin yleistä.

        Minä pärjään kahden lapsen kanssa hyvin, kumpikin oppii ja kehittyy hurjaa vauhtia uusia asioita. Eikä kumpikaan tarvitse erityistä tukea kotona eikä päivähoidossa. Neuvolassa saavat aina hyvää palautetta ja myös meille perheenä tulee hyvää palautetta lasten asioiden ollessa mainiosti.

        Kumpikin on eteviä, toinen ikäistään terävämpi ja nyt jo 5 vanhana olisi koulukypsä. Molemmat on hyvin omatoimisia ja fiksuja, ei mulla ole valittamista.

        Hyväkäytöksisiäkin kaikkialla. Kotona tietysti annetaan väsymyksen, uhman yms. näkyä..mutta se kertoo vain turvallisuudentunteesta. Kun uskaltaa olla ittensä kränäpäivinäkin. Turvallisille ihmisille uskaltaa purkaa.☺️

        Sinä vissiin koet minut jotenkin kilpailijaksi? En minä kilpaile,minä vain olen nähnyt perheitä edellisessä ammatissani missä oli vastaavia ongelmia kun olet täällä avoimesti kaiken kertonut. Ja mua huolestuttaa sun ristiriitaisuus ja ongelmien vähättely,omalta osaltasi kuitenkin olet niitä ollut luomassa, kun olet valinnut ison perheen vaikkei siihin ole varaa.

        Köyhyys on lapsellekin raskasta ja kaveripiireissä joutuu helposti silmätikuksi erityispiirteiden takia, ei teillä helppoa ole.

        Sinuna en tekis yhtää lapsia enää, vaan koittasin luopua kaikesta krääsästä kuten seksikone tms. ostaa lapsille sen mitä he tarvii ja hakeutua nuorimman oltua valmis johonkin koulutukseen ja edes osapäivä töihin.

        Niin saatte vähän kaikki henkeä väliin ja rahaa tiliin.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Ja lapset ei vaikeita vaan ongelma on siellä koulussa ei kotona. Minä teen mielelläni osani mutta sinä et ole kuin kapeakatseinen ja huono katseinen

        Teen nytkin järkisyistä lapsia , että tuen esikoista olemalla kotona, en tunteen ja miksi en väsyisi en ole kone kyllä minä väsyn ja on raskasta koulun takia koska se vie henkiset voimavarat.

        Se että jos lapsi olisi kuntoutettu oikein näitä ongelmia eiedes olisi ollut. Se ei ole vasta kun nyt päässyt kuntoutukseen.

        En ole samanlainen tunteilija kuin sinä minä toimin ensisijaisesti järjellä ja rakkaudella lastani kohtaan.

        Sinä et taida kunnolla selviytyä edes kahdesta lapsestasi koska koet lapseni kärsii,ei se mitään minuakin tultii kehumaan kun joku ei meinaa pärjätä kahden kanssa ja kuinka onnellisia lapseni ovat kun nauttivat uimisesta ja hyvin yhdessä leikkii ja kiitteli minua heidän puolestaan ja se oli kovin herttaista.

        Ei niitä omiaan heikkouksiaan kannata hävetä niihin saa apua jos hakee.

        Mulla on niin vähän heikkouksia, etten ole kokenut tarvivani apua arjesta selviimisessä ulkopuolisilta. Isovanhemmat joskus on apuna, kun on ollut mahdollista.

        Esim. iltaopintoja kun on ollut, lapset ovat olleet hoidosta pois ( maksu menee silti niiltäkin päiviltä) ja isovanhemmat ovat sen pari tuntia paimentaneet, kunnes lasten isä on ehtinyt töistä kotiin. Minä tulin sitten myöhemmin koulun päätyttyä kotiin.

        Se on iso apu ja rikkaus, että isovanhemmat pystyy ja haluaa olla lastenlastensa kanssa. Mä olenkin vanhemmilleni kiitollinen, että heillä on noin suuri sydän ja halu auttaa. Tunteet sielläkin vaikuttaa, rakkaus omiin perheenjäseniin ja minusta semmoisessa tunteilussa ei ole mitään väärää. 💕

        Tunne ja järki, ei ahmi enempää kun kykenee ja juuri siksi, että rakkailla on väliä ja heille haluaa hyvää.


      • selvispästämäkin
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Taasko Palstan Tunnetuin NarsuMarsuPuska Narisee Narsustellen Puskasa.. Älä ProjiSoi itteäs.. Sun Eväät.. Ei Ol Mun.. Ja jos nyt Puskassa Narisee joku Muu NarsuMarsu PsykoosiPotilas, niin ei muuta kuin Paranemisia.. Psykoosista ehkä ajan kanssa parantuu.. ;P

        https://meemi.info/images/d/d3/Kohti_psykoosia.jpg

        .. Mut NarsuMarsuuden ParantumisEnnuste on Aikast Olematon.. Kuten Hyvin Tierämme.. ;D

        Eli osuin nappiin? Ja tyypillistä reaktiota pukkaa! Eli välimerkitön ja nuuska on saman kirjoittajan tuotosta. No sama autistista jankkaamistahan molemmilla tietysti löytyy. Kirjoitusasua vaan pitää muuttaa, että on omaperäinen. Ja työttömyys, sun muut yhteiskunnalliset ”vääryydet kiinnostaa yhtäpaljon.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Ja lapset ei vaikeita vaan ongelma on siellä koulussa ei kotona. Minä teen mielelläni osani mutta sinä et ole kuin kapeakatseinen ja huono katseinen

        Teen nytkin järkisyistä lapsia , että tuen esikoista olemalla kotona, en tunteen ja miksi en väsyisi en ole kone kyllä minä väsyn ja on raskasta koulun takia koska se vie henkiset voimavarat.

        Se että jos lapsi olisi kuntoutettu oikein näitä ongelmia eiedes olisi ollut. Se ei ole vasta kun nyt päässyt kuntoutukseen.

        En ole samanlainen tunteilija kuin sinä minä toimin ensisijaisesti järjellä ja rakkaudella lastani kohtaan.

        Sinä et taida kunnolla selviytyä edes kahdesta lapsestasi koska koet lapseni kärsii,ei se mitään minuakin tultii kehumaan kun joku ei meinaa pärjätä kahden kanssa ja kuinka onnellisia lapseni ovat kun nauttivat uimisesta ja hyvin yhdessä leikkii ja kiitteli minua heidän puolestaan ja se oli kovin herttaista.

        Ei niitä omiaan heikkouksiaan kannata hävetä niihin saa apua jos hakee.

        Mekin nautittiin uimisesta viikonloppuna kylpylässä. Nuorempi olisi tahtonut jäädä sinne asumaan, koska siellä on uima-altaita. Luvattiin mennä uudelleen.

        Sinä puhut usein, kuin kukaan muu ei vanhempana tekisi mitään. Minullekin ikään kuin en pärjäisi, mutta unohdat nyt että meillä ei ole ylimitoitettu lapsimäärää, eikä kuluja. Rahat riittää ja jää säästöönkin, kuitenkin maksamme ajallaan laskumme, kumpikin teemme työmme, minä opiskelen teoriaa ja teen käytännön työtä, jossa myös opin ja opiskelen välillä Ma-Pe. Ja vieläpä menestyn kiitettävästi, kumminkin hoidan lapseni ensimmäiseksi hoidosta kotiin ja suorinta tietä kun töistä/koulusta pääsen. Hoidan kotityöt näiden ohessa ja lisäksi, käytän lapsia lääkärissä kun tarvetta meilläkin on.

        Silmälääkärit, allergia asiat, lonkkaluksaatiot ja jumpat, omat sairaudet vaatii kontrollia ja tarkkailua. Olen joskus fyysisesti väsynyt, monet kivutkin väsyttää. Mulla on paljon hommaa, mutta ei ylivoimaisesti. Jokainen joskus väsyy.

        Mutta mä en uhriudu ja valita. Mä olen järjelläni asiat ajatellut ja nököjään mun järki ja rahkeet riittää hoitamaan kaiken tämän ja vielä vanhempienkin murheita. Mä olen ainoa lapsi, joten autan ja hoidan heidänkin asioitaan mitä he eivät osaa tai pysty..

        Että kai tässä voisi valittaa, mutta mitä hyötyä siitä olisi? Enkä ole onneton, siksikään en valita.


      • lazyz

        Ja tämä vain siksi, että sinäkin kehuskelet olevasi suoer äiti. Mutta et näe, että on meitä muitakin hyviä äitejä, jotka tekee paljon ja suoriutuu monesta, valittamatta. Koska oma valinta...


      • lazyz
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Palataan asiaan tai johonkin toiseen aiheeseen! Hyvää yötä ja enkelten kuvia! Toivottavasti perheen pienimmät nukkuvat jo kiltisti! :)

        Sinulle pitää nyt kertoa, että ensi syksyn osalta näyttää hyvälle Espanjaan lähdön suhteen. Oli puhe työpaikasta siellä, no ainakin nyt on vihreää valoa vilautettu.

        Sieltä löytyy talo ja löytyy rivitalo asuntokin vuokralle, joten saas nähdä. Olis uima-allasta lapsillekin samassa pihassa.😃👍

        Työ olisi joustava. Lomailuunkin siis jäisi aikaa. Katsotaan mitä valitaan ja miten alkuvuosi muodostuu...pidetäänkö kesälomat vasta syksyllä ja Espanjassa. Ja oli puhetta, että ilman työpaikkaakin olisi mahdollista muutama kuukausi olla siellä. Jesh!🤘


      • lazyz kirjoitti:

        Sinulle pitää nyt kertoa, että ensi syksyn osalta näyttää hyvälle Espanjaan lähdön suhteen. Oli puhe työpaikasta siellä, no ainakin nyt on vihreää valoa vilautettu.

        Sieltä löytyy talo ja löytyy rivitalo asuntokin vuokralle, joten saas nähdä. Olis uima-allasta lapsillekin samassa pihassa.😃👍

        Työ olisi joustava. Lomailuunkin siis jäisi aikaa. Katsotaan mitä valitaan ja miten alkuvuosi muodostuu...pidetäänkö kesälomat vasta syksyllä ja Espanjassa. Ja oli puhetta, että ilman työpaikkaakin olisi mahdollista muutama kuukausi olla siellä. Jesh!🤘

        Viva Espana! Sole! Ihanaa aikaa varmasti Espanjan auringossa! Adios Finland!

        Kivaa jos todella pääsette Espanjaan ja saat sieltä työtä! Tosissaan kannattaa opiskella muutakin kuin "Yksi olut, kiitos" espanjaa. Tarvitsetko sitä espanjaa työssäsi? Lapsetkin on sopivan ikäisiä. Mutta entäs onko sillä vanhemmalla seuraavana syksynä edessä eskari?


      • Kuin nämä viestisi osoittaa pelkkää herjaa ja huonookäytöstä ja erittäin kapea katseista ajattelua.


      • satutäti.hän.on
        valtakunta kirjoitti:

        Kuin nämä viestisi osoittaa pelkkää herjaa ja huonookäytöstä ja erittäin kapea katseista ajattelua.

        herjaahan se ja nyt keksii että lähtee espaniaan asumaan ja omatoimikoulutusta minusta hän on satutäti ja haluaa pahoittaa muiden mieliä ja olla ilkeä ja onkohan edes suhteessa minusta kaikki on satutatin touhua


      • lazyz kirjoitti:

        Sinulle pitää nyt kertoa, että ensi syksyn osalta näyttää hyvälle Espanjaan lähdön suhteen. Oli puhe työpaikasta siellä, no ainakin nyt on vihreää valoa vilautettu.

        Sieltä löytyy talo ja löytyy rivitalo asuntokin vuokralle, joten saas nähdä. Olis uima-allasta lapsillekin samassa pihassa.😃👍

        Työ olisi joustava. Lomailuunkin siis jäisi aikaa. Katsotaan mitä valitaan ja miten alkuvuosi muodostuu...pidetäänkö kesälomat vasta syksyllä ja Espanjassa. Ja oli puhetta, että ilman työpaikkaakin olisi mahdollista muutama kuukausi olla siellä. Jesh!🤘

        Italia on vieressä

        ;-)


      • satutäti.hän.on kirjoitti:

        herjaahan se ja nyt keksii että lähtee espaniaan asumaan ja omatoimikoulutusta minusta hän on satutäti ja haluaa pahoittaa muiden mieliä ja olla ilkeä ja onkohan edes suhteessa minusta kaikki on satutatin touhua

        Paljonko piparia saat Valtakunnalta?


        :-)


      • paljastui
        super-ytm kirjoitti:

        Paljonko piparia saat Valtakunnalta?


        :-)

        se on valtakunta itse puskassa komppaamassa itseään.


      • paljastui kirjoitti:

        se on valtakunta itse puskassa komppaamassa itseään.

        Syy mongerrukseen selvisi

        :-)


      • trolli.satutäti
        super-ytm kirjoitti:

        Paljonko piparia saat Valtakunnalta?


        :-)

        valtakunta ei ole satutäti tai trolli mutta lazyz on satutäti tai mieskin voi olla niin hän on trolli


      • trolli.satutäti kirjoitti:

        valtakunta ei ole satutäti tai trolli mutta lazyz on satutäti tai mieskin voi olla niin hän on trolli

        Kuka nyt itseään syyttelisi

        :-)


      • tämä.oli.tässä
        super-ytm kirjoitti:

        Kuka nyt itseään syyttelisi

        :-)

        vai oletko lazyz mutta nyt jätän tämän aiheen ja katsotaan onko muita aiheita


      • tämä.oli.tässä kirjoitti:

        vai oletko lazyz mutta nyt jätän tämän aiheen ja katsotaan onko muita aiheita

        Rumpujen pärinää


      • Mitä.teet.seuraavaksi
        tämä.oli.tässä kirjoitti:

        vai oletko lazyz mutta nyt jätän tämän aiheen ja katsotaan onko muita aiheita

        Kirjoitatko taas nuuskalla vai vaihdatko välillä taas johonkin muuhun nimimerkkiin kerrotko tarinoita trollikalle vai laitatko musaketjun teetkö tinderkutjun välimerkittömällä vai teetkö arabimiesjutun seuraavaksi


      • selvispästämäkin kirjoitti:

        Eli osuin nappiin? Ja tyypillistä reaktiota pukkaa! Eli välimerkitön ja nuuska on saman kirjoittajan tuotosta. No sama autistista jankkaamistahan molemmilla tietysti löytyy. Kirjoitusasua vaan pitää muuttaa, että on omaperäinen. Ja työttömyys, sun muut yhteiskunnalliset ”vääryydet kiinnostaa yhtäpaljon.

        .. Nope.. Et "valitettavasti" Osunut.. Et Näemmä edes AamuNappiisi.. Tai jos osuit, niin suosittelen, että otat yhteyttä pikaisesti PääPipiLääkäriisi ja kerrot, että tämän hetkiset Nappisi ei tehoa.. ;D

        .. Ensimmäinen Veikkaukseni taisi mennä Huti.. Sellainen kutina nyt on.. Syystä, jos Toisesta, että Puskassa Narisee NarsuMarsuNaaras.. Jos Intuitioni osuu oikeaan, että Ketä, niin täytyy sanoa, että.. Noh.. "Pettymykset kuuluu Elämään jne..".. Hyvähän se on, että Edes Puskassa paljastaa TodKarvansa.. Sellasta Se Usein on.. Tiäl NarsuMarsustanissa.. ;D

        .. Toivotaan nyt Kuitenkin.. Turvallista Matkaa Psykoosisi ja/tai NarsuMarsuilusi Parissa.. =)


      • satutäti.hän.on kirjoitti:

        herjaahan se ja nyt keksii että lähtee espaniaan asumaan ja omatoimikoulutusta minusta hän on satutäti ja haluaa pahoittaa muiden mieliä ja olla ilkeä ja onkohan edes suhteessa minusta kaikki on satutatin touhua

        En ole perehtynyt Espanja juttuun mutta hyvin kapeakatseinen ja on huonosti käyttäytyvä rouva.
        Lapsia teen siltikin koska se on hyvin järkevää. Järki syitä en tuolle kerro. Sen verta päänlailleen kertoo asioita ja puhuu itsensä pussiin.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Nope.. Et "valitettavasti" Osunut.. Et Näemmä edes AamuNappiisi.. Tai jos osuit, niin suosittelen, että otat yhteyttä pikaisesti PääPipiLääkäriisi ja kerrot, että tämän hetkiset Nappisi ei tehoa.. ;D

        .. Ensimmäinen Veikkaukseni taisi mennä Huti.. Sellainen kutina nyt on.. Syystä, jos Toisesta, että Puskassa Narisee NarsuMarsuNaaras.. Jos Intuitioni osuu oikeaan, että Ketä, niin täytyy sanoa, että.. Noh.. "Pettymykset kuuluu Elämään jne..".. Hyvähän se on, että Edes Puskassa paljastaa TodKarvansa.. Sellasta Se Usein on.. Tiäl NarsuMarsustanissa.. ;D

        .. Toivotaan nyt Kuitenkin.. Turvallista Matkaa Psykoosisi ja/tai NarsuMarsuilusi Parissa.. =)

        Huomaatko nyt kun rouvaZ esittämä on tunneihminen mitä tarkoitan kun ei järkipysynyt matkassa. Erittäin huonoa käytöstä ja herjaamista minua kohtaan.


      • super-ytm kirjoitti:

        Paljonko piparia saat Valtakunnalta?


        :-)

        Kukaan ei ole pipariani palstalla saanut koska en ole tunne ihminen vaan toimin järjellä.


      • super-ytm kirjoitti:

        Paljonko piparia saat Valtakunnalta?


        :-)

        Se että en koskaan puskaile, minun ei tarvitse sen vuoksi pystyn ottamaan tarvittaessa poliisiin yhteyttä aina.


      • justjustjust
        valtakunta kirjoitti:

        En ole perehtynyt Espanja juttuun mutta hyvin kapeakatseinen ja on huonosti käyttäytyvä rouva.
        Lapsia teen siltikin koska se on hyvin järkevää. Järki syitä en tuolle kerro. Sen verta päänlailleen kertoo asioita ja puhuu itsensä pussiin.

        Järkevää elää yhteiskunnan elättinä?


      • justjustjust kirjoitti:

        Järkevää elää yhteiskunnan elättinä?

        On hyvin järkevää koska se väliaikaista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Huomaatko nyt kun rouvaZ esittämä on tunneihminen mitä tarkoitan kun ei järkipysynyt matkassa. Erittäin huonoa käytöstä ja herjaamista minua kohtaan.

        .. Älä Sä(kään) yritä Sotkea Mua tähän teidän Keissiin jne.. ;P

        .. Mä olen kyllä Omat MieliPiteeni Sanonut Aiemmin.. Yksikään Teistä tämän hetkisistä TappeluPukareista Ja IkiVänkääjistä (Et Sinä, Ei Sönkkö, Eikä VäliMerkitön) ei omaa Just Täysin Mun AjatusMaailma jne. Tämän(kään) Asian Suhteen.. ;P

        .. Tämän Enempiä en jaksa Tuhlata nyt Aikaa&EnerGiaa jne. Tähän(kään) Asiaan.. Eikä Yksikään Teistä ole Oikeutettu Sellaista Multa Vaatimaan.. Capiche!?!.. All Of You.... ;P


      • Kysytääsvielä
        valtakunta kirjoitti:

        On hyvin järkevää koska se väliaikaista.

        Monta vuotta on väliaikaista?


      • Kysytääsvielä kirjoitti:

        Monta vuotta on väliaikaista?

        jep. Mies on opiskellut koko tämän ajan kyllä se työhönkin valmistuu.


      • Kysytääsvielä kirjoitti:

        Monta vuotta on väliaikaista?

        Etänä se kävi lukion sekä sai stipendin hyvillä arvosanoilla.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Älä Sä(kään) yritä Sotkea Mua tähän teidän Keissiin jne.. ;P

        .. Mä olen kyllä Omat MieliPiteeni Sanonut Aiemmin.. Yksikään Teistä tämän hetkisistä TappeluPukareista Ja IkiVänkääjistä (Et Sinä, Ei Sönkkö, Eikä VäliMerkitön) ei omaa Just Täysin Mun AjatusMaailma jne. Tämän(kään) Asian Suhteen.. ;P

        .. Tämän Enempiä en jaksa Tuhlata nyt Aikaa&EnerGiaa jne. Tähän(kään) Asiaan.. Eikä Yksikään Teistä ole Oikeutettu Sellaista Multa Vaatimaan.. Capiche!?!.. All Of You.... ;P

        Kuin sanoin hyvänä esimerkkinä mikä on tunneihmisen vastaa järki-ihminen.
        Keskusteluna oli hyvä esimerkki kun katsoo tarkemmin.😁
        Miksi sinun pitäisi sekaantua?tämähän on hyvä tutkimus mitä kerroin järki ihmisen ja tunne ihmisen eron.


      • Kaikysyäsaa
        valtakunta kirjoitti:

        jep. Mies on opiskellut koko tämän ajan kyllä se työhönkin valmistuu.

        Mistä vuodesta asti olet ollut kotiäitinä?


      • Kaikysyäsaa kirjoitti:

        Mistä vuodesta asti olet ollut kotiäitinä?

        Koti-äitinä 2007 mutta tukien varassa vasta 2010 mutta osittain koska mies oli lehdenjakaja ja auto hajosi kahteen kertaan ja loppu työt oltiin sen jälkeen karenssissa ja tukien varassa ja sit lukio alkoi.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Kuin sanoin hyvänä esimerkkinä mikä on tunneihmisen vastaa järki-ihminen.
        Keskusteluna oli hyvä esimerkki kun katsoo tarkemmin.😁
        Miksi sinun pitäisi sekaantua?tämähän on hyvä tutkimus mitä kerroin järki ihmisen ja tunne ihmisen eron.

        Järki ihminen miettii tekojensa seurauksia, ei vain hyötyjä. ☺️

        Käsitin kyllä, että esikoisen takia haluat ostaa itsellesi lisää aikaa auttaa häntä, tekemällä lisää lapsia. Mutta onko se ihan oikein sekään? Ei minusta ole.

        Toiset lapset on välikappaleita ja juoni lypsää juuri sitää aikaa ja rahaa yhteiskunnalta, mutta mietitkö yhtään mitä kaikkea muuta tuosta " ahneudesta" seuraa? Muun muassa lapsillesi?

        Ei oo rahaa, ei oo varaa. Väitän, että varaa olisi ollut enemmän jos olisi pääluku pienempi ja vaikka tekisit kotona palkkatöitä ja auttaisit esikoistasi. Perhepäivähoitajana tms. kotona tehtävää työtä..

        Nyt teitä on iso lössi ilman kunnollista vaayetusta ja pitää revetä joka suuntaan. Ei se ihan loistoidealta kuulosta..mun "tunteilla" tai järjellä ajateltuna.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Koti-äitinä 2007 mutta tukien varassa vasta 2010 mutta osittain koska mies oli lehdenjakaja ja auto hajosi kahteen kertaan ja loppu työt oltiin sen jälkeen karenssissa ja tukien varassa ja sit lukio alkoi.

        Lehdenjakajana ei tuon kokoista sakkia elätä. Mitä sun mies pyrkii opiskelemaan isona? Kun lukio on käyty.

        Yliopistoon jotakin mikä oikeasti työllistää, eikä tiputa kortistoon?


      • lazyz kirjoitti:

        Lehdenjakajana ei tuon kokoista sakkia elätä. Mitä sun mies pyrkii opiskelemaan isona? Kun lukio on käyty.

        Yliopistoon jotakin mikä oikeasti työllistää, eikä tiputa kortistoon?

        Ei kuulu sinulle kapeakatseinen olet vieläkin ja herjaava.


      • lazyz kirjoitti:

        Lehdenjakajana ei tuon kokoista sakkia elätä. Mitä sun mies pyrkii opiskelemaan isona? Kun lukio on käyty.

        Yliopistoon jotakin mikä oikeasti työllistää, eikä tiputa kortistoon?

        En noin huonokäytöstä tue millään.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin sanoin hyvänä esimerkkinä mikä on tunneihmisen vastaa järki-ihminen.
        Keskusteluna oli hyvä esimerkki kun katsoo tarkemmin.😁
        Miksi sinun pitäisi sekaantua?tämähän on hyvä tutkimus mitä kerroin järki ihmisen ja tunne ihmisen eron.

        .. Lopeta se Mun Lahkeessa Roikkuminen.. Kuten Sanoin.. En TodOle nyt Näissä(kään) asioissa Sun KanssaKaan Samoilla Linjoilla.. ;P

        .. Mut.. Ei mulla ole nyt Myöskään mitään InsPistä alkaa IkiVänkäävämään&Järmäämään.. Eikä Latelemaan Mun MieliPiteitä Teille.. Voin Sanoa, että.. Se on Kaikille Parhaaks.. Ja Kun Mihinkään se ei Kuitenkaan Edes Vaikuttais.. Niin Te, kuin Minäkin.. Ollaan Veremme (Geeniemme, Persoonamme/Luonteemme jne.) Vankeja.. Se on Niin Monesti Nähty ja Koettu, niin Täällä, kuin IRL:kin.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Lopeta se Mun Lahkeessa Roikkuminen.. Kuten Sanoin.. En TodOle nyt Näissä(kään) asioissa Sun KanssaKaan Samoilla Linjoilla.. ;P

        .. Mut.. Ei mulla ole nyt Myöskään mitään InsPistä alkaa IkiVänkäävämään&Järmäämään.. Eikä Latelemaan Mun MieliPiteitä Teille.. Voin Sanoa, että.. Se on Kaikille Parhaaks.. Ja Kun Mihinkään se ei Kuitenkaan Edes Vaikuttais.. Niin Te, kuin Minäkin.. Ollaan Veremme (Geeniemme, Persoonamme/Luonteemme jne.) Vankeja.. Se on Niin Monesti Nähty ja Koettu, niin Täällä, kuin IRL:kin.. ;P

        jos olisi yksityisempi keskustelu kertoisin tarkemmin. En minäkään halua kertoa täällä kaikille.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Ei kuulu sinulle kapeakatseinen olet vieläkin ja herjaava.

        No mikä sinusta on kapeakatseisuutta? Sekö etten näe suunnitelmassasi ja toteutuksessa aukotonta logiikkaa? Onhan muillakin erityislapsia, kumminkin näkisin parempia ongelmanratkaisuja kuin lisääntyä ongelmien ratkaisemiseksi.

        Väliaikaista tai ei, vahingot on pidempiaikaisia. Jos joku kärsii, se kärsii olipa tilapäistä tai ei.

        Yhteiskunnassa avun saaminen on rajallista. Oma asennekin monesti vaikuttaa millaisiin lopputuloksiin pääsee. Sisukkuus ja sitkeys on varmasti avainsanat, kun jotakin tukea haluaa laajemmin.

        Tottakai lapset tarvii apua, mutta en ole varma onko tuo tapa ollenkaan paras tapa.

        Jos mies vielä on itsetuhoinen ja häilyvä, niin miten mahtaa teidän homma edetä siihin suuntaan, että kaikki selviää voittajina maaliin?


      • lazyz

      • lazyz
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Lopeta se Mun Lahkeessa Roikkuminen.. Kuten Sanoin.. En TodOle nyt Näissä(kään) asioissa Sun KanssaKaan Samoilla Linjoilla.. ;P

        .. Mut.. Ei mulla ole nyt Myöskään mitään InsPistä alkaa IkiVänkäävämään&Järmäämään.. Eikä Latelemaan Mun MieliPiteitä Teille.. Voin Sanoa, että.. Se on Kaikille Parhaaks.. Ja Kun Mihinkään se ei Kuitenkaan Edes Vaikuttais.. Niin Te, kuin Minäkin.. Ollaan Veremme (Geeniemme, Persoonamme/Luonteemme jne.) Vankeja.. Se on Niin Monesti Nähty ja Koettu, niin Täällä, kuin IRL:kin.. ;P

        No perrrrrkele, vai ei ole näissäkään asioissa linjoilla!?🤣

        Ot puonnu linjoilta..heh. Täytyy sun nyt vähän purkaa ja purnata, ees seuran vuoks!😃


      • nyt.sovinto
        lazyz kirjoitti:

        No perrrrrkele, vai ei ole näissäkään asioissa linjoilla!?🤣

        Ot puonnu linjoilta..heh. Täytyy sun nyt vähän purkaa ja purnata, ees seuran vuoks!😃

        lazyz ja valtakunta nyt teette sovinnon ja olette kavereita niin kyllä tapella tai riidellä saa mutta täytyy myöskin sopia ja olla sovussaja tuskin tekään haluatte ilkeitä toisillenne olevan nyt siskot teette sovinnon


      • lazyz
        nyt.sovinto kirjoitti:

        lazyz ja valtakunta nyt teette sovinnon ja olette kavereita niin kyllä tapella tai riidellä saa mutta täytyy myöskin sopia ja olla sovussaja tuskin tekään haluatte ilkeitä toisillenne olevan nyt siskot teette sovinnon

        En minä tappele, mä vaan kyselen niitä järkisyitä kun niitä kerran on kuulemma olemassa. Mutta yhtään sellaista ei ole vielä Valtakunnan kommenteista tullut esiin ja vastaan. Pelkkiä niskojen nakkeluita.

        Minusta sikiäminen on kaikkea muuta, kuin järkisyy. Se miten monta lasta tehdään alkaa olemaan järkisyy tai se että afrikassa tehdään liuta lapsia, jotta ne elättäisi työllään perhettä ( vanhempia) tai jos joku kuolee, jää vielä liuta potentiaalisia tienaajia. Mutta mitä ne järkisyyt on suomessa, että tekee liudan lapsia vaikka on vaikeaa pitää pakkaa kasassa? Tai mikä järki on ostaa osamaksulla tykittävä dildo, kun osalla lapsia ei ole edes saappaita?

        Emmä nää kauheesti järkeä noissa hänen jutuissaan. Huolen ymmärrän, mutten tapaa hoitaa huolia. Hän kuitenkin usein kertoo olevansa erinomainen monessakin asiassa, mutta kommentit ei sitä näkemystä valitettavasti tue. Tai ei ainakaan minuun uppoa.


        Erinomainen kiukuttelija voi ollakin, vastauksia kun kysyy saa vaan syyttelyitä päälleen.


      • lazyz
        nyt.sovinto kirjoitti:

        lazyz ja valtakunta nyt teette sovinnon ja olette kavereita niin kyllä tapella tai riidellä saa mutta täytyy myöskin sopia ja olla sovussaja tuskin tekään haluatte ilkeitä toisillenne olevan nyt siskot teette sovinnon

        Jos kerran keskustellaan, niin keskustellaan sitten ja avataan niitä näkemyksiä. Eikä vaan niskotella ja piilovittuilla joka toisessa ketjussa vihjaillen. Jos on pokkaa olla erinomainen, voin antaa erinomaisia vastauksiakin. Ja sivistää meitä tyhmempiä ja huonompia ihmisiä ja äitejä.

        Odotan koska äiti täydellisyys valaisee minua viisaudellaan. Eikä vain kiukuttele.


      • lazyz kirjoitti:

        Jos kerran keskustellaan, niin keskustellaan sitten ja avataan niitä näkemyksiä. Eikä vaan niskotella ja piilovittuilla joka toisessa ketjussa vihjaillen. Jos on pokkaa olla erinomainen, voin antaa erinomaisia vastauksiakin. Ja sivistää meitä tyhmempiä ja huonompia ihmisiä ja äitejä.

        Odotan koska äiti täydellisyys valaisee minua viisaudellaan. Eikä vain kiukuttele.

        Sinä kiukuttelet koska en anna vastauksia.
        Pelkkä marisija olet keksit vaan herjaamista et mitään muuta.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Sinä kiukuttelet koska en anna vastauksia.
        Pelkkä marisija olet keksit vaan herjaamista et mitään muuta.

        En kiukuttele, minua vaan ärsyttää sinun mahtipontisuutesi joka nojaa tyhjään. Selität paljon, muttet mitään rakentavaa. Minä olin valmis jo pysymään sinusta erossa ja pyysin sinunkin jättää minut rauhaan, mutta vähän väliä huomaan sinun vihjailevan ja aliarviovan minua ihmisenä ja äitinä.

        Mikä sinä olet kekkuloimaan, jos et kerran kykene antamaan viisaita vastauksiakaan, joita kysytään?

        Jos sinä jatkuvasti härkit minua, saat olla varma että otat samaa vastaan samalla mitalla.

        Puhu tai peräänny.


      • kättä.päälle
        lazyz kirjoitti:

        En minä tappele, mä vaan kyselen niitä järkisyitä kun niitä kerran on kuulemma olemassa. Mutta yhtään sellaista ei ole vielä Valtakunnan kommenteista tullut esiin ja vastaan. Pelkkiä niskojen nakkeluita.

        Minusta sikiäminen on kaikkea muuta, kuin järkisyy. Se miten monta lasta tehdään alkaa olemaan järkisyy tai se että afrikassa tehdään liuta lapsia, jotta ne elättäisi työllään perhettä ( vanhempia) tai jos joku kuolee, jää vielä liuta potentiaalisia tienaajia. Mutta mitä ne järkisyyt on suomessa, että tekee liudan lapsia vaikka on vaikeaa pitää pakkaa kasassa? Tai mikä järki on ostaa osamaksulla tykittävä dildo, kun osalla lapsia ei ole edes saappaita?

        Emmä nää kauheesti järkeä noissa hänen jutuissaan. Huolen ymmärrän, mutten tapaa hoitaa huolia. Hän kuitenkin usein kertoo olevansa erinomainen monessakin asiassa, mutta kommentit ei sitä näkemystä valitettavasti tue. Tai ei ainakaan minuun uppoa.


        Erinomainen kiukuttelija voi ollakin, vastauksia kun kysyy saa vaan syyttelyitä päälleen.

        no unohtakaa koko juttu ja aloitatte uuden aiheen ystävinä niin ei aina riidellä tai torailla ja koskee kumpaakin niin olkaa kilttejä


      • lazyz
        kättä.päälle kirjoitti:

        no unohtakaa koko juttu ja aloitatte uuden aiheen ystävinä niin ei aina riidellä tai torailla ja koskee kumpaakin niin olkaa kilttejä

        Tuohan se kaikkea riitelyksi väittää ja herjaamiseksi, jopa eri mielipide ja toisenlainen näkemys on herjaamista. Kun pitäisi olla aina samaa mieltä ja pokkuroida neiti " korkkiruuvia. Pyff..


      • lazyz
        lazyz kirjoitti:

        Tuohan se kaikkea riitelyksi väittää ja herjaamiseksi, jopa eri mielipide ja toisenlainen näkemys on herjaamista. Kun pitäisi olla aina samaa mieltä ja pokkuroida neiti " korkkiruuvia. Pyff..

        Jos on niin herkkis ettei kestä eriäviä näkemyksiä, pitäköön suusa ummessa eikö hölötä tänne elämän kurjuuksiaan ja munanpuutettaan yms mihin takuulla kommentoitavaa löytyy.


      • lazyz kirjoitti:

        En minä tappele, mä vaan kyselen niitä järkisyitä kun niitä kerran on kuulemma olemassa. Mutta yhtään sellaista ei ole vielä Valtakunnan kommenteista tullut esiin ja vastaan. Pelkkiä niskojen nakkeluita.

        Minusta sikiäminen on kaikkea muuta, kuin järkisyy. Se miten monta lasta tehdään alkaa olemaan järkisyy tai se että afrikassa tehdään liuta lapsia, jotta ne elättäisi työllään perhettä ( vanhempia) tai jos joku kuolee, jää vielä liuta potentiaalisia tienaajia. Mutta mitä ne järkisyyt on suomessa, että tekee liudan lapsia vaikka on vaikeaa pitää pakkaa kasassa? Tai mikä järki on ostaa osamaksulla tykittävä dildo, kun osalla lapsia ei ole edes saappaita?

        Emmä nää kauheesti järkeä noissa hänen jutuissaan. Huolen ymmärrän, mutten tapaa hoitaa huolia. Hän kuitenkin usein kertoo olevansa erinomainen monessakin asiassa, mutta kommentit ei sitä näkemystä valitettavasti tue. Tai ei ainakaan minuun uppoa.


        Erinomainen kiukuttelija voi ollakin, vastauksia kun kysyy saa vaan syyttelyitä päälleen.

        " tai se että afrikassa tehdään liuta lapsia, jotta ne elättäisi työllään perhettä ( vanhempia) tai jos joku kuolee, jää vielä liuta potentiaalisia tienaajia."

        .. Edes LuonnonEläimet eivät Käyttäydy noin.. Ja Ihminen on Muka Lajina Viisaampi, Empaattisempi jne.. jne.. ;P


      • kättä.päälle kirjoitti:

        no unohtakaa koko juttu ja aloitatte uuden aiheen ystävinä niin ei aina riidellä tai torailla ja koskee kumpaakin niin olkaa kilttejä

        En minä tuon kanssa riitele kohta mun mitta on täynnä tuon valheita ja joutuu vastaamaan teoistaan koska ottanut minut uhriksi.
        Minä en ole ihmisten kanssa ystäviä, jos käyttäytyy huonosti.

        En näe syytä siihen mutta tunteella iskee, joka paikkaa kiinni vääristäen asioita.

        Hän ei kestä jos sanoo käytöksestään ja näyttää tuo on huonosti käyttäytymistä.


        Ihan hyvää tekee sille jospa oppii sitten näissä tilanteissa vasta kun sanominen ei läpi mennyt. olen vakaasti sitä mieltä että rouvan huono käytös on pysäytettävä tai kohtelee vielä muita huonosti lisää.Olen käynyt nämä asiat tosi moneen kertaan läpi yli 10 vuoden aikana mikä on oikein toimia kiusaajaa kohtaa ja ainoa tapa on laittaa vastuuseen koska vähenee uhrit sen jälkeen.


      • kavereita.olette
        valtakunta kirjoitti:

        En minä tuon kanssa riitele kohta mun mitta on täynnä tuon valheita ja joutuu vastaamaan teoistaan koska ottanut minut uhriksi.
        Minä en ole ihmisten kanssa ystäviä, jos käyttäytyy huonosti.

        En näe syytä siihen mutta tunteella iskee, joka paikkaa kiinni vääristäen asioita.

        Hän ei kestä jos sanoo käytöksestään ja näyttää tuo on huonosti käyttäytymistä.


        Ihan hyvää tekee sille jospa oppii sitten näissä tilanteissa vasta kun sanominen ei läpi mennyt. olen vakaasti sitä mieltä että rouvan huono käytös on pysäytettävä tai kohtelee vielä muita huonosti lisää.Olen käynyt nämä asiat tosi moneen kertaan läpi yli 10 vuoden aikana mikä on oikein toimia kiusaajaa kohtaa ja ainoa tapa on laittaa vastuuseen koska vähenee uhrit sen jälkeen.

        mutta mitä jos teette kumpikin sovinnon ja annatte uuden mahdollisuuden ja unohdatte tämän ja pyydätte kumpikin anteeksi toisiltanne tai miten te haluatte sopia


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        " tai se että afrikassa tehdään liuta lapsia, jotta ne elättäisi työllään perhettä ( vanhempia) tai jos joku kuolee, jää vielä liuta potentiaalisia tienaajia."

        .. Edes LuonnonEläimet eivät Käyttäydy noin.. Ja Ihminen on Muka Lajina Viisaampi, Empaattisempi jne.. jne.. ;P

        Tuo on hyvä esimerkki että vääristää myös afrikkalaiset siitä lapsien tekemisestä.
        https://yle.fi/uutiset/3-10173814

        Sillä on kapea näkökulma asioihin
        Se on sen heikkous ehkä siihenkin saa kuntoutusta ja sit se herjaa kovin.


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Tuo on hyvä esimerkki että vääristää myös afrikkalaiset siitä lapsien tekemisestä.
        https://yle.fi/uutiset/3-10173814

        Sillä on kapea näkökulma asioihin
        Se on sen heikkous ehkä siihenkin saa kuntoutusta ja sit se herjaa kovin.

        Jos Afrikan naiset saisivat päättää, vaan eivät taida juuri saada päättää. Miten sinä nyt yhdellä uutisella kännät koko afrikan historian mua vastaan? Ei taida onnistua. :D

        Sun heikkous on se, ettet koskaan kehtaa myöntää olevasi väärässä. Pahanlainen heikkous...sitä ei olekaan helppoa korjata.


      • kavereita.olette kirjoitti:

        mutta mitä jos teette kumpikin sovinnon ja annatte uuden mahdollisuuden ja unohdatte tämän ja pyydätte kumpikin anteeksi toisiltanne tai miten te haluatte sopia

        Miten ihmeessä? Sehän hyökkinyt ketjullisen ja aiemmin ja jo monesti, miksi minun pitää olla aina uhrina.

        kunnollisia ihmisiä käydään kiusaamassa erikseen kyllä sille tarinalle onnellinen loppu tulee.


      • hyvää.yötä
        kavereita.olette kirjoitti:

        mutta mitä jos teette kumpikin sovinnon ja annatte uuden mahdollisuuden ja unohdatte tämän ja pyydätte kumpikin anteeksi toisiltanne tai miten te haluatte sopia

        no näyttäkää mallia miten kaksi äitiä ja naista ja ystävää tekee sovinnon ja lopettaa turhan riidan ja hyvää yötä kummallekkin tappelu pukarille


      • lazyz
        valtakunta kirjoitti:

        Miten ihmeessä? Sehän hyökkinyt ketjullisen ja aiemmin ja jo monesti, miksi minun pitää olla aina uhrina.

        kunnollisia ihmisiä käydään kiusaamassa erikseen kyllä sille tarinalle onnellinen loppu tulee.

        Eihän täällä muita kunnollisia sun lisäksi olekaan, paitsi ne jotka jaksaa lipoa sun hanuria.

        https://www.vauva.fi/keskustelu/1681311/ketju/miksi_koyhien_ja_hieman_tyhmempien_on_aina_pakko_t

        Löytyi sieltä tämmönenkin ketju.

        Hakusanoilla afrikkalaiset tekevät niin paljon lapsia koska, löytyi sun linkkisi ja toi vauvapalstan.

        Sinäkin keulit minkä kerkiät, ei kai sulle tarvi alistua?


      • nyt.lopetatte
        valtakunta kirjoitti:

        Miten ihmeessä? Sehän hyökkinyt ketjullisen ja aiemmin ja jo monesti, miksi minun pitää olla aina uhrina.

        kunnollisia ihmisiä käydään kiusaamassa erikseen kyllä sille tarinalle onnellinen loppu tulee.

        no eikö voi kumpikin sopia ja jokainen saa tehdä lapsia niin paljon kuin tykkää eikä se muille kuulu ja jokainen elää niin kuin elää pääasia että elää ja sovitaan että kumpikaan ei voittanut eikä kumpikaan ollut väärässä ja unohdatte tämän riidan ja käykö se kummallekkin ja jos käy niin ette puhu tästä aiheesta enään ettekä piikittele jatkossa toisianne ainakaan tästä aiheesta ja se kuka jatkaa aloittaa riidan teon


      • linkkisi.lopussa.luki
        valtakunta kirjoitti:

        Tuo on hyvä esimerkki että vääristää myös afrikkalaiset siitä lapsien tekemisestä.
        https://yle.fi/uutiset/3-10173814

        Sillä on kapea näkökulma asioihin
        Se on sen heikkous ehkä siihenkin saa kuntoutusta ja sit se herjaa kovin.

        "Köyhyys ja suuret lapsimäärät kulkevat käsi kädessä.
        Köyhissä maissa lapset toimivat sosiaaliturvana. Vanhemmat tietävät, etteivät kaikki tule selviytymään, mutta jonkun pitää huolehtia heistä vanhoina.
        Samalla on kuitenkin kallista elättää suuria perheitä, ja suurin osa ajasta menee ruoan hankkimiseen."


      • siis
        linkkisi.lopussa.luki kirjoitti:

        "Köyhyys ja suuret lapsimäärät kulkevat käsi kädessä.
        Köyhissä maissa lapset toimivat sosiaaliturvana. Vanhemmat tietävät, etteivät kaikki tule selviytymään, mutta jonkun pitää huolehtia heistä vanhoina.
        Samalla on kuitenkin kallista elättää suuria perheitä, ja suurin osa ajasta menee ruoan hankkimiseen."

        lazyz oli oikeassa.


      • ikävää.juttua
        siis kirjoitti:

        lazyz oli oikeassa.

        no oli yksi tai kymmenen lasta niin ikävää lukea kun joku tai jotkut sanoo ettei sinun lapsesi olisi saanut syntyä tänne tai puolet lapsistasi täytyisi tappaa ja lynkkäys porukka koossa niin olen valtakunnan puolella niin kyllä valtakunnan lapset täällä saa olla ja köyhä saa synnyttää siinä missä rikaskin niin on loukkaavaa valtakuntaa kohtaan parjata hänen lapsiaan ja muka ei saisi elää eikä syntyä niin kyllä saa ja mahtuu suomeen


      • lazyz
        linkkisi.lopussa.luki kirjoitti:

        "Köyhyys ja suuret lapsimäärät kulkevat käsi kädessä.
        Köyhissä maissa lapset toimivat sosiaaliturvana. Vanhemmat tietävät, etteivät kaikki tule selviytymään, mutta jonkun pitää huolehtia heistä vanhoina.
        Samalla on kuitenkin kallista elättää suuria perheitä, ja suurin osa ajasta menee ruoan hankkimiseen."

        Kyllä sen nyt kaikkien pitäisi tietää, miksi afrikassa lapsimäärä yhdessä perheessä on lukuisa. Ollut kautta aikain, mihin se olisi muuttunut. Vasta ns. sivistyksen rantautuessa tilanteeseen voi tulla muutos.


      • Kyllä kiusaamista on kun oot kunniaaniloukannut monta ketjullista.

        Erittäin huonoa käytöstä.


    • lihavihatipunen

      Tämä on sinkut-palsta...Täällä Suoli24:ssa on varmasti myös työnhakuun yms. liittyviä palstoja.

    • vaimikäsny

      Siis ootko sinkkuja palkkaamassa johonkin?

    • eikumpaakaan

      Ei kumpaakaan

    • En lähe sun firmaas.

    • mikäonpalkka

      Mikä on työ? - Paljonko saa käteistä palkkaa jne...

    • Jos ihan sinkkupalstaa miettii niin aina parempi mitä erilaisempia ihmisiä täältä löytyy. Jos taas mietitään kumppanin etsimisen kannalta niin minulle on sama onko hän työnantaja/yrittäjä vai tienaako leipänsä kulkemalla duunarien ovista työpaikalle.
      Molemmissa on puolensa ja enemmän kiinnostaa ihmisen suhtautuminen siihen työhönsä. Itselläni on tuossa pöydällä prh:n paperit toiminimen perustamista varten. Tässä kuussa pistän tuon oman yrityksen jalalle kunhan saan päätettyä alanko tehdä toiminimen kanssa vai kevytyrittäjyytenä. En minä silti "leipätyötäni" jätä vaan yrityksestä sitten lisäansioita,
      Vähän tuo työnantaja vastaan työntekijä asetelma on jo mennyttä aikaa ja hyvin monissa yrityksissä on tiedostettu että molemmat tarvitsevat toisiaan.

      • onnea.tulevaan

        Neuvo:

        Kannattaa miettiä yrityksen perustamisen päivämäärä tarkasti. Jos rekisteröit toiminimen nyt, sinut katsotaan yrittäjksi vuoden alusta saakka. Sinä taas voi hävitä ihan puhdasta rahaa.

        En tiedä tilannettasi, mutta saattaa olla, että sinun kannattaisi rekisteröityä yrittäjäksi vasta 1.1.2019.

        Mutta kuten sanottu, en tunne tilannettasi. Ajattelin vaan tuoda tämänkin sudenkuopan asiasta esille.


      • onnea.tulevaan kirjoitti:

        Neuvo:

        Kannattaa miettiä yrityksen perustamisen päivämäärä tarkasti. Jos rekisteröit toiminimen nyt, sinut katsotaan yrittäjksi vuoden alusta saakka. Sinä taas voi hävitä ihan puhdasta rahaa.

        En tiedä tilannettasi, mutta saattaa olla, että sinun kannattaisi rekisteröityä yrittäjäksi vasta 1.1.2019.

        Mutta kuten sanottu, en tunne tilannettasi. Ajattelin vaan tuoda tämänkin sudenkuopan asiasta esille.

        Kiitokset, täytyypä tuokin tässä muun hässäkän lomassa miettiä.


    • Ei työstatus korreloi sitä, miten kiva ihminen pohjimmiltaan on.

      Työnantajassa on se hyvä puoli, että hän työllistää ihmisiä. Tätähän me haluamme, eikö? Ja työläinen taas tekee ne tehtävät, mitä tarvitaan saadakseen tietyt asiat luistamaan.

      Good deal, minusta.

      • HarveyBecks

        Yksityisyrittäjä?


      • HarveyBecks kirjoitti:

        Yksityisyrittäjä?

        Mää vai? En perinteisessä mielessä.

        Mutta miksei jokainen voisi ajatella toimivansa yksityisyrittäjänä? Myy osaamistaan ja asiantuntemustaan sinne, missä sitä tarvitaan. Tekee vaaditut tehtävänsä vaikka määräaikaisesti ja siirtyy seuraavan palvelukseen.

        Vastuu tehtävien hoidosta on kuitenkin tekijällä, työnantajalta taas vaaditaan luottamusta että juuri tuo osaa hommansa. En näe paljonkaan eroa pienyrittäjän tai työntekijän välillä.


      • rahan.takia

        jokainen haluaa rahaa eli pakko tehdä töitä että saa minimisumman mutta ei työtä tehdä muuta kuin rahan takia


      • rahan.takia kirjoitti:

        jokainen haluaa rahaa eli pakko tehdä töitä että saa minimisumman mutta ei työtä tehdä muuta kuin rahan takia

        Joo. Kyllä minä(kin) rahaa tarvitsen. Miten tämän elämisen muutoin pystyisi kustantamaan, kuin töitä tekemällä?

        Mutta kyllä työtä voi tehdä myös siksi, että sillä on jotain muutakin arvoa. Tiedän, että mun panoksellani on kuitenkin merkitystä. Joillekin.


      • tyuityuityuityi
        elisakettu kirjoitti:

        Mää vai? En perinteisessä mielessä.

        Mutta miksei jokainen voisi ajatella toimivansa yksityisyrittäjänä? Myy osaamistaan ja asiantuntemustaan sinne, missä sitä tarvitaan. Tekee vaaditut tehtävänsä vaikka määräaikaisesti ja siirtyy seuraavan palvelukseen.

        Vastuu tehtävien hoidosta on kuitenkin tekijällä, työnantajalta taas vaaditaan luottamusta että juuri tuo osaa hommansa. En näe paljonkaan eroa pienyrittäjän tai työntekijän välillä.

        Suurimmalla osalla ihmisistä, tai työntekijöistäkään, ei ole sellaisia taitoja joita voisi myydä. Jos nyt puhutaan normihommista eikä naisten lompakosta.


      • tyuityuityuityi kirjoitti:

        Suurimmalla osalla ihmisistä, tai työntekijöistäkään, ei ole sellaisia taitoja joita voisi myydä. Jos nyt puhutaan normihommista eikä naisten lompakosta.

        Normihommassakin vaaditaan asiantuntimusta siltä osaamisalueelta, mihin on kouluttautunut tai työssä oppinut. Se tulee ensin.

        Toisena markkinoidaan henkilökohtaisia ominaisuuksia. Miten työnsä tekee, sillä voi myydä osaamistaan. Oletko ahkera? Oletko täsmällinen? Oletko luotettava? Oletko kehittämishaluinen? Teetkö hyvää jälkeä? Pysytkö sovituissa aikatauluissa? Jne. hyveitä, jota esimerkkeinä vaadimme palvelun tuottajalta.

        Jos minä vaikka tilaan sähköhommia varten henkilön kotiini, niin katson että tämä tekee työnsä sovitusti ja huolella. Jos ei tee, en tilaa toista kertaa. Sitten tilaan jonkun toisen. Ensimmäinen menetti työnsä vain henkilökohtaisen osaamisen takia.

        Sama juttu kaupassa. Jos myyjä ei ole kovin palvelualtis kun menen tietynlaista asua hankkimaan niin vaihdan kylmästi myyjää tai jopa koko liikettä.


      • työ.on.elämä
        elisakettu kirjoitti:

        Joo. Kyllä minä(kin) rahaa tarvitsen. Miten tämän elämisen muutoin pystyisi kustantamaan, kuin töitä tekemällä?

        Mutta kyllä työtä voi tehdä myös siksi, että sillä on jotain muutakin arvoa. Tiedän, että mun panoksellani on kuitenkin merkitystä. Joillekin.

        eli teet töitä vaikket saa palkkaa ja pomot sanoo menes nyt kotiisi niin emme maksa sinulle niin katsooko pomo että olet sairas ja joutuu pakkokeinoin lopettamaan työsi niin ottaisiko se koville joutuisitko mielisairaalaan kun et saa tehdä töitä niin luulis kun palkan tulo loppuu niin loppuu työn tekokin no sinun täytyisi hommata mies itsellesi ja perheen ja kodin niin tulee muutakin elämään kuin työ


      • työ.on.elämä kirjoitti:

        eli teet töitä vaikket saa palkkaa ja pomot sanoo menes nyt kotiisi niin emme maksa sinulle niin katsooko pomo että olet sairas ja joutuu pakkokeinoin lopettamaan työsi niin ottaisiko se koville joutuisitko mielisairaalaan kun et saa tehdä töitä niin luulis kun palkan tulo loppuu niin loppuu työn tekokin no sinun täytyisi hommata mies itsellesi ja perheen ja kodin niin tulee muutakin elämään kuin työ

        No kyllä minä sen palkan otan. Minähän myyn sen oman ammattitaitoni jonkun käyttöön. Ja arvostamalla itseäni vaadin toisen arvostuksen palkan muodossa.

        Mutta arvoja tehdä työtä on muutakin kuin raha. Se voi olla myös mielekästä. Se voi olla myös sellaista, että sillä omalla panoksella on vastaanottajalle merkitystä. Ajattelepa sitä poikaseni.

        Mitä tähän mies liittyy? Minun on pitänyt pärjätä omillani tähänkin asti. Ja pärjään vastakin, vaikka puoliso on rinnalla. Laskuni eivät tule maksettua ilman omaa panostani.


      • vapaat.kurjia
        elisakettu kirjoitti:

        No kyllä minä sen palkan otan. Minähän myyn sen oman ammattitaitoni jonkun käyttöön. Ja arvostamalla itseäni vaadin toisen arvostuksen palkan muodossa.

        Mutta arvoja tehdä työtä on muutakin kuin raha. Se voi olla myös mielekästä. Se voi olla myös sellaista, että sillä omalla panoksella on vastaanottajalle merkitystä. Ajattelepa sitä poikaseni.

        Mitä tähän mies liittyy? Minun on pitänyt pärjätä omillani tähänkin asti. Ja pärjään vastakin, vaikka puoliso on rinnalla. Laskuni eivät tule maksettua ilman omaa panostani.

        onko työ hyvä syy päästä kotoa pois ja vit.utaako aina palata kotiin tekisit ennemmin töitä kun palaat kotiin no mikä kotona on vastenmielistä ja mitä teet ammatiksi


      • vapaat.kurjia kirjoitti:

        onko työ hyvä syy päästä kotoa pois ja vit.utaako aina palata kotiin tekisit ennemmin töitä kun palaat kotiin no mikä kotona on vastenmielistä ja mitä teet ammatiksi

        Mistä olet saanut päähäsi, että kotona- tai vapaallaolo olisi minulle vastenmielistä?

        Ei ole.

        Teen työtä ihmisten kanssa. Ehkä se on lavea ilmaisu, mutta ei sitä tässä yhteydessä voi paremminkaan ilmaista.

        Entä itse?


    • Kumpi ja Kampi tappeli.
      Kumpi hävisi?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe