Pimeä aine vs eetteri

mitenonse

Mitä eroa niillä käytännössä on, jos ajatellaan sitä että miksi niitä on pidetty tarpeellisina jotta homma toimii niin kuin on ajateltu?

5

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosminen etteri ei kokkaroidu, eikä taivuta valoa.
      (Muut kertokoot muut erot)

• näintälläkertaa

Ne ovat eri sanoja. Samojen asioiden ympärillä pyöritään. Osuvampikin nimi voidaan joskus antaa, jos asiasta päästään perille.

• laskee

"Kosminen etteri ei kokkaroidu, eikä taivuta valoa."

Ihailen vastausta. Hyvin sanottu, kaikki eivät kuitenkaan ehkä ymmärrä vastauksen todellista merkitystä.

• panzer59

Tuo "kokkaroituminen" on hyvä oivallus. Kun tuota ainetta /energiaa kuulemma on pimeänä suurin osa ja oletetaan että se vuorovaikuttaa jossainmäärin havaittuun reaaliuniversumiin joka myös on "kokkaroitunut", eli noudattaa pimeän massanenergian reittejä ja muotoja! Siinä se... stalingrad hans...

• pimeä_eetteri

Tieteellisiä eetteriteorioita on erilaisia. On Arsitoteleen maailmaneetteri, Newtonin painovoimaeetteri, Maxwellin valoeetteri jota pidettiin tieteellisenä totuutena pitkälle 1900-luvun alkuvuosikymmenille asti kunnes suhtellisuusteorian suosio kasvoi.

Pimeä aine tai pimeä eetteri on taas uusi eetteriteorian tyyppi, joka poikkeaa vanhemmista versioista, mutta pimeällä eetterillä on samalla myös hyvin paljon yhteistä vanhempien eetteriteorioiden kanssa. Oletetaan tuntematon ja uudenlainen aineen muoto (kuten Aristoteleen viides elementti, maailmaneetteri), joka ei vuorovaikuta tavanomaisen aineen kanssa ja jota ei voi havaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2106
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1238
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1152
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      60
      1129
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      854
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      729
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      26
      674
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      19
      527
    Aihe