Millaisista asioista on mahdotonta syntyä väittelyä? Asioista, jotka koetaan yhteisesti tosiksi, todellisuudeksi. Emme esimerkiksi väittele keskenämme Maan vetovoimasta, auringon valosta, hapesta, ilman lämpötilasta, historiallisista faktoista, metsien ja jänisten ja valtioiden ja planeettojen ja rakennusten ja vuorien ja jokien ja toinen toistemme olemassaolosta. Edellä mainitut asiat ovat meille kaikille kiistatta tosia - joko yhteisesti tai yksilöllisesti sellaiseksi havaittuja. Niiden kiistatttomus on siinä, ettemme vain kykene kiistämään niin OLEMASSAOLOA. Katsomme niiden olemassaolon yhtä kiistattomaksi kuiin oman olemassaolomme. Ja tällaisten asioiden olemassaoolon kiistattomuus on mm. sitä, ettei noiden asioiden eikä meidän tarvitse ylläpitää olemassaoloaan/-amme millään tavoin, kkoska todellisuuus nyt sattuu olemaan tällainen kuin se on; se pysyttää itse itsensä ja meidät tietein siinä ohessa, koska olemme osa kokemaammme ja havainnoimaamme todellisuutta. Meidän ei esimerkiksi tarvitse ylläpitää Suomen metsiä biologian kirjoja lukemalla. Me toki voimme saada tietoa Suomen metsistä kirjoja lukemalla mutta olisi hullua kuvitella ylläpitävänsä metsiä lukemalla metsäopuksia. Ja sama pätee itseemme; emme me ylläpidä olemassaoloamme anatomian tai psykologian kirjoja lukemalla, koska todellisuus on todellisuutta, ja kirjat ovat kirjoja.
Millaisista asioista sitten kiistat syntyvät? Asioista, joita ei vaivattomasti ja suoraan havainnoida yhteiseen todellisuuteen kuuluviksi. Tällaisia asioita EIVÄT OLE metsien ja jänisten ja valtioiden ja planeettojen ja rakennusten ja vuorien ja jokien ja toinen toistemme olemassaolo, vaan ainoastaan sellaiset asiat ja aiheet, joiden TOTUUSARVOSTA, AIKAANSAAMISESTA TAI YLLÄPITÄMISESTÄ (ja/tai niiden aikaansaamisen ja/tai ylläpitämisen TAVOISTA) ollaan eri mieltä (esim. vanhustenhoito, sosiaalituki, globalisaatio, ilmastonmuutos, kasvissyönti, politiikka).
Esitän kysymyksen: kumpaan kategoriaan Kristuksessa olemisemme kuuluu? Onko se muuttumaton, yhteinen todellisuus, josta on mieletöntä väitellä, vai onko se asia, josta väitteleminen on mielekästä? Jos väitteleminen on mielekästä, millä perusteella?
Kristuksessa oleminen
115
696
Vastaukset
- ALL_IN_Him
Nooinkohan tämä nousisi keulille, kun tätä käy kommentoimassa?
- Usko.Toivonen
Ehkäpä on tilanteita, jolloin on mielekästä antaa vastinetta väitöksiin, kuten tästä Apostolien tekojen tekstikohdasta voimme nähdä.
9. Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
10. mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
( Apt. 6. )
Evankeliumin esilläpitäminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on sen arvoista.
Väittelyhän sinällään ei ole se pääasia, vaan niin kuin tuossa tekstissäkin, Jeesuksen nimessä julistaminen. - ALL_IN_Him
Omasta mielestäni Kristuksessa olemisemme on muuttumaton, yhteinen ja jakamaton todellisuus, josta on mieletöntä väitellä. Täytyy kyllä myöntää, että tuo kuulosti hassulta.
- KristuksessaJeesuksessa
Kristuksessa oleminen tarkoittaa Kristuksessa olemista. Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikea?
Jos välttämättä joku haluaa saivarrella, niin katsotaan sanaa niinkuin se on kirjoitettu: KristukseSSA olemista. Joku / sinä / minä olen jossakin muussa kuin itsessäni, tässä tapauksessa KristukseSSA.
No, miten (muka?) joku voi olla jossakin toisessa? Kristuksen kohdalla tämä onkin yliluonnollinen juttu.
Kristuksessa oleminen on sitä, että ihminen on luopunut itsestään, antanut hallintaoikeuden toiselle, Kristukselle. Toisinsanoen: Jumalan kutsussa, kutsuttu nöyrtyy Jumalan edessä, menee vaikka polvilleen, alkaa itkeä sängyn reunaa vasten, tunnustaa syntisyytensä, koko pahuutensa ilman mitään puolusteluja ja tahtoisi tehdä parannuksen, tietäen samalla, ettei siitä omin voimin mitään tule. Rukoilee / hengessään huutaa Jumalan armoa ja että Jumala / Jeesus Itse tekisi jotain, muuttaisi minut, näin luovuttaen itsensä täysin Jumalalle.
Jos Jumala hyväksyy ilmoituksen, tapahtuu ihme: syntinen uudestisyntyy. Hipheijaa! Nyt on kaikki hyvin! Pian uudestisyntynyt syntinen kuitenkin huomaa, että synti edelleen riippuu hänessä kiinni. Apua! Mistä tämä johtuu? Eikö Jeesus pelastanutkaan oikein?
Jeesus kyllä pelasti ja syntinen on nyt kelvollinen Jumalalle mutta ainoastaan Jeesuksen sovitustyön tähden. Jeesuksen sovitustyössä oleminen, eli siihen turvautuessa kristitty Jumalan lapsi, itsessään syntinen, on nyt kätketty Kristukseen, Ikäänkuin hukkunut nostettu veneeseen, jonka kyljessä lukee "Jeesus Kristus".
*- ALL_IN_Him
Eli väitteleminen ON näköjään mielestäsi mielekästä... :D
- HänessäKristuksessa
ALL_IN_Him kirjoitti:
Eli väitteleminen ON näköjään mielestäsi mielekästä... :D
Mikä "väitteleminen"?
No, vastaus tuokin.
Ymmärrän, että siis kiistät esittämäni kristillisen evankeliumin.
Minä en väitellyt, sinä teit niin.
Eipä tässä sitten muuta. Meissä on eri henki, ALL_IN_Him.
Itse muuten kirjoittaisin tuon HIM isolla. - ALL_IN_Him
HänessäKristuksessa kirjoitti:
Mikä "väitteleminen"?
No, vastaus tuokin.
Ymmärrän, että siis kiistät esittämäni kristillisen evankeliumin.
Minä en väitellyt, sinä teit niin.
Eipä tässä sitten muuta. Meissä on eri henki, ALL_IN_Him.
Itse muuten kirjoittaisin tuon HIM isolla.Niin, tuota, minä en oikein tajua, että mikä tuossa kirjoittamassani avauksessa oli niin vaikeaa. Mutta se on varmaankin vaikeaa sellaiselle, jolle se on vaikeaa. :)
Jotkut diggaavat Ville Valon entisestä bändistä, minä en niinkään. - GoogleVäärentääTekstiä
ALL_IN_Him kirjoitti:
Niin, tuota, minä en oikein tajua, että mikä tuossa kirjoittamassani avauksessa oli niin vaikeaa. Mutta se on varmaankin vaikeaa sellaiselle, jolle se on vaikeaa. :)
Jotkut diggaavat Ville Valon entisestä bändistä, minä en niinkään.Minä en diggaa Ville Valoa enkä ole hänestä kirjoittanut.
Mitä tulee aloituksessa sitten mainittuun väittelyyn, en tiedä onko väittely tarkoituksenmukaista, mutta yhtä mieltä oleminen olisi vastoin Raamatun sanaa. Kuka sen päättäisi mistä pitäisi olla yhtä mieltä?
Yhtä mieltä oleminen olisi taantumusta, vailla kehitystä, mutta sopii tietenkin joillekin raamattuvyöhykkeen vapaakirkollisille huijareille.
Amerikkalainen google ei ole yhtä mieltä mielipiteistäni ja häiritsee ja väärentelee kaiken aikaa tekstiäni. Kyseessä mielestäni rikos, sananvapauden vastainen toiminta, asiakirjaväärennös, mutta jenkeillähän on lupa kaikkeen. Entä jos venäläiset tekisivät samoin? - Anonyymi
#Jeesus kyllä pelasti ja syntinen on nyt kelvollinen Jumalalle mutta ainoastaan Jeesuksen sovitustyön tähden. #
Raamattu: 1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
Kuka sovitti kristittyjen synnit=rikokset, Paavalin tekstien Barjeesusko?
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- JumalanLapset
Hmmm. Ei tarvitse nöyrtyä mihinkään, koska jokaisella ihmisellä on kristustietoisuus energiatasolla.
- markku.lievonen
>>Jos väitteleminen on mielekästä, millä perusteella?<<
Niin, mitä on väitteleminen? Ihmiset ymmärtävät tämän monella tapaa. Mielestäni hyvä väitteleminen ei tunne riitaisuutta tms. Väittelemisen miellän voimakkaana asian esille tuomisena toivoen vastapuolen ymmärtävän asian.Väittelijät eivät halvenna toisiaan.
Taas riiteleminen on tila, jossa vastapuoli on jo asian ymmärtänyt ja on siirrytty seuraaaan tasoon eli riitelijällä on pakkomielle saada sanoa viimeisen sanan kuvitellen näin totuuden voittavan.
Niin, Kristuksessa oleva ihminen ei riitele,- koska se on juuri lihan mielisyyttä. Mielisyys, joka ei peri JUMALAN valtakuntaa. JUMALAN valtakunta on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä, johon ei kuulu riitaisuus.
Niin, Kristuksessa oleva ihminen ajattelee / pyrkii kasvun kautta ajattelemaan ja tekemään JUMALAN tahdon.
Ajatteleminen, joka on JUMALASTA lähtöisin / JUMALAN ajattelutapa. Näin lyhyesti sanoen. - Anonyymi
Parahin ALL_IN_Him aka GF !
Hienoa havaita että v. 2018 argumentointisi on ollut valtaosiltaan kognitiivista (toki jo tässäkin ketjussa voi havaita tuon kaksoispisteen ja Ilkka Lipsasen ihailun, mistä sinut kohtuu varmasti tunnistaa vaikket allekirjoitusta tai kirjautumista käyttäisikään). En itse ole kovin hyvin perehtynyt markku.lievonen keskustelijaan, hän lienee nykyisin (2022) harvemmin tällä S24 helluntailaisuuspalstalla. Mutta jo tämän ketjun perusteella hän todella vaikuttaa herrasmieheltä, kuten saviseutulainen tuoreessa [26.01.2022 10:38] kinasteluketjuksi ajautuneessa totesikin . Se hyvin vähäinen kognitiivinen osuus niissä sinun viimeisissä affektiivisissa purkautumisessa kaiketi myös minua kohtaan oli ihan ok eikä minun ole niitä syytä mitenkään käsitellä eteenpäin ; mutta nyt voit olla ihan satavarma, että luettu on !
Edelleen kun olen nyt hieman tutkinut näitä v.2017 S24 ketjuja, niin voi havaita, että ss ja ut ovat olleet jo pitkään täällä S24 helluntailaisuuspalstalla. Eli ymmärrän (vaikka en käsitäkään) nyt paremmin, että minun yritykseni saada teidän kolmen ’sovitus_on_tai_ei_ole_ekvivalenttia_pelastuksen_kanssa’ kinasteluketjut 2022 (täysjärkisellä argumentaatiolla, huumorilla, mukautumalla, . . . ) ovat tuomittu epäonnistumaan. Toki juuri nyt (30.01.2022 aamup.) on vielä hieman toivoa siitä, että ut ajattelisi sen seitsemän kertaa, mutta eikähän kohta tuo hänen nimimerkkinsä diminutiivi voita.- Anonyymi
Olin yllättynyt, että oli tällaisen avauksen tehnyt, oli päässyt unohtumaan.
Minussa syntyy affektio oitis, kun (oletettavasti) aikuinen ihminen paljastaa kommentissaan tulkinneensa tahallaan tai tahattomasti oman avaukseni tai kommenttini päin persettä.
Minä tosiaan oletan keskustelevani täällä aikuisten, lukutaitoisten ihmisten kanssa enkä maahisten, keijukaisten, alle 10-vuotiaiden tai idioottien, imbesillien tai debiilien kanssa. Jos joku käyttäytyy kuin edellä mainittujen ryhmien edustajan voisi kuvitella käyttäytyvän, mielestäni sellainen ihminen ansaitsee käyttäytymisensä veroisen/arvoisen kutsumanimen.
Sitten ovat nämä itsetyytyväiset kusipäiset viisastelijat, jotka kirjoittavat: "Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikea? Jos välttämättä joku haluaa saivarrella - -" ja ilmoittavat toisen olevan eri HENGESTÄ, kun ei suostu nuolemaan heidän mairean itsetyytyväistä uskonnollista takalistoaan. Tuokaan nulikka ei kahelissa hybriksessään tietenkään tajunnut, mitä avauksella hain takaa. Ja Usko Toivoselta meni koko viesti ohi.
Yhtikäs ketään eivät esittämäni kysymykset kiinnostanneet.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minussa syntyy affektio oitis, kun (oletettavasti) aikuinen ihminen paljastaa kommentissaan tulkinneensa tahallaan tai tahattomasti oman avaukseni tai kommenttini päin persettä.
Minä tosiaan oletan keskustelevani täällä aikuisten, lukutaitoisten ihmisten kanssa enkä maahisten, keijukaisten, alle 10-vuotiaiden tai idioottien, imbesillien tai debiilien kanssa. Jos joku käyttäytyy kuin edellä mainittujen ryhmien edustajan voisi kuvitella käyttäytyvän, mielestäni sellainen ihminen ansaitsee käyttäytymisensä veroisen/arvoisen kutsumanimen.
Sitten ovat nämä itsetyytyväiset kusipäiset viisastelijat, jotka kirjoittavat: "Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikea? Jos välttämättä joku haluaa saivarrella - -" ja ilmoittavat toisen olevan eri HENGESTÄ, kun ei suostu nuolemaan heidän mairean itsetyytyväistä uskonnollista takalistoaan. Tuokaan nulikka ei kahelissa hybriksessään tietenkään tajunnut, mitä avauksella hain takaa. Ja Usko Toivoselta meni koko viesti ohi.
- GF -PS. Ja Lievonen on yksinkertaisesti väärässä väittäessään, ettei Kristuksessa oleva ihminen riiitele. Väite on täysin mieletön. Paavali riiteli, Pietari syyllistyi kammottavaan ulkokultaisuuteen, korinttolaiset ryyppäsivät ehtoollisella jne. Emme me ole mitään robotteja, jotka toimivat jollain Kristus-automaattiohjauksella.
Kristuksessa oleminen ei tarkoita mitään tuollaista; juuri tuollaisen uskonnollista orjuutta synnyttävän ajattelun Kristus tuli naulituttamaan itseensä ristillä. Juuri tuollainen ajattelu aiheuttaa falskiutta ja teennäisyyttä ja tekopyhyyttä.
Jos meidät laitettaisiin riittävän karuihin ja ahtaisiin oloihin riittävän pitkäksi aikaa, nämä lievoset ja saviseutulaiset ja toivoset (ja me muut) olisivat/olisimme toistensa/toistemme kurkussa ennen pitkää. Tällaisilla foorumeilla on niin näppärää asetella sanojaan siten, että ylittää itselleeen asettamansa uskonnollisen "kunnollisuuden" riman (ja länkyttäää toiselle siitä, ettei tämä ylitä). Minua ei voisi vähempää moinen kiinnostaa.
Ja tiedät taatusti, etten ole koskaan julistanut ketään Kristuksen ulkopuolelle kuuluvaksi vaikka voimakkaita haukkumasanoja käytänkin - toisin monet muut, joita pidän ymmärrykseltään lapsen tasolle jääneinä.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- GF -Tervehdys GF ! (en allekirjoita tätä, mutta kyllä minut tunnistat tästä tekstistä : - )
Juu kommentoin s-seutulaisen [26.01.2022 10:38] aloittamaan ketjuun liittyvää palautetta tähän sinun vanhaan aloitukseesi kahdesta syystä:
1) oletin että ehkä saatat tuosta otsikosta tunnistaa vanhan aloitteesi ja tällä [30.01.2022 13:34] kommentilla tahdoin ’hienovaraisesti’ pitää palautteen pääosin meidän keskeisenä
2) kun siinä [26.01.2022 10:38] ketjussa olin kaikella ystävyydellä kehoittanut ss ja ut’tä olemaan kinaamatta kanssasi (koska viime vuosien historia ei osoita edistystä) ja ajattelemaan 7 kertaa asiaa, niin sen jälkeen ss jo heti ’lankesi’, mutta ut ei. Siksi laitoin kommentin tänne, jottei ut sitä (= diminutiivi profetiaani) ehkä huomaisi.
Siis tämä 2-kohta toimi täysin ja ut lankesi myös [31.01.2022 09:14] . . . no, joo voi olla mahdollista että tuli joltain häntä matkivalta ut’n allekirjoittamana, mutta TUSKIN.
BTW: Luulenpa että ymmärsit tuosta tuoreesta ketjusta tuon ’Simo Syntinen’ kaskun (= teaser ’simo lintinen fanille’ ja hän jo heti lankesi; mutta ei vaikuta lingvistiikan asiantuntijalta, koska ei vielä vaikuta osaavan määritellä, mitä tarkoittaa piehtaroinnilla :D ), mutta haluatko sinä puolestasi minun rautalankapori-selitykseni tuohon ’pommikoneet tulevat’ vitsiini ? [ . . . ja pysytään täällä 2018 aloittamasi ketjun puolella] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervehdys GF ! (en allekirjoita tätä, mutta kyllä minut tunnistat tästä tekstistä : - )
Juu kommentoin s-seutulaisen [26.01.2022 10:38] aloittamaan ketjuun liittyvää palautetta tähän sinun vanhaan aloitukseesi kahdesta syystä:
1) oletin että ehkä saatat tuosta otsikosta tunnistaa vanhan aloitteesi ja tällä [30.01.2022 13:34] kommentilla tahdoin ’hienovaraisesti’ pitää palautteen pääosin meidän keskeisenä
2) kun siinä [26.01.2022 10:38] ketjussa olin kaikella ystävyydellä kehoittanut ss ja ut’tä olemaan kinaamatta kanssasi (koska viime vuosien historia ei osoita edistystä) ja ajattelemaan 7 kertaa asiaa, niin sen jälkeen ss jo heti ’lankesi’, mutta ut ei. Siksi laitoin kommentin tänne, jottei ut sitä (= diminutiivi profetiaani) ehkä huomaisi.
Siis tämä 2-kohta toimi täysin ja ut lankesi myös [31.01.2022 09:14] . . . no, joo voi olla mahdollista että tuli joltain häntä matkivalta ut’n allekirjoittamana, mutta TUSKIN.
BTW: Luulenpa että ymmärsit tuosta tuoreesta ketjusta tuon ’Simo Syntinen’ kaskun (= teaser ’simo lintinen fanille’ ja hän jo heti lankesi; mutta ei vaikuta lingvistiikan asiantuntijalta, koska ei vielä vaikuta osaavan määritellä, mitä tarkoittaa piehtaroinnilla :D ), mutta haluatko sinä puolestasi minun rautalankapori-selitykseni tuohon ’pommikoneet tulevat’ vitsiini ? [ . . . ja pysytään täällä 2018 aloittamasi ketjun puolella]Haluan toki!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan toki!
- GF -= = =
Tavallinen ihminen ymmärtää, että luutnantti haluaa, että harjoitellaan ihan oikeasti juoksua metsään kivien taakse. Mutta alokas FF ymmärtää, että kyseessä on mielikuvaharjoitus, joten myös ison kiven voi yhtä hyvin toteuttaa mielikuvansa kautta, koska pommikoneitakaan ei todellisuudessa tule.
Kun on kyse hengellisestä elämästä => parannus => metanoia => eheytyminen => todellisuus Kristuksessa, niin mielikuva lentokoneet vastaa täydellistä sovitusta Kristuksessa ja kiven taakse kätkeytyminen täydellistä pyhitystystä Kristuksessa. FF ajattelee, että Raamatun tosiasiallinen hengellinen ilmoitus täydellisestä pelastuksesta Kristuksessa on se , millä tulee ’seistä’ ja mikä riittää. Tavalliset ihmiset (ml. evankeliset kristityt, metsään kivien taakse juoksevat alokkaat ) ajattelevat että Raamatun ilmoitus täydellisestä sovituksesta ja pyhityksestä Kristuksessa on perusta mikä riittää, mutta myös omassa elämässä tulee vaeltaa (käytännön pyhitys, kristityn vaellus, Kristus minussa), vaikka tämä vaellus jää vajaaksi.
Nyt toki (siis tästä eteenpäin vitsi ei enää toimi allegoriana) kristityilläkin on monia näkemyksiä tästä ’kristityn vaelluksesta’ (metsään kivien taakse juoksusta). Toisille (Minä kuulun näihin) se on etuoikeus/kiitollisuus siitä, että Jumala on jo asettanut minut täydellisenä Kristukseen, eikä tällaisen kiitollisuuden/etuoikeuden toteuttajien pitäisi olla FF-alokkaalta pois : - ) .
Toisille se (kristityn vaellus) on enemmän tai vähemmän täydentävä suoritus täydelliseen sovitukseen ja pyhitykseen Kristuksessa. Ymmärrrän täysin, että sinä näet tällaisen logiikan ’kahelina’, mutta he eivät ajattele kovin syvällisesti ja toimivat niinkuin kristittyjen valtaosa toimii. Silloin kun kristityn vaellus perustuu uskoon (=luottamus Jumalaan) ja armoon (eikä suorituspisteiden keräämiseen), niin ei senkään pitäisi olla sinulta pois. Tuo uskon kautta asenne toimii käytännössä ihan hyvin valtaosalla ihmisistä evankeliumin ymmärtämiseksi ja elämiseksi todeksi, vaikka sinä et voi ymmärtää miksi pitää Jumalan jo täydelliseksi tekemä pelastus Kristuksessa tehdä epätäydelliseksi kopioksi/tekeleeksi myös ’tämänpuoleisessa’ . (Vrt miksi piti Mooseksen kautta israelilaisten toteuttaa ilmestysmaja ja uhrimenot ym. todelliset toimet, vaikkei niillä Jumalalle kelpaavaa sovitusta voitu saavuttaakaan) Ja kyllä Paavalikin evankeliumin opetuksen ohessa antaa kehotuksia seurakunnan jäsenille ihan vakavasti noudatettavaksi tämänpuoleisessa (esim se jo aiemmissa keskusteluissamme viittaamani Kol. 3. ). Paradoksaalisuuden ja totuuden linnun kahden siiven periaate !
Sitten toki kun mennään enemmän tai vähemmän ’farisealaiseen tyylilajiin’, että Kristus on vain meidät sovittanut (uskoontulorituaalissa saa vain menneet synnit anteeksi, jatkossa pitää ’nuhteettomalla’ vaelluksella osoittaa että on ’Jumalasta/Pyhästä Hengestä’ uudestisyntynyt, uusi luomus tai vastaavantapainen ’doktriini’) ja pyhitys on Jumalan ja ihmisen yhteistyötä, niin silloin toki tullaan pois evankeliumin alueelta, ja näiden ihmisten mielenmuutos / eheytyminen alkaa kulkea väärään suuntaan. Heidän kanssaan on syytäkin keskustella, että toimiiko ’oppisi’ käytännössä. Onko sinusta tullut täydellisen kuuliainen ’enkeli’ uudestisyntymiskokemuksesi jälkeen ?
Ja sitten toki on lisää näitä alueita, joista meillä on eri näkemykset, . . .. Kalvinismin/Arminiolaisuuden viisi kohtaa. Iankaikkisen kadotuksen olemuksen näkemys (apokatastasis, ikuinen kuolema/ikiuni/tietoisuuden kadotus, ikuinen piina/tietoisuuden säilyminen kadotuksessa). Onko Jeesus vain Jumalan_poika/edustaja/profeetta vai hyväksytäänkö kolmiykseyden mysteeri . . .. (en jaksa enää keksiä lisää raamatullisia aihepiirejä, joista ei saataisi eri näkemyksiä aikaiseksi, vrt Apt 15 eka ’kirkolliskokous’ ja heti rähinä päällä, että riittääkö armo vai onko ympärileikattava :D)
Nyt pitää aloittaa S24-helluntailaisuusvapaa helmikuu omalla kohdallani ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
= = =
Tavallinen ihminen ymmärtää, että luutnantti haluaa, että harjoitellaan ihan oikeasti juoksua metsään kivien taakse. Mutta alokas FF ymmärtää, että kyseessä on mielikuvaharjoitus, joten myös ison kiven voi yhtä hyvin toteuttaa mielikuvansa kautta, koska pommikoneitakaan ei todellisuudessa tule.
Kun on kyse hengellisestä elämästä => parannus => metanoia => eheytyminen => todellisuus Kristuksessa, niin mielikuva lentokoneet vastaa täydellistä sovitusta Kristuksessa ja kiven taakse kätkeytyminen täydellistä pyhitystystä Kristuksessa. FF ajattelee, että Raamatun tosiasiallinen hengellinen ilmoitus täydellisestä pelastuksesta Kristuksessa on se , millä tulee ’seistä’ ja mikä riittää. Tavalliset ihmiset (ml. evankeliset kristityt, metsään kivien taakse juoksevat alokkaat ) ajattelevat että Raamatun ilmoitus täydellisestä sovituksesta ja pyhityksestä Kristuksessa on perusta mikä riittää, mutta myös omassa elämässä tulee vaeltaa (käytännön pyhitys, kristityn vaellus, Kristus minussa), vaikka tämä vaellus jää vajaaksi.
Nyt toki (siis tästä eteenpäin vitsi ei enää toimi allegoriana) kristityilläkin on monia näkemyksiä tästä ’kristityn vaelluksesta’ (metsään kivien taakse juoksusta). Toisille (Minä kuulun näihin) se on etuoikeus/kiitollisuus siitä, että Jumala on jo asettanut minut täydellisenä Kristukseen, eikä tällaisen kiitollisuuden/etuoikeuden toteuttajien pitäisi olla FF-alokkaalta pois : - ) .
Toisille se (kristityn vaellus) on enemmän tai vähemmän täydentävä suoritus täydelliseen sovitukseen ja pyhitykseen Kristuksessa. Ymmärrrän täysin, että sinä näet tällaisen logiikan ’kahelina’, mutta he eivät ajattele kovin syvällisesti ja toimivat niinkuin kristittyjen valtaosa toimii. Silloin kun kristityn vaellus perustuu uskoon (=luottamus Jumalaan) ja armoon (eikä suorituspisteiden keräämiseen), niin ei senkään pitäisi olla sinulta pois. Tuo uskon kautta asenne toimii käytännössä ihan hyvin valtaosalla ihmisistä evankeliumin ymmärtämiseksi ja elämiseksi todeksi, vaikka sinä et voi ymmärtää miksi pitää Jumalan jo täydelliseksi tekemä pelastus Kristuksessa tehdä epätäydelliseksi kopioksi/tekeleeksi myös ’tämänpuoleisessa’ . (Vrt miksi piti Mooseksen kautta israelilaisten toteuttaa ilmestysmaja ja uhrimenot ym. todelliset toimet, vaikkei niillä Jumalalle kelpaavaa sovitusta voitu saavuttaakaan) Ja kyllä Paavalikin evankeliumin opetuksen ohessa antaa kehotuksia seurakunnan jäsenille ihan vakavasti noudatettavaksi tämänpuoleisessa (esim se jo aiemmissa keskusteluissamme viittaamani Kol. 3. ). Paradoksaalisuuden ja totuuden linnun kahden siiven periaate !
Sitten toki kun mennään enemmän tai vähemmän ’farisealaiseen tyylilajiin’, että Kristus on vain meidät sovittanut (uskoontulorituaalissa saa vain menneet synnit anteeksi, jatkossa pitää ’nuhteettomalla’ vaelluksella osoittaa että on ’Jumalasta/Pyhästä Hengestä’ uudestisyntynyt, uusi luomus tai vastaavantapainen ’doktriini’) ja pyhitys on Jumalan ja ihmisen yhteistyötä, niin silloin toki tullaan pois evankeliumin alueelta, ja näiden ihmisten mielenmuutos / eheytyminen alkaa kulkea väärään suuntaan. Heidän kanssaan on syytäkin keskustella, että toimiiko ’oppisi’ käytännössä. Onko sinusta tullut täydellisen kuuliainen ’enkeli’ uudestisyntymiskokemuksesi jälkeen ?
Ja sitten toki on lisää näitä alueita, joista meillä on eri näkemykset, . . .. Kalvinismin/Arminiolaisuuden viisi kohtaa. Iankaikkisen kadotuksen olemuksen näkemys (apokatastasis, ikuinen kuolema/ikiuni/tietoisuuden kadotus, ikuinen piina/tietoisuuden säilyminen kadotuksessa). Onko Jeesus vain Jumalan_poika/edustaja/profeetta vai hyväksytäänkö kolmiykseyden mysteeri . . .. (en jaksa enää keksiä lisää raamatullisia aihepiirejä, joista ei saataisi eri näkemyksiä aikaiseksi, vrt Apt 15 eka ’kirkolliskokous’ ja heti rähinä päällä, että riittääkö armo vai onko ympärileikattava :D)
Nyt pitää aloittaa S24-helluntailaisuusvapaa helmikuu omalla kohdallani !Aika kattava selonteko ja kartoitus.
Omasta puolestani sanon, että en kerta kaikkiaan löydä Uudesta testamentista lainkaan sellaista pyhitystä, josta sinä puhut ja josta tiedän kyllä opetettavan. Siksi lausuma "vaikka sinä et voi ymmärtää miksi pitää Jumalan jo täydelliseksi tekemä pelastus Kristuksessa tehdä epätäydelliseksi kopioksi/tekeleeksi myös ’tämänpuoleisessa’" on minulle vailla mieltä, enkä teeskentele tässä yhtään.
Ilmaisen asian toisin päin: "Kristuksessa" TARKOITTAA minulle "tämänpuoleista". Meidän Kristuksessa olemisemme on nimenomaan tämänpuoleista Kristuksessa olemista, "tämänpuoleisuutta". On täysin arkinen, "tylsä" fakta, että me olemme Kristuksessa ja että me olemme täydelliset Kristuksessa.
Kol. 3 ei VOI olla ristiriidassa tämän faktan kanssa. Joka ei TÄTÄ ymmärrä, tulkitsee Kol. 3:n päin prinkkalaa. Paavali kirjoittaa nimenomaan sellaisilla lukijoille, jotka eivät koskaan eivätkä milloinkaan kuvittele voivansa "pyhittyä" sanan nykyisessä merkityksessä - heillä ei kerta kaikkiaan OLE sellaista "pyhitysoppia" kuin se, mistä helluntailaisuudessa tai vapaakirkossa tai metodismissa tai baptismissa nykyisin jauhetaan.
"Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus."
Kol. 3:ssa esitetyt ohjeet karahtavat kiville jo siinä, kun nousee ensimmäinen ääni, joka toteaa: "Ei Kristus suinkaan KAIKISSA OLE."
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kattava selonteko ja kartoitus.
Omasta puolestani sanon, että en kerta kaikkiaan löydä Uudesta testamentista lainkaan sellaista pyhitystä, josta sinä puhut ja josta tiedän kyllä opetettavan. Siksi lausuma "vaikka sinä et voi ymmärtää miksi pitää Jumalan jo täydelliseksi tekemä pelastus Kristuksessa tehdä epätäydelliseksi kopioksi/tekeleeksi myös ’tämänpuoleisessa’" on minulle vailla mieltä, enkä teeskentele tässä yhtään.
Ilmaisen asian toisin päin: "Kristuksessa" TARKOITTAA minulle "tämänpuoleista". Meidän Kristuksessa olemisemme on nimenomaan tämänpuoleista Kristuksessa olemista, "tämänpuoleisuutta". On täysin arkinen, "tylsä" fakta, että me olemme Kristuksessa ja että me olemme täydelliset Kristuksessa.
Kol. 3 ei VOI olla ristiriidassa tämän faktan kanssa. Joka ei TÄTÄ ymmärrä, tulkitsee Kol. 3:n päin prinkkalaa. Paavali kirjoittaa nimenomaan sellaisilla lukijoille, jotka eivät koskaan eivätkä milloinkaan kuvittele voivansa "pyhittyä" sanan nykyisessä merkityksessä - heillä ei kerta kaikkiaan OLE sellaista "pyhitysoppia" kuin se, mistä helluntailaisuudessa tai vapaakirkossa tai metodismissa tai baptismissa nykyisin jauhetaan.
"Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus."
Kol. 3:ssa esitetyt ohjeet karahtavat kiville jo siinä, kun nousee ensimmäinen ääni, joka toteaa: "Ei Kristus suinkaan KAIKISSA OLE."
- GF -Täytyy hiukan avata tuota Kolossalaiskirjeen 3. luvun tekstikohtaa, keitä "kaikki Kristuksessa" olevat ovat.
5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
..
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
..
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
( Kol 3)
" te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa".
Siis pyhät ja uskovat ovat uskon kautta Kristuksessa.
2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy hiukan avata tuota Kolossalaiskirjeen 3. luvun tekstikohtaa, keitä "kaikki Kristuksessa" olevat ovat.
5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
..
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
..
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
( Kol 3)
2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)
Usko ToivonenIhminen, joka kuvittelee rohkaisuja ja kehotuksia jonkin ihmisryhmän KUVAUKSIKSI, on menettänyt kyvyn keskustella järkevästi yhtikäs mistään. Sinunlaisiasi fariseuksia on kolmetoista tusinassa niin uskovaisissa kuin ei-uskovaisiissakin, on ollut jo vuosituhansia, eikä ketään kiinnosta teidän loputtomat jaarittelunne.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy hiukan avata tuota Kolossalaiskirjeen 3. luvun tekstikohtaa, keitä "kaikki Kristuksessa" olevat ovat.
..
..
( Kol 3)
Usko ToivonenJa sinä ut toteutat vain syntiseutulaisen profetian jorinoillasi. :)
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä ut toteutat vain syntiseutulaisen profetian jorinoillasi. :)
- GF -Lisäys: Paavali ei oikeastaan kirjoita sinulle lainkaan, Usko Toivonen. Hän kirjoittaa ainoastaan niille, jotka ovat tulleet tähän johtopäätökseen: yksi on kuollut KAIKKIEN edestä, siispä KAIKKI ovat kuolleet. Jos Paavali heräisi henkiin ja ilmestyisi kaltaistesi fariseusten srk-kokoukseen, hän sanoisi teille samat sanat kuin Jeesus aikoinaan rahanvaihtajille ja kyyhkystenmyyjille.
Teidän koko elämänne on uskonnollista vaihtokauppaaa: te pysytätte Jumalan armon kohdallanne "pysymällä uskossa" - ikään kuin Jeesuksen Kristuksen Isä olisi jokin jättimäinen hengellinen vuokraisäntä, joka tulee pitää tyytyväisenä, jotta "sovitus ei raukeaisi tyhjiin". (Tästä et kyennyt esittämään suoraa sitaattia UT:sta, joten vaihdoit aivan pokkana suoran sitaatin määritelmän. Tämä on mielestäni sikamaisuuksistasi kaikkein törkein.)
Koska sinun jumalakuvasi on täysin väärä, sinä horiset omiasi ja siteeraat Raamattua ylläpitääksesi noita horinoitasi. Sinun Raamatun siteeraamisesi on yhtä turhaa kuin muinaiset fariseusten siteeraamiset.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: Paavali ei oikeastaan kirjoita sinulle lainkaan, Usko Toivonen. Hän kirjoittaa ainoastaan niille, jotka ovat tulleet tähän johtopäätökseen: yksi on kuollut KAIKKIEN edestä, siispä KAIKKI ovat kuolleet. Jos Paavali heräisi henkiin ja ilmestyisi kaltaistesi fariseusten srk-kokoukseen, hän sanoisi teille samat sanat kuin Jeesus aikoinaan rahanvaihtajille ja kyyhkystenmyyjille.
Teidän koko elämänne on uskonnollista vaihtokauppaaa: te pysytätte Jumalan armon kohdallanne "pysymällä uskossa" - ikään kuin Jeesuksen Kristuksen Isä olisi jokin jättimäinen hengellinen vuokraisäntä, joka tulee pitää tyytyväisenä, jotta "sovitus ei raukeaisi tyhjiin". (Tästä et kyennyt esittämään suoraa sitaattia UT:sta, joten vaihdoit aivan pokkana suoran sitaatin määritelmän. Tämä on mielestäni sikamaisuuksistasi kaikkein törkein.)
Koska sinun jumalakuvasi on täysin väärä, sinä horiset omiasi ja siteeraat Raamattua ylläpitääksesi noita horinoitasi. Sinun Raamatun siteeraamisesi on yhtä turhaa kuin muinaiset fariseusten siteeraamiset.
- GF -Lisäys 2: Jos yllä mainittu väite kuulosti kovin armottomalta, mietipä Usko T asiaa itse: kiinnostaako sinua kuulla yhtikäs mitään Kristuksesta, JOSSA koko maailma on jo kerta kaikkiaan SOVITETTU (minkä seurauksena kerran jokainen polvi on notkistuva ja jokainen kieli tunnustava RIEMUMIELIN Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksen herrauden)? Olet itse osoittanut kaikissa kirjoituksissasi, että et usko tähän Kristukseen. No jos et usko Kristukseen, jossa Jumala sovitti jo koko maailman itsensä kanssa, silloin Paavali, joka tuota Kristusta julistaa, ei kirjoita siinulle yhtikäs mitään vaan ainoastaan niille kuulijoille ja lukijoille, jotka uskovat koko maailman sovittaneeseen Jumalaan ja Kristukseen.
Siksi(kin) sinun siteeraamisesi ovat niin makaaberia luettavaa.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..
..
( Kol 3)
Usko ToivonenMikään, mitä edellä kirjoitin, ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä tosiseikkaa, että sinä Usko Toivonen olet Kristuksessa yhtä lailla kuin kuka tahansa muu, minä mukaan lukien. Se olet SINÄ, joka rajaat Kristuksessa olevien joukon pienemmäksi kuin se todellisuudessa on, en minä.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään, mitä edellä kirjoitin, ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä tosiseikkaa, että sinä Usko Toivonen olet Kristuksessa yhtä lailla kuin kuka tahansa muu, minä mukaan lukien. Se olet SINÄ, joka rajaat Kristuksessa olevien joukon pienemmäksi kuin se todellisuudessa on, en minä.
- GF -Kirjoitat opistasi käsin, vältellen Raamatun ilmoituksen totuutta.
Esim juuri tuossa 2. Kor. 5. luvun kohdassa mainitaan:
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
( 2Kor 5)
Mitä huomaamme?
Jos joku on Kristuksessa, niin se entinen vaellus pahoine tekoineen on jäänyt ja tilalle tullut vaellus Kristuksessa, Herran Jeesuksen kanssa, on sen vanhan vaelluksen sijalle tullut.
Ja siitähän on kysymys myös tuossa Kolossalaiskirjeen tekstissä.
Paavalin mukaan "kaikki", jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa, ovat " riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen"
( Kol 3)
Ei Paavali suinkaan sano kaikkien olevan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan kaikki, jotka ovat Kristuksessa, ovat sitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( Gal 3)
Paavali selkeästi todistaa täsätä asiasta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat opistasi käsin, vältellen Raamatun ilmoituksen totuutta.
Esim juuri tuossa 2. Kor. 5. luvun kohdassa mainitaan:
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
( 2Kor 5)
Mitä huomaamme?
Jos joku on Kristuksessa, niin se entinen vaellus pahoine tekoineen on jäänyt ja tilalle tullut vaellus Kristuksessa, Herran Jeesuksen kanssa, on sen vanhan vaelluksen sijalle tullut.
Ja siitähän on kysymys myös tuossa Kolossalaiskirjeen tekstissä.
Paavalin mukaan "kaikki", jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa, ovat " riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen"
( Kol 3)
Ei Paavali suinkaan sano kaikkien olevan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan kaikki, jotka ovat Kristuksessa, ovat sitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( Gal 3)
Paavali selkeästi todistaa täsätä asiasta.
Usko ToivonenEi mitään uuutta auringon alla: Usko "Suora(n) Lainau(k)s(en raiskaaja" Toivonen päästää sananselitystuutistaan samaa paskaa kuin aina aiemminkin.
- GF -
PS. Jostain syystä vaikenet kohteliaasti siitä suora lainaus -keissistä, joka paljasti sinun kieroutesi patologisuuden
Me elämme ajatusilluusiossa kaikki. En tiedä onko sinuakaan todellisuudessa olemassa vai oletko vain pääni sisällä.
- Anonyymi
Syyllistyt epistemologiseen kategoriavirheeseen.
- Anonyymi
"Emme esimerkiksi väittele keskenämme Maan vetovoimasta, auringon valosta, hapesta, ilman lämpötilasta, historiallisista faktoista, metsien ja jänisten ja valtioiden ja planeettojen ja rakennusten ja vuorien ja jokien ja toinen toistemme olemassaolosta. Edellä mainitut asiat ovat meille kaikille kiistatta tosia - joko yhteisesti tai yksilöllisesti sellaiseksi havaittuja"
Kaikista mainitsemistasi asioista on väitelty ja väitellään edelleen. Kristuksessa oleminen tarkoittaa Kristus-tietoisuutta.
Kyseessä on aivan sama kuin Krishna-kultissakin.- Anonyymi
👉Matteuksen evankeliumi: 10:16👈
Jumala ilmoittaa asiat Hengen kautta niille joilla on Jumalan Henki.
Kaikilla ei ole ja siksi he ei tajua uskon asioista yhtään mitään.
Toinen asia on myös että on paljon kristittyjä jotka ei osaa hiljentyä ja rauhoittua ja rukoilla ja olla Jumalan läsnäolossa ja kuunnella Jumalaa Hengen kautta.
Sitä se on.- Anonyymi
#Jumala ilmoittaa asiat Hengen kautta niille joilla on Jumalan Henki.
Kaikilla ei ole ja siksi he ei tajua uskon asioista yhtään mitään.#
Onse hyvä, että on teitä VIISAITA jotka uskossaan tajuavat:
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
- Anonyymi
Ensin pitää tuntea totuus jotta tietää mikä on valhetta.
- Anonyymi
Totta, joten....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Totuusehto
- Anonyymi
Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Kun koette että tämä on oikein ja olette ottanut Kristuksen vastaan, silloin Jeesuksen sisäinen tuntemus alkaa kasvaa päivittäin, silloin tietää olevansa oikealla tiellä, eikä tarvitse väitellä typeryyksiä. Kaikki on linjassa ja harmoniassa (koherenssissa) ensimmäisen kaksoiskäskyn kanssa. Se on tarkastusperiaate joka paljastaa sydämen tilan. Silloin sisäinen navigaattori on säädetty oikein.
(korjaamista riittää, onneksi Jeesus tulee apuun )
Ylhäältä tule intuitio on 300 tuhatta kertaa enemmän informaatiota kuin ajattelussa. Tiede todistaa.- Anonyymi
Eli sinun mielestäsi sovituksen merkityksen selvittäminen EI ole sitä, mihin Kol. 3:1-2 kehottaa? Eli meidän tulee jättää epäselväksi se, millainen on se sovitus, jonka Kristuksen ylösnousemus ja Isän oikealla puolelle istuminen vahvisti iankaikkisesti? Sinä pidät sovituksen sisältöä ja sen pohtimista jopa TYPERYYTENÄ ja suosittelet muistamaan KAKSOISKÄSKYN sen sijaan - ikään kuin nämä kaksi olisivat keskenään ristiriidassa? Sellaista se on, kun Kristus-ilmestys-navigaattori-intuitio on tismalleen oikeassa....
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi sovituksen merkityksen selvittäminen EI ole sitä, mihin Kol. 3:1-2 kehottaa? Eli meidän tulee jättää epäselväksi se, millainen on se sovitus, jonka Kristuksen ylösnousemus ja Isän oikealla puolelle istuminen vahvisti iankaikkisesti? Sinä pidät sovituksen sisältöä ja sen pohtimista jopa TYPERYYTENÄ ja suosittelet muistamaan KAKSOISKÄSKYN sen sijaan - ikään kuin nämä kaksi olisivat keskenään ristiriidassa? Sellaista se on, kun Kristus-ilmestys-navigaattori-intuitio on tismalleen oikeassa....
- GF -Jeesus on meidän vanhurskautemme Häne me saamme omistaa uskon kautta. Ja se on yksin Jumalan teko. Se kuuluu Jeesuksen tuntemukseen. Luottamus Jeesukseen ei omiin voimiin.
Kiitos olkoon Isän Poja ja Pyhän Hengen iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- GF -Pelastus ei ole systeemi vaan Henki. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Johanneksen evankeliumi: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Ja vapauttaa lain orjuudesta uudella sydämellä. Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus ei ole systeemi vaan Henki. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Johanneksen evankeliumi: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Ja vapauttaa lain orjuudesta uudella sydämellä. Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,Ajattelit sitten osalllistua Vuoden Irrelevantein Kommentti -skabaan? Mitalisija on nähdäkseni varma.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus ei ole systeemi vaan Henki. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Ja vapauttaa lain orjuudesta uudella sydämellä. Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,Paavali oli varmaankin sitten Kirjaimen palvoja, kun ryöjä meni kirjoittamaan niin monta SANAA sovituksesta... Ei taivaasta annettu INTUITIO oikein apostolilla pelannut.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on meidän vanhurskautemme Häne me saamme omistaa uskon kautta. Ja se on yksin Jumalan teko. Se kuuluu Jeesuksen tuntemukseen. Luottamus Jeesukseen ei omiin voimiin.
Kiitos olkoon Isän Poja ja Pyhän Hengen iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen!Kiitos ja ylistys ja hallelujaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on meidän vanhurskautemme Häne me saamme omistaa uskon kautta. Ja se on yksin Jumalan teko. Se kuuluu Jeesuksen tuntemukseen. Luottamus Jeesukseen ei omiin voimiin.
Kiitos olkoon Isän Poja ja Pyhän Hengen iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen!>>Jeesus on meidän vanhurskautemme>>
tuossa kommentissa on luterilainen itsepetos.
varokaa tuollaisia oppia "Yksin Jeesuksen ansio"
toinen asia on luterilainen itsepetos, että Jeesus on jumala.
Totuus on , että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:3-8. Ja Herra Jumala on yksinään jumala eikä Poikaa ole eikä Pyhää Henkeä.
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Kaikki tuo harhaoppi jumalasta on luterilaista itsepetosta nro 2. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Jeesus on meidän vanhurskautemme>>
tuossa kommentissa on luterilainen itsepetos.
varokaa tuollaisia oppia "Yksin Jeesuksen ansio"
toinen asia on luterilainen itsepetos, että Jeesus on jumala.
Totuus on , että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:3-8. Ja Herra Jumala on yksinään jumala eikä Poikaa ole eikä Pyhää Henkeä.
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Kaikki tuo harhaoppi jumalasta on luterilaista itsepetosta nro 2.Luomiskertomuksessa Jumala sanoo: "Tehkäämme ihminen kaltaiseksemme - -"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomiskertomuksessa Jumala sanoo: "Tehkäämme ihminen kaltaiseksemme - -"
missä tuossa on todiste sanasta Poika
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä...
Toinen laajasti levinnyt harhaoppi.
Seuraavissa luterilaisen Kirkkoraamatun kohdissa useita todisteita Herra Jumalasta, jotka vahvistavat käsitystänne luterilaisten itsepetoksesta no 2:
1 Moos. 2:4; 2 Moos. 20:1-11; 1 Tim. 2: 3-8;
2. Moos. 3:15; 2. Moos. 6:3; Ps. 86:12; Ps. 90;
Luuk. 10:27; Mark. 12:28-33; Ilm. 1:8; Ilm. 4:8; Ilm. 22:5, 6.
Luterilainen itsepetos nro 2 on seuraava:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta.
Kaikki tuo harhaoppi jumalasta on luterilaista itsepetosta nro 2.
Totean, että millään ette kykene puolustamaan oppianne Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä ja Jeesuksen jumaluudesta, Paavali kertoo tuosta samasta asiasta Room. 1 : 18-32.
Myöskään ette kykene puolustamaan Johanneksen evankeliumianne totuudeksi.
Joten jäljelle jää totuus, että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2: 3-8. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jumala jakomielitautinen?
- Anonyymi
Vanha Testamentti on kokonaan ennustusta, opetusta, lunastajasta Jeesuksesta Kristuksesta, esi kuvallista kertomusta Jeesuksen elämästä. Jumalan Karitsa , joka pois ottaa maailman synnit.
Armosta te olette pelastetut. Jeesuksen vanhurskaus uskon kautta.- Anonyymi
"Sillä JUMALA oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän
rikkomuksiaan"
2 Kor: 5: 19
"sovitti" > imperfektissä, - ei siis "sovittaa > preesens) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä JUMALA oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän
rikkomuksiaan"
2 Kor: 5: 19
"sovitti" > imperfektissä, - ei siis "sovittaa > preesens)höpön höpön.. >>2 Kor: 5: 19
"sovitti" > imperfektissä, - ei siis "sovittaa > preesens)>>
tuo on Teidän luterilaista itsepetosta no 1 ja no 2.
seuraavassa on Herra Jumaln tahto, jota Teillä ei ole opissanne.
HERRA JUMALAN ANTAMA USKON, PELASTUKSEN JA VANHURSKAUTTAMISEN EVANKELIUMI
HERRA JUMALAN PELASTAA TEIDÄT ARMOSSAAN, JOS TE SOVITTE SYNTINNE HÄNEN KANSSAAN:
Vuoden 1776 / BIBLIA mukaan.
2 Kor. 5 : 20, 21 –> 2 Kor. 6: 1-2
” että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
1 Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.
2 Sillä hän sanoo: minä olen otollisella ajalla sinua kuullut ja olen sinua autuuden päivänä auttanut. Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on autuuden päivä.
SOPIKAA SYNTINNE JA ASIANNE HERRA JUMALAN KANSSA, ANTAKAA PELASTAA ITSENNE
Herra Jumalan sovitus on Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitus on tehty Golgatalla 2000 vuotta sitten, SOPIKAA TÄNÄÄN SYNTIASIANNE Herra Jumalan kanssa Jeesuksessa Kristuksessa:
2 Kor. 5: 21 (KR 1776)
”….että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että ME HÄNESSÄ TULISIMME SIKSI VANHURSKAUDEKSI, joka Jumalan edessä kelpaa.
Tuohon kirjoitukseen perustuen Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte SYNTINNE.
Luterilainen ei kykene EIKÄ OMA TAHTO RIITÄ vanhurskauttamaan itseään ja tulemaan itse toimien vanhurskaaksi, joka jumalan edessä kelpaa.
Pelkästään uskomalla eli luterilainen itsepetos ei toimi eikä ole mitään tekemistä tässä asiassa Herra Jumalan kanssa, vaan oikein on tehdä Jumalan tahto ja totella, ja antaa jumalan vanhurskauttaa ihmisen, kun ihminen on yhtä Jeesuksessa Kristuksessa eli on yhtä ”kasteen haudassa” Room. 6: 3-23, jotta ihmisen vanhurskaus on jumalalle kelpaava.
Room. 6 : 23 ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa”
Paavali kirjoittaa TEIDÄN PELASTUKSEN, UUDESTISYNTYMISEN, VANHURSKAUTTAMISEN JA IANKAIKKISEN ELÄMÄN YDINASIAKOKONAISUUDEN kirjeessään Tiitukselle,
Tiit. 3:
3 OLIMMEHAN MEKIN ENNEN ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun HERRA JUMALAN, MEIDÄN VAPAHTAJAMME, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 PELASTI hän meidät, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, VAAN laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN KASTEEN JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
6 jonka hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN.
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, NIIN ETTÄ NE, JOTKA HERRA JUMALAAN USKOVAT, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
Totean edm.perusteella, että Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät ja antaa iankaikkisen elämän armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte syntinne ja annatte pestä syntinne pois Hänen, Herra Jumala, tahtonsa mukaisesti toimien ja Häntä totellen kaikessa, aamen.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpön höpön.. >>2 Kor: 5: 19
"sovitti" > imperfektissä, - ei siis "sovittaa > preesens)>>
tuo on Teidän luterilaista itsepetosta no 1 ja no 2.
seuraavassa on Herra Jumaln tahto, jota Teillä ei ole opissanne.
HERRA JUMALAN ANTAMA USKON, PELASTUKSEN JA VANHURSKAUTTAMISEN EVANKELIUMI
HERRA JUMALAN PELASTAA TEIDÄT ARMOSSAAN, JOS TE SOVITTE SYNTINNE HÄNEN KANSSAAN:
Vuoden 1776 / BIBLIA mukaan.
2 Kor. 5 : 20, 21 –> 2 Kor. 6: 1-2
” että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
1 Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.
2 Sillä hän sanoo: minä olen otollisella ajalla sinua kuullut ja olen sinua autuuden päivänä auttanut. Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on autuuden päivä.
SOPIKAA SYNTINNE JA ASIANNE HERRA JUMALAN KANSSA, ANTAKAA PELASTAA ITSENNE
Herra Jumalan sovitus on Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitus on tehty Golgatalla 2000 vuotta sitten, SOPIKAA TÄNÄÄN SYNTIASIANNE Herra Jumalan kanssa Jeesuksessa Kristuksessa:
2 Kor. 5: 21 (KR 1776)
”….että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että ME HÄNESSÄ TULISIMME SIKSI VANHURSKAUDEKSI, joka Jumalan edessä kelpaa.
Tuohon kirjoitukseen perustuen Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte SYNTINNE.
Luterilainen ei kykene EIKÄ OMA TAHTO RIITÄ vanhurskauttamaan itseään ja tulemaan itse toimien vanhurskaaksi, joka jumalan edessä kelpaa.
Pelkästään uskomalla eli luterilainen itsepetos ei toimi eikä ole mitään tekemistä tässä asiassa Herra Jumalan kanssa, vaan oikein on tehdä Jumalan tahto ja totella, ja antaa jumalan vanhurskauttaa ihmisen, kun ihminen on yhtä Jeesuksessa Kristuksessa eli on yhtä ”kasteen haudassa” Room. 6: 3-23, jotta ihmisen vanhurskaus on jumalalle kelpaava.
Room. 6 : 23 ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa”
Paavali kirjoittaa TEIDÄN PELASTUKSEN, UUDESTISYNTYMISEN, VANHURSKAUTTAMISEN JA IANKAIKKISEN ELÄMÄN YDINASIAKOKONAISUUDEN kirjeessään Tiitukselle,
Tiit. 3:
3 OLIMMEHAN MEKIN ENNEN ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun HERRA JUMALAN, MEIDÄN VAPAHTAJAMME, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 PELASTI hän meidät, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, VAAN laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN KASTEEN JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
6 jonka hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN.
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, NIIN ETTÄ NE, JOTKA HERRA JUMALAAN USKOVAT, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
Totean edm.perusteella, että Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät ja antaa iankaikkisen elämän armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte syntinne ja annatte pestä syntinne pois Hänen, Herra Jumala, tahtonsa mukaisesti toimien ja Häntä totellen kaikessa, aamen..Ensin usko ja siteen kaste.
Pelkkä kaste ei auta.
Uudesti syntynyt elää tässä ja ny ja vielä ajan ulkopuolella kuten Jeesus on luvannut.
Eikä tarvi viilailla pilkkuja.
Milloin?
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
He rakastaa Jeesusta.
Mene, ja tee sinä samoin!
- Anonyymi
Ei se auta mitä Raamattu on ja mitä Jeesus on , vaan elävä suhde Jeesukseen Kristuksee, ja kaiken tavoin sen ylläpitäminen totuudessa ja rakkaudessa niin Jumalaan kuin lähimmäiseen.
Kunnioittaminen ja ylistäminen ylikaiken Herraa! Jeesus on kaiken luonut ja omistaa kaiken ja kaiken vallan Ruhtinas ja valtias. Aamen!
Ihmisen elämä on kaikki ansaitsematonta armoa.- Anonyymi
voi valtava mikä sontakasa -kommentti tuossakin taas on!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
Johtava teema Teillä on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, etsien jakeita tuosta Kirkkoraamatusta, jotka sopivat tuohon oppiin ja poisjättäen jakeet jotka eivät sovi tuohon oppiin. Tuo on luterilainen itsepetos nro 1. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
Johtava teema Teillä on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, etsien jakeita tuosta Kirkkoraamatusta, jotka sopivat tuohon oppiin ja poisjättäen jakeet jotka eivät sovi tuohon oppiin. Tuo on luterilainen itsepetos nro 1.ei täällä kukaan ny puhu mistään "lutherista", vaan KRISTILLISISTÄ kirkoista .
jos edes tiedätte, mitä on KRISTILLISET kirkot !
helluntailaisuus on : E K S Y T Y S. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei täällä kukaan ny puhu mistään "lutherista", vaan KRISTILLISISTÄ kirkoista .
helluntailaisuus on : E K S Y T Y S.kaikki Te luette Lutherin Kirkkoraamattua eli olette luterilaisen itsepetoksen no 1 ja no 2 uhreja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei täällä kukaan ny puhu mistään "lutherista", vaan KRISTILLISISTÄ kirkoista .
helluntailaisuus on : E K S Y T Y S.mikä sä luulet olevasi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vielä suurempi?
Jeesus rakastaa sinuakin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaikki Te luette Lutherin Kirkkoraamattua eli olette luterilaisen itsepetoksen no 1 ja no 2 uhreja.
ei "lutherilla" mitään OMAA raamattua ole, vaan ihan kansainvälinen julkinen raamattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei "lutherilla" mitään OMAA raamattua ole, vaan ihan kansainvälinen julkinen raamattu.
>>ei "lutherilla" mitään OMAA raamattua ole>>
Sulla on huonot tiedot Kirkkoraamatun historiasta.
ota opiksesi, seuraavasta kirjoituksestani, että Suomessa on Lutherin raamattu.
Kirkkoraamattu tarkoittaa Raamatun suomennosta, joka hyväksyttiin virallisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon raamatunkäännökseksi kirkolliskokouksessa vuonna 1992. Se korvasi aiemman vuosien 1933/38 käännöksen, jota alettiin siitä lähtien kutsua Vanhaksi kirkkoraamatuksi luterilaisessa kirkossa.
Teologi Martti Luther käänsi Kirkkoraamatun latinasta saksaksi. Lutherin oppilas Mikael Agricola käänsi Lutherin pohjalta Kirkkoraamatun suomeksi,
Joten meillä on Lutherin Kirkkoraamattu käytössämme kaikilla suomalaisilla. Aamen.
Joten Sulla on huonot tiedot Kirkkoraamatun historiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>ei "lutherilla" mitään OMAA raamattua ole>>
Sulla on huonot tiedot Kirkkoraamatun historiasta.
ota opiksesi, seuraavasta kirjoituksestani, että Suomessa on Lutherin raamattu.
Kirkkoraamattu tarkoittaa Raamatun suomennosta, joka hyväksyttiin virallisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon raamatunkäännökseksi kirkolliskokouksessa vuonna 1992. Se korvasi aiemman vuosien 1933/38 käännöksen, jota alettiin siitä lähtien kutsua Vanhaksi kirkkoraamatuksi luterilaisessa kirkossa.
Teologi Martti Luther käänsi Kirkkoraamatun latinasta saksaksi. Lutherin oppilas Mikael Agricola käänsi Lutherin pohjalta Kirkkoraamatun suomeksi,
Joten meillä on Lutherin Kirkkoraamattu käytössämme kaikilla suomalaisilla. Aamen.
Joten Sulla on huonot tiedot Kirkkoraamatun historiasta.Mikael Agricola ei kääntänyt vuosien 1933/38 kirkkoraamattua suomeksi, koska eli aivan eri vuosisadalla. Sulla on kammottavat tiedot historiasta.
Tämä kysymys on tärkeä. Vastauksen sain juuri enne kuiin luin sen. Sillä Jumala todisti tämän kuuluvan tähän aiheeseen. Sain myös vahvistuksen Hänenltä tästä.
Apt.17:
24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä.
25. Eikä hän ole ihmiskäsin palveltavissa, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
26. Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta ja asettanut kansat asumaan kaikkialla maan päällä. Hän on säätänyt ihmisille määräajat ja asumisen rajat,
27. jotta he etsisivät Jumalaa, jos ehkä hapuilemalla löytäisivät hänet. Hän ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä,
28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijoistannekin(20) sanoneet:
'Me olemme myös hänen sukuaan.'
29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa kuvitella, että jumaluus on samanlainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin inhimillisen taiteen tai ajatuksen luomus.
30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31. Hän on näet säätänyt päivän, jona hän tuomitsee koko maailman vanhurskaasti sen miehen kautta, jonka hän on siihen määrännyt. Hän on antanut siitä kaikille vakuuden herättämällä hänet kuolleista."- Anonyymi
Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
Room: 10: 18 - Anonyymi
Tämä ON asiaankuuluva sitaatti!
Etenkin: "- - hänessä me elämme ja liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijoistannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'. Koska me siis olemme Jumalan sukua - -"
Ei sanaakaan mitään nyky"kristillistä" sontaa siitä, kuinka kuulijat ovat perkeleen omia, vaan KAIKKI ovat "Jumalan sukua"!
Ja myös: "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Kun Jumala määrää jotakin tapahtuvaksi, se tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ON asiaankuuluva sitaatti!
Etenkin: "- - hänessä me elämme ja liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijoistannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'. Koska me siis olemme Jumalan sukua - -"
Ei sanaakaan mitään nyky"kristillistä" sontaa siitä, kuinka kuulijat ovat perkeleen omia, vaan KAIKKI ovat "Jumalan sukua"!
Ja myös: "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Kun Jumala määrää jotakin tapahtuvaksi, se tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin.
- GF -Siivotkaa kielenne!
Efesolaiskirje:
5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
älköön myös rivoutta, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Mikä sävy ja tunnelma ja Henki tulee olla teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivotkaa kielenne!
Efesolaiskirje:
5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
älköön myös rivoutta, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Mikä sävy ja tunnelma ja Henki tulee olla teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -Miten ihmeessä tämä liittyy edelllä sanottuun? Opettele LU-KE-MAAN,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä liittyy edelllä sanottuun? Opettele LU-KE-MAAN,
Lukemisen ymmärtäminen ja oikean kontekstin löytäminen taitaa olla hukassa?
- Anonyymi
Homoudesta?
- Anonyymi
Ei ole kuin yksi evankeliumi ja se on Jumalan tekemä evankeliumi Jeesuksessa Kristuksessa. Muuta evankeliumia ei ole. Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit.
Jumal ei pakota ketään, muuta rakastaa syntistä mutta ei syntiä.
Jumalan Pyhyys tuhoaa synnin, siksi tarvitaan välimies Jeesus. Meidän edestämme Kristuksen veri on vuodatettu. Aamen! - Anonyymi
Herra katsoo sydämeen, sen tilaan, onko siellä rakkautta Herraan. "Rakastakaa toisianne niin kuin Minä olen teitä Rakastanut": Jeesus.
Miika: 6:8 Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?
Herra ei vaadita olemaan tietosanakirja.
Ateistit tutkii Raamattua, sydämen tila ei ole oikea Herran edessä.
Mitä on sellainen tutkimus?- Anonyymi
kuuleppas, Jumala on nimeltään Herra.
mitä tuo Herra sinulla tarkoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuuleppas, Jumala on nimeltään Herra.
mitä tuo Herra sinulla tarkoittaa?Luojaa, Hänellä on nimeä, Isä Poika ja Pyhä Henki, yksi ilman toista. Joka on mysteeri ihmisjärjelle, mutta onneksi Jumalalle kaikki on mahdollista.
Kuka sitten voi pelastua? Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojaa, Hänellä on nimeä, Isä Poika ja Pyhä Henki, yksi ilman toista. Joka on mysteeri ihmisjärjelle, mutta onneksi Jumalalle kaikki on mahdollista.
Kuka sitten voi pelastua? Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.Juu..kiitos sulle. Arvasin että sekoilet Herra-sanan kanssa.
Minun jumala on totuus . Jumalan nimi on Herra 2 Moos. 20: 1-11.
Luojan nimi on Herra 1 Moos. 2:4.
Sinun tuo toinen jumala nimeltään Isä. Poika ja Pyhä Henki on epäjumala, ihmisten antama nimi jumalalle. Tuollainen jumala on satua.
Sinä olet sotkenut jumalien nimet.
Seuraavissa luterilaisen Kirkkoraamatun kohdissa useita todisteita Herra Jumalasta, jotka vahvistavat käsitystänne luterilaisten itsepetoksesta no 2:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta.
Totean, että millään ette kykene puolustamaan oppianne Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä ja Jeesuksen jumaluudesta, Paavali kertoo tuosta samasta asiasta Room. 1 : 18-32.
Joten jäljelle jää totuus, että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2: 3-8.
Nyt olet ajantasalla varmaan jumalan nimestä. Nimi on Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu..kiitos sulle. Arvasin että sekoilet Herra-sanan kanssa.
Sinun tuo toinen jumala nimeltään Isä. Poika ja Pyhä Henki on epäjumala, ihmisten antama nimi jumalalle. Tuollainen jumala on satua.
Nyt olet ajantasalla varmaan jumalan nimestä. Nimi on Herra.Tieto on vajavaista kun puhutaan Jumalasta.
"Minä olen se, joka minä olen."
Hän On josta puhutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto on vajavaista kun puhutaan Jumalasta.
Hän On josta puhutaan."Minä olen se, joka minä olen."
Näin on Herra itse ilmoittanut nimensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on Herra itse ilmoittanut nimensä.>>Näin on Herra itse ilmoittanut nimensä. >>
oikein sanoit , niin on Herra itsensä ilmoittanut.
Herra Jumala on esitellyt itsensä seuraavassa jakeessa
2 Moos. 3
"14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"."
Joten Hän on "Minä olen" eikä kukaan muu toinen ole .
Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-8. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu..kiitos sulle. Arvasin että sekoilet Herra-sanan kanssa.
Nyt olet ajantasalla varmaan jumalan nimestä. Nimi on Herra.Nimiekspertit vauhdissa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Näin on Herra itse ilmoittanut nimensä. >>
oikein sanoit , niin on Herra itsensä ilmoittanut.
Herra Jumala on esitellyt itsensä seuraavassa jakeessa
2 Moos. 3
"14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"."
Joten Hän on "Minä olen" eikä kukaan muu toinen ole .
Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-8.jatkan vielä..
Joten jäljelle jää totuus, että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2: 3-8. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
Joten jäljelle jää totuus, että Jeesus on ihminen 1 Tim. 2: 3-8.20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
( 1 Joh. 2)
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
( 1 Joh. 4)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
( 1 Joh. 2)
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
( 1 Joh. 4)
s-seutulainen>>( 1 Joh. 4)
s-seutulainen >>
Saviseutulaisesta on tehty Häirikkö-laulu
Pää on mulla tehty varmaan umpiluusta
Pärstältäni olin niin kuin punatulkku
Ja kavereiden mielestä jo aivan täysi mulkku
- Anonyymi
Messias on tulossa
https://youtu.be/KqTsMeqJuFs
Menneen talven Lumia.. - Anonyymi
Mitä Jumalan on tehnyt siihen ihmisellä ei ole mitään osaa., muuta kuin noudattaa Jumalan tahtoa ja kunnioittaa Jumalaa yli kaiken.
Saatana koittaa sekoittaa kaiken, omaksi turmiokseen ja saada riitaa aikaiseksi!
Jeesus on Jumala. Joka ei kokoa Hänen kanssaan se hajottaa.
Armossa olette pelastetut. Ei ihminen voi itseä pelastaa. Ristin työ oli ennalta suunniteltu jo taivaassa.
Kiitos Luojan ja ylistys Herralle.- Anonyymi
>>Kiitos Luojan ja ylistys Herralle.>>
tuossa on oikeen sontakommentti vitsitty kirjoittaa.
Onpa todistus miten eksytettyjä suomalaiset ovat, valheen ja eksytyksen hengessä kommentoivat.
- Anonyymi
Joh: 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Uskooko Raamattuun vai ei , voitte testata!- Anonyymi
mitä testataan, mitkä ovat testit ja milloin ja missä.
- Anonyymi
1.Johanneksen kirje: 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
- Anonyymi
väärin väärin, tuo on petetyn ihmisen käsitys jumalasta...käsitya epäjumalastanne.
Herra on ilmoittanut itsensä, että hän on nimeltään Herra.. Hänen nimensä ei ole Isä ja Poika.
tässä tuo ilmoitus.
2 Moos. 20
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ....
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. esim- älä pidä Poikaa hänen rinnalaan.
ota opiksesi totuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väärin väärin, tuo on petetyn ihmisen käsitys jumalasta...käsitya epäjumalastanne.
Herra on ilmoittanut itsensä, että hän on nimeltään Herra.. Hänen nimensä ei ole Isä ja Poika.
tässä tuo ilmoitus.
2 Moos. 20
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ....
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. esim- älä pidä Poikaa hänen rinnalaan.
ota opiksesi totuus.evankeliumissa:
"Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä minussa"
Joh: 14: 10
"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja Isä minussa"
Joh: 14: 11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
evankeliumissa:
"Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä minussa"
Joh: 14: 10
"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja Isä minussa"
Joh: 14: 11tuo on valhetta ja eksytystä.
Koska luomiskertomuksessa ei ole Poikaa. Eikä ole myöskään Isää. On vain jumala nimeltään Herra. Nimellä Isä ja Poika ei ole ketään olemassa!!!
Lukaise 1 Moos. 2: 4. ja seuraavia kohtia että vakuutut Johanneksen evankeliumin satuevankeliumista.
Nyt olet ajantasalla jumalasta. Nimi on Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo on valhetta ja eksytystä.
Koska luomiskertomuksessa ei ole Poikaa. Eikä ole myöskään Isää. On vain jumala nimeltään Herra. Nimellä Isä ja Poika ei ole ketään olemassa!!!
Lukaise 1 Moos. 2: 4. ja seuraavia kohtia että vakuutut Johanneksen evankeliumin satuevankeliumista.
Nyt olet ajantasalla jumalasta. Nimi on Herra.Onko siis Raamattu valhetta, kuten väität?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet ajantasalla jumalasta. Nimi on Herra.8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
8:45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
Nämä ovat Pyhän Herran sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet ajantasalla jumalasta. Nimi on Herra.jos ei Jeesuksen sanoja edes usko, miten sellainen ihminen voi olla "uskossa" ??
"Sinun sanasi on totuus"
Joh:17: 17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet ajantasalla jumalasta. Nimi on Herra.Jeesus syntyi IHMISEKSI, ja kuitenkin Jeesus on Jumala , Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus syntyi IHMISEKSI, ja kuitenkin Jeesus on Jumala , Jumalasta.
onko sulla vaikea ymmärtää mitä kirjoitin.
Jeesus on ihminen.
miksi sulla on vaikea ymmärtää luomiskertomuksesta kirjoitettua tekstiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siis Raamattu valhetta, kuten väität?
Luterilainen Kirkkoraamattu osaksi on manipulaatioita.
Luterilainen Kirkkoraamatun olen hengen johdolla monessa kohdin todistanut manipulaatioksi.
Tärkeää on käsittää, että Apostolit kirjoittivat kirjeensä vuosina 30 -90. Yhtään alkuperäistä apostolien kirjettä ei ole säilynyt käytettäväksi luterilaisen Kirkkoraamatun tekstien pohjaksi. Apostolien kirjeet ovat muuttunet manipulaatioiksi Alkukirkon toimesta 100-500 luvuilla. Luterilaisen Kirkkoraamatun tekstit perustuvat Alkukirkon Kirkkoraamattuihin eli manipulaatioihin.
Manipulaatio on tarkoituksellista ihmisopin, perinnäissääntöjen ja perinnäisopin, luterilaisen Itsepetoksen eli Vanhurskauttamisopin, esilletuomista uskonelämään sisältyväksi ja tarkoituksellista ohjaamista ja johtamista pois Herra Jumalan opista, jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, nuo ihmisopit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
Psykologinen manipulointi on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden sekä omien henkilökohtaisten ongelmien ja sairauksiensa tähden ja muiden etujen ja hyötyjen tähden mm. taloudellisten rahaedun ja kirkollisveroedun tähden! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen Kirkkoraamatun olen hengen johdolla monessa kohdin todistanut manipulaatioksi.
Tärkeää on käsittää, että Apostolit kirjoittivat kirjeensä vuosina 30 -90. Yhtään alkuperäistä apostolien kirjettä ei ole säilynyt käytettäväksi luterilaisen Kirkkoraamatun tekstien pohjaksi. Apostolien kirjeet ovat muuttunet manipulaatioiksi Alkukirkon toimesta 100-500 luvuilla. Luterilaisen Kirkkoraamatun tekstit perustuvat Alkukirkon Kirkkoraamattuihin eli manipulaatioihin.
Manipulaatio on tarkoituksellista ihmisopin, perinnäissääntöjen ja perinnäisopin, luterilaisen Itsepetoksen eli Vanhurskauttamisopin, esilletuomista uskonelämään sisältyväksi ja tarkoituksellista ohjaamista ja johtamista pois Herra Jumalan opista, jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, nuo ihmisopit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
Psykologinen manipulointi on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden sekä omien henkilökohtaisten ongelmien ja sairauksiensa tähden ja muiden etujen ja hyötyjen tähden mm. taloudellisten rahaedun ja kirkollisveroedun tähden!jatkan vielä..
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Kaikki tuo harhaoppi jumalasta on luterilaista itsepetosta nro 2.
Martti Lutherin perinnäissääntöjen, itsepetoksen no 1 ja 2, sekä ihmisten oppien yhteenveto:
Suomessa kirkkouskontojen opit eroavat olennaisesti Herra Jumalan opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, mutta Kirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.
Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.
Kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Kaikki tuo harhaoppi jumalasta on luterilaista itsepetosta nro 2.
Martti Lutherin perinnäissääntöjen, itsepetoksen no 1 ja 2, sekä ihmisten oppien yhteenveto:
Suomessa kirkkouskontojen opit eroavat olennaisesti Herra Jumalan opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, mutta Kirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.
Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.
Kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! !jatkan vielä..
Yhteenveto:
Totuus on että Herra Jumala on yksi persoona ja Hän on yksin luoja. Luomiskertomuksessa ei ole Isää, ei ole Sanaa, ei ole Poikaa, ei ole Pyhää Henkeä!!!
Vaan Te olet hylänneet Herra Jumalan, josta Paavali todistaa Room. 1 : 18-32
jakeessa 21 ”koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykologinen manipulointi on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden sekä omien henkilökohtaisten ongelmien ja sairauksiensa tähden ja muiden etujen ja hyötyjen tähden mm. taloudellisten rahaedun ja kirkollisveroedun tähden!22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
2.Pietarin kirje: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
Ei voikaan tulkita Raamattua oikein, kun ei ole Jeesuksen Henkeä.
He ovat niitä uskottomia ja pettureita, jotka on kompastunut kulma kiveen, kuten Raamattu opettaa. Kavahtakaa niitä, sanoo Raamattu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
2.Pietarin kirje: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
He ovat niitä uskottomia ja pettureita, jotka on kompastunut kulma kiveen, kuten Raamattu opettaa. Kavahtakaa niitä, sanoo Raamattu!helluntailaisuus ON eksytys.
eihän helluntailaisuudessa uskota edes raamattuun, - siis: "isiemme evankeliumia", vaan se on 1900 -luvulla , myöhemmin kylvettyä LUSTETTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
He ovat niitä uskottomia ja pettureita, jotka on kompastunut kulma kiveen, kuten Raamattu opettaa. Kavahtakaa niitä, sanoo Raamattu!hei ei ole mitään >> Jeesuksen Henkeä.>>
on vain Herra Jumala henki...Hän on henki, yksin
- Anonyymi
KIRKKOJEN PERINNÄISSÄÄNTÖJEN, ITSEPETOKSEN HYLKÄÄMINEN ON USKOVILLE PELASTUSKYSYMYS ,
MITÄ SINÄ AJATTELET TEHDÄ?
HARHAOPPI ON KUIN VÄÄRÄ RAHA
Pois oppiminen vanhasta on paljon vaikeampaa kuin uuden tiedon omaksuminen. Monet rakastavat enemmän kirkkonsa perinteitä kuin Jumalan sanaa.
Se estää heitä ymmärtämästä JUMALAN TAHTOA JA NOUDATTAMASTA SITÄ, koska silloin joutuu tunnustamaan, että oma seurakunta on ollut koko ajan harhassa.
Monet rakastavat enemmän omaa seurakuntaansa kuin Jumalan poikaa. Se estää heitä lähtemästä ulos sellaisesta uskonnollisuudesta, joka ei pelasta. Harhaoppi on kuin väärennetty seteli. Se lupaa paljon, mutta lopulta pettää hänet, joka erehtyi ottamaan sen vastaan.
Kirkollisten perinnäissääntöjen hylkääminen ja kääntyminen uskomaan totuudellista Jumalan sanaa on kuitenkin jokaiselle uskovalle pelastuskysymys. Kuten Jeesus opetti, niin kilvoitelkaa, sillä tie Taivasten Valtakuntaan on kapea ja vain harva pääsee ahtaasta portista sisälle.
Matt. 7:13-14: "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"
Ilm. 22:14-15 (Biblia): "Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
On paljon niitä, jotka eivät halua tehdä parannusta lain rikkomisesta eikä lapsikasteestaan ja ota uskovien upotuskastetta. Heitä voisi verrata niihin kirjanoppineisiin fariseuksiin ja lainopettajiin, jotka eivät suostuneet ottamaan Johannekselta upotuskastetta. Huorat ja korruptoituneet virkamiehet menivät heidän ohitse Taivasten valtakuntaan, koska he tekivät parannuksen ja ottivat Johannekselta upotuskasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Matt. 21:23, 31-32: "Kun Jeesus oli mennyt temppeliin ja opetti siellä, sinne tuli ylipappeja ja kansan vanhimpia... ..Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä."
Luuk. 7:29-30: "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta."
Totuus tekee vapaaksi ne, jotka pystyvät hylkäämään oman seurakuntansa perinnäissäännöt. Abraham lähti ulos Babylonian maallisista mukavuuksista kulkemaan kohti luvattua maata. Pystytkö sinä lähtemään ulos Babyloniasta? Jos pystyt irtautumaan kaikesta väärästä, niin vasta sitten olet vapaa synnin orjuudesta. - Anonyymi
Tässä puhutaan Jeesuksesta, Jumalasta. Jumalalla on monta nimeä, ilmaisua. Jumala on Henki.
Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. 3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'- Anonyymi
älä viitti valehdella >> Tässä puhutaan Jeesuksesta, Jumalasta. >>
häpeä tuollausta kommenttia, kehtaatkin häpäistä Herra Jumalan. - Anonyymi
Jeesus on profeetta kuten Mooseskin.
Jeesus ei ole jumala. Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3 - 8
- Anonyymi
1.Johanneksen kirje: 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Kristityillä on kolmiyhteinen Jumala.
Isä Poika ja Pyhä Henki,
Ristin työ oli jo ennalta sovittu taivaassa.
Kristus on lunastaja., sovitti synnin, vanhurskauttaa ja lunastaa ristin työllään, jotka uskovat Häneen.
Kunnia olkoon Isä Pojan ja Pyhän Hengen iankaikkisesta iankaikkiseen.- Anonyymi
oikeesti emävalhe tuossa >> Kristus on lunastaja., sovitti synnin, vanhurskauttaa ja lunastaa ristin työllään, jotka uskovat Häneen. >>
Totuus on, että Herra Jumalasta on tuo kaikki, Hän on pelastaja, lunastaja, vapahtaja ja vanhurskauttaja.
On sulla otsaa tulla väittämään noita harhaoppejasi.
Tässä on Herra Jumala, Häbnestä on kaikki.
Tiit. 3:
Totean edm.perusteella, että Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät ja antaa iankaikkisen elämän armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte syntinne ja annatte pestä syntinne pois Hänen, Herra Jumala, tahtonsa mukaisesti toimien ja Häntä totellen kaikessa, aamen.
Ota opiksesi tuosta äläkä hölötä täällä omiasi.
- Anonyymi
Älkää tuomitko ettei teitä tuomita.
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Kuinka te tuomitsette niin teidätkin tuomitaan.
Jeesu rakastaa syntistä, mutta ei syntiä.- Anonyymi
>> Älkää tuomitko ettei teitä tuomita.>>
pysy asiassa mokomaki sössö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Älkää tuomitko ettei teitä tuomita.>>
pysy asiassa mokomaki sössö.Kirjoituksessa paljastuu tyhmyys kaikille, ei luota Jumalaan Jeesukseen Kristukseen.
Mikä silloin taustavaikuttaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksessa paljastuu tyhmyys kaikille, ei luota Jumalaan Jeesukseen Kristukseen.
Mikä silloin taustavaikuttaja.oleksää ihan kunnossa.
Lukemasi tekstin ymmärrys puuttuu täysin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oleksää ihan kunnossa.
Lukemasi tekstin ymmärrys puuttuu täysin.<<pysy asiassa mokomaki sössö.<<
Voisitko tulkita tarkemmin, konteksti on pihalla asiasta, tulee bumerangina takaisin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141602Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641579- 1321206
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83787
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406615- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525