Terveellisen ruokavalion vinkkejä

Olisi mukava jakaa ajatuksia ja vinkkejä siitä miten koostaa päivittäinen terveellinen ruokavalio, jos elämäntilanne (perhe,työ) on haastava.

AAMUPALA

Lasillinen keitettyä vettä juodaan lämpimänä (vanha ayervedan ohje)

Liotettua psylliumia + 2 maitohappobakteerikapselia

Smoothie (1 avocado, mustikkaa, mustaherukkaa, vadelmaa, vähän luomujugurttia)

LOUNAS

Munakas + pinaatti+ tomaatti+sipuli. Reilusti kylmäpuristettua oliiviöljyä

VÄLIPALA

Pähkinöitä, erityisesta parapähkinöitä, omena

ILLALLINEN

Höyrytetty lohi, kesäkurpitsa, retiisi, parsa, salaatti. Reilusti oliiviöljyä.

ILTAPALA

Yrttiteetä, siemennäkkäriä, osa illallisen salaatista tai smoothie, pähkinöitä

ENNEN NUKKUMAA MENOA

Liotettua psylliumia + 2 mhb kapselia
Ilmoita


AAMUPALA

kaurapuuro + mustikat sellaisenaan tuoreena tai pakastetuna

LOUNAS

Lihaa tai kalaa tai kananmunaa ja kasviksia. Kaikki tuoreet raaka-aineet, ei mitään prosessoitua

VÄLIPALA

Pähkinöitä, hedelmiä, marjoja

ILLALLINEN

Lihaa tai kalaa tai kananmunaa ja kasviksia. Kaikki tuoreet raaka-aineet, ei mitään prosessoitua

ILTAPALA

Pähkinöitä, hedelmiä, marjoja, ruisleipää ilman hiivaa ja vehnää.

ENNEN NUKKUMAA MENOA

Kotimainen omena, jos vielä nälättää
Ilmoita
Taas joku hörhö ruokavalistunaan - vai psyliummia aamuin illoin - miten olisi, että söisit vain normaalia ruokaa ja voisit paremmin.

Kyseessä taitaa olla joku wannabee-dirikaksi havitteleva, jolle normaali fuudi ei kelpaa vaan sen on oltava jotain ekslutatiivista.
Ilmoita
Ehkä on hyvä tiedostaa oman ruokansa lähde, missä safka on tuotettu. Jostain kaukaa tuodut ihme-superfoodit saattavat olla terveellisiä vain mielikuvissa. Eurooppalaiseenkaan ruokaan ei aina ole luottamista:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/italian-mafian-uusi-miljardibisnes-on-ruoka-vaarentaa-punaviinia-ja-valkaisee-mozzarellaa-pesuaineella/fca10551-91ac-3fc7-8797-6db5eec94b77

Valitsen nykyään mielelläni kotimaisen ruoan.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Terveellisen ruokavalion vinkkejä

Olisi mukava jakaa ajatuksia ja vinkkejä siitä miten koostaa päivittäinen terveellinen ruokavalio, jos elämäntilanne (perhe,työ) on haastava.

AAMUPALA

Lasillinen keitettyä vettä juodaan lämpimänä (vanha ayervedan ohje)

Liotettua psylliumia + 2 maitohappobakteerikapselia

Smoothie (1 avocado, mustikkaa, mustaherukkaa, vadelmaa, vähän luomujugurttia)

LOUNAS

Munakas + pinaatti+ tomaatti+sipuli. Reilusti kylmäpuristettua oliiviöljyä

VÄLIPALA

Pähkinöitä, erityisesta parapähkinöitä, omena

ILLALLINEN

Höyrytetty lohi, kesäkurpitsa, retiisi, parsa, salaatti. Reilusti oliiviöljyä.

ILTAPALA

Yrttiteetä, siemennäkkäriä, osa illallisen salaatista tai smoothie, pähkinöitä

ENNEN NUKKUMAA MENOA

Liotettua psylliumia + 2 mhb kapselia

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta