kaikki roskaruokaa tarjoavat ketjut pois

kiirastuli

kaikki "mäkkärit"ym roskaruokaa tarjoavat ketjut olisi syytä poistaa suomesta.siellä käyvät ihmiset eivät hallitse alkeellisiakaan käytöstapoja hyvän ja terveellisen ruuan valmistaminen on monelta unohtunut.ihmettelen miksi esim.lapsia palkitaa viemällä heidät esim.mäkkäriin syömään?miksi ei johonkin kunnolliseen ruokapaikkaan jossa myös etiketti miten esim.ruokapöydässä käyttäydytään.tämä on monelta nykypolven ihmiseltä täysin kateissa.kunnon ruokaa tarjoavat ravintolat on nostettava heille kuuluvaan kunniaan ja roskaruokaa tarjoavat boikottiin,me emme niitä tarvitse emme ainakaan me joille kyseinen kulttuuriimme pesiytynyt ilmiö on vieras.

10

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunis

      No mä ainakin osaan tehä terveellistä ruokaa ja kävisin ennemmin kunnon ravintoloissa jos vaan olis varaa.. Ei tällätteellä opiskelijalla ole varaa käydä missään.. Mä käyn aina silloin tällöin syömässä jossain pikaruoka paikassa mutta aika harvoin.. Mä teen ennemmin ite ruokani.. Tykkään käyttää kermaa ruuvassani mutta jos käytän niin se on jotain 10% tai sinne päin.. Mutta mun mielestä niitä pikaruoka paikkoja saa olla täällä suomessa ja muuallakin koska niihin on helppo mennä jos on kiire tai muuten vaan ei kerta kaikkiaan jaksa alkaa vääntää ruokaa..

      Jos mä alan vaikka tortilloja tekemään niin saatan tehä ne ihan alusta loppuun ite.. Se ei oo vaikeeta ja jos vaikka haluun jotain hyvää niin teen kaikki ite.. Siitä tulee just sellaista kun haluaa ja sitten ei oo kallista..

    • Muka kansainvälistä

      Missään oikeasti fiksussa ravintolassa ei ole jäteastiat keskellä ravintolasalia. Mäkkärissä on.
      Kas kun ei kompostiakin.

      Ihmiset syö pokkana jäteastioiden vieressä ja ovat mielestään kai kansainvälisiä ja trendikkäitä.

      Voin kertoa,että missään suomalaisessa ravintolassa ennen Mäkkärin tuloa ei moista pidetty hienona tai tavoittelemisen arvoisena.

      Suomalaist on vaan typeriä,että jäteastioiden keskellä syöminen on hienoa kun halutaan olla niin wanna-be-amerikkalaisia.

      McDonalds on kansainvälinen "perheravintola".
      Se haluaa opettaa perheen pienimmät käymään ravintolassa jo lapsena,jotta he sitten tulisivat aikuisina taas lapsiensa kanssa ruokailemaan.

      Ihmettelen sitä,että miten nuoret pitävät niin hienona Mäkissä ruokailemista.

    • Krisse 25

      Mä kanssa ihmettelen tätä roskaruokailmiötä. Onko ihmiset todella niin uusavuttomia tai jotain, etteivät osaa enää itse kokata, vaan aina mennään Mäkkiin tai Heselle?? Mullakin on 5,5 vuotta ollut Hese ikkunani alapuolella paikassa, jossa asun, mutta olisinko tänä aikana käynyt siellä vajaan 10 kertaa...?

      Mieluumin itse ostan muutenkin hampurilaiseni silloin harvoin, kun niitä ylipäänsä syön jostain "vanhan ajan" grilliltä, sillä noi ketjujen eväät on täysin persoonattomia, varsinkin Mäkin. 99-prosenttisesti kuitenkin syön tavallista ruokaa ja ylipainoakaan ei sitten ole...

      Tässä jo kauhulla odottelen sitä aikaa, kun muksu alkaa vaatimaan Hese-ruokaa... (Hän on vielä mun mahassa...)Mitäs sitten sanotaan? Onko nykyiaikana enää edes mahdollista hillitä sitä muksujen epäterveellistä ruokailua, liikakiloja ja huonoa terveyttä, kun kaikkien pitää päästä Heseen tai Mäkkiin, kun kaveritkin pääsee?? Itse ainakin yritän toukan opettaa kotiruualle ja sitten juurikin oikeissa ravintoloissa käymään.

      Just sanoin miehelle, kun laivalla oltiin viikonvaihteessa A la Cartessa syömässä, että kuinkas täällä onkaan niin hyvin käyttäytyviä lapsia, että ovat ihan erilaisia, kuin ne Hesellä kirkuvat tenavat, joiden vanhemmilla ei ole mitään tapoja, niin ei sitten tenavillakaan tietty. Lasten kasvatushan lähtee AINA vanhemmista.

      • Möhköfantti

        Ihmettelit onko nykyään mahdollista pitää tenavat kurissa ja terveellisillä elämäntavoilla... Vastaus löytyy omasta tekstistäsi; vanhemmilla aina vastuu!! Nykyään ihmiset vain ovat olevinaan niin kiireisiä etteivät muka ehdi laittaa ruokaa eikä osata pitää minkäänlaista kuria lapsille!! Ei kai siinä kunnon ruokaa voi syödä kun 12-17 vuotiaat penskat hilluvat päivät pitkät kaupungilla vailla järkevää tekemistä... Polttavat tupakkaa ja syövät karkkia ja pikaruokia ja juovat limpparia. Saa siinä sitten ihmetellä miten nykyajan penskat ovat ylipainoisia ja muutenkin terveydeltään huonommassa kunnossa kuin ennen. Vanhempien kannattaisi käydä katsomassa vähän mitä ne omat kullannuput siellä kaupungilla touhuilevat niin voisivat vähän herätä... Mutta ei ne varmaan ehdi tai ei sitten muuten vaan viitsi!!!


      • Krisse 25
        Möhköfantti kirjoitti:

        Ihmettelit onko nykyään mahdollista pitää tenavat kurissa ja terveellisillä elämäntavoilla... Vastaus löytyy omasta tekstistäsi; vanhemmilla aina vastuu!! Nykyään ihmiset vain ovat olevinaan niin kiireisiä etteivät muka ehdi laittaa ruokaa eikä osata pitää minkäänlaista kuria lapsille!! Ei kai siinä kunnon ruokaa voi syödä kun 12-17 vuotiaat penskat hilluvat päivät pitkät kaupungilla vailla järkevää tekemistä... Polttavat tupakkaa ja syövät karkkia ja pikaruokia ja juovat limpparia. Saa siinä sitten ihmetellä miten nykyajan penskat ovat ylipainoisia ja muutenkin terveydeltään huonommassa kunnossa kuin ennen. Vanhempien kannattaisi käydä katsomassa vähän mitä ne omat kullannuput siellä kaupungilla touhuilevat niin voisivat vähän herätä... Mutta ei ne varmaan ehdi tai ei sitten muuten vaan viitsi!!!

        Niin, kasvatuksesta se lähtee ja viitseliäisyydestä. Mutta sitä mä just mietinkin, että kun "kaveritkin pääsee", niin miten siihen sit sanot, että "niin, mut sä et pääse!" Kyllä mä aion muksun kasvattaakin "vanhanaikaisella" tavalla, niinkuin mutkin kasvatettiin. Eli ruoka oli kotona, kaikkea maistettiin ainakin ja jos ei sapuska kelvannut, niin nälässäkin sai tietty olla. Kyllä muuten kelpasi!

        Sitä mä vaan en ymmärrä, että eikö vanhemmat ole yhtään huolissaan ylipainoisista tenavistaan, jotka pelaa pleikkarilla kaikki yöt, nukkuu 2-3 tuntia, lihoo entisestään, ei liiku yhtään ja hampaat on täynnä reikiä ja muksut on sairaana tämän tästä?? Vanhempien vastuullahan se vielä ainakin ihan muksuilla on. Paha se on mennä sanomaan enää 18 -vuotiaalle, että "teepä näin", mutta nuorempana ne tavat opitaankin. Kyllä mä itsekin teininä tykkäsin hampurilaisista ja kävin grilillä liikaakin. (Mäkkiä ja Heseä ei sillon vielä ollut meidän lähikaupungissa.) Mutta kuinka ollakaan nyt yli kakskymppisenä on taas nakkikeitto ja ruispuolukkapuuro suosiossa, eli ne vanhat kotona opitut ruokailutottumukset ei ole mihinkään unohtuneet! Mutta jos jo pienestä pitäen viedään sinne rasvankäryiseen "ravintolaan" (mulle kyllä ravintola tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin kälyistä hampurilaisbaaria Prisman yhteydessä), niin ei kai ne tenavat opi koskaan, mitä on oikea ruoka ja miltä se maistuu. Sinänsä ei ole pahasta käydä vaikka kerran kuussa syömässä grilliruokaakin, mutta se saa kyllä riittää.


      • Tiedotus
        Krisse 25 kirjoitti:

        Niin, kasvatuksesta se lähtee ja viitseliäisyydestä. Mutta sitä mä just mietinkin, että kun "kaveritkin pääsee", niin miten siihen sit sanot, että "niin, mut sä et pääse!" Kyllä mä aion muksun kasvattaakin "vanhanaikaisella" tavalla, niinkuin mutkin kasvatettiin. Eli ruoka oli kotona, kaikkea maistettiin ainakin ja jos ei sapuska kelvannut, niin nälässäkin sai tietty olla. Kyllä muuten kelpasi!

        Sitä mä vaan en ymmärrä, että eikö vanhemmat ole yhtään huolissaan ylipainoisista tenavistaan, jotka pelaa pleikkarilla kaikki yöt, nukkuu 2-3 tuntia, lihoo entisestään, ei liiku yhtään ja hampaat on täynnä reikiä ja muksut on sairaana tämän tästä?? Vanhempien vastuullahan se vielä ainakin ihan muksuilla on. Paha se on mennä sanomaan enää 18 -vuotiaalle, että "teepä näin", mutta nuorempana ne tavat opitaankin. Kyllä mä itsekin teininä tykkäsin hampurilaisista ja kävin grilillä liikaakin. (Mäkkiä ja Heseä ei sillon vielä ollut meidän lähikaupungissa.) Mutta kuinka ollakaan nyt yli kakskymppisenä on taas nakkikeitto ja ruispuolukkapuuro suosiossa, eli ne vanhat kotona opitut ruokailutottumukset ei ole mihinkään unohtuneet! Mutta jos jo pienestä pitäen viedään sinne rasvankäryiseen "ravintolaan" (mulle kyllä ravintola tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin kälyistä hampurilaisbaaria Prisman yhteydessä), niin ei kai ne tenavat opi koskaan, mitä on oikea ruoka ja miltä se maistuu. Sinänsä ei ole pahasta käydä vaikka kerran kuussa syömässä grilliruokaakin, mutta se saa kyllä riittää.

        Haluan tiedottaa!


      • Möhköfantti
        Krisse 25 kirjoitti:

        Niin, kasvatuksesta se lähtee ja viitseliäisyydestä. Mutta sitä mä just mietinkin, että kun "kaveritkin pääsee", niin miten siihen sit sanot, että "niin, mut sä et pääse!" Kyllä mä aion muksun kasvattaakin "vanhanaikaisella" tavalla, niinkuin mutkin kasvatettiin. Eli ruoka oli kotona, kaikkea maistettiin ainakin ja jos ei sapuska kelvannut, niin nälässäkin sai tietty olla. Kyllä muuten kelpasi!

        Sitä mä vaan en ymmärrä, että eikö vanhemmat ole yhtään huolissaan ylipainoisista tenavistaan, jotka pelaa pleikkarilla kaikki yöt, nukkuu 2-3 tuntia, lihoo entisestään, ei liiku yhtään ja hampaat on täynnä reikiä ja muksut on sairaana tämän tästä?? Vanhempien vastuullahan se vielä ainakin ihan muksuilla on. Paha se on mennä sanomaan enää 18 -vuotiaalle, että "teepä näin", mutta nuorempana ne tavat opitaankin. Kyllä mä itsekin teininä tykkäsin hampurilaisista ja kävin grilillä liikaakin. (Mäkkiä ja Heseä ei sillon vielä ollut meidän lähikaupungissa.) Mutta kuinka ollakaan nyt yli kakskymppisenä on taas nakkikeitto ja ruispuolukkapuuro suosiossa, eli ne vanhat kotona opitut ruokailutottumukset ei ole mihinkään unohtuneet! Mutta jos jo pienestä pitäen viedään sinne rasvankäryiseen "ravintolaan" (mulle kyllä ravintola tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin kälyistä hampurilaisbaaria Prisman yhteydessä), niin ei kai ne tenavat opi koskaan, mitä on oikea ruoka ja miltä se maistuu. Sinänsä ei ole pahasta käydä vaikka kerran kuussa syömässä grilliruokaakin, mutta se saa kyllä riittää.

        Mutta jos vanhemmat kommunikoisivat keskenään niin he havaitsisivat että lähes joka perheessä on samat ongelmat ja kaikki penskat käyttävät sitä samaa "mut kun kaikki kaverit pääsee" -taktiikkaa!! Vanhemman rooli on vaikea ja useimmiten täytyy olla vähän "tyhmä" ja "epäreilu" mutta elämä on. Kuten sanoit on vanhempien velvollisuus huolehtia lapsistaan ja asettaa rajat. Kyllä se lapsikin sitten lopulta huomaa kun aikuistuu, että oikeassa se äiti oli, vaikka kuinka väärältä se silloin joskus tuntui!!


    • vastustaa

      onko jotain järkee poistaa kaikkea mäkkäreitä yms.? kaikki saa elää niinkuin itse haluaa ja jotkut haluaa käydä joskus syömässä mäkkärissä yms. onko se väärin ettei kokoajan syö terveellistä ruokaa? lapsille ei siksi sitä anneta esim. joksikin palkaksi koska useimmat lapset eivät pidä siitä just ruuasta mikä on terveellistä...heidän mielestä on kiva käydä herkutteleen esim. mäkkärissä...!!!!!minä ainakin pidän sellaisista ruuista...ja EN ole mikään läskikasa vaikka en ole syönyt terveellisesti juuri ollenkaan..!!!

    • heräis

      herää

    • tyhjää_puhetta

      Jos laitat hampurilaisen kotona- se on terveellistä.
      Jos syöt saman pikaruokapaikassa -se on epäterveellistä.
      Ja ihan samat raaka-aineet molemmissa: sämpylä, pihvi, juusto /ananasrengas/kanamuna.

      Se on ihan saissea ettäkö ois jotenkin epäterveellisempää syödä se mäkkärillä, ei sinne ole piilotettu mitään rasvapommia.

      Itse en voi sietää kaupan valmiita jauhelihapihvejä- yäk pahempaa ei ole olemassakaan. Purilaispaikasta saa hyvän pihvin, ja vaikka sipulirenkaita ja yleensä
      siinä on myös salaattia mukana.

      Ranut on rasvaisempia kun uunissa laitetut, vaan aika monella on kotonaan myös rasvakeitin. Kotona voita vedetään leivän päälle niin että jää hampaan jäljet ja lätkitään kaikki kinkut, juustot, maksamakkarat ja yksi viipale kurkkua. Ja sitte se on terveellistä. Kotona tehtyyn salaatiin tursotetaan kastiketta purkista kaksin käsin irvistellen. Ja otetaan santsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe