Koprolalia

Eräs pappiskollegani sanoi, että jos hän uskoisi sairauksien johtuvan riivaajista, helpoin se olisi uskoa koprolalian kohdalla. Koprolali todella käyttytyy kuin mielikuvamme riivatusta.

<<Koprolalia (kr. κόπρος ’uloste’ λαλιά ’puhe’) on varsinkin Touretten oireyhtymään kuuluva oire. Sillä tarkoitetaan pakonomaista tarvetta puhua hävyttömyyksiä. Myös jatkuva kirosanojen (tahdoton) käyttö normaalissa puheessa on koprolalialle ominaista.<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Koprolalia

Mainittakoon, että oire esiintyy myös eräissa muissa mielenterveyden häiriöissa.

Kun 50-luvulla aloin määrätietoisesti tutustua eri kristillisiin ryhmin, myös vapaisin suuntiin, en vuosikymmeniin tavannut yhtaan koprolalian vaimaamaa, pahoissa alkoholismin viroitusoireissa olevia kylläkin, mutta tälläinen oli paremminkin tuskaisuuuden näkyvä oire kuin varsinainen koprolalia.

Vitkasteltuani yli vuosikymmenen tulin lopulta netin uskontopalstoille. Hämmästykseni oli todella suuri. Useitten uskoviksi esittäytyvien kieli oli niin rukotonta ja istasta, ettei selaista kuule edes kadulla. Kirosanat, sukupuolielimet, riettaudet ja haureelliset sanat lentelivät ja sinkoilivat. Näki aivan, miten uskovat suorastaa etsimällä etsivät mahdollisimman kuvottavaa sanottavaa vastapuolesta.

Ilmiö olikin paljon yleisempi kuin olin kirjoista lukemalla ymmärtänyt. Niissähän ei ole usein sairauden yleisyyttä ilmaisevia lukuja, kerotaan vain oireista, joilla voi tunnistaa.

Jouduin miettimään, ovatko he todella uskossa, kun käyttäytyvät näin pöyristyttävästi. Kyllä he ovat. Koprofiilisestä kielestään huolimatta he tunnustavat Herraamme Jeesusta. Jokainen tunnustava on taatusti taivastiella, vaikka häntä vaivaisi minkälainen sairaus tahansa. "Kipu, sairaus tuskaa ei tuota. Siellä kerran, ah, olla mä saan."

104

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

Ainakin kuvasit itseäsi rehellisenä ja se kyllä on yksi luterilaisten tunnusmerkeistä. Oletko julistanut jumalattomille lakia ja Evankeliumia vai maailman mukaista sivistyneisyyttä? En ryhdy "mollaamaan" koska olet vanha ja sairas. Kuinka vanha olet rohkenen kysyä?

• Kahdeksannella kymmenellä.

• Eenokki12
        Dogmatikos kirjoitti:

Kahdeksannella kymmenellä.

Ok.

• kirkosta.eronnut
        Dogmatikos kirjoitti:

Kahdeksannella kymmenellä.

Minun täytyy sanoa että sinä olet täällä piristävä poikkeus. Tuot oikeata perusteltua tietoa kristinuskosta, luterilaisuudesta ja monelta elämänalueelta laajan kokemuksesi ja sivistyneisyytesi ansiosta. Se on ollut tervetullutta palstalle jonka nimi on Luterilaisuus ja josta ihmiset tietävät hyvin vähän tai heillä on aivan väärää tietoa. Jos olisin aikaisemmin tavannut sinun tapaisesi älykkään ihmisen, en ehkä olisi eronnut kirkosta.

• kirkosta.eronnut kirjoitti:

Minun täytyy sanoa että sinä olet täällä piristävä poikkeus. Tuot oikeata perusteltua tietoa kristinuskosta, luterilaisuudesta ja monelta elämänalueelta laajan kokemuksesi ja sivistyneisyytesi ansiosta. Se on ollut tervetullutta palstalle jonka nimi on Luterilaisuus ja josta ihmiset tietävät hyvin vähän tai heillä on aivan väärää tietoa. Jos olisin aikaisemmin tavannut sinun tapaisesi älykkään ihmisen, en ehkä olisi eronnut kirkosta.

>Minun täytyy sanoa että sinä olet täällä piristävä poikkeus.

Samma här.

>Jos olisin aikaisemmin tavannut sinun tapaisesi älykkään ihmisen, en ehkä olisi eronnut kirkosta.

Minä olisin eronnut joka tapauksessa.

• arvioijapaikalla

">Minun täytyy sanoa että sinä olet täällä piristävä poikkeus.

Samma här."

Eli luokittelut dogmatikoksen ei-uskovaiseksi henkilöksi?

Hän voi olla jollain liturgisella tasolla lähellä kristinuskoa, mutta jossain vaiheessa on poispoikennut elävästä uskosta Jeesukseen ja korvannut sen luterilaisella opilla. Näinhän käy usein, jos usko ei ole koskaan ollut elävää ja toimivaa.

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• kirkosta.eronnut kirjoitti:

Kiitos ystävällisistä sanoista!👀

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Minun täytyy sanoa että sinä olet täällä piristävä poikkeus.

Samma här.

>Jos olisin aikaisemmin tavannut sinun tapaisesi älykkään ihmisen, en ehkä olisi eronnut kirkosta.

Minä olisin eronnut joka tapauksessa.

Samoin sinulle kiitos ystävällisistä sanoistasi!👀

• Aloittaja on oikeassa. Ainakin tällä foorumilla laitalahkolaiaisiksi esittäytyvien kielenkäyttö on kuin katupojilla.

• Eenokki12

Olisikohan KTS:n kielenkäyttö kuin Setan pojilla, vai kuinka?

• Eenokki12 kirjoitti:

Setan kielenkäyttö on sivistynyttä ja korrektia toisin kuin eräillä uskoviksi esittäytyvillä.

• Eenokki12 kirjoitti:

Setan pojilla? Tunnen yhden sieltä, ja hän ei puhu ruokottomia.

• RepeRuutikallo
        Dogmatikos kirjoitti:

Setan kielenkäyttö on sivistynyttä ja korrektia toisin kuin eräillä uskoviksi esittäytyvillä.

Enimmäkseen on juu.

• Eenokki12
        Dogmatikos kirjoitti:

Onko Dogm. yhteyksiä Setaan? Sivistyneitä homoja, sivistyneitä huorintekijöitä ja muita saastaisia kirkkoon kuuluvia maassamme riittää. Papit ja piispat silittelevät kauhistuksen synneissä elävien päitä, koska saavat vain heiltä ja Piispoilta kunniamainintoja kun seuraavat Jeesuksen sijaan homokirkkoa. Äkkiä Dogm. joutui huonoon valoon perusteluni on, kun verrataan sitä Apostoleihin ja varsinkin Jeesukseen ja jos tämä ei ole tarpeeksi Sodoma opettaa. Kiittäkää Herraa ja varokaa ettette mätäne kirkonmiesten kanssa. Ps. Jos homot, jumalattomat kirkonmiehet ja lahkolaiset kiittelisivät minua menisin metsään itkemään mutta en tupakalle.
        Voi teitä kun ihmiset teitä kiittävät sanoi Jeesus.

• Eenokki12 kirjoitti:

Onko Dogm. yhteyksiä Setaan? Sivistyneitä homoja, sivistyneitä huorintekijöitä ja muita saastaisia kirkkoon kuuluvia maassamme riittää. Papit ja piispat silittelevät kauhistuksen synneissä elävien päitä, koska saavat vain heiltä ja Piispoilta kunniamainintoja kun seuraavat Jeesuksen sijaan homokirkkoa. Äkkiä Dogm. joutui huonoon valoon perusteluni on, kun verrataan sitä Apostoleihin ja varsinkin Jeesukseen ja jos tämä ei ole tarpeeksi Sodoma opettaa. Kiittäkää Herraa ja varokaa ettette mätäne kirkonmiesten kanssa. Ps. Jos homot, jumalattomat kirkonmiehet ja lahkolaiset kiittelisivät minua menisin metsään itkemään mutta en tupakalle.
        Voi teitä kun ihmiset teitä kiittävät sanoi Jeesus.

En ole ollut missään tekemisissä Setan kanssa, mutta olen lehdistä lukenut heidän ajatuksiaan. Hyviä ne minusta ovat, kaikin puolin arvostettavia, ja nauttivat suurta kannatusta kirkossa, koulussa ja koko yhteiskunnassa. Näyttävät kannattavan sitä, että kaikenlainen seksuaalinen toiminta on salittava, vaikka itse olisikin yleisimmällä tavalla suuntautunut. Vain raiskaus ja pedofilia tulee pitää rangaistavana, ja varmasti pidetäänkin.

Lainsäädäntömme on hyvä. Siihen tarvitaan vain pientä viilausta. Setan tarkoitus näyttää olevan, että sallitut asiat tulisivat mahdollisimman laajalti myös hyväksytyiksi, kaikenlainen seksiasioihin liittyvä pelko poistuisi ja alan tieto lisääntyisi. Erittäin kannatettavia ideoita kehittäessämme modernia yhteiskuntaa.

Minulle henkilökohtaisesti erittäin vastenmielisiä ovat sado-maso, homoseksi ja pukeutuminen kumiin ja nahkaan, mutta silti pidän selvänä, että nekin tulee sallia niille, jotka selaisesta pitävät. Samoin muutkin suuntaukset.

• Eenokki12
        Dogmatikos kirjoitti:

En ole ollut missään tekemisissä Setan kanssa, mutta olen lehdistä lukenut heidän ajatuksiaan. Hyviä ne minusta ovat, kaikin puolin arvostettavia, ja nauttivat suurta kannatusta kirkossa, koulussa ja koko yhteiskunnassa. Näyttävät kannattavan sitä, että kaikenlainen seksuaalinen toiminta on salittava, vaikka itse olisikin yleisimmällä tavalla suuntautunut. Vain raiskaus ja pedofilia tulee pitää rangaistavana, ja varmasti pidetäänkin.

Lainsäädäntömme on hyvä. Siihen tarvitaan vain pientä viilausta. Setan tarkoitus näyttää olevan, että sallitut asiat tulisivat mahdollisimman laajalti myös hyväksytyiksi, kaikenlainen seksiasioihin liittyvä pelko poistuisi ja alan tieto lisääntyisi. Erittäin kannatettavia ideoita kehittäessämme modernia yhteiskuntaa.

Minulle henkilökohtaisesti erittäin vastenmielisiä ovat sado-maso, homoseksi ja pukeutuminen kumiin ja nahkaan, mutta silti pidän selvänä, että nekin tulee sallia niille, jotka selaisesta pitävät. Samoin muutkin suuntaukset.

Kun on vehkeet kurtussa, nahka roikkuu, sairaus tekee hitaaksi, kuoleman ovi on avattu, ja helvetin loimu pistää hien otsalle jos ei nyt niin pian se on oleva totta. Olla olematta homo mutta olla sisäisesti homojakin pahempi ex. pappi on kauhistus, paitsi homokirkolle. En muuta pystynyt sanomaan. Jospa synnintunto saisi otsasi hikeen ja etsimään Herran kasvoja?

• Eenokki12 kirjoitti:

Kun on vehkeet kurtussa, nahka roikkuu, sairaus tekee hitaaksi, kuoleman ovi on avattu, ja helvetin loimu pistää hien otsalle jos ei nyt niin pian se on oleva totta. Olla olematta homo mutta olla sisäisesti homojakin pahempi ex. pappi on kauhistus, paitsi homokirkolle. En muuta pystynyt sanomaan. Jospa synnintunto saisi otsasi hikeen ja etsimään Herran kasvoja?

Voi sinua! Mielesi on mustaa täynnä.

• Eenokki12 kirjoitti:

Elämäsi on vielä kauhuja ja pelkoja täynnä, mutta sinullekin tulee aika, jolloin saat levätä.

Olen kuullut, on maa ilman vaivaa,
        Ilman kyyneltä, taistoa, huolta.
        Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota.
        Siellä kerran, ah, olla mä saan.
        Halleluja, siel riemuita voimme.
        Halleluja, jo epäilys haihtui.
        Enää koskaan en horjuen kulje.
        Olen saapunut Jumalan luo.

• Eenokki12
        Dogmatikos kirjoitti:

Elämäsi on vielä kauhuja ja pelkoja täynnä, mutta sinullekin tulee aika, jolloin saat levätä.

Olen kuullut, on maa ilman vaivaa,
        Ilman kyyneltä, taistoa, huolta.
        Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota.
        Siellä kerran, ah, olla mä saan.
        Halleluja, siel riemuita voimme.
        Halleluja, jo epäilys haihtui.
        Enää koskaan en horjuen kulje.
        Olen saapunut Jumalan luo.

Minun on pakko tarttua kommentteihin, mitkä eivät kerro uskosta ja Jumalan sanasta vaan joka sen tuomitsee. Tällä kertaa minun kauttani kun kukaan muu ei näytä sitä tekevän. Tämä on tuttua ettei puolusteta edes Jumalan sanaa, eikä apua saa ei neuvoja anneta vaikka heikolla jäällä olisi. Kuka olisi paras ystävä ja uskonveli? Ei ainakaan se toinen uskova veli. Kokemuksesta suu puhuu.

• Jobinpostia

2Moos.4:11 5Moos.32:39

• röyhkeäon

"Eräs pappiskollegani sanoi, että jos hän uskoisi sairauksien johtuvan riivaajista, helpoin se olisi uskoa koprolalian kohdalla. "

Taitaa olla ensimmäinen pappi, joka tekee diagnoosin Jeesuksesta, joka uskoi riivaajien aiheuttavan myös sairauksia?

• Jeesus oli tiedoiltaan aikansa lapsi. Mitäpä hän olisi psykiatriasta tietänyt, kun ei tiennyt kukaan muukaan. Riivaajahenkiin taas uskoivat varmaan jokseenkin kaikki juutalaiset, nehän olivat helppo selitys tietyille ilmiöille joita ei muuten voinut ymmärtää.

Jeesus oli tiedoiltaan aikansa lapsi. Mitäpä hän olisi psykiatriasta tietänyt, kun ei tiennyt kukaan muukaan. Riivaajahenkiin taas uskoivat varmaan jokseenkin kaikki juutalaiset, nehän olivat helppo selitys tietyille ilmiöille joita ei muuten voinut ymmärtää.

Joo. Eipä näy missään nettitohtoreilla minkään sairauden syynä "riivaajat".

• tiedon.aarteet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Jeesus oli tiedoiltaan aikansa lapsi. Mitäpä hän olisi psykiatriasta tietänyt, kun ei tiennyt kukaan muukaan. Riivaajahenkiin taas uskoivat varmaan jokseenkin kaikki juutalaiset, nehän olivat helppo selitys tietyille ilmiöille joita ei muuten voinut ymmärtää.

Jeesus oli läsnä kun maailma luotiin. Hänellä on kaikki tiedon ja viisauden aarteet hamasta maailman perustamisesta aina maailman loppuun asti.

Joten paas paremmaksi...

Lisäyksenä tähän: Mielen sairauksia pidettiin vielä vain parisataa vuotta sitten riivaajien aiheuttamina ja 1940-luvulle saakka parantumattomina, mutta 1950-luvulta lähtien keksittiin lääkkeitä, joita "riivaajat" tottelivat nöyrästi.

Älykäs nykyihminen ymmärtää, että mihinkään todelliseen demoniin ei voitaisi vaikuttaa millään tropilla, mutta kaikkihan eivät ole kovin älykkäitä.

• tiedon.aarteet kirjoitti:

Jeesus oli läsnä kun maailma luotiin. Hänellä on kaikki tiedon ja viisauden aarteet hamasta maailman perustamisesta aina maailman loppuun asti.

Joten paas paremmaksi...

>Joten paas paremmaksi...

Heti kun olet todistanut pöhkön väitteesi. Nyt olit vasta infantiili.

• opetusta

"Jeesus oli tiedoiltaan aikansa lapsi. "

Luotaat tässä aika tarkkaan kirkon pappeja, jotka myös uskaltavat arvioida Jeesuksen tietämystä, vaikka Jeesus itse toteaa että Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Kyllä Jeesus tietää yhä kaikkien aikakausien trendit ja muoti-ilmiöt ja tuntee ihmisen psyykkeen, koska Jeesus on sen itse rakentanut.

On tärkeää tässäkin seurata Jeesusta, joka tunsi hyvin paholaisen ja paholaisen palvelijat eli demonit ja riivaajat. Ja riivaajat jopa pelkäsivät Jeesusta tästä syystä, että Hän paljasti heidät, vaikka nämä pahan voimat haluavat pysyä salassa ja piilossa eli pimeydessä ja nykyihmisen kohdalla he ovat hyvin onnistuneetkin. Sinäkin olet tästä onnistumisesta hyvä esimerkki.

• opetusta kirjoitti:

"Jeesus oli tiedoiltaan aikansa lapsi. "

Luotaat tässä aika tarkkaan kirkon pappeja, jotka myös uskaltavat arvioida Jeesuksen tietämystä, vaikka Jeesus itse toteaa että Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Kyllä Jeesus tietää yhä kaikkien aikakausien trendit ja muoti-ilmiöt ja tuntee ihmisen psyykkeen, koska Jeesus on sen itse rakentanut.

On tärkeää tässäkin seurata Jeesusta, joka tunsi hyvin paholaisen ja paholaisen palvelijat eli demonit ja riivaajat. Ja riivaajat jopa pelkäsivät Jeesusta tästä syystä, että Hän paljasti heidät, vaikka nämä pahan voimat haluavat pysyä salassa ja piilossa eli pimeydessä ja nykyihmisen kohdalla he ovat hyvin onnistuneetkin. Sinäkin olet tästä onnistumisesta hyvä esimerkki.

Aika viihdyttävä kyllä olet kaikessa pöhköydessäsi, Korkkiruuvi. Jos leikimme ajatuksella että todella olisit oikea opettaja ja opetuspäällikkösi tietäisi miten täällä kotikuntasi kasvatusoppineita edustat, mitähän hän sanoisi? Onneksi tätä ei tarvitse miettiä.

• vakavakysymys

Aika viihdyttävä kyllä olet kaikessa pöhköydessäsi, Korkkiruuvi. Jos leikimme ajatuksella että todella olisit oikea opettaja ja opetuspäällikkösi tietäisi miten täällä kotikuntasi kasvatusoppineita edustat, mitähän hän sanoisi? Onneksi tätä ei tarvitse miettiä.

Etkö todellakaan ole koskaan miettinyt mistä lähteestä tuollaiset puheet tulee mieleesi? Ja yleensäkin tarve käydä uskovien kimppuun. Mehän vain julistamme rakkautta, Kristuksen rakkautta kutakuinkin samalla tyylillä kuin Jeesus aikoinaan. Vaikka emme nyt haluakaan yhtä railakkaasti puhua kuin Jeesus aikoinaan.

Yritäs miettiä tätä asiaa siltä kannalta, että vertaat mitä mielikuvia sinussa herättää nämä "astraaliym. henkiparantajat" ja millaisia mielikuvia tulee Jeesukseen uskovista henkilöistä. Miksi on eroa suhtautumisessasi näiden kahden ihmisryhmän välillä?

• tiedon.aarteet kirjoitti:

Joten paas paremmaksi...

Raamatun mukaan Jeesus pantiin alulle ja syntyi noin 2000 vuotta sitten.

Jotkut täällä uskovina valehtelevat aivan järkyttävästi. Dogmatikos sentään kirjoittaa järkeviä.

• vakavakysymys kirjoitti:

Etkö todellakaan ole koskaan miettinyt mistä lähteestä tuollaiset puheet tulee mieleesi? Ja yleensäkin tarve käydä uskovien kimppuun. Mehän vain julistamme rakkautta, Kristuksen rakkautta kutakuinkin samalla tyylillä kuin Jeesus aikoinaan. Vaikka emme nyt haluakaan yhtä railakkaasti puhua kuin Jeesus aikoinaan.

Yritäs miettiä tätä asiaa siltä kannalta, että vertaat mitä mielikuvia sinussa herättää nämä "astraaliym. henkiparantajat" ja millaisia mielikuvia tulee Jeesukseen uskovista henkilöistä. Miksi on eroa suhtautumisessasi näiden kahden ihmisryhmän välillä?

En ole tekemisissä henkiparantajien kanssa enkä ole moisista huijareista kiinnostunut. Tämän olen sinulle sanonut ennenkin, mutta on varmasti kivaa kysellä ja kuulla samaa uudestaan. Parasta olisi, jos kukaan muukaan ei olisi kiinnostunut heidän "palveluistaan" – siihenhän se höynäytysbisnes loppuisi. Aina hölmöjä kuitenkin löytyy kaikenlaisten kusettajien tarpeisiin.

Kolmen pisteen vinkki: Lopeta tragikoominen valehtelusi, niin monikaan tuskin enää "käy kimppuusi". Tietenkään et lopeta, koska olet mytomaani eli patologinen tapaus, mutta silti.

• vakavakysymys kirjoitti:

Astraali- ja henkiparantajat ovat loppujen lopuksi samaa joukkoa kuin laitalahkojen "jalan pidentäjät", taikatakkiaan viskoilevat Benny Hinnit, torontolaiskikattajat sun muut "hengestä juopuvat" kimpoilijat.

Lisäyksenä tähän: Mielen sairauksia pidettiin vielä vain parisataa vuotta sitten riivaajien aiheuttamina ja 1940-luvulle saakka parantumattomina, mutta 1950-luvulta lähtien keksittiin lääkkeitä, joita "riivaajat" tottelivat nöyrästi.

Älykäs nykyihminen ymmärtää, että mihinkään todelliseen demoniin ei voitaisi vaikuttaa millään tropilla, mutta kaikkihan eivät ole kovin älykkäitä.

Ja lisäksi älykäs ihminen tajuaa, että jos puhuja olisi vedonnut 2000 vuotta sitten nykyajan tietoon ja maailmakuvaan, häntä ei olisi lainkaan ymmärretty, vaan hänta olisi pidetty sekopäänä ja hänen sanomansa ei olisi voinut mennä perille.

• rakastaälävihaa

En ole tekemisissä henkiparantajien kanssa enkä ole moisista huijareista kiinnostunut. Tämän olen sinulle sanonut ennenkin, mutta on varmasti kivaa kysellä ja kuulla samaa uudestaan. Parasta olisi, jos kukaan muukaan ei olisi kiinnostunut heidän "palveluistaan" – siihenhän se höynäytysbisnes loppuisi. Aina hölmöjä kuitenkin löytyy kaikenlaisten kusettajien tarpeisiin.

Kolmen pisteen vinkki: Lopeta tragikoominen valehtelusi, niin monikaan tuskin enää "käy kimppuusi". Tietenkään et lopeta, koska olet mytomaani eli patologinen tapaus, mutta silti.

"En ole tekemisissä henkiparantajien kanssa enkä ole moisista huijareista kiinnostunut."

Juuri niin!! Miksi et ole? Miksi et mene heidän foorumeilleen ym. missä ovat ja räyhää siellä sitten ensialkuun vaikka 10 vuotta? Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

"Kolmen pisteen vinkki: Lopeta tragikoominen valehtelusi, niin monikaan tuskin enää "käy kimppuusi". "

Ja sitten taas omaa mielikuvaa kehiin, jonka kautta yrität ITSELLESI perustella asia, mikä ilmeisesti kuitenkin on kipeä asia sinulle.

Et ilmeisesti löydä selitystä tälle dilemmalle, mutta me uskovat löydämme!! Sanonko ...?

• ihmineneimuutu
        Dogmatikos kirjoitti:

Ja lisäksi älykäs ihminen tajuaa, että jos puhuja olisi vedonnut 2000 vuotta sitten nykyajan tietoon ja maailmakuvaan, häntä ei olisi lainkaan ymmärretty, vaan hänta olisi pidetty sekopäänä ja hänen sanomansa ei olisi voinut mennä perille.

"Ja lisäksi älykäs ihminen tajuaa, että jos puhuja olisi vedonnut 2000 vuotta sitten nykyajan tietoon ja maailmakuvaan, ...."

Taikka sitten Jeesus puhui asiasta tavalla, jonka tiesi totuudeksi! Jeesushan on personoitunut TOTUUS. Se miten kukin ihminen suhtautuu Jumalan ilmoittamaan totuuteen, niin se on sitten eri asia. Jumalattomien ja uskovien välillä on jyrkkä suhtautumistapa kuten tämäkin keskustelu surullisella tavalla esiintuo.

Muutenkin argumenttisi vuotaa, sillä Jeesusta pidettiin joka tapauksessa sekopäänä ja sen mukaan Häneen sitten myös suhtauduttiin enemmistön taholta. Eihän tässäkään suhteessa mikään ole muuttunut.

• rakastaälävihaa kirjoitti:

"En ole tekemisissä henkiparantajien kanssa enkä ole moisista huijareista kiinnostunut."

Juuri niin!! Miksi et ole? Miksi et mene heidän foorumeilleen ym. missä ovat ja räyhää siellä sitten ensialkuun vaikka 10 vuotta? Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

"Kolmen pisteen vinkki: Lopeta tragikoominen valehtelusi, niin monikaan tuskin enää "käy kimppuusi". "

Ja sitten taas omaa mielikuvaa kehiin, jonka kautta yrität ITSELLESI perustella asia, mikä ilmeisesti kuitenkin on kipeä asia sinulle.

Et ilmeisesti löydä selitystä tälle dilemmalle, mutta me uskovat löydämme!! Sanonko ...?

>Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

Sinun "rakkautesi", jollaisen kauppaajiin näköjään haluat kiihkeästi vetää muitakin itseään munaamaan, on valitettavasti silkkaa itserakkautta. Haluat saada toiset muuttumaan itsesi kaltaisiksi, mutta Luojan kiitos tuloksesi ovat kerrassaan olemattomat, vaikka aina aktivoituessasi olet palstan uutterimpia meuhkaajia.

>Sanonko ...?

Sano vaan. Totuus on sitten 179 astetta toisin päin, kuten juttujesi kohdalla aina ennenkin. 😀

• Dogmatikos kirjoitti:

Tämäkin on totta, mutta tuskin kukaan olisi 2000 vuotta sitten voinut tietää nykyajan maailmankuvasta edes harsomaisimman aavistuksen vertaa.

Sen sijaan on totista totta, että jopa jotkut akateemisiksi itseään väittävät tarjoavat 2000-3000 vuoden takaista primitiivistä maailmankuvaa nykyihmisten käyttöön. Toinen käsi on samalla kohteen kukkarolla.

• rauhaanytRepe

>Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

Sinun "rakkautesi", jollaisen kauppaajiin näköjään haluat kiihkeästi vetää muitakin itseään munaamaan, on valitettavasti silkkaa itserakkautta. Haluat saada toiset muuttumaan itsesi kaltaisiksi, mutta Luojan kiitos tuloksesi ovat kerrassaan olemattomat, vaikka aina aktivoituessasi olet palstan uutterimpia meuhkaajia.

>Sanonko ...?

Sano vaan. Totuus on sitten 179 astetta toisin päin, kuten juttujesi kohdalla aina ennenkin. 😀

">Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

Sinun "rakkautesi", jollaisen kauppaajiin näköjään haluat kiihkeästi vetää muitakin itseään munaamaan, on valitettavasti silkkaa itserakkautta. Haluat saada toiset muuttumaan itsesi kaltaisiksi, mutta Luojan kiitos tuloksesi ovat kerrassaan olemattomat, vaikka aina aktivoituessasi olet palstan uutterimpia meuhkaajia."

Nyt taas kerran neuvon sinua rauhoittumaan. Jokin sisälläsi - - sanonko mikä? - - nyt kaihertaa etkä näytä enää hallitsevan mieltäsi. Ei kannata nyt jatkaa vaan mene tekemään niitä kauppojasi sinne tamperelaiseen liikkeeseen - - sanonko mikä? - - , niin rauhoitut asiakkaiden parissa toimiessasi. Työ rauhoittaa ...

• autaRepeauta

Tämäkin on totta, mutta tuskin kukaan olisi 2000 vuotta sitten voinut tietää nykyajan maailmankuvasta edes harsomaisimman aavistuksen vertaa.

Sen sijaan on totista totta, että jopa jotkut akateemisiksi itseään väittävät tarjoavat 2000-3000 vuoden takaista primitiivistä maailmankuvaa nykyihmisten käyttöön. Toinen käsi on samalla kohteen kukkarolla.

"Tämäkin on totta, mutta tuskin kukaan olisi 2000 vuotta sitten voinut tietää nykyajan maailmankuvasta edes harsomaisimman aavistuksen vertaa."

No ehkä Jeesus nyt kuitenkin näki jo kauas tulevaisuuteen mitä tulee tapahtumaan ja miten ihmiset ajattelevat aina hamaan ikuisuuksiin saakka ... Tällainen on Jumala ja Hänen voimansa ja tietonsa :)

"Sen sijaan on totista totta, että jopa jotkut akateemisiksi itseään väittävät tarjoavat 2000-3000 vuoden takaista primitiivistä maailmankuvaa nykyihmisten käyttöön. Toinen käsi on samalla kohteen kukkarolla."

Kuules nyt - minä olen aina ollut siinä antajan osassa, kun rahani ovat menneet evankelumin työhön ja suurin osa lähimmäistyöhön. Anna sinäkin nyt edes paraikaa meneillään olevaan Joulun lapsi - keräykseen, niin tuot iloa jollekin ääriköyhälle romanilapselle. Villasukat ja kumikengät olisivat kuule heille kova juttu, kun nyt joutuvat paljain jaloin lumisohjossa vipeltämään!

Ei tainnut kukaan ihan tajuta sanomaasi.

Jeesus ei paljon tiennyt. Kuvitteli vielä lopun ajallakin olevan orjia ja kuninkaita sekä viimeisen sodan käytävän hevosin ja miekoin. Sellaista ei Israelissa ole ollut ammoisiin aikoihin.

• Eenokki12

... Jumalan sana puhutteli miestä, ja hän halusi seurata Kristusta. Tehtyään tämän päätöksen hän alkoi kärsiä vaikeista ahdistuksista, depressioista ja itsemurha-ajatuksista. Tämä ahdistunut mies kertoi minulle sielunhoidossa, että hänen elämänsä oli sujunut normaalisti paranemisen jälkeen. Vasta sitten, kun hän oli alkanut rukoilla ja lukea Raamattua, oli helvetti päässyt irti. Depressiot olivat niin voimakkaita, että hän oli tehnyt kolme itsemurhayritystä. Lääkäri oli kuitenkin pelastanut hänen henkensä. Kun lääkäri oli nähnyt hänen mukanaan olleen myrkkypakkauksen, hän oli sanonut: "Tämä myrkky olisi riittänyt tappamaan kymmenen ihmistä." ... Taistelu kesti muutaman kuukauden. Kristus sai lopulta voiton. Mies vapautui kokonaan loihtijan maagisen käsittelyn seurauksista. Siinä, missä synti oli tullut suureksi, oli armo tullut vielä suuremmaksi. Tämä meni toiseen ketjuun mutta nyt se on tässä muistuttamassa Jumalan rangaistuksista, kuolemasta, riivaajista ja helvetistä.

• Eenokki12
        Dogmatikos kirjoitti:

Sanoit jos tarkoittakoon se Jeesusta, joka on varmasti älykäs, Jos vaikka verrataan kirkon luopio osastoon, homo osastohaaraan. Jeesus ei puhunut 2000 vuotta tulevan ajan viisauteen mutta sanoi että löytyneekö uskoa nykyajan kirkosta ja ajan ihmisistä viisaita. Tieteellisyys on kuin ohimenevä mustalainen hevoskärryissä köytetty Akavan palkkalainen kyydissä, sidottuna myytäväksi markkinoilla ja halvalla.

• Eenokki12
        rauhaanytRepe kirjoitti:

">Mieti nyt miksi et mene sinne, mutta rakkautta julistaville uskoville haluat räyhätä ensialkuun vaikka 10 vuotta :)

Sinun "rakkautesi", jollaisen kauppaajiin näköjään haluat kiihkeästi vetää muitakin itseään munaamaan, on valitettavasti silkkaa itserakkautta. Haluat saada toiset muuttumaan itsesi kaltaisiksi, mutta Luojan kiitos tuloksesi ovat kerrassaan olemattomat, vaikka aina aktivoituessasi olet palstan uutterimpia meuhkaajia."

Nyt taas kerran neuvon sinua rauhoittumaan. Jokin sisälläsi - - sanonko mikä? - - nyt kaihertaa etkä näytä enää hallitsevan mieltäsi. Ei kannata nyt jatkaa vaan mene tekemään niitä kauppojasi sinne tamperelaiseen liikkeeseen - - sanonko mikä? - - , niin rauhoitut asiakkaiden parissa toimiessasi. Työ rauhoittaa ...

Kommentoin tähän kun tuli mieleen sama asia. Dogm. yrittää saada palstalaiset itsensä kaltaiseksi. Jos ne idiootit, homot ja ateistit muuttuvan vaikka kirkkoon uskoviksi, minulle se olisi sama se.

• rauhaanytRepe kirjoitti:

>Ei kannata nyt jatkaa vaan mene tekemään niitä kauppojasi sinne tamperelaiseen liikkeeseen - - sanonko mikä?

Juu, sano! 😁

• autaRepeauta kirjoitti:

"Tämäkin on totta, mutta tuskin kukaan olisi 2000 vuotta sitten voinut tietää nykyajan maailmankuvasta edes harsomaisimman aavistuksen vertaa."

No ehkä Jeesus nyt kuitenkin näki jo kauas tulevaisuuteen mitä tulee tapahtumaan ja miten ihmiset ajattelevat aina hamaan ikuisuuksiin saakka ... Tällainen on Jumala ja Hänen voimansa ja tietonsa :)

"Sen sijaan on totista totta, että jopa jotkut akateemisiksi itseään väittävät tarjoavat 2000-3000 vuoden takaista primitiivistä maailmankuvaa nykyihmisten käyttöön. Toinen käsi on samalla kohteen kukkarolla."

Kuules nyt - minä olen aina ollut siinä antajan osassa, kun rahani ovat menneet evankelumin työhön ja suurin osa lähimmäistyöhön. Anna sinäkin nyt edes paraikaa meneillään olevaan Joulun lapsi - keräykseen, niin tuot iloa jollekin ääriköyhälle romanilapselle. Villasukat ja kumikengät olisivat kuule heille kova juttu, kun nyt joutuvat paljain jaloin lumisohjossa vipeltämään!

Jeesuksen ajan ihmiset, Jeesus mukaan lukien, eivät pystyneet edes kuvittelemaan tulevaisuutta kuin maksimissaan muutaman kymmenen vuoden päähän. Muusta ei ole minkäänlaista näyttöä eikå dokumenttia. Miksi olisi tarvinnutkaan, kun mikään ei kehittynyt. Niinkin yksinkertainen ja itsestään selvä idea kuin satulan jalustin otti tuhansia vuosia tullakseen keksityksi.

Tulevaisuuden luotaaminen alkoi toden teolla vasta 1800-luvulla, kun tieteen mahdollisuuksia alettiin tajuta ja niistä innostua.

• näinonkäynyt

Jeesuksen ajan ihmiset, Jeesus mukaan lukien, eivät pystyneet edes kuvittelemaan tulevaisuutta kuin maksimissaan muutaman kymmenen vuoden päähän. Muusta ei ole minkäänlaista näyttöä eikå dokumenttia. Miksi olisi tarvinnutkaan, kun mikään ei kehittynyt. Niinkin yksinkertainen ja itsestään selvä idea kuin satulan jalustin otti tuhansia vuosia tullakseen keksityksi.

Tulevaisuuden luotaaminen alkoi toden teolla vasta 1800-luvulla, kun tieteen mahdollisuuksia alettiin tajuta ja niistä innostua.

"Jeesuksen ajan ihmiset, Jeesus mukaan lukien, eivät pystyneet edes kuvittelemaan tulevaisuutta kuin maksimissaan muutaman kymmenen vuoden päähän."

Profetiatkin ovat kaikki pitäneet kutinsa eli Jumala on aina tietänyt tulevan aina ikuisuuksiin saakka.

• näinonkäynyt kirjoitti:

"Jeesuksen ajan ihmiset, Jeesus mukaan lukien, eivät pystyneet edes kuvittelemaan tulevaisuutta kuin maksimissaan muutaman kymmenen vuoden päähän."

Profetiatkin ovat kaikki pitäneet kutinsa eli Jumala on aina tietänyt tulevan aina ikuisuuksiin saakka.

Eli sano edes yksi profetia, joka on nyt toteutunut meidän elämän aikana.

• torre12 kirjoitti:

Sitä odotellessa...

Bravuuriprofetiahan on Israelin valtion synty. Käsittääkseni se on ainoa joka hyvällä tahdolla sanottuna on "todella toteutunut", ja menee siis sattuman piikkiin. Kun riittävän paljon ennustaa, kaikki ei voi mennä pieleen.

Toisin sanoen jälleen pitää paikkansa se, että totuus on 179 astetta vastakkainen sille mitä Korkkiruuvi väittää. 😜

• Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

Jeesus ennusti Muhammedista joka tappaa jumalan nimeen, sitä kauhistellen.

Sitä odotellessa...

Bravuuriprofetiahan on Israelin valtion synty. Käsittääkseni se on ainoa joka hyvällä tahdolla sanottuna on "todella toteutunut", ja menee siis sattuman piikkiin. Kun riittävän paljon ennustaa, kaikki ei voi mennä pieleen.

Toisin sanoen jälleen pitää paikkansa se, että totuus on 179 astetta vastakkainen sille mitä Korkkiruuvi väittää. 😜

Ja kun valtioita on syntynyt historian saatossa satoja. Israel on yksi niistä.

• Eenokki12 kirjoitti:

Jeesus ennusti Muhammedista joka tappaa jumalan nimeen, sitä kauhistellen.

Raamatusta puuttuu vaan Islamin ja Mohammedin maininta. Mihin nimeen luterilaiset ja katoliset tappoivat, kun Saksan kansasta kuoli 40 % ?

• näinonkäynyt kirjoitti:

Sulta unohtui sanoa, mihin liikkeeseen menen tekemään kauppoja. Kiitos tiedosta, älä panttaa sitä suotta.

• aprikointi

"Useitten uskoviksi esittäytyvien kieli oli niin rukotonta ja istasta, ettei selaista kuule edes kadulla. Kirosanat, sukupuolielimet, riettaudet ja haureelliset sanat lentelivät ja sinkoilivat."

Mistähän lähteestä tuollaiset mielikuvat uskovista oikein tulee? Taustalla näyttää olevan valtava psyykkinen vihanpaine, joka panee ihmisen tuollaisia keksimään ja hautomaan lähimmäisistään mielessään. Oliskohan riivaajat nyt asialla? Ei ainakaan Jeesus palvelijoistaan tuollatavalla ole puhunut, ei edes Pietarista. Juudaan kohdalla käytti kylläkin kovaa kieltä, mutta Juudas olikin oma lukunsa.

• Ai että "mielikuva". Kun muistaa esimerkiksi pertsa2012, niin kielenkäyttö oli saastetta. Sen toteaminen ei ole vihaa.

• rakastaälävihaa
        torre12 kirjoitti:

Ai että "mielikuva". Kun muistaa esimerkiksi pertsa2012, niin kielenkäyttö oli saastetta. Sen toteaminen ei ole vihaa.

"Ai että "mielikuva". Kun muistaa esimerkiksi pertsa2012, niin kielenkäyttö oli saastetta. Sen toteaminen ei ole vihaa."

Ei edes Pertsan kirjoituksen, valitsit varmaan ääriesimerkin hätäpäissäsi, olleet dogmatikoksen mielikuvan kaltaisia. Pertsan railakkaat ilmaisut noudattivat aika tarkkaan Jeesuksen railakasta tapaa tuoda ilmi pahuus.

Uskovat olemme ainoita täällä, jotka kirjoitamme sävyisästi emmekä mitenkään yllä Jeesuksen tasolla ilmaisujen railakkuudessa. Siksi ihmettelen dogmatikoksen luomaa mielikuvaa ja yritän ymmärtää mistä lähteestä ne ovat peräisin.

• torre12 kirjoitti:

Ai että "mielikuva". Kun muistaa esimerkiksi pertsa2012, niin kielenkäyttö oli saastetta. Sen toteaminen ei ole vihaa.

Se on kuulijan korvassa - mielikuvassa. Jonkin verran siihen pystyy vaikuttamaan esimerkillä, käskemällä ei juurikaan.
        Sairaus ei poistu käskemällä, terveellinen ympäristö parantaa. Siksikin on tällainen suomi24 erinomainen ympäristö että sairaus pääsee purkautumaan, eheyttääkseen pelokkaan mielen

"Ai että "mielikuva". Kun muistaa esimerkiksi pertsa2012, niin kielenkäyttö oli saastetta. Sen toteaminen ei ole vihaa."

Ei edes Pertsan kirjoituksen, valitsit varmaan ääriesimerkin hätäpäissäsi, olleet dogmatikoksen mielikuvan kaltaisia. Pertsan railakkaat ilmaisut noudattivat aika tarkkaan Jeesuksen railakasta tapaa tuoda ilmi pahuus.

Uskovat olemme ainoita täällä, jotka kirjoitamme sävyisästi emmekä mitenkään yllä Jeesuksen tasolla ilmaisujen railakkuudessa. Siksi ihmettelen dogmatikoksen luomaa mielikuvaa ja yritän ymmärtää mistä lähteestä ne ovat peräisin.

Heh. Kovastipa sitä omaa häntää taas nostettiin.

Täällä olen ollut jo niin kauan, että on tullut nähtyä mitä tämä kaikki on. Nimimerkki "Jeesus tulee pian" ilmoitti tahtonsa näin: "Homot hirteen ja sitten roviolle". Ei ihan Jeesuksen puhetta.

• näinonnn
        torre12 kirjoitti:

Heh. Kovastipa sitä omaa häntää taas nostettiin.

Täällä olen ollut jo niin kauan, että on tullut nähtyä mitä tämä kaikki on. Nimimerkki "Jeesus tulee pian" ilmoitti tahtonsa näin: "Homot hirteen ja sitten roviolle". Ei ihan Jeesuksen puhetta.

"Kovastipa sitä omaa häntää taas nostettiin. "

Mikset hyväksy tosiasioita? Miksi olisi aina ihan pakko haukkua uskovia, vaikka reaalista syytä siihen ei ole?

""Homot hirteen ja sitten roviolle". Ei ihan Jeesuksen puhetta."

Osittain on Jeesuksen puheen kaltaista. Jeesus ei kylläkään puhu hirttämisestä, vaan siitä, että synnintekijät menee kadotukseen, mitä kuvasi Gehennan kautta, mikä taasen oli paikka missä käry ja tuli ei sammu.

• 7y6t5r

Pertsan opit olivat muutenkin pielessä. Hän uskoi 2017 alkavaan messiaaniseen aikaan ja siinäs ollaan. Perusteena vale-ennustus, joka osoitettiin valheeksi jo ennen vuotta 2017.

• näinonnn kirjoitti:

"Kovastipa sitä omaa häntää taas nostettiin. "

Mikset hyväksy tosiasioita? Miksi olisi aina ihan pakko haukkua uskovia, vaikka reaalista syytä siihen ei ole?

""Homot hirteen ja sitten roviolle". Ei ihan Jeesuksen puhetta."

Osittain on Jeesuksen puheen kaltaista. Jeesus ei kylläkään puhu hirttämisestä, vaan siitä, että synnintekijät menee kadotukseen, mitä kuvasi Gehennan kautta, mikä taasen oli paikka missä käry ja tuli ei sammu.

Mutta ei tarkoittanut ihan, että niin kävisi homoille, kun Jeesus uhkasi ikuisella kärsimyksellä mm. niitä, jotka katsovat naista himoiten, eivätkä revi silmiään irti.

pertsa tosiaan uskoi valheisiin ja levitti samoja valheita meillekin. Minä en uskonut pertsaa missään vaiheessa ja olin joka kerran oikeassa.

• fdgghgd

On haureellisia ihmisiä, mutta eipä nyt tule mieleen, mitä olisivat 'haureelliset sanat'.

Paavalilla oli 'piikki lihassa', eli luultavasti jokin sairaus tai fyysinen tai psyykkinen vaiva. Tuskinpa se oli riivaajien aiheuttama, vaan Jumala salli sen jostain syystä.

Aloittaja ei anna esimerkkejä, enkä osaa yhtään nyt keksiä, millaisia puheita hän tarkoittaa. Tälläkin palstalla jylläävät kristittyjen panettelijat. Siitä taas lienee kysymys.

• Eenokki12

Minä olen Paavin kanssa samaa mieltä ja Luther toista. Se oli saatanan enkeli joka kiusasi Paavalia yöt ja päivätkin ehkä? Ei ole ketään niin suurta hengenmiestä etteikö Jumala sallisi saatanan koetella aistihimoja, että oppisivat ymmärtämään että Jumalan on välttämättä oltava mukana kovissa kiusauksissa, jotta edes joku kuten minä voisimme opettaa muita jotka tulevat kokemaan saatanan vaikuttaman aistilliset kiusaukset. Tulenpunainen rauta jäähtyy ja viilenee iän myötä, saatanan lähtiessä pistimiensä kanssa muita kiusaamaan, jäljelle jää vain "löysä kanki". Ihmiset eivät häveliäisyyssyistä puhu tästä, mutta minä puhun.

• Eenokki12 kirjoitti:

Minä olen Paavin kanssa samaa mieltä ja Luther toista. Se oli saatanan enkeli joka kiusasi Paavalia yöt ja päivätkin ehkä? Ei ole ketään niin suurta hengenmiestä etteikö Jumala sallisi saatanan koetella aistihimoja, että oppisivat ymmärtämään että Jumalan on välttämättä oltava mukana kovissa kiusauksissa, jotta edes joku kuten minä voisimme opettaa muita jotka tulevat kokemaan saatanan vaikuttaman aistilliset kiusaukset. Tulenpunainen rauta jäähtyy ja viilenee iän myötä, saatanan lähtiessä pistimiensä kanssa muita kiusaamaan, jäljelle jää vain "löysä kanki". Ihmiset eivät häveliäisyyssyistä puhu tästä, mutta minä puhun.

Paavali onneksi antoi rangaistuksesi vain, ettei peri Jumalan valtakuntaa. Mutta mitä me sillä edes teemme; ei se ole siis mikään rangaistus.

• Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

Paavali onneksi antoi rangaistuksesi vain, ettei peri Jumalan valtakuntaa. Mutta mitä me sillä edes teemme; ei se ole siis mikään rangaistus.

Helvetti on homojen perintöosa.

• Eenokki12 kirjoitti:

Paavalin mukaan ei. Ei kyllä Raamatunkaan mukaan- pitää TEHDÄ syntiä tai jopa niin, että Jeesus antaa synnit anteeksi. Pelkkä jonkinlaisena ihmisenä oleminen ei ole syntiä.

• hehhehh
        Eenokki12 kirjoitti:

Sinä et ole sitä jakamassa:)

• Eenokki12
        hehhehh kirjoitti:

Sinä et ole sitä jakamassa:)

En ole siksi luotan Raamattuun ja Jumalan tuomioihin. Ks. Sodoman ja Gomorran ja niiden ympäristön hävitys. Jumala ei salli itseänsä pilkattavan.

• hehhehh
        Eenokki12 kirjoitti:

En ole siksi luotan Raamattuun ja Jumalan tuomioihin. Ks. Sodoman ja Gomorran ja niiden ympäristön hävitys. Jumala ei salli itseänsä pilkattavan.

Sinua saa sen sijaan nauraa. Hyvä!

• Eenokki12 kirjoitti:

Mikä tollo! Sodoman synti oli itsekkyys, sekä kun eivät kurjaa ja köyhää auttaneet. Tekivät kauhistuksiakin. kuten pitelivät pahoin muualta tulleita miehiä.

• Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

Mikä tollo! Sodoman synti oli itsekkyys, sekä kun eivät kurjaa ja köyhää auttaneet. Tekivät kauhistuksiakin. kuten pitelivät pahoin muualta tulleita miehiä.

Homojen ominaisuus on itsekkyyskin. Jos ei suostu makaamaan homojen kanssa mies tai mieluiten pieni poika joka raiskataan eikä Raamatun mukaan edes enkelit jääneet homojen eli ihmissikojen himoilta, mutta tuli lankesi taivaasta. Sodoma opettaa. Lot pelastui ja varmasti oli iloinen saadessaan päästä homoista eroon. Jumala ei tee virheitä Herra on sanojensa mukainen Häneen minä uskon.

• JumalanVoima
        Eenokki12 kirjoitti:

Homojen ominaisuus on itsekkyyskin. Jos ei suostu makaamaan homojen kanssa mies tai mieluiten pieni poika joka raiskataan eikä Raamatun mukaan edes enkelit jääneet homojen eli ihmissikojen himoilta, mutta tuli lankesi taivaasta. Sodoma opettaa. Lot pelastui ja varmasti oli iloinen saadessaan päästä homoista eroon. Jumala ei tee virheitä Herra on sanojensa mukainen Häneen minä uskon.

USA:ssa homoalueet nyt saavat tulta ja tulikiveä oikein olan takaa tulipalojen muodossa.

• Eenokki12 kirjoitti:

No tuntemani homot ovat aika vähän itsekkäitä. Pikemminkin auttavaisia ja äitirakkaita.

• Eenokki12
        torre12 kirjoitti:

No tuntemani homot ovat aika vähän itsekkäitä. Pikemminkin auttavaisia ja äitirakkaita.

Pikemmin poikarakkaita. Katoliset ja upotuskastetut ovat samoilla linjoilla ja m.muori sen kun siunaa heitä rakkaudesta sellaiseen.

• Eenokki12 kirjoitti:

Pikemmin poikarakkaita. Katoliset ja upotuskastetut ovat samoilla linjoilla ja m.muori sen kun siunaa heitä rakkaudesta sellaiseen.

Jaa. Jokainen tuntemani homo on ennenkaikkea äitirakas. Eikä yksikään heistä ole osoittanut kiinnostusta poikalapsiin.

En tiedä mistä sinä noin hulluja olet päähäsi saanut.

• Me Soffiinan kanssa on huomattu täällä minkälaista myrkkyä ja uhkailuja laitalahkolaismafiat ulos päästävät. Se laji ei ole mitään uutta meille.

• kristitty_mies

Palstan psykopaattiuskovaiset yrittävät täällä kovasti pilata kristinuskon mainetta. He eivät kuitenkaan kehtaa edes kertoa minkä herätysliikkeen tai lahkon edustajia he kuvittelevat olevansa.

• Eenokki12

Jos aasille puhutaan niin miksi kertoa ja edustaa mitään kuvitelmia kuuluvansa sellaiseen joiden kanssa ei ole missään tekemisissä. Mihin lahkoon sinäkin kuulut? Viittaako tämän kommentin alku mitenkään lahkoon mihin olet liittynyt? Onko sinusta maksettu löytöpalkkio?

• Kuljettelin nuolta kohti ylöspeukkua, mutta ohjelma keuli alaspeukun kohdalla, vaikken taatusti napsauttanut enkä nynninyt. Myönnetään kyllä, että vanhaksi ja hitaaksi olen käynyt. Nuorille ja nuorten tekemiähän nämä koneet ovat. Sen huomaa pankkimaatillakin. Saa aina tehdä uudestaan, kun kone ei kerkiä odottaa.
        '

• edellinen
        Dogmatikos kirjoitti:

Kuljettelin nuolta kohti ylöspeukkua, mutta ohjelma keuli alaspeukun kohdalla, vaikken taatusti napsauttanut enkä nynninyt. Myönnetään kyllä, että vanhaksi ja hitaaksi olen käynyt. Nuorille ja nuorten tekemiähän nämä koneet ovat. Sen huomaa pankkimaatillakin. Saa aina tehdä uudestaan, kun kone ei kerkiä odottaa.
        '

Niin, ja tämä oli nkille kristitty_mies. Joku jo kerkisi väliin.

• aina.kannattaa.epäillä

Sellaiset saattavat hyvinkin olla ateisteja, tai sitten muuten vain teinejä.

• sielunhoitaja

evl on taas vauhdissa haukkumassa herätysliikkeitä. koska pääset Lehtiseen?

• Eenokki12

Jos nyt haluat osoittautua mieheksi kerro toki se ompeluseura jossa olet ja samalla kerro pilisi mitta? To kristitty-mies. Kerro.

• Älkää unohtako, että kirosanat opitaan evankeliumista, ei niitä muualta opi.

Jeesus niitä käyttää, vaikka hepreankielessä ei ole kirosanoja ollenkaan. Lieneekö arameassa, en tiedä.

Kirosanoja sanotaan voimasanoiksi.

Paatokselliset maallikkosaarnaajat ja kyllä vanhaan aikaan myös papit käyttivät niitä pelotteena ja puheensa voimannuttamisen välineenä.

• On ihmisiä jotka haluavat kokea mitä on sanoa … jotakin
      Miten "hyvä" ihminen muutoin tietäisi hyvyytensä?
      - Olenpa hyvä kiroamaan, sainpa sanotuksi sanan niin kuin se kirjoitetaan...
      - Olenpa hyvä julistamaan sanaa, sainpa sanotuksi sanan niin kuin se kirjoitetaan....
      Miten "paha" muutoin tietäisi pahuutensa
      Kumpi näistä on parempi?

Kun olemme oppineet kirjoittamaan on opittava ymmärtämään lukemaansa. Enimmältään kirjoittelu on rakkauden pyyntöä eli kunpa minuakin edes joku huomioisi, siis alemmuudentuntoisen ihmisen hätähuutoa.
      Ei ollut aivan turha ajatus muinaisilta kirkkoisiltä että Raamatun tekstiä ei saa antaa oppimattomalle.
      Nykyisin se on Suomessa kaikille saatavilla ja sitä nyt vain on ymmärrettävä.

• viimeinen.tuomio.2

Saatana, perkele, helvetti. piru ovat ihan Raamatussa esiintyviä sanoja. Pitääkö ne sensuroida sieltä ensin?

Entäpä: Voi hyvä Jumala? Voi Jeesus sun kanssasi! Voi Luojan tähden! Herra varjele? Saako niitä käyttää vai onko se sitä "äla turhaan mainitse Herrasi nimeä" -osastoa?

• itsekö.keksit
        viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

Saatana, perkele, helvetti. piru ovat ihan Raamatussa esiintyviä sanoja. Pitääkö ne sensuroida sieltä ensin?

Entäpä: Voi hyvä Jumala? Voi Jeesus sun kanssasi! Voi Luojan tähden! Herra varjele? Saako niitä käyttää vai onko se sitä "äla turhaan mainitse Herrasi nimeä" -osastoa?

Eipä juuri ainakaan hebrealaisessa Raamatussa ole.

• viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

Eihän se ole sanojalle sillä hetkellä turha, samoin kuten nämä kirjoitukset täällä, välttämättömiä Jumal `auta
        Entä jos puhe ei sisällä juurikaan muita sanoja?? sitä kuvittelin aloituksen kyselevän.

Ei muuten taida löytyä piru sanaa :)

• viimeinen.tuomio.2
        itsekö.keksit kirjoitti:

Eipä juuri ainakaan hebrealaisessa Raamatussa ole.

No, sehän on täyttä hepreaa kaikille muutenkin. Mutta hyvä tietää, mitä versiota luet. Alkuperäisiltä muokkaamattomilta papyruskääröiltä varmaankin :D

• viimeinen.tuomio.2
        enkelipallo kirjoitti:

Eihän se ole sanojalle sillä hetkellä turha, samoin kuten nämä kirjoitukset täällä, välttämättömiä Jumal `auta
        Entä jos puhe ei sisällä juurikaan muita sanoja?? sitä kuvittelin aloituksen kyselevän.

Ei muuten taida löytyä piru sanaa :)

No voihan Piru. Koetin antaa kimmokkeita Raamatunlukuun... Kyllä siellä varmasti on joku maininta oltava... Etsikää, niin löydätte :D

Miten sitä muuten jokainen uskovainen (ilman pistettä) täällä on oppinut lukemaan kuin Piru Raamattuaan, jae sieltä jae täältä aina siihen omaan agendaan parhaiten sopien.

• Maksettuja käsikirjoituksia nuo tunnetut nimimerki jotka ovat aina toistensa kimpussa vaikka aloitus olisi mistä ikinä aiheesta. Asia sivuun ja henkilökohtainen pöllytys käyntiin.

• ”Useitten uskoviksi esittäytyvien kieli oli niin rukotonta ja istasta, ettei selaista kuule edes kadulla. Kirosanat, sukupuolielimet, riettaudet ja haureelliset sanat lentelivät ja sinkoilivat. Näki aivan, miten uskovat suorastaa etsimällä etsivät mahdollisimman kuvottavaa sanottavaa vastapuolesta.”

Aivan vastaavan hämmästyksen koin minäkin. Kieltämättä pitkään ajattelin, että he ovat niitä, jotka haluavat vain saada kristityt häpeään, mutta pakko myöntää, että kyllä ainakin osa pitää itseään uskovana.

En tiedä mikä heitä innostaa tuohon?

• kommentaari

"Aivan vastaavan hämmästyksen koin minäkin. "

En itse oikein kylläkään miellä esim. Eenikkia uskovaksi? Voi olla pelkkä provokaattori vain?

Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi. Irja Askola on tästä oikein tutkimuksen mukaan hyvä esimerkki. Hän oli luokitellut, pro gradu- tutkijalle antaessaan "vihaviestit" tutkittavaksi, myös evankelioivat viestit vihaviesteiksi. Evankeliumin Sanalla kun on aina ollut sellainen vaikutus ihmisiin.

• Itse olen ajatellut monen uskovana esiintyvän olevan mielenvikainen- pää täynnä pimeää ja valheellisuus on sisäinen ominaisuus.

• Eenokki12
        kommentaari kirjoitti:

En itse oikein kylläkään miellä esim. Eenikkia uskovaksi? Voi olla pelkkä provokaattori vain?

Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi. Irja Askola on tästä oikein tutkimuksen mukaan hyvä esimerkki. Hän oli luokitellut, pro gradu- tutkijalle antaessaan "vihaviestit" tutkittavaksi, myös evankelioivat viestit vihaviesteiksi. Evankeliumin Sanalla kun on aina ollut sellainen vaikutus ihmisiin.

En minäkään miellä sinua uskovaiseksi enkä mummonmuoriakaan. Olemme eri sarjoissa ja kokemukseni osoittaa että perseennuolijat, eivät edistä Jumalan valtakunnan asioita joskaan en tuomitse heitä helvetiin. Sellaisia joita teidän pitäisi arvostaa, kunnioittaakin te ette sitä tee. Jos olen tarvinnut matkani varrella kylmää vettä sen te olette heittäneet naamalleni. Joskus joku jumalaton on ymmärtänyt tilanteeni ja lämmin ymmärtäväinen katse on lohduttanut minua. Nykyään sellaiset saisivat liikettä kinttuihinsa jos mieli välttää niskaperseotteesta ja uuden ulkomuodon ja naiset samalla, ne pirun morsiamet ovat vaarallisia ja saatanallisia olentoja, paitsi nuoret ja kauniit tytöt, joiden kanssa minulla on rakkaussuhde?

• torre12 kirjoitti:

Itse olen ajatellut monen uskovana esiintyvän olevan mielenvikainen- pää täynnä pimeää ja valheellisuus on sisäinen ominaisuus.

Totta kai mielenvikaisuudestahan on kyse. Jos sen vain sanoo, helposti mielenvikainen väittää, että tekee muka diagnooseja. Mutta ei tarvitse olla lääkäri. Pakkohan on jokaisen täysjärkisen havaita, mistä on kyse.

Sen sijaan luokitellessaan toisen kristityn ateistiksi ja uhkaillessaan häntä ikuisella piinalla helvetin tulessa, mielenvikainen ei tunne tekevänsä minkäänlaista diagnoosia.

• Dogmatikos kirjoitti:

Totta kai mielenvikaisuudestahan on kyse. Jos sen vain sanoo, helposti mielenvikainen väittää, että tekee muka diagnooseja. Mutta ei tarvitse olla lääkäri. Pakkohan on jokaisen täysjärkisen havaita, mistä on kyse.

Sen sijaan luokitellessaan toisen kristityn ateistiksi ja uhkaillessaan häntä ikuisella piinalla helvetin tulessa, mielenvikainen ei tunne tekevänsä minkäänlaista diagnoosia.

#Sen sijaan luokitellessaan toisen kristityn ateistiksi ja uhkaillessaan häntä ikuisella piinalla helvetin tulessa, mielenvikainen ei tunne tekevänsä minkäänlaista diagnoosia#

ja hurskas kristitty kokee lähetyskäskyn velvoittavan mahdolisimman selkeään tuomioon.

ja kolmas liittää jakeen älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi
        Jokainen ehdottoman vilpitön

sitten on vielä kuten minä, jotka väittävät että on vapaus valita. ... anteeksianto

• kommentaari kirjoitti:

”En itse oikein kylläkään miellä esim. Eenikkia uskovaksi?”

No, häntä kyllä voi pitää omanlaisensa uskovana.

”Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi.”

Alkuun totean, että niin sen pitäisi olla, vaan ei se vain aina niin ole. Eikä mikään käänny ”vääjämättä”, mihinkään, vaan kyllä siitä omasta sanomisistaan tulee ottaa vastuu.

Voihan olla että kaikki eivät ymmärrä eroa evankelioivalla ja vihaviestinnällä?

• mummomuori kirjoitti:

”Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi.”

Alkuun totean, että niin sen pitäisi olla, vaan ei se vain aina niin ole. Eikä mikään käänny ”vääjämättä”, mihinkään, vaan kyllä siitä omasta sanomisistaan tulee ottaa vastuu.

Joo. Eenokki on uskova, mutta ei yhtään mieti miten asiat pitäisi esittää, että olisi uskottava. Hän on kuin luonnonlapsi kaikkine pahoine puolineen (puheineen).

• näinonsäädetty
        mummomuori kirjoitti:

"”Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi.”

Alkuun totean, että niin sen pitäisi olla, vaan ei se vain aina niin ole. "

Täytyy aina tiedostaa, että KAIKKI uskovien viestit kääntyy jumalattomien mielissä vihaviesteiksi. Tämä on Jumalan säätämys ...

1. Joh. 3:13

Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.

• näinonsäädetty kirjoitti:

"”Uskovien kielenkäyttö on sävyisää ja opettavaa, mutta evankelioivaa, mikä vääjäämättä aina kääntyy jumalattomien ihmisten mielissä vihaviestiksi.”

Alkuun totean, että niin sen pitäisi olla, vaan ei se vain aina niin ole. "

Täytyy aina tiedostaa, että KAIKKI uskovien viestit kääntyy jumalattomien mielissä vihaviesteiksi. Tämä on Jumalan säätämys ...

1. Joh. 3:13

Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.

<<Täytyy aina tiedostaa, että KAIKKI uskovien viestit kääntyy jumalattomien mielissä vihaviesteiksi. Tämä on Jumalan säätämys ...<

Yleensä aivan sekopäisiä ei liene syytä kommentoida, mutta tämä on kyllä eräänlainen ennätys.

De primo. Tästähän on luettavissa, että jos ruokoton viesti vaikuttaa ruokottomalta, syy on se, että sen esittäjä on uskovainen ja lukija jumalaton. Siis eräänlainen automatiikka, jota ei ole falsifioitavissa.

Normaaliajattelussa väitteet, jotka eivät ole falsifioitavissa, ovat mielettömiä, eivät siis kerro mistään mitään.

De secundo. Jos kaikki kääntyisi jumalattomien mielessä vihaviestiksi, olisi evankeliumin opettaminen mahdotonta, koska jumalaton kuulisi vain vihaviestejä.

• Dogmatikos kirjoitti:

<<Täytyy aina tiedostaa, että KAIKKI uskovien viestit kääntyy jumalattomien mielissä vihaviesteiksi. Tämä on Jumalan säätämys ...<

Yleensä aivan sekopäisiä ei liene syytä kommentoida, mutta tämä on kyllä eräänlainen ennätys.

De primo. Tästähän on luettavissa, että jos ruokoton viesti vaikuttaa ruokottomalta, syy on se, että sen esittäjä on uskovainen ja lukija jumalaton. Siis eräänlainen automatiikka, jota ei ole falsifioitavissa.

Normaaliajattelussa väitteet, jotka eivät ole falsifioitavissa, ovat mielettömiä, eivät siis kerro mistään mitään.

De secundo. Jos kaikki kääntyisi jumalattomien mielessä vihaviestiksi, olisi evankeliumin opettaminen mahdotonta, koska jumalaton kuulisi vain vihaviestejä.

"Tästähän on luettavissa, että jos ruokoton viesti vaikuttaa ruokottomalta, syy on se, että sen esittäjä on uskovainen ja lukija jumalaton."

Juu, tämä kommentoija on siitä hyvin erikoinen, että hän käyttää miltei kaikessa käänsteistä ajattelua. Olis se sitten loogista tai ei. Sinällään mielenkiintoista ajattelua, mutta ei kovin vakuuta sanojan elävän kovinkaan todellisuuden mukaisesti.

• "Perkele tarkoittaa yleensä paholaista. Perkele on myös karkea kirosana. Sana on lainaa balttilaisesta ukkosenjumalan nimestä, joka liettuassa on Perkūnas, latviassa Perkons ja muinaispreussin kielessä Percunis. Toisaalta sanan on arveltu olevan lainaa germaanisista kielistä.

Perkelettä on väitetty suomalaisen Ukko-jumalan alkuperäiseksi nimeksi ja vanhaa miestä tarkoittavaa Ukkoa kiertoilmaukseksi. Vanhan perinteen mukaan Perkele on ollut metsänjumala. Ukkosenjumala on tosin saattanut olla nimeltään myös Ilmarinen, tai vaikkapa jotain sellaista kuin virolaisten Taara. Ukkosenjumala Perkelettä kristityt pitivät epäjumalana, ja leimasivat sen siksi kristinuskon jumalan vastustajan eli Paholaisen ilmentymäksi. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perkele

• Perun (myös Parom) on slaavilaisen mytologian ylijumala ja salaman sekä ukkosen jumala. Hänen muita tuntomerkkejään olivat vuoret, tammi, kotka, taivaankansi, hevoset ja kärryt, aseet (vasara, kirves ja nuoli), sota ja tuli. Perunin nimellä on ilmeisesti balttilaisten kielten kautta yhteys suomalaiseen Perkeleeseen, joka alun perin tarkoitti ukkosen jumala Ukkoa.

Kaikista slaavilaisista jumalista Perun mainitaan useimmin historiallisissa lähteissä. Jo 500-luvulla bysanttilainen historioitsija Prokopios mainitsi hänet teoksessaan De Bellum Gothicum. Lyhyt huomautus, joka kuvaa tietyn eteläslaaviheimon uskomuksia, kertoo että he uskoivat yhden jumalan, salaman luojan, olevan kaiken herra: hänelle he uhrasivat härän ja kaikki uhrieläimet. Vaikka jumalan nimeä ei mainita, on melko selvää että kyse on Perunista. Sana Perun merkitsee yhä ukkosta tai salamaa joissakin slaavilaisissa kielissä.

Slaaveja kristinuskoon käännyttäneillä papeilla ja lähetystyöntekijöillä oli usein hikinen urakka, kun he yrittivät tukahduttaa vanhojen jumalien palvontaa. Idässä ortodoksinen kirkko onnistui yhdistämään monia Perunin ominaisuuksia profeetta Eliaan, joka Vanhan Testamentin mukaan otettiin taivaaseen tulisissa vaunuissa; tämä näytti sopivalta yhdistävältä piirteeltä vanhaan ukkosenjumalaan. Lännessä katolinen kirkko tarjosi korvaajaksi arkkienkeli Mikaelia, taivaallisten armeijoiden komentajaa. On myös mahdollista että paikallisella tasolla Perunin korvasi Pyhä Vitus, joka saattoi myös olla toisen tärkeän slaavijumalan Svantovitin korvaaja nimien samankaltaisuuden vuoksi. Jo pakanallisilla ajoilla Perunin palvonnan kanssa saattoi kilpailla voimistunut Svetovid-kultti. Kansanperinteessä joitakin Perunin ominaisuuksista siirrettiin kristinuskon Jumalaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perun

• << De Bellum Gothicum<<

Oikea muoto De Bello Gothico. Väärä muoto on Wikistä. Siinä on siis pieni virhe.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe