Suloisia palstalaisia kaikkialla

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuss

      Läskit palstanaiset eivät ole suloisia.

      • Burrr :(


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Burrr :(

        Silavaa ei ole paljoa...

        mutta vähän pitää talvella olla. Sitä on hankittu mansikkalettusilla pakkaspäivän varalle : )


      • Laula mukana äläkä murjota!


    • PäivänPertti

      Pistääkö ne ihanaan pymppyyni?

      • No riippuu, miten viipotat mennä.


      • PäivänPertti

        Jahas, trollaattori on näköjään taas kirjoitellut puolestani juttujaan.


      • PäivänPertti kirjoitti:

        Jahas, trollaattori on näköjään taas kirjoitellut puolestani juttujaan.

        No vähän ajattelin, että jopa sinuksi pikkuisen hassua heh :D


      • PäivänPertti
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No vähän ajattelin, että jopa sinuksi pikkuisen hassua heh :D

        Täytyihän sinun tajuta ettei kommentti ollut minulta.


      • PäivänPertti kirjoitti:

        Täytyihän sinun tajuta ettei kommentti ollut minulta.

        Phihih mene nyt sinustakaan aina vannomaan, mutta kun luin, niin ainakin naurahdin. Kuka ikinä olikaan :D


      • PäivänPertti
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Phihih mene nyt sinustakaan aina vannomaan, mutta kun luin, niin ainakin naurahdin. Kuka ikinä olikaan :D

        Olen ottanut nyttemmin hieman tieteellisemmän otteen kommentointiini, ja siihen tyyliin ei kuulu joutava läpätys (jota en ole muutenkaan harjoittanut erityisemmin).


      • PäivänPertti kirjoitti:

        Olen ottanut nyttemmin hieman tieteellisemmän otteen kommentointiini, ja siihen tyyliin ei kuulu joutava läpätys (jota en ole muutenkaan harjoittanut erityisemmin).

        Eilen oli kyllä kivaa olla kuutamolla. Aihe oli kiinnostava ja asiallinen. Olen pannut sen kyllä merkille ja muutokseksi on parempaan suuntaan. Saat reilun kehun, ole hyvä.


      • PäivänPertti
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Eilen oli kyllä kivaa olla kuutamolla. Aihe oli kiinnostava ja asiallinen. Olen pannut sen kyllä merkille ja muutokseksi on parempaan suuntaan. Saat reilun kehun, ole hyvä.

        Eilen keskusteltiin kosmologiasta, tänään oltiin taas yhteiskunnallisissa aiheissa. Monipuolisuus ehkäisee tylsistymistä.


      • PäivänPertti kirjoitti:

        Eilen keskusteltiin kosmologiasta, tänään oltiin taas yhteiskunnallisissa aiheissa. Monipuolisuus ehkäisee tylsistymistä.

        Pidä toi :)


      • PäivänPertti
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Pidä toi :)

        Olisi paljon mielenkiintoisia aiheita (käyttäytymistieteen saralla), mutta luulen että on parempi käydä aiheesta keskustelua spesialistien kesken.


      • PäivänPertti kirjoitti:

        Olisi paljon mielenkiintoisia aiheita (käyttäytymistieteen saralla), mutta luulen että on parempi käydä aiheesta keskustelua spesialistien kesken.

        Eikä. Älä blokkaa pois jos vaan keksit niistä keskusteluaiheita.


    • Tämä täytyy nostaa muutaman kerran sillä kohta palstalle saapuvat äkäiset maanantain
      työstä palaajat.

      Kello viiden ruuhka lähenee.

      Minullahan on ollut vapaapäivä,
      ja olen saanut tanssia Maija Mehiläistä mielin määrin :D

    • mazynhaamu

      Voi kun suloista, nimittäin Alan Walker on löytänyt jo reilut pari kuukautta sitten suomalaisen tyttöystävän! Viivin! :)

      Go girl, go Viivi. Suomalainen nainen sittekin kelpaa myös norjalaiselle huipulle. :D

      • mazynhaamu

      • AsianVierestä
        mazynhaamu kirjoitti:

        Ainiin, meinas unehtua.. :)


        https://goo.gl/images/tDbKqb

        Kuva, onnellisesta parista. Jesh! <3

        Juu, onhan tuolla 19 vuotiaalla Viivillä ihan ok miesmaku jos ensimmäiseksi kaveriksi valitsee tuollaisen "mitättömyyden":)


      • Niin! Me ollaankin tasokkaita : )

        Laatumiehet ymmärtävät laatunaisten päälle.

        Aika kiva uutinen! Se on nyt vähän niin kuin meitin vävypoika, kaikkihan ne het omitaan :D


      • mazynhaamu
        AsianVierestä kirjoitti:

        Juu, onhan tuolla 19 vuotiaalla Viivillä ihan ok miesmaku jos ensimmäiseksi kaveriksi valitsee tuollaisen "mitättömyyden":)

        No mutta olekaamme onnellisia Viivin ja Alanin puolesta, en usko että ihan paska jätkä on Viivillä hyppysissä. Vaikka olisi nobodykin, vaikuttaa hyvälle äijälle nuoresta iästään huolimatta. Minä ainakin tykkäisin, jos omatkin likan panostaisi tulevaisuudessa miehen hyvään luonteeseen, suloisuuteen ja herttaisuuteen, ahkeruuskin on plussaa...vaikka ei rikas tartte ollakaan eikä kuulusa laisinkaan. :)

        Ei vaikuta paskimmalta pojalta luonnoltaan ja söpökin on kun possu pienenä. :D


      • mazynhaamu kirjoitti:

        No mutta olekaamme onnellisia Viivin ja Alanin puolesta, en usko että ihan paska jätkä on Viivillä hyppysissä. Vaikka olisi nobodykin, vaikuttaa hyvälle äijälle nuoresta iästään huolimatta. Minä ainakin tykkäisin, jos omatkin likan panostaisi tulevaisuudessa miehen hyvään luonteeseen, suloisuuteen ja herttaisuuteen, ahkeruuskin on plussaa...vaikka ei rikas tartte ollakaan eikä kuulusa laisinkaan. :)

        Ei vaikuta paskimmalta pojalta luonnoltaan ja söpökin on kun possu pienenä. :D

        Taidetaan ottaa lautta ja lähteä vuonoille..

        Tuommosia saaliita...


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin! Me ollaankin tasokkaita : )

        Laatumiehet ymmärtävät laatunaisten päälle.

        Aika kiva uutinen! Se on nyt vähän niin kuin meitin vävypoika, kaikkihan ne het omitaan :D

        Juu, järkevät miehet tajuaa että täällä maassa on helmiä. Ja kyllä se Viivikin on varmaan helmen hyppysiinsä saanut, toivon vaan ettei hurja työtahti riko tämän nuoren parin onnea. Ja Viivikin tykkää oikeesti, ettei kuuluisuuden tms. takia. :)

        Vävy ees melkein, ainakin on mahdollista törmätä suomessakin...jos visiitille anoppilaan saapuu. :D


      • AsianVierestä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin! Me ollaankin tasokkaita : )

        Laatumiehet ymmärtävät laatunaisten päälle.

        Aika kiva uutinen! Se on nyt vähän niin kuin meitin vävypoika, kaikkihan ne het omitaan :D

        Tiesitkö että liian hyvännäköinen nainen voi olla este miehelle? Itsellenikin on käynyt kerran noin. Menin baariin ulkomailla sellaisessa maastokuviollisessa väljässä Gym-paidassa ja yksi missi tuli juttelemaan. Vietin pari hauskaa tuntia vaihtaen hänen kanssaan puhelinnumerot mutta jotenkin vaivaannuin kun hän monesti yritti keksiä treffien aihetta ties minne koskenlaskuun. Passasin aina tietoisesti ettei käy koska en olisi kumminkaan sellaista missiä itselläni pystynyt kovin pitkään pitämään. Oli hieman "paremmalta tasolta" tuo nainen joten ei tulevaisuutta.
        Toki halia voi hymyillen:)


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Taidetaan ottaa lautta ja lähteä vuonoille..

        Tuommosia saaliita...

        Eiii, mun lautta meni jo kun oman saaliini löysin lännestä ( piti kalastaa kauempaa, että löyty). En halua vaihtaa, on niin hyvä saalis. :)

        Mutta kyllä siellä vuonoilla varmasti hyviä miehiä on. On niitä meillä täällä suomessakin, jos ei vuonoille saakka jaksa patikoida. :D


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Juu, järkevät miehet tajuaa että täällä maassa on helmiä. Ja kyllä se Viivikin on varmaan helmen hyppysiinsä saanut, toivon vaan ettei hurja työtahti riko tämän nuoren parin onnea. Ja Viivikin tykkää oikeesti, ettei kuuluisuuden tms. takia. :)

        Vävy ees melkein, ainakin on mahdollista törmätä suomessakin...jos visiitille anoppilaan saapuu. :D

        Mitenkä niinku Bradley Cooper ei ikinä satu tuohon eteen

        että niinku miten ne noihin törmää :D

        Ei tämä Viivi varmasti turskatehtaalla töissä ollut?


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Eiii, mun lautta meni jo kun oman saaliini löysin lännestä ( piti kalastaa kauempaa, että löyty). En halua vaihtaa, on niin hyvä saalis. :)

        Mutta kyllä siellä vuonoilla varmasti hyviä miehiä on. On niitä meillä täällä suomessakin, jos ei vuonoille saakka jaksa patikoida. :D

        Ei pitäis munkaan -enää- haikailla, mutta tais mennä vanhasta muistista :'D

        Komppaan, Suomilippu-tuotekin käy. :D


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Tiesitkö että liian hyvännäköinen nainen voi olla este miehelle? Itsellenikin on käynyt kerran noin. Menin baariin ulkomailla sellaisessa maastokuviollisessa väljässä Gym-paidassa ja yksi missi tuli juttelemaan. Vietin pari hauskaa tuntia vaihtaen hänen kanssaan puhelinnumerot mutta jotenkin vaivaannuin kun hän monesti yritti keksiä treffien aihetta ties minne koskenlaskuun. Passasin aina tietoisesti ettei käy koska en olisi kumminkaan sellaista missiä itselläni pystynyt kovin pitkään pitämään. Oli hieman "paremmalta tasolta" tuo nainen joten ei tulevaisuutta.
        Toki halia voi hymyillen:)

        Voi varmaan olla totta. Mies niinku perääntyy. Joo. Tai sitten ei pysty puhumaan mitään järkevää, ei se kauneus silti naisesta ylimielistä kakkiaista tee. Ei kannattais jäätyä, nainenhan voi todella pitää : )

        Sinäkin oot tuossa tavallaan negatiivisesti ennakoinut ja päättänyt typsyn puolesta.

        Oliko reilua? : )


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitenkä niinku Bradley Cooper ei ikinä satu tuohon eteen

        että niinku miten ne noihin törmää :D

        Ei tämä Viivi varmasti turskatehtaalla töissä ollut?

        Oli linnanmäellä töissä. :D

        Jaa-a kuinka lienee ovat toisiinsa retkahtaneet...no kuinka vaan. Kiva kun nuori rakkaus kukoistaa. :)

        Ihanaa tulee taas kevät ja kohta on ihastuneita pareja katukuvassa käsikädessä jo sunnuntaina yhden näin naamat marrissa.. <3 Toiset oottaa lintuja keväällä, minä ootan aurinkoa ja rakastavaisia. Ihanaa kun ihmiset tykkää toisistaan, se olotila tarttuu... :D


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Oli linnanmäellä töissä. :D

        Jaa-a kuinka lienee ovat toisiinsa retkahtaneet...no kuinka vaan. Kiva kun nuori rakkaus kukoistaa. :)

        Ihanaa tulee taas kevät ja kohta on ihastuneita pareja katukuvassa käsikädessä jo sunnuntaina yhden näin naamat marrissa.. <3 Toiset oottaa lintuja keväällä, minä ootan aurinkoa ja rakastavaisia. Ihanaa kun ihmiset tykkää toisistaan, se olotila tarttuu... :D

        Niinkö! No johan. Lintsillä. Aika noheva tyttö, silleen nappas. : )

        Eh...kevät ja parit...kuule joskus ei ilkeä edes katsoa : )

        Alkaa tehdä mieli suolatikkuja.


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei pitäis munkaan -enää- haikailla, mutta tais mennä vanhasta muistista :'D

        Komppaan, Suomilippu-tuotekin käy. :D

        Eihän sitä kumminkaan sokeeksi tule, vaikka varattukin on..n'kee ja kuulee, huomaa kun joku on mieleinen mies...vaikkei hänen suhteen mitään aikeita olekkaan tai siirtoja suunnittele. Mutta kyllä miehestä voi silti rehdisti pitää ja tykätä miehenä ja ihmisenä, vaikka rakastettu ei olekkaan. Hyviä miehiä aina näkee ja huomaa ympärillään, on mukavaa huomata että kyllä niitä on. Pitää vaan katella ympärilleen , kuunnella ja nähdä...ei ne ole sukupuuttoon kuolleet. :)

        Vaikka kaikki mölyapinat onkin enempi esillä ja äänessä, mitä tulee miehiin...kyllä ne helmetkin siellä joukossa kulkee...loistaa edukseen ko osaa katsella.


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Eihän sitä kumminkaan sokeeksi tule, vaikka varattukin on..n'kee ja kuulee, huomaa kun joku on mieleinen mies...vaikkei hänen suhteen mitään aikeita olekkaan tai siirtoja suunnittele. Mutta kyllä miehestä voi silti rehdisti pitää ja tykätä miehenä ja ihmisenä, vaikka rakastettu ei olekkaan. Hyviä miehiä aina näkee ja huomaa ympärillään, on mukavaa huomata että kyllä niitä on. Pitää vaan katella ympärilleen , kuunnella ja nähdä...ei ne ole sukupuuttoon kuolleet. :)

        Vaikka kaikki mölyapinat onkin enempi esillä ja äänessä, mitä tulee miehiin...kyllä ne helmetkin siellä joukossa kulkee...loistaa edukseen ko osaa katsella.

        Joo. Just näin. Ei lisättävää. Ihailuakaan ei pysty estämään, kauniita ja komeita ihmisiä vain katsoo :) Se o veres, sanois Nuuska (missä sekin on?!) :D


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niinkö! No johan. Lintsillä. Aika noheva tyttö, silleen nappas. : )

        Eh...kevät ja parit...kuule joskus ei ilkeä edes katsoa : )

        Alkaa tehdä mieli suolatikkuja.

        Nojuu, liian limaiset jutut on sitten enempi niiden juttuja jotka haluaa esiintyä muille. Mutta ne söpöt oikeesti hykertelevät miehet ja naiset, toistensa seurassa ja lähellä...joiden silmistä loistaa ilo siitä ihmisestä rinnalla...<3 oi...ne on jotakin niin kaunista...sydän menee sykkyrälle. Sen tunteen aistii...<3 :)

        Mun mies sanoo mua hölmöksi ja nauraa mulle välillä...haha...romantikko on romantikko, minkä sitä luonnolleen voi. Rakkaus on semmonen pakkaus.. :)


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Nojuu, liian limaiset jutut on sitten enempi niiden juttuja jotka haluaa esiintyä muille. Mutta ne söpöt oikeesti hykertelevät miehet ja naiset, toistensa seurassa ja lähellä...joiden silmistä loistaa ilo siitä ihmisestä rinnalla...<3 oi...ne on jotakin niin kaunista...sydän menee sykkyrälle. Sen tunteen aistii...<3 :)

        Mun mies sanoo mua hölmöksi ja nauraa mulle välillä...haha...romantikko on romantikko, minkä sitä luonnolleen voi. Rakkaus on semmonen pakkaus.. :)

        Kyllä sen näkee kun toista pitää silleen erilailla hellästi. Sitten sitä sivullinenkin ihan häkeltyy. Oh..

        Romantiikka ei saa kuolla koskaan! : )

        Joskus kassajonossakin keväällä, siinä ne ihmiset vaan pussailee ja silittelee. Sorrun takana aina ostamaan suklaata hah :D

        Mutta tämä kevät on erilainen ; )


      • dsaadsaa
        AsianVierestä kirjoitti:

        Tiesitkö että liian hyvännäköinen nainen voi olla este miehelle? Itsellenikin on käynyt kerran noin. Menin baariin ulkomailla sellaisessa maastokuviollisessa väljässä Gym-paidassa ja yksi missi tuli juttelemaan. Vietin pari hauskaa tuntia vaihtaen hänen kanssaan puhelinnumerot mutta jotenkin vaivaannuin kun hän monesti yritti keksiä treffien aihetta ties minne koskenlaskuun. Passasin aina tietoisesti ettei käy koska en olisi kumminkaan sellaista missiä itselläni pystynyt kovin pitkään pitämään. Oli hieman "paremmalta tasolta" tuo nainen joten ei tulevaisuutta.
        Toki halia voi hymyillen:)

        Olen usein toiminut samoin, jos joku liian tasokas mies on yrittänyt. En viitsi tuhlata aikaani, koska jäisin kuitenkin pian.


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo. Just näin. Ei lisättävää. Ihailuakaan ei pysty estämään, kauniita ja komeita ihmisiä vain katsoo :) Se o veres, sanois Nuuska (missä sekin on?!) :D

        Sille ei mahda mitään, että joku pistää silmään ja kiinnittää huomiota....pysäyttää. Tulee tunne, että oooh, ompa ihana ihminen. :)


      • mazynhaamu
        AsianVierestä kirjoitti:

        Tiesitkö että liian hyvännäköinen nainen voi olla este miehelle? Itsellenikin on käynyt kerran noin. Menin baariin ulkomailla sellaisessa maastokuviollisessa väljässä Gym-paidassa ja yksi missi tuli juttelemaan. Vietin pari hauskaa tuntia vaihtaen hänen kanssaan puhelinnumerot mutta jotenkin vaivaannuin kun hän monesti yritti keksiä treffien aihetta ties minne koskenlaskuun. Passasin aina tietoisesti ettei käy koska en olisi kumminkaan sellaista missiä itselläni pystynyt kovin pitkään pitämään. Oli hieman "paremmalta tasolta" tuo nainen joten ei tulevaisuutta.
        Toki halia voi hymyillen:)

        Öh, mulla ei ole ollut koskaan tuollasta taas, että itäsin jotakin liian "tasokkaana" mulle...mä oon aina ulkoistanut sen miehelle. Päättää riitänkö minä hänelle semmosena kun olen...jos hänkin on kiinnostanut mua, mikäs siinä. :)

        En arvioi miehen puolesta olenko tarpeeksi hänelle, päättäköön itse...


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä sen näkee kun toista pitää silleen erilailla hellästi. Sitten sitä sivullinenkin ihan häkeltyy. Oh..

        Romantiikka ei saa kuolla koskaan! : )

        Joskus kassajonossakin keväällä, siinä ne ihmiset vaan pussailee ja silittelee. Sorrun takana aina ostamaan suklaata hah :D

        Mutta tämä kevät on erilainen ; )

        Näkee, herkkänä huomaa herkkyyden.. :)

        Aistii tunnelmia...tuntee konkreettisesti ihon menevän kananlihalle. Joku tunne puistattaa hyvällä tavalla...

        Niii! Sulla on se oma mussukka...onnea teille! :) <3


      • gggguyt
        mazynhaamu kirjoitti:

        Sille ei mahda mitään, että joku pistää silmään ja kiinnittää huomiota....pysäyttää. Tulee tunne, että oooh, ompa ihana ihminen. :)

        Komeat = ihania?

        ;-)


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Näkee, herkkänä huomaa herkkyyden.. :)

        Aistii tunnelmia...tuntee konkreettisesti ihon menevän kananlihalle. Joku tunne puistattaa hyvällä tavalla...

        Niii! Sulla on se oma mussukka...onnea teille! :) <3

        Juu <3

        Ja kiitos, eh... (punastuu)

        Tässä pikku hiljaa...ei kiirettä <3 ; )


      • mazynhaamu17
        gggguyt kirjoitti:

        Komeat = ihania?

        ;-)

        No kuka mitenkin on ihana, joku voipi olla oikeen ihanana näköinen kaikki kohdillaan, mikään ei ärsytä silmään, silmä lepää...joku taas voi olla lunteeltaan aivan ihastuttavan ihana ja hyvää seuraa, jollain on aivan mahtava huumorintaju tms...kellä mitäkin. Parhaimmillaan ihmisessä on kaikkea ja sitten se kolahtaa.. :)

        Ei se ulkonäkö ihmisestä kuitenkaan kivaa tee, vain katseltavan. Jos ei kiva ole luonnoltaan...usein semmonen ei kiva ihminen ei kiinnosta lopulta katsellakaan. Mielummin kattelee niitä ihmisiä, joiden seurasta pitää ja jonka kokee kivaksi. Silmä sulaa helpommin ulkomuotoihin, kun paskaan luonteeseen. Paskaa luonnetta ei voi paikata millään...


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Sille ei mahda mitään, että joku pistää silmään ja kiinnittää huomiota....pysäyttää. Tulee tunne, että oooh, ompa ihana ihminen. :)

        Samat, silmät alkaa vaan vilkkua, se on alkugeeneissä :D


      • mazynhaamu17 kirjoitti:

        No kuka mitenkin on ihana, joku voipi olla oikeen ihanana näköinen kaikki kohdillaan, mikään ei ärsytä silmään, silmä lepää...joku taas voi olla lunteeltaan aivan ihastuttavan ihana ja hyvää seuraa, jollain on aivan mahtava huumorintaju tms...kellä mitäkin. Parhaimmillaan ihmisessä on kaikkea ja sitten se kolahtaa.. :)

        Ei se ulkonäkö ihmisestä kuitenkaan kivaa tee, vain katseltavan. Jos ei kiva ole luonnoltaan...usein semmonen ei kiva ihminen ei kiinnosta lopulta katsellakaan. Mielummin kattelee niitä ihmisiä, joiden seurasta pitää ja jonka kokee kivaksi. Silmä sulaa helpommin ulkomuotoihin, kun paskaan luonteeseen. Paskaa luonnetta ei voi paikata millään...

        Musta on tärkeetä, että toisen kanssa voi nauraa ja että se nauraa hyvällä tavalla takaisin.

        Että on kaksi samanlaista "tomppelia" : )

        Siitä se lähtee...se on just aalto kehon läpi, varmaan paras vastakaiku, mitä voi saada.


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Musta on tärkeetä, että toisen kanssa voi nauraa ja että se nauraa hyvällä tavalla takaisin.

        Että on kaksi samanlaista "tomppelia" : )

        Siitä se lähtee...se on just aalto kehon läpi, varmaan paras vastakaiku, mitä voi saada.

        Juu, että on "sama taajuus" ja kohtaa toisensa. Kurjaa, jos menee ihan ristiin, tekee olemisesta kamalan vaikeeta ja epäluonnollisen oloista, väkinäistä. Sillon se ei yksinkertaisesti toimi, jos olo on sille että väkisin yrittää ymmärtää ja päästä kärryille...

        Parasta on kun yhdessä oleminen tuntuu luontevalle, kumpikin pystyy olemaan jännittämisestkin huolimatta sitä mitä on, eikä tarvi keksiä jotakin roolia toisen mieliksi. Eriävätkin mielipiteet saa sanoa rehdisti ja kumminkin kumpikin voi edelleen kokea aidon yhteyden. :)

        Suuttumiset yms. menee ohi...tavallaan mikään turhanaikainen ei riko aitoa yhteyttä ihmisten välillä. Kaikki väkisin kyhätty kaatuu aina omaan mahdottomuuteensa...ei ne ikinä kestä läpi elämän...kukaan ei jaksa esittää koko elämäänsä.


      • dsaadsaa kirjoitti:

        Olen usein toiminut samoin, jos joku liian tasokas mies on yrittänyt. En viitsi tuhlata aikaani, koska jäisin kuitenkin pian.

        Ei pidä tuolleen ajatella. Kouhenna rintaa pystympään.


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Samat, silmät alkaa vaan vilkkua, se on alkugeeneissä :D

        Niin se on. :)

        Joku aina viehättää enemmän, kun joku toinen...sitten siitä vielä joku kehtaa suuttua.


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Juu, että on "sama taajuus" ja kohtaa toisensa. Kurjaa, jos menee ihan ristiin, tekee olemisesta kamalan vaikeeta ja epäluonnollisen oloista, väkinäistä. Sillon se ei yksinkertaisesti toimi, jos olo on sille että väkisin yrittää ymmärtää ja päästä kärryille...

        Parasta on kun yhdessä oleminen tuntuu luontevalle, kumpikin pystyy olemaan jännittämisestkin huolimatta sitä mitä on, eikä tarvi keksiä jotakin roolia toisen mieliksi. Eriävätkin mielipiteet saa sanoa rehdisti ja kumminkin kumpikin voi edelleen kokea aidon yhteyden. :)

        Suuttumiset yms. menee ohi...tavallaan mikään turhanaikainen ei riko aitoa yhteyttä ihmisten välillä. Kaikki väkisin kyhätty kaatuu aina omaan mahdottomuuteensa...ei ne ikinä kestä läpi elämän...kukaan ei jaksa esittää koko elämäänsä.

        Onneks ei tämmösenä ihmisenä edes pysty yrittämään mitään roolia. Niin äkkiä tulee se kotimoodi päälle. Ihminen on hyvä viedä heti siihen normaalin arkeen vaikka nyt kuinka vaaleanpunaista vilkkuisi. Parempi kun ei piilottele mitään tai ole liian vieraskorea, ainakin alkuun minä tarkkailen helposti sitä, ettei toinen ole vaan päässyt loukkaantumaan, koska täällä päässä on niin voimakas oma tahto. Että jos se tuntee, että nyt miestä jyrätään tai jotain. Ni oon pysähtynyt vähän kuulostelemaan. Se on varmasti haasteellisinta, se, mitä toinen tahtoo. Niin pitkään kummiskin omat asiat ja oma elämä...Nyt pitää miettiä, mitä toinen siinä...

        Mutta onneksi halimisosuus hoituu hyvin :D, vaikka se nyt kuulostaa ällöltä niin sanonpahan ääneen, että tuntuu, että mulla on niin täysi, ylikorkkautuva rakkausvarasto, että se mies hukkuu siihen vielä. Kamalaa...:D Haluaa vaan koskettaa...Kunhan ei kyllästy siihen..


      • mazynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei pidä tuolleen ajatella. Kouhenna rintaa pystympään.

        Niinpä, samaa mieltä. Ei naisten pidä murehtia kelpaako jollekin miehelle, taikka että se mies on jotenkin sinua enemmän...ei se niin mene. Kukin mies on yhtä kykenevä valkkaamaan sinut, naisen kaikista naisista kun sinä itsekin olet kykenevä valkkaamaan miehen...

        Mun kokemukseni mukaan miehet on ihan yhtä älykkäitä tekemään valintoja, kun me naisetkin. Mieltymystensä mukaan, eikä meidän naisten pidä miehiä tässä asiassa vähätellä. Jos olemme jonkun makuun, niin olemme ja olkaamme siitä tyytyväisiä...olemme jollekin buenot. :)

        Näkee pareja joissa on omaan silmään selvä epäsuhta, mutta ite oon ajatellut niin että he ovat valinneet toisensa omien kriteeriensä mukaan, eikä mun kriteerieni. :)

        Kuinka kenenkin silmä näkee....ja mistä kukin pitää.

        Minäkin tiiän, että esim. oma mieheni on verrainnollisesti paremman näköinen miehenä mitä minä naisena, mutta jumatsuikka...valintaa on tehty ja siihin saamme olla kaikki tyytyväisiä. :D

        Oon kuullut joskus, että miten sä tommosen miehen olet saanut itellesi kaapattua, kun oon näyttänyt valokuvaa jollekin kaverille...tässä mun perhe, mies ja lapset..Mutta eipä ne minusta kukaan sano, oot kyllä hyvännäköinen. :D


      • mazynhaamu kirjoitti:

        Niinpä, samaa mieltä. Ei naisten pidä murehtia kelpaako jollekin miehelle, taikka että se mies on jotenkin sinua enemmän...ei se niin mene. Kukin mies on yhtä kykenevä valkkaamaan sinut, naisen kaikista naisista kun sinä itsekin olet kykenevä valkkaamaan miehen...

        Mun kokemukseni mukaan miehet on ihan yhtä älykkäitä tekemään valintoja, kun me naisetkin. Mieltymystensä mukaan, eikä meidän naisten pidä miehiä tässä asiassa vähätellä. Jos olemme jonkun makuun, niin olemme ja olkaamme siitä tyytyväisiä...olemme jollekin buenot. :)

        Näkee pareja joissa on omaan silmään selvä epäsuhta, mutta ite oon ajatellut niin että he ovat valinneet toisensa omien kriteeriensä mukaan, eikä mun kriteerieni. :)

        Kuinka kenenkin silmä näkee....ja mistä kukin pitää.

        Minäkin tiiän, että esim. oma mieheni on verrainnollisesti paremman näköinen miehenä mitä minä naisena, mutta jumatsuikka...valintaa on tehty ja siihin saamme olla kaikki tyytyväisiä. :D

        Oon kuullut joskus, että miten sä tommosen miehen olet saanut itellesi kaapattua, kun oon näyttänyt valokuvaa jollekin kaverille...tässä mun perhe, mies ja lapset..Mutta eipä ne minusta kukaan sano, oot kyllä hyvännäköinen. :D

        Älä nyt hyvä mimmi ittees vähättele, höpsö!! Mistä sinä nyt tuommosta juttua kaivat! Pöö! Ei se sun pirtin isäntä ikinä kauniimpi oo ku sie, hää voip olla komia, mut sie olet kaunis. Elä elä ikinään tuhise tuollasia ennään..

        Muuten hyvä teksti. Itelleen sitä sopivinta kattoo, ei naapuria varten :D


      • macynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä nyt hyvä mimmi ittees vähättele, höpsö!! Mistä sinä nyt tuommosta juttua kaivat! Pöö! Ei se sun pirtin isäntä ikinä kauniimpi oo ku sie, hää voip olla komia, mut sie olet kaunis. Elä elä ikinään tuhise tuollasia ennään..

        Muuten hyvä teksti. Itelleen sitä sopivinta kattoo, ei naapuria varten :D

        Huomenia!!😃

        Enhän mä tavallaan vähättelekään, mua ei tuo seikka henk.koht vaivaa, vaikka tiedostankin sen miten meidät muiden/ joidenkin silmin nähdään. Ihmisten puheet vaan paljastaa, kuka mitenkin meidät parina näkee ja mitoittaa.

        Mä kyllä pidän itseäni hyvänä naisena, mutten ole perustanut tuota asiaa ulkonäkööni...mä kun uskon, että hyvä nainen ja mies voi olla vähemmälläkin kauneudella...mutta tietyllä mittapuulla mitattuna ja verrattuna, ikäero ja ikääntyminenkin huomioiden...

        Oon aatellut aina olevani varsin tavallinen ulkonäöllisesti, jos jotenkin poikkeava niin enemmän persoonani ja luonteeni vuoksi, kun ulkonäköni...

        En pärjäisi mittelöissä jossa pärställä pärjätään, mies kyllä pärjäisi...helposti...tämä on enemmänkin havainnoimista ja tiettyjen yleisten ihanteiden dokumentointia ja purkua omin sanoin, kun sitä etten pitäisi itseäni arvokkaana tai yhtä arvokkaana kuin miestäni. Minä arvostan itteäni hyvin paljon...anteeksi olemassa oloni ei mun olemuksesta löydy. 😃

        Ei netissä eikä irlissä. Vaikka ääneen sanottuna joskus huomaankin ihmisten laskevan mulle alemman " hinnan ja arvon", koska näytän heistä mm. heitä " huonommalle"...miestäni huonommalle...

        Miten sä oot saanut tommosen saaliin! Eikö se paljasta jo, että olis oletettu saavan jotakin vähemmän?🤣

        Toki osa myös korostaa ja liioittelee tuossa saalista, jotta ikään kuin mulle tulisi ylenpalttisen leuhka olo...tai voittajafiilis. Osa ajattelee juuri kuten sanookin..


      • macynhaamu
        macynhaamu kirjoitti:

        Huomenia!!😃

        Enhän mä tavallaan vähättelekään, mua ei tuo seikka henk.koht vaivaa, vaikka tiedostankin sen miten meidät muiden/ joidenkin silmin nähdään. Ihmisten puheet vaan paljastaa, kuka mitenkin meidät parina näkee ja mitoittaa.

        Mä kyllä pidän itseäni hyvänä naisena, mutten ole perustanut tuota asiaa ulkonäkööni...mä kun uskon, että hyvä nainen ja mies voi olla vähemmälläkin kauneudella...mutta tietyllä mittapuulla mitattuna ja verrattuna, ikäero ja ikääntyminenkin huomioiden...

        Oon aatellut aina olevani varsin tavallinen ulkonäöllisesti, jos jotenkin poikkeava niin enemmän persoonani ja luonteeni vuoksi, kun ulkonäköni...

        En pärjäisi mittelöissä jossa pärställä pärjätään, mies kyllä pärjäisi...helposti...tämä on enemmänkin havainnoimista ja tiettyjen yleisten ihanteiden dokumentointia ja purkua omin sanoin, kun sitä etten pitäisi itseäni arvokkaana tai yhtä arvokkaana kuin miestäni. Minä arvostan itteäni hyvin paljon...anteeksi olemassa oloni ei mun olemuksesta löydy. 😃

        Ei netissä eikä irlissä. Vaikka ääneen sanottuna joskus huomaankin ihmisten laskevan mulle alemman " hinnan ja arvon", koska näytän heistä mm. heitä " huonommalle"...miestäni huonommalle...

        Miten sä oot saanut tommosen saaliin! Eikö se paljasta jo, että olis oletettu saavan jotakin vähemmän?🤣

        Toki osa myös korostaa ja liioittelee tuossa saalista, jotta ikään kuin mulle tulisi ylenpalttisen leuhka olo...tai voittajafiilis. Osa ajattelee juuri kuten sanookin..

        Että, jos pitäsi arvioida miten hyvä saalis itse on, niin luonteen ja sitoutuvuuden, tunteiden ja rehellisyyden, kunnioituksen ja aitouden puolesta oon hiton hyvä saalis. Oon aina täysillä suhteessa mukana. Annan kaikkeni.. Ulkonäön puolesta taas, parempia saaliita löytyy...🤣

        Hitosti!

        Oma arvio ei tietysti täysin ole koskaan yks yhteen toisen ihmisen näkemyksen ja kokemuksen kanssa...mut jokuhan meitä saa itseämmekin arvostamaan.


      • macynhaamu
        macynhaamu kirjoitti:

        Että, jos pitäsi arvioida miten hyvä saalis itse on, niin luonteen ja sitoutuvuuden, tunteiden ja rehellisyyden, kunnioituksen ja aitouden puolesta oon hiton hyvä saalis. Oon aina täysillä suhteessa mukana. Annan kaikkeni.. Ulkonäön puolesta taas, parempia saaliita löytyy...🤣

        Hitosti!

        Oma arvio ei tietysti täysin ole koskaan yks yhteen toisen ihmisen näkemyksen ja kokemuksen kanssa...mut jokuhan meitä saa itseämmekin arvostamaan.

        Mieheni mielestä ei ole mitään epäsuhtaa, on vain kaksi ihmistä. Minä tykkään hänestä ja hän minusta, se riittää mittapuuksi. Muut mitat on turhia...

        Ja näihän se oikeesti hyvä onkin. Tuo ajatusmalli...muita kaavoja on turha pöydälle levitellä.


      • AsianVierestä
        macynhaamu kirjoitti:

        Mieheni mielestä ei ole mitään epäsuhtaa, on vain kaksi ihmistä. Minä tykkään hänestä ja hän minusta, se riittää mittapuuksi. Muut mitat on turhia...

        Ja näihän se oikeesti hyvä onkin. Tuo ajatusmalli...muita kaavoja on turha pöydälle levitellä.

        Huomenta, no kyllä se saalis voi joskus esimerkiksi pulskistua vaikka tavoite ei olisikaan sama mitä Jouluporsaalla:)
        Jos katsoo miten esimerkiksi painon kehitys on miesten ja naisten suhteen mennyt niin huomaa naisten yleensä saaneen 15 kg hyvää luiden päälle ja mies vain 1 kg. Jostain syystä naiset eivät pidä omaa ulkonäköään parisuhteessa niin tärkeänä mitä sinkkuna ollessaan.
        Epäsuhta voi siis johtua tuosta tutusta kaavasta jossa yhteen mennessä otetut valokuvat kertovat ajan kulun tapaamisesta nykyhetkeen.

        Sama ihminen sisällä vaikka ulkokuori voi muuttua.


      • macynhaamu
        AsianVierestä kirjoitti:

        Huomenta, no kyllä se saalis voi joskus esimerkiksi pulskistua vaikka tavoite ei olisikaan sama mitä Jouluporsaalla:)
        Jos katsoo miten esimerkiksi painon kehitys on miesten ja naisten suhteen mennyt niin huomaa naisten yleensä saaneen 15 kg hyvää luiden päälle ja mies vain 1 kg. Jostain syystä naiset eivät pidä omaa ulkonäköään parisuhteessa niin tärkeänä mitä sinkkuna ollessaan.
        Epäsuhta voi siis johtua tuosta tutusta kaavasta jossa yhteen mennessä otetut valokuvat kertovat ajan kulun tapaamisesta nykyhetkeen.

        Sama ihminen sisällä vaikka ulkokuori voi muuttua.

        Juu, monilla noin.😃

        Varsinkin, jos nuorina on menty yhteen. Mutta sitten vanhemmalla iällä "syöksylasku" ei ole niin jyrkkää, välttämättä..

        Meillä esim. mun mies ei ole koskaan nähnyt mua hoikkana, eikä nuorena...vain valokuvista. Hän ei konkreettisesti ole nähnyt kuin vanhettuvan vanhettumista...olin jo 33-34- vuotias, kun alettiin pitää yhtä.

        Minä olen nähnyt hänet nuorena, jo 24 ikäisenä. Nyt kymmenen vuotta voinut seurata nuoren miehen keski-ikääntymistä...🤣

        Saati vielä vanhempana yhteen menevät.

        Ulkokuori muuttuu alvariinsa, paitti geenilotossa voittaneilla aika on armollisempi.


      • macynhaamu
        macynhaamu kirjoitti:

        Juu, monilla noin.😃

        Varsinkin, jos nuorina on menty yhteen. Mutta sitten vanhemmalla iällä "syöksylasku" ei ole niin jyrkkää, välttämättä..

        Meillä esim. mun mies ei ole koskaan nähnyt mua hoikkana, eikä nuorena...vain valokuvista. Hän ei konkreettisesti ole nähnyt kuin vanhettuvan vanhettumista...olin jo 33-34- vuotias, kun alettiin pitää yhtä.

        Minä olen nähnyt hänet nuorena, jo 24 ikäisenä. Nyt kymmenen vuotta voinut seurata nuoren miehen keski-ikääntymistä...🤣

        Saati vielä vanhempana yhteen menevät.

        Ulkokuori muuttuu alvariinsa, paitti geenilotossa voittaneilla aika on armollisempi.

        Sinkkuna sitä kai aattelee, varsinkin nuorena että pitää olla kuosissa jotta sinkkuudesta pääsee eroon? Kuosissa olevat huomataan...

        Ja on yksinkertaisesti enemmän aikaakin pyöriä vain ittensä ympärillä ja peilin eessä. Mulla ei ole itselleni aikaa samalla tavalla nyt, kun sinkkuna...ei likimainkaan. Niinpä moni asia on jäänyt jo silkan ajanpuutteenkin vuoksi.😊


      • AsianVierestä
        macynhaamu kirjoitti:

        Sinkkuna sitä kai aattelee, varsinkin nuorena että pitää olla kuosissa jotta sinkkuudesta pääsee eroon? Kuosissa olevat huomataan...

        Ja on yksinkertaisesti enemmän aikaakin pyöriä vain ittensä ympärillä ja peilin eessä. Mulla ei ole itselleni aikaa samalla tavalla nyt, kun sinkkuna...ei likimainkaan. Niinpä moni asia on jäänyt jo silkan ajanpuutteenkin vuoksi.😊

        Noin se menee mutta niin sen täytyykin mennä.
        En kyllä itsekään rasita samalla tavalla kehoani treeneillä mitä nuorempana. Nuorena oli aina vatsalihasten sixpäkki tärkeetä mutta nyt ihan helkkarin sama. En ala pumppaamaan kevyttä rasvaa vatsasta pois, en ainakaan ennen kesää. Ehkä kesäksi taas pakat näkyville mutta ei jaksa koko aikaa ihan skarppina olla.


    • Vai iloitaan.

      Aamulla lähdin pyörällä töihin ja takajarru meni jumiin joten kyljelleenhän siinä mentiin. Polvi ja kyynerpää ottivat ihan mukavasti osumaa mutta tärkeintä ettei kukaan nähnyt. Nopeasti tietysti jatkamaan matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut mutta poljinta painaessa se lähtikin kevyesti alta ja löin minulle niin läheiset kulkuseni tankoon. Siinä sitten kivun ja kyynelten läpi huomaan että ketjut ovat irti joten jäisillä sormilla sitä laittamaan.

      Töissä sitten selvisi että joku kuski oli onnistunut rikkomaan trukin joten kaikki mahdollinen liikuttelu tuli tehdä pumppukärryillä. Siihen nähden kuinka tekninen tuo pumppukärry on niin mielestäni olin sukupuoleni edustajana pahasti yliedustettu niissä hommissa.
      No siinä alkoi sitten jo ruokatunti lähestyä ja nälkä olla jo suolistossa kun kaveri haki minut avuksi pihalle. Siellä oli henkilö (sukupuolistereotypian vahvistamisen estämiseksi en kerro kuskin sukupuolta) ajanut autonsa jumiin parkkipaikan lumipenkaan. Lumettomana aikana siinä on nurmi mutta nyt siinä oli lumi tasaisen valkoisena. Saatiin kaivettua auto pois jonka jälkeen tietysti otettiin vastaan moitteet huonosti tehdyistä pihatöistä. Lähellä oli etten sanonut että pihaatyöt ei kuulu meille ja toiseksi jos olisi älynyt ajaa lanauskeppien välistä kuten kuuluu niin tätä ongelmaa ei olisi ollut. Totesin vain että vähän jäänyt vissiin vaiheeseen ja lähdin syömään.
      Iltapäivä meni sentään inhimillisesti mutta rekat olivat myöhässä joten jouduin sitten jäämään päivystämään.

      Töistä lähdin sitten kauppaan kun kuulin että siellä on hyviä tarjouksia. Tulihan ne ostettua mutta enhän minä niitä alennuksia saanut kun se oleellinen kortti oli jäänyt kotiin. Nyt kotiin tullessa meinasin katsella miten Tinder matchit on edenneet mutta täältä sitten saan tietää että Suomalaisille naisille kelpaa vain mies joka on voideltu öljyllä ja tuoksuu lohelle. Antaapi sitten olla yrittämättä.

      Jos mehiläisiä miettii niin olo on kuin työmehiläisellä joka väärinkäsityksenä heitetty kuhnurina hangelle odottamaan parempaa elämää.

      Nyt sitten on vielä liukkaritkin hukassa. Pitäisi lähteä hiihtämään mutta täytyy kyllä vaihtaa luistovoiteet sillä keli on ihan eri kuin silloin kun viimeksi kävin ladulla.

      • Voi ei! Se ei oo ihan maanantai menny punaseen pulkkaan vaan tankoon, auts... :(

        Hankala päivä.

        Otetaan ryhmähali, herätit juuri sympatiaa, sinut pitäisi kääriä vilttiin ja rutistaa <3

        Kuuntele noita lauluja, kyllä se kohta hymyilyttää : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Voi ei! Se ei oo ihan maanantai menny punaseen pulkkaan vaan tankoon, auts... :(

        Hankala päivä.

        Otetaan ryhmähali, herätit juuri sympatiaa, sinut pitäisi kääriä vilttiin ja rutistaa <3

        Kuuntele noita lauluja, kyllä se kohta hymyilyttää : )

        Kiitokset, kyllä nyt jo hieman hymyilyttää.
        Vajaa 15perinteistä hiihtoa ja Manukin johtaa.
        Lauluja ei oikein uskalla kuunnella sillä siinä voi ruveta laulamaan mukana ja silloin saattaa tulla lumet katolta.


      • M184 kirjoitti:

        Kiitokset, kyllä nyt jo hieman hymyilyttää.
        Vajaa 15perinteistä hiihtoa ja Manukin johtaa.
        Lauluja ei oikein uskalla kuunnella sillä siinä voi ruveta laulamaan mukana ja silloin saattaa tulla lumet katolta.

        Kiva kun jaksoit osallistua hyvänmielen boostausketjuun. Joo, aarialla ne lähtee aaltopellistä : D


    • Ötmitys

      Pönttörouva on nauttinut jotain, kun tulee niin erikoista tekstiä, jotta.
      Onko Pönttörouva mahdollisesti käynyt Hamppusaunan löylyissä???
      Täällä oli sellainen viikonloppuna kaupungin keskustassa ja siellä sai halukkaat käydä saunomassa.
      Oli muuten erikoisen näköinen, kuin satukirjasta tuollainen hamppusauna.

      • Höpsisköpsis, pelkkää vapaapäivän iloa.

        Noh, kyllä se huomenna jo muuksi muuttuu...ei auta vaikka Kakkiaista laulaisi.


      • Ötmitys
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Höpsisköpsis, pelkkää vapaapäivän iloa.

        Noh, kyllä se huomenna jo muuksi muuttuu...ei auta vaikka Kakkiaista laulaisi.

        Turilas ja Jäärä.....


    • japeukaloinenkin

      Arvasin että tämä laulu tulee. Tuli joskus vuosia sitten piirrettynä ohjelmana telkkarista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe