Intialle kuuluvien Andamaanien saarilla elää tuhansia vuosia eristyksissä ollut helvettiin joutuva sentinelien heimo, jotka eivät koskaan ole kuulleet pelastusanomaa Jeesuksesta. Tämä avaa valtavan mahdollisuuden Timo Valtosen voidelluille sotaurhoille riistää saalista saatanalta Pyhän Hengen voimassa ja johdatuksessa täyttämään valittujen pakanoiden lukua jouduttaen Jeesuksen paluuta noutamaan morsiusseurakunta Karitsan häihin. Amerikkalainen lähetyssaarnaaja John Chau yritti omin ihmisvoimin mennä viemään pelastussanomaa saarille, mutta hänet ammuttiin kuoliaaksi jousilla ja nuolilla.
Siksi nyt tarvitaan voideltuja Timo Valtosen johtamia sotaurhoja täyttämään pelastuneinen pakanoiden lukua jouduttamaan Jeesuksen paluuta, sillä Jerusalem on jo juutalaisten hallussa.
Voidelluille Timo Valtosen sotaurhoille missio Andamaanien saarilla
47
658
Vastaukset
- JumalallaOnKyky
Jumalalla on kyky saavuttaa tämäkin kansa evankeliumin sanomalla.
Se ei ole kenenkään ihmisen ongelma eikä kenenkään ongelma.
Jeesus on esimerkiksi itse ilmestynyt monille muslimeille ja ilmoittanut
olevansa Kristittyjen Jumala ja Luoja. Näin monet muslimit ovat
kääntyneet kristityiksi. Näistä on YouTubessa videoita.
Jeesus voi ilmestyä myös tälle ihmisten saavuttamattomalle heimolle.
Häntä ei voi keihäillä tappaa eikä mitenkään muutenkaan tappaa.- lähetystyösydämellä
Aamen, Jerusalem on jo juutalaisten hallussa, ja kun valittujen pakanoiden luku täyttyy, niin mikään ei voi enää estää Jeesuksen paluuta noutamaan morsiusseurakunta Karitsan häihin.
Andamaanien saaristossa olevalla saarella asuva sentinelit- heimo on elänyt syrjässä koko muusta sivilisaatiosta tähän päivään asti. Heimo on ollut vain muutaman kerran kosketuksissa ulkomaailman kanssa, mutta tapaamiset ovat päättyneet heimon tappaessa kaikki saarelle pyrkijät, ja heimo on jätetty rauhaan.
Andamaanien saarilla elävästä sentinelien heimosta ei tiedetä käytännössä mitään. Heidän kulttuurinsa, kielensä ja historiansa ovat tutkijoille tuntemattomia, mikä tekee kommunikointiyrityksistä käytännössä mahdottomia. Siunataan marttyyrikuoleman saanutta lähetyssaarnaaja John Chaun muistoa. Kannattaa katsoa video.
https://www.youtube.com/watch?v=pbtKbxtRSb4 - puurot.ja.vellit
lähetystyösydämellä kirjoitti:
Aamen, Jerusalem on jo juutalaisten hallussa, ja kun valittujen pakanoiden luku täyttyy, niin mikään ei voi enää estää Jeesuksen paluuta noutamaan morsiusseurakunta Karitsan häihin.
Andamaanien saaristossa olevalla saarella asuva sentinelit- heimo on elänyt syrjässä koko muusta sivilisaatiosta tähän päivään asti. Heimo on ollut vain muutaman kerran kosketuksissa ulkomaailman kanssa, mutta tapaamiset ovat päättyneet heimon tappaessa kaikki saarelle pyrkijät, ja heimo on jätetty rauhaan.
Andamaanien saarilla elävästä sentinelien heimosta ei tiedetä käytännössä mitään. Heidän kulttuurinsa, kielensä ja historiansa ovat tutkijoille tuntemattomia, mikä tekee kommunikointiyrityksistä käytännössä mahdottomia. Siunataan marttyyrikuoleman saanutta lähetyssaarnaaja John Chaun muistoa. Kannattaa katsoa video.
https://www.youtube.com/watch?v=pbtKbxtRSb4Olet omaksunut ikävä kyllä väärän opin, eli tuon "pakanoiden täysiluku" opin !
Se menee oikeasti alkukielessä "pakanoiden täyteys" !
Siis !
33/38
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
King James
25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in. [blindness: or, hardness]
Biblia 1776
25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,) että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.
Siis fulness eli täydellisyys, eikä mikään "täysi-luku" siis !
Muuten samaa sanaa on käytetty juuri edellä jakeessa 12
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
12 Now if the fall of them be the riches of the world, and the diminishing of them the riches of the Gentiles; how much more their fulness? [diminishing: or, decay, or, loss]
12 Mutta jos heidän lankeemisensa on maailman rikkaus ja heidän vähennöksensä on pakanain rikkaus; kuinka paljoa enemmin heidän täydellisyytensä?
Eli tässä siis juutalaisten kohdalla ensin on käytetty sanaa täydellisyys eli fulness !!!
Nyt tämä väärä opetus ja käännös on aiheuttanut pahan vääristymän evankeliointiin, eli on tavoiteltu määrää eikä laatua, eli ihan pieleen siis on toimittu !
Jeesus itse sanoi etsivänsä vain Isän kadonneita lampaita, eikä Hän kerännyt joukkoja ja hän ei pyrkinyt mitään joukkoja eli määrää käännyttämään, vaan toimi aivan päinvastoin, eli etsi laatua eikä määrää, tässä hyvä esimerkki rajusta seulonnasta jota Herra itse teki:
44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
48 Minä olen elämän leipä.
49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
!!!
66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
!!!
67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
71 Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.
- Jobinpostia
1Piet.3:19 1Piet.4:6
- EiEnempääVaalirumpua
Onks pakko? Naiiviuttaan he joutuivat yllättävään tilanteeseen mutta ovat kyllä saaneet rankkoja kokemuksiakin.
On tietysti lapsellista valittaa ankeista oloista, sellasta se on kaukomailla. Monet elävät kurjuudessa, niin ulkomailla kuin Suomessakin. Valtoset sentään kokivat sitä vain viikon. Mutta tietenkin, kun hyvistä olosuhteista heitetään tosi hirveään tyrmään, no, onhan se järkytys. Ja kun ei tiedä mitään ulkopuolisista tapahtumista niin kyllä se varmasti pelottaakin. Mutta sama vesi- ja ruokapula sekä torakka-rotta-ongelma siellä oli muillakin vangituilla ja joita ehkä todella kidutettiin ja pahoinpideltiin. Tuskanhuudot käytävillä kuuluivat elävistä ihmisistä joiden huutoon oli syynsä. Ehkä jotain vankia miesporukka julmasti raiskasi, eikä vartijat välittäneet?
He ovat nyt Suomessa ja toivottavasti asian julkinen käsittely medioissa loppuu tähän. Suomessa ja maailmalla ihmiset kokevat monenlaista, mutta pitävät ne omana tietonaan. Rikos eli tapaus oli heidän henkilökohtainen kokemuksensa, eikä tällä asialla kannata lyödä vaalirumpua. He joutuivat kiinni sen maan lakien rikkomisesta ja kiitos vapaudesta kuuluu niin Jumalalle kuin myös asiaa hoitaneille viranomaisillekin.- pelastavassauskossa
Mutta eikö meitä uskovia lainkaan kauhistuta, miten Andamaanien saaristossa olevalla saarella asuva helvettiin joutuva sentinelit- heimo on jäänyt osattomaksi länsimaiden kolonialismista, kahdesta maailmansodasta ja lähetysaarnaajien tuomista sairauksista? Sentineleillä ei ole minkäänlaista vastustuskykyä moderneille taudeille. Tavallinen flunssakin voisi pyyhkäistä koko heimon pois. Sen vuoksi Intian hallitus on kieltänyt, ettei saarta saa mennä kolmea mailia lähemmäksi, ja koska saarelaiset suhtautuvat tunkeilijoihin aggressiivisesti.
- hamari
Helluntailaisilla tehdään ihmisistä lähes jumalolentoja. Jos muutaman päivän ajan jakelee kyniä vieraassa maassa, tekeekö se jostain voidellun sotaurhon? Uskon, että siihen tarvitaan monen vuoden uskollinen palvelus, eikä julkisuuden tavoittelu.
- miekkapystyssä
Voideltujen Timo Valtosen sotaurhot eivät ennenkään ole kuunnelleet järjen ääntä, vaan kuullessaan päässään Herran äänen, he menevät voitelussa sinne, minne Jeesuksen palava Hengen miekka osoittaa, vaikkapa Andamaanien saarille kysymättä neuvoa lihalta ja vereltä viemään pelastussanomaa Jeesuksesta.
- hugonlöysäkynä
miekkapystyssä kirjoitti:
Voideltujen Timo Valtosen sotaurhot eivät ennenkään ole kuunnelleet järjen ääntä, vaan kuullessaan päässään Herran äänen, he menevät voitelussa sinne, minne Jeesuksen palava Hengen miekka osoittaa, vaikkapa Andamaanien saarille kysymättä neuvoa lihalta ja vereltä viemään pelastussanomaa Jeesuksesta.
Hugoa ahdistaa, kun saavutuksena on vain Netmissionin virallinen pelleys.
- narsistillaleikit
Hugo/Antte taas vedättää. Eläkkeellä on aikaa.
- HuijaavatHellariMissiot
Ja teerikö se siinä taas outtailee? Vai itte misioonin ent. pääpappi?
Kun aikoinaan rekisteröityi helluntailaisten keskustelufoorumi Netmissioon, sen säännöissä vakuutettiin, etteivät tiedot kirjoittajasta koskaan päädy kolmannen osapuolen tietoon.
N, kuten huomaamme helluntaipulju valehteli tässäkin kohdin. Jos tunnistaakin jonkun henkilön esim. Netmissionin ajoilta, häntä ei outata muualla.
Se teeri muuten, hän oli harrastukseltaan hakkeri, kertoi siellä ihan itse siitä ylpeillen. Kerran sattui niin hupaisasti, että aamusella kun avasin Netmission, jostain syystä päädyin ylläpidon omalle sivustolle joka ei ollut siis muita kuin ylläpidon omia keksusteluja varten. Siinä teeri laverteli mymmikselle että hän näkee koneeltaan kaikkien koneet jotka ovat auki. mymmykkä kysyi että miten se voi olla mahdollista, teeri ei selittänyt. Sitten muukin yp sanoi, että tuohan on rikollista, niin teeri vastasi että hänen veljensä on poliisi ja on sanonut hänelle, että tuo rikos on pieni, ettei poliisi siihen puutu, joten jatka vaan rauhassa.
Tälle teerille oli jo Netmissiossa ilo outata eli vihjailla kirjoittajien oikeita henkilöllisyyksiä, sieltä valitettavasti tiedän myös täällä kirjoittavan henkilön koko nimen, asuinpaikkaa paikkaa myöten, ynnä täten muutkin asiat. kaiketi se on teeri joka ajoittain levittelee vihjeitä hänestä täälläkin. Ja nyt sitten Hugo. Hugo kirjoittajana olikin etenkin Netmissionin naisten mieleen ja teeri, no, välttämättä ei.
Tällaisia helluntailaisia. Tämän jälkeen itselleni valkeni moni ihmettelemäni asia ja jätinkin nopsasti mainitun rikosmission. Tässäkin oli tekeminen kun yp ilmoitti, että heillä on asianajaja joka on sanonut, ettei yp:n ole pakko poistaa rekisteröityneitä kirjoittajia foorumilta. Sanoin, että kysytäänkö poliisilta. (Ei helluntaipoliisilta kuitenkaan, ne on rikollisten kanssa samassa kimpassa, mulla on muutakin omaa kokemusta näistä!) Rekisteröintini poistui nopsasti. - kiltitsaalahjoja
HuijaavatHellariMissiot kirjoitti:
Ja teerikö se siinä taas outtailee? Vai itte misioonin ent. pääpappi?
Kun aikoinaan rekisteröityi helluntailaisten keskustelufoorumi Netmissioon, sen säännöissä vakuutettiin, etteivät tiedot kirjoittajasta koskaan päädy kolmannen osapuolen tietoon.
N, kuten huomaamme helluntaipulju valehteli tässäkin kohdin. Jos tunnistaakin jonkun henkilön esim. Netmissionin ajoilta, häntä ei outata muualla.
Se teeri muuten, hän oli harrastukseltaan hakkeri, kertoi siellä ihan itse siitä ylpeillen. Kerran sattui niin hupaisasti, että aamusella kun avasin Netmission, jostain syystä päädyin ylläpidon omalle sivustolle joka ei ollut siis muita kuin ylläpidon omia keksusteluja varten. Siinä teeri laverteli mymmikselle että hän näkee koneeltaan kaikkien koneet jotka ovat auki. mymmykkä kysyi että miten se voi olla mahdollista, teeri ei selittänyt. Sitten muukin yp sanoi, että tuohan on rikollista, niin teeri vastasi että hänen veljensä on poliisi ja on sanonut hänelle, että tuo rikos on pieni, ettei poliisi siihen puutu, joten jatka vaan rauhassa.
Tälle teerille oli jo Netmissiossa ilo outata eli vihjailla kirjoittajien oikeita henkilöllisyyksiä, sieltä valitettavasti tiedän myös täällä kirjoittavan henkilön koko nimen, asuinpaikkaa paikkaa myöten, ynnä täten muutkin asiat. kaiketi se on teeri joka ajoittain levittelee vihjeitä hänestä täälläkin. Ja nyt sitten Hugo. Hugo kirjoittajana olikin etenkin Netmissionin naisten mieleen ja teeri, no, välttämättä ei.
Tällaisia helluntailaisia. Tämän jälkeen itselleni valkeni moni ihmettelemäni asia ja jätinkin nopsasti mainitun rikosmission. Tässäkin oli tekeminen kun yp ilmoitti, että heillä on asianajaja joka on sanonut, ettei yp:n ole pakko poistaa rekisteröityneitä kirjoittajia foorumilta. Sanoin, että kysytäänkö poliisilta. (Ei helluntaipoliisilta kuitenkaan, ne on rikollisten kanssa samassa kimpassa, mulla on muutakin omaa kokemusta näistä!) Rekisteröintini poistui nopsasti.Yritä Soffi kestää, pukki tulee muutaman viikon päästä!
- RikostenneToinenOsapuoli
kiltitsaalahjoja kirjoitti:
Yritä Soffi kestää, pukki tulee muutaman viikon päästä!
Huomaatteko ihmiset?
Ottakaa tämä varoituksena helluntailaisista.
Olemalla tekemisissä tämän rikoslahkon kanssa joudutte ennenpitkää sen erilaisten rikosten uhreiksi. Minä olen jo pikkulapsesta kokenut näiltä jos kaiken mahdollisen. Jos ette vaikene vaan kerrotte totuuden, he kostavat.
Meillä ex-hellareilla, lahkon uhreilla olisi paljon kerrottavaa mm. sen työntekijöiden harjoittamasta lasten ja nuorten seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja jotka on uhrit syyllistäen vaiennettu eli nk. lakaistu maton alle. "Annetaan anteeksi ja jätetään asia Herralle." Näin jokainen uhri luulee olleensa ainoa, joka esim. koki outoja evankelistan taholta eikä kehdannut puhua. Jos puhuu, joutuu Helvettiin.
Olin aikoinaan parissa sellaisessa hellareiden ylläpitämässä toimipisteessä jossa myös muutamia muita, nuoria tyttöjä. Muuan omituinen heppu sattui kiertelemään näihin molempiin taloihin. Hänellä kuulemma oli armoitus esirukoilla nuorten tyttöjen ongelmien puolesta. Jonkun perkeleen hellaripomon olisi pitänyt jo edeltä haistaa palaneen käryä. Huomasinkin kun jokunen tyttö tuli hänen luotaan posket punoittaen häpeästä. Päätin, että minullakin on ongelma. Äijä ehti vasta aloittaa lähentelynsä kun ponkaisin pystyyn ja ilmoitin asiasta paikan johtajalle.
Hyvin hienovaraisesti ja hyssytellen pervo ohjattiin ulos ovesta.
Olisi paljon muutakin kerrottavaa, mutta ilmaisen sen ensikirjeessäni, tietäen, ettette voi nyt sitä kaikkea yhdelläkertaa kestää. - Duracell7
Haluaisin jutella näistä onko kokemuksia Joosua aktiivista jne kirjoita mulle [email protected] olen hiukan järkyttynyt mitä nyt tapahtuu uskovien kesken
Lamput sammuksiin ja mummut kumoon.
- vanhuuskosetulee
Mene huuko kampaajalle huomenna, vaikuttaa kuin olisi tukka silmillä, ei sellainen sovi vaaleanpunaisiin trikoihin sonnustautuvalle salisouvarille.
- proscarinsivuvaikutuksia
Neitimäisiä miehiä ottaa päähän Valtosen maskuliinisuus. Alfauroksen rinnalla koettu karisman puute johtaa pakkomielteiseen taisteluun oman heikon miehisyyden ylläpitämiseksi.
- vaarattomatneidit
Naiset käyttävät matalalla testosteronitasolla varustetuista miehistä samanlaisia ilmaisuja kuin toisistaan. Kyvyttömät miehet eivät nimittäin muodosta uhkaa.
- jhjhhvjjhh
Eiku extrovertti mää oon introvertti älä alfahöpise... minä inhoan huomiota toiset taas on riippuvaisia
- lhkvjkljh
Voideltu tarkoittaa Kristusta
- lopuksi
Jeesus oli Jumalan Voideltu, joten häntä voitiin perustellusti sanoa Messiaaksi eli Kristukseksi, sillä nuo arvonimet merkitsevät sitä. Joten olkaamme varovaisia kutsuessamme jotain ihmistä voidelluksi.
Paavali kehoitti myös Filippiläiskirjeessä 4: 5: " Tulkoon järkevyytenne tunnetuksi kaikille ihmisille."
- setänasse
Ei kai tällä hyvin voidellulla ja liukkaalla Timo Valtosella ole siansaparo kainalossaan. Ettei vain tämä tarkoituksenhakuinen julkisuus olisi vain vaalitemppuja näin ennen vaaleja, onko ehkä Persojen tuleva vaaliehdokas??
- HelluntailainenKeissi
Tämä keissi on yksistään Niikon ja Valtosen. Muilla persuilla ei ole asian kanssa tekemistä.
En tiedä, miten Niikko tulee asiaa esille tuomaan, mutta tapahtumasarjahan ei liity persuihin muutoin mitenkään. Tämä oli uskontoon, ei politiikkaan liittynyt asia, joten tuskinpa ainakaan muut persut tulevat asiasta puhumaan.
Mitä ja miten tätä tapahtunutta persut muka käyttäisivät hyväksi? Jokainen suomalainen itse, puolueesta riippumatta, omien korviensa välissä ymmärtää mistä oli kysymys.
En tule itse äänestämään Niikkoa. En äänestänyt ennen tätä tapahtumaakaan.
- sixsax
Kyllä se oli poliittinen temppu, ja se vielä nähdään. Sensaatio-ja julkisuuskipeät keksivät sitä ja tätä, jotta heidät nostettaisiin.... Ja Niikko on Valtonen puolueveli, Valtonen ollut kaksissa vaaleissa Niikon päällikkö.
Sokea Reettakin näkee. Surullista on että Jumalan asialle syntyy negatiivisuutta.- SuitsevainenKynttilä
Surullista oli, ettei uutisissa näkynyt eikä kuulunut timon antaneen kiitosta ja kunniaa JEESUKSELLE.
- hengellistettyälomailua
SuitsevainenKynttilä kirjoitti:
Surullista oli, ettei uutisissa näkynyt eikä kuulunut timon antaneen kiitosta ja kunniaa JEESUKSELLE.
Jospa kaikki Maunoa viisaammat tajuaisivat miksi ei.
- mpi
Vain typerykset ja vihersuvakit pitävät tapahtunutta julkisuustemppuna. Ei ollut suunniteltua asioiden eteneminen. Se on totta, että voi tuoda lisää hyvää julkisuutta pesussuomalaisille koskien tulevia vaaleja. Sen verran hyvin Timo hoiti haastattelun ja osasi välttää lehdistön ansat. Timon porukka oli ainoina vastaavia porukoita Suomessa joita Jumala saattoi käyttää todistamaan Malesian vankilassa ja sen jälkeen Suomen mediassa. En suosittele kokeilemaan enkä heidän menemään sinne alueelle uudestaan. Mutta nyt kun tapahtui mikä tapahtui, moni ihminen sai kuulla Jumalan pelastavasta voimasta. Typerykset täällä haukkuvat heitä. Ei sillä ole mitään väliä. Jumalan pelastava voima on todellinen ja sinullekin joka et vielä Jeesusta tunne Vapahtajanasi, on mahdollisuus löytää iankaikkinen elämä uskon kautta Jeesuksen ristintyöhön syntiesi edestä.
- ParempiaVointejaToivotan
Muistetaan, että tämä tapahtuma oli rankka kokemus niille neljälle ja kaikki mitä kirjoitamme... he saattavat myös itse lukea näitä. Sen verran riutuneen näköinen oli Valtonen Hki-Vantaan kuvissa, että saattoi kyllä nähdä hänen lujasti kärsineen. 🌹🙂 Toivottavasti alkaa vointi parantua.
Mutta henkiset traumat ovat arvaamattomia, jälkiseurauksina voi olla jokin pitempäänkin kestävä, henkinen ongelma. Esim. unettomuus, herkkyys koville äänille, ylikierroksia kulkevat refleksit ym. Entä fyysiset ongelmat? Niissä oloissa on kyllä saanut taudin tartuntaa jos monenlaista. Kuuluisivat sairaalahoitoon.
No, "kyllä se siitä", kuten ent. presidenttimme sanoi. 🐝🌸- kirpputorikauppias
Timo Valtonen kertoi, että uskoa on koeteltu. Aika kevyt oli usko, kun jo karisi.
- HartaampaaLajia
No, juu. Katsoin minuutin tai pari. Ei vaikuttanut videolla kovinkaan huonovointiselta. Ei rouva eikä toinenkaan pariskunta.
Mä olen uskossani ihan muuta lajia, tykkään vähemmästä möykästä.
. HartaampaaLajia kirjoitti:
No, juu. Katsoin minuutin tai pari. Ei vaikuttanut videolla kovinkaan huonovointiselta. Ei rouva eikä toinenkaan pariskunta.
Mä olen uskossani ihan muuta lajia, tykkään vähemmästä möykästä.
.Onneksi Jeesus ja Paavali eivät olleet kaltaisiasi vaan todellakin möykkäsivät 😉
- UusiOutoOppi
usko.vainen kirjoitti:
Onneksi Jeesus ja Paavali eivät olleet kaltaisiasi vaan todellakin möykkäsivät 😉
Mihinkäs tuo väite perustuu? Minulla ei tällaista tietoa Raamatusta ole.
UusiOutoOppi kirjoitti:
Mihinkäs tuo väite perustuu? Minulla ei tällaista tietoa Raamatusta ole.
Perustuu ihna Raamatun teksteihin, Jeesus puhui lujaa eikä sissyt ja tyhjensi temppelinkin kauppiaista😉
Samoin Paavali oli kova poika puhumaan ja väittelemään.- luetko.lisää
usko.vainen kirjoitti:
Perustuu ihna Raamatun teksteihin, Jeesus puhui lujaa eikä sissyt ja tyhjensi temppelinkin kauppiaista😉
Samoin Paavali oli kova poika puhumaan ja väittelemään.Luetko lisää Sanaa ?
Matteus 12
14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
15 Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
16 ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki;
17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
Jeesus ei siis juudellut kaduilla, ja jöötä Hän piti vain vanhan liiton uskoville, jotka siis toimivat väärin !
Eli siis näin:
1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Eli Paavali toimi siis ihan samoin, siis Kristuksen esimerkin mukaan! - tilannetajua_
luetko.lisää kirjoitti:
Luetko lisää Sanaa ?
Matteus 12
14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
15 Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
16 ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki;
17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
Jeesus ei siis juudellut kaduilla, ja jöötä Hän piti vain vanhan liiton uskoville, jotka siis toimivat väärin !
Eli siis näin:
1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Eli Paavali toimi siis ihan samoin, siis Kristuksen esimerkin mukaan!Jeesus ja Hänen seuraajansa käyttäytyvät tilanteen mukaan. Jeesus huusi ja ruoskan kanssa ajoi kauppiaat pois temppelistä.
- luetko.lisää
tilannetajua_ kirjoitti:
Jeesus ja Hänen seuraajansa käyttäytyvät tilanteen mukaan. Jeesus huusi ja ruoskan kanssa ajoi kauppiaat pois temppelistä.
Luitko ollenkaan sitä, mitä kirjoitin ?
Jeesus ei siis huudellut kaduilla, ja jöötä Hän piti vain vanhan liiton uskoville, jotka siis toimivat väärin !
14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
16 Ja hän SANOI kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
Siis huutaminen ja meuhkaaminen on sinun oman melikuvituksesi tuotetta, ei huutoa vaan Hän SANOI !
Ja kyse oli siis Jumalan temppelistä, eli kyse oli sen ajan uskovista !
Kyse ei ollut ulkona tiellä uskosta osattomille megafoonin kautta huutamisesta ja vaahtoamisesta !
Teidän "tilannetajunne" on siis tilannetajuttomuutta eli syvää ymmärtämättömyyttä vain !
Jeesus ei kerännyt massoja vaan etsi pelkästään eksyneitä lampaita !
Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Ja Herramme siis ei kerännyt massoja, vaan Hän karsi ja seuloi jopa opetuslapsensa hyvin vähiin, ihan toisin kuin te teette turuilla ja toreilla huudellessanne !
44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
48 Minä olen elämän leipä.
49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
!!!
66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
!!!
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
71 Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.
Te ette ikipäivänä seuloisi Totuuden Sanalla niitä, joita huutamalla ja meuhkaamalla kutsutte, saati sitten että seuloisitte opetuslapsia !!!
Kun Jeesusta alkoivat massat seurata ja ympärilleen kerääntyä, Jeesus VÄISTYI POIS järjestelmällisesti !
Joh. 6:15 Kun nyt Jeesus huomasi, että he aikoivat tulla ja väkisin ottaa hänet, tehdäkseen hänet kuninkaaksi, väistyi hän taas pois vuorelle, hän yksinänsä.
Tätä Hän teki paljon.
Siis täysin päinvastaista toimintaa teillä, kuin esimerkillämme ja esikuvallamme Jeesuksella !
- kaitatie
Jumala näki hyväksi sallia tuollaisen keikan niille. Sattumalta sellaiset ei tule. Kun ei edes hiuskaan katoa Hänen tietämättään. Jumalan tarvitsee meitä monesti ja monellakin tavalla pysätellä, neuvoa ja ohjata. Helpomalla voisi monesti päästä, jos kulkisi rukoillen eikä niin vauhtia pitäisi?
Tulee muistaa kaikkia niitä miljoonia uskovia jotka kärsivät, kituvat ja kuolevatkin. tälläkin hetkellä ympäri maailmaa. Mahtaako Malesian porukan rukoilijat enää muistaa heitä?- Varoittava.esimerkki
Jumalan tarkoitus on ehkä ollut tuoda Malesian ja yleensäkin islamilaisen maailman harjoittama kristittyjen kohtelu, sekä vankilaolot noin yleensäkin, suomalaisten kristittyjen tietoisuuteen.
Kyseessä kenties ennakoiva varoitus. Tulisi laittaa meidät itsekunkin pohtimaan tilannetta omalla ja läheisten me kohdalla. Eihän esim. Hennalan ja Koveron ajoista ole kuin 100-80 vuotta. Kyllä Suomessakin osataan tarvittaessa kohdella vankeja erittäinkin huonosti. Ei liene suomalainen juoppoputka tai pidätysselli myöskään kovin kaksinen. Lämmin lattia, ehkä. Joka tietenkin talvipakkasilla on hyvä asia.
Yrittäkää lapsukaiset tottua ajatukseen. 👮🚔👮🕵️ - pohtia-kannattaa
Varoittava.esimerkki kirjoitti:
Jumalan tarkoitus on ehkä ollut tuoda Malesian ja yleensäkin islamilaisen maailman harjoittama kristittyjen kohtelu, sekä vankilaolot noin yleensäkin, suomalaisten kristittyjen tietoisuuteen.
Kyseessä kenties ennakoiva varoitus. Tulisi laittaa meidät itsekunkin pohtimaan tilannetta omalla ja läheisten me kohdalla. Eihän esim. Hennalan ja Koveron ajoista ole kuin 100-80 vuotta. Kyllä Suomessakin osataan tarvittaessa kohdella vankeja erittäinkin huonosti. Ei liene suomalainen juoppoputka tai pidätysselli myöskään kovin kaksinen. Lämmin lattia, ehkä. Joka tietenkin talvipakkasilla on hyvä asia.
Yrittäkää lapsukaiset tottua ajatukseen. 👮🚔👮🕵️Asiaa. Kirjoitat:
"Kyllä Suomessakin osataan tarvittaessa kohdella vankeja erittäinkin huonosti. Ei liene suomalainen juoppoputka tai pidätysselli myöskään kovin kaksinen. Lämmin lattia, ehkä. Joka tietenkin talvipakkasilla on hyvä asia."
Ei taida olla tietoa, ei kokemusta? Mutta niitä on. Suomessakin. Ei tarvitse mennä ulkomaille. - NeitiAurinkoinenn
pohtia-kannattaa kirjoitti:
Asiaa. Kirjoitat:
"Kyllä Suomessakin osataan tarvittaessa kohdella vankeja erittäinkin huonosti. Ei liene suomalainen juoppoputka tai pidätysselli myöskään kovin kaksinen. Lämmin lattia, ehkä. Joka tietenkin talvipakkasilla on hyvä asia."
Ei taida olla tietoa, ei kokemusta? Mutta niitä on. Suomessakin. Ei tarvitse mennä ulkomaille.Allekirjoittaneella kyllä tieto ja kokemus, mutta tosin muutaman vuosikymmenen takaa.
Ei tietoa, ei kokemusta, josko tämän päivän Kisahalleissa konstaapeli aamusella koputtaisi oveen ja kohteliaasti ojentaisi puuron, maidon, kahvin (saako olla sokeria, vai sakkariini?) ja lämpimän voisarven arvoisalle vieraalle.
"Eiikä meitä kelloilla heräätelty, nel ol raaaudaat, jotka heräättelliii!" - annodomini07
NeitiAurinkoinenn kirjoitti:
Allekirjoittaneella kyllä tieto ja kokemus, mutta tosin muutaman vuosikymmenen takaa.
Ei tietoa, ei kokemusta, josko tämän päivän Kisahalleissa konstaapeli aamusella koputtaisi oveen ja kohteliaasti ojentaisi puuron, maidon, kahvin (saako olla sokeria, vai sakkariini?) ja lämpimän voisarven arvoisalle vieraalle.
"Eiikä meitä kelloilla heräätelty, nel ol raaaudaat, jotka heräättelliii!"Kyllä niitä esimerkkejä on aivan lähiajoiltakin. Ihan mustaa valkoisella autenttista selostusta, kansien välissä. Muttei nämä marginaaliin kuuluvat tapaukset ole yleisinnostavia, paitsi jotka ovat lukeneet, eivät tiedä mitä ajatella tällaisesta suomalaisesta oikeusvaltiosta, jossa mielivalta sanelee tahdin? Paitsi ettäkun jälki jää, sillä on monet seuraukset.
- raamatusta.asiaa
Ap. t. 5:38
Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
Niinhän se tyhjiin raukesikin, kun koko hanke oli ihmisestä, eikä Jumalasta !- lakiliiton_saados
( Apt.5:12.-42. )" Apostolien teoista" Gamaliel, lainopettajan asiayhteydestään irroitettu lauselma ".( Apt.5: 38.) ".. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan.".."
On heikko peruste minkään nykyajan ilmiön arvioimiseen. Ensinnäkin Suomen kansa ei ole mikään "lakiliiton" kansa, vaan pakanamaa jonka keskuudessa on myös kristittyjä.
Ensimmäkin asiayhteys ilmaisee että Gamaliel oli lainopettaja, hän ei ollut kristitty, mutta tunsi "lakilliton" säädökset "lainopettajana". Siis hänen sanomaansa on tutkittava johonkin lakiliiton säädökseen nähden. Mihin Gamaliel viittasi ( epäsuora ilmaisu johonkin Moos.kirjan kohtaan) mitä lukee lakilliiton säädöksissä? Ennen Gamalielin lauselmaa oli tapahtunut että apostolit haluttiin tappaa Pietarin puheen jälkeen . Apt.5: 27. Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä................ 29. Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. 30. Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte. 31. Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta. 32. Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat." 33. Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät...."
Heitä pidettiin "väärinä profeettoina " ( siis lakiliittoon nähden) kun he julistivat Jeesuksesta eikä Mooseksesta.( Apt.5: 27.) "... Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren"..."
Gamaliel tiesi "lakiliiton " säädöksissä kirjoitetun "väärän profeetan" testistä , että tulee odottaa ( Apt.5:38."... antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa..." ) käykö toteen se mitä profeetta on sanonut, ja ellei niin sitten toimia lakiliiton säädöksen mukaan. Jotkut olisivat laittaneet heti toimeen "väärän profeetan" tuomion, tahtomalla tappaa heidät ( joka julistaa luopumusta Mooseksesta ).
5.Moos.18:20.".. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' 21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: 22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä...""
Apt.5:34. Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos. 35. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. ................. 38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; 39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." 40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään. 41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. 42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta...."
Pitääkö kaiken antaa olla silleen, eli suhtautua passivisesti kaiken maailman ilmiöihin uskonnollisessa ( kristittyjen keskuudessa) toiminnassa ? Ei vaan opit, ja opetukset , ilmiöt on arvioitava Raamatun auktoriteetin alle. 1.Kor.14: 29.".. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; .." ( Onko puhe Jumalan Sanaa vai omaa mielikuvistusta tms. ) 1.Piet.4:11."..Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja;..." Apostoli Jaakob kirjeessään kehoittaa vastustamaan perkelettä ( asiayhtedessä kyseessä ylpeys, lihallisuus, maailman ystävyys Sanan ilmoituksen edessä) Jaak.4: 6.".. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee..." ( Jaak.4:1.-17.)
- DoctorT
Tämän ajan voidellut ovat UT:n varoittamia vääriä kristuksia!
Olen jo aiemmin todennut tästä Valtosesta, että hänen persoonansa tukee niin vahvasti esiin, ettei Kristuksen mieli ja kuva pääse vaikuttamaan!!- Loukatut.tosikristityt
Juuh, poistetun linkin kautta katsoin pari minuuttia Valtosta ja hänen "ystäviään". Itseäni pelotti moinen sakki jo netin kautta. En lähtisi samaan reissuun heidän kanssaan.
Ihmiset, jotka kaipaavat evankeliumia, kaipaavat sielujensa pelastusta, rauhaa ahdistuksesta ja syvästä tuskasta ja tällainen ihminen voi kokea noin voimallisen käytösmallin päällekäyvänä ja henkisesti väkivaltaisena.
Vaikkakin riemu tietenkin oli suuri, niin Valtoset eivät olleet lentokoneen ainoita matkustajia, kullakin näistä matkustajista oli myös omat, muut kokemuksensa Malesiasta, ehkä ei kaikki hyviäkään, mutta he eivät niitä heti "Seutulan" eteisessä julkihuutaneet. Minkähänlaista oli Valtosen käytös lentokoneessa, jossa kaikki olivat pakotetut kuuntelemaan hänen mahd. riehumistaan?
Olen jo vuosikymmeniä sitten huomannut turistimatkoilla, että helluntailaiset ovat kovaäänisiä, itsensä aina etummaisiksi tunkevia, käytöstavoiltaan muista piittaamattomia. Jopa hautajaisissa, joissa he eivät ole edes lähiomaisia vaan nippanappa kutsun saaneita, he ovat ensimmäisinä äänessä, omine julistuksineen. pitkäpuheisia, niin että jopa omaisille ei ole jäänyt aikaa omiin muisteluihinsa.
Jos hellareita alkaa muistuttaa hyvistä, sivistyneistä käytöstavoista, he ottavat sen uskonvainona ja muuttuvat vielä kovaäänisemmiksi, ottaen asian siten, että "he eivät Jeesuksen vasustajia kuuntele, halelyyja!", vaikka siitä ei olisikaan kysymys, vaan vaatimattomasti yleisten, kunnioittavien käytöstapojen pyytämisestä. Ryhmämatkoilla esim. Israeliin kun on muitakin kuin hellareita, jos kyseessä ei ole heidän yksityinen seuramatkansa.
Alunperin Senaatintorin vapputilaisuus oli yhteiskristillinen, mutta hellarit varastivat sen omaksi tapahtumakseen, eikä siellä ole enää vuosiin käynyt juuri muita kuin helluntailaisia, kristityt ovat jättäytyneet sieltä pois. Ohjelma on kaikkea muuta kuin "yhteiskristillistä": pelkkää sanomaltaan pinnallista, helluntailaista roskaa, ilman aitoa evankeliumia. Kovaäänistä musiikkia, lavashowta, tanssia. Itse, jos satun ohi kulkemaan, tulen aina pahalle tuulelle siellä. Se on varkaiden juhla. Kristityt ovat joutuneet menemään sieltä muualle.
- voittovoima
Erään golf-palloja valmiostavan yrityksen tiedotteen mukaan voideltu sotaurho Matti Natri on soudellut Andamaanien saarien rannoilla viemässä pelastussanomaa sentinelien heimolle. Pian saamme kuulla koko sentinelien heimon antavan elämänsä Jeesukselle ja astuvan uskovan upotuskasteelle kasteen hautaan uskon kuuliaisuudessa, ja sinne hautaan se vanha sentinelien heimon ihminen jää. Eikä siinä vielä kaikki, sillä sitten seuraa Pyhän Hengen kaste, jonka merkkinä on kielillä puhuminen. Sen jälkeen koko sentinelien heimo ylistää Jeesusta vajavaisuuden yläpuolella kilvoitellen kohti Isän kotia taivaaseen Pyhän Hengen voittovoimassa ja johdatuksessa.
- vailääkityksenvaikutusta
Onko eläkkeellä tylsää? Kirjoituksesi ovat ainakin tylsistyneet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904372
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?542935Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132501Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132311- 401993
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki571555