Voiko ihminen päättää keneen rakastuu

PäivänPertti

Aihe on tällä hetkellä vähän ajankohtainen, koska olen huomannut itsessäni pieniä rakastumisen (tai ihastumisen) merkkejä.

Tilanne itsessään on vähän absurdi, sillä tämä ihastukseni kohde on parisuhteessa ja hänellä on kaksi leikki-ikästä lasta. Kokemuksesta tiedän, että minä en ole ainoa jolla on lämpimiä tunteita.

Vietämme kaiken mahdollisen ajan (opiskelupaikalla) yhdessä, melkein jokaisen mahdollisen sekunnin. Järki sanoo että yhdessäolossa ei ole mitään järkeä, mutta silti en halua lopettaa sitä eikä kai toinen osapuolikaan halua ottaa etäisyyttä.

Tuntuu kuin tunteille ei vain voisi mitään, mutta tietenkin jossain kohtaa pitää vain tunnustaa että ihastuksellani on liikaa hävittävää pelissä.

70

472

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman muuta viekottelet sen naisen, manipuloit eroamaan ja särjet sen perheen. Sitten olet sen kanssa vähän aikaa ja jätät sen sitten. Laitat eron sen syyksi. Se olisi semmoinen perttimäinen temppu jota täällä palstalla ainakin osattaisiin odottaa.

• PäivänPertti

Älä huoli Harmis, ei tuo kuulu suunnitelmiini. Minun on silti pakko sanoa, että olen yllättynyt siitä että lähes viisikymppisenäkin tunteeni ovat yhtä voimakkaita kuin nuorena miehenä.

Viinanhuuruisiin opiskelijailtamiin en uskaltautuisi, lopputuloksen arvelen tietäväni.

• PäivänPertti kirjoitti:

Älä huoli Harmis, ei tuo kuulu suunnitelmiini. Minun on silti pakko sanoa, että olen yllättynyt siitä että lähes viisikymppisenäkin tunteeni ovat yhtä voimakkaita kuin nuorena miehenä.

Viinanhuuruisiin opiskelijailtamiin en uskaltautuisi, lopputuloksen arvelen tietäväni.

Olisko se sitä viidenkympin villitystä? Vielä viimeinen irtiotto ennen juoksuvuosien päättämistä ja rauhoittumista? No jätät aloitteen naiselle, modernin nykynaisen kuuluu tehdä aloite, niin jos se tekee niin sinua kai voi sitten pitää suhteellisen syyttömänä taphatumiin joihin se johtaa.

• PäivänPertti
        Harmaaritari kirjoitti:

Olisko se sitä viidenkympin villitystä? Vielä viimeinen irtiotto ennen juoksuvuosien päättämistä ja rauhoittumista? No jätät aloitteen naiselle, modernin nykynaisen kuuluu tehdä aloite, niin jos se tekee niin sinua kai voi sitten pitää suhteellisen syyttömänä taphatumiin joihin se johtaa.

Huomaan että olemme samoilla linjoilla.

En tosiaankaan voisi rikkoa perhettä ryhtymällä jahtaamaan, mutta toisaalta en voisi kyllä kieltäytyä tarjouksesta jos tuo nainen tekisi aloitteen.

Huomaan että olemme samoilla linjoilla.

En tosiaankaan voisi rikkoa perhettä ryhtymällä jahtaamaan, mutta toisaalta en voisi kyllä kieltäytyä tarjouksesta jos tuo nainen tekisi aloitteen.

Tulipa muuten tästä vielä semmoinenkin mieleen että vaikka me helposti lähtökohtaisesti nähdään nainen "saaliina" ja mies "saalistajana" niin onpa tässä semmoinenkin k¨´mahdollisuus näin 2000-luvulla että nainen onkin "saalistaja" ja sinä ikäänkuin "uhri". Ehkäpä se nainen vietteleekin sinua koska voi ja sitten jos saa sinut lankeamaan käyttää hyväkseen ja sitten palaa taas miehensä huomaan kun on saanut hupinsa. Kätevästi voi itselleenkin selittää sitten jälkeenpäin että sinä olit se joka vietteli, siis paha, ja hän vain viaton "uhri" vaikka se oikeasti menisi toisinpäin ja sinä ja sen naisen mies olisitte pelkkiä pelinappuloita sille naiselle.

• PäivänPertti
        Harmaaritari kirjoitti:

Tulipa muuten tästä vielä semmoinenkin mieleen että vaikka me helposti lähtökohtaisesti nähdään nainen "saaliina" ja mies "saalistajana" niin onpa tässä semmoinenkin k¨´mahdollisuus näin 2000-luvulla että nainen onkin "saalistaja" ja sinä ikäänkuin "uhri". Ehkäpä se nainen vietteleekin sinua koska voi ja sitten jos saa sinut lankeamaan käyttää hyväkseen ja sitten palaa taas miehensä huomaan kun on saanut hupinsa. Kätevästi voi itselleenkin selittää sitten jälkeenpäin että sinä olit se joka vietteli, siis paha, ja hän vain viaton "uhri" vaikka se oikeasti menisi toisinpäin ja sinä ja sen naisen mies olisitte pelkkiä pelinappuloita sille naiselle.

Olen joskus ennenkin sanonut että sinä olet todennäköisesti parisuhteessa. Olet ainakin ollut, ymmärrät ihmissuhteista enemmän kuin tavan sinkula. Tämä nainen oli toinen niistä joista kirjoitin aloituksessani jossa pohdin voiko kahta rakastaa yhtä aikaa. No, nyt tiedän että ei voi, kyllä se vaaka kallistuu aina toiseen.

Tämä nainen on oikeasti ollut hyvin aktiivinen saalistaessaan huomiotani, ja hän osaa hallita ilmatilaa silloin kun muita "sisaria" on lähettyvillä. Hän ui kylkeeni aika sulavasti ja on saanut parin minusta kiinnostuneen nelikymppisen vapaana olevan naisen itseluottamuksen horjutettua itsevarmalla käytöksellään. Sanoisin että kyllä siinä pientä pelailua on.

Tämä nainen nauttii huomiostani, mutta kyllä hän itse on selkeästi aloitteellinen.

Olen joskus ennenkin sanonut että sinä olet todennäköisesti parisuhteessa. Olet ainakin ollut, ymmärrät ihmissuhteista enemmän kuin tavan sinkula. Tämä nainen oli toinen niistä joista kirjoitin aloituksessani jossa pohdin voiko kahta rakastaa yhtä aikaa. No, nyt tiedän että ei voi, kyllä se vaaka kallistuu aina toiseen.

Tämä nainen on oikeasti ollut hyvin aktiivinen saalistaessaan huomiotani, ja hän osaa hallita ilmatilaa silloin kun muita "sisaria" on lähettyvillä. Hän ui kylkeeni aika sulavasti ja on saanut parin minusta kiinnostuneen nelikymppisen vapaana olevan naisen itseluottamuksen horjutettua itsevarmalla käytöksellään. Sanoisin että kyllä siinä pientä pelailua on.

Tämä nainen nauttii huomiostani, mutta kyllä hän itse on selkeästi aloitteellinen.

Kiits, ehkä paslstalla oppinut :D Mutta joo, selvästikin alfanainen kyseessä tai ainakin semmoiseksi tahtova. Tuossa taitaa olla vähän samaa kuin jos johonkin miesjvaltaiseen oukkoon tulee nainen niin sittenhän alkaa miehet kilpailemaan siitä, sinä olet nyt se objekti jonka kaikki haluaa mutta yksi vain saa, niin ainakin tuo nainen näkee sen tilanteen ja "näyttää" muille naisille.

Sun kannaltahan tilanne on hyvä, ei olekaan niin että nainen antaa ja mies saa vaan toisinpäin ja voit nyt ohjailla sinänsä miellyttävää tilannetta mielesi mukaan. Koska siellä tuollainen kilpailutilanne naisen mielenkiinto ei tule laantumaan niin kauan kuin on muitakin naisia "saalista" hamuamassa. Todennäköisesti kuitenkin tuo nainenkin on ihan tyytyväinen nykytilanteeseenkin jossa saa olla se joka saisi jos joku saisi mutta ei varmaankaan laittaisi hanttiinkaan jos "antautuisit" tunteiden vietäväksi.

• PäivänPertti
        Harmaaritari kirjoitti:

Kiits, ehkä paslstalla oppinut :D Mutta joo, selvästikin alfanainen kyseessä tai ainakin semmoiseksi tahtova. Tuossa taitaa olla vähän samaa kuin jos johonkin miesjvaltaiseen oukkoon tulee nainen niin sittenhän alkaa miehet kilpailemaan siitä, sinä olet nyt se objekti jonka kaikki haluaa mutta yksi vain saa, niin ainakin tuo nainen näkee sen tilanteen ja "näyttää" muille naisille.

Sun kannaltahan tilanne on hyvä, ei olekaan niin että nainen antaa ja mies saa vaan toisinpäin ja voit nyt ohjailla sinänsä miellyttävää tilannetta mielesi mukaan. Koska siellä tuollainen kilpailutilanne naisen mielenkiinto ei tule laantumaan niin kauan kuin on muitakin naisia "saalista" hamuamassa. Todennäköisesti kuitenkin tuo nainenkin on ihan tyytyväinen nykytilanteeseenkin jossa saa olla se joka saisi jos joku saisi mutta ei varmaankaan laittaisi hanttiinkaan jos "antautuisit" tunteiden vietäväksi.

Minun kannaltani hyvää on flirtti ja viehättävä seura, mutta eihän tuosta muuta tule ellei planeettojen asento käänny 45° jota en usko. Nautin siis mukavasta keskusteluseurasta.

Tuon "kilpailutilanteen" laukeamista olen joutunut itsekin avittamaan. Minulla ei ole mielenkiintoa muihin daameihin, enkä halua toisaalta antaa kenenkään uskoakaan niin. Jossain kohtaa huomasin että tämä suosikkinaisenikin osoitti pieniä mustasukkaisuuden oireita, joten ryhdyin käyttäytymään niin ettei hänellä ole syitä sellaiseen.

Tässä kohtaa kaikilla on parempi olla. Minulla ja suosikkinaisellani on oma yhteytemme, ja muut tajuavat että kortit on jaettu. Toki voittoja ei ole tiedossa mullekaan, mutta kivaa flirttiä.

• Minusta tuo on aika tyypillistä nykynaisien käyttäytymistä. Tärmään jatkuvasti baarissa näihin varattuihinnaisiin, jotka nauttivat saamastaan huomiosta osalle riittää vaan tuntea miesten kiehnäävän ympärillä, iso osa antautuu suutelemaan kiihkeästi , mutta lähtee illan päätteeksi kotiin miehen ja lasten luokse tyytyväisinä siitä, että on edelleen haluttu. Sitten on osa, jotka saa kyllä sänkyynkin jos haluaa.

Jos mies siis on liikkeellä seksi mielessä, suuri, ellei suurin osa naisista on ajantuhlaajia. Ongelmana monesti on, että nämä itsetuntoa kohottavat ovat melko aktiivisia, kuten tuo sinunkin tapaus.

• yksinolemisenihanuus

Ei sitä voi päättää ja kannattaa pitää järki aina mukana.

• PäivänPertti

Olin jostakin syystä unohtanut sen, että tunteet elävät ihan omaa elämäänsä. Ei niitä ole helppo tukahduttaa.

• Riippuuihmisestä

Riippuu ihmisestä.

Miten ottaa tunteistaan vastuun. Ei tarkoita, että miettisi tässä tapauksessa naisen perhettä, vaan sitä, että nainen saattaa olla itse itsestään hakosalla (todennäköistä) ja itse satuttaa vaan itseään epätasapainoisen ihmisen kanssa.

Kertoo vaan naisesta itsestään, jos on huonossa parisuhteessa ja katselee muita.

Itse en lähtisi suhteeseen missä toinen olisi varattu. Kyllä tasapainoinen ihminen eroaa ensin, ennenkuin edes katselee muihin pöytiin. Se on fakta.

• PäivänPertti

Minulla on ollut oletus että tämä nainen olisi hyvässä parisuhteessa, eikä hän ole mielestäni huikentelevaista naistyyppiä.

Meillä on ollut silmäpeliä opiskelun alusta asti, mutta se oli pitkään kepeätä. Nyt silmäpelissä on mukana jo selkeästi kaipuuta.

• Eipidäolettaa
        PäivänPertti kirjoitti:

Minulla on ollut oletus että tämä nainen olisi hyvässä parisuhteessa, eikä hän ole mielestäni huikentelevaista naistyyppiä.

Meillä on ollut silmäpeliä opiskelun alusta asti, mutta se oli pitkään kepeätä. Nyt silmäpelissä on mukana jo selkeästi kaipuuta.

No hyvään parisuhteeseen ei tarvitse ketään muuta väliin.

Ehkä olet ymmärtänyt naisen lähettämät viestit väärin? Meitä on moneksi. Moni mies innostuu jo hymystä tai kahvillelähdöstä niin, että sukst pyörii jaloissa. Ja kyse on vaan hymystä ja kahvihetkestä.

• PäivänPertti
        Eipidäolettaa kirjoitti:

No hyvään parisuhteeseen ei tarvitse ketään muuta väliin.

Ehkä olet ymmärtänyt naisen lähettämät viestit väärin? Meitä on moneksi. Moni mies innostuu jo hymystä tai kahvillelähdöstä niin, että sukst pyörii jaloissa. Ja kyse on vaan hymystä ja kahvihetkestä.

Tässä kohtaa sanon että en ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä.

Kyse ei ole vain hymystä ja kahvihetkestä, vaan ihan reippaasti yhdessäoloajan maksimoimisesta. Minä en edes ole se joka hakeutuu toisen läheisyyteen, vaan tämä nainen on aloitteellinen 9 kertaa kymmenestä tapauksesta.

• Sillähänsiitäselviää
        PäivänPertti kirjoitti:

Tässä kohtaa sanon että en ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä.

Kyse ei ole vain hymystä ja kahvihetkestä, vaan ihan reippaasti yhdessäoloajan maksimoimisesta. Minä en edes ole se joka hakeutuu toisen läheisyyteen, vaan tämä nainen on aloitteellinen 9 kertaa kymmenestä tapauksesta.

Tiedän naisia, jotka ihmettelevät ääneen miesten ”ihmeoletuksia” heistä.

Itse en oleta, vaan totean kysymällä suoraan. Eikö ole kanttia siihen?

• PäivänPertti
        Sillähänsiitäselviää kirjoitti:

Tiedän naisia, jotka ihmettelevät ääneen miesten ”ihmeoletuksia” heistä.

Itse en oleta, vaan totean kysymällä suoraan. Eikö ole kanttia siihen?

Onko taas kännäysilta?

Minä en oleta mitään, vaan luen naista kuin avointa kirjaa. Minulla ei ole syytä lähteä perkaamaan tunteita, koska en aio olla aloitteellinen hänen suhteensa.

• Henkseleidenpaukuttelua
        PäivänPertti kirjoitti:

Onko taas kännäysilta?

Minä en oleta mitään, vaan luen naista kuin avointa kirjaa. Minulla ei ole syytä lähteä perkaamaan tunteita, koska en aio olla aloitteellinen hänen suhteensa.

Miksi sitten kyselet, jos on selvä tapaus? Olet saakelin huono hurskastelija.

Ja sinä et tiedä muitten ihmisten tunteista mitään, jos ne ei siitä sulle kerro. Se on sun omaa haavekuvaa ja tunnetta.

• PäivänPertti
        Henkseleidenpaukuttelua kirjoitti:

Miksi sitten kyselet, jos on selvä tapaus? Olet saakelin huono hurskastelija.

Ja sinä et tiedä muitten ihmisten tunteista mitään, jos ne ei siitä sulle kerro. Se on sun omaa haavekuvaa ja tunnetta.

Kysymys kuuluu "voiko ihminen päättää keneen rakastuu?"

En ajatellut kiintyä naimisissa olevaan naiseen, enkä usko että tällä naisellakaan oli tarkoitus kiintyä minuun.

• Melkeinmatematiikkaa
        PäivänPertti kirjoitti:

Kysymys kuuluu "voiko ihminen päättää keneen rakastuu?"

En ajatellut kiintyä naimisissa olevaan naiseen, enkä usko että tällä naisellakaan oli tarkoitus kiintyä minuun.

Niin kuuluikin.... mulle se rakastuminen tunne, se perustuu johonkin ja sitä voi muuttaa. Ja sillä todellisuudella sen voi varmistaa, muuttaa, selittää.

Muu on tulevaisuutta minkä se muovaa.

Oletus on kuin lottovoitosta haaveilu ilman lottoamista. Turhaa...

• PäivänPertti
        Melkeinmatematiikkaa kirjoitti:

Niin kuuluikin.... mulle se rakastuminen tunne, se perustuu johonkin ja sitä voi muuttaa. Ja sillä todellisuudella sen voi varmistaa, muuttaa, selittää.

Muu on tulevaisuutta minkä se muovaa.

Oletus on kuin lottovoitosta haaveilu ilman lottoamista. Turhaa...

"Oletus on kuin lottovoitosta haaveilu ilman lottoamista. Turhaa..."

Sinulle on tärkeää olettaa että minä luen tilannetta väärin. Tässä kohtaa minä olen kuitenkin enemmän kartalla kuin sinä.

• Whatever
        PäivänPertti kirjoitti:

"Oletus on kuin lottovoitosta haaveilu ilman lottoamista. Turhaa..."

Sinulle on tärkeää olettaa että minä luen tilannetta väärin. Tässä kohtaa minä olen kuitenkin enemmän kartalla kuin sinä.

Luulisi sinun tekevän sille jotain, eikä esittäväsi siitä kysymyksen palstalle. Et vaan luota itseesi ja koitat etsiä syyn jostain muusta.... miten voisi tukahduttaa tunteet? Ei niitä pidä tukahduttaa...
        Ymmärrä niitä...

Sinun identiteettisi perustuu itsevarmuuteen ja egoistisuuteen. Et voi käsittää, että olisit tunteittesi ja toisten tunteiden suhteen metsikössä. Homma pitää hoitaa sivuuttamalla tunteet. Miten lakaista ne maton alle?

Mutta ihan sama mulle.... mä meen nukkuu. Vien muksut kouluun ja alan hitsaamaan projektia aamulla.

• PäivänPertti
        Whatever kirjoitti:

Luulisi sinun tekevän sille jotain, eikä esittäväsi siitä kysymyksen palstalle. Et vaan luota itseesi ja koitat etsiä syyn jostain muusta.... miten voisi tukahduttaa tunteet? Ei niitä pidä tukahduttaa...
        Ymmärrä niitä...

Sinun identiteettisi perustuu itsevarmuuteen ja egoistisuuteen. Et voi käsittää, että olisit tunteittesi ja toisten tunteiden suhteen metsikössä. Homma pitää hoitaa sivuuttamalla tunteet. Miten lakaista ne maton alle?

Mutta ihan sama mulle.... mä meen nukkuu. Vien muksut kouluun ja alan hitsaamaan projektia aamulla.

Tämä on keskustelupalsta, ja tein omasta mielestäni hyvän aloituksen. Tunteita on oikeasti vaikea ohjata, ne tuntuvat kuin elävän omaa elämäänsä.

• Ainavoioppia
        PäivänPertti kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta, ja tein omasta mielestäni hyvän aloituksen. Tunteita on oikeasti vaikea ohjata, ne tuntuvat kuin elävän omaa elämäänsä.

Ei aloituksessa olekaan mitään vikaa. Ihan oikeaa elämää. Mutta kaikkeen löytyy todellinen syykin.
        Haluatko ottaa selvän siitä, vai tehdä hyviä aloituksia palstalle?

Nyt kyllä uni vie...

• PäivänPertti
        Ainavoioppia kirjoitti:

Ei aloituksessa olekaan mitään vikaa. Ihan oikeaa elämää. Mutta kaikkeen löytyy todellinen syykin.
        Haluatko ottaa selvän siitä, vai tehdä hyviä aloituksia palstalle?

Nyt kyllä uni vie...

Öitä dissi.

Tämä aloitus on siitä todellisesta elämästä jota elän.

• AsianVierestä

Hmm...parisuhteessa oleva nainen voi hakea jotain omasta elämästä puuttuvaa palasta jota ei oikein itsekään tiedä mikä se palanen oikeastaan on. Periaatteessa kaikki on ihan hyvin mutta jotain puuttuu. Ehkä se on se miehen antama huomio ilman perheen tuottamaa monimutkaista kuviota, saa ikään kuin huomiota ilman entisiä "rasitteita", uutta ja fresh.
      No, ei tuo ole pahasta koska et tule koskaan haluamaan sitä koko pakettia ja luulen ettet ehkä suoriutuisi yhtä hyvin kokonaisuudesta mitä sen naisen nykyinen mies. Hankala on vain niitä rusinoita pullasta nyppiä:)

Henkilökohtaisesti en ole halunnut ajautua liian lähelle tilanteessa jossa ymmärrän ettei jatko olisi kummallekaan järkevää. Pitää osata vetää sitä käsijarrua ajoissa. Varattuihin ei kosketa, se on sääntö numero yksi!

• PäivänPertti

Minä oletan ettei nainen oikeasti hakenut mitään puuttuvaa palasta, meillä vain synkkasi alusta lähtien. Huumorintaju oli ensimmäinen juttu mitä kiinnitti huomioni, eikä silmätkään ole hullummat.

• Mitäse_elämäolikaan
        PäivänPertti kirjoitti:

Minä oletan ettei nainen oikeasti hakenut mitään puuttuvaa palasta, meillä vain synkkasi alusta lähtien. Huumorintaju oli ensimmäinen juttu mitä kiinnitti huomioni, eikä silmätkään ole hullummat.

Niin... et voi kuin olettaa... ei mitään totta. Omia unelmia. Romantisointia.

• PäivänPertti
        Mitäse_elämäolikaan kirjoitti:

Niin... et voi kuin olettaa... ei mitään totta. Omia unelmia. Romantisointia.

Minä olen ollut paikalla, sinä et.

• Ettiedämitäänvielä
        PäivänPertti kirjoitti:

Minä olen ollut paikalla, sinä et.

Sinä oletat, minä en. Ja kumpikin tietää naisen tunteista yhtä paljon.

• PäivänPertti
        Ettiedämitäänvielä kirjoitti:

Sinä oletat, minä en. Ja kumpikin tietää naisen tunteista yhtä paljon.

Olisko dissi syytä vetää vähän happea. Ei se sulta ole pois jos minä luen kuitenkin tilanteen oikein...

Rauhoitu vähän.

• Nukkumasatuli
        PäivänPertti kirjoitti:

Olisko dissi syytä vetää vähän happea. Ei se sulta ole pois jos minä luen kuitenkin tilanteen oikein...

Rauhoitu vähän.

Ainahan sä olet kaikessa oikeassa.... eipä siitä olekaan epäillys.... siis sun mielipiteestä.

Eiku öitä..

• PäivänPertti
        Nukkumasatuli kirjoitti:

Ainahan sä olet kaikessa oikeassa.... eipä siitä olekaan epäillys.... siis sun mielipiteestä.

Eiku öitä..

Älä ota tätä liian raskaasti, eihän tämä juttu himmennä sinun loistettasi.

• Vautsivau
        PäivänPertti kirjoitti:

Älä ota tätä liian raskaasti, eihän tämä juttu himmennä sinun loistettasi.

Onks mulla loistetta? No nyt ei ainakaan silmä kimellä. 😂

Soropnoo! Sano mummo kun viimeinen silmä puhkes.

• PäivänPertti
        Vautsivau kirjoitti:

Onks mulla loistetta? No nyt ei ainakaan silmä kimellä. 😂

Soropnoo! Sano mummo kun viimeinen silmä puhkes.

Ei sitä loistetta paljoa ole.

• kun.on.tullakseen

Rakastuminen ei ole tahdonalainen prosessi.

• PäivänPertti

Eikö siihen voi mitenkään vaikuttaa?

• AsianVierestä
        PäivänPertti kirjoitti:

Eikö siihen voi mitenkään vaikuttaa?

Tietysti voi jos omaa aivot.
        Tilanteisiin ei ajauduta vaan niihin halutaan ajautua. Joskus ilman suurempaa järjellistä syytä.
        Uskon ettet huomenna enää keskustelisi jos saisit huomenna tietää naisen miehen olevan kaksinkertainen murhaaja huumeiden käyttäjä joka olisi helvetin mustasukkainen naisesta. Tuossa tulisi se järki mukaan "rakkauteen", heh heh.

• PäivänPertti
        AsianVierestä kirjoitti:

Tietysti voi jos omaa aivot.
        Tilanteisiin ei ajauduta vaan niihin halutaan ajautua. Joskus ilman suurempaa järjellistä syytä.
        Uskon ettet huomenna enää keskustelisi jos saisit huomenna tietää naisen miehen olevan kaksinkertainen murhaaja huumeiden käyttäjä joka olisi helvetin mustasukkainen naisesta. Tuossa tulisi se järki mukaan "rakkauteen", heh heh.

Ennen kuin jatkat hekottelujasi, niin voin kertoa että minun ex-vaimoni oli ollut parisen kuukautta parisuhteessa taposta tuomitun miehen kanssa ennen kuin tapasi minut.

Kyllä minä sain silloinkin kuulla tappouhkauksia, mutta ei ne minuun vaikuttaneet uhkailijan toivomalla tavalla.

Tämän naisen mies on hyvin kunnollinen ja tasainen ihminen, ei mikään rähjäke.

• Sellaista se yhteiselo teettää.

• helmiä_sioille

Pertsa taas satuilee vaihteeks ja muutama dorka mukana... :D

• innokkaanasivullisena

Mukaanlukien itsesi....

• arvonimimerkki

Jos vaikka kerrot sille naiselle, että olet Suoli24 Sinkut-palstalla valehdellut sairastavasi syöpää, niin jos se siitä rauhoittuu ja perääntyy.

• PäivänPertti

Eikös tämä ole keskustelusivustojen aatelia?

• Toivoisin sulle paljon ja oikeanlaista rakkautta elämään. Ettet jäisi kiertämään kehää, haamuksi keskustelupalstoille. Rakkautta ei kaiketi voi määrätä, mutta perheitäkään ei olisi suotavaa rikottavan. Etene kuitenkin rohkeasti jos kysymys ei ole yhden illan haihattelusta ja mikäli toisen tilanteet ovat muuttuneet ja tunteet aidot . Elämään kuuluu rinnalle se tärkeä (tärkein) ihminen, hän on sulle ankkuri ja kiintopiste.

Rakkaus on kaikki. Maailman ihanin asia.
      Sydän lepää.

• PäivänPertti

Haamuja täällä on riittämiin ilman minuakin 😉.

Mulla on ihan selkeät askelmerkit, en aio tehdä elettäkään sen suhteen että keskustelu johtaisi tunteista keskustelemiseen. Ihastumisia tulee ja menee, merkityksellisintä on se kuinka me suhtaudumme niihin.

En ole missään vaiheessa antanut opiskelukavereilleni mitään henkilökohtaisia yhteystietojani, enkä näillä näkymin jatka yhteydenpitoa opiskelun jälkeen vaikka porukassa on ollut puheita siitä että olisi kiva olla myöhemmin yhteyksissä.

Haamuja täällä on riittämiin ilman minuakin 😉.

Mulla on ihan selkeät askelmerkit, en aio tehdä elettäkään sen suhteen että keskustelu johtaisi tunteista keskustelemiseen. Ihastumisia tulee ja menee, merkityksellisintä on se kuinka me suhtaudumme niihin.

En ole missään vaiheessa antanut opiskelukavereilleni mitään henkilökohtaisia yhteystietojani, enkä näillä näkymin jatka yhteydenpitoa opiskelun jälkeen vaikka porukassa on ollut puheita siitä että olisi kiva olla myöhemmin yhteyksissä.

"Haamuja täällä on riittämiin ilman minuakin."

Ja pysykin omassa roolissasi ja minä omassani.

• eriasioita

Ihastuminen, rakastuminen ja rakastaminen ovat eri asioita.

• nykyään-sinkku

Voi siihen jonkin verran vaikuttaa. itse olen pitänyt sitä sääntöä, että varattuna ihastu toiseen varattuun ja vapaana toiseen sinkkuun.

Jos sinkku ihastuu varattuun, hänen on pakko alistua siihen, että on jatkuvasti kakkossijalla: kakkosnainen tai kakkosmies. Varattu ei ihastuksen myötä kumppaniaan jätä eikä aseta etusijalle.

Toinen varattukin voi olla hankala riippuja, jos ei tajua omaa asemaansa. Kun olin varattu ja pitkässä suhteessa aikoinaan, varattu mies oli kakkosmieheni. Hän oli tilanteesta huolimatta jatkuvasti mustasukkainen menoistani. Pelkäsi, että petän häntä JA ykkösmiestäni 🤣

Kun erosin miehestäni, en huolinut enää tätä kakkosmiestä, vaikka hän oli edelleen tarjolla. Vapaa sinkkumies se täytyi olla 👌

• voivaikuttaa

Voi vaikuttaa siihen mitä tunteita ruokkii ja miten. Pyrkiikö menemään niiden mukaan, vai vähentämään.

• Eiköhän sen voi päättää.

Tuo mitä kuvailit menee ainakin minun asteikolla vielä kohdassa ihastuminen. Rakastumisen tunteen saavuttaminen taas vaatisi yhteisiä kokemuksia muualla kuin yhdessä paikassa. Jos ei niitä uusia ja erilaisia yhteisiä kokemuksia ole hakemassa niin tunne jää ihastumisen tasolle.

Ilmeisesti kuitenkin sellainen mukava tilanne päällä jolloin molemmilla pientä kutinaa mutta pidemmälle ei kannata lähteä joten ei muuta kuin nauttimaan tilanteesta.

• PäivänPertti

Rakastuminen tai ihastuminen...vähän määrittelykysymyksiä. Taisin itsekin laittaa sulkuihin ihastuminen.

Ihastumiseksi sanoisin ainakin sellaista tunnetta jossa ihastuksen kohteeseen ei ole varsinaista kontaktia, eikä ole tietoa siitä toimiiko kemiat. Se on enempi pintapuolista.

Me olemme viettäneet runsaasti aikaa yhdessä ja kemiat toimivat erinomaisesti, on selkeä henkinen yhteys. On aikalailla makuasia puhuuko ihastumisesta vai rakastumisesta, tosiasiassa meidän keskinäisen yhteyden varaan voisi rakentaa parisuhteen jos sellaiselle olisi ulkoiset olosuhteet olemassa.

Nythän tämä on tietenkin umpikuja, mutta yhdessäolo on kivaa niinkauan kun sitä kestää.

• Tuntematontunne

Tottakai voi päättää.

Ainakin on helppo päättää keihin ei rakastu.

Mutta ehkä on hankalampi rakastua johonkin vain päättämällä rakastua.

Vaan, mistäs hitosta minä tiedän, minä kun en rakastumisia harrasta. En ole ikinä tuntenut mitään tarvetta rakastua.

• 7tyurtyityigj

Jos naisilta kysytään niin jollei sitä myyttistä kemiaa heti ole niin ei sitä mitään tulekaan, eivätkä tietty edes haluaisi mitään kehittää oksettavan miehen kanssa.

• Lotkauttakaa kusivälineitä yhteen. Ei ole sinun omatunnolla jos muija pettää.

• PäivänPertti

En aio rikkoa kenenkään perhettä.

En edes virittele mitään säätöjä käytännön tasolla niinkauan kun hän on suhteessa, enkä aio olla myöskään osallisena tapahtumaketjussa joka johtaa eroon.

Jos nainen itse eroaisi ilman minun myötävaikutustani, niin sitten olisi edellytyksiä edetä.

• nykyään-sinkku
        PäivänPertti kirjoitti:

En aio rikkoa kenenkään perhettä.

En edes virittele mitään säätöjä käytännön tasolla niinkauan kun hän on suhteessa, enkä aio olla myöskään osallisena tapahtumaketjussa joka johtaa eroon.

Jos nainen itse eroaisi ilman minun myötävaikutustani, niin sitten olisi edellytyksiä edetä.

Ei nainen ole eroamassa. Naisena tiedän, että varattuna nainen haluaa huomiota myös muilta miehiltä. Sinä olet hänelle päivän piriste, ei muuta. Sinun kanssasi on kiva flirttailla, sinun huomiosi kiva "voittaa" itselleen muilta naisilta ja sinua voi ajatella vaikka vaihteeksi, kun sekstailee oman kullan kanssa. Silti nainen tuskin on hetkeäkään ajatellut, että haluaisi menettää miestään sinun takiasi. Jos suostuisit rakastajaksi, ilman vaatimuksia erosta, hän voisi suostua, kunhan asia ei tulisi ilmi. Näin hän saisi voita molemmin puolin leipää, kuten sanonta kuuluu. Itse erosin aikoinaan miehestäni, mutta rakastajallani ei ollut osaa eikä arpaa asiassa. Halusin vain olla vapaa. En usko, että tämä nainen haluaa, hänellähän on perhettäkin jo.

• PäivänPertti
        nykyään-sinkku kirjoitti:

Ei nainen ole eroamassa. Naisena tiedän, että varattuna nainen haluaa huomiota myös muilta miehiltä. Sinä olet hänelle päivän piriste, ei muuta. Sinun kanssasi on kiva flirttailla, sinun huomiosi kiva "voittaa" itselleen muilta naisilta ja sinua voi ajatella vaikka vaihteeksi, kun sekstailee oman kullan kanssa. Silti nainen tuskin on hetkeäkään ajatellut, että haluaisi menettää miestään sinun takiasi. Jos suostuisit rakastajaksi, ilman vaatimuksia erosta, hän voisi suostua, kunhan asia ei tulisi ilmi. Näin hän saisi voita molemmin puolin leipää, kuten sanonta kuuluu. Itse erosin aikoinaan miehestäni, mutta rakastajallani ei ollut osaa eikä arpaa asiassa. Halusin vain olla vapaa. En usko, että tämä nainen haluaa, hänellähän on perhettäkin jo.

Ei minulla ole mitään käsitystä naisen toiveista, tiedän vain että välillämme kipinöi.

Mulla oli noin 1,5 vuotta takaperin lyhyt seksisuhde naimisissa olevan naisen kanssa, ja se oli mulle hyvä kertaus siitä mitä tapahtuu kun yrittää nauttia ilman sitoutumista. Nainen oli jo muuttoa tekemässä kun sain selitettyä että en ole suhdetta vailla. Tunteilla ei kannata leikitellä.

Tässä kohtaa asiat olisivat tunnepuolella toisin, mutta en minä haluaisi "isäpuoleksi" projektissa jossa olen syrjäyttänyt lasten isän. Seksi parisuhteessa elävän äitylin kanssa ei taas kiinnosta.

• AsianVierestä
        PäivänPertti kirjoitti:

Ei minulla ole mitään käsitystä naisen toiveista, tiedän vain että välillämme kipinöi.

Mulla oli noin 1,5 vuotta takaperin lyhyt seksisuhde naimisissa olevan naisen kanssa, ja se oli mulle hyvä kertaus siitä mitä tapahtuu kun yrittää nauttia ilman sitoutumista. Nainen oli jo muuttoa tekemässä kun sain selitettyä että en ole suhdetta vailla. Tunteilla ei kannata leikitellä.

Tässä kohtaa asiat olisivat tunnepuolella toisin, mutta en minä haluaisi "isäpuoleksi" projektissa jossa olen syrjäyttänyt lasten isän. Seksi parisuhteessa elävän äitylin kanssa ei taas kiinnosta.

Jo tuo kertomus osoittaa selkärangattomuutesi kanssaihmisiä kohtaan. Sääntö on ettei varattuja naisia käytetä, tuon tietää jo lapsikin.
        Kerroit "ettet halunnut isäpuoleksi syrjäyttämällä lasten oikeaa isää". Mitä sitten halusit? Liikkuvan runkkunyrkin vai mitä? Tuollainen suhde ei anna järkeville ihmisille yhtään mitään!
        Järkevät tietävät miten lapset voivat kärsiä hyvin paljon, voi tuhota vaikka jonkin ihmisen elämän vain koska on kädetön itse runkkaamaan tai hakemaan vapaata seuraa. Ehkä sen takia etsit vaistomaisesti varattuja koska et ole mielestäsi tarpeeksi hyvä vapaille naisille, syyllistyt itsepetokseen ja kampitat samalla toisia ihmisiä?

• PäivänPertti
        AsianVierestä kirjoitti:

Jo tuo kertomus osoittaa selkärangattomuutesi kanssaihmisiä kohtaan. Sääntö on ettei varattuja naisia käytetä, tuon tietää jo lapsikin.
        Kerroit "ettet halunnut isäpuoleksi syrjäyttämällä lasten oikeaa isää". Mitä sitten halusit? Liikkuvan runkkunyrkin vai mitä? Tuollainen suhde ei anna järkeville ihmisille yhtään mitään!
        Järkevät tietävät miten lapset voivat kärsiä hyvin paljon, voi tuhota vaikka jonkin ihmisen elämän vain koska on kädetön itse runkkaamaan tai hakemaan vapaata seuraa. Ehkä sen takia etsit vaistomaisesti varattuja koska et ole mielestäsi tarpeeksi hyvä vapaille naisille, syyllistyt itsepetokseen ja kampitat samalla toisia ihmisiä?

Tuo seksisuhde alkoi olosuhteissa jossa nainen kertoi eronneensa avokistaan, eli pidin hauskaa vapaan naisen kanssa. Jostakin syystä nainen oli suhteessa, mutta harrastelimme silti seksiä kunnes nainen olisi halunnut muuttaa luokseni. Siinä kohtaa lopetin touhun.

Puhe siitä etten halua isäpuoleksi syrjäyttämällä lasten oikeaa isää koskee tätä naista josta kerroin avauksessa. Mitään ei ole tapahtunut.

• Zsoopaa

Enpä usko, että olisit likikään rakastunut...ihastunut höperyyttäsi joo.

Mielikuvitus tekee tepposia...

Sulla on valta tunteisiisi, kyllä sä niitä ohjastaa pystyt. Kaikki pystyy..

• PäivänPertti

Kaikki pystyvät kontrolloimaan tunteitaan, mutta joskus harvoin tulee eteen ihmisiä joiden kohdalla toivoisi että voisi antaa palaa.

Nyt ei voi antaa palaa, mutta toivoisin että olisi toisin. Harmittaa..vähän.

• Valianttikin

Meillä rakkaus vei vähän aikaa, mut sit häntä koipien välissä takas. Ottaa se luonnon päälle kun yrittää tässä elää, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
      Olen löytänyt happea elämääni, koska yksin minä tiedän mitä minä haluan, enkeleitä on kiittäminen.
      Rukoilin että " jos Jumala olet olemassa tee jotain"
      Epäuskossani huomasin että jos sanaa ei voi käyttää Jumalan puhuttelussa.
      Rukoilin "Jumalani kun olet olemassa tee jotain"
      Sitten tapahtui ihmeitä, itkujen kautta elämä muuttui täydellisesti. Ei voi edes korjata 💔

• näinsevaanmenee

Hölmöä kuvitella että toisella olisi samanlaisia tunteita, vaikka kuinka "kokemuksesta" tietäisi. Ja mitä hävittävää naisella muka olisi jos hänelle kertoo olevansa lätkässä, tai menettäähän hän siinä kaverizonetetun miehen, koska kaverzonetetun miehen tunteet ovat naisille kiusallisia ja oksettavia.

• PäivänPertti

Kyllä ihastuminen näkyy ihmisestä, esim. kosketus on yksi helpoimpia keinoja selvittää onko toinen lämpöisenä vai flirttaileeko huvikseen. Jos kosketus saa toisen kehräämään, niin siihen voi luottaa aika suurella varmuudella.

Mietin miksi minä avautuisin ihastumisesta tuolle naiselle? Mikä olisi avautumiseni funktio?

• werafsdweasdfc
        PäivänPertti kirjoitti:

Kyllä ihastuminen näkyy ihmisestä, esim. kosketus on yksi helpoimpia keinoja selvittää onko toinen lämpöisenä vai flirttaileeko huvikseen. Jos kosketus saa toisen kehräämään, niin siihen voi luottaa aika suurella varmuudella.

Mietin miksi minä avautuisin ihastumisesta tuolle naiselle? Mikä olisi avautumiseni funktio?

Naisen hymykin tai mukava jutustelu on monille miehille "merkki", mutta oikeasti ne "merkit" ovat lähinnä vahvistusharvaa. Ei se oma kosketus mitään kerro, se voi vähän jos nainen tulee koskettelemaan, mutta silloinkin kyseessä voi lähinnä olla naisen huomionkipeyttä tai itsetunnon boostausta eikä mitään todellista kiinnostusta.

Ei koulu- tai työkaverille kannata alkaa tunteistaan avautumaan, jos haluaa niin ensin kannattaa pyytää jonnekin sieltä koulu- tai työympäristöstä pois, minne toinen tulee omalla ajallaa ja omasta halustaan.

• PäivänPertti
        werafsdweasdfc kirjoitti:

Naisen hymykin tai mukava jutustelu on monille miehille "merkki", mutta oikeasti ne "merkit" ovat lähinnä vahvistusharvaa. Ei se oma kosketus mitään kerro, se voi vähän jos nainen tulee koskettelemaan, mutta silloinkin kyseessä voi lähinnä olla naisen huomionkipeyttä tai itsetunnon boostausta eikä mitään todellista kiinnostusta.

Ei koulu- tai työkaverille kannata alkaa tunteistaan avautumaan, jos haluaa niin ensin kannattaa pyytää jonnekin sieltä koulu- tai työympäristöstä pois, minne toinen tulee omalla ajallaa ja omasta halustaan.

Onko trölli ottanut tehtäväkseen yrittää piikitellä minua? Elämänkokemuksellani tiedän mistä puhun, eikä minulla ole tarvis keskustella ulkopuolisen ihmisen kanssa asioista jotka koen itse.

Muistuttaisin trölliä nyt avauksen aiheesta, sillä minä en ole vailla ihmissuhdeneuvoja tai ulkopuolisia analyyseja tilanteestani.

Muistutttaisin trollia siitä, että minä en myöskään kaipaa elämääni leikki-ikäisiä lapsia joita tässä kuviossa tulisi mukanaan. En halua leikkiä kotia.

• Nopicture
        PäivänPertti kirjoitti:

Onko trölli ottanut tehtäväkseen yrittää piikitellä minua? Elämänkokemuksellani tiedän mistä puhun, eikä minulla ole tarvis keskustella ulkopuolisen ihmisen kanssa asioista jotka koen itse.

Muistuttaisin trölliä nyt avauksen aiheesta, sillä minä en ole vailla ihmissuhdeneuvoja tai ulkopuolisia analyyseja tilanteestani.

Muistutttaisin trollia siitä, että minä en myöskään kaipaa elämääni leikki-ikäisiä lapsia joita tässä kuviossa tulisi mukanaan. En halua leikkiä kotia.

Oliko se Pertti nyt 27v tai 54v? Aikas lapsellista hölötystä ikäisellesi.

• exmartta
        Nopicture kirjoitti:

Oliko se Pertti nyt 27v tai 54v? Aikas lapsellista hölötystä ikäisellesi.

PäivänPerttillähän on nyt ne miesten vaihdevuodet menossa ...

• fy2398fy2y

Ei voi valita, mutta ei jokaisen ihastuksen perään myöskään tarvitse lähteä. Tässä tapauksessa kilteintä olisi antaa asian olla. Jos välität naisesta, jätät hänen perheensä ja parisuhteensa rauhaan ja pidät välit platonisina.

En minäkään olisi edellistä (paremman sanan puutteessa) ihastustani olisi valinnut. Huonostihan se myös päättyi. Olisi pitänyt vain pitää suu kiinni koko asiasta ja pysyä ystävinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      62
      4479
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      159
      3368
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2687
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2594
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      135
      2537
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1731
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1600
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      39
      1297
    Aihe