Kuka palstalainen

lihavihatipunen

Pitäisi mielestäsi bannata?

107

1502

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pliis älkää minua bannatko :(
      Voinsin vaikka vaihtaa värin takaisin siniseksi ja tästä lähin luvata käyttäytyä, mutta ei banneja...

    • mazy

      Ei nyt välttämättä ketään, vinkujat kasvattaa vaan hermoja. 🤣

    • äölöllö

      Atm32. Ätmijutut vähenisivät 90%.

    • lihavihatipunen

      Sinut, joka kyselet nimimerkilläni sellaisia asioita, mitkä ei kiinnosta minua yhtään...

    • Nimimerkkierkki

      Jos näiltä sivuilta pystyy nimeämään yhdenkin palstalaisen, niin viettää täällä aivan liian paljon aikaa.

    • Huonosti käyttäytyvät aresti tekee niille hyvää.

      • sopisi.hyvin

        vaihda nimmari valtakunnansyyttäjäksi


      • sopisi.hyvin kirjoitti:

        vaihda nimmari valtakunnansyyttäjäksi

        Puolustan heikkoja , minua kiusaajat ovat olleet huonosti käyttäytyneitä ja minä en ole tehnyt mitään väärää, jos käyttäytyy huonosti ilmoitan sen.


      • keskity.äidin.hommiin
        valtakunta kirjoitti:

        Puolustan heikkoja , minua kiusaajat ovat olleet huonosti käyttäytyneitä ja minä en ole tehnyt mitään väärää, jos käyttäytyy huonosti ilmoitan sen.

        Sinun mielestäsi kaikki, jotka ovat eri mieltä kanssasi 'käyttäytyvät huonosti'.

        Sinä olet myös sitä mieltä, että ajatuksiasi tai mielipiteitäsi ei saa kritisoida. Kritiikki pitää kirjoittaa sinulle sähköpostiin, näin sanoit itse eräässä ketjussa.

        Mielestäni nämä seikat kertovat aika selkeästi sen, että et ymmärrä mitä on keskustelu keskustelupalstalla.


      • keskity.äidin.hommiin kirjoitti:

        Sinun mielestäsi kaikki, jotka ovat eri mieltä kanssasi 'käyttäytyvät huonosti'.

        Sinä olet myös sitä mieltä, että ajatuksiasi tai mielipiteitäsi ei saa kritisoida. Kritiikki pitää kirjoittaa sinulle sähköpostiin, näin sanoit itse eräässä ketjussa.

        Mielestäni nämä seikat kertovat aika selkeästi sen, että et ymmärrä mitä on keskustelu keskustelupalstalla.

        Kun et näe eroa väärän tiedon levitys toisen henkilön elämästä on vieläkin rikollista ,se ei ole kritiikkiä kun lähettää sähköpostiini ja olisi selvittänyt.

        Kun puhuin, ettei ole tällä hetkellä varaa saappaisiin niin se ei tarkoita, ”ettei ole vaatteitta” se on herjaamista ja väärän tiedon välitystä.
        Kritiikki ei ole tuollaista.

        Pahemmalta olisi välttynyt omansa kritiikin lähettämisen sähköpostii. Ei opettajansa anna kritiikkiä oppilaalle työstä ilman näkemättä ja huuda etukäteen kaikien läsnä ”Se on päin helvettiä kun yksi asia ei ole onnistunut aiemmin”

        Tätä kritiikkiä ette ole kestänyt että kun huonosti käyttäydytte, niin olette huonosti käyttäytynyt.
        Kun vääristelette ja silti jatkatte vaikka tiedätte kiusaavan . Jos silti jatketaa kun pyytänyt lopettaa kiusaamisen kertoo kuin tahallista se on.

        Vedotaan ettei kiusaaminen ole rikollista kyllä se on kun rikotaan lakia.

        Tässä on kritiikkiä, monta kertaan haukuin teitä tai kuinka paljon väärää tietoa välitin, en kertaakaan.
        Näin on tapahtunut.

        Et itse kestä mielipide eroa koska kritiikki ei ole valhe.


      • päätä.jo.kumpi
        valtakunta kirjoitti:

        Kun et näe eroa väärän tiedon levitys toisen henkilön elämästä on vieläkin rikollista ,se ei ole kritiikkiä kun lähettää sähköpostiini ja olisi selvittänyt.

        Kun puhuin, ettei ole tällä hetkellä varaa saappaisiin niin se ei tarkoita, ”ettei ole vaatteitta” se on herjaamista ja väärän tiedon välitystä.
        Kritiikki ei ole tuollaista.

        Pahemmalta olisi välttynyt omansa kritiikin lähettämisen sähköpostii. Ei opettajansa anna kritiikkiä oppilaalle työstä ilman näkemättä ja huuda etukäteen kaikien läsnä ”Se on päin helvettiä kun yksi asia ei ole onnistunut aiemmin”

        Tätä kritiikkiä ette ole kestänyt että kun huonosti käyttäydytte, niin olette huonosti käyttäytynyt.
        Kun vääristelette ja silti jatkatte vaikka tiedätte kiusaavan . Jos silti jatketaa kun pyytänyt lopettaa kiusaamisen kertoo kuin tahallista se on.

        Vedotaan ettei kiusaaminen ole rikollista kyllä se on kun rikotaan lakia.

        Tässä on kritiikkiä, monta kertaan haukuin teitä tai kuinka paljon väärää tietoa välitin, en kertaakaan.
        Näin on tapahtunut.

        Et itse kestä mielipide eroa koska kritiikki ei ole valhe.

        unohdit ostaa vai ei ole varaa?


      • mazy
        valtakunta kirjoitti:

        Kun et näe eroa väärän tiedon levitys toisen henkilön elämästä on vieläkin rikollista ,se ei ole kritiikkiä kun lähettää sähköpostiini ja olisi selvittänyt.

        Kun puhuin, ettei ole tällä hetkellä varaa saappaisiin niin se ei tarkoita, ”ettei ole vaatteitta” se on herjaamista ja väärän tiedon välitystä.
        Kritiikki ei ole tuollaista.

        Pahemmalta olisi välttynyt omansa kritiikin lähettämisen sähköpostii. Ei opettajansa anna kritiikkiä oppilaalle työstä ilman näkemättä ja huuda etukäteen kaikien läsnä ”Se on päin helvettiä kun yksi asia ei ole onnistunut aiemmin”

        Tätä kritiikkiä ette ole kestänyt että kun huonosti käyttäydytte, niin olette huonosti käyttäytynyt.
        Kun vääristelette ja silti jatkatte vaikka tiedätte kiusaavan . Jos silti jatketaa kun pyytänyt lopettaa kiusaamisen kertoo kuin tahallista se on.

        Vedotaan ettei kiusaaminen ole rikollista kyllä se on kun rikotaan lakia.

        Tässä on kritiikkiä, monta kertaan haukuin teitä tai kuinka paljon väärää tietoa välitin, en kertaakaan.
        Näin on tapahtunut.

        Et itse kestä mielipide eroa koska kritiikki ei ole valhe.

        Onko saappaat jo ostettu?


      • mazy kirjoitti:

        Onko saappaat jo ostettu?

        Ei ole ostettu vieläkään kun raha tilanne ei anna tällä hetkellä. On lapsella syyskengät(ei lenkkareilla ole pakko mennä)joten sekin on valhe)jossa goretex pinta joiden hinta oli n vajaa 70e mutta kumisaappaat ovat paremmat ja sekä kengän käsittelysuihketta.

        Keskimmäisellä pojalla on yliliikkuvat nivelet joten yritän kierrättää edes yhden kautta koska tarvitsee hyvät kengät. Joudun panostamaan

        En voi taata aina täydellistä vaatetusta kuin nyt ei ole ollut mahdollista varmistaa etukäteen tilannetta kun aika ei ole riittänyt ,jos lapsi saisi oikeaa tukea opetukseen koulussa, ongelmia ei olisi.


      • mazy
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ole ostettu vieläkään kun raha tilanne ei anna tällä hetkellä. On lapsella syyskengät(ei lenkkareilla ole pakko mennä)joten sekin on valhe)jossa goretex pinta joiden hinta oli n vajaa 70e mutta kumisaappaat ovat paremmat ja sekä kengän käsittelysuihketta.

        Keskimmäisellä pojalla on yliliikkuvat nivelet joten yritän kierrättää edes yhden kautta koska tarvitsee hyvät kengät. Joudun panostamaan

        En voi taata aina täydellistä vaatetusta kuin nyt ei ole ollut mahdollista varmistaa etukäteen tilannetta kun aika ei ole riittänyt ,jos lapsi saisi oikeaa tukea opetukseen koulussa, ongelmia ei olisi.

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        No vältän halvimpia kun ovat heti rikki, eikä kestä poikien leikkiä. Ostin kolme saappaat toissa vuonna ja ne nokialaiset alkoi tekemään rakkoja.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        Pienien lapsien kohelluksen viel noin halvimmat kestää.
        Saappaat näytti siltä kuin veitsellä vedetty viiltoja ja sukat märkänä muutamassa viikossa joten ei montaa käyttö kertaa kestänyt.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        En tiedä mutta pojalla oli taito hyvin tallella saada rikottua saappaat tai kengät. Koska kumisaappaat ei sovellu taas jalkapallon potkitaan. Nokialainen kestää vie kulutuksen.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        Ahaa sinä asut kaupungissa ei cittareita eli Citymarketeja taida maaseudulla olla? Myöskään Tokmanni ei ole rantaunut joka paikkaan.

        Tossissaan siellä Tokmannilta saa edullisesti kaikenlaista. Isä osti minulle asuinkaupungissaan 20 eurolla partakoneen kaksi viikkoa sitten Tokmannilta. Joskus olen käynyt samassa kaupungissa Citymarketista ostamassa kaikenlaista, kun olen tarvinnut. Täällä Joensuussa käytän myös molempia kauppoja. Prismassa käyn harvoin, vaikka Joensuussa taitaa olla Suomen suurin sellainen. Myös Tokmanni on suuri täällä, sillä tässä kaupungissa se on syntynyt alunperin koko ketju.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        Kuin ulkohousut on jo polvista puhki jotka ostin viime rahoista ettei nekään kestänyt pojan kulutusta.


      • mazy kirjoitti:

        Kumpparit tokmannilla maksaa 10-20 euron ( eilen katsoin hintoja) välillä, just ostin cittarista 16 euron saappaat per lärvi. Menee kesät talvet, niin kauan kun jalkaan mahtuu.

        Mutta käyttää nyt edellisen vuoden ulkohousuja vaikka ei olekkaa pituutensa nähden oikeat muttei sitä erota muutakuin katsomalla koko ja tietämällä lapsen pituus.

        Ei siinäkään järkeä ole jatkuvasti ostaa täytyy vaan enemmän panostaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        No vältän halvimpia kun ovat heti rikki, eikä kestä poikien leikkiä. Ostin kolme saappaat toissa vuonna ja ne nokialaiset alkoi tekemään rakkoja.

        Osta Evamuoviset saappaat. Ne ovat halvat mutta kestävämmät kuin kumisaappaat.

        Niitä saa edullisesti ainakin Motonetistä


      • mazy
        valtakunta kirjoitti:

        En tiedä mutta pojalla oli taito hyvin tallella saada rikottua saappaat tai kengät. Koska kumisaappaat ei sovellu taas jalkapallon potkitaan. Nokialainen kestää vie kulutuksen.

        Ok, se on kyllä ihan totta ettei nuo kaikista halvimmat mitään kestäviä ole. Saumaukset äkkiä vuotaa. Nokian kumpparit on hyviä ja meillä on ollut noita eva muovisiakin. Ne on kevyitä ja kestäviä.

        Likoilla oli villavuoriset, irrotettavat sisukset niissä. Jos en väärin muista ne maksoi jonkun 26 euroa pari.

        Onhan teillä kuluja paljon, kun on monta ihmistäkin. Mukelot jasvaa nopeesti ulos kamppeistaan. Toivottavasti saatte kaikki järjestymään parhainpäin.


      • no.jo.on.markkinnat

        Pyysit kommenttini siis poistoon?
        Kommentissani ei ollut mitään herjaavaa!


        Ei tosiaankaan ole herjaamista jos kysyy, oletko ajatellut paikata vaatteita, tai kenties jopa tehdä vahvikkeita pojan housujen polvenkohtiin jo etukäteen, kun tiedossa on, että hän saa housunsa puhki nopeaan. NIIN MINÄ TEKISIN, EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN PAHAA.

        Olet sinä kyllä kummallinen tapaus! Kaikki tosiaankin taitaa olla sinulle herjaamista tai kiusaamista, kunniaakin varmaan taas loukattiin!

        YLLÄPITO HUOMIO! TÄMÄNKALTAISTEN ASIALLISTEN VIESTIEN POISTATTELU ON TODELLISTA KIUSAAMISTA JA KESKUSTELUN ESTÄMISTÄ!


      • mazy
        valtakunta kirjoitti:

        Mutta käyttää nyt edellisen vuoden ulkohousuja vaikka ei olekkaa pituutensa nähden oikeat muttei sitä erota muutakuin katsomalla koko ja tietämällä lapsen pituus.

        Ei siinäkään järkeä ole jatkuvasti ostaa täytyy vaan enemmän panostaa.

        Juu kestävemmät, laadukkaammat vaatteet kestää kierrätystäkin. Pojat on vauhdikkaita, on noi toiset tytötkin. Polvet puhki meilläkin joistakin ulkohousuista.

        Mä ostan usein nipun leggareita, paitoja yms. vähän edullisempia mitkä jää isommalta pienemmälle, mutta yleensä molemmille kerralla kausikamppeet ja semmosia ajattomia. Kyllä niihin äkkiä rahaa uppoaa kaikkeen.

        Se on hyvä, jos osaat itse ommella. Hyvä taito olemassa. 👍


      • mazy
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Ahaa sinä asut kaupungissa ei cittareita eli Citymarketeja taida maaseudulla olla? Myöskään Tokmanni ei ole rantaunut joka paikkaan.

        Tossissaan siellä Tokmannilta saa edullisesti kaikenlaista. Isä osti minulle asuinkaupungissaan 20 eurolla partakoneen kaksi viikkoa sitten Tokmannilta. Joskus olen käynyt samassa kaupungissa Citymarketista ostamassa kaikenlaista, kun olen tarvinnut. Täällä Joensuussa käytän myös molempia kauppoja. Prismassa käyn harvoin, vaikka Joensuussa taitaa olla Suomen suurin sellainen. Myös Tokmanni on suuri täällä, sillä tässä kaupungissa se on syntynyt alunperin koko ketju.

        Juu Lahti on kaupunki. ☺️

        Cittari ihan semmonen kätsy kauppa, Tokmannilla hain lämpökynttilöitä ja isti kurahousut muksuille, vanhat vielä mahtuu syyskamppeitten päälle vaan ei toppapukujen. Nyt tarttee mennä tekee ruokaa. Palaillaan taas.



      • mazy


      • wanhaämmä
        no.jo.on.markkinnat kirjoitti:

        Pyysit kommenttini siis poistoon?
        Kommentissani ei ollut mitään herjaavaa!


        Ei tosiaankaan ole herjaamista jos kysyy, oletko ajatellut paikata vaatteita, tai kenties jopa tehdä vahvikkeita pojan housujen polvenkohtiin jo etukäteen, kun tiedossa on, että hän saa housunsa puhki nopeaan. NIIN MINÄ TEKISIN, EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN PAHAA.

        Olet sinä kyllä kummallinen tapaus! Kaikki tosiaankin taitaa olla sinulle herjaamista tai kiusaamista, kunniaakin varmaan taas loukattiin!

        YLLÄPITO HUOMIO! TÄMÄNKALTAISTEN ASIALLISTEN VIESTIEN POISTATTELU ON TODELLISTA KIUSAAMISTA JA KESKUSTELUN ESTÄMISTÄ!

        Älä ny hermostu :)

        Ompelu ei edes kummoista taitoa vaadi. Vanhoista vaatteista saa ommeltua uusia. Sen lisäksi että rikkinäisiä voi tosiaan paikata. Pienille lapsille tulee kivoja värikkäitä vaatteita, kun yhdistelee vanhoista ehjistä kohdista tai uusista jämäpaloista. Harrastuksenakin kivaa!


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Älä ny hermostu :)

        Ompelu ei edes kummoista taitoa vaadi. Vanhoista vaatteista saa ommeltua uusia. Sen lisäksi että rikkinäisiä voi tosiaan paikata. Pienille lapsille tulee kivoja värikkäitä vaatteita, kun yhdistelee vanhoista ehjistä kohdista tai uusista jämäpaloista. Harrastuksenakin kivaa!

        Tässä linkissä näkee miten herjaa
        14.56
        Muisto jäljet on pysyvä.
        https://aijaa.com/gyxJXV

        Minulla on oman kuvan lähettämisen lupa itseltäni.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Älä ny hermostu :)

        Ompelu ei edes kummoista taitoa vaadi. Vanhoista vaatteista saa ommeltua uusia. Sen lisäksi että rikkinäisiä voi tosiaan paikata. Pienille lapsille tulee kivoja värikkäitä vaatteita, kun yhdistelee vanhoista ehjistä kohdista tai uusista jämäpaloista. Harrastuksenakin kivaa!

        No ei todellakaan ala tuollaisia vaatteita tehdä lapsille voit ihan itse väsätä mutta se raja tulee vastaan minulla.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Älä ny hermostu :)

        Ompelu ei edes kummoista taitoa vaadi. Vanhoista vaatteista saa ommeltua uusia. Sen lisäksi että rikkinäisiä voi tosiaan paikata. Pienille lapsille tulee kivoja värikkäitä vaatteita, kun yhdistelee vanhoista ehjistä kohdista tai uusista jämäpaloista. Harrastuksenakin kivaa!

        Kyseessä ei ole mikään ihanpikkuinen. Jalankin koko jo 37.
        Jos olisi kerhossa siellä ei varmasti kiinnitettäisiin mutta koulussa jo.


      • wanhaämmä
        valtakunta kirjoitti:

        Tässä linkissä näkee miten herjaa
        14.56
        Muisto jäljet on pysyvä.
        https://aijaa.com/gyxJXV

        Minulla on oman kuvan lähettämisen lupa itseltäni.

        Vinkki vaatteiden paikkaamisesta sun mielestäsi herjaamista? No munkin mielestäni on uusavutonta, jos ei osaa paikata vaatteita jos tuohon nimimerkkiin tartuit. Sinähän varmasti osaat ja teetkin niin, en epäile ollenkaan.


      • wanhaämmä
        wanhaämmä kirjoitti:

        Vinkki vaatteiden paikkaamisesta sun mielestäsi herjaamista? No munkin mielestäni on uusavutonta, jos ei osaa paikata vaatteita jos tuohon nimimerkkiin tartuit. Sinähän varmasti osaat ja teetkin niin, en epäile ollenkaan.

        Olen tehnyt tuttavan pienille lapsille joskus paljonkin tilkkuvaatteita ja kaikkea jännää vanhoista vaatteista. Tykkäsivät kovasti. Yhdessäkin niitä suunniteltiin, valitsivat itse värejä ja kuoseja. Kouluikäiset on jo eri asia. Mä paikkailen vieläkin omia vaatteitani ja hyviä tulee.


      • valtakunta kirjoitti:

        https://m.motonet.fi/fi/tuote/570234/Rapala-Sportsmans-EVA-Summer-Boot--saappaat

        Nämäkö? Puuttuu lasten koko vai oliko niitä vielä jossain ja kestääkö kylmää?

        Joo minäkin huomasin, että Motonetistä puuttuvat näköjään lasten koot mutta kyllähän varmaan googlaamalla löytää lasten kokojakin.

        Kylmää kestävät samalla tavalla kuin kumisaappaatkin eli villasukkaa vaan jalkaan. Eli, jos pojan koko jo 37 niin 39 voi mennä jo villasukkien kanssa.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Olen tehnyt tuttavan pienille lapsille joskus paljonkin tilkkuvaatteita ja kaikkea jännää vanhoista vaatteista. Tykkäsivät kovasti. Yhdessäkin niitä suunniteltiin, valitsivat itse värejä ja kuoseja. Kouluikäiset on jo eri asia. Mä paikkailen vieläkin omia vaatteitani ja hyviä tulee.

        Noh kuin aiemmin kerroin että pienet ei kuluta vaatteita niin paljoa joten käy halvempikin vaate jo. 5lk se ongelma on kuluttamisesta on. Ei kerholaisilta. Ne vaatteet säilyny jo vanhimmaisesta pojalta asti. Mulla on kasa housuja joissa kumilenksu hapritunut.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Olen tehnyt tuttavan pienille lapsille joskus paljonkin tilkkuvaatteita ja kaikkea jännää vanhoista vaatteista. Tykkäsivät kovasti. Yhdessäkin niitä suunniteltiin, valitsivat itse värejä ja kuoseja. Kouluikäiset on jo eri asia. Mä paikkailen vieläkin omia vaatteitani ja hyviä tulee.

        Onneksi niihin on helppo lisätä kuminauhaa.
        Kun vaatteet on ajattomat ne kelpaa vielä kuin salama paita päätyi seuraavalle innokkaalle salama fanille.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Vinkki vaatteiden paikkaamisesta sun mielestäsi herjaamista? No munkin mielestäni on uusavutonta, jos ei osaa paikata vaatteita jos tuohon nimimerkkiin tartuit. Sinähän varmasti osaat ja teetkin niin, en epäile ollenkaan.

        Se ei ollut vinkki.
        Oli virheellisen tiedon levitystä etten osaisi.


      • mazy kirjoitti:

        Juu Lahti on kaupunki. ☺️

        Cittari ihan semmonen kätsy kauppa, Tokmannilla hain lämpökynttilöitä ja isti kurahousut muksuille, vanhat vielä mahtuu syyskamppeitten päälle vaan ei toppapukujen. Nyt tarttee mennä tekee ruokaa. Palaillaan taas.

        Minä taas kirjoittelin. Samalla tapasin yhden naisen, jonka kanssa minulla on kohtaaminen perjantaina. Katsotaan löydän jo naistuttavan. Ainakin hän on tähän asti ollut samalla aaltopituudella, vaikka ei meistä mitään kihlapari taida tulla, mutta hyvät ystävät voi. :)

        Vai Lahti on kaupunki. Siellä asuu kummityttö. Jo täysi-ikäinen, mutta minä tulin kummiksi suoraan ripiltä 15-vuotiaana, joten en vielä ikäloppu täysin ole, mutta vähän liikaa ikää yliopisto ympäristöön nähden. Pitäisi olla henkilökuntaa tai opiskella ainakin tohtoriksi. Vielä pyörin opiskeijoitten joukossa ja kummityttö on opiskelija myös.


      • uusavutonta
        valtakunta kirjoitti:

        Se ei ollut vinkki.
        Oli virheellisen tiedon levitystä etten osaisi.

        Mistäs kukaan tietää etukäteen mitä sinä osaat?

        Katsos, kun kaikki eivät ole täällä palstalla joka päivä aamusta yöhön lukemassa ja painamassa mieleen mitä sinä olet kulloisenakin päivänä kertonut! En minä tiennyt, että osaat ommella. Oletin, että ehkä pystyisit ompelemaan, koska sen muistan, että olet sanonut olevasi visuaalisesti lahjakas.

        Osaatko leipoa leipää ja kokkailla perusruokia alusta alkaen itse? Nekin olisivat hyviä taitoja osata.


      • wanhaämmä
        uusavutonta kirjoitti:

        Mistäs kukaan tietää etukäteen mitä sinä osaat?

        Katsos, kun kaikki eivät ole täällä palstalla joka päivä aamusta yöhön lukemassa ja painamassa mieleen mitä sinä olet kulloisenakin päivänä kertonut! En minä tiennyt, että osaat ommella. Oletin, että ehkä pystyisit ompelemaan, koska sen muistan, että olet sanonut olevasi visuaalisesti lahjakas.

        Osaatko leipoa leipää ja kokkailla perusruokia alusta alkaen itse? Nekin olisivat hyviä taitoja osata.

        Tuun taas vähän härppimään väliin :) Yhdellä kaupan leivän hinnalla saa muistaakseni lähemmäs 10 itse tekemää leipää. En ole vuosiin syönyt leipää, niin en ihan tarkkaan muista, mut olisko ollu 7. Hinnatkin on nousseet, en tiedä onko samassa tahdissa. Itse leipomalla ja pakastamalla säästää yhden hengen taloudessakin monta euroa kuukaudessa. Leivät on nopeita tehdä, jos ei laske nostatusta ja uunissa oloa. Niinä aikoina ehtii tehdä muuta...


      • uusavutonta kirjoitti:

        Mistäs kukaan tietää etukäteen mitä sinä osaat?

        Katsos, kun kaikki eivät ole täällä palstalla joka päivä aamusta yöhön lukemassa ja painamassa mieleen mitä sinä olet kulloisenakin päivänä kertonut! En minä tiennyt, että osaat ommella. Oletin, että ehkä pystyisit ompelemaan, koska sen muistan, että olet sanonut olevasi visuaalisesti lahjakas.

        Osaatko leipoa leipää ja kokkailla perusruokia alusta alkaen itse? Nekin olisivat hyviä taitoja osata.

        Ei kannata olettaa.
        minkä luokittelet alusta asti tekemiseksi?
        Kyllä olen perunaa kasvattanut parvekkeella pinnasängyssä(ei ollut kannattavaa)
        Sekä yrttejä kasvattanut mutta en ole viljaa pellosta hakenut tai sikaa teurastanut


        Leipää tehtii vuoden mutta huomattiin ei ole sen arvoista maksoi noin 50 cet leipä.
        Joten halvin leipäkin oli siihen aikaan melkein samoissa.

        Meille ei ollut kannattavaa ei säästänyt.


      • Eli ainakin valehtelet tuosta valvomisesta.


      • wanhaämmä
        valtakunta kirjoitti:

        Ei kannata olettaa.
        minkä luokittelet alusta asti tekemiseksi?
        Kyllä olen perunaa kasvattanut parvekkeella pinnasängyssä(ei ollut kannattavaa)
        Sekä yrttejä kasvattanut mutta en ole viljaa pellosta hakenut tai sikaa teurastanut


        Leipää tehtii vuoden mutta huomattiin ei ole sen arvoista maksoi noin 50 cet leipä.
        Joten halvin leipäkin oli siihen aikaan melkein samoissa.

        Meille ei ollut kannattavaa ei säästänyt.

        https://www.foodie.fi/entry/pkarkea-vehnajauho/6415712000172
        0,99 € / 2kg

        https://www.foodie.fi/products/search2?term=kuivahiiva
        1,54 € paketti

        https://www.foodie.fi/products/search2?term=kaurahiutale
        0,69 € / kg

        Noilla saa leivottua halvalla. Tiiviimpää toki kuin kaupan leipä, mutta ei ole lisäaineita tuon enempää. Tungin sekaan esim. vanhat keitetyt perunat, juuston kannikat ja piimät. Ei jäänyt juuri mitään ruokaa roskiin heitettäväksi. Muut ruuanjämät meni vaikka munakkaan sekaan. Voi niitä aikoja... :) Syön nykyään vain kaurapuuroa aamuisin, korvaa mun leivät. Puurokin on halpaa.


      • wanhaämmä

        Jos jossain olen hyvä, niin köyhäilyssä. Ihan huippu! :) Valitettavasti nyt kun on ollut tuloja ihan mukavasti, jotkut hyvät tavat on jääneet. Harmi todella. Kaikista terveellisimmin söin tuolloin. Juoksin tarjousten perässä, hyvää hyötyliikuntaa, en silloinkaan ostanut mitään eineksiä vaan valmistin kaiken itse. Nykyään käytän vieläkin paljon kananmunia, vielä enemmän valkuaisia. Niistä saa hyvää proteiinia ja ovat edullisia.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        https://www.foodie.fi/entry/pkarkea-vehnajauho/6415712000172
        0,99 € / 2kg

        https://www.foodie.fi/products/search2?term=kuivahiiva
        1,54 € paketti

        https://www.foodie.fi/products/search2?term=kaurahiutale
        0,69 € / kg

        Noilla saa leivottua halvalla. Tiiviimpää toki kuin kaupan leipä, mutta ei ole lisäaineita tuon enempää. Tungin sekaan esim. vanhat keitetyt perunat, juuston kannikat ja piimät. Ei jäänyt juuri mitään ruokaa roskiin heitettäväksi. Muut ruuanjämät meni vaikka munakkaan sekaan. Voi niitä aikoja... :) Syön nykyään vain kaurapuuroa aamuisin, korvaa mun leivät. Puurokin on halpaa.

        kyllä se on juttuna että lähde tuollain ruokia sekotetaan toisiin. En pystyisi syömään sitä.

        Aamuna syödään meilläkin vain kaurapuuroa


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Tuun taas vähän härppimään väliin :) Yhdellä kaupan leivän hinnalla saa muistaakseni lähemmäs 10 itse tekemää leipää. En ole vuosiin syönyt leipää, niin en ihan tarkkaan muista, mut olisko ollu 7. Hinnatkin on nousseet, en tiedä onko samassa tahdissa. Itse leipomalla ja pakastamalla säästää yhden hengen taloudessakin monta euroa kuukaudessa. Leivät on nopeita tehdä, jos ei laske nostatusta ja uunissa oloa. Niinä aikoina ehtii tehdä muuta...

        " Yhdellä kaupan leivän hinnalla saa muistaakseni lähemmäs 10 itse tekemää leipää."

        Laskitko kaikki kulut siihen mukaan, sähköt ym.?


      • wanhaämmä
        Jiimen kirjoitti:

        " Yhdellä kaupan leivän hinnalla saa muistaakseni lähemmäs 10 itse tekemää leipää."

        Laskitko kaikki kulut siihen mukaan, sähköt ym.?

        Joo. Samalla uuninlämmityksellä tehdään tietty muutakin safkaa. Jälkilämmöllä kuivataan vaikka leivänkannikat ja sienet. Kulhot on keittiön peruskamaa, ne on pois laskuista. Noista ajoista kaikkien muuttujien hinnat on nykyään jotain muuta, eikä sillä ole merkitystä saako yhden tai kaksi tai kolme leipää vähemmän kuin ennen. Paljon säästää silti, jos on luppoaikaa tehdä itse ja suunnitella syömiset. Mitä enemmän syöjiä, sen enemmän säästää.


      • kotitalousopettaja
        valtakunta kirjoitti:

        kyllä se on juttuna että lähde tuollain ruokia sekotetaan toisiin. En pystyisi syömään sitä.

        Aamuna syödään meilläkin vain kaurapuuroa

        Pelkkä puuro aamupalana päivästä toiseen on ihan liian yksipuolista ateriointia.

        Kyllä puuron kyljessä pitää muutakin olla tarjolla. Marjoja/hedelmää/vihannesta ja jotain valkuaispitoista, kuten vaikka kananmunaa tai vaikka raejuustoa. Luonnonjugurtti tai viili leivän tai myslin kera on ihan hyvää vaihtelua puurolle myös. Munakas on aamuisin myös nopea ja ravitseva ruoka, varsinkin isommille lapsille.

        Sun vanhin poikasi alkaa tulla siihen ikään, että kohta pituuskasvu kiihtyy. Jos haluat hänelle terveen keski-ikäisyyden, niin huolehdit että kasvava nuori saa tarpeeksi valkuaisaineita (eli proteiineja) , rasvaa ja vitamiineja jokaisella aterialla.


      • kotitalousopettaja kirjoitti:

        Pelkkä puuro aamupalana päivästä toiseen on ihan liian yksipuolista ateriointia.

        Kyllä puuron kyljessä pitää muutakin olla tarjolla. Marjoja/hedelmää/vihannesta ja jotain valkuaispitoista, kuten vaikka kananmunaa tai vaikka raejuustoa. Luonnonjugurtti tai viili leivän tai myslin kera on ihan hyvää vaihtelua puurolle myös. Munakas on aamuisin myös nopea ja ravitseva ruoka, varsinkin isommille lapsille.

        Sun vanhin poikasi alkaa tulla siihen ikään, että kohta pituuskasvu kiihtyy. Jos haluat hänelle terveen keski-ikäisyyden, niin huolehdit että kasvava nuori saa tarpeeksi valkuaisaineita (eli proteiineja) , rasvaa ja vitamiineja jokaisella aterialla.

        Lapsi syö puuron.
        Edes sen puuron saan syötettyä aamusin muuten häipyisi ilman.Tärkein on ravinnon rytmitys ja välttää epäterveellistä ruokaa.


      • bella__n_on_suojelussa
        no.jo.on.markkinnat kirjoitti:

        Pyysit kommenttini siis poistoon?
        Kommentissani ei ollut mitään herjaavaa!


        Ei tosiaankaan ole herjaamista jos kysyy, oletko ajatellut paikata vaatteita, tai kenties jopa tehdä vahvikkeita pojan housujen polvenkohtiin jo etukäteen, kun tiedossa on, että hän saa housunsa puhki nopeaan. NIIN MINÄ TEKISIN, EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN PAHAA.

        Olet sinä kyllä kummallinen tapaus! Kaikki tosiaankin taitaa olla sinulle herjaamista tai kiusaamista, kunniaakin varmaan taas loukattiin!

        YLLÄPITO HUOMIO! TÄMÄNKALTAISTEN ASIALLISTEN VIESTIEN POISTATTELU ON TODELLISTA KIUSAAMISTA JA KESKUSTELUN ESTÄMISTÄ!

        Minä ehdotin, että bannattava nikki olisi bella__n.
        Mutta viestini poistettiin. Syytä en tiedä..
        Oletan, että ko nikkiä taas suojellaan.


    • Kurpsukka

      Periksen feikkiprofiilit ja Darkkis-trolli.

    • Kaisanoasaa

      Naisloosein väkivaltafantasiat ja periksen satuprofiilit

    • 090900009

      Kaikille banaania perseeseen.

    • Liianlyhyet

      Kaikki alle 170 cm miehet.
      Loppuis ne ärsyttävät kyselyt pituudesta.

      • Eikös se kyselijä tiedustellut 172 cm jatkuvasti. Alle 173 senttiset miehet siis pitäisi bannata tai ainakin sellaiset, jotka jatkuvasti kyselevät pituusjuttuja? Tai antaa heidän kysellä!


      • lazyz
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Eikös se kyselijä tiedustellut 172 cm jatkuvasti. Alle 173 senttiset miehet siis pitäisi bannata tai ainakin sellaiset, jotka jatkuvasti kyselevät pituusjuttuja? Tai antaa heidän kysellä!

        Joko nyt on joulu, kun sanoit olevasi poissa siihen asti :)


      • lazyz kirjoitti:

        Joko nyt on joulu, kun sanoit olevasi poissa siihen asti :)

        Muutin mieltäni, sillä nukuin hyvin sunnuntain ja maanantain välisen yönä. Lauantain ja sunnuntain välissä nukuin vain 5 tuntia ja sellaisen päätöksen, että vasta päivää ennen joulua tule takaisin. Sitten en maanantaina jaksanutkaan pysyä poissa. Nyt taas nukuin jotain 6 tuntia ja väsyttää. Jos maanantaina olisi ollut samanlainen yö takana niin olisin ehkä jäänyt pois ainakin useammaksi päiväksi. Ehkä se päätös ei olisi sittenkään monta päivää pitänyt. Anteeksi nyt minulla on muuta kirjoitettelua yliopistolla. Olen tällä viikolla saanut 8 sivua kasaan yhtä tekstiä. Pitää jatkaa sitä, sillä aikaa ei ole oikein lorvimiseen.


      • Elluhalloyb

        Olet kuin jazuli; se palaa heti takaisin ensin vannottuaan ettei sitä tarvitsisi kestää piitkään aikaan.


      • Elluhalloyb kirjoitti:

        Olet kuin jazuli; se palaa heti takaisin ensin vannottuaan ettei sitä tarvitsisi kestää piitkään aikaan.

        No, minulla oli sydämessä sinkut-palstan mittainen kolo, jota opiskelu ja muu ei voinut oikein täyttää! :) Tänne kaipasi takaisin.


    • okjuik

      ellukukkaapina_oy vai mikä sen nikki oli ja mia_ei_ap

    • Brdcji

      Periksen trollit.

    • No niin, eiköhän leikit ole tältä osin nyt jo leikitty.
      Ketään ei bannata.

      Jatkakaa.

    • haluan.bannit

      Minut pitäisi bannata.

      • Suosittelen konsultoimaan bannialan asiantuntijoita. He voivat auttaa sinua parhaiten.


    • Sexyman69

      Haluun pannata palstan sexyintä naista...

    • MikäVeenmerkki

      Varsinkin sellaiset tyypit jotka runtelevat oman maansa kielen. "BANNATA" voi helvetti. Tulevaisuus näyttää kuin ennen Baabelin tornia rakentaville tapahtui.
      Heidän kielensä sekoitettiin, niin etteivät edes ymmärtäneet toisiaan, ja rakentaminen tyrehtyi siihen.

    • kaisanoasaa

      Minua ei saa panna.

    • Ihmetouhua

      Kaikki mielisairaat ikärasistit. Rasistit mitkä rasistit. Tulee pirun huonolle tuulelle, kun lukee sitä törkeää otsikkopaskaa päivästä toiseen. Meinaavat itse ilmeisesti lopettaa surkean elämänsä ennen keski-ikää. Karma is a bitch ääliöt. Ihan ala-arvoista, että ylläpito antaa tyyppien suoltaa tänne moista sontaa. Mun nuoruudessa vanhempia ihmisiä kunnioitettiin. Varsinainen sivistysvaltio Suomi. Myös kaikki häiriintyneet pornon suoltajat saisivat mennä muualle kirjoittelemaan runkkujuttujaan. Oksettavaa,

      • hattuapäästä

        Vanhoja ihmisiä ei muutenkaan arvosteta... Hautajaissaattuettakaan ei nykyään arvosteta...ennen ihmiset seisahtuivat katsomaan, miehet nostivat hatun päästä ja jokainen arvosti näin vainajaa.
        Vanhempia teititeltiin ja aina arvostettiin, mutta nyt vanhemmat ovat vaan kääkkiä ja haittoja....
        No aikanaan se nuoriso huomaa itse ajan vilahtaneen...

        Itse pitäydyn linjassani...kyllä elämänkokemus saa näyristää minut.


    • Koko sakki ja palsta siistiksi.

      Tehdäänhän vaatekaappeihinkin vuosittainen tyhjennys, jotta vanha ei rasita.

      • bännäri

        Aloitetaanko sinusta.


      • bännäri kirjoitti:

        Aloitetaanko sinusta.

        No olisihan se kiva kokeilla kanssasi, miltä se tuntuu.

        Muista, että jos minua yrität uima-altaaseen työntää, sinä tulet varmasti mukana.


      • höpöttelijä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No olisihan se kiva kokeilla kanssasi, miltä se tuntuu.

        Muista, että jos minua yrität uima-altaaseen työntää, sinä tulet varmasti mukana.

        Se oli vaan vitsin bitsi.


      • höpöttelijä kirjoitti:

        Se oli vaan vitsin bitsi.

        Keskiyöllä ei klo 0.16 vitsailla.



      • bitsinvitsi


      • ericbanna
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Siinä sullekin Ierikki

        https://www.hairfinder.com/celebrityhair/eric-bana-hair.jpg

        että saat ansiosi mukaan..

        Ettäs tiedät, että hän on palstan vuoden mies, ja vaikka kaikki muut katoaisivat, hän jää.

        Hello miss piggy, mina olla eric banna, tulla suomi juuri nyt ja kuulla sinuatsa, kuulla etta asut jossai metsassa, mina voisi tula kaymaan siella ja saada seksi sinulta koska minu nimi banna, sitte mina lahtea takaisn vaimo luo autralia.
        minu oikea kuva tuo josa mina olla hampa musta, se olla oikea kuva minustsa.


      • ericbanna kirjoitti:

        Hello miss piggy, mina olla eric banna, tulla suomi juuri nyt ja kuulla sinuatsa, kuulla etta asut jossai metsassa, mina voisi tula kaymaan siella ja saada seksi sinulta koska minu nimi banna, sitte mina lahtea takaisn vaimo luo autralia.
        minu oikea kuva tuo josa mina olla hampa musta, se olla oikea kuva minustsa.

        "Suojaan oksanhaaraan, kantaa saisit naaraan, oisit mulle suurin apinamies, kenties..."

        No niin no niin, pikkuisella olisi iltapalan ja hampipesun aika?


    • Varissuolla

      Darkkis voisi bannata koska valehtelee olevansa ytmi.

    • paitsiMinä

      Kaikki!

    • Suursiivous olisi kertakaikkisesti paikallaan.

      • Ananias.Palstamäki

        Tästä me olemme yksimielisiä.


    • Mitä mä sitten tekisin?

      Pyörisin koiran kanssa kilpaa ja koittaisin saada hännästäni kiinni?

      Ei tuu muuta mieleen...

    • 4gtrh56yjghgb

      Banaania perikselle, harmikselle, pikkukakkoselle ja nallelle.

    • tetredtrt

      Tämä on kuitenkin Sinkut -palsta.

      Ne jutut täältä puuttuvat täysin.

      Naisvihaa, varattuja, halu olla yksin.. etc.

      Olis kiva, jos yksikin ihminen edes joskus kertoisi sinkkuelämästään. (Ilman pelkoa huorittelusta, tai jännäpaskaksi haukkumisesta.)

      • Elluhalloyb

        Ahaa, näköjään olet jompikumpi, huora tai jännäpaska kun tuommoisen kirjoitit.


      • Aloita sinä niin minä harkitsen keskusteluun liittymistä.


      • 65bvc65
        Elluhalloyb kirjoitti:

        Ahaa, näköjään olet jompikumpi, huora tai jännäpaska kun tuommoisen kirjoitit.

        Olen huora ja jännäpaska. Sulla ei ole ollut täällä muuta intressiä, kuin kirjoittaa yksi lause puolessa vuodessa.


    • NainenRuudunTakaa

      Kaikki jotka eivät ole kanssani samaa mieltä ja kaikki ätmiuskovaiset. Ätmit banniin, naiset ja samaa mieltä olevat miehet ei banniin.
      Meillä suomalainen kulttuuri arvostetaan feminismiä ja naisten palvonta. Ja jos ei arvosteta laitetaan arvostamaan.

    • Kokkelin_Kivettäjä

      Minut, koska olen pelkkä trolli. Mutta ei minua noin vain bannata, ip-osoitteenkin vaihtaminen on simppeli homma.

      • Hear hear!

        (taputusta...)


    • Bannarit

      • rupejoonansuu

        Ketä sun kuva muistuttaa..............ei tule mieleen..........

        *naurua*


    • tasapuolisuutta_kiitos

      Kaksikko bella__n ja selina1.
      Näitä ehdollaita ei näköjään saa mainita.
      Edellinen ehdotukseni poistettiin.
      Miksi?

      • penaaliviljelijä

        kaikki pitää sensuroida.


      • pannaaja

        kannatetaan tuon kaksikon bannausta


      • kannattajaa
        pannaaja kirjoitti:

        kannatetaan tuon kaksikon bannausta

        kannatan kannattajaa


      • Minä_myös

        Minä myös


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe