Pimeä aine vs eetteri

mitenonse

Mitä eroa niillä käytännössä on, jos ajatellaan sitä että miksi niitä on pidetty tarpeellisina jotta homma toimii niin kuin on ajateltu?

5

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosminen etteri ei kokkaroidu, eikä taivuta valoa.
      (Muut kertokoot muut erot)

    • näintälläkertaa

      Ne ovat eri sanoja. Samojen asioiden ympärillä pyöritään. Osuvampikin nimi voidaan joskus antaa, jos asiasta päästään perille.

    • laskee

      "Kosminen etteri ei kokkaroidu, eikä taivuta valoa."

      Ihailen vastausta. Hyvin sanottu, kaikki eivät kuitenkaan ehkä ymmärrä vastauksen todellista merkitystä.

    • panzer59

      Tuo "kokkaroituminen" on hyvä oivallus. Kun tuota ainetta /energiaa kuulemma on pimeänä suurin osa ja oletetaan että se vuorovaikuttaa jossainmäärin havaittuun reaaliuniversumiin joka myös on "kokkaroitunut", eli noudattaa pimeän massanenergian reittejä ja muotoja! Siinä se... stalingrad hans...

    • pimeä_eetteri

      Tieteellisiä eetteriteorioita on erilaisia. On Arsitoteleen maailmaneetteri, Newtonin painovoimaeetteri, Maxwellin valoeetteri jota pidettiin tieteellisenä totuutena pitkälle 1900-luvun alkuvuosikymmenille asti kunnes suhtellisuusteorian suosio kasvoi.

      Pimeä aine tai pimeä eetteri on taas uusi eetteriteorian tyyppi, joka poikkeaa vanhemmista versioista, mutta pimeällä eetterillä on samalla myös hyvin paljon yhteistä vanhempien eetteriteorioiden kanssa. Oletetaan tuntematon ja uudenlainen aineen muoto (kuten Aristoteleen viides elementti, maailmaneetteri), joka ei vuorovaikuta tavanomaisen aineen kanssa ja jota ei voi havaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe