Missä kunnon vilja!

Minealaiva

Mäh Suomessa ei ole kunnon viljaa!
On nimetth niinku Täysjyväleipä mutta ei se mitään täysjyvää ole leivätkään.
Olen yrittänyt löytää Noh marketeista sellaista tuotetta missä ei ole käytetty myrkkyjä ja on puhdasta.

Erikoiskauppojen tuotteista en tiedä mitään.. epäilyttää Nämä uudenajan merkkituotteet kuten urtekram ja reilukauppa.

Miksi nyt tähän olen keskittynyt huomioni on että on jokin mineraalipuutos ja tarvin kunnon ravintoa. Toiseksi sain aikanani afrikkalaista ohraa jota ei ole saanut Suomesta.. elovenan kokonaisetohrasuurimot nyt matkii eniten. Varmaan joku etninen paikka tai onko kenelläkään pienemmällä paikkakunnalla tullut silmään jokin hyvä? Kiitos paljon

2

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppelionparas

En tiedä mistä päin Suomea olet, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla esim. Ullan Paakarin tuotteet ovat hyviä varsinkin Ullan ruis-leipä toimii hyvin meillä perinteisen torstaakin hernarin kera aivan mainiosti eli Pirkan kasvisluomuhernaria ruisleivän kera ja vähän makoisaa ustia pintaan Koffin kevyt-oluella alassaatettuna - maistuis varmaan sullekin.

Ja jälkkärikse perinteinen pannukaakka eli 1:1 yks desi maitoo, yks desi vehnäjauhoo ja vähän suolaa, yks muna ja sekoittaen, pari tuntia jääkaapissa tekeytyen, uuni 225 asteeseen, uuninkestävä pannu liedelle, voi sulattaen, voin vähän ruskistuen taikina pannulle ja pannu uuniin noin 15-20 minsaa kunnes kypsä ja kauniin ruskea, lautaselle, vähän hyvää hilloa oheen ja vanilja-jäätelöä ja nauttien hyvän makean maitokahvin kera - voiko parempaa enää toivoa.

• tzot

...ihan turha vuodatus jossei ole peräti Trolli..

edellä olevaa kommentaattoria kompaten, en tiedä mistä päin olet, mutta meilä pikkukylän kahden kilpailevan kaupoissa on lähialueiden leipomien leipiä ja niiltä kyllä löytyy kotomaan viljasa tehtyjä kuitupitoisia leipiä ja sämpylöitä..

Jos on tyytymätöm tarjontaan voi leipoa itse alooituksesta ensimääiseen pelliliseen uunista menee 1½ tuntia sämpylöitä tehdessä ruisleivän kanssa seuraavalle äivälle vähintään..

ongelma on vain jauhopussin valinnassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      68
      3208
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1851
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1740
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1259
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1048
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      99
      992
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      875
    10. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      869
    Aihe