Olenko auttanut afrikan nälkää näkeviä?

UteliasSavostaKysyy

Lapsena mulle kotona sanottiin että "pitää syödä lautanen tyhjäksi kun afrikassakaan ei ole ruokaa" Kun menin kouluun -80 luvulla opettajat sanoivat meille ruokalassa kun olimme syömässä että "jokainen syö sitten lautasensa tyhjäksi koska afrikassakin nähdään nälkää"
Nyt olen iältäni nelikymppinen ja olen syönyt aina lautaseni tyhjäksi ja santsannut usein toisenkin ja peräti kolmannenkin lautasen kun afrikassakin on nälkä.
Nyt on etureppua muutamankin xl.n edestä ja painoa löytyy ja edelleen syön kaikki lautaseni tyhjäksi. Kuulemma 35kg ylimääräistä sanoo lääkäri.
Itse taas sanoin lääkärille että "olen kuulemma auttanut useitakin afrikan nälkää näkeviä syömällä aina lautasen tyhjäksi. Siihen opetti niin koti olot kuin opettajatkin eli näillä näkymin syömiseni on edesauttanut monen afrikkalaisen nälkää näkevän elämää"
Pitäisikö minun saada näinollen jonkinlainen mitali tehdystä työstä afrikan ruoka ongelman eteen?

15

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariaaaaaa

      Tiedän kyllä, että maailmassa on paljon autettavia. Olen ajatellut niin, että auttakoot ne, jotka ovat minua rikkaampia. Autan luonnonvaraisia, viattomia luontokappaleita. Siinä on paljon tekemistä, kunhan pitää silmänsä auki.

    • LerppuLasse

      Unicef:lle ja Punaiselle ristille lahjoitan säännöllisti. Minulta jää ylimääräistä kun ei ATM:nä kulu mihinkään ylimääräiseen.

    • Tyhjästä vatsasta kärsii koko ruumis.

    • vanhavitsi

      oot pöllinyt leikolan vitsin

      • uusnatsa

        Mitä vitsiä on ruoan syömisessä? Ja jos joku on sulle vitsiä niin mitä saat siitä tuomalla sen yhdellä lauseella julki?
        Missä perusteesi?
        Ainiin olemme keskustelupalstalla jossa esiintyy tosikot vastaan veitikat ja kun tosikoilla ei ole mitään annettavaa niin sitten lyödään naama peruslukemille ja sanotaan "hehheh vanha vitsi" Oma huumorintaju kun taas tunnetusti on hukassa. Mutta saipahan käännettyä itse asian taas muualle omaa mielestään paremmuuttaan hyödyntäen.


    • No tuohon kuluneeseen fraasiin olisin kirkkaalla äänellä kuitannut; "Miksi ne tuota maksalaatikkoa mun lautaselle lappaa. Laittakaa se pakettiin ja lähettäkää se sinne Afrikkaan sitte!"
      Onneksi meillä ei tuputettu, eikä ollut pakko syödä lautasta tyhjäksi (ei edes maistaa) jos ei haluu.

    • ahdistaa
      • Ketäpitääarvostaa

        Vaikka olenkin Linkolan kanssa monissa asioissa eri mieltä niin siinä olen kyllä samaa mieltä että miksi muiden ongelmat ovat meidän ongelmia? Miksi maksamme muiden ongelmista mutta emme omistamme?
        Esimerkkinä asunnottomien päivä. Suomessa on 2000 Suomalaista asunnotonta. Suomeen on otettu pienellä aikaa 30 000 elintaso elättiä tarjoten näille asunto ja eläminen. Miksi näille 2000 Suomalaiselle vastaavaa ei olla tarjottu? Jos joku kysyy vielä miksi täällä nousee jatkuva eripura suomalaisen hyvinvoinnin eriarvoisuudesta niin ihmettelen missä kaapissa tällainen ihminen elää.


      • ahdistaa
        Ketäpitääarvostaa kirjoitti:

        Vaikka olenkin Linkolan kanssa monissa asioissa eri mieltä niin siinä olen kyllä samaa mieltä että miksi muiden ongelmat ovat meidän ongelmia? Miksi maksamme muiden ongelmista mutta emme omistamme?
        Esimerkkinä asunnottomien päivä. Suomessa on 2000 Suomalaista asunnotonta. Suomeen on otettu pienellä aikaa 30 000 elintaso elättiä tarjoten näille asunto ja eläminen. Miksi näille 2000 Suomalaiselle vastaavaa ei olla tarjottu? Jos joku kysyy vielä miksi täällä nousee jatkuva eripura suomalaisen hyvinvoinnin eriarvoisuudesta niin ihmettelen missä kaapissa tällainen ihminen elää.

        Niin, minustakaan ei ole kovin järkevää ottaa koko maailmaa murehdittavaksi. Jos ihmisellä on siivouspäivä niin ei hän lennä Etiopiaan harjan kanssa vaan siivoaa oman asuntonsa ja toivottavasti hänellä jää voimia tehdä jotain asioita myös lähiympäristön ja lähimmäistensä hyväksi.


      • Ketäpitääarvostaa kirjoitti:

        Vaikka olenkin Linkolan kanssa monissa asioissa eri mieltä niin siinä olen kyllä samaa mieltä että miksi muiden ongelmat ovat meidän ongelmia? Miksi maksamme muiden ongelmista mutta emme omistamme?
        Esimerkkinä asunnottomien päivä. Suomessa on 2000 Suomalaista asunnotonta. Suomeen on otettu pienellä aikaa 30 000 elintaso elättiä tarjoten näille asunto ja eläminen. Miksi näille 2000 Suomalaiselle vastaavaa ei olla tarjottu? Jos joku kysyy vielä miksi täällä nousee jatkuva eripura suomalaisen hyvinvoinnin eriarvoisuudesta niin ihmettelen missä kaapissa tällainen ihminen elää.

        Koska omien kansalaisten auttaminen ei ole media seksikästä,thats why meillä oma kansa kärsii ja mikään ei muutu mutta rahaa ja apua annetaan muille. Niitä kodittomia on huomattavasti enemmän,tuohon ei laskettu mukaan esim homepakolaisia jne.


    • .. "Eiköhän" "tiettyjen" "tietynmallinen" auttaminen ole vain Pahentanut Ongelmaa.. Koska "tietyillä" on "tietyt" KäyttäytymisMallit jne.. ;P

      .. AuttamisMalleja Pitäisi Muuttaa.. ASAP.. Ja Erityisen Paljon pitäisi keskittää AuttamisResursseja siihen, että "tietyt" saisivat lisää Järkeä Päähänsä.. Ja EnnenKaikkea InhiMillisyyttä.. Tuollainen suhtautuminen lisääntymiseen ja jälkeläisiin jne. on Kaukana InhiMillisyydestä.. ;P

      .. Monet muut EläinLajitkin on Järkevämpiä jne.. Kuin nämä "tietyt".. ;P

      • tapa.nyt.jo.itsesi

        Onnittelut. Keksit sitten ainoan tavan saada ennestäänkin idioottimainen kirjoitustyylisi näyttämään vielä vähän enemmän aivovammaiselta: lainausmerkkien tunkeminen joka toisen sanan ympärille siitä vielä puuttuikin.

        Mikset voisi vaikka jäädä junan alle?


      • .. Kerroppas OpportuNistiset Intressisi?.. Se on Selvää, että Niitä On.. Vaikka olisitkin vain EsMes. Jonkin Sortin "HyödyllinenIdiootti" tjmv.. ;P


    • Eiköhän noita loisia tueta ihan tarpeeksi verojen kautta. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe