Todennäköisesti kuoli tähän
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00641
Päähän kohdistunut isku on hengenvaarallinen.
Katolta pudotessa lähtenyt oli muisti
Loppu oli sanojen unohtelua laulusta, oksentelua yms
Täyttää täysin päähän kohdistuneet iskun kriteerit.
Matti oli pudonnut aiemmin katolta
60
<50
Vastaukset
- anonyymi_05u
Vai että viikko onnettomuuden jälkeen?
Kyllä se lukee myös viikon jälkeenkin mutta en ole varma luki tuossa kävin tuosta päähän kohdistuneesta iskusta läpi aiemmin kun isäni oli lyönyt päänsä kaatuessa metsässä.
Mutta näemme sen kun selviää, mihin oli kuollut.Kuin kuollut muitakin päävammaa seuraksena viikko myöhemmin
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/210761-professori-asema-aukion-rangaistusvaatimus-kova-syyttaja-painottaa
- Glmooria
Ehkä, joku sisäinen verenvuoto? Ihmetyttää, että miks ei mennyt lääkäriin, koska kipuja ollut.. No Pia rahastaa nyt Matin kuolemalla ja sevenissä avautuu..
Pia kuvitteli olevan vatsataudissa
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e628a6ec-bd7d-41af-bb5f-c54d32505b7f
Päälteen se Matti tippunut
https://www.seiska.fi/Uutiset/Paljastus-Matti-Nykasen-dramaattisista-viimeisista-paivista-putosi-saunan-katolta-paa
- pihallatipunen
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/762a826f-2493-4b06-8ab4-b660b7f3cf9f
Mietin kanssa sisäistä verenvuotoa. Ja rintaan sattui, oliko esim. kylkiluu katkennut ja osunut keuhkoon? Mun sedälle kävi niin kun oli pudonnut omenapuusta mutta siihen ei vielä menehtynyt. Ja sitten Matti oli ottanut jauheen mällin buranaa ja panadolia. Omin neuvoin? Onko kenties muun lääkityksen kanssa haittaa? Ite en edes nykyään saa ottaa Buranaa koska se ei sovi verta kohentavan lääkkeen kanssa.- pihallatipunen
Jahas ja "autocorrect" on taas näemmä vähän "korjaillut" taas sanoja esim. kohentava=ohentava.
- apteekista.päivää
Buranaa (tai muita ibuprofeiineja) ei saa koskaan ottaa Panadolin (parasetamolin) kanssa yhdessä.
Ovat yhdessä todella myrkyllisiä maksalle.
Parasetamolin kanssa turvallisimmat tulehduskipulääkkeet ovat kortikosteroidit, mutta niitä saa vain reseptillä (ja niissä on paljon sivuvaikutuksia).
Ibuprofeiineja ja parasetamolia vähätellään haittojen suhteen. Ihmiset popsivat niitä melko huolettomasti. Ibuprofeiinit ovat miehille varsinainen ehkäisypilleri, mikäli niitä napsii joka päivä. Siittiötuotanto romahtaa niillä lähelle nollaa. Miettikääpäs, mitä kaikkea muuta ne tekevät? - Hä.h
apteekista.päivää kirjoitti:
Buranaa (tai muita ibuprofeiineja) ei saa koskaan ottaa Panadolin (parasetamolin) kanssa yhdessä.
Ovat yhdessä todella myrkyllisiä maksalle.
Parasetamolin kanssa turvallisimmat tulehduskipulääkkeet ovat kortikosteroidit, mutta niitä saa vain reseptillä (ja niissä on paljon sivuvaikutuksia).
Ibuprofeiineja ja parasetamolia vähätellään haittojen suhteen. Ihmiset popsivat niitä melko huolettomasti. Ibuprofeiinit ovat miehille varsinainen ehkäisypilleri, mikäli niitä napsii joka päivä. Siittiötuotanto romahtaa niillä lähelle nollaa. Miettikääpäs, mitä kaikkea muuta ne tekevät?Jaa, miksi sitten kirurgi määräsi minulle leikkauksen jälkihoitoon 600mg buranaa ja 1g panadolia nimenomaan yhtäaikaa otettavaksi?
Kyllähän minä protestoin ja olin sitä mieltä että panacodia, mutta nuo kaksi kuulemma yhdessä ovat tehokkaampia. Hä.h kirjoitti:
Jaa, miksi sitten kirurgi määräsi minulle leikkauksen jälkihoitoon 600mg buranaa ja 1g panadolia nimenomaan yhtäaikaa otettavaksi?
Kyllähän minä protestoin ja olin sitä mieltä että panacodia, mutta nuo kaksi kuulemma yhdessä ovat tehokkaampia.Juu yleisesti noin määrätään
- nmvb
valtakunta kirjoitti:
Juu yleisesti noin määrätään
Niin tehdään.
Ihmetyttääkin tuon apteekkarin avautuminen, kun reseptit kuitenkin aina kirjoitetaan buranalle sekä panadolille. - läpsy.naamaan
Hä.h kirjoitti:
Jaa, miksi sitten kirurgi määräsi minulle leikkauksen jälkihoitoon 600mg buranaa ja 1g panadolia nimenomaan yhtäaikaa otettavaksi?
Kyllähän minä protestoin ja olin sitä mieltä että panacodia, mutta nuo kaksi kuulemma yhdessä ovat tehokkaampia.Suomessa nyt ei muutenkaan panosteta kivun hoitoon, joka asiaan annetaan sitä helkkarin panadolia joka oikeasti ei auta mihinkään(puhumattakaan keskivaikeasta/kovasta kivusta)
- Hä.h
läpsy.naamaan kirjoitti:
Suomessa nyt ei muutenkaan panosteta kivun hoitoon, joka asiaan annetaan sitä helkkarin panadolia joka oikeasti ei auta mihinkään(puhumattakaan keskivaikeasta/kovasta kivusta)
No joo. Ilmeisesti joku uusi ohjeistus että vahvoja kipulääkkeitä ei saa enää määrätä. Ihmetytti kovasti että edes leikkauksen jälkeisiin kipuihin ei saa muuta kuin noita flunssalääkkeitä, mitään apuahan niistä ei ollut. Meni monta yötä valvoessa kun kivut oli niin kovat.
- nykyaikaa
läpsy.naamaan kirjoitti:
Suomessa nyt ei muutenkaan panosteta kivun hoitoon, joka asiaan annetaan sitä helkkarin panadolia joka oikeasti ei auta mihinkään(puhumattakaan keskivaikeasta/kovasta kivusta)
Ei kannata tässä maassa sairastua vakavasti tai teloa itseään. Lääkkeitä et kipuihisi saa.
- Ätmelsson
Mattihan on nuoruudessaan harrastanut mäkihyppyä. Oliko jopa Lahden suurmäestäkin alas tullut. Oisko jo sillon lyöny päänsä esim kaatumisen yhteydessä
- mainetta
Miksei vaimo soittanut ambulanssia jo aikaisemmin kun Matti ei päässyt edes vessaan ja oli huonovointinen?
- selitys
mainetta kirjoitti:
Miksei vaimo soittanut ambulanssia jo aikaisemmin kun Matti ei päässyt edes vessaan ja oli huonovointinen?
Ajatteli vissiii säästää sotekuluissa.
mainetta kirjoitti:
Niinpä, ehkä sitä on aateltu että jotakin ohimenevää...harva sitä hoksaa, että esim. veritulppa voi tehdä tuloaan useita päiviä epämääräisin oirein...
Keuhkoveritulppakin tulee juurikin usein raajoista, jaloista...yskittää, ahdistaa,rintakipua, hengitysvaikeuksia, verenpaine laskee ja huippaa, jalat voi särkeä, kunnon äkkinäinen heikkeneminen, uupumus..vatsatulppa voi aiheuttaa pahoinvointia, ripulia, vatsakipuja, turvotusta...
Päässä tulppa voi aiheuttaa kipuja, huimausta, tajunnantason vaihteluja, näköhäiriöitä, puhehäikkää...etc.
Yleiskunto heikkenee yks kaks...ja verisuonivaurioista voipi tulppa kehittyä.
Jonkinlaista kohtalon ivaa se on, että mäkikotka ei saanut viimeisen hyppynsä alastuloaan ihan nappiin. Ilmanlennon tyylissäkin on saattanut olla sijaa moitteelle.
selvänä symppis, jurrissa jumalainen
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/05/lenna-nykasen-matti-lenna-sleepy-sleepers-livena-tulilinjalla
Kuka muu muka on ollut 25-vuotiaana siinä asemassa että tehdään lauluja?Kyllähän tuo edelleen hyppää lehtien sivuilta silmille..Jopa cmore ensimmäisenä tuputti Matti-leffaa.
- Tämä-selvä
Matti oli kuollut jo vuosia sitten henkisesti.
- 5786rutykfgje7tk
Sitten ois kupsahtanut lasaretin punkkaan. Oishan se kiva jos asiat olisivat niin että sairaaloissa heti kuvattaisiin yms., saisi asiantuntevaa ja oikeaa hoitoa mutta niin ei ole.
Olis kuollu lekurillaki..
Ei mee niinkuin elokuvissa joissa lekurit kiidättää äkkiä kuvauksiin ja rupeaa leikkaamaan heti..
:DKyllä ne kuvaa herkästi kun on tullut taju lähtenyt. Oliko viikko aiemmin käynyt edes lääkärissä?
- wanhaämmä
valtakunta kirjoitti:
Kyllä ne kuvaa herkästi kun on tullut taju lähtenyt. Oliko viikko aiemmin käynyt edes lääkärissä?
Höps. Eivät kuvaa. Kaveri tipahti telineiltä, löi päänsä ja taju kankaalle. Lekuri sohi lampulla silmiin, pari pvää saikkua ja kotiin lepäämään. Nykytilaansa en tiedä, mutta vielä puoli vuotta jälkeen päin työnteko väsytti niin paljon, että piti siirtää kevyempiin töihin ja luvalla nukkua päiväunet (lyhenetty työpäivä) :(
Jälkikäteen kuvista ei löytynyt (enää) mitään.
Naistenhakkaaja.
- eianna
valtakunta kirjoitti:
Merviä kohtaan kysymys kuuluu kuinka paljon provosoitu Mattia?
Ja sekö antaa oikeuden piestä?
eianna kirjoitti:
Ei anna mutta kannattaako alkolipäistä suututtaa
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-lieventämisperusteet
Se että ihmiset joutuu harjoittelemaan tunneharjoituksia.
Myös on ihmisiä jotka provoi tahallaan saa lyömään nekin, jotka ei koskaan ole lyönyt koskaan.eianna kirjoitti:
Se että jos on todettu vaikeus hallita tunteita teettää jo syyntakeeton.
Kun taas alkoholi on itse aiheutettua joten sen myötä rikollisuus on korkea.
Oisko ollut verenkierron häiriöitä, kun on ollut huonovointinen jalkakipuja( kuuluu diabetekseenkin)...tuli mieleen että joku tulppakin jossain päin mahdollinen...
Kalpea ollut kuollessaan..kyllähän se hapetuksenpuute on tainnut olla...- pihallatipunen
Mulle tuli kanssa tulppa mieleen. Sehän oli lyönyt jalkansakin siinä pudotessaan..Monta eri syytä voi olla. Eiköhän se oikea syy ruumiinavauksessa selviä...
pihallatipunen kirjoitti:
Mulle tuli kanssa tulppa mieleen. Sehän oli lyönyt jalkansakin siinä pudotessaan..Monta eri syytä voi olla. Eiköhän se oikea syy ruumiinavauksessa selviä...
Jostain luin, että olis istuvilleen löytynyt kylppäristä vai puhuiko joku töissä, mutta useinhan hapenpuutteesta kärsivät hakeutuu puoli istuvaan tai istuma asentoon...
Tuo voimattomuuskin kielisi verenkierron puutteesta...mutta tuo tosiaan ruuminavauksessa selviää.- pihallatipunen
mazy kirjoitti:
Jostain luin, että olis istuvilleen löytynyt kylppäristä vai puhuiko joku töissä, mutta useinhan hapenpuutteesta kärsivät hakeutuu puoli istuvaan tai istuma asentoon...
Tuo voimattomuuskin kielisi verenkierron puutteesta...mutta tuo tosiaan ruuminavauksessa selviää.Mä luin tänään jostain, että Pia oli löytänyt hänet kylppärin lattialta istumasta.
Mullahan on itellä verenkierron kanssa ongelmia, ja eilen just kaupassa olis tehny mieli mennä istumaan ku tuntui, että tulee joko sydän- tai paniikkikohtaus....Sydänkohtausta en ole kyllä onneksi koskaan saanut mutta paniikkikohtauksen pari kertaa. pihallatipunen kirjoitti:
Mä luin tänään jostain, että Pia oli löytänyt hänet kylppärin lattialta istumasta.
Mullahan on itellä verenkierron kanssa ongelmia, ja eilen just kaupassa olis tehny mieli mennä istumaan ku tuntui, että tulee joko sydän- tai paniikkikohtaus....Sydänkohtausta en ole kyllä onneksi koskaan saanut mutta paniikkikohtauksen pari kertaa.Se on jostakin syystä tuo istuma-asento mihin ihminen hakeutuu, kun verenkierron tai hapenpuutetta tulee...no yks yhteen lopulta.
Tekee äkillistä uupumustakin...
Sympaattisenhermoston aktivoituminen tekee niitä sydänkohtauksen kaltaisia oireita paniikkikohtauksessa. Meneekö sulla nopsaan ohi nuo kohtaukset? Ja taustalla joku verenkierron häikkä lisäksi?- pihallatipunen
mazy kirjoitti:
Se on jostakin syystä tuo istuma-asento mihin ihminen hakeutuu, kun verenkierron tai hapenpuutetta tulee...no yks yhteen lopulta.
Tekee äkillistä uupumustakin...
Sympaattisenhermoston aktivoituminen tekee niitä sydänkohtauksen kaltaisia oireita paniikkikohtauksessa. Meneekö sulla nopsaan ohi nuo kohtaukset? Ja taustalla joku verenkierron häikkä lisäksi?Edelliskesänä sain pari paniikkikohtausta...tai sellaiseksi ne diagnosoin itse. Eka oli lievempi mut toinen tuntui siltä, että henki lähtee.
No siis mullahan on ollut vas. jalassa 2 kertaa veritulppa, eka 2016 ja toka siitä puolentoista vuoden päästä 2017. Mulla on verenohennuslääkitys loppuelämän... pihallatipunen kirjoitti:
Edelliskesänä sain pari paniikkikohtausta...tai sellaiseksi ne diagnosoin itse. Eka oli lievempi mut toinen tuntui siltä, että henki lähtee.
No siis mullahan on ollut vas. jalassa 2 kertaa veritulppa, eka 2016 ja toka siitä puolentoista vuoden päästä 2017. Mulla on verenohennuslääkitys loppuelämän...Nonii, sulle omakohtaisesti sangen tuttu aihe...
Varfariini tai antikoagulaatiolääkkeet käytössä? Ne bruukaa olla sitten loppuelämän matkassa mukana.
ASAt käytössä isukilla ja ompa Marevankin sitten hänen veljellä ja äidillä, koittaa sepelvaltimot mennä tukkoon...
Mulla on hyvänlaatuisia liikalyöntejä todettu, mutta oon kerran lähtenyt ambulanssilla tuossa viime vuonna nitrosuihkeiden säestämänä...oli semmonen kipu rinnassa, että helkkari ja tuntu et kuristuu..
Mutta mitään ei löytynyt. Riskit on olemassa...sukurasitteita kans molemminpuolin.
Paniikkikohtaukset osaa olla rajuja, en olis uskonut kuullun perusteella mutta kun semmosen on nähnyt niin on se kyllä asianomaiselle raju kokemus...- pihallatipunen
mazy kirjoitti:
Nonii, sulle omakohtaisesti sangen tuttu aihe...
Varfariini tai antikoagulaatiolääkkeet käytössä? Ne bruukaa olla sitten loppuelämän matkassa mukana.
ASAt käytössä isukilla ja ompa Marevankin sitten hänen veljellä ja äidillä, koittaa sepelvaltimot mennä tukkoon...
Mulla on hyvänlaatuisia liikalyöntejä todettu, mutta oon kerran lähtenyt ambulanssilla tuossa viime vuonna nitrosuihkeiden säestämänä...oli semmonen kipu rinnassa, että helkkari ja tuntu et kuristuu..
Mutta mitään ei löytynyt. Riskit on olemassa...sukurasitteita kans molemminpuolin.
Paniikkikohtaukset osaa olla rajuja, en olis uskonut kuullun perusteella mutta kun semmosen on nähnyt niin on se kyllä asianomaiselle raju kokemus...Nyt on vaan ASA kolesterolilääke. Ja toivon vaan, että tulppa pysyy poissa. Ja toiv. suonet pysyy muutenkin auki. Pitäis kyllä oikeesti muuttaa elintapoja terveellisemmiksi ku on mullakin sukurasitteena noi verisuonisairaudet.
- Kaisanoasaa
Heikko mies kun ei kestä katolta putoamista.
- kieliposkessa
Ois kantsinu ne lumet vaa puottaa.
Juu harmaaritari oli hyviä neuvoja luonut olisiko Matti selviytynyt jos harmaa ritari ollut neuvomassa.
valtakunta kirjoitti:
Juu harmaaritari oli hyviä neuvoja luonut olisiko Matti selviytynyt jos harmaa ritari ollut neuvomassa.
Viisaat ihmiset pelastaa monia ihmisiä ja niiden ystävyys antaa voimaa.
Olisi Matti pelastanut henkensä jos olisi harmaaritarin lumenpudotusta suunnitellut.
https://m.youtube.com/watch?v=mmN9xf8WUncvaltakunta kirjoitti:
Kiitokset mainituksi tulemisesta & kun laitoit tuon linkin. Mene ja tiedä oliko välttämättä pelkästään putoamisen syy mutta osatekijänä ainakin kun oli napsinut sitten paljon särkylääkkeitä ja varmaan viinaakin tuli kipuihin otettua siihen vielä diapetes jonka varoitusmerkkejä ei välttämättä huomaa lääkkeissä, normikunnossa olisi ainakin ehkä lekuriin tullut lähdettyä aiemmin.
Mitä tulee noihin lumenpudotuksiin katolta käsin tai jollain saikkaroilla ihan räystään alta seisomalla horkkimalla niin että nippu tulee sitten niskaan pidän tosiaan yhtenä älyttömimmistä hommista, olis vaan mattikin antanut lumien olla jos ei ole kunnon välineitä poistoon ja antanut katon sortua jos on sortuakseen.
Tuossa muuten ihan hyvä dokkari ajoilta kun Matti yritti ponnistaa takaisin huipulle, aika kylmästi hiihtoliitto on kohdellut siihen aikaan. Kenties jos olisi saanut parempaa tukea niitä mitaleitakin olisi muutama vielä tullut lisää.Harmaaritari kirjoitti:
Kiitokset mainituksi tulemisesta & kun laitoit tuon linkin. Mene ja tiedä oliko välttämättä pelkästään putoamisen syy mutta osatekijänä ainakin kun oli napsinut sitten paljon särkylääkkeitä ja varmaan viinaakin tuli kipuihin otettua siihen vielä diapetes jonka varoitusmerkkejä ei välttämättä huomaa lääkkeissä, normikunnossa olisi ainakin ehkä lekuriin tullut lähdettyä aiemmin.
Mitä tulee noihin lumenpudotuksiin katolta käsin tai jollain saikkaroilla ihan räystään alta seisomalla horkkimalla niin että nippu tulee sitten niskaan pidän tosiaan yhtenä älyttömimmistä hommista, olis vaan mattikin antanut lumien olla jos ei ole kunnon välineitä poistoon ja antanut katon sortua jos on sortuakseen.
Tuossa muuten ihan hyvä dokkari ajoilta kun Matti yritti ponnistaa takaisin huipulle, aika kylmästi hiihtoliitto on kohdellut siihen aikaan. Kenties jos olisi saanut parempaa tukea niitä mitaleitakin olisi muutama vielä tullut lisää.Kyllä todenäköisesti syy oli päähän isku putoamisesta🤔
Se on todennäköistä.valtakunta kirjoitti:
Pelkiltää että tajumenee on hyvin vaarallista.
Juu, ei se ainakaan terveellistä ole. Sitä että olis pää iskeytynt johonkin kovaan vähän epäilen kun se jalka oli tarttunut ränniin, luultavammin sitten kusn siitä rännistä irronntu pudonnut lumeen mutta ehkä siinä jotenkin sitten niska retkahtanut tai jotain, varmaan se pää alaspäin roikkuminen on vienyt tajua pois. Oli miten oli, ei pitäis kenenkään mennä katoille talvella ilman kunnon turvaköysiä, varsinkin jos peltikatto se lumimassa osaa kyllä lähteä tosi helposti ja nopeasti alta jos sen pään ottaa eikä siinä ehdi kissaa sanoa kun on jo maassa.
En ole Matti fani etten edes jaksa katsoa tuota dokkaria enemmän minua kiinnostaa miten tuo olisi voinut ehkäistä.
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, ei se ainakaan terveellistä ole. Sitä että olis pää iskeytynt johonkin kovaan vähän epäilen kun se jalka oli tarttunut ränniin, luultavammin sitten kusn siitä rännistä irronntu pudonnut lumeen mutta ehkä siinä jotenkin sitten niska retkahtanut tai jotain, varmaan se pää alaspäin roikkuminen on vienyt tajua pois. Oli miten oli, ei pitäis kenenkään mennä katoille talvella ilman kunnon turvaköysiä, varsinkin jos peltikatto se lumimassa osaa kyllä lähteä tosi helposti ja nopeasti alta jos sen pään ottaa eikä siinä ehdi kissaa sanoa kun on jo maassa.
”
– Onneksi jalkani jäi ränniin kiinni. Jäin roikkumaan pää alaspäin, mutta sain jotenkin nostettua sieltä itseni ylös, Matti kertoi viime torstaina.
Tilanne oli tukala. Onneksi ja epäonneksi Matin jalka kuitenkin irtosi rännistä ja Matti rymähti parin metrin korkeudesta päistikkaa maahan.
– Putosin alas ryminällä, siinä oli hengenlähtö lähellä. Taju meni minuutiksi. Sattui niin hemmetisti rintakehään ja jalkaan.”
Jos taju menee isku päähänHarmaaritari kirjoitti:
Sukulainen jäi linja-auton alle.🙁
valtakunta kirjoitti:
En ole Matti fani etten edes jaksa katsoa tuota dokkaria enemmän minua kiinnostaa miten tuo olisi voinut ehkäistä.
Mutta YouTubesta löytyy kun joku poisti niin harmaaritarin viestin
”Matti Nykänen -dokumentti (1991)”
Löytyy halukkaille😁valtakunta kirjoitti:
Sukulainen jäi linja-auton alle.🙁
Ikävä juttu :( noita sattuu varoivaisillekin varsinkin näin liukkailla. Itse just aamulla ajattelin kun ajoin risteyksestä jossa korkeat lumivallit vieressä että kun kääntyy ei mitenkään näe jos joku sieltä vallin takasuunnasta tulee fillarilla kovasti alle eikä se fillaristi välttämättä ollenkaan tajua ettei sitä voi autosta nähdä niiden korkeiden lumikasojen vuoksi.
- Ätmi-
Ei mennyt hyvin se lumen pudotus jos on pää särkenyt ja pyörryttänyt sen jälkeen niin ei vaimokaan ole tajunnut viedä lääkäriin. Naisiin ei voi luottaa
- naisensyy
Niin. Naisen syyhän se aina on, jos mies ei ymmärrä (tai suostu) lääkäriin menemään huonovointisena....
- flowersreally
Vai niin.
- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Niin niin. Ja viimeisinä sanoinaan oli "Nämä pitää laittaa pyykkiin."🙄
Täytyy vaan toivoa, että itse ymmärtää pitää suunsa kiinni siinä vaiheessa kun vetelee viimeisiä.
- näinseon
Mattikin tienasi yli 100te vuodessa, mutta itse piti vain lumia katoltakin pudotella. Noilla tuloilla luulisi palkkaavan ammattilaisen, niin säästyisi oma pää kolhuilta. Mutta ei!
- jeppelaukaa
liiaallisuuksiin meni ton KunigasAlkoholiKotkan kehuminen.
kaverihan oli alamaailman porukkaa kaikki mainokset ja vartijat mukana.
riokollinen multaan ja turhat kehut pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743750Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1762946Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472926Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572411Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3622190- 1601870
- 781565
- 281390
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352