Saako ikää vaihtaa?

Kaiken salliva liberaalius alkaa olla niin kusessa itsensä kanssa.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005892460.html

"Pitäisikö ihmisen saada virallisesti nuorentua, mikäli tämä kokee olevansa vääränikäisessä kehossa?"

"Hollantilaiseläkeläinen haluaa oikeuden alentavan hänen ikäänsä virallisesti kahdellakymmenellä vuodella, jotta hän saisi parempia työtarjouksia ja deittisivusto Tinderissä kävisi parempi flaksi.

"Nimen voi muuttaa. Sukupuolen voi muuttaa. Miksei ikääkin”, Ratelband perusteli BBC:n mukaan."

27

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukka-68

      »Tällä naamalla ja 49 vuoden iällä taas olisin luksusasemassa»

      Siis 69-vuotiaan naamalla mutta värällä iällä? Ei tuo nimittäin viiskymppiseltä näytä.

      Mä voisin vaihtaa ikäni 20 vuotta vanhemmaksi, että pääsisin eläkkeelle. Tai 100 vuotta vanhemmaksi, että pääsisin Guinnessin ennätyakirjaan.

    • Ihmisellä pitäisi olla oikeus määrittää myös sen onko elossa vai vainaja. Elossa oleminen on kuitenkin vain sosiaalinen konstruktio ja etenkin rajatilassa olevien on vaikea osalistua tapahtumiin, jotka on suunniteltu vain eläville. Ihmisoikeudet kuuluvat eläville, kuolleille ja eläville kuolleille.

    • Nytkin

      Se nuorennus on Sallittua ku kyseessä on partalapsi!

    • ei.mitään.uutta

      Eihän tuo ole edes mitään uutta. Palstan legendaarinen neitsyt-sasi DarkFear oli jo viisi vuotta sitten yli kolmekymppinen, mutta päätti sitten muuttaa ikänsä 27-vuotiaaksi, ja on nyt ollut jo neljättä vuotta 28.

    • Anonyymi

      Itse haluaisin muuttaa ikääni vain 3 vuotta ettei minun tarvitsisi valehdella ikääni netissä, ja saisi paremmin kavereita.

      • Anonyymi

        Minä taas vaihtaisin itteni eläkeikäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas vaihtaisin itteni eläkeikäiseksi.

        Voisin tuon aloituksen ukon kanssa tehdä vaihtarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin tuon aloituksen ukon kanssa tehdä vaihtarit.

        Lisäksi minusta tulisi vuosien saatossa helposti maailman vanhin ihminen.


    • Anonyymi

      Eikös Koreassa ole ihan käytössä kolme eri tapaa laskea ihmisen ikä? Minusta siitä oli ihan vastikään juttua, että sitä suunniteltiin yksinkertaistettavaksi. Tosin ei sielläkään 20 vuotta saa pudotettua iästää. Maksimissaan 2 vuotta vain.

    • Anonyymi

      Tuohan olisi näpsäkkää! Teinit voisivat pyöristää vähän ylöspäin, jotta 13-vuotiaana saisi pitkäripaisesta haettua keittoa.

      Taitaisi maailmassa olla äkkiä eniten 25-vuotiaita kun kaikki nuoremmat haluavat vanhemmiksi ja vanhemmat nuoremmaksi. Olisi aika veikeää kun paperille kolmekymppiseksi itsensä muuttaneen ihmisen kuolintodistuksessa lukisi että kuoli korkean iän tuomiin luonnollisiin sairauksiin :)

      • Anonyymi

        Eihän sitä pääsisi sitten ikinä eläkkeelle. Minä ainakin ottaisin parikytä vuotta lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä pääsisi sitten ikinä eläkkeelle. Minä ainakin ottaisin parikytä vuotta lisää.

        No niinpä. Mä voisin ottaa vaikka paljon enemmänkin kuin parikymmentä vuotta. Olishan se nyt paljon messevämpää olla tosi vetävä kasikymppinen, kuin vähän kulahtanut parikymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä. Mä voisin ottaa vaikka paljon enemmänkin kuin parikymmentä vuotta. Olishan se nyt paljon messevämpää olla tosi vetävä kasikymppinen, kuin vähän kulahtanut parikymppinen.

        Mielelläni minäkin jäisin nyt keski-ikäisenä jo eläkkeelle kun olisi vielä virtaa tehdä vaikka mitä, mitenköhän tuo rahapuoli? Pääsisikö käsiksi valtion eläkekassaan vaikka ei olisi vielä täyttä työuraa tehnytkään, mutta jos vaan vakuuttaa kokevansa itsensä eläkeikäiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni minäkin jäisin nyt keski-ikäisenä jo eläkkeelle kun olisi vielä virtaa tehdä vaikka mitä, mitenköhän tuo rahapuoli? Pääsisikö käsiksi valtion eläkekassaan vaikka ei olisi vielä täyttä työuraa tehnytkään, mutta jos vaan vakuuttaa kokevansa itsensä eläkeikäiseksi?

        Kepulikonstein ikää vaihtamalla ei todellakaan pääsi eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä pääsisi sitten ikinä eläkkeelle. Minä ainakin ottaisin parikytä vuotta lisää.

        Tällä menolla ei enää päästäkään eläkkeelle kuin vasta 80v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulikonstein ikää vaihtamalla ei todellakaan pääsi eläkkeelle.

        Jos ihminen tuntee itsensä eläkeläiseksi, niin kyllä pitää päästä eläkkeelle. Sehän olisi suorastaan ihmisoikeusrikos jos ei ihminen saa elää juuri senikäisen täyttä elämää kuin haluaa.


    • Anonyymi

      Paitsi että sukupuoli korjataan.

      • Anonyymi

        No joo, mutta kyllähän se siinä korjatessa myös vaihtuu.


    • Anonyymi

      Voisin vaihtaa ikää vauvaikäiseksi ja heittäytyä taas vanhempien paapottavaksi. Nyt sitä osaisi ihan eri tavalla arvostaa ettei tarvitsisi itse miettiä raha-asioita ja joku muu tekisi kaikki kotityöt puolesta.

      • Anonyymi

        Vanhempasi eivät antaisi lupaa vaihtaa ikääsi. Tai ainakaan alkaisi paapoa sinua uudelleen. Kaikella on aikansa ja paikkansa maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempasi eivät antaisi lupaa vaihtaa ikääsi. Tai ainakaan alkaisi paapoa sinua uudelleen. Kaikella on aikansa ja paikkansa maan päällä.

        Jos ihminen tuntee itsensä vauvaksi, niin kyllä pitää päästä takaisin äidin kohtuun. Sehän olisi suorastaan ihmisoikeusrikos jos ei ihminen saa elää juuri senikäisen täyttä elämää kuin haluaa.


      • Anonyymi

        Miksei suoraan vanhainkotiin? Eiku mitä koteja ne nykyään on.


    • Anonyymi

      Jokainen voi olla aina ihan minkä ikäinen haluaa siinä iässä, jossa on. Tavattoman mielikuvituksetonta edes puhua iän vaihtamisesta. Jos sitä alettaisiin vaihtaa, niin se ei jäisi yhteen kertaan, vaan joka aamu herätessä pitäisi kysellä onko nyt varmasti oikeassa iässä tänään, vai pitäisikö vaihtaa uudelleen.

    • Anonyymi

      Se joka vaihtaa ikäänsä yrittää kieltää tosiasiat. Vanheta voi arvokkaastikin.

      Kirjautumaton palstalutka

    • Liberaalisuusko tuonkin saa kontolleen? 😁

      Hollantilaiseläkeläinenhän voi pistää mieleisensä iän miten tykkää, mutta totuushan ei mihinkään muutu. Kuolis vaan nuorena. 🤣

      Minulle olis tavallaan ihan sama, vaikka ikää ei missään mainittaisi. Ongelmaksi ehkä muodostuisi kypsyyden todentaminen, mutta toisaalta ikä siihenkin on huono mittari. Ehkä "pällitestit" soveltuisi paremmin.

      No nyt ehkä naurattaa, mutta 20 vuoden päästä saattaa naurattaa se, että tääle nyt nsureksi..😁

    • Olisin ihan tyytyväinen, jos edes kerran kysyttäisiin paperit muuallakin kuin pankissa. Mutta aika entinen ei koskaan enää palaa..

    • Anonyymi

      Voiko ikää vaihtaa haluaisin olla 011 mutta olen 013

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe