"Kristitty iloitsee Taivaassa muiden joutumista helvettiin"

lähimmäisenrakkauttako

Tuomas Akvinolainen sanoi, että Kristityt nauttivat Taivaassa sitäkin enemmän, kun tietävät, että muut joutuivat helvettiin.

153

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuhan.valehtelevat

      Tuomas Akvinolainen puhui paskaa. Jos taivaassa olisi joku käynyt, hän pystyisi kertomaan luotettavasti ja totuudenmukaisesti asioista. Nythän uskovaisten jutut perustuvat silkkaan luuloon. Ei niissä ole mitään perää. Kunhan valehtelevat aikansa kuluksi. Viihdyttävät siten itseään.

      • 777777

        Mutta mitäs mikäli asiat onkin niin, että uskovaiset eivät valehtelekkaan ja puhuvat totta. Ensinnäkin se tiedetään, että kuoleman jälkeistä elämää on. Silloin Tuomas on oikeassa taivaasta, se on sit eri asia, kuka sinne pääsee. Kukaan ihminen ei ole synnitön, siksi kannattaa uskoa Jeesukseen, vaikka elämä olisikin vaikeampaa.


      • jupitero

        "Ensinnäkin se tiedetään, että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei todellakaan tiedetä. Tietoisuutemme on fyysisten aivojemme tuottama ominaisuus, johon erilaiset sairaudet taikka aineet (huumeet, alkoholi) vaikuttavat. Kun aivomme kuolevat, ei ole miitään syytä olettaa että tietoisuutemme jotenkin maagisesti jatkaisi. Tällainen ajattelu on varsin lapsellista ja typerää.

        "siksi kannattaa uskoa Jeesukseen"

        Jeesus on mielikuvitusolento. Mielikuvitusolentoihin uskominen ei ole koskaan hyödyllistä.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Mutta mitäs mikäli asiat onkin niin, että uskovaiset eivät valehtelekkaan ja puhuvat totta. Ensinnäkin se tiedetään, että kuoleman jälkeistä elämää on. Silloin Tuomas on oikeassa taivaasta, se on sit eri asia, kuka sinne pääsee. Kukaan ihminen ei ole synnitön, siksi kannattaa uskoa Jeesukseen, vaikka elämä olisikin vaikeampaa.

        Sulla ei ole muuta näyttöä kuin typerät väitteesi. Itse olen havainnut, että kaikki kuolleet hihhulit ovat todellakin kuolleet, vaikka kuinka ovat mielikuvitusjessensä pyllyä nuolleet.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Ensinnäkin se tiedetään, että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei todellakaan tiedetä. Tietoisuutemme on fyysisten aivojemme tuottama ominaisuus, johon erilaiset sairaudet taikka aineet (huumeet, alkoholi) vaikuttavat. Kun aivomme kuolevat, ei ole miitään syytä olettaa että tietoisuutemme jotenkin maagisesti jatkaisi. Tällainen ajattelu on varsin lapsellista ja typerää.

        "siksi kannattaa uskoa Jeesukseen"

        Jeesus on mielikuvitusolento. Mielikuvitusolentoihin uskominen ei ole koskaan hyödyllistä.

        Toisilla on todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä ja toiset pitävät vaan loruna, mutta onneksi en ole sijassanne ja tiedän tarkalleen mistä kirjoitan. Jeesukseen uskominen on teidän ongelmanne, eikä minun, siksi te saatte pitää häntä minä vaan.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        Sulla ei ole muuta näyttöä kuin typerät väitteesi. Itse olen havainnut, että kaikki kuolleet hihhulit ovat todellakin kuolleet, vaikka kuinka ovat mielikuvitusjessensä pyllyä nuolleet.

        Niin lihallisesti ihminen kuolee, mutta henkisesti onkin sit eri asia, koska Jumala on henki. Jokainen ihminen sen näkee mihinkä se liha jää, mutta henki on sit eri juttu.


      • jupitero

        "Toisilla on todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä"

        Ei teillä mitään todisteita ole. Vain luuloja ja vanhan myyttikokoelman satuja.

        "Jeesukseen uskominen on teidän ongelmanne"

        Sinulla se ongelma näyttää olevan, siksi olet ateismi palstalla julistamassa :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Toisilla on todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä"

        Ei teillä mitään todisteita ole. Vain luuloja ja vanhan myyttikokoelman satuja.

        "Jeesukseen uskominen on teidän ongelmanne"

        Sinulla se ongelma näyttää olevan, siksi olet ateismi palstalla julistamassa :)

        Mistä sinä tiedät toisten todisteista et mitään, teidän pitää elää oma elämänne ja uskokaa sit mihin tieteeseen taikka mihin vaan. Ihmiset itse sössii omassa elämässään asiat, ja se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on, tietäähän teidän tieteennekin asioita ja te hyväksytte ne, kun taas minä en usko läheskään kaikkiin niihin asioihin. Se teidän tietonne ei koske kuin maanpäällistä elämää, eikä sillä mennä ja päästä mihinkään.


      • 777777 kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät toisten todisteista et mitään, teidän pitää elää oma elämänne ja uskokaa sit mihin tieteeseen taikka mihin vaan. Ihmiset itse sössii omassa elämässään asiat, ja se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on, tietäähän teidän tieteennekin asioita ja te hyväksytte ne, kun taas minä en usko läheskään kaikkiin niihin asioihin. Se teidän tietonne ei koske kuin maanpäällistä elämää, eikä sillä mennä ja päästä mihinkään.

        Kukaan oikeasti kuollut ei ole tullut kertomaan yhtikäs mitään "nykyisestä" elämänmenostaan.

        Täten ei ole olemassa ainuttakaan todistetta kuolemanjälkeisistä hypoteettisista olosuhteisista.


      • 777777
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kukaan oikeasti kuollut ei ole tullut kertomaan yhtikäs mitään "nykyisestä" elämänmenostaan.

        Täten ei ole olemassa ainuttakaan todistetta kuolemanjälkeisistä hypoteettisista olosuhteisista.

        Sinulla ei ole todisteita, ateisteilla voi olla muutenkin vaikea saada tietoa, kun ette usko jumaliin, ettekä tuonpuoleiseen. Mutta minulla on todisteet, asiat ovat myöskin paljon siintä kiinni, onko perheessä ollut uskovaisia.


      • 777777 kirjoitti:

        Sinulla ei ole todisteita, ateisteilla voi olla muutenkin vaikea saada tietoa, kun ette usko jumaliin, ettekä tuonpuoleiseen. Mutta minulla on todisteet, asiat ovat myöskin paljon siintä kiinni, onko perheessä ollut uskovaisia.

        On se vaan epäoikeuden mukaista kun sinne taivaaseen mennään ruumisvaunuilla.


      • 777777
        epikuros kirjoitti:

        On se vaan epäoikeuden mukaista kun sinne taivaaseen mennään ruumisvaunuilla.

        Läheinen Ihminen joka on ollut kuolleena 15v ilmestyi henkenä minulle, ei siellä kuopassa ole kuin liha, eli johto päätös on tälläinen, mikäli ihminen olisi henkisesti kuollut, ei se ilmestyisi mitenkään.


      • jupitero

        "ja se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei tiedetä. Tämä on täysin perusteeton uskomus ja kaiken nykyisen tiedon vastainen.

        "Tietäähän teidän tieteennekin asioita ja te hyväksytte ne"

        Tieteen esittämät väitteet todellisuudesta perustuvat havaintoihin ja niistä rakennettuihin malleihin. Meillä on perusteltu ja rationaalinen syy uskoa.


      • exdoctor
        777777 kirjoitti:

        Läheinen Ihminen joka on ollut kuolleena 15v ilmestyi henkenä minulle, ei siellä kuopassa ole kuin liha, eli johto päätös on tälläinen, mikäli ihminen olisi henkisesti kuollut, ei se ilmestyisi mitenkään.

        Kyllä nyt lääkitystäsi on lisättävä. Jos sinulla on ollut sama annostus jo 15v, niin nyt kipin kapin kirmailet lääkärisi luokse, joka kaksinkertaistaa lääkityksesi ajantasalle. Toivottavasti hallusinaatiosi tästä lääkityksesi päivittämisestä johtuen häviävät.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "ja se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei tiedetä. Tämä on täysin perusteeton uskomus ja kaiken nykyisen tiedon vastainen.

        "Tietäähän teidän tieteennekin asioita ja te hyväksytte ne"

        Tieteen esittämät väitteet todellisuudesta perustuvat havaintoihin ja niistä rakennettuihin malleihin. Meillä on perusteltu ja rationaalinen syy uskoa.

        "Tämä on perusteeton uskomus ja kaiken nykyisen tiedon vastainen" luuletko todellakin, että tiede tulee koskaan saamaan mitään kunnollista tietoa Jumalasta, ei tule, koska se on kirjoitettu, että tiede käy turhaksi ihmisen pelastautumisen suhteen. Maapallo on tuomittu tuhoon, lihalla ei pääse mihinkään, ei jää kuin henki, hengellinen ruumis ja sielu. Henki tulee palamaan sen luokse joka on tän maapallon ja elämän luonut, eli Jumala.


      • räyhräyh1

        Taas yksi loistava esimerkki, miten tolloja uskikset ovat. Sinäkin voit päästä ateismin edistämisessä samalle tasolle kuin Mark5. Kunhan vaan jatkat tuota. Voit alkaa jopa saada minulta virtuaalisia rapsutuksia korvan takaa, ihan kuin vinttikoirani Mark.


      • 777777
        exdoctor kirjoitti:

        Kyllä nyt lääkitystäsi on lisättävä. Jos sinulla on ollut sama annostus jo 15v, niin nyt kipin kapin kirmailet lääkärisi luokse, joka kaksinkertaistaa lääkityksesi ajantasalle. Toivottavasti hallusinaatiosi tästä lääkityksesi päivittämisestä johtuen häviävät.

        Katsos kun ei ole mitään lääkitystä käytössä, kaikille ihmisille Jumala ei salli todistuksia, siihen täytyy tulla valituksi.


      • 777777
        räyhräyh1 kirjoitti:

        Taas yksi loistava esimerkki, miten tolloja uskikset ovat. Sinäkin voit päästä ateismin edistämisessä samalle tasolle kuin Mark5. Kunhan vaan jatkat tuota. Voit alkaa jopa saada minulta virtuaalisia rapsutuksia korvan takaa, ihan kuin vinttikoirani Mark.

        Mitä sinä siinä tollottelet, muuta kuin käyt odottelemaan, veikkaan että ennenkuin poistut täältä, mikäli et poistu oman käden kautta, mielesi muuttuu.


      • jupitero

        "tiede tulee koskaan saamaan mitään kunnollista tietoa Jumalasta"

        Ei tietenkään koska jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

        "että tiede käy turhaksi ihmisen pelastautumisen suhteen"

        Ei meidän tarvitse pelastautua yhtään miltää. Kaikkein vähiten siltä sinun mielikuvitusjumalasi rangaistukselta.

        "Henki tulee palamaan sen luokse joka on tän maapallon ja elämän luonut, eli Jumala"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Mitään sielua taikka henkeä ei myöskään ole olemassa.


      • 777777 kirjoitti:

        Läheinen Ihminen joka on ollut kuolleena 15v ilmestyi henkenä minulle, ei siellä kuopassa ole kuin liha, eli johto päätös on tälläinen, mikäli ihminen olisi henkisesti kuollut, ei se ilmestyisi mitenkään.

        Etkai vaan ole syönyt tai juonut jotain sopimatonta?


      • Eikiitosjeesus
        777777 kirjoitti:

        Niin lihallisesti ihminen kuolee, mutta henkisesti onkin sit eri asia, koska Jumala on henki. Jokainen ihminen sen näkee mihinkä se liha jää, mutta henki on sit eri juttu.

        Juu. Aivot toimii minuuttikaupalla varsinaisen kuoleman jälkeen ja silloin hapenpuute tekee temppujaan, enkeli-ilmestyksiä jne.
        Eipä kannata noiden minuuttien vuoksi elämäänsä uhrata.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "tiede tulee koskaan saamaan mitään kunnollista tietoa Jumalasta"

        Ei tietenkään koska jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

        "että tiede käy turhaksi ihmisen pelastautumisen suhteen"

        Ei meidän tarvitse pelastautua yhtään miltää. Kaikkein vähiten siltä sinun mielikuvitusjumalasi rangaistukselta.

        "Henki tulee palamaan sen luokse joka on tän maapallon ja elämän luonut, eli Jumala"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Mitään sielua taikka henkeä ei myöskään ole olemassa.

        Niinkuin olen sanonut tiede ei tule saamaan kuin maanpäällisesti selvää, mutta sekin on aivan turhaa. atesteilla kerta on tie valmiina, teidän pitää kulkea sitä tietä sitten vieköön se sit mihin vaan, vaikka tyhjyyteen. Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin ja tulet huomaamaan senkin, ennenkuin poistut täältä, mutta sit on turha enää asioita muutella, koska se on liian myöhäistä. Hengellinen elämä on olemassa samoin Jumala on henki. Maanpäällinen ja lihallinen sielu on olemassa ja se on verikoe. Jumala tunnistaa omansa, sen takia jumalaton ei tunne Jumalaa, koska he eivät tiedä mikä Jumala on ja he eivät ole kokeneet Jumalan armoa ja rakkautta.


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Niinkuin olen sanonut tiede ei tule saamaan kuin maanpäällisesti selvää, mutta sekin on aivan turhaa. atesteilla kerta on tie valmiina, teidän pitää kulkea sitä tietä sitten vieköön se sit mihin vaan, vaikka tyhjyyteen. Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin ja tulet huomaamaan senkin, ennenkuin poistut täältä, mutta sit on turha enää asioita muutella, koska se on liian myöhäistä. Hengellinen elämä on olemassa samoin Jumala on henki. Maanpäällinen ja lihallinen sielu on olemassa ja se on verikoe. Jumala tunnistaa omansa, sen takia jumalaton ei tunne Jumalaa, koska he eivät tiedä mikä Jumala on ja he eivät ole kokeneet Jumalan armoa ja rakkautta.

        Miksi juuri sinun jumalasi on olemassa? Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa että palvot väärää jumalaa ja joudut samaan paikkaan jonne olet tuomitsemassa ateistit?

        Ja eikös tuo tuomitseminen ollut tuon sinun satujumalasi tehtävä, joten juuri onnistuit saamaan seisomapaikan ikuisiin grillibileisiin ;)


      • 777777
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Juu. Aivot toimii minuuttikaupalla varsinaisen kuoleman jälkeen ja silloin hapenpuute tekee temppujaan, enkeli-ilmestyksiä jne.
        Eipä kannata noiden minuuttien vuoksi elämäänsä uhrata.

        Etkö tiedä, että Jumala on valo.


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Miksi juuri sinun jumalasi on olemassa? Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa että palvot väärää jumalaa ja joudut samaan paikkaan jonne olet tuomitsemassa ateistit?

        Ja eikös tuo tuomitseminen ollut tuon sinun satujumalasi tehtävä, joten juuri onnistuit saamaan seisomapaikan ikuisiin grillibileisiin ;)

        Minä tiedän sen, että se on oikea Jumala, tiedän myöskin kuka minun luonani kävi henkenä. Siksi minun ei tarvitse arpoa mitään, enkä minä ole tuomitsemassa ketään, koska se ei minulle kuulu, mutta minä voi ihmisiä varoitella, koska Jumala on olemassa. Olen rukoillut ihmisten puolesta ja olen saanut myöskin vastauksia.


      • jupitero

        "Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin"

        Ei vaan toisinpäin. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

        "samoin Jumala on henki"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, kuten ne hengetkin.

        "Jumala tunnistaa omansa"

        Tottakai palvomasi mielikuvitusjumala sinut tunnistaa ja pelastaa. Ei yksikään teisti sellaista jumalaa palvo joka ei häntä itseään pelasta :)


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Minä tiedän sen, että se on oikea Jumala, tiedän myöskin kuka minun luonani kävi henkenä. Siksi minun ei tarvitse arpoa mitään, enkä minä ole tuomitsemassa ketään, koska se ei minulle kuulu, mutta minä voi ihmisiä varoitella, koska Jumala on olemassa. Olen rukoillut ihmisten puolesta ja olen saanut myöskin vastauksia.

        Mutta juurihan sanoit ettei esimerkiksi tiede voi havaita jumalaa, joten ei ne sinun aistisikaan voi sitä silloin havaita.

        "Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin ja tulet huomaamaan senkin, ennenkuin poistut täältä, mutta sit on turha enää asioita muutella, koska se on liian myöhäistä."

        Ja tätäkö et pidä tuomitsemisena?

        Eli menitkö nyt valehtelemaan jumalastasi jälleen kerran. Ehdit jo toisen kerran varaamaan paikan grillibileisiin, nyt voit myös tuoda kaverisi ;D


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin"

        Ei vaan toisinpäin. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

        "samoin Jumala on henki"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, kuten ne hengetkin.

        "Jumala tunnistaa omansa"

        Tottakai palvomasi mielikuvitusjumala sinut tunnistaa ja pelastaa. Ei yksikään teisti sellaista jumalaa palvo joka ei häntä itseään pelasta :)

        No silloin mennään elämässä eteenpäin ja sinulla on omat eväät ja minulla omat. Tiedätkö kuinka paha virhe se olisi, että valehtelisin täällä ihmisille? Te sen sijaan sanotte, että ette usko Jumalaan, että sitä ei ole olemassa, vaikka sitä ei teillä olisikaan, se kuitenkin on olemassa, eli valehtelette koko ajan.


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Mutta juurihan sanoit ettei esimerkiksi tiede voi havaita jumalaa, joten ei ne sinun aistisikaan voi sitä silloin havaita.

        "Jumala on olemassa ja se on luonut kaiken sinutkin ja tulet huomaamaan senkin, ennenkuin poistut täältä, mutta sit on turha enää asioita muutella, koska se on liian myöhäistä."

        Ja tätäkö et pidä tuomitsemisena?

        Eli menitkö nyt valehtelemaan jumalastasi jälleen kerran. Ehdit jo toisen kerran varaamaan paikan grillibileisiin, nyt voit myös tuoda kaverisi ;D

        Voinhan havaita esimerkiksi rukouksissani, ja muutenkin elämässäni huolenpitona ja rakkautena, varjeluksena, mutta joka ei tiedä sitä että sen on Jumalasta lähtöisin se ei tiedä sitä. ateistikin väittää että osaa rakastaa, mutta ette tiedä, mistä se rakkaus on alunperin lähtöisin. En pidä tuomitsemisena, koska niin käy monelle, sen takia ihmiset käyttävät aikaa kaikkeen muuhun turhuuteen. Tiedätkö minkä virheen tekisin mikäli valehtelisin asioissa, se olisi vasta paha virhe. Te sen sijaan väitätte ihmisille , että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka teillä ei sitä olisikaan, toisilla on olemassa.


      • 777777 kirjoitti:

        Voinhan havaita esimerkiksi rukouksissani, ja muutenkin elämässäni huolenpitona ja rakkautena, varjeluksena, mutta joka ei tiedä sitä että sen on Jumalasta lähtöisin se ei tiedä sitä. ateistikin väittää että osaa rakastaa, mutta ette tiedä, mistä se rakkaus on alunperin lähtöisin. En pidä tuomitsemisena, koska niin käy monelle, sen takia ihmiset käyttävät aikaa kaikkeen muuhun turhuuteen. Tiedätkö minkä virheen tekisin mikäli valehtelisin asioissa, se olisi vasta paha virhe. Te sen sijaan väitätte ihmisille , että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka teillä ei sitä olisikaan, toisilla on olemassa.

        Läpikäymässäsi aivopesussa sinut on ehdollistettu ajattelemaan että kaikki hyvä mitä tunnet ja koet elämässä johtuu jumalastasi. Kaikki heimojumaluudetkin koetaan näin. Suuri sateenhenki toi meille vihdoin sateen.


      • 777777
        Kaktuaari kirjoitti:

        Läpikäymässäsi aivopesussa sinut on ehdollistettu ajattelemaan että kaikki hyvä mitä tunnet ja koet elämässä johtuu jumalastasi. Kaikki heimojumaluudetkin koetaan näin. Suuri sateenhenki toi meille vihdoin sateen.

        Minkään näköisestä aivopesusta ei ole kyse, vaan kaikki on tapahtunut täysissä järjissä, eikä missään heimoissa, vaan elämän koulu.


      • jupitero

        "Tiedätkö kuinka paha virhe se olisi, että valehtelisin täällä ihmisille?"

        Tiedän, sillä oman elämäsihän sinä näitä olemattomia olentoja palvoessa tuhlaat. Minua tämä ei sinänsä kosketa mitenkään.

        "että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka teillä ei sitä olisikaan, toisilla on olemassa"

        Nämä teidän teistien jumalaolennot ovat olemassa mielikuvituksen tasolla mutta todellisuudessa niitä ei ole olemassa.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Tiedätkö kuinka paha virhe se olisi, että valehtelisin täällä ihmisille?"

        Tiedän, sillä oman elämäsihän sinä näitä olemattomia olentoja palvoessa tuhlaat. Minua tämä ei sinänsä kosketa mitenkään.

        "että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka teillä ei sitä olisikaan, toisilla on olemassa"

        Nämä teidän teistien jumalaolennot ovat olemassa mielikuvituksen tasolla mutta todellisuudessa niitä ei ole olemassa.

        Minä en sillä sitä tarkoita, että oman elämäni tuhlaan, vaan tarkoitan sillä, että johtaisin ihmisiä harhaan, niinkuin ateistit tekee. Se myös liikuttaa sinua siinä suhteessa, että johdat ihmisiä harhaan, koska Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on olemassa, Jumalan ainoa poika, meidän herramme.


      • jupitero

        "vaan tarkoitan sillä, että johtaisin ihmisiä harhaan, niinkuin ateistit tekee"

        Johdat korkeintaan itseäsi harhaan. Ketään muuta et näillä mielikuvitusjumalillasi vakuuta.

        "Se myös liikuttaa sinua siinä suhteessa, että johdat ihmisiä harhaan"

        Muistutukseksi että se olet sinä joka olet ateismipalstalla julistamassa "totuuksiasi". Minä en näihin mielikuvitusolentoihin kuten jumalat ja jeesus usko. Muut saavat uskoa mitä tahtovat, ei se minulta pois ole, jos sinä elämäsi näihin satuihin tuhlaat :)


      • Kalju_Pitkätukka
        777777 kirjoitti:

        Läheinen Ihminen joka on ollut kuolleena 15v ilmestyi henkenä minulle, ei siellä kuopassa ole kuin liha, eli johto päätös on tälläinen, mikäli ihminen olisi henkisesti kuollut, ei se ilmestyisi mitenkään.

        Raamatun mukaan kuolleet ovat kuolleita, eivätkä mistään mitään tiedä.

        UT:n mukaan sitte viimeisenä päivänä Jeesus tulee herättelemään tuomiolle.

        Siispä väitteesi yhteydestä vainajiin on Raamatun vastaista.

        Tosin Raamattu on hieman ristiriitainen, muurama kohta löytyy yhteydestä vainajiin, mutta ei koskaan positiivisessa mielessä.

        Henkilö, joka ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen tai jossa puhuu tietäjä- tai vainajahenki, pitää VT:n mukaan tappaa.

        Todellakin, kaikki todisteet kertovat vahvasti sen puolesta, että henki, sielu, tietoisuus on elävien ja toimivien aivojen ominaisuus.

        Kun aivot kuolevat, se on adjö sitten.


      • 777777 kirjoitti:

        Mutta mitäs mikäli asiat onkin niin, että uskovaiset eivät valehtelekkaan ja puhuvat totta. Ensinnäkin se tiedetään, että kuoleman jälkeistä elämää on. Silloin Tuomas on oikeassa taivaasta, se on sit eri asia, kuka sinne pääsee. Kukaan ihminen ei ole synnitön, siksi kannattaa uskoa Jeesukseen, vaikka elämä olisikin vaikeampaa.

        Sen todennäköisyys on 0% että ihminen kuoltuaan joutuu jonnekin sellaiseen paikkaan josta nimenomaa kristityt uskottelevat joutuvansa/pääsevänsä.
        Ei ole näkynyt isoäitiänikään joka uskotteli meille että tulee sieltä jostakin "pilven päältä" kuoltuaan meitä katsomaan ja kertomaan millaista kuoleman jälkeen on?! Liekö isoäitini joutunut sitten sinne "väärälle puolelle", eikä uskonut tarpeeksi noihin "kristinuskon valheisiin"!? Siitäkin varmasti kerrotaan jotakin raamatussa kun tarpeeksi uskottelee tai valehtelee ihmisille omista joutumisista/pääsemisistä, joten varokaa kristityt jotka uskottelette pääsevänne "pilven päälle" kattelemaan muita niin voitte joutuakin sitten "väärälle puolelle", kuten isoäitinikin todennäköisesti joutui!? :D


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Voinhan havaita esimerkiksi rukouksissani, ja muutenkin elämässäni huolenpitona ja rakkautena, varjeluksena, mutta joka ei tiedä sitä että sen on Jumalasta lähtöisin se ei tiedä sitä. ateistikin väittää että osaa rakastaa, mutta ette tiedä, mistä se rakkaus on alunperin lähtöisin. En pidä tuomitsemisena, koska niin käy monelle, sen takia ihmiset käyttävät aikaa kaikkeen muuhun turhuuteen. Tiedätkö minkä virheen tekisin mikäli valehtelisin asioissa, se olisi vasta paha virhe. Te sen sijaan väitätte ihmisille , että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka teillä ei sitä olisikaan, toisilla on olemassa.

        Eli sittenhän tieteellä pitäisi olla mahdollisuus havaita jumala. Eli voiko sitä jumalaa nyt havaita vai ei? Olet nyt tehnyt kaksi ristiriitaista väitettä, etkä ole edes yrittänyt selventää tätä ristiriitaasi.

        "En pidä tuomitsemisena"; eihän tässä ole kyse siitä minä sinä sitä pidät, vaan minä sinun jumalasi pitää. Minusta tuo näyttää kovastikkin tuomitsemiselta, joten jumalasi voi olla yhtä hyvin samaa mieltä. Vai väitätkö että tiedät jumalasi ajatukset tässä asiassa?


      • 777777
        Kalju_Pitkätukka kirjoitti:

        Raamatun mukaan kuolleet ovat kuolleita, eivätkä mistään mitään tiedä.

        UT:n mukaan sitte viimeisenä päivänä Jeesus tulee herättelemään tuomiolle.

        Siispä väitteesi yhteydestä vainajiin on Raamatun vastaista.

        Tosin Raamattu on hieman ristiriitainen, muurama kohta löytyy yhteydestä vainajiin, mutta ei koskaan positiivisessa mielessä.

        Henkilö, joka ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen tai jossa puhuu tietäjä- tai vainajahenki, pitää VT:n mukaan tappaa.

        Todellakin, kaikki todisteet kertovat vahvasti sen puolesta, että henki, sielu, tietoisuus on elävien ja toimivien aivojen ominaisuus.

        Kun aivot kuolevat, se on adjö sitten.

        Jumala on ihmiseen hengen alunperin laittanut, ei se henki siihen ihmiseen jää, kun se kuopataan. Se on totta, että Jeesus tulee viimeisenä päivänä herättämään. Koska se oli minun oma isäni, joka kävi luonani ja oman isäni minä tunnen. Ihmisellä on henki ja sielu.


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Eli sittenhän tieteellä pitäisi olla mahdollisuus havaita jumala. Eli voiko sitä jumalaa nyt havaita vai ei? Olet nyt tehnyt kaksi ristiriitaista väitettä, etkä ole edes yrittänyt selventää tätä ristiriitaasi.

        "En pidä tuomitsemisena"; eihän tässä ole kyse siitä minä sinä sitä pidät, vaan minä sinun jumalasi pitää. Minusta tuo näyttää kovastikkin tuomitsemiselta, joten jumalasi voi olla yhtä hyvin samaa mieltä. Vai väitätkö että tiedät jumalasi ajatukset tässä asiassa?

        Ottakaa itse selville, saako Jumalasta selvää vai ei, onhan teillä se tiede. Minä en tuomitse ketään, koska se ei minulle kuulu, en ole mikään tuomari, en ole Jumala, mutta ei ihmisten harhaan johtaminenkaan ole oikein.


      • 777777
        Kalju_Pitkätukka kirjoitti:

        Raamatun mukaan kuolleet ovat kuolleita, eivätkä mistään mitään tiedä.

        UT:n mukaan sitte viimeisenä päivänä Jeesus tulee herättelemään tuomiolle.

        Siispä väitteesi yhteydestä vainajiin on Raamatun vastaista.

        Tosin Raamattu on hieman ristiriitainen, muurama kohta löytyy yhteydestä vainajiin, mutta ei koskaan positiivisessa mielessä.

        Henkilö, joka ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen tai jossa puhuu tietäjä- tai vainajahenki, pitää VT:n mukaan tappaa.

        Todellakin, kaikki todisteet kertovat vahvasti sen puolesta, että henki, sielu, tietoisuus on elävien ja toimivien aivojen ominaisuus.

        Kun aivot kuolevat, se on adjö sitten.

        Evankeliumi Johanneksen mukaan. Alussa oli sana. Sana oli Jumalan luona, ja sana oli Jumala. Jo alussa sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa. Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. Ei hän itse ollut tuo valo vaan valon todistaja hän oli. Todellinen valo joka, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut häntä. Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille jotka ottivat hänet vastaan hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille jotka uskoivat häneen. he eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Eli olen valon todistaja ja olen ollut yhteydessä Jumalaan. Sinun mielestäsi minut pitäisi tappaa.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Niin lihallisesti ihminen kuolee, mutta henkisesti onkin sit eri asia, koska Jumala on henki. Jokainen ihminen sen näkee mihinkä se liha jää, mutta henki on sit eri juttu.

        "Niin lihallisesti ihminen kuolee, mutta henkisesti onkin sit eri asia..."

        Kuoltuasi olet toden totta läpikotaisin kuollut, ihan vain muiden uskovaisten kuolleitten tapaan. Nyt tuo totuus iski sinua ikävästi lapaan ja sait siitä ansaitusti pataan.

        "koska Jumala on henki"

        Ei koskaan. Jumala on mielikuvituspotaskaa. Sinäkin saat siitä joka päivä ehdottoman todistuksen jumalasi olemattomuuden ansiosta.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "Niin lihallisesti ihminen kuolee, mutta henkisesti onkin sit eri asia..."

        Kuoltuasi olet toden totta läpikotaisin kuollut, ihan vain muiden uskovaisten kuolleitten tapaan. Nyt tuo totuus iski sinua ikävästi lapaan ja sait siitä ansaitusti pataan.

        "koska Jumala on henki"

        Ei koskaan. Jumala on mielikuvituspotaskaa. Sinäkin saat siitä joka päivä ehdottoman todistuksen jumalasi olemattomuuden ansiosta.

        No sinä elä siinä uskossa, että ihminen on läpikuollut, lähdettyään maanpäältä. Minä elän taas Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan ainoaan poikaan uskovana, elän niinkuin Jumala minulle suo, turvaan Jeesukseen Kristukseen. Näin helppoa on ratkaista ongemat, ateistien ja uskovien välillä, sama koskee muitakin erimielisyyksiä.


      • 777777 kirjoitti:

        No sinä elä siinä uskossa, että ihminen on läpikuollut, lähdettyään maanpäältä. Minä elän taas Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan ainoaan poikaan uskovana, elän niinkuin Jumala minulle suo, turvaan Jeesukseen Kristukseen. Näin helppoa on ratkaista ongemat, ateistien ja uskovien välillä, sama koskee muitakin erimielisyyksiä.

        Kuolema ei ole uskon asia. Kuollut ihminen on kuollut ja pysyy kuolleena. Tämä on biologinen tosiasia. Tämän ikävän tosiasian väistämiseksi on keksitty jumala, Jeesus, ikuinen sielu, ikuinen elämä. Ymmärrän että näihin uskominen tuo merkitystä ja lohtua elämään, mutta ne ovat valheita.


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Ottakaa itse selville, saako Jumalasta selvää vai ei, onhan teillä se tiede. Minä en tuomitse ketään, koska se ei minulle kuulu, en ole mikään tuomari, en ole Jumala, mutta ei ihmisten harhaan johtaminenkaan ole oikein.

        Tiedehän on jo selvittänyt ettei jumalia ole olemassa jotka mitenkään vaikuttaisivat tähän todellisuuteen. Mutta kysymys onkin nyt miksi valehtelet tästä asiasta. Eikös sinun jumalalle valehtelu ole syntiä myös?

        Mutta kun olet jo tuominnut tässäkin ketjussa ihmisiä helvettiin. Eli olet ottanut jumalasi paikan. Turha enään yrittää selitellä, koska sinun jumalasihan pitäisi nähdä kaiken.


      • osolemio
        777777 kirjoitti:

        Etkö tiedä, että Jumala on valo.

        AURINKOJUMALA


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Tiedehän on jo selvittänyt ettei jumalia ole olemassa jotka mitenkään vaikuttaisivat tähän todellisuuteen. Mutta kysymys onkin nyt miksi valehtelet tästä asiasta. Eikös sinun jumalalle valehtelu ole syntiä myös?

        Mutta kun olet jo tuominnut tässäkin ketjussa ihmisiä helvettiin. Eli olet ottanut jumalasi paikan. Turha enään yrittää selitellä, koska sinun jumalasihan pitäisi nähdä kaiken.

        Sanassa on sanottu, että tieto käy turhaksi, eli sehän on tiedettä. Eli tiede ei riitä, vaikka tietäisitte maailmassa kaiken. Totuudesta kun puhutaan, niin se ei ole tuomitsiminen ja sen saa aina sanoa. Jumala on olemassa, sille ette mahda mitään, vaikka kuinka kiemurtelette ja toisin väitätte.


      • 777777
        Kaktuaari kirjoitti:

        Kuolema ei ole uskon asia. Kuollut ihminen on kuollut ja pysyy kuolleena. Tämä on biologinen tosiasia. Tämän ikävän tosiasian väistämiseksi on keksitty jumala, Jeesus, ikuinen sielu, ikuinen elämä. Ymmärrän että näihin uskominen tuo merkitystä ja lohtua elämään, mutta ne ovat valheita.

        Sinulla saa olla oma mielipide, minulla oma. Totuus on kuitenkin se, että Jumala on olemassa ja se on henki ja Rakkaus.


      • jupitero

        "Jumala on olemassa, sille ette mahda mitään"

        Palvomasi mielikuvitusolento ei todelliseksi muutu vaikka miten tätä väitettä hokisit. Mutta mikäs siinä, saat sinä elämäsi tämän mielikuvitusolennon palvontaan tuhlata. Pidä hauskaa :)


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        No sinä elä siinä uskossa, että ihminen on läpikuollut, lähdettyään maanpäältä. Minä elän taas Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan ainoaan poikaan uskovana, elän niinkuin Jumala minulle suo, turvaan Jeesukseen Kristukseen. Näin helppoa on ratkaista ongemat, ateistien ja uskovien välillä, sama koskee muitakin erimielisyyksiä.

        "Minä elän taas Jeesuksessa Kristuksessa"

        Asiallisesti sinä "elät" harhoissasi. Se ei sinua pelasta kuolemalta.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Jumala on olemassa, sille ette mahda mitään"

        Palvomasi mielikuvitusolento ei todelliseksi muutu vaikka miten tätä väitettä hokisit. Mutta mikäs siinä, saat sinä elämäsi tämän mielikuvitusolennon palvontaan tuhlata. Pidä hauskaa :)

        Eikä se teillä muutu sen selvemmäksi, vaikka kuinka hoette satuolennoksi, päinvastoin vaikeammaksi vaan kaikki menee. Eikös ateistien mielestä pitänyt olla niin, että helvettiä, eikä jumalaa ole olemassa, siinäkin näkee kuinka valehtelette, kun sanotte että olen tuomitsemassa täällä ihmisiä helvettiin, silloinhan te tiedätte, että helvetti on olemassa.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "Minä elän taas Jeesuksessa Kristuksessa"

        Asiallisesti sinä "elät" harhoissasi. Se ei sinua pelasta kuolemalta.

        Mielummin Jeesuksessa Kristuksessa, kuin maailman valheessa ja orjana.


      • jupitero

        "vaikka kuinka hoette satuolennoksi, päinvastoin vaikeammaksi vaan kaikki menee"

        Paremminhan asiat menevät kun usko näihin satuolentoihin vähenee. Järjetön usko johtaa aina järjettömiin tekoihin.

        "kun sanotte että olen tuomitsemassa täällä ihmisiä helvettiin, silloinhan te tiedätte, että helvetti on olemassa"

        Helvetti on tottakai mielikuvituspaikka. Sinulle se sensijaan on todellinen paikka ja koska olet sinne ihmisiä lähettämässä ja palvot olentoa joka sellaiseen paikkaan ihmisiä tuomitsee, kertoo se paljon sinusta. Kertoo paljon tästä kristinuskon jumalasta, joka ei muuta ratkaisua tässä sadussa keksinyt kuin helvetin :) Edelleenkin ihmettelen miten näin lapselliseen tarinaan voi kukaan uskoa? Taikka palvoa näin typerää jumalaa?


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "vaikka kuinka hoette satuolennoksi, päinvastoin vaikeammaksi vaan kaikki menee"

        Paremminhan asiat menevät kun usko näihin satuolentoihin vähenee. Järjetön usko johtaa aina järjettömiin tekoihin.

        "kun sanotte että olen tuomitsemassa täällä ihmisiä helvettiin, silloinhan te tiedätte, että helvetti on olemassa"

        Helvetti on tottakai mielikuvituspaikka. Sinulle se sensijaan on todellinen paikka ja koska olet sinne ihmisiä lähettämässä ja palvot olentoa joka sellaiseen paikkaan ihmisiä tuomitsee, kertoo se paljon sinusta. Kertoo paljon tästä kristinuskon jumalasta, joka ei muuta ratkaisua tässä sadussa keksinyt kuin helvetin :) Edelleenkin ihmettelen miten näin lapselliseen tarinaan voi kukaan uskoa? Taikka palvoa näin typerää jumalaa?

        Suomen näkökulmasta katsottuna, uskonnosta luopuminen on vasta alussa, sit nähdään se todellisuus kun kaikki, on jaettu kahtia. "Järetön usko johtaa järjettömiin tekoihin." Riippuu uskonnosta ja kaikki ketkä tulevat uskoon ovat ekana olleet jumalattomia. Jeesukseen Kristukseen uskovan pitää tehdä elämässään parannus, eli varas, ei voi olla enään varas."helvetti on mielikuvituspaikka" No ehkä sinut pitäisi viedä keskelle sotaa, taikka nälänhätää, niin vois mielesi muuttua. jumalattomathan ne ihmisiä ovat viemässä helvettiin, Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Jumala kun on olemassa, niin sinä voit henkilökohtaisesti mennä kertomaan hänelle kuinka hän on keksinyt kaiken esim. helvetin, mikäli saat siihen mahdollisuuden, mitä sinä minulle siintä höpötät. "Edelleenkin ihmettelen miten näin lapselliseen tarinaan voi kukaan uskoa" Sellainen joka on elämässään käynyt vaikeuksia läpi ja selvinnyt niistä, tietää myöskin sen, että Jumala on olemassa, ei sellainen tiedäkkään elämästä mitään, joka on kultalusikka suussa syntynyt ja saanut kaiken valmiiksi, etkö tiedä, että rikkaat on onnensa saaneet. "Taikka palvoa näin typerää Jumalaa" No senkin voit kertoa Jumalalle itse, mikäli saat siihen mahdollisuuden. Jumala on kuitenkin olemassa.


      • jupitero

        "Suomen näkökulmasta katsottuna, uskonnosta luopuminen on vasta alussa"

        Kirkon oman tutkimuksen mukaan jumalaan uskoi vain pieni osa kirkon varsinaisista jäsenistä. Ruotsin kuningashan aikoinaan totesi miten uppiniskaista kansaa Suomalaiset ovat kun tätä lähi-idän tuontiuskontoa tänne pukkasi. Jos et ole huomannut niin kirkot ovat tyhjiä, normaali suomalainen ei käy kuin niissä harvoissa kirkollisissa riiteissä.

        "jumalattomathan ne ihmisiä ovat viemässä helvettiin"

        Helvetti, kuten taivas, sielu, jumala, jeesus, enkelit jne ovat mielikuvituksen tuotetta. Ei kukaan oikeasti ole minnekkään taivaaseen taikka helvettiin menossa. Paitsi tietysti siellä sinun mielikuvitusmaailmassasi.

        "Jumala on kuitenkin olemassa"

        Edelleenkin pelkkä mielikuvitusolento. Ja jos kristinuskon jumalan tapaan niin kehotan häntä hakeutumaan psykiatrin puoleen sillä ei ole normaalia vetää itkupotkuraivareita omenan syömisestä. Niin ja huomattaisin hänelle että miehen suunnitellussa taisi sattua pieni lapsus kun tuli ne nännit lisättyä :)


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Sanassa on sanottu, että tieto käy turhaksi, eli sehän on tiedettä. Eli tiede ei riitä, vaikka tietäisitte maailmassa kaiken. Totuudesta kun puhutaan, niin se ei ole tuomitsiminen ja sen saa aina sanoa. Jumala on olemassa, sille ette mahda mitään, vaikka kuinka kiemurtelette ja toisin väitätte.

        Ei ole. Ilmankos olet valehtelemassa koko ajan, kun et näytä tietävän asioista joista puhut. Ja tämän takia puhuit itsesi pussiin ja nyt yrität vältellä puhumasta tästä sinun valehtelusta.

        Mistä tiedät että olet puhumassa totuutta? Aika ylimielinen näytät olevan muita kohtaan, kun tuosta noin lauot "totuuksia" heistä. Et näytä itse huomaavan sitä, mutta kovasti olet ottamassa jumalasi paikkaa ja tehtäviä. No itsesi mukaan; helvetissä nähdään ;)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Suomen näkökulmasta katsottuna, uskonnosta luopuminen on vasta alussa"

        Kirkon oman tutkimuksen mukaan jumalaan uskoi vain pieni osa kirkon varsinaisista jäsenistä. Ruotsin kuningashan aikoinaan totesi miten uppiniskaista kansaa Suomalaiset ovat kun tätä lähi-idän tuontiuskontoa tänne pukkasi. Jos et ole huomannut niin kirkot ovat tyhjiä, normaali suomalainen ei käy kuin niissä harvoissa kirkollisissa riiteissä.

        "jumalattomathan ne ihmisiä ovat viemässä helvettiin"

        Helvetti, kuten taivas, sielu, jumala, jeesus, enkelit jne ovat mielikuvituksen tuotetta. Ei kukaan oikeasti ole minnekkään taivaaseen taikka helvettiin menossa. Paitsi tietysti siellä sinun mielikuvitusmaailmassasi.

        "Jumala on kuitenkin olemassa"

        Edelleenkin pelkkä mielikuvitusolento. Ja jos kristinuskon jumalan tapaan niin kehotan häntä hakeutumaan psykiatrin puoleen sillä ei ole normaalia vetää itkupotkuraivareita omenan syömisestä. Niin ja huomattaisin hänelle että miehen suunnitellussa taisi sattua pieni lapsus kun tuli ne nännit lisättyä :)

        Etkö tiedä sitä, että mies kun menee naimisiin naisen kanssa, ne tulee yhdeksi lihaksi, eli ne eivät ole enään kaksi, vaan yksi. Kirkossa käymisestä sen verran, että moni katsoo myöskin kirkon tv:stä tai netistä.Itse käyn kirkossa silloin, kun tunnen siihen tarpeen, eli en käy joka viikko tai kuukausi. Aina kirkoissa on käynyt vanhempi väki enempi. Mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa, kun kirkot maallistuvat ja vaikka ateistitkin huomaisivat, että uskovaiset ovat oikeassa, niin se voi olla liian myöhäistä, eli jos ei ole aitoja pappeja eikä totuutta. Minusta tuntuu, että kun kaupoissa liikkuu enempi, siellä niitä itkupotkuraivareita saa jumalattomat ja tehän olette innokkaita myöskin ajelemaan rekkojen keulaan tahallaan, siksi teille pitäisi rakentaa betoniseinät teitte varteen. Vaikka alkuräjähdyskin olisi käynyt ja evoluutiokin, ne on kaikki on saanut Jumala aikaan, eli jumalattomalle ei jää mitään.


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ei ole. Ilmankos olet valehtelemassa koko ajan, kun et näytä tietävän asioista joista puhut. Ja tämän takia puhuit itsesi pussiin ja nyt yrität vältellä puhumasta tästä sinun valehtelusta.

        Mistä tiedät että olet puhumassa totuutta? Aika ylimielinen näytät olevan muita kohtaan, kun tuosta noin lauot "totuuksia" heistä. Et näytä itse huomaavan sitä, mutta kovasti olet ottamassa jumalasi paikkaa ja tehtäviä. No itsesi mukaan; helvetissä nähdään ;)

        Jumala on olemassa ja Raamatusta kun katsotaan se on totuus, eli mikäli teen virheitä niin minun oma sydämmeni käy minua syyttämään, silloin teen vääryyttä, eli mikäli puhun totta, se ei syytä. Sit vielä sen verran, mikäli teen virheitä elämässäni, tietämättäni, tahtomattani, minulla on puolustaja ja se on Jeesus Kristus. Minä en sinusta tiedä, mutta uskon Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan ja sitä kautta pelastumiseen.


      • jupitero

        "Etkö tiedä sitä, että mies kun menee naimisiin naisen kanssa, ne tulee yhdeksi lihaksi, eli ne eivät ole enään kaksi, vaan yksi"

        Ei kyllä edelleen on olemassa kaksi eri ihmistä. Ei ole yhtä lihaa vaan kaksi lihaa.

        "että moni katsoo myöskin kirkon tv:stä tai netistä"

        Ei katso. Tämäkin on tutkittu asia.

        "Mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa"

        Jumalat ovat syntynet ihmisten toimesta.

        "ja tehän olette innokkaita myöskin ajelemaan rekkojen keulaan tahallaan, siksi teille pitäisi rakentaa betoniseinät teitte varteen"

        Kukaan ei ole vielä ajanut rekalla väkijoukkoon motiivinaan se että jumalaa ei ole olemassa. Ei kyllä tämä järjetön tappaminen on lähtöisin juurikin siitä oletetusta oman mielikuvitusjumalan tahdosta. Ja tätä en ihmettele yhtään sillä järjetön usko johtaa aina järjettömiin tekoihin.

        "ne on kaikki on saanut Jumala aikaan"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja eivätkä ne ole saaneet yhtään mitään aikaan. Valitan :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Etkö tiedä sitä, että mies kun menee naimisiin naisen kanssa, ne tulee yhdeksi lihaksi, eli ne eivät ole enään kaksi, vaan yksi"

        Ei kyllä edelleen on olemassa kaksi eri ihmistä. Ei ole yhtä lihaa vaan kaksi lihaa.

        "että moni katsoo myöskin kirkon tv:stä tai netistä"

        Ei katso. Tämäkin on tutkittu asia.

        "Mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa"

        Jumalat ovat syntynet ihmisten toimesta.

        "ja tehän olette innokkaita myöskin ajelemaan rekkojen keulaan tahallaan, siksi teille pitäisi rakentaa betoniseinät teitte varteen"

        Kukaan ei ole vielä ajanut rekalla väkijoukkoon motiivinaan se että jumalaa ei ole olemassa. Ei kyllä tämä järjetön tappaminen on lähtöisin juurikin siitä oletetusta oman mielikuvitusjumalan tahdosta. Ja tätä en ihmettele yhtään sillä järjetön usko johtaa aina järjettömiin tekoihin.

        "ne on kaikki on saanut Jumala aikaan"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja eivätkä ne ole saaneet yhtään mitään aikaan. Valitan :)

        Aidossa rakkaudessa, kun mies ja nainen menee naimisiin, ne menee yhdeksi lihaksi, mutta maailma ja maailman mieliset rikkovat sen, aidon rakkauden. Tällä hetkellä olisi aivan oikein, että kirkko jakautuisi kahtia eli homot ja homopapit ja naispapit samaan. Perinteinen kirkko erille, aito miespappi, avioliitot miehen ja naisen väliset. Enkä ihmettele yhtään, vaikka kirkot eivät ihmisiä kiinnosta, koska sillä ei ole mitään väliä enää, mikäli sitä maallistetaan. Miksi sinä syytät Jumalaa ja Jeesusta kaikesta, syyttäisit islamin uskontoa. Et näytä tajuavan, että jokainen Jeesukseen uskova on ollut ensinnä jumalaton ennen uskoon tuloa. Sen takia en usko, että olet aidosti jumalaton, mikäli elät lain mukaan, koska sinun pitäisi elää lakia ja Jumalan sanaa vastaan, mikäli olet aidosti jumalaton. Vaikka sanot olevasi jumalaton, mutta ilman tekoja olet täysi piraatti, Jeesukseen uskominenkin on täysin mitätön ilman tekoja. Eipä Jeesukseen uskovatkaan aja ihmisjoukkoihin. Ennemmin jumalaton tappaa, kuin aidosti Jeesukseen uskova. Jumala on olemassa ja hän on kaiken luonut sinutkin, veikkaan että ennenkuin täältä poistut mielipiteesi muuttuu, mikäli et lähde omankäden kautta.


      • jupitero

        "Aidossa rakkaudessa, kun mies ja nainen menee naimisiin, ne menee yhdeksi lihaksi, mutta maailma ja maailman mieliset rikkovat sen, aidon rakkauden"

        Aidossa rakkaudessa? Et näköjään tiedä todellisesta elämästä yhtään mitään. Ei vielä kovinkaan monta vuosikymmentä sitten, Suomessakin mentiin naimisiin ihan muista syistä ja siitä liitosta ei voinut lähteä, vaikka tuli nyrkistä naamaan hellan edessä.

        "Tällä hetkellä olisi aivan oikein, että kirkko jakautuisi kahtia eli homot ja homopapit ja naispapit samaan"

        En ole sinänsä yllättynyt useimpien kristittyjen tavasta nostaa itsensä jalustalle ja väheksyä muita. Tätä kristityt konservatiivitkin tekevät keskenään. Katsos, useimman babtistin mukaan sinäkin poloinen olet luterilaisuuden harhauttama, saatanan asialla oleva arvoton roska ja toki menossa helvettiin :)

        "Miksi sinä syytät Jumalaa ja Jeesusta kaikesta, syyttäisit islamin uskontoa"

        En minä mielikuvitusolentoja mistään syytä :) Kaikki uskonnot, Islam mukaan lukien ovat ihmisten keksimää hölynpölyä, joista ei ole ollut ihmiskunnalla muuta kuin haittaa.

        "Jumala on olemassa ja hän on kaiken luonut sinutkin, veikkaan että ennenkuin täältä poistut mielipiteesi muuttuu, mikäli et lähde omankäden kautta."

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Minä taasen veikkaan että sinä et tästä mielikuvitusmaailmasta tule ikinä pääsemään eroon ja käytät loputkin elämäsi tähän taikauskoon. Et tosin tule tätä koskaan tajuamaan koska kun kuolet, ei tietouttasi ole yksinkertaisesti enää olemassa.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Mielummin Jeesuksessa Kristuksessa, kuin maailman valheessa ja orjana.

        " Mielummin Jeesuksessa Kristuksessa, kuin maailman valheessa ja orjana."

        Juuri tuon takia "elät" valheessa, kerta Jeesus on lasten satua, siintä se johtuu.


      • Ei.luotu.eikirj
        777777 kirjoitti:

        Jumala on olemassa ja Raamatusta kun katsotaan se on totuus, eli mikäli teen virheitä niin minun oma sydämmeni käy minua syyttämään, silloin teen vääryyttä, eli mikäli puhun totta, se ei syytä. Sit vielä sen verran, mikäli teen virheitä elämässäni, tietämättäni, tahtomattani, minulla on puolustaja ja se on Jeesus Kristus. Minä en sinusta tiedä, mutta uskon Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan ja sitä kautta pelastumiseen.

        Eli toisin sanoen on aivan sama kuinka paljon valehtelet ja tuomitset ihmisiä, jumalasi armahtaa sinut näistä synneistä. Eli on aivan sama miten elää koko elämänsä, kunhan pyytää anteeksi tekojaan ennen viimeistä henkäystä ja taivas kutsuu :D

        Oletko oikeasti noin sokea, etkä näe miten olet tekemässä? Näytät olevan kovin varma siitä että miten jumalasi tekee ja ajattelee. Minusta tämä näyttää ihan siltä että olet muokannut jumalasi juuri sellaiseksi miksi sen haluat.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        " Mielummin Jeesuksessa Kristuksessa, kuin maailman valheessa ja orjana."

        Juuri tuon takia "elät" valheessa, kerta Jeesus on lasten satua, siintä se johtuu.

        No sekin tullaan näkemään, kuka on oikeassa ja kuka ei, se on näin yksinkertaista.


      • 777777
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Eli toisin sanoen on aivan sama kuinka paljon valehtelet ja tuomitset ihmisiä, jumalasi armahtaa sinut näistä synneistä. Eli on aivan sama miten elää koko elämänsä, kunhan pyytää anteeksi tekojaan ennen viimeistä henkäystä ja taivas kutsuu :D

        Oletko oikeasti noin sokea, etkä näe miten olet tekemässä? Näytät olevan kovin varma siitä että miten jumalasi tekee ja ajattelee. Minusta tämä näyttää ihan siltä että olet muokannut jumalasi juuri sellaiseksi miksi sen haluat.

        En minä ole muokannut mitään, vaan ihmiset itse tekevät ja muokkaavat asioita ja totuutta. En tule hyväksymään samaasukupuolta olevien liittoja, enkä heitä siunaavia pappeja, samoin on eutanasia, naispappeus, siintä vaan näkee sen, että kuinka alas ihminen voikaan vajota sokeuksissaan. Minun ei ole pakko hyväksyä, enkä hyväksy. Koska Jumala on olemassa, samoin on kuoleman jälkeinen elämä, silloin mikäli hyväksyisin teidän Jumalan sanan vastaiset asiat, silloin sortuisin itse samaan, mutta sitä virhettä, minä en tee. jumalaton ei tule minun päätäni kääntämään, Jumala kääntää mikäli kääntää.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Aidossa rakkaudessa, kun mies ja nainen menee naimisiin, ne menee yhdeksi lihaksi, mutta maailma ja maailman mieliset rikkovat sen, aidon rakkauden"

        Aidossa rakkaudessa? Et näköjään tiedä todellisesta elämästä yhtään mitään. Ei vielä kovinkaan monta vuosikymmentä sitten, Suomessakin mentiin naimisiin ihan muista syistä ja siitä liitosta ei voinut lähteä, vaikka tuli nyrkistä naamaan hellan edessä.

        "Tällä hetkellä olisi aivan oikein, että kirkko jakautuisi kahtia eli homot ja homopapit ja naispapit samaan"

        En ole sinänsä yllättynyt useimpien kristittyjen tavasta nostaa itsensä jalustalle ja väheksyä muita. Tätä kristityt konservatiivitkin tekevät keskenään. Katsos, useimman babtistin mukaan sinäkin poloinen olet luterilaisuuden harhauttama, saatanan asialla oleva arvoton roska ja toki menossa helvettiin :)

        "Miksi sinä syytät Jumalaa ja Jeesusta kaikesta, syyttäisit islamin uskontoa"

        En minä mielikuvitusolentoja mistään syytä :) Kaikki uskonnot, Islam mukaan lukien ovat ihmisten keksimää hölynpölyä, joista ei ole ollut ihmiskunnalla muuta kuin haittaa.

        "Jumala on olemassa ja hän on kaiken luonut sinutkin, veikkaan että ennenkuin täältä poistut mielipiteesi muuttuu, mikäli et lähde omankäden kautta."

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Minä taasen veikkaan että sinä et tästä mielikuvitusmaailmasta tule ikinä pääsemään eroon ja käytät loputkin elämäsi tähän taikauskoon. Et tosin tule tätä koskaan tajuamaan koska kun kuolet, ei tietouttasi ole yksinkertaisesti enää olemassa.

        Aidossa rakkaudessa väkivaltaa ei ole, koska se kestää kaiken ja rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa, eli kaikki väkivalta on maailmasta, ei Jumalasta. Se on eri asia, mikäli asiat tapahtuu Jumalan tahdosta. Kirkoista sen verran, että olette valmiit tekemään asiat Jumalan sanan vastaisesti, silloin ajatte koko kansan samaan paskaan, mutta kun kirkko jaetaan kahtia, se ei onnistu. Niin minunkin mielestäni joutas kaikki muut uskonnot vessasta alas, paitsi Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme uskominen. Olkoon sinun mielestäsi taikauskoa Jeesukseen uskominen ja mellastakkaa ja pettäkää toisianne mielin määrin, mutta jokainen maksaa teoistansa. Joh, ilmestys 22: (12,13) Minä tulen pian, ja tuleessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekkin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.


      • jupitero

        "mikäli asiat tapahtuu Jumalan tahdosta"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja eikä tällaiseten olentojen tahdoilla ole mitään merkitystä.

        "Niin minunkin mielestäni joutas kaikki muut uskonnot vessasta alas, paitsi"

        Samaa sontaa se jeesuskin on. Mielikuvitukseen perustuvaa hölynpölyä, jonka saa vetää pöntöstä alas.

        "Minä tulen pian"

        Mitään jeesuksia ei tule pian eikä koskaan. Olisi mielenkiintoista tietää montako vuosikymmentä taikka sataa menee siihen että tämä jeesussatu painuu unholaan ja jää vain viiteeksi sen ajan ihmisten taikauskona.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        No sekin tullaan näkemään, kuka on oikeassa ja kuka ei, se on näin yksinkertaista.

        "No sekin tullaan näkemään, kuka on oikeassa ja kuka ei, se on näin yksinkertaista."

        Kuoltuasi et näe enää yksinkertaisesti etkä kaksinkertaisesti, vaikka olisit kuinka lapsellisen naiivi satusetä tahansa.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "mikäli asiat tapahtuu Jumalan tahdosta"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja eikä tällaiseten olentojen tahdoilla ole mitään merkitystä.

        "Niin minunkin mielestäni joutas kaikki muut uskonnot vessasta alas, paitsi"

        Samaa sontaa se jeesuskin on. Mielikuvitukseen perustuvaa hölynpölyä, jonka saa vetää pöntöstä alas.

        "Minä tulen pian"

        Mitään jeesuksia ei tule pian eikä koskaan. Olisi mielenkiintoista tietää montako vuosikymmentä taikka sataa menee siihen että tämä jeesussatu painuu unholaan ja jää vain viiteeksi sen ajan ihmisten taikauskona.

        Sinulla on omat mielipiteet, mutta mitäs jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa? Jos sana ateistin näkökulmasta. Sen takia minä en muuta kantaani, koska tiedän, että Jumala on olemassa ja Jeesuksen kautta saa häneen yhteyden.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "No sekin tullaan näkemään, kuka on oikeassa ja kuka ei, se on näin yksinkertaista."

        Kuoltuasi et näe enää yksinkertaisesti etkä kaksinkertaisesti, vaikka olisit kuinka lapsellisen naiivi satusetä tahansa.

        Ei muuta, kuin ateisti hyvä, sit odottelemaan, ennemmin tai myöhemmin tulet huomaamaan, että Jeesuskeen uskovat ovat oikeassa ja teidän rakas tiede, joutaa kaatsikalle.


      • jupitero

        "Sinulla on omat mielipiteet, mutta mitäs jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa?"

        Mitäs jos kaikkiin niihin muihin 500 000 eri jumalaan uskovat ovat oikeassa? Huomaatko miten vähän ajatelua uhraat aikaa sille ajatukselle että mitäs jos se Brahman onkin oikeasti olemassa ja miten olet suututtanut tätä olentoa koko elämäsi palvomalla epäjumala-jeesustasi? Ei meillä ole mitään syytä olettaa että sinä tai minkään muunkaan jumalan palvoja olisi oikeassa.

        "Sen takia minä en muuta kantaani, koska tiedän, että Jumala on olemassa"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ja ei sinun kantaasi tarvitse muuttaa, voit nimittäin käyttää elämäsi ihan niin monen jumalan palvontaan kuin haluat. Ei se edelleenkään meitä haittaa pätkän vertaa :) Pidä hauskaa palvontasi kanssa :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Sinulla on omat mielipiteet, mutta mitäs jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa?"

        Mitäs jos kaikkiin niihin muihin 500 000 eri jumalaan uskovat ovat oikeassa? Huomaatko miten vähän ajatelua uhraat aikaa sille ajatukselle että mitäs jos se Brahman onkin oikeasti olemassa ja miten olet suututtanut tätä olentoa koko elämäsi palvomalla epäjumala-jeesustasi? Ei meillä ole mitään syytä olettaa että sinä tai minkään muunkaan jumalan palvoja olisi oikeassa.

        "Sen takia minä en muuta kantaani, koska tiedän, että Jumala on olemassa"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ja ei sinun kantaasi tarvitse muuttaa, voit nimittäin käyttää elämäsi ihan niin monen jumalan palvontaan kuin haluat. Ei se edelleenkään meitä haittaa pätkän vertaa :) Pidä hauskaa palvontasi kanssa :)

        Eikös ateisteillakin ole tieto, aika tärkeä asia, niin on minullekkin, että kun on tietoa, Jumalan olemassa olosta. Samoin teidän tieteenne tietää maailmasta mitä täällä on, samoin minäkin tiedän Jumalasta mitenkä se pystyy ihmistä auttamaan ja sen tekoihin. Monia sairaita ihmisiä pystyisin auttamaan esim. tätä poliisia jota ammuttiin mahaan, siinäkin näkee kuinka Jumala kurittaa määrätyllä tavalla ihmistä.


      • jupitero

        "Eikös ateisteillakin ole tieto, aika tärkeä asia"

        Jokaisen etu on karsia kaikki väärät uskomukset pois, niistä kun ei ole koskaan mitään hyötyä mutta mahdollisesti niistä seuraa jotain haittaa. Esimerkiksi jos uskot että kärpässikeni on syötäväksi kelpaava tai että hopeavesi on tehokkaampi suoja lapselle kuin rokotteet.

        "että kun on tietoa, Jumalan olemassa olosta"

        Ja muilla testeillä on "tietoa" aivan muiden jumalien olemassaolosta. Mitään oikeaa tietoa teillä ei ole . Uskonne ei ole rationaalisesti perusteltavissa eikä kenelläkään ole mitään syytä uskoa teidän väitteitänne jumalista.

        "Monia sairaita ihmisiä pystyisin auttamaan esim. tätä poliisia jota ammuttiin"

        Jos jokin jumalaolento pystyisi vaikuttamaan todellisuuteen todistetusti esimerkiksi parantamalla sairaita niin me emme kävisi tätä keskustelua. Mutta kun ei pysty, esimerkiksi amerikassa tutkittiin miten rukoilu paranti sydänleikkaukseen menevien selviämistä hengissä ... ei vaikuttanut (ja kyseessä oli tämä sinun jeesus jumalasi)

        "Jumala kurittaa määrätyllä tavalla ihmistä"

        Saat jumalasi kuulostamaan kostonhaluiselta, narsistiselta ja lapselliselta. Ikuisella ja äärettömillä voimilla varustetulla jumalaolennolla ei olisi yhtään mitään syytä kurittaa ihmisiä. Sitä en ihmettele että jumalasi on käyttäytymiseltään ja motiiveiltaan ihmisen kaltainen sillä onhan hän ihmisten keksimä :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Eikös ateisteillakin ole tieto, aika tärkeä asia"

        Jokaisen etu on karsia kaikki väärät uskomukset pois, niistä kun ei ole koskaan mitään hyötyä mutta mahdollisesti niistä seuraa jotain haittaa. Esimerkiksi jos uskot että kärpässikeni on syötäväksi kelpaava tai että hopeavesi on tehokkaampi suoja lapselle kuin rokotteet.

        "että kun on tietoa, Jumalan olemassa olosta"

        Ja muilla testeillä on "tietoa" aivan muiden jumalien olemassaolosta. Mitään oikeaa tietoa teillä ei ole . Uskonne ei ole rationaalisesti perusteltavissa eikä kenelläkään ole mitään syytä uskoa teidän väitteitänne jumalista.

        "Monia sairaita ihmisiä pystyisin auttamaan esim. tätä poliisia jota ammuttiin"

        Jos jokin jumalaolento pystyisi vaikuttamaan todellisuuteen todistetusti esimerkiksi parantamalla sairaita niin me emme kävisi tätä keskustelua. Mutta kun ei pysty, esimerkiksi amerikassa tutkittiin miten rukoilu paranti sydänleikkaukseen menevien selviämistä hengissä ... ei vaikuttanut (ja kyseessä oli tämä sinun jeesus jumalasi)

        "Jumala kurittaa määrätyllä tavalla ihmistä"

        Saat jumalasi kuulostamaan kostonhaluiselta, narsistiselta ja lapselliselta. Ikuisella ja äärettömillä voimilla varustetulla jumalaolennolla ei olisi yhtään mitään syytä kurittaa ihmisiä. Sitä en ihmettele että jumalasi on käyttäytymiseltään ja motiiveiltaan ihmisen kaltainen sillä onhan hän ihmisten keksimä :)

        Ensinnäkin Jumalan olemassa olosta on tietoa ja etenkin Jeesukseen uskomisesta. Tiede on tutkinut Jumalan olemassa oloa, ihmisten rukoilusta, sekin riippuu kuka rukoilee ja miten mitä pyydetään,miten rukoilet, koska tieto käy turhaksi, silloin se ei tule koskaan saamaakaan asioista selvää ja vaikka se saisi selväksi jotakin se käy turhaksi. Jumala pystyy auttamaan ihmisiä ja välttämättä sairauksia ei edes olisi, mutta maailma ja tiede ovat sotkeneet ihmisten päät. Jumala kurittaa omiaan, jumalatonhan saa olla aivan rauhassa, koska teidän elämänne jää tähän maailmaan, iänkaikkiseen elämään ei mennä kuin baarin ovista sisään, sen takia jumalaton saa olla rauhassa, Jumalan kuritukselta. Teidän ajatusenne on, että te ette Jumalaa tarvitse mihinkään, mutta erehdytte.


      • jupitero

        "Ensinnäkin Jumalan olemassa olosta on tietoa"

        Minkään jumalaolennon olemassaolosta ei ole mitään todistusaineistoa. Kenelläkään ei ole mitään rationaalista ja perusteltua syytä uskoa että mitään jumalaolentoja on olemassa tai edes voisi olla olemassa.

        "sekin riippuu kuka rukoilee ja miten mitä pyydetään,miten rukoilet"

        Maalitolpat liikkuvat :) John Templeton Foundation tutki tätä rukoilun vaikutusta ja sieltä löytyvät sinuakin fundamentalistisimmat jeesuksen palvojat. Ketään ei tietenkään yllätä se että mielikuvitusjeesukselta avun rukoilu ei vaikuttanut mitenkään :)

        https://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html

        "maailma ja tiede ovat sotkeneet ihmisten päät"

        Ei vaan uskonnot ovat sotkeneet ihmisten päät. Esimerkiksi sinun pääsi, koet harhoja isästäsi ja käytät elämäsi mielikuvitusjumalan palvontaan.

        "Jumala kurittaa omiaan"

        Kiva kuulla ettei mielikuvitusjumalasi olekkaan minun kimpussani :) No pidä hauskaa sen jumalasi kurittelun kanssa :)

        "iänkaikkiseen elämään ei mennä kuin baarin ovista sisään"

        Sinä olet keksinyt ajatuksen ikuisesta elämästä ja sitten olet keksinyt jumalaolennon joka sen sinulle antaa ja sitten keksinyt ehdot joilla tämä jumalaolentosi toiveesi täyttää. Elät harhoissa.

        "Teidän ajatusenne on, että te ette Jumalaa tarvitse mihinkään, mutta erehdytte"

        Me emme teidän mielikuvitusjumalianne tarvitse mihinkään.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Ensinnäkin Jumalan olemassa olosta on tietoa"

        Minkään jumalaolennon olemassaolosta ei ole mitään todistusaineistoa. Kenelläkään ei ole mitään rationaalista ja perusteltua syytä uskoa että mitään jumalaolentoja on olemassa tai edes voisi olla olemassa.

        "sekin riippuu kuka rukoilee ja miten mitä pyydetään,miten rukoilet"

        Maalitolpat liikkuvat :) John Templeton Foundation tutki tätä rukoilun vaikutusta ja sieltä löytyvät sinuakin fundamentalistisimmat jeesuksen palvojat. Ketään ei tietenkään yllätä se että mielikuvitusjeesukselta avun rukoilu ei vaikuttanut mitenkään :)

        https://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html

        "maailma ja tiede ovat sotkeneet ihmisten päät"

        Ei vaan uskonnot ovat sotkeneet ihmisten päät. Esimerkiksi sinun pääsi, koet harhoja isästäsi ja käytät elämäsi mielikuvitusjumalan palvontaan.

        "Jumala kurittaa omiaan"

        Kiva kuulla ettei mielikuvitusjumalasi olekkaan minun kimpussani :) No pidä hauskaa sen jumalasi kurittelun kanssa :)

        "iänkaikkiseen elämään ei mennä kuin baarin ovista sisään"

        Sinä olet keksinyt ajatuksen ikuisesta elämästä ja sitten olet keksinyt jumalaolennon joka sen sinulle antaa ja sitten keksinyt ehdot joilla tämä jumalaolentosi toiveesi täyttää. Elät harhoissa.

        "Teidän ajatusenne on, että te ette Jumalaa tarvitse mihinkään, mutta erehdytte"

        Me emme teidän mielikuvitusjumalianne tarvitse mihinkään.

        Minkään näköisistä harhoista ei ole kyse, tunnen oman isäni, Jumalan teot tiedän mitä on käynyt.Iänkaikkinen elämä sitäkään ei olla keksitty, se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on. Mikäli todisteet koskisivat pelkästään minua, mutta kun niin ei ole, koska on muitakin ihmisiä.Silloin on selvä kun tunnustat, että ette tarvitse Jumalan apuja mihinkään, tapahtukoon sit ihan mitä vaan, jumalaton ei apuja tarvitse, epäilen että tämä ei koske kaikki jumalattomia. Eli silloin voimme laittaa ev. kirkot kahtia.


      • jupitero

        "Minkään näköisistä harhoista ei ole kyse"

        Jos näet näkyjä tai kuulet ääniä liittyen henkilöihin, jotka ovat jo kuolleet niin silloin kyseessä ovat harhat. Minkä tasoinen ongelma on kyseessä niin siihen saat varmasti vastauksen ammattilaisislta (terveyskeskuksesta saat lähetteen psykologille). Etenkin jos alat kuulemaa isältäsi ääniä, jokka hän kehoittaa sinua vahingoittamaan itseäsi tai muita niin ota välittömästi yhteyttä ammattiauttajiin.

        "jumalan teot tiedän mitä on käynyt"

        Yksinkään jumalaolento ei ole todistetusti tehnyt yhtään mitään. Eikä tietenkään tee koska jumalat ovat mielikuvitusolentoja.

        "se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei tiedetä. Tiedetään itseasiassa päinvastoin. Me tiedämme esimerkiksi että tietoisuus on fyysisten aivojen tuottama ominaisuus. Erilaiset kemikaalit taikka vammat vaikuttavat dramaattisesti henkilön minuuteen.

        "Eli silloin voimme laittaa ev. kirkot kahtia"

        Pistäkää vaikka kolmeen osaan tai neljään. Te kristitythän olette jo vuosisatoja kiistelleet siitä kuka on se oikea kristitty. Tärkeitä toki on että nämä kaikki uskonnot sekä jumalat saatetaan unholaan mahdollisimman nopeasti. Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita ratkaistavana kuin jonkun mielikuvitusjumalan kuvitteellinen tahto :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Minkään näköisistä harhoista ei ole kyse"

        Jos näet näkyjä tai kuulet ääniä liittyen henkilöihin, jotka ovat jo kuolleet niin silloin kyseessä ovat harhat. Minkä tasoinen ongelma on kyseessä niin siihen saat varmasti vastauksen ammattilaisislta (terveyskeskuksesta saat lähetteen psykologille). Etenkin jos alat kuulemaa isältäsi ääniä, jokka hän kehoittaa sinua vahingoittamaan itseäsi tai muita niin ota välittömästi yhteyttä ammattiauttajiin.

        "jumalan teot tiedän mitä on käynyt"

        Yksinkään jumalaolento ei ole todistetusti tehnyt yhtään mitään. Eikä tietenkään tee koska jumalat ovat mielikuvitusolentoja.

        "se tiedetään että kuoleman jälkeistä elämää on"

        Ei tiedetä. Tiedetään itseasiassa päinvastoin. Me tiedämme esimerkiksi että tietoisuus on fyysisten aivojen tuottama ominaisuus. Erilaiset kemikaalit taikka vammat vaikuttavat dramaattisesti henkilön minuuteen.

        "Eli silloin voimme laittaa ev. kirkot kahtia"

        Pistäkää vaikka kolmeen osaan tai neljään. Te kristitythän olette jo vuosisatoja kiistelleet siitä kuka on se oikea kristitty. Tärkeitä toki on että nämä kaikki uskonnot sekä jumalat saatetaan unholaan mahdollisimman nopeasti. Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita ratkaistavana kuin jonkun mielikuvitusjumalan kuvitteellinen tahto :)

        Maailman palvojat ja maailman mieltävät, ovat aina kieltäneet Jumalan ja pitävät luulosairaina Jumalaan uskovia, koska teillä ei ole todisteita ja tyhjästä on paha nyhjästä. Kuka rakastaa maailmaa ja pitää sitä arvossa ja rakastaa maailmaa, sellaisella ei ole korvien välissä kaikki kunnossa. Maailmassa kaikki hyvä tulee Jumalasta, kaikki pahuus tulee jumalattomasta, pahuutta ei tarvitse kenenkään etsiä, vaan sen näkee jokainen jopa jumalaton. Sen takia maailmakin on sellainen, kun jumalaton uskoo kaikkeen minkä se näkee, eli jumalattomuuden. Ensinnäkään en kuule mitään ääniä, eikä tarvitse kenellekkään tehdä pahaa. Semmoinen ihminen ei voi tietää kuoleman jälkeisestä elämästä mitään, mikä ei ole käynyt lähellä kuolemaa, toisilla on vastassa pimeys, toisilla valo. Eikä sellainen voi tietää Jumalasta eikä Jeesusksesta mitään, mikäli ei ole ollut elämässään vaikeuksia. Eikä jumalaton voi tietää aidosti jumalattoman elämästä mitään, mikäli ei ole aidosti elänyt jumalattoman elämää.


      • jupitero

        "koska teillä ei ole todisteita ja tyhjästä on paha nyhjästä"

        Teillä teisteillä ei todellakaan ole niitä todisteita näistä väitetyistä jumalaolennoista. Siksi teidän horinanne ohitetaan yhteisöissä joissa tiedon ja koulutuksen taso on korkea.

        "Maailmassa kaikki hyvä tulee Jumalasta"

        Mitään hyvää mielikuvitusjumalien palvonnasta ei ole vielä seurannut. Päinvastoin, te mielikuvitusjumalien palvovat olette maailman sivu tappaneet toisianne sekä meitä muita, perustellen tämän aina "jumalanne tahtona".

        "eikä Jeesusksesta mitään, mikäli ei ole ollut elämässään vaikeuksia"

        Se on totta että tragedia taikka aivopesu lapsena saa ihmisen uskomaan näihin mielikuvitusolentoihin. Otetaan esimerkiksi vaikka vanhempi, jonka lapsi kuolee onnettomuudessa. Jos tätä lapsen kuolemaa ei pysty hyväksymään, on yksi tapa kiertää asia alkamalla uskomaan siihen että tämä lapsi ei ole oikeasti kuollut taikka jos ei pysty hyväksymään sitä että oma lapsi jäi sattumalta rattijuopon auton alle, voi tähän keksiä itselleen selitykseksi jonkin jumalaolennon salaisen sunnitelman.

        Tämän takia uskonnot ja uskovaiset rientävät tragedian sattuessa ensimmäisenä haaskalle. Se on nimittäin yksi niistä hetkistä, jolloin henkilö on alentuneessa mielentilassa ja hänet voidaan ehkä aivopestä uskonnollisiin valheisiin.

        "Eikä jumalaton voi tietää aidosti jumalattoman elämästä mitään"

        Hömppäjumalistasi ja keksimistäsi jumalattomista ja jumalaisista emme todellakaan voi tietää mitään. Eikä meitä edes kiinnosta tietää. Jumalasi on ja pysyy satuolentona, valitan.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "koska teillä ei ole todisteita ja tyhjästä on paha nyhjästä"

        Teillä teisteillä ei todellakaan ole niitä todisteita näistä väitetyistä jumalaolennoista. Siksi teidän horinanne ohitetaan yhteisöissä joissa tiedon ja koulutuksen taso on korkea.

        "Maailmassa kaikki hyvä tulee Jumalasta"

        Mitään hyvää mielikuvitusjumalien palvonnasta ei ole vielä seurannut. Päinvastoin, te mielikuvitusjumalien palvovat olette maailman sivu tappaneet toisianne sekä meitä muita, perustellen tämän aina "jumalanne tahtona".

        "eikä Jeesusksesta mitään, mikäli ei ole ollut elämässään vaikeuksia"

        Se on totta että tragedia taikka aivopesu lapsena saa ihmisen uskomaan näihin mielikuvitusolentoihin. Otetaan esimerkiksi vaikka vanhempi, jonka lapsi kuolee onnettomuudessa. Jos tätä lapsen kuolemaa ei pysty hyväksymään, on yksi tapa kiertää asia alkamalla uskomaan siihen että tämä lapsi ei ole oikeasti kuollut taikka jos ei pysty hyväksymään sitä että oma lapsi jäi sattumalta rattijuopon auton alle, voi tähän keksiä itselleen selitykseksi jonkin jumalaolennon salaisen sunnitelman.

        Tämän takia uskonnot ja uskovaiset rientävät tragedian sattuessa ensimmäisenä haaskalle. Se on nimittäin yksi niistä hetkistä, jolloin henkilö on alentuneessa mielentilassa ja hänet voidaan ehkä aivopestä uskonnollisiin valheisiin.

        "Eikä jumalaton voi tietää aidosti jumalattoman elämästä mitään"

        Hömppäjumalistasi ja keksimistäsi jumalattomista ja jumalaisista emme todellakaan voi tietää mitään. Eikä meitä edes kiinnosta tietää. Jumalasi on ja pysyy satuolentona, valitan.

        Niin jumalattoman mielestä pysyy olemattomana, sekin jo todistaa kuoleman jälkeisestä elämästä kun toisilla on valo ja toisilla pimeys. Tuosta haaskalle menosta sen verran, että päinvastoin uskovaiset osoittavat lähimmäisen rakkautta sillä, että menevät auttamaan ihmisiä. Silloin kun jumalaton on heikoimmillaan, se myöskin voi tehdä lähimmäisilleen pahaa tai itsellensä. Jumalaa lähellä myöskin ihminen on, joka on heikoimmillaan, eli kun olet vaikka pahasti sairas. Tiedätkö mitä, mikäli ihmiseltä puuttuu Jumalan siunaus ja varjelus, silloin voi myöskin tapahtua onnettomuuksia myös lapsille, mikäli lapset ovat myöskin jumalattomia ja jumalattomat aivopesseet lapsensa Jumalaa vastaan. Synnin palkka on aina kuolema, kaikella on tarkoitus, myöskin lapsen kuolemalla. Mistä sinä tiedät, mikä on Jumalan tahto ja mikä ei, Jumalan tahto on "Älä tapa"mistä tiedät sen, että jos vaikka toinen ihminen tappaa toisen, se tappaja saa maistaa omaa lääkettänsä ja tulee tapetuksi.


      • jupitero

        "Niin jumalattoman mielestä pysyy olemattomana, sekin jo todistaa kuoleman jälkeisestä elämästä kun toisilla on valo ja toisilla pimeys"

        Se että me emme usko teidän mielikuvitusolentoihinne on todistus teille kuoleman jälkeisestä elämästä? Valitettavasti tällä argumentoilla et tule saamaan lisää kannattajia mielikuvitusolennoillesi. Mitä sitten valoon ja pimeyteen tulee niin sinä kärsit harhoista ja elämäsi kuluu mielikuvitusjumalan helvettiä pelätän ja tätä palvoen. Pimeältä ja surkealtahan tuo elämäsi vaikuttaa.

        "päinvastoin uskovaiset osoittavat lähimmäisen rakkautta sillä"

        Haaskallehan nuo menevät. Myymään jumaliaan ja satujaan.

        "Tiedätkö mitä, mikäli ihmiseltä puuttuu Jumalan siunaus ja varjelus, silloin voi myöskin tapahtua onnettomuuksia myös lapsille"

        Tiedätkö että näitä onnettomuuksia ja sairauksia tapahtuu ihan siitä riippumatta mitä jumalia ihminen palvoo. Eivät esimerkiksi mormonit ole yhtään sen sairaampia kuin vaikkapa hindulaiset vaikka heillä on se todellinen tieto jumalasta ja tämän tahdosta.

        "Mistä sinä tiedät, mikä on Jumalan tahto ja mikä ei, Jumalan tahto on"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Jokainen teisti sen sijaan tuntuu aina tietävän sen palvomansa mielikuvitusjumalan tahdon ja yllättäen tämä jumala on aina samaa mieltä kyseisen teistin kanssa. Tämän takia kristinuskokin on jakaantunut 41000 erilaiseen lahkoon koska jokainen teistä on mielestään lahkonsa varajeesus ja jumalan äänitorvi. Tajuamatta että on pelkästään torvi :)

        Jumalat ovat vain satuolentoja, ei muuta :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Niin jumalattoman mielestä pysyy olemattomana, sekin jo todistaa kuoleman jälkeisestä elämästä kun toisilla on valo ja toisilla pimeys"

        Se että me emme usko teidän mielikuvitusolentoihinne on todistus teille kuoleman jälkeisestä elämästä? Valitettavasti tällä argumentoilla et tule saamaan lisää kannattajia mielikuvitusolennoillesi. Mitä sitten valoon ja pimeyteen tulee niin sinä kärsit harhoista ja elämäsi kuluu mielikuvitusjumalan helvettiä pelätän ja tätä palvoen. Pimeältä ja surkealtahan tuo elämäsi vaikuttaa.

        "päinvastoin uskovaiset osoittavat lähimmäisen rakkautta sillä"

        Haaskallehan nuo menevät. Myymään jumaliaan ja satujaan.

        "Tiedätkö mitä, mikäli ihmiseltä puuttuu Jumalan siunaus ja varjelus, silloin voi myöskin tapahtua onnettomuuksia myös lapsille"

        Tiedätkö että näitä onnettomuuksia ja sairauksia tapahtuu ihan siitä riippumatta mitä jumalia ihminen palvoo. Eivät esimerkiksi mormonit ole yhtään sen sairaampia kuin vaikkapa hindulaiset vaikka heillä on se todellinen tieto jumalasta ja tämän tahdosta.

        "Mistä sinä tiedät, mikä on Jumalan tahto ja mikä ei, Jumalan tahto on"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Jokainen teisti sen sijaan tuntuu aina tietävän sen palvomansa mielikuvitusjumalan tahdon ja yllättäen tämä jumala on aina samaa mieltä kyseisen teistin kanssa. Tämän takia kristinuskokin on jakaantunut 41000 erilaiseen lahkoon koska jokainen teistä on mielestään lahkonsa varajeesus ja jumalan äänitorvi. Tajuamatta että on pelkästään torvi :)

        Jumalat ovat vain satuolentoja, ei muuta :)

        Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys. Jokaisessa kohdassa on vastakohta, ei voi olla pelkästään jumalaton vaan on Jumala. "Se että emme usko mielikuvitusolentoihinne, on todistuas teille kuoleman jälkeisestä elämästä"? Minun kohdallani ei pidä paikkaansa. Minun kohdallani jumalaton ainoastaan näyttää kuinka raaka ja lähimmäisen rakkaudettomia he ovat ja kuinka alas ihminen voikaan vajota ilman jumalaa. Silloin ihmisillä kun on rahaa menee kaikki hyvin, mutta silloin ihmiset näyttävät ne huonot puolensa kun raha loppuu, monelta loppuu myöskin rakkaus. No minä ainakin olen Jumalata saanut kaiken ja annan hänelle kaiken kiitoksen elämässäni, enkä maailmalle sitä jaa.


      • jupitero

        "Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä satuolentoja. Valo sen sijaan on sähkömagneettista säteilyä, jonka ihmissilmä kykenee havaitsemaan. Valo on tosiaan todistetusti olemassa ja tiedämme esimerkiksi sen että sen välittäjähiukkasena toimii fotoni.

        "No minä ainakin olen Jumalata saanut kaiken"

        Siksi sinulla ei varmaan mitään olekkaan koska mielikuvitusolento ei sinulle kykene mitään todellista antamaan. Mielikuvitusikuisen elämän tämä mielikuvitusjumala on sinulle mielikuvituksessasi antanutl, ei muuta :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys"

        Jumalat ovat ihmisten keksimiä satuolentoja. Valo sen sijaan on sähkömagneettista säteilyä, jonka ihmissilmä kykenee havaitsemaan. Valo on tosiaan todistetusti olemassa ja tiedämme esimerkiksi sen että sen välittäjähiukkasena toimii fotoni.

        "No minä ainakin olen Jumalata saanut kaiken"

        Siksi sinulla ei varmaan mitään olekkaan koska mielikuvitusolento ei sinulle kykene mitään todellista antamaan. Mielikuvitusikuisen elämän tämä mielikuvitusjumala on sinulle mielikuvituksessasi antanutl, ei muuta :)

        Sinun pitäisi ekana elää sitä oikeata jumalatonta elämää, sit sinä tajuaisit millainen Jumala oikeasti on. Eli sellainen joka elää oikeaa jumalatonta elämää, se ei koskaan halua palata siihen elämään, koska se on täynnä katkeruutta, pelkoa, valehtelua, kuoleman pelkoa, kateutta, petosta ja ahneutta jne. Eli et ole oikea jumalaton, mikäli et ole elänyt näitä, kärsit ainoastaan uskonpuutteesta. Siksi minulla ei ole mitään noista enää, olen vapaa noista.


      • jupitero

        "sit sinä tajuaisit millainen Jumala oikeasti on"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, eivät sen kummempia.

        "Siksi minulla ei ole mitään noista enää, olen vapaa noista"

        Kyllä sinä olet vapaa mainitsemistasi asioista ihan omien ansioidesi perusteella. Annat turhaa kunnian omista saavutuksistasi jollekkin olemattomalle jumalaolennolle. Ehkä pelkäät sortuvasi uudelleen jos kaikki onkin vain omaa ansiotasi ja siksi on turvallista ajatella että joku taivaallinen superolento on takuumiehenä.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "sit sinä tajuaisit millainen Jumala oikeasti on"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, eivät sen kummempia.

        "Siksi minulla ei ole mitään noista enää, olen vapaa noista"

        Kyllä sinä olet vapaa mainitsemistasi asioista ihan omien ansioidesi perusteella. Annat turhaa kunnian omista saavutuksistasi jollekkin olemattomalle jumalaolennolle. Ehkä pelkäät sortuvasi uudelleen jos kaikki onkin vain omaa ansiotasi ja siksi on turvallista ajatella että joku taivaallinen superolento on takuumiehenä.

        Et tiedä asioista mitään, minä en olisi edes tässä kirjoittelemassa, koska elän pelkästään Jumalan armosta. Minun ei tarvitse pelätä mitään, herra on minun turvani, minulta ei mitään puutu. Minkä Jumalalta olen saanut, sitä ei voi minulta pois kukaan muu ottaa, kuin Jumala, siksi se on ikuista. Mikäli minä jotain virheitä teen, siis en tahallani, siis tietämättäni, sit minulla on puolustaja Jeesus Kristus.


      • jupitero

        "koska elän pelkästään Jumalan armosta"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja. Kyllä sinä olet elossa ihan muista syistä.

        "Minkä Jumalalta olen saanut, sitä ei voi minulta pois kukaan muu ottaa"

        Kyseessä on mielikuvitusolento joka ei sinulle ole oikeasti mitään antanut. Mutta jos näistä kuvitelmista on sinulle jotain iloa niin ei se meitä muita haittaa. Voit edelleen käyttää elämäsi ihan niin monen jumalaolennon palvomiseen kuin haluat. Onnea matkaan :)


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Ei muuta, kuin ateisti hyvä, sit odottelemaan, ennemmin tai myöhemmin tulet huomaamaan, että Jeesuskeen uskovat ovat oikeassa ja teidän rakas tiede, joutaa kaatsikalle.

        "sit odottelemaan, ennemmin tai myöhemmin tulet huomaamaan, että Jeesuskeen uskovat ovat oikeassa ja teidän rakas tiede, joutaa kaatsikalle."

        Olen tullut huomaamaan, että kaikki vaahtosuisina messuavat hihhulit ovat kuoltuaan lakanneet saarnaamasta, koska ovat kuolleita kuin kivet. Ennemmin tai myöhemmin sinäkin joudut tunnustamaan sen faktan. Ja siitä eespäin tiede jatkaa porskuttaen.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "koska elän pelkästään Jumalan armosta"

        Jumalat ovat mielikuvitusolentoja. Kyllä sinä olet elossa ihan muista syistä.

        "Minkä Jumalalta olen saanut, sitä ei voi minulta pois kukaan muu ottaa"

        Kyseessä on mielikuvitusolento joka ei sinulle ole oikeasti mitään antanut. Mutta jos näistä kuvitelmista on sinulle jotain iloa niin ei se meitä muita haittaa. Voit edelleen käyttää elämäsi ihan niin monen jumalaolennon palvomiseen kuin haluat. Onnea matkaan :)

        Sellainen ei voi tietää Jeesuksen olemassa olosta mitään, joka on syntynyt kultalusikka suussa. Sen takia ateistit sanovat, että osaavat rakastaa oikein, mutta he eivät tiedä, mistä se rakkaus on alunperin lähtöisin. Koska aito rakkaus ei valikoi. Ei minuakaan haittaa yhtään, käyköö ateisteille miten vaan, se riittää kun teen vaan parhaani.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "sit odottelemaan, ennemmin tai myöhemmin tulet huomaamaan, että Jeesuskeen uskovat ovat oikeassa ja teidän rakas tiede, joutaa kaatsikalle."

        Olen tullut huomaamaan, että kaikki vaahtosuisina messuavat hihhulit ovat kuoltuaan lakanneet saarnaamasta, koska ovat kuolleita kuin kivet. Ennemmin tai myöhemmin sinäkin joudut tunnustamaan sen faktan. Ja siitä eespäin tiede jatkaa porskuttaen.

        Tieteestä on ollut hyötyä ihmisille maanpäällisesti, mutta se ei pelasta ketään. Tuo oli kaiken huvittavinta alkuasukkaat orimattilassa ja 10.000 vuotta sitten ja kalaverkot. Tiede on yksi pahimpia ihmisiä harhaan johtavista tekijöistä lääketiede, kuka siihen kierteeseen jää koukkuun, saa juosta apteekissa ja lääkärissä joka päivä. Totuus lääkkeistä kun selviää, että mitä ne aiheutta, niin veikkaan, että monikaan ei käytä niitä ollenkaan. Suomikin on sellainen, että vääristellään kaikilla tilastoilla esim. rikostilastot.


      • jupitero

        "Sellainen ei voi tietää Jeesuksen olemassa olosta mitään, joka on syntynyt kultalusikka suussa"

        Tämä lause selittää asiaa ja vahvistaa sen olettamuksen että olet ottanut keksityt jumalolennot alitajuisesti turvaksi koska et luota omaan osaamiseesi.

        "Ei minuakaan haittaa yhtään, käyköö ateisteille miten vaan, se riittää kun teen vaan parhaani"

        Ei minuakaan haittaa miten teille teisteille käy. Ja en edes yritä saada teitä ulos noista lapsellisista jumalakuvitelmista, koska se on täydellistä ajan hukkaa :)


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Tieteestä on ollut hyötyä ihmisille maanpäällisesti, mutta se ei pelasta ketään. Tuo oli kaiken huvittavinta alkuasukkaat orimattilassa ja 10.000 vuotta sitten ja kalaverkot. Tiede on yksi pahimpia ihmisiä harhaan johtavista tekijöistä lääketiede, kuka siihen kierteeseen jää koukkuun, saa juosta apteekissa ja lääkärissä joka päivä. Totuus lääkkeistä kun selviää, että mitä ne aiheutta, niin veikkaan, että monikaan ei käytä niitä ollenkaan. Suomikin on sellainen, että vääristellään kaikilla tilastoilla esim. rikostilastot.

        "Tiede on yksi pahimpia ihmisiä harhaan johtavista tekijöistä lääketiede, kuka siihen kierteeseen jää koukkuun, saa juosta apteekissa ja lääkärissä joka päivä."

        Harmi, ettet tajua mennä lääkäriin, koska nimenomaan lääkettä sinä tarvitset. Olet erittäin sairas. Katsos olematon Jumalasi ei kykene sinua parantamaan.


      • AteistiVaan
        777777 kirjoitti:

        Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys. Jokaisessa kohdassa on vastakohta, ei voi olla pelkästään jumalaton vaan on Jumala. "Se että emme usko mielikuvitusolentoihinne, on todistuas teille kuoleman jälkeisestä elämästä"? Minun kohdallani ei pidä paikkaansa. Minun kohdallani jumalaton ainoastaan näyttää kuinka raaka ja lähimmäisen rakkaudettomia he ovat ja kuinka alas ihminen voikaan vajota ilman jumalaa. Silloin ihmisillä kun on rahaa menee kaikki hyvin, mutta silloin ihmiset näyttävät ne huonot puolensa kun raha loppuu, monelta loppuu myöskin rakkaus. No minä ainakin olen Jumalata saanut kaiken ja annan hänelle kaiken kiitoksen elämässäni, enkä maailmalle sitä jaa.

        "Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys. Jokaisessa kohdassa on vastakohta, ei voi olla pelkästään jumalaton vaan on Jumala."

        Tuo on täyttä trollausta. Ei uskovaisista nyt sentään noin tyhmiä löydy!

        Tylsää, että.tuollaiset trollit pilaavat keskustelun...


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "Tiede on yksi pahimpia ihmisiä harhaan johtavista tekijöistä lääketiede, kuka siihen kierteeseen jää koukkuun, saa juosta apteekissa ja lääkärissä joka päivä."

        Harmi, ettet tajua mennä lääkäriin, koska nimenomaan lääkettä sinä tarvitset. Olet erittäin sairas. Katsos olematon Jumalasi ei kykene sinua parantamaan.

        Jeesushan on jo parantanut minut, kun en ole kaltaisenne jumalaton, Jeesus voittaa aina jumalattomuuden ja maailman, maailma on jo hävinnyt Jeesukselle alusta alkaen.


      • 777777
        AteistiVaan kirjoitti:

        "Jumala on olemassa, niinkuin on valo ja pimeys. Jokaisessa kohdassa on vastakohta, ei voi olla pelkästään jumalaton vaan on Jumala."

        Tuo on täyttä trollausta. Ei uskovaisista nyt sentään noin tyhmiä löydy!

        Tylsää, että.tuollaiset trollit pilaavat keskustelun...

        Mikäli ei ole Jumalaa, silloin ei ole jumalatontakaan.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Sellainen ei voi tietää Jeesuksen olemassa olosta mitään, joka on syntynyt kultalusikka suussa"

        Tämä lause selittää asiaa ja vahvistaa sen olettamuksen että olet ottanut keksityt jumalolennot alitajuisesti turvaksi koska et luota omaan osaamiseesi.

        "Ei minuakaan haittaa yhtään, käyköö ateisteille miten vaan, se riittää kun teen vaan parhaani"

        Ei minuakaan haittaa miten teille teisteille käy. Ja en edes yritä saada teitä ulos noista lapsellisista jumalakuvitelmista, koska se on täydellistä ajan hukkaa :)

        Etkö tiedä, että rikkaat ovat onnensa saaneet. Enkä ikinä ole toivonut olla rikas maanpäällisesti, koska monelle rikkaus on tehty tuhoksi.


      • jupitero

        "Mikäli ei ole Jumalaa, silloin ei ole jumalatontakaan"

        Molemmat ovat mielikuvituksen tuotetta. Jälkimmäinen on vieläpä sinun itsesi keksimä termi joka on sidoksissa mielikuvitusolentoon.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Mikäli ei ole Jumalaa, silloin ei ole jumalatontakaan"

        Molemmat ovat mielikuvituksen tuotetta. Jälkimmäinen on vieläpä sinun itsesi keksimä termi joka on sidoksissa mielikuvitusolentoon.

        Molemmat ovat olemassa.


      • jupitero

        "Molemmat ovat olemassa"

        Jumalat ovat edelleen ihmisten keksimiä satuolentoja ja jumalaton on itsekeksimäsi termi joka liittyy näihin satuolentoihin.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Jeesushan on jo parantanut minut, kun en ole kaltaisenne jumalaton, Jeesus voittaa aina jumalattomuuden ja maailman, maailma on jo hävinnyt Jeesukselle alusta alkaen.

        "Jeesushan on jo parantanut minut"

        Ja jälleen vale. Jeesushan on tehnyt sinusta kipeän. Ilman Jeesusta olisit terve kuin pukki. Entinen muijasikin tykkäisi, jos olisit pukki.

        "Jeesus voittaa aina jumalattomuuden ja maailman"

        Ja taas puppua. Olemattoman voitto on kuin pelaisi lottoa osallistumatta ko. peliin.

        "maailma on jo hävinnyt Jeesukselle alusta alkaen."

        Ei maailma ole mihinkään hävinnyt. Mutta Jeesuksesta ei näy vilaustakaan. Siksi sinun pitää käydä täällä valehtelemassa hänen puolestaan. Olematon häviäisi kerta vänkäämisen, koska ei itse pysty sanomaan sanaakaan siintä olemattomasta suustansa.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        "Jeesushan on jo parantanut minut"

        Ja jälleen vale. Jeesushan on tehnyt sinusta kipeän. Ilman Jeesusta olisit terve kuin pukki. Entinen muijasikin tykkäisi, jos olisit pukki.

        "Jeesus voittaa aina jumalattomuuden ja maailman"

        Ja taas puppua. Olemattoman voitto on kuin pelaisi lottoa osallistumatta ko. peliin.

        "maailma on jo hävinnyt Jeesukselle alusta alkaen."

        Ei maailma ole mihinkään hävinnyt. Mutta Jeesuksesta ei näy vilaustakaan. Siksi sinun pitää käydä täällä valehtelemassa hänen puolestaan. Olematon häviäisi kerta vänkäämisen, koska ei itse pysty sanomaan sanaakaan siintä olemattomasta suustansa.

        Ensinnäkin ilman Jeesusta ei olisi anteeksi antamista eikä pyytämistä, eläisimme edelleenkin vanhantestamentin mukaan. Niinhän se entinen muija tykkäisikin minusta, mikäli olisin hänen halujensa mukaan lähtenyt, eli olisin petturi ja valehtelija, kyllähän sinunkin pitäisi tietää millainen kohtalo pettureille ja valehtelijoille on luvassa. Sitä paitsi mikäli olisin lähtenyt hänen pelleilyyn mukaan, olisi hajonnut koko perhe, nyt ei hajonnut, vaan hän sai lähteä yksin. Mikäli minä olisin pettänyt häntä minulla olisi ollut hänen kohtalonsa, enkä mennyt halpaan. Rakkaus ei tee sitä, siintäkin erottaa mikä on aitoa ja mikä ei. Siksi moni kuka perheensä jättää ja lähtee kiertoon, katuu tekoansa, ja huomaa että aikojen saatossa on samat ongelmat edessä.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Mikäli ei ole Jumalaa, silloin ei ole jumalatontakaan"

        Molemmat ovat mielikuvituksen tuotetta. Jälkimmäinen on vieläpä sinun itsesi keksimä termi joka on sidoksissa mielikuvitusolentoon.

        Ai hyvin, mikäli et erota hyvää pahasta, sitä vartenhan ne ihmiset sinne kaltereiden taakse joutuvat.


      • jupitero

        "sitä vartenhan ne ihmiset sinne kaltereiden taakse joutuvat"

        Kalterien taakse joutuu jos ei noudata yhteiskunnan lainsäädäntöä. Hyvän ja pahan erottamisella tällä ei tosin ole mitään tekemistä .. voit esim tietoisesti varastaa nälkää näkeville lapsillesi ruokaa. Teko joka on lainvastainen mutta ei välttämättä moraalisesti väärin :)


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "sitä vartenhan ne ihmiset sinne kaltereiden taakse joutuvat"

        Kalterien taakse joutuu jos ei noudata yhteiskunnan lainsäädäntöä. Hyvän ja pahan erottamisella tällä ei tosin ole mitään tekemistä .. voit esim tietoisesti varastaa nälkää näkeville lapsillesi ruokaa. Teko joka on lainvastainen mutta ei välttämättä moraalisesti väärin :)

        Virkavalta ja Jumalan sana kulkee käsikädessä, eli virkavalta on Jumalan palvelija. Korruptio on sit eri asia.


      • jupitero

        "Virkavalta ja Jumalan sana kulkee käsikädessä"

        Virkavalta toteuttaa lakeja eli valvoo niiden noudattamista. Jumalat taas ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Näillä kahdella asialla ei siis ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • kuhan.valehtelevat
        777777 kirjoitti:

        Ensinnäkin ilman Jeesusta ei olisi anteeksi antamista eikä pyytämistä, eläisimme edelleenkin vanhantestamentin mukaan. Niinhän se entinen muija tykkäisikin minusta, mikäli olisin hänen halujensa mukaan lähtenyt, eli olisin petturi ja valehtelija, kyllähän sinunkin pitäisi tietää millainen kohtalo pettureille ja valehtelijoille on luvassa. Sitä paitsi mikäli olisin lähtenyt hänen pelleilyyn mukaan, olisi hajonnut koko perhe, nyt ei hajonnut, vaan hän sai lähteä yksin. Mikäli minä olisin pettänyt häntä minulla olisi ollut hänen kohtalonsa, enkä mennyt halpaan. Rakkaus ei tee sitä, siintäkin erottaa mikä on aitoa ja mikä ei. Siksi moni kuka perheensä jättää ja lähtee kiertoon, katuu tekoansa, ja huomaa että aikojen saatossa on samat ongelmat edessä.

        " ilman Jeesusta ei olisi anteeksi antamista eikä pyytämistä, eläisimme edelleenkin vanhantestamentin mukaan."

        Ilman Jeesusta täällä tarttee elellä, koska kyseistä mielikuvitusjullia ei missään tosiaankaan ole, paitsi lapsellisissa väitteissäsi.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "Virkavalta ja Jumalan sana kulkee käsikädessä"

        Virkavalta toteuttaa lakeja eli valvoo niiden noudattamista. Jumalat taas ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Näillä kahdella asialla ei siis ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Totuus on se, että virkavalta, laki ja Jumalan sana kulkevat keskenään. Niinkaun kun on aitoa oikeutta ja virkavaltaa, siellä on ihmisillä hyvä olla, mutta kun niitä ei ole, siellä on pelkästään rikollisuus ja jumalattomuus. Hyvä esim. Meksiko, siellä palvotaan kuolemaa, mut sitähän he saavat tarpeekseen, eli tapetaan ihmisiä ihan järettömästi.


      • 777777
        kuhan.valehtelevat kirjoitti:

        " ilman Jeesusta ei olisi anteeksi antamista eikä pyytämistä, eläisimme edelleenkin vanhantestamentin mukaan."

        Ilman Jeesusta täällä tarttee elellä, koska kyseistä mielikuvitusjullia ei missään tosiaankaan ole, paitsi lapsellisissa väitteissäsi.

        No sen kyllä huomaa Suomessakin, kuka ei tunne Jeesusta Kristusta, koska he yleensä ovat kaduilla nyrkit pystyssä ja haastavat riitaa, eikä anteeksi antamisesta ole tietoakaan.


      • jupitero

        "että virkavalta, laki ja Jumalan sana kulkevat keskenään"

        Nyt olet ehkä sekoittanut asioita. Virkavalta ja yhteiskunnan säätämä laki ovat todellisia asioita kun taas jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.


      • 777777
        jupitero kirjoitti:

        "että virkavalta, laki ja Jumalan sana kulkevat keskenään"

        Nyt olet ehkä sekoittanut asioita. Virkavalta ja yhteiskunnan säätämä laki ovat todellisia asioita kun taas jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

        Matt. 5: (17-20) Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeetoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti:laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille:ellette te noudataJumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • jupitero

        "Matt. 5: (17-20) Älkää luulko, että minä ole"

        "What Does God Need With A Starship?”
        --James T. Kirk


    • Tuomas Akvinolainen pohti myös mm. sitä, miten käy kannibaalille ylösnousemuksessa. Hänen ruumiinsahan koostuu muiden ruumiiden osasista, ja jotta ne muut saisivat oman ylösnousemusruumiinsa, täytyy kannibaalin antaa toisille se mitä hän heistä on syönyt.

      • Loistava teema pohdittavaksi myös nykyaikana.

        Uskiksethan syövät ehtoollisella jeesuksen ruumista.
        Mahtaako jeesus päästä ylösnousseeksi jos syöjä on niin syntinen, että joutuukin helvettiin?


    • 12____13

      Toisaalta, eikö pitäisi olla iloinen kun ihmiset, jotka haluavat ikuiseen eroon Jumalasta, saavat juuri sitä mitä haluavat?

      • 14_15

        Ikuisesti sinäkin olet Jumalasta erossa, vaikka et sitä uskokaan.


      • asfgasg

        Iloitse pois. Omissa sukulaisissasi ja ehkä jopa ystävissäsikin on niitä, jotka sinun mukaasi joutuvat helvettiin. Iloitsemisesi kertoo sinusta paljon.


      • 12____13

        Kristittyjen iloisuus(Gayness) on ilo(gay)


      • 12____13
        asfgasg kirjoitti:

        Iloitse pois. Omissa sukulaisissasi ja ehkä jopa ystävissäsikin on niitä, jotka sinun mukaasi joutuvat helvettiin. Iloitsemisesi kertoo sinusta paljon.

        > Iloitse pois. Omissa sukulaisissasi ja ehkä jopa ystävissäsikin on niitä, jotka sinun mukaasi joutuvat helvettiin. Iloitsemisesi kertoo sinusta paljon.

        Minä en iloitse siitä, jos jotkut valitsevat pahuuden, eivätkä siksi saa elää ikuisesti Jumalan luona. Toivoisin, että kaikki valitsisivat rakkauden ja totuuden. Mutta valitettavasti moni näyttää rakastavan enemmän pahuutta.


      • Kuoltuaan uskovakin on erossa jumalastaan, sillä kuoltuaan uskovatkaan eivät voi enää uskoa raamattuun eikä mihinkään muuhunkaan vai väitätkö että tulet uskomaan kuoltuasikin vielä jumalaan, kun kuoltuaan ihminen ei voi tehdä tai tuntea enää mitään??!! On kummallista että pystyisit tuntemaan jonkun jumalan läsnäolon silloin kun lakkaat olemasta eli olet kuollut!?
        Jos olisit joskus ollut kuollut voisit sen todistaa, mutta se on eriasia että riittäisikö sille todistettavuus!!
        Onhan niitä uskovaisia tietenkin jotka ovat kertoneet olleen kuolleena sairaalassa jossakin "uskonlahkonsa lehdessä", mutta sen on lääketiede pystynyt selittämään että ihminen ei tällöin ole ollut kuollut vaan jossakin koomassa! Yksikään ihminen ei ole ollut kuollut ja herännyt sitten kuolleista! Se on ollut toki raamatussa että jeesukselle tapahtunut, mutta se on lukenut raamatussa jonka totuusarvo on nolla eikä koko jeesustakaan todennäköisesti ole ollut edes olemassa!
        Kuolleista nousemista tai neitseellistä synnyttämistä ei ole koskaan tapahtunut, mutta niitähän ei koskaan kyseenalaista niihin uskova varsinkaan kunnei niitä ole koskaan tapahtunut raamatun ulkopuolella!


      • 12____13
        ateisti1982 kirjoitti:

        Kuoltuaan uskovakin on erossa jumalastaan, sillä kuoltuaan uskovatkaan eivät voi enää uskoa raamattuun eikä mihinkään muuhunkaan vai väitätkö että tulet uskomaan kuoltuasikin vielä jumalaan, kun kuoltuaan ihminen ei voi tehdä tai tuntea enää mitään??!! On kummallista että pystyisit tuntemaan jonkun jumalan läsnäolon silloin kun lakkaat olemasta eli olet kuollut!?
        Jos olisit joskus ollut kuollut voisit sen todistaa, mutta se on eriasia että riittäisikö sille todistettavuus!!
        Onhan niitä uskovaisia tietenkin jotka ovat kertoneet olleen kuolleena sairaalassa jossakin "uskonlahkonsa lehdessä", mutta sen on lääketiede pystynyt selittämään että ihminen ei tällöin ole ollut kuollut vaan jossakin koomassa! Yksikään ihminen ei ole ollut kuollut ja herännyt sitten kuolleista! Se on ollut toki raamatussa että jeesukselle tapahtunut, mutta se on lukenut raamatussa jonka totuusarvo on nolla eikä koko jeesustakaan todennäköisesti ole ollut edes olemassa!
        Kuolleista nousemista tai neitseellistä synnyttämistä ei ole koskaan tapahtunut, mutta niitähän ei koskaan kyseenalaista niihin uskova varsinkaan kunnei niitä ole koskaan tapahtunut raamatun ulkopuolella!

        > Kuoltuaan uskovakin on erossa jumalastaan, ...Jos olisit joskus ollut kuollut voisit sen todistaa, mutta se on eriasia että riittäisikö sille todistettavuus!!...Yksikään ihminen ei ole ollut kuollut ja herännyt sitten kuolleista!

        Mistä sinä sitten tiedät mitä kuolleille tapahtuu, jos et kerran koskaan ole ollut kuollut?


      • 12____13 kirjoitti:

        > Kuoltuaan uskovakin on erossa jumalastaan, ...Jos olisit joskus ollut kuollut voisit sen todistaa, mutta se on eriasia että riittäisikö sille todistettavuus!!...Yksikään ihminen ei ole ollut kuollut ja herännyt sitten kuolleista!

        Mistä sinä sitten tiedät mitä kuolleille tapahtuu, jos et kerran koskaan ole ollut kuollut?

        Se kaikki mitä lukee raamatussa ei ole muutenkaan koskaan totta, joten miksi tämä ois sitten totta että kuoleman jälkeen olisi jotakin elämää?! Sunkin kannattaa elää vaan toisin kuin raamatun mukaan ainokaisen elämäsi. Nauttia et voi elämästä ainakaan raamattu kädessä!
        Minusta tässä vain uskovaiset tyrkyttävät uskoonsa että kuoleman jälkeen olisi jotakin elämää ja kaikki muut pitävät sitä epätodennäköisenä, joten se nyt paljon kertoo mistä tässä on kysymys!? Siitä ei esimerkiksi tiede puhu yhtään mitään, joten miten voi olla että uskovaiset ois oikeassa ja tiedemiehet tästä täysin tietämättömiä.
        Ei edes teologia tai uskontotiede ole hiiskunut siitä sanaakaan että kuoleman jälkeen olisi elämää tai että raamatun sanoma olisi totta. Miksi tästä kuoleman jälkeisestä elämästä kuulee vain uskovaisilta eikä keneltäkään muulta taholta!? Jos se olisi totta niin uskovaisten olisi pitänyt olla kaikki elämänsä aikana kuolleita, mutta se mitä uskovainen hokee että olisi ollut kuollut on lääketieteellisestikin täysin mahdotonta sillä tällöin uskovainen on ollut koomassa. Jos ihmisen todetaan olevan kuollut niin tällöin ei voida ihmistä edes elvyttää eloon. On väärä termi käyttää että ihminen olisi ollut kuollut, jos hetkeksi sydän pysähtyy ja potilas elvytetään eloon! Aivot toimii silti vielä pienen hetken jos hengitys päättyy tai sydän pysähtyy.


      • TuskanParahdus

        Kuolema on prosessi. Se ei ole yksittäinen veitsellä leikattu tapahtuma.

        Sydänpysähdys oli ennen tilanne, joka yleensä aina johti varmasti kuolemaan. Kunnes opimme jotain elvytyksestä ja teimme koneita, jotka voivat saada sydämen taas toimimaan. On jopa suunniteltu keinotekoisia koneita, jotka tekevät kokonaan sydämen työn. Tämä on kaikille nykypäivän ihmisille yleistä tietoa ja ymmärrystä.

        Aivot ovat hankalampi juttu. Aivot tarvitsevat happirikasta verta ja jos ne jäävät sitä ilman niin aivoissa tapahtuu vaurioita. Aivojen vaurioita on eri asteisia ja kun vauriot ovat tarpeeksi suuret niin silloin tiedostavaan elämään paluu on mahdotonta - ainakin nykytietämyksen ja keinojen mukaan.

        On tapauksia, jossa kylmään veteen hukkunut on elvytetty takaisin vaikka kaiken tietämyksen mukaan hänen pitäisi olla vähintään vegetatiivisessa tilassa. Tai koomapotilas on herännyt useiden vuosien päästä. Näissä tapauksissa aivojen vauriot ovat vain olleet tarpeeksi pienet, että ne ovat kyenneet parantamaan itsensä tai jokin ympäristötekijä on edesauttanut parantumista. Kuitenkaan mistään yliluonnollisesta parantumisesta ei ole näyttöä.

        Näissä syvissä tiedostamattomuuden tiloissa, joissa koomapotilaat/melkein hukkuneet ovat olleet ei kyse kuitenkaan ole aivokuolemasta. Heillä on jonkinlaista aivotoimintaa, koska aivot stressitilanteessa sulkevat uloimpia tietoisuuden prosesseja ja jättävät jäljelle vain elintärkeät toiminnot. Tämä on luonnollinen suojelumekanismi ja kun ihminen elpyy niin luultavimmin tähän heräämisprosessiin liitetään kaikenlaiset raja/heräämiskokemukset.


      • asdfgasdfg
        12____13 kirjoitti:

        > Iloitse pois. Omissa sukulaisissasi ja ehkä jopa ystävissäsikin on niitä, jotka sinun mukaasi joutuvat helvettiin. Iloitsemisesi kertoo sinusta paljon.

        Minä en iloitse siitä, jos jotkut valitsevat pahuuden, eivätkä siksi saa elää ikuisesti Jumalan luona. Toivoisin, että kaikki valitsisivat rakkauden ja totuuden. Mutta valitettavasti moni näyttää rakastavan enemmän pahuutta.

        Hyvää taivasmatkailua. Toivottavasti nautit olostasi hyvän ja rakastavan Jumalasi suosikkina olosta samalla kun sukulaisesi paistuvat helvetissä. Eikös se niin mennyt, ettei teidän taivaassanne minkäänlaista kärsimystä ole?


      • 12____13 kirjoitti:

        > Kuoltuaan uskovakin on erossa jumalastaan, ...Jos olisit joskus ollut kuollut voisit sen todistaa, mutta se on eriasia että riittäisikö sille todistettavuus!!...Yksikään ihminen ei ole ollut kuollut ja herännyt sitten kuolleista!

        Mistä sinä sitten tiedät mitä kuolleille tapahtuu, jos et kerran koskaan ole ollut kuollut?

        >>Mistä sinä sitten tiedät mitä kuolleille tapahtuu, jos et kerran koskaan ole ollut kuollut? <<

        Pannaan arkkuun ja haudataan maahan, poltetaan tai joissain kulttuureissa syötetään elukoille, taikka sitten muumioidaan, tai palsamoidaan ruiskuttamalla inhottavaa litkua verisuonistoon. Palsamoitu voidaan haudata perinteiseen tapaan, taikka sitten käyttää apuvälineenä lääketieteen opiskelijoiden koulutuksessa.

        Kuolleet (tapetut) elukat useinkin syödään.
        Ei siis tarvitse kuolla tietääkseen mitä kuolleelle tapahtuu.


      • 12____13
        ateisti1982 kirjoitti:

        Se kaikki mitä lukee raamatussa ei ole muutenkaan koskaan totta, joten miksi tämä ois sitten totta että kuoleman jälkeen olisi jotakin elämää?! Sunkin kannattaa elää vaan toisin kuin raamatun mukaan ainokaisen elämäsi. Nauttia et voi elämästä ainakaan raamattu kädessä!
        Minusta tässä vain uskovaiset tyrkyttävät uskoonsa että kuoleman jälkeen olisi jotakin elämää ja kaikki muut pitävät sitä epätodennäköisenä, joten se nyt paljon kertoo mistä tässä on kysymys!? Siitä ei esimerkiksi tiede puhu yhtään mitään, joten miten voi olla että uskovaiset ois oikeassa ja tiedemiehet tästä täysin tietämättömiä.
        Ei edes teologia tai uskontotiede ole hiiskunut siitä sanaakaan että kuoleman jälkeen olisi elämää tai että raamatun sanoma olisi totta. Miksi tästä kuoleman jälkeisestä elämästä kuulee vain uskovaisilta eikä keneltäkään muulta taholta!? Jos se olisi totta niin uskovaisten olisi pitänyt olla kaikki elämänsä aikana kuolleita, mutta se mitä uskovainen hokee että olisi ollut kuollut on lääketieteellisestikin täysin mahdotonta sillä tällöin uskovainen on ollut koomassa. Jos ihmisen todetaan olevan kuollut niin tällöin ei voida ihmistä edes elvyttää eloon. On väärä termi käyttää että ihminen olisi ollut kuollut, jos hetkeksi sydän pysähtyy ja potilas elvytetään eloon! Aivot toimii silti vielä pienen hetken jos hengitys päättyy tai sydän pysähtyy.

        > Sunkin kannattaa elää vaan toisin kuin raamatun mukaan ainokaisen elämäsi.

        Raamatun mukaan ihmisten tulisi rakastaa toisia. Jos eläisin toisin kuin Raamattu sanoo, ja kuten sinä ilmeisesti kehotat, minun tulisi siis kohdella muita ikävästi, tehdä pahaa, valehdella, murhata ja varastaa. Vaikea ymmärtää miksi ateistit haluavat niin paljon pahuutta.

        > Miksi tästä kuoleman jälkeisestä elämästä kuulee vain uskovaisilta eikä keneltäkään muulta taholta!?

        Onneksi minulla ei ole yhtään hyvää syytä saada sinua uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään. Ei ole mikään ongelma, vaikket uskoisi.


      • 12____13
        asdfgasdfg kirjoitti:

        Hyvää taivasmatkailua. Toivottavasti nautit olostasi hyvän ja rakastavan Jumalasi suosikkina olosta samalla kun sukulaisesi paistuvat helvetissä. Eikös se niin mennyt, ettei teidän taivaassanne minkäänlaista kärsimystä ole?

        > Toivottavasti nautit olostasi hyvän ja rakastavan Jumalasi suosikkina olosta samalla kun sukulaisesi paistuvat helvetissä. Eikös se niin mennyt, ettei teidän taivaassanne minkäänlaista kärsimystä ole?

        En usko, että olen Jumalan suosikki. :)

        Mutta kyllä, kärsimystä ei siellä ole.

        On surullista, jos joku ihminen ei ole vanhurskas, ja rakastaa pahuutta, eikä siksi pääse ikuiseen elämään. Mutta mielestäni se on hyvä, jos epävanhurskaat eläisivät ikuisesti, tekisivät he siitä ikuisen kärsimyksen kaikille.


      • 12____13
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Mistä sinä sitten tiedät mitä kuolleille tapahtuu, jos et kerran koskaan ole ollut kuollut? <<

        Pannaan arkkuun ja haudataan maahan, poltetaan tai joissain kulttuureissa syötetään elukoille, taikka sitten muumioidaan, tai palsamoidaan ruiskuttamalla inhottavaa litkua verisuonistoon. Palsamoitu voidaan haudata perinteiseen tapaan, taikka sitten käyttää apuvälineenä lääketieteen opiskelijoiden koulutuksessa.

        Kuolleet (tapetut) elukat useinkin syödään.
        Ei siis tarvitse kuolla tietääkseen mitä kuolleelle tapahtuu.

        > Ei siis tarvitse kuolla tietääkseen mitä kuolleelle tapahtuu.

        Joo, ruumis saattaa hävitä niin kuin voi havaita, mutta sielu on eri asia kuin ruumis. Mutta sellaisen olemassaoloonhan ateisti ei edes usko.


    • Hahaa.. jompi kumpi meistä tulee vielä joskus suuresti hämmästymään. (taivas/helvetti)

    • Kahelinkaheli

      Kaheli on kaheli.

    • Jeesuspelastaa1

      Helvettikysymys on varmasti yksi pahimmisto kompastuskivistä jokaiselle, joka aikoo ottaa uskonaskelia. Onhan tuo käsittämätöntä, että samaan aikaan, kun jotkut kärsivät helvetin liekeissä, niin taivaassa iloitaan: siitä en kyllä menisi vannomaan, että ilo olisi siellä sitä suurempi mitä enemmän gehennassa kärvennytään.

      Youtube suorastaan tulvii helvettitodistuksia, joista löytyy aina ne samat kuvaukset: paha haju, ihmisten huudot, vaikea hengittää, suurikokoiset demonit, tulijärvi

      • AteistiVaan

        Joskus ihmettelen, miten ne Taivaaseen päässeet äidit/isät, joiden ateistilapset kärsivät Helvetissä, pystyvät nauttimaan Taivaassa olostaan. Luulisi, että he murtuisivat täysin, kun ymmärtäisivät, etteivät heidän lapsensa päässeetkään Taivaaseen. Kenties joku rakastavimmista vanhemmista haluaisi tämän jälkeen Helvettiin lapsiaan lohduttamaan.


    • Jos joku eläväuskolainen maanpäällisellä vaelluksellaan murehtii helvettiin joutuvia läheisimpiään, miksipä hän ei tekisi niin taivaallisessa ikuisuudessakin?

      Siispä hänelle taivas on helvetti ja murheenlaakso, jossa vallitsee ikuinen itku ja hammastenkiristely.

    • Ainoa asia joka avauksessa on relevanttia on se, että Tuomas Akvinolainen on ollut olemassa.

    • NTESLA
      • NTESLA

        Kaiken O ateisti on Oodi hänelle
        uskovainen on nolla ja viiva.


    • vahingonIlona

      Sempä takia kaikki kristityt ovatkin kaikkein vahingoniloisempiä ja muutenkin iloitsevat kaikkien muidenkin pienimmistäkin vastoinkäymisistä täällä matoisessa maailmassa.

    • KuisMahtaaOlla

      Tiedät lapsesi käristyvän ikuisessa helvetissä. Oletko silti onnellinen?

    • akuankkavinolainen

      Tuomas Akvinolainen oli ilmiselvä idiootti.Ei sinullakaan hyvin mene jos jokaisen akvinolaisen patskapuheita uskot.

    • nöyräperillinen

      Vai taivaassa ?Mitenkä sitten selität sen raamatunpaikan jossa olmoitetaan, "nöyrät perivät MAAN" ?

      • kuhan.valehtelevat

        Raamattu valehtelee. Nöyrillä ei ole mitään jakoa maakaupoissa. He ovat köyhiä ja maattomia. Taivaassa ei ole muuta perimistä kuin otsoniaukko eli karhuni persläpi.


    • warmheart

      Usko johtaa siihen, että ihminen voi nähdä henkiä ja ottaa yhteyttä. Näkeminen ei ole uni ja hallunisaatio, vaan todellinen kokemus. Oman kokemuksen mukaan henki ottaa yhteyttä noustessaan ylös. Tällöin nähdään henkiolento, vähän kuin hologrammina, läpinäkyvänä. Mitään tietoa ei ole siitä olisiko henkimaailmassa vahingoniloa, mutta se tuntuisi kyllä mahdottomalta ajatukselta. Kun ollaan rakkauden ytimessä, yleensä toivotaan parasta kaikille. Tämänkaltaiset asiat ovat ateismissa täysin järjenvastaisia ja siksi sivalletaan monin keinoin "viisaampina" , mutta todellisuudessa näitä kokemuksia voidaan jakaa.

      • ihmettelenvaan

        Ja höpön höpö!


      • Harha-aistimukset voivat olla psykoottisen sairauden oire. Asia kannattaa ottaa vakavasti ja mennä lääkäriin.


      • warmheart
        Kaktuaari kirjoitti:

        Harha-aistimukset voivat olla psykoottisen sairauden oire. Asia kannattaa ottaa vakavasti ja mennä lääkäriin.

        Entäs jos on itse saanut lääkärikouluksen ja erikoistunut. Näitä tapauksia on erittäin paljon ja lääkärit tutkivat harha-aistimuksia. Esim. neurokirurgit. Ateistien mielestä
        asiantuntijat kokevat harha-aistimuksia. Ateismi ei tuota muuta sisältöä. Ateistisaarnaaja saarnaa uskonnoista ja uskovista , harhoista ja kiertää vastuun muille. Aivan kuten ateisti jättää vastaamatta kysymyksiin kierrättämällä sen toiseen asiayhteyteen ja muualle. Vastuunpakoilun ohessa toimintaa ylistetään älykkääksi. Richard Dawkins on joutunut naurumylläkän keskelle useaan otteeseen huolimatta omasta älykkyydestään. Kuvitellaan väitöstilaisuutta, missä tohtoritutkintoa haetaan musiikkitieteestä vastaväittelijä on psykopaattisten luonteenpiirteiden asiantuntija. Siinä eivät onnenlahjat ja tieto osu samalle ladulle.


      • warmheart kirjoitti:

        Entäs jos on itse saanut lääkärikouluksen ja erikoistunut. Näitä tapauksia on erittäin paljon ja lääkärit tutkivat harha-aistimuksia. Esim. neurokirurgit. Ateistien mielestä
        asiantuntijat kokevat harha-aistimuksia. Ateismi ei tuota muuta sisältöä. Ateistisaarnaaja saarnaa uskonnoista ja uskovista , harhoista ja kiertää vastuun muille. Aivan kuten ateisti jättää vastaamatta kysymyksiin kierrättämällä sen toiseen asiayhteyteen ja muualle. Vastuunpakoilun ohessa toimintaa ylistetään älykkääksi. Richard Dawkins on joutunut naurumylläkän keskelle useaan otteeseen huolimatta omasta älykkyydestään. Kuvitellaan väitöstilaisuutta, missä tohtoritutkintoa haetaan musiikkitieteestä vastaväittelijä on psykopaattisten luonteenpiirteiden asiantuntija. Siinä eivät onnenlahjat ja tieto osu samalle ladulle.

        Miten se ehkäisee psykoosiin sairastumista jos olet lääkäri tai olet saanut koulutuksen lääkäriksi?! Onko lääkärinä oleminen jokin "kondomi" ettei ihminen voi sairastua?!
        Onhan Pekka Reinikainenkin lääkäri ja sairastunut tuollaiseen "skitsofreniaa" (itsehän ei tunnusta sitä), joten kannattaisi Pekan kääntyä vain kollegansa puoleen ja hankkia psykoosilääkekuurin!


      • Kaktuaari kirjoitti:

        Harha-aistimukset voivat olla psykoottisen sairauden oire. Asia kannattaa ottaa vakavasti ja mennä lääkäriin.

        "Asia kannattaa ottaa vakavasti ja mennä lääkäriin. "

        Kannattaa valita oikeamielinen lääkäri, kuten vaikka Päivi Räsänen :-)


    • tuomasvitivalkoinen
      • fhju

        "...jota edes hän itse ei pysty tieteellisesti kumoamaan."

        Vaan eipä pysty vahvistamaankaan. Eli se oli vain subjektiivinen kokemus, josta hän kuitenkin tekee kummallisen varmoja, kaikkea muuta kuin tieteellisiä, johtopäätöksiä.

        Harha-aistimukset, esim. koomassa ollessaan, voivat vaikuttaa hyvin todellisilta.


    • Eppukin laulaa: Taivaassa vasta vaan (hihhulikristityiden) perseet tervataan

      • Eppu oli väärässä. Hihhulien perseitä ei tervata taivaassa sillä heillä ei ole sinne pääsyä.

        Täälläkin olemme luopuneet ympäristösyistä tervan käytöstä perseiden tervaamisessa. Käytämme tervan sijaan kasvisöljypohjaisia grillauskastikkeita ja liukuvoiteita. Asiakkaatkin ovat olleet vaihdokseen tyytyväisiä ja kehuvat niitä käytössä paljon tervaa miellyttävimmiksi.


    • akvinolaisuskonto

      Uskotko sä Tuomas Akvinolaisen juttuihin?
      Se olisi uusi uskonlahko taas.
      Mitäs se sanoo verotuksesta ja ilmastomuutoksesta?

    • Tuomas oli wikipedian mukaan tällainen

      Monet Tuomaan eettiset näkemykset ovat ristiriidassa nykyisten länsimaisten käsitysten kanssa. Hän esimerkiksi katsoi, että harhaoppiset tuli paitsi julistaa kirkonkiroukseen, myös tuomita kuolemaan. Hän piti harhaoppia pahempana rikoksena kuin esimerkiksi rahan väärentämistä, joka sekin oli tuohon aikaan kuolemantuomion arvoinen rikos. Tämän vuoksi harhaoppiset ansaitsivat vähintään yhtä suuren rangaistuksen. Hän myös katsoi naisten kuuluvan miesten alaisuuteen, koska miehessä järki on hallitsevana. Tästä syystä hän vastusti myös naisten pappisvihkimystä. Hän katsoi kuitenkin, että naiset kykenivät käyttämään maallista valtaa. Tuomas katsoi, että vanhemmilla on oikeus lyödä lasta ja että ihmisillä on oikeus pitää orjia.

    • Paljon.löytyy.sairaita

      Näitä palstoja kun lukee, niin illan ja yön saavuttua paljon mielenterveyspotilaita ja alkoholisteja ilmestyy etenkin näihin uskomus ja "pelastus" kirjoituksiin. Näissä tapauksissa olisi paljon yhteiskunnalla oikeasti hoidettavaa ja sote-uudistus ei tätä ongelmaa ainakaan paranna.

      • kuhan.valehtelevat

        Toisaalta nämä palstat tarjoavat terapiaa heille, koska se heidän olematon Jumalansa ei vastaa heille mitään, mutta täällä sentään joku reagoi heidän lapsellisiin väitteisiinsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe