Eduskunta on tänään äänestänyt Jehovan todistajat takaisin asevelvollisuuden piiriin. Päätös vanhan lain kumoamisesta meni läpi selvin numeroin: 153 äänesti kumoamisen puolesta ja vain 27 sitä vastaan. Poissaolevaksi merkittiin 19 edustajaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8686b88d-f8f7-4269-93f6-8fabee09922f
Jehovan todistajat armeijaan
116
1217
Vastaukset
- miettiä.sopii
Mielestäni meidän pitäisi astua heidän rinnalle. Me emme voittaneet tuolla päätöksellä.
Häpeän päätöstä, sillä aikaisemmat sukupolvet teki järkevän päätöksen.
Ateisti- vanhempani kertoivat aikoinaan, että jahvettilaiset vapautettiin koska he olivat vankilassa ja kuluttivat näin yhteiskunnan varoja - täyttäen paikat.
Isäni muutes oli vanginvartijana.
Hän rehellisenä miehenä oli vankilassa tasapuolinen, jota kunnioitti, niin vartijat - esimiehet, sekä vangit. Hän ei simputtanut vankeja. Kun työt oli tehty, se riitti.
Hän myös ymmärsi entisenä rintamamiehenä - jahvettilaisten kohtelun, kun heidät vapautettiin ja hän piti sitä oikeana ratkaisuna.
Me emme muista, sillä yleensä uusi sukupolvi unohtaa, minkä takia on päätöksiä tehty.
Tavallaan palataan lähtöruutuun ja tulevaisuudessa järki taas voittaa ja palataan tähän vapautukseen.
Hulluahan se on, että rauhanmiehet pannaan vankilaan. Ei ole järkevää, että uskon nimissä ammumme toisiamme, vaan päinvastoin, pitää jo herätä järjettömyydestä, sekä ajaa päättäjinä asioita, ettei enää sodita.- huomautus
Eihän heitä vankilaan olla toimittamassa, vaan siviilipalvelukseen.
- Lahkon.orjan.kohtalo
"Hän rehellisenä miehenä oli vankilassa tasapuolinen, jota kunnioitti, niin vartijat - esimiehet, sekä vangit. Hän ei simputtanut vankeja. Kun työt oli tehty, se riitti."
Mitä uskovaisuutta siihen kaikkeen tarvitaan? Mielestäni ateistit ovat paljon tasapuolisempia ja rehellisempiä kuin uskovaiset, jotka usein ovat kaksinaamaisia toistensa uskosta kinastelevia ja toisiaan kadehtivia pahaa puhuvia ihmisraunioita.
Menkää Jehovan todistajat venäjälle, jos te kerran olette niin rehtiä ja ihanaa porukkaa.
Ei taida uskonne riittää?
"Ei ole järkevää, että uskon nimissä ammumme toisiamme..."
Minkäs me voimme, jos te Jehovan todistajat ammutte toisianne?
Sivillipalveluksessa teidän ei tarvitse ampua ketään, vaan voitte auttaa ihmisiä, mutta te ette tahdo auttaa. - uskokaaminua
Kyllä täytyy sanoa vaikka tuon eduskunnan pellelauman vaihtaisi apinalaumaan, tuskin kukaan huomaisi mitään eroa. Meno jatkuis yhtä idioottimaisena. 153 linnunaivoista älykääpiötä, taas sai aikaan valtiolle helvetin ison rahareijän, kun tuhannet äijät joutuvat jättämään työnsä, mistä tulisi verorahoja valtiolle ja nyt joutuvat menemään valtion kalliiksi tulevaan ylläpitoon lusimaan ja se tulee maksamaan maltaita. En itse ole Jehovan todistaja mutta tunnen muutaman heikäläistä ja kun olemme tästä asiata keskustellut heikäläisten kanssa menevätkö armeijaan tai siviilipalvelukseen. He kieltäytyvät kummastakin palvelusta raamatun vastaisena, joten jos ei muu ole vaihtoehtona kuin vankila, niin he valitsevat tämän tien. En tiedä kuka järjetön idiootti on tämän löyhkäävän aivopierun päästänyt nupistaan, että nämä laitetaan suorittamaan asepalvelusta mikä on heidän oppinsa vastaista. Jos he kieltäytyvät esimerkiksi verensiirrosta, josta seurauksena voi olla kuolema, niin he silti kieltäytyvät siitä ja oikeesti kuolevat jos kuolema siitä seuraa. Niin luuleeko nämä pellet, että heitä joku 9 kuukauden tai 9 vuoden linnareissu muka pelottais... HAH... Sen vuoksi Jehovan Todistajat aikanaan vapautettiin koska ne menivät päättäväisesti kaikki vankilaan kuin , että olisivat sovitelleet vakaumustaan ja menneet armeijaan. Kun kyselin, mitä ovat mieltä linnaan joutumisesta mahdollisena vaihtoehtona, etteikö yhtään pelota joutua sinne todellisten rikollisten joukkoon. Ja mitä vielä, päinvastoin se on heille kunniaosoitus, niinkuin muslimille on kunniaosoitus Allahiaan kohtaan uhrata itsensä itsemurhaiskulla, niin heilläkin on kunniaosoitus Jehovalleen uhrata itsensä vankilalla ja näin toimia uskollisina palvelijoinaan. Ja lisäksi he näkevät vain tässä mahdollisuuden saarnata hyvää uutista vangeille, mikä muuten olisi mahdotonta, etteivät he näe ollenkaan kielteisenä asiana tämän pelleporukan päätöstä. Mutta ei sen puoleen en minäkään lähtisi "puolustamaan" tuollaista vitun kusipäälaumaa että antaisin henkeni tollasten saatanan pellelauman puolesta ja iso VITUT. Ei tämän maan uhkana ole Venäjä, vaan tämä pellelauma on pahin uhka tälle maalle.
- mörökölli-
Joo ja ne kusipäät, jotka ovat tälle päätökselle myönteisiä, maksavat veroina siitä, että nämä pääsevät vankilaan saarnaamaan uskoaan vangeille ja syntisille. Sinne menvät jengiläiset, joiden liiveissä lukee "helvetin......." Ja tulevat takaisin liiveissä lukien nyt Jehovan Todistajat hah hah hah.
- Oiaikoja
Äänestäkää jehovalaiset.
Siinä on taas esimerkki siitä mitä muut sitte päättää, eikä teillä ole äänestämättöminä mitään sanottavaa omiin asioihinne.
Kurjaa,eikö totta? eihän tuommonen ole mistään kotosin. - Vanhankansan
Hartaat kristityt asehullut äärioikeistolaiset persut siellä.
Mutta on siellä ateistisia vihreitä pacifistejakin kyllä, valitettavasti vaan liian vähän niitä. - mainosvaltuutettu
Hyväksi päätös osittautuu, siviilipalveluksen voi suorittaa omassa Jehovan todistajien seurakunnassa ja näin käydä tuon "työajan" kentällä.
Yksi vaihtoehto pantarangaistus ja jos määrätään vankilaan, niin silloin vankilan ovet avautuvat sanan julistukselle.
Melle tahtoo aina pahat asiat kääntyä hyviksi.- Junttilasuomi
Niin,voihan niitä pimeyden voimia palvella toki sivarina ilman asettakin,mutta itse pääasiaa se ei muuksi muuta.
- voevoeee
Voi voi sinua, mainosvaltuutettu. Oletko tosiaan osallinen Väärän profeetan, tuon kieroutuneen järjestön toimintaan. Tiedätköhän, että Raamatussa kehotetaan varomaan seuraamasta Väärää profeettaa ja Jt-lahkohan täyttää tarkalleen Raamatun kuvauksen Väärästä profeetasta: https://johanneksenpoika.fi/dokumentit/vaara_profeetta.html
Menipä Väärän profeetan ja sen seuraajien elämä tässä ajassa miten tahansa, niin tulevaisuus ei tiedä hyvää Väärälle profeetalle ja sen tukijajoukolle. Epäjumaloitte kultaista vasikkaanne, Amerikan ukkoporukkaa, jonka Raamatun vastaisiin opetuksiin uskotte. Todella surullista!
Perehdy asioihin, irtaannu mielenhallinnasta ja pelastaudu Jt-lahkon ansasta! - Pokkuroikaasotilaspapp
Niin ja marssikaa sitte tavallisten luteruksien,katolilaisten ja lestadiolaisten tavoin milloin minkäkin natsilipun alla ja ampukaa vääräukosia ja heittäkää niitä polttouuniin niin Jumala rakastaa teitä ja pelastutte.
- jurmu
Kyllähän se jehovantodistaja teinipoikaa mietityttää nyt että kannattaako sittenkään mennä kasteelle kun kaste ei enää hyödytä mitään.
Tämä taas aiheuttaa todennäköisesti sen että kasteelle menevät vain ne jt-teinipojat, jotka oikeasti uskovat jt-uskontoon.
Eli kasteella käyvien määrä tulee todennäköisesti pienenemään reilusti, mikä on jt-uskonnolle sekä kirous että siunaus. Kirous siksi että jt-porukka kuihtuu entisestään ja siunaus siksi että ne jotka menevät kasteelle niin ovat sitten henkeen ja vereen jehovantodistajia.- Kelpaatäälläkin
Juuri tämän sitouttamisen takia erivapaudesta on haluttu pitää kiinni ja mm. Leinonen on johtanut mediaa harhaan asiassa.
- VeliValvoja
Kelpaatäälläkin kirjoitti:
Juuri tämän sitouttamisen takia erivapaudesta on haluttu pitää kiinni ja mm. Leinonen on johtanut mediaa harhaan asiassa.
Leinonen on kansanpetturi. Leinonen ulos.
- huopaavatkohan
Mielestäni aito todistaja ei mene siviipalvelukseenkaan,vaan istuu vankilassa tuon ajan mitä valtio pakottaa.
Harmi kun menivät muuttelemaan lakia,koska mitään hyötyä tästä ei ole.Ainoastaan todistajan ulkoinen näyttö uskollisuudesta,heikot menevät tuohon siviilipalvelukseen,veikkaan että taas ovat tehneet omia sääntöjä eli uudistaneet ja katsovat läpi sormien kun pojat marssivat siviilipalvelukseen.
Tuo jos mikä on sitä huopaamista josta en pidä ollenkaan.- Kelpaatäälläkin
Jehovan todistajien järjestö on sallinut siviilipalveluksen omantunnonasiana vuodesta 1996 lähtien. Monissa maissa Jehovan todistajat ovat hyvin tyytyväisiä mahdollisuuteen suorittaa siviilipalvelus vankeusrangaistuksen sijaan.
- NäinSenNäen
Jehovan todistajien järjestö on sallinut siviilipalveluksen omantunnonasiana vuodesta 1996 lähtien. Monissa maissa Jehovan todistajat ovat hyvin tyytyväisiä mahdollisuuteen suorittaa siviilipalvelus vankeusrangaistuksen sijaan.
Toki se Ameriikan Jehova sallii siviilipalvelun, mutta todistajia vankilaan passittamassa ovatkin nämät meikäläiset "paaviakin paavillisemmat" Beettelin herrat.
- Kelpaatäälläkin
NäinSenNäen kirjoitti:
Toki se Ameriikan Jehova sallii siviilipalvelun, mutta todistajia vankilaan passittamassa ovatkin nämät meikäläiset "paaviakin paavillisemmat" Beettelin herrat.
Betelin herrat pyrkivät luonnollisesti säilyttämään ansiottoman kilpailuedun, joka lahkolla oli. Heillä ei kuitenkaan ole valtaa Amerikan Jehovan yli.
Teoriassa olisi kai mahdollista, että todistajien keskuudessa syntyisi tapakulttuuri, jossa totaalikieltäytyminen olisi siviilipalvelusta toivottavampi vaihtoehto. Siitä saisi teokraattisuuspisteitä seurakuntalaisten silmissä. Siltikin siviilipalvelus on sallittu ja uskon lähes kaikkien valitsevan sen, etenkin kun pöly laskeutuu ja alkujärkytyksestä selvitään. Pantarangaistus on yhteiskunnalle ok sekin, vankilat eivät näistä täyty. - Umpiantiteisti
Panta nilkassa ei mennä kentälle. Sivariin kaikki pistetään ja jos onnistutaan, tarjotaan lahkotyötä siviilipalvelukseksi.
- Kelpaatäälläkin
Umpiantiteisti kirjoitti:
Panta nilkassa ei mennä kentälle. Sivariin kaikki pistetään ja jos onnistutaan, tarjotaan lahkotyötä siviilipalvelukseksi.
Hyvä pointti siviilipalveluksen puolesta. Pantarangaistuksessa saisi uhrautua aatteen puolesta, mutta mitä järkeä siinä olisi? Teokraattiset toimetkin vaikeutuisivat. Tuskin saa kannatusta seurakunnassa ja eiköhän useimmat valitse sen vaihtoehdon, joka heille on järkevin. Kun vapautus oli tarjolla, se valittiin. Nyt mennään uuden tilanteen mukaan.
- nohaaaloo
Umpiantiteisti kirjoitti:
Ei siviilipalvelusta tietenkään missään uskonnollisessa lahkossa voi suorittaa, eikä pidä voidakaan.
- pölynimurikauppias
nohaaaloo kirjoitti:
Ei siviilipalvelusta tietenkään missään uskonnollisessa lahkossa voi suorittaa, eikä pidä voidakaan.
Oliko Enestam, joka puolustusministerinä ollessaan sellaista kaavaili. Kuvitteli ehkä että huuhaan lisäksi jehovillakin olisi monien muiden tapaan myös jotain yleishyödyllistä toimintaa. Siitä vaan kaikki pikkuhuijarit jaolle.
- Nimim.Epätietoinen
Betelin herrat pyrkivät luonnollisesti säilyttämään ansiottoman kilpailuedun, joka lahkolla oli. Heillä ei kuitenkaan ole valtaa Amerikan Jehovan yli.
Teoriassa olisi kai mahdollista, että todistajien keskuudessa syntyisi tapakulttuuri, jossa totaalikieltäytyminen olisi siviilipalvelusta toivottavampi vaihtoehto. Siitä saisi teokraattisuuspisteitä seurakuntalaisten silmissä. Siltikin siviilipalvelus on sallittu ja uskon lähes kaikkien valitsevan sen, etenkin kun pöly laskeutuu ja alkujärkytyksestä selvitään. Pantarangaistus on yhteiskunnalle ok sekin, vankilat eivät näistä täyty.Jos on panta, niin saako salille ja kentälle mennä sortseissa?
- JattaNiemi76
Luopiot taas valehtelee
- mainosvaltuutettu
Jatta on pop
Luopiot häviää aina - Unohditkotaas
mainosvaltuutettu kirjoitti:
Jatta on pop
Luopiot häviää ainaJehovan todistajat on Raamatuntutkijoista luopioitunut uskonto.
Monet Jehovan todistajat ovat myös luterilaisuudesta luopuneita. Siis tupla luopioita.
- Vaalit
Vihreät koko eduskuntaryhmä äänesti EI. Vasemmistoliitto äänesti EI, paitsi Myllykoski Jari. SDP Erkki Tuomioja äänesti Ei. RKP Eva Biaudet äänesti EI. Kristillisten Tanus Sari ja Laukkanen Antero äänesti EI.
- HyväHyvä
Tietääpä ainakin ketä ei äänestä.
- ErkkiTuomioja
Itse laki hyväksyttiin yksimielisesti. Kyse oli ponsiäänestyksestä, jossa haluttiin siviilipalvelusajan lyhentämistä lähemmäksi asepalveluksen pituutta, tätä kannatti myös res. Ylikersantti Tuomioja,
- Vaalit
ErkkiTuomioja kirjoitti:
Itse laki hyväksyttiin yksimielisesti. Kyse oli ponsiäänestyksestä, jossa haluttiin siviilipalvelusajan lyhentämistä lähemmäksi asepalveluksen pituutta, tätä kannatti myös res. Ylikersantti Tuomioja,
Ai jaa, että yksimielinen päätös. Hyvä että kerroit, nimittäin kerkesit olla minun ehdokkaani noin 12-tuntia seuraavissa vaaleissa. Minulla on ollut sinusta positiivinen mielikuva ja eilen kuva kirkastui niin, että ajattelin äänestää sinua Erkki vaaleissa.
Olen asioinut kanssasi Erkki, kun olet ollut ulkoministeri. Pieni kohtaaminen jäi mieleen, olet hyvä tyyppi. Tämä nyt käy kuitenkin tunteeseen tavalla, etten voi äänestää ketään eduskuntavaaleissa. Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa. - Valitettavasti
Vaalit kirjoitti:
Ai jaa, että yksimielinen päätös. Hyvä että kerroit, nimittäin kerkesit olla minun ehdokkaani noin 12-tuntia seuraavissa vaaleissa. Minulla on ollut sinusta positiivinen mielikuva ja eilen kuva kirkastui niin, että ajattelin äänestää sinua Erkki vaaleissa.
Olen asioinut kanssasi Erkki, kun olet ollut ulkoministeri. Pieni kohtaaminen jäi mieleen, olet hyvä tyyppi. Tämä nyt käy kuitenkin tunteeseen tavalla, etten voi äänestää ketään eduskuntavaaleissa. Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa.Mitä valitat? Jehovahan on jo pitkään sallinut siviilipalvelun. Palvelusvelvollisia todistajat ovat olleet kaiken aikaa tähänkin asti, mutta lahkossa mukana oloon vedoten on vain voitu anoa toistuvasti lykkäystä kunnes aika ajaa ohi.
- noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Olen asioinut kanssasi Erkki, kun olet ollut ulkoministeri. Pieni kohtaaminen jäi mieleen, olet hyvä tyyppi. Tämä nyt käy kuitenkin tunteeseen tavalla, etten voi äänestää ketään eduskuntavaaleissa. Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa.Vaalit: "Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa."
Mitäs parkumista siinä on, että Jehovan todistajilta evätään sellainen erioikeus, jota he eivät edes tarvitse? He ovat olleet samalla viivalla kaikkien muidenkin asepalveluksesta kieltäytyjien kanssa jo vuodesta 1996, kun siviilipalvelus hyväksyttiin järjestön taholta.
Todistajat suorittavat sivarin - ja vieläpä jw.orgin mukaan ilomielin - kaikissa muissakin maissa joissa on samanlainen systeemi kuin meillä. Miksi et vierätä kyyneleitä heidän vuoksi? - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Vaalit: "Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa."
Mitäs parkumista siinä on, että Jehovan todistajilta evätään sellainen erioikeus, jota he eivät edes tarvitse? He ovat olleet samalla viivalla kaikkien muidenkin asepalveluksesta kieltäytyjien kanssa jo vuodesta 1996, kun siviilipalvelus hyväksyttiin järjestön taholta.
Todistajat suorittavat sivarin - ja vieläpä jw.orgin mukaan ilomielin - kaikissa muissakin maissa joissa on samanlainen systeemi kuin meillä. Miksi et vierätä kyyneleitä heidän vuoksi?Olen seurannut asian käsittelyä ja olen politikoilta kysellyt vaalikentillä, miksi tasa-arvo ongelma on viipaloitu ja keskitytään tasa-arvo ongelman yhteen siivuun ohittaen räikeimmät tasa-arvo loukkaukset.
Itse suhtaudun asiaan tunnepitoisesti, koska olin Huittisten varavankilassa 9-kuukautta. Koin hieman ongelmallisena sen, että istuin 9kk kun samaan aikaan naispuolisilta ihmisiltä ei vakaumuksia erityisemmin kyselty.
Kun Jehovan todistajat vapautettiin asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana koin, että yhteiskunta on kokonaisuutena mennyt eteenpäin, vaikka nyt vain pienen askeleen verran. Pientä joukkoa, miespuoliset Jehovan todistajat kohdellaan tasa-arvoisesti Suomessa olevaan enemmistöön nähden, eli suomalaiset naiset.
Kun vouhkaaminen tästä ns. tasa-arvo ongelmasta alkoi, niin olen jatkuvasti kysellyt eri politikoiden mielipiteitä tasa-arvosta Suomessa ja tasa-arvosta asevelvollisuusasioissa. Voit uskoa, että vastausten taso on ollut pettymys. Tyypilliset vastaukset ovat näitä "naiset synnyttää" "naiset pääsevät armeijaan jos haluavat" ja liuta vastauksia, jotka eivät ole järjellisen argumentaation piirissä. Pettymys on ollut suuri, koska on halua lytätä pieni ryhmä ja keppihevosena käytetään tasa-arvo proplematiikkaa.
Uskoni ex todistaja tovereihin on kadonnut, joiden kauna on ylittänyt yhteiskunnallisen kokonaiskuvan. Nyt sitten katosi usko poliittiseen järjestelmään, joka todella on, kuten Jehovan todistajat sanovat "saatanan hallussa"
Aivan järjellä, nyt kun jatkossa myös Jehovan todistajat ja totaalit ei enää saa vapautusta, niin eikö tasa-arvo ongelma ole selkeän räikeästi sukupuolisidonnainen. Lukuun ottamatta ahvenanmaalaisia asevelvollisuus on nyt räikeän mies/nais kysymys. Minun on vaikea millään nähdä, että tasa-arvo on millään muotoa edistynyt. Päin vastoin kokonaisongelma on räikeämpi, kuin ennen.
Pettymys kyyneliin asti tuli siitä, että aikoinaan lähdin pois Jehovan todistajista, koska en hyväksynyt valheita ja epäreilua kohtelua. Nyt yli 20-vuotta lähtöni jälkeen voin todeta, että samaa valhetta ja epäreiluutta on kaikkialla. Lähtöni jälkeen ole mistään löytänyt sen puhtaampaa ja reilumpaa. 27.2.2019 niittasi uskoni kaikkeen. Ei ole mitään!
Kiitos ja hyvää jatkoa. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Olen seurannut asian käsittelyä ja olen politikoilta kysellyt vaalikentillä, miksi tasa-arvo ongelma on viipaloitu ja keskitytään tasa-arvo ongelman yhteen siivuun ohittaen räikeimmät tasa-arvo loukkaukset.
Itse suhtaudun asiaan tunnepitoisesti, koska olin Huittisten varavankilassa 9-kuukautta. Koin hieman ongelmallisena sen, että istuin 9kk kun samaan aikaan naispuolisilta ihmisiltä ei vakaumuksia erityisemmin kyselty.
Kun Jehovan todistajat vapautettiin asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana koin, että yhteiskunta on kokonaisuutena mennyt eteenpäin, vaikka nyt vain pienen askeleen verran. Pientä joukkoa, miespuoliset Jehovan todistajat kohdellaan tasa-arvoisesti Suomessa olevaan enemmistöön nähden, eli suomalaiset naiset.
Kun vouhkaaminen tästä ns. tasa-arvo ongelmasta alkoi, niin olen jatkuvasti kysellyt eri politikoiden mielipiteitä tasa-arvosta Suomessa ja tasa-arvosta asevelvollisuusasioissa. Voit uskoa, että vastausten taso on ollut pettymys. Tyypilliset vastaukset ovat näitä "naiset synnyttää" "naiset pääsevät armeijaan jos haluavat" ja liuta vastauksia, jotka eivät ole järjellisen argumentaation piirissä. Pettymys on ollut suuri, koska on halua lytätä pieni ryhmä ja keppihevosena käytetään tasa-arvo proplematiikkaa.
Uskoni ex todistaja tovereihin on kadonnut, joiden kauna on ylittänyt yhteiskunnallisen kokonaiskuvan. Nyt sitten katosi usko poliittiseen järjestelmään, joka todella on, kuten Jehovan todistajat sanovat "saatanan hallussa"
Aivan järjellä, nyt kun jatkossa myös Jehovan todistajat ja totaalit ei enää saa vapautusta, niin eikö tasa-arvo ongelma ole selkeän räikeästi sukupuolisidonnainen. Lukuun ottamatta ahvenanmaalaisia asevelvollisuus on nyt räikeän mies/nais kysymys. Minun on vaikea millään nähdä, että tasa-arvo on millään muotoa edistynyt. Päin vastoin kokonaisongelma on räikeämpi, kuin ennen.
Pettymys kyyneliin asti tuli siitä, että aikoinaan lähdin pois Jehovan todistajista, koska en hyväksynyt valheita ja epäreilua kohtelua. Nyt yli 20-vuotta lähtöni jälkeen voin todeta, että samaa valhetta ja epäreiluutta on kaikkialla. Lähtöni jälkeen ole mistään löytänyt sen puhtaampaa ja reilumpaa. 27.2.2019 niittasi uskoni kaikkeen. Ei ole mitään!
Kiitos ja hyvää jatkoa.Vaalit: "Minun on vaikea millään nähdä, että tasa-arvo on millään muotoa edistynyt."
No sitten kannattaa avata silmät ja muut havainnointilaitteet. Se, että yhdeltä ryhmältä poistetaan täysin perusteeton vapautus nimenomaan tasoittaa tasa-arvo-ongelmaa. Se, että naiset jäävät nyt vielä jäljelle, on sitten se seuraava askel. Mitä sinä siitä parut, että asiat hoidetaan askel kerrallaan?
Se, että joku yksittäinen uskonto saa vapautuksen vaikka sille ei ole ensimmäistäkään perustetta, se se vasta epätasa-arvoista on. Tai siis oli.
Jos sinua oikeasti kiinnostaisi tasa-arvo, sinä skoolaisit tälle päätökselle, sillä se on yksi askel tasa-arvoon. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Vaalit: "Minun on vaikea millään nähdä, että tasa-arvo on millään muotoa edistynyt."
No sitten kannattaa avata silmät ja muut havainnointilaitteet. Se, että yhdeltä ryhmältä poistetaan täysin perusteeton vapautus nimenomaan tasoittaa tasa-arvo-ongelmaa. Se, että naiset jäävät nyt vielä jäljelle, on sitten se seuraava askel. Mitä sinä siitä parut, että asiat hoidetaan askel kerrallaan?
Se, että joku yksittäinen uskonto saa vapautuksen vaikka sille ei ole ensimmäistäkään perustetta, se se vasta epätasa-arvoista on. Tai siis oli.
Jos sinua oikeasti kiinnostaisi tasa-arvo, sinä skoolaisit tälle päätökselle, sillä se on yksi askel tasa-arvoon.Täytyy myöntää, että vastauksesi piristi minua. Jos et ole huomannut, niin olet koomikko tahtomattasi.
Oli maa jossa kaikki miehet näkivät nälkää, mutta naisille riitti ruokaa. Ryhmälle miehiä annettiin lisää ruokaa, joten enemmistö söi nyt hyvin. Miehet, joille ei riittänyt tarpeeksi ruokaa suuttuivat, koska pieni ryhmä miehiä oli kylläisiä. Miehet vaativat, että kaikkien miesten kuuluu nähdä nälkää, koska näin tasa-arvo miesten kesken toteutuisi. Näin sitten lopulta tehtiin ja taas kaikki miehet näki tasapuolisesti nälkää, naisten saadessa vatsansa täyteen. Nyt hölmölän miehet pitivät juhlat voiton kunniaksi.
Naiset hymyilivät hölmölän miehille ja muutama mieskin epäili tarinaa "tasa-arvosta" Enemmistö miehistä oli kuitenkin niin tohkeissaan voitosta, että naiset tajusivat saavansa läpi elämän vatsansa täyteen miesten kärvistellessä nälästä.
No niin, hölmöläiset juhlikaa rauhassa vojttoanne ;-) - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Täytyy myöntää, että vastauksesi piristi minua. Jos et ole huomannut, niin olet koomikko tahtomattasi.
Oli maa jossa kaikki miehet näkivät nälkää, mutta naisille riitti ruokaa. Ryhmälle miehiä annettiin lisää ruokaa, joten enemmistö söi nyt hyvin. Miehet, joille ei riittänyt tarpeeksi ruokaa suuttuivat, koska pieni ryhmä miehiä oli kylläisiä. Miehet vaativat, että kaikkien miesten kuuluu nähdä nälkää, koska näin tasa-arvo miesten kesken toteutuisi. Näin sitten lopulta tehtiin ja taas kaikki miehet näki tasapuolisesti nälkää, naisten saadessa vatsansa täyteen. Nyt hölmölän miehet pitivät juhlat voiton kunniaksi.
Naiset hymyilivät hölmölän miehille ja muutama mieskin epäili tarinaa "tasa-arvosta" Enemmistö miehistä oli kuitenkin niin tohkeissaan voitosta, että naiset tajusivat saavansa läpi elämän vatsansa täyteen miesten kärvistellessä nälästä.
No niin, hölmöläiset juhlikaa rauhassa vojttoanne ;-)Tarinasi olisi oikein hyvä, mikäli sillä olisi jotain yhteyttä käsiteltävään aiheeseen ja siihen liittyvään tasa-arvokysymykseen.
Tarinasi lähtökohta on, että tasa-arvo toteutuu kun asepalvelus ei koske ketään eli on vapaaehtoista (tarinaasi mukaillen = kaikilla on ruokaa). Suosittelen nyt toistamiseen avaamaan havainnointilaitteet, koska ne selvästi ovat umpirähmässä, ja huomaamaan että vallitsevassa tilanteessa asepalvelus on vakio, oletus.
Tältä pohjalta tasa-arvo toteutuu kun asevelvollisuus koskee kaikkia. Mitä enemmän eriarvoisessa asemassa olevia ryhmiä velvoitetaan suorittamaan asevelvollisuutensa, sitä enemmän tasa-arvo toteutuu. Ihan riippumatta siitä, mikä ryhmä kulloinkin velvoitetaan suorittamaan asevelvollisuutensa - todistajat, naiset tai ahvenanmaalaiset.
Ehkä looginen ja perusteltu ajattelu tavoittaa sinutkin joskus. Tässä vaiheessa emotionaalinen tunneside todistajuuteen vie siitä vielä kirkkaasti voiton. - Uudetvaalit
Vaalit kirjoitti:
Olen seurannut asian käsittelyä ja olen politikoilta kysellyt vaalikentillä, miksi tasa-arvo ongelma on viipaloitu ja keskitytään tasa-arvo ongelman yhteen siivuun ohittaen räikeimmät tasa-arvo loukkaukset.
Kiitos ja hyvää jatkoa.Hyvä "Vaalit",
eivät kaikki muutkaan lahkon jättäneet ilakoi tästä päätöksestä. Vaikken lahkon touhua arvostakaan niin jaan täysin näkemyksesi asiasta. Tämä poikkeuslain kumoaminen on yhteiskunnan mittakaavassa askel taaksepäin. Se merkitsee ihmisoikeuksien kokonaistilan heikkenemistä kun yhä useampi joutuu vakaumuksensa takia vankilaan.
On erittäin valitettavaa, että moni exä jotenkin iloitsee tästä päätöksestä, koston ja verenhimoisen "kansan yleisen mielipiteen" joukossa. Juuri nyt häpeän olla ex todistaja mutta vielä enemmän häpeän suomalaisuuttani. Tällaisia Suomen kaltaisia järjestelmiä vangitsemisineen on vain diktatuureissa. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Tarinasi olisi oikein hyvä, mikäli sillä olisi jotain yhteyttä käsiteltävään aiheeseen ja siihen liittyvään tasa-arvokysymykseen.
Tarinasi lähtökohta on, että tasa-arvo toteutuu kun asepalvelus ei koske ketään eli on vapaaehtoista (tarinaasi mukaillen = kaikilla on ruokaa). Suosittelen nyt toistamiseen avaamaan havainnointilaitteet, koska ne selvästi ovat umpirähmässä, ja huomaamaan että vallitsevassa tilanteessa asepalvelus on vakio, oletus.
Tältä pohjalta tasa-arvo toteutuu kun asevelvollisuus koskee kaikkia. Mitä enemmän eriarvoisessa asemassa olevia ryhmiä velvoitetaan suorittamaan asevelvollisuutensa, sitä enemmän tasa-arvo toteutuu. Ihan riippumatta siitä, mikä ryhmä kulloinkin velvoitetaan suorittamaan asevelvollisuutensa - todistajat, naiset tai ahvenanmaalaiset.
Ehkä looginen ja perusteltu ajattelu tavoittaa sinutkin joskus. Tässä vaiheessa emotionaalinen tunneside todistajuuteen vie siitä vielä kirkkaasti voiton.En tiedä missä maailmassa sinä elät. Maailmanlaajuisesti asepalvelus ei todellakaan ole vakio.
Ajatus siitä, että ilmainen palvelus valtiolle olisi vakio, johon pitäisi saada osallistumaan100 % aikuisesta väestöstä on kaikkea muuta kuin vakio. Lähtökohtaisesti asepalvelus on määritelmällisesti orjuutta, siis työtä ilman palkkaa.
Et halunnut ymmärtää esimerkkiäni. En yhtään ihmettele, koska ajattelet orjuuden laajentamisen olevan vakio ja tavoiteltavaa. Olet toki ajatuksesi kanssa enemmistönä Suomessa, mutta jo esim. Yhdysvalloissa esityksesi johtaisi siihen, että sinua pidettäisiin ihmisenä, jota ei todellakaan voi ottaa vakavasti.
Jos ajattelet, että Suomen tilanne on niin hankala, että siihen täytyy paukuttaa määritelmällisesti orjuuden kaltainen ilmaistyö, johon velvoitetaan (nyt) vain määrätyn sukupuolen edustajat niin katson, että eiköhän juuri sinä kahlaa "umpirähmässä ja havainnointilaitteet" ummessa. Olet koko maailman mittakaavassa vähemmistönä ja edustat ajatussuuntaa, jota ei allekirjoiteta, kuin muutamassa maassa, jossa historian painolasti sumentaa rationaalisen ajattelun yleisen asevelvollisuuden tarpeellisuudesta.
Eihän mikään uhraus ole liian suuri, jos sillä voi itselleen perustella miksi on aivan kivaa kurittaa vähemmistöä. On tutkittu, että ihmiset jättää tilaisuuden väliin ansaita rahaa, jos on mahdollista kuritta itselle vastenmielistä vähemmistöä. Siitä juuri tässä on kysymys. Ollaan valmiit polkemaan perustavanlaatuiset ihmisoikeudet ja suostutaan orjuuden kaltaiseen ilmaistyöhön, jotta itselle voi perustella sen ikävän totuuden, että peiliin katsoessa näkyy tyyppi, joka tykkää kurittaa erilaisia ja erimieltä olevia ihmisiä.
Asevelvollisuuden perusidea on varsin yksinkertainen. Ei haluta maksaa tarpeelliselle määrälle ihmisiä ammattityöstä. On sitten tehtävä pakko, jotta tarpeellinen määrä tässä tapauksessa miehiä saadaan halvalla. Jo lähtökohtaisesti asevelvollisuus on veronmaksukysymys. Veronmaksu on korvattu orjuudella, joka jostain syystä istuu suomalaiseen mielenlaatuun paremmin. Mitä tämä kertoo suomalaisista, niin sitä voi miettiä vaikkapa kriisistä vanhustenhuollon parissa, Suomalaiset mielellään antavat orjuuttaa itsensä, hoitaa vanhuksensa ala-arvoisesti, jos siinä säästää rahaa,
Sarasvuota lainaten, "me suomalaiset olemme matalaotsaista itäeurooppalaista väkeä" ja kerrankin Sarasvuo on oikeassa. - Vaalit
Uudetvaalit kirjoitti:
Hyvä "Vaalit",
eivät kaikki muutkaan lahkon jättäneet ilakoi tästä päätöksestä. Vaikken lahkon touhua arvostakaan niin jaan täysin näkemyksesi asiasta. Tämä poikkeuslain kumoaminen on yhteiskunnan mittakaavassa askel taaksepäin. Se merkitsee ihmisoikeuksien kokonaistilan heikkenemistä kun yhä useampi joutuu vakaumuksensa takia vankilaan.
On erittäin valitettavaa, että moni exä jotenkin iloitsee tästä päätöksestä, koston ja verenhimoisen "kansan yleisen mielipiteen" joukossa. Juuri nyt häpeän olla ex todistaja mutta vielä enemmän häpeän suomalaisuuttani. Tällaisia Suomen kaltaisia järjestelmiä vangitsemisineen on vain diktatuureissa.Olen samaa mieltä! Kiitos sinulle.
- noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
En tiedä missä maailmassa sinä elät. Maailmanlaajuisesti asepalvelus ei todellakaan ole vakio.
Ajatus siitä, että ilmainen palvelus valtiolle olisi vakio, johon pitäisi saada osallistumaan100 % aikuisesta väestöstä on kaikkea muuta kuin vakio. Lähtökohtaisesti asepalvelus on määritelmällisesti orjuutta, siis työtä ilman palkkaa.
Et halunnut ymmärtää esimerkkiäni. En yhtään ihmettele, koska ajattelet orjuuden laajentamisen olevan vakio ja tavoiteltavaa. Olet toki ajatuksesi kanssa enemmistönä Suomessa, mutta jo esim. Yhdysvalloissa esityksesi johtaisi siihen, että sinua pidettäisiin ihmisenä, jota ei todellakaan voi ottaa vakavasti.
Jos ajattelet, että Suomen tilanne on niin hankala, että siihen täytyy paukuttaa määritelmällisesti orjuuden kaltainen ilmaistyö, johon velvoitetaan (nyt) vain määrätyn sukupuolen edustajat niin katson, että eiköhän juuri sinä kahlaa "umpirähmässä ja havainnointilaitteet" ummessa. Olet koko maailman mittakaavassa vähemmistönä ja edustat ajatussuuntaa, jota ei allekirjoiteta, kuin muutamassa maassa, jossa historian painolasti sumentaa rationaalisen ajattelun yleisen asevelvollisuuden tarpeellisuudesta.
Eihän mikään uhraus ole liian suuri, jos sillä voi itselleen perustella miksi on aivan kivaa kurittaa vähemmistöä. On tutkittu, että ihmiset jättää tilaisuuden väliin ansaita rahaa, jos on mahdollista kuritta itselle vastenmielistä vähemmistöä. Siitä juuri tässä on kysymys. Ollaan valmiit polkemaan perustavanlaatuiset ihmisoikeudet ja suostutaan orjuuden kaltaiseen ilmaistyöhön, jotta itselle voi perustella sen ikävän totuuden, että peiliin katsoessa näkyy tyyppi, joka tykkää kurittaa erilaisia ja erimieltä olevia ihmisiä.
Asevelvollisuuden perusidea on varsin yksinkertainen. Ei haluta maksaa tarpeelliselle määrälle ihmisiä ammattityöstä. On sitten tehtävä pakko, jotta tarpeellinen määrä tässä tapauksessa miehiä saadaan halvalla. Jo lähtökohtaisesti asevelvollisuus on veronmaksukysymys. Veronmaksu on korvattu orjuudella, joka jostain syystä istuu suomalaiseen mielenlaatuun paremmin. Mitä tämä kertoo suomalaisista, niin sitä voi miettiä vaikkapa kriisistä vanhustenhuollon parissa, Suomalaiset mielellään antavat orjuuttaa itsensä, hoitaa vanhuksensa ala-arvoisesti, jos siinä säästää rahaa,
Sarasvuota lainaten, "me suomalaiset olemme matalaotsaista itäeurooppalaista väkeä" ja kerrankin Sarasvuo on oikeassa.Voi veljet, kun näytät nauttivan hakoteillä vaeltamisesta.
Nyt ei ole kyse mistään globaalista näkökulmasta vaan Suomen näkökulmasta. Siinä kontekstissa asevelvollisuus on vakio kunnes toisin päätetään. Tässä vakiossa tasa-arvo toteutuu sitä paremmin mitä tasapuolisemmin velvollisuus koskee väestöä. Nyt kun saimme yhden ryhmän lisää velvollisuuden piiriin (vieläpä sellaisen ryhmän, jonka velvollisuudesta vapautukseen ei ole yhden yhtä perustelua), tasa-arvo väestön sisällä kasvaa.
Se, onko asevelvollisuus muuten perusteltua, on kokonaan toinen keskustelu. Minä en ole iloitsemassa yhdenkään vähemmistön haasteista enkä ole kurittamassa ketään. Jos saisin valita, asevelvollisuudesta luovuttaisiin ja asepalveluksesta tulisi pääosiltaan vapaaehtoista.
Yleisestä asevelvollisuudesta luopumisen tavoite on hyvä ja kannatettava, mutta niin kauan kuin se on olemassa, ei ole mitään perusteita jaella joillekin ryhmille vapaalippuja, joihin ei ole edes ryhmän sisällä mitään perusteita.
Säälittävintä olisi leikkiä marttyyria siitä, että todistajat, siviilipalveluksen hyväksyessään, joutuvat nyt suorittamaan sen niinkuin muutkin. Yhyy. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Voi veljet, kun näytät nauttivan hakoteillä vaeltamisesta.
Nyt ei ole kyse mistään globaalista näkökulmasta vaan Suomen näkökulmasta. Siinä kontekstissa asevelvollisuus on vakio kunnes toisin päätetään. Tässä vakiossa tasa-arvo toteutuu sitä paremmin mitä tasapuolisemmin velvollisuus koskee väestöä. Nyt kun saimme yhden ryhmän lisää velvollisuuden piiriin (vieläpä sellaisen ryhmän, jonka velvollisuudesta vapautukseen ei ole yhden yhtä perustelua), tasa-arvo väestön sisällä kasvaa.
Se, onko asevelvollisuus muuten perusteltua, on kokonaan toinen keskustelu. Minä en ole iloitsemassa yhdenkään vähemmistön haasteista enkä ole kurittamassa ketään. Jos saisin valita, asevelvollisuudesta luovuttaisiin ja asepalveluksesta tulisi pääosiltaan vapaaehtoista.
Yleisestä asevelvollisuudesta luopumisen tavoite on hyvä ja kannatettava, mutta niin kauan kuin se on olemassa, ei ole mitään perusteita jaella joillekin ryhmille vapaalippuja, joihin ei ole edes ryhmän sisällä mitään perusteita.
Säälittävintä olisi leikkiä marttyyria siitä, että todistajat, siviilipalveluksen hyväksyessään, joutuvat nyt suorittamaan sen niinkuin muutkin. Yhyy.Jotenkin juttujasi lukiessa ei voi tulla, kuin sellaiseen päätelmään, että olet hieman sekaisin. Yleisestä asevelvollisuudesta luopuminen on hyvä ja kannatettava ajatus, mutta kuitenkin iloitset, kun yleisen asevelvollisuuden piiriin saadaan lisää ihmisiä. Ajattelusi ei ole selkeää, mutta ei se näytä vaahtoamista estävän.
Sinulla ei ole edes käsitystä skiitä, onko yleinen asevelvollisuus perusteltu? Siitä huolimatta kannatat ajatusta, että siitä täytyy massiivisesti laajentaa vaikkapa juuri naisiin. En antaisi sinulle R kioskia suurempaa yritystä johdettavaksi. Ajattelusi epäjohdonmukaisuus kirkuu silmille liian räikeästi.
Asevelvollisuuden palkaton työ, eli orjuus elementtiin sinulla ei ole mitään kantaa. Ei yllätä. Asevelvollisuus on sortava mies/nais kysymyksessä, EU kansalaisten tasapuolisena kohteluna tai globaalina kysymyksenä voidaan ohittaa näppärästi, kun kysymyksessä on Suomi. Tässäkin olet väärässä, kuten näytät olevan jatkuvasti, Suomi on osa läntistä talousjärjestelmää, mutta suomalaiset miehet orjuuden kaltaisen järjestelmän rasittamia, joka vie kuukausia parhaasta opiskeluajasta pois. Suomalaiset nuoret miehet antavat etulyötiaseman suomalaisille naisille, EU kansalaisille ja pitkässä juoksussa koko läntisen yhteisön muille nuorille. Tämä siksi, että veroja ei huvita maksaa ja hoitaa asia sivistysvaltion tapaan.
Kanssasi on tietenkin hauska keskustella, mutta argumentointisi on sellaista maaseudun Perussuomalaisten tasoa, joka on mielenkiintoista mutta epä-älyllistä, koska vastapuoli valikoi varsin tarkasti mihin pystyy kapasiteetiltaan vastamaan. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Jotenkin juttujasi lukiessa ei voi tulla, kuin sellaiseen päätelmään, että olet hieman sekaisin. Yleisestä asevelvollisuudesta luopuminen on hyvä ja kannatettava ajatus, mutta kuitenkin iloitset, kun yleisen asevelvollisuuden piiriin saadaan lisää ihmisiä. Ajattelusi ei ole selkeää, mutta ei se näytä vaahtoamista estävän.
Sinulla ei ole edes käsitystä skiitä, onko yleinen asevelvollisuus perusteltu? Siitä huolimatta kannatat ajatusta, että siitä täytyy massiivisesti laajentaa vaikkapa juuri naisiin. En antaisi sinulle R kioskia suurempaa yritystä johdettavaksi. Ajattelusi epäjohdonmukaisuus kirkuu silmille liian räikeästi.
Asevelvollisuuden palkaton työ, eli orjuus elementtiin sinulla ei ole mitään kantaa. Ei yllätä. Asevelvollisuus on sortava mies/nais kysymyksessä, EU kansalaisten tasapuolisena kohteluna tai globaalina kysymyksenä voidaan ohittaa näppärästi, kun kysymyksessä on Suomi. Tässäkin olet väärässä, kuten näytät olevan jatkuvasti, Suomi on osa läntistä talousjärjestelmää, mutta suomalaiset miehet orjuuden kaltaisen järjestelmän rasittamia, joka vie kuukausia parhaasta opiskeluajasta pois. Suomalaiset nuoret miehet antavat etulyötiaseman suomalaisille naisille, EU kansalaisille ja pitkässä juoksussa koko läntisen yhteisön muille nuorille. Tämä siksi, että veroja ei huvita maksaa ja hoitaa asia sivistysvaltion tapaan.
Kanssasi on tietenkin hauska keskustella, mutta argumentointisi on sellaista maaseudun Perussuomalaisten tasoa, joka on mielenkiintoista mutta epä-älyllistä, koska vastapuoli valikoi varsin tarkasti mihin pystyy kapasiteetiltaan vastamaan.Tukkoiselle ja rähmäiselle ajattelullesi en voi mitään, mutta Suomen asevelvollisuuden ihmisoikeudelliset ongelmat ovat asiatasolla (ja rauhan aikana) murto-osan niistä ihmisoikeusongelmista, joita järjestö tuottaa. Kuka tahansa uhraisi paljon mielummin kuusi kuukautta valtion puuhaleirillä kuin läheisensä lopun iäksi.
Siinä sinulle perspektiiviä parkumiseen ja marttyyroimiseen. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Tukkoiselle ja rähmäiselle ajattelullesi en voi mitään, mutta Suomen asevelvollisuuden ihmisoikeudelliset ongelmat ovat asiatasolla (ja rauhan aikana) murto-osan niistä ihmisoikeusongelmista, joita järjestö tuottaa. Kuka tahansa uhraisi paljon mielummin kuusi kuukautta valtion puuhaleirillä kuin läheisensä lopun iäksi.
Siinä sinulle perspektiiviä parkumiseen ja marttyyroimiseen.Ja liittyy jollakin tavalla esittämiini ajatuksiin purkaksesi?
Sun tapa koplata yhteen ajatuksia ja kiertää vastaamatta lähes kaikkeen esittämäni on kieltämättä hyvin vähän ajattelua stimuloivaa. Olet verrattain tylsä keskustelun ylläpitäjä.
Kannattaa pysytellä tiiviisti omassa kuplassasi, nimittäin et avoimella areenalla pärjää. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Ja liittyy jollakin tavalla esittämiini ajatuksiin purkaksesi?
Sun tapa koplata yhteen ajatuksia ja kiertää vastaamatta lähes kaikkeen esittämäni on kieltämättä hyvin vähän ajattelua stimuloivaa. Olet verrattain tylsä keskustelun ylläpitäjä.
Kannattaa pysytellä tiiviisti omassa kuplassasi, nimittäin et avoimella areenalla pärjää.Ei sillä että olisin odottanut sinulta minkäänlaista laajempaa ymmärrystä järjestöön liittyvien todella vakavien ihmisoikeudellisten ilmiöiden käsittelyyn, mutta hienosti väistit koko asian.
Jehovan todistajien perusteettoman erioikeuden lakkauttaminen aiheuttaa myös sen, että nuorilta miehiltä lähtee yksi motiivi mennä kasteelle. Se kun todistetusti on ollut yhtenä osasyynä monille nuorille miehille kasteelle menoon.
Tämä taas vähentää jonkin verran sellaisten henkilöiden järjestöön sitoutumista, jotka hyvin todennäköisesti eroaisivat siitä myöhemmin ja joutuisivat kohtaamaan yhden hirveimmistä rangaistuksista - sosiaalisen eristämisen läheisistä.
Jos et muuta hyvää keksi todistajien erivapauden lakkauttamisesta, niin ehkä tämä lämmittää sinua edes vähän marttyyrin kyyneleittesi vuodattamisen lomassa. - Toivokaammeturhaksi
Vaalit 1.3.2019 8:49
-Tarkoitat siis, että käsität vartiotornin haluavan sinun kirjoittavan asevelvollisuuden vastenmieliseksi.
APT 10 luvussa Kornelius on nöyrä myös ammatilleen, sotilaan ammatille. Jonka Jumalakin siunasi. Mutta asevelvollisuus ei kovin kummoinen kestoltan ole. Sitten vaan rukoilemaan että se osoittautuu elämässä tarpeettomaksi. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Ei sillä että olisin odottanut sinulta minkäänlaista laajempaa ymmärrystä järjestöön liittyvien todella vakavien ihmisoikeudellisten ilmiöiden käsittelyyn, mutta hienosti väistit koko asian.
Jehovan todistajien perusteettoman erioikeuden lakkauttaminen aiheuttaa myös sen, että nuorilta miehiltä lähtee yksi motiivi mennä kasteelle. Se kun todistetusti on ollut yhtenä osasyynä monille nuorille miehille kasteelle menoon.
Tämä taas vähentää jonkin verran sellaisten henkilöiden järjestöön sitoutumista, jotka hyvin todennäköisesti eroaisivat siitä myöhemmin ja joutuisivat kohtaamaan yhden hirveimmistä rangaistuksista - sosiaalisen eristämisen läheisistä.
Jos et muuta hyvää keksi todistajien erivapauden lakkauttamisesta, niin ehkä tämä lämmittää sinua edes vähän marttyyrin kyyneleittesi vuodattamisen lomassa.Tulihan se ainut syy sieltä. Servasin sinut niin perusteellisesti, ettei jäljelle jäänyt muuta.
Olisi varmasti ollut hyvä kertoa heti, ettei tässä mikään tasa-arvo kiinnosta, vaan sen varjolla hurskastelu oman kaunan kaunistamiseksi.
Surkea tyyppi olet, mutta sen jo itsekkin tiedät. - Vaalit
Toivokaammeturhaksi kirjoitti:
Vaalit 1.3.2019 8:49
-Tarkoitat siis, että käsität vartiotornin haluavan sinun kirjoittavan asevelvollisuuden vastenmieliseksi.
APT 10 luvussa Kornelius on nöyrä myös ammatilleen, sotilaan ammatille. Jonka Jumalakin siunasi. Mutta asevelvollisuus ei kovin kummoinen kestoltan ole. Sitten vaan rukoilemaan että se osoittautuu elämässä tarpeettomaksi.Kaiketi Kornelius oli palkkaa nauttiva, eikä suomalainen orja ilmaistyössä valtiota palvelemassa.
Ei minulla ole palkka-armeijaa vastaan yhtikäs mitään. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Tulihan se ainut syy sieltä. Servasin sinut niin perusteellisesti, ettei jäljelle jäänyt muuta.
Olisi varmasti ollut hyvä kertoa heti, ettei tässä mikään tasa-arvo kiinnosta, vaan sen varjolla hurskastelu oman kaunan kaunistamiseksi.
Surkea tyyppi olet, mutta sen jo itsekkin tiedät.Kuten huomaat, servasit itsesi sellaiseen nurkkaan, ettei sieltä ole paluuta ja kiukuttelu alkoi välittömästi.
Jos sinä todella välittäisit ihmisoikeuksista, olisit innoissasi, että sellaiset todistajanuoret, jotka eivät oikeasti ole todistajia, välttävät jatkossa todennäköisemmin järjestön ansan ja kamalimman rangaistuksen joka sosiaaliselle eläimelle voidaan langettaa.
Mutta koska sinua ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin oma keksitty marttyyrinviittasi ja keksityt kyyneleet, jälki on tämä.
Suosittelen jatkossa pysymään kuplassasi, sillä julkiseen keskusteluun evääsi ovat mitättömiksi punnittu. Joka ei toki ole mitään uutta, kun puhutaan emotionaalisesti järjestön hallinnassa olevasta henkilöstä. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Kuten huomaat, servasit itsesi sellaiseen nurkkaan, ettei sieltä ole paluuta ja kiukuttelu alkoi välittömästi.
Jos sinä todella välittäisit ihmisoikeuksista, olisit innoissasi, että sellaiset todistajanuoret, jotka eivät oikeasti ole todistajia, välttävät jatkossa todennäköisemmin järjestön ansan ja kamalimman rangaistuksen joka sosiaaliselle eläimelle voidaan langettaa.
Mutta koska sinua ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin oma keksitty marttyyrinviittasi ja keksityt kyyneleet, jälki on tämä.
Suosittelen jatkossa pysymään kuplassasi, sillä julkiseen keskusteluun evääsi ovat mitättömiksi punnittu. Joka ei toki ole mitään uutta, kun puhutaan emotionaalisesti järjestön hallinnassa olevasta henkilöstä.Hyvä itsetilitys sinulla. Harvoin toiselle lauotut sanat sopivat laukojalle itselle, niin hyvin kuin tuo vuodatus.
Onnetonta purkauksessasi on se, että iso osa sanailusta on lainattu minulta. Mielikuvituksen köyhyys ja ajattelun kapeus paistaa läpi. Et kykene edes aukomaa päätäsi ilman apua. Mutta kyllä se siitä, ota keksi pahimpaan tuskaan ;-) - UskoHerraanJeesukseen
Vaalit kirjoitti:
Kiitos ja hyvää jatkoa.Älä käänny sisäänpäin itsesääliisi.
Ei Jehova ja Jeesus sinulle mitään pahaa ole tehneet.
Usko on henkilökohtainen ja rohkaisua voi nykyaikana saada muultakin kun kirkoista ja valtakunnansalilta.
Ryhdistäydy. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Hyvä itsetilitys sinulla. Harvoin toiselle lauotut sanat sopivat laukojalle itselle, niin hyvin kuin tuo vuodatus.
Onnetonta purkauksessasi on se, että iso osa sanailusta on lainattu minulta. Mielikuvituksen köyhyys ja ajattelun kapeus paistaa läpi. Et kykene edes aukomaa päätäsi ilman apua. Mutta kyllä se siitä, ota keksi pahimpaan tuskaan ;-)Ja kuten odotettua, itse asia sivuutettiin jälleen täydellisesti.
Suosittelen lämpimästi lopettamaan liikoja luulemisen itsestäsi. Argumentoinnin tasosi kertoo varsin kapea-alaisesta maailmankuvasta, joka on entistä kapeampi järjestöön kohdistuvan emotionaalisen tunnesiteesi takia. Sitä voitaisiin rinnastaa Tukholma-syndroomaan. Et kykene käsittelemään ongelmiesi juurisyytä millään tavalla vaan haet syitä ihan muualta, ja ne suunnat ovat vähemmän yllättäen täysin väärät.
Arvelisin, että olet oirehtinut saman asian kanssa vuosia, mahdollisesti vuosikymmeniä. Ongelmasi jatkuvat tasan niin kauan kun et tunnusta niiden juurisyytä eli järjestöä.
Suosittelen lämpimästi miettimään syvemmin mistä emotionaalinen tunnesiteesi järjestöä kohtaan johtuu ja miksi et pysty irrottautumaan siitä. Koska niin kauan kun et pysty irrottautumaan siitä, tuhoat itseäsi.
Välitän sinusta. <3 - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Ja kuten odotettua, itse asia sivuutettiin jälleen täydellisesti.
Suosittelen lämpimästi lopettamaan liikoja luulemisen itsestäsi. Argumentoinnin tasosi kertoo varsin kapea-alaisesta maailmankuvasta, joka on entistä kapeampi järjestöön kohdistuvan emotionaalisen tunnesiteesi takia. Sitä voitaisiin rinnastaa Tukholma-syndroomaan. Et kykene käsittelemään ongelmiesi juurisyytä millään tavalla vaan haet syitä ihan muualta, ja ne suunnat ovat vähemmän yllättäen täysin väärät.
Arvelisin, että olet oirehtinut saman asian kanssa vuosia, mahdollisesti vuosikymmeniä. Ongelmasi jatkuvat tasan niin kauan kun et tunnusta niiden juurisyytä eli järjestöä.
Suosittelen lämpimästi miettimään syvemmin mistä emotionaalinen tunnesiteesi järjestöä kohtaan johtuu ja miksi et pysty irrottautumaan siitä. Koska niin kauan kun et pysty irrottautumaan siitä, tuhoat itseäsi.
Välitän sinusta. <3Tuota noin, kenestä sinä puhut? Tuollainen persoonan mielikuvitusmaailmassa rakentaminen ja mielikuvituspersoonan analysointi on kyllä jo uutta.
Tai, ehkä ei uutta sinulle. Ei tarvitse kummoinenkaan fakiiri olla, kun arvaten jakelet vastaavia analyysejä, aina kun saat keskustelussa turpaasi 6-0. Minulla on sellainen tunne, että olen vastaavaa lukenut juuri tällä palstalla.
Tarpeensa kullakin. - noniintaasjoo
Vaalit kirjoitti:
Tuota noin, kenestä sinä puhut? Tuollainen persoonan mielikuvitusmaailmassa rakentaminen ja mielikuvituspersoonan analysointi on kyllä jo uutta.
Tai, ehkä ei uutta sinulle. Ei tarvitse kummoinenkaan fakiiri olla, kun arvaten jakelet vastaavia analyysejä, aina kun saat keskustelussa turpaasi 6-0. Minulla on sellainen tunne, että olen vastaavaa lukenut juuri tällä palstalla.
Tarpeensa kullakin.Defenssireaktiot ovat tällaisessa ihan tavallisia.
Annat vain tunteillesi aikaa ja mietit asioita syvällisesti, niin kyllä se sieltä kirkastuu. Kun lopulta ymmärrät, että suurin osa ongelmistasi on järjestöperäisiä, toipumisesi voi alkaa. Siihen asti etsit - itsesi kannalta valitettavasti - väen vängällä syitä muualta ja törmäät toistuvasti umpikujaan.
Kun tunnustat tosiasiat, psyykkiset ongelmasi voivat olla suurilta osin mennyttä aikaa. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Defenssireaktiot ovat tällaisessa ihan tavallisia.
Annat vain tunteillesi aikaa ja mietit asioita syvällisesti, niin kyllä se sieltä kirkastuu. Kun lopulta ymmärrät, että suurin osa ongelmistasi on järjestöperäisiä, toipumisesi voi alkaa. Siihen asti etsit - itsesi kannalta valitettavasti - väen vängällä syitä muualta ja törmäät toistuvasti umpikujaan.
Kun tunnustat tosiasiat, psyykkiset ongelmasi voivat olla suurilta osin mennyttä aikaa.Selailin palstaa ja huomasin aivan vastaavan analyysin, lähes samoilla sanoilla. Itseasiassa jutuistasi napatuilla hakusanoilla usea lähes identtinen analyysi.
Tuollainen taktiikka kertoo siitä, että yksi itseapukirja on sentäs luettu. Sen jatkuva viljely kaikille niille, joilta saa kuonoonsa kertoo alhaisesta älykkyydestä. - Vaalit
noniintaasjoo kirjoitti:
Defenssireaktiot ovat tällaisessa ihan tavallisia.
Kun tunnustat tosiasiat, psyykkiset ongelmasi voivat olla suurilta osin mennyttä aikaa.Luin muutaman keskustelun, jota olet käynyt.
Kubletin juoni sinulla menee todella näin. Joskus erehdyt haastamaan tyypin, joka on kaikilla mittareilla sinua älykkäämpi ja kovempi luu. Siinä vaiheessa kun tajuat, ettet enää pärjää, vedät naftaliinista tuon surkean esityksen, jonkunlaisesta läheisriippuvaisuudesta WT-seuraan.
Olet siinä ilmeisesti onnistunut joskus varsin hyvin, koska tarjoilet saamaa analyysiä lähes sanasta sanaan samana yhä uudelleen. Täytyy olla aikamoinen dorka, kun tuollaiseen täytyy turvautua. - Realismia
Vaalit kirjoitti:
En tiedä missä maailmassa sinä elät. Maailmanlaajuisesti asepalvelus ei todellakaan ole vakio.
Sarasvuota lainaten, "me suomalaiset olemme matalaotsaista itäeurooppalaista väkeä" ja kerrankin Sarasvuo on oikeassa."Asevelvollisuuden perusidea on varsin yksinkertainen. Ei haluta maksaa tarpeelliselle määrälle ihmisiä ammattityöstä. On sitten tehtävä pakko, jotta tarpeellinen määrä tässä tapauksessa miehiä saadaan halvalla."
Ei haluta maksaa? Olisiko sittenkin niin, että ei pystytä maksamaan? 280 000 palkkasotilasta (minkä koko Suomen puolustaminen sotatilanteessa arvioiden mukaan vaatisi) maksaisi karkeasti arvioiden 8.5 miljardia euroa vuodessa. Kerro toki mistä sellaiset rahat revitään. Jos kuvittelet, että vuotuista asevelvollisten määrää vastaava palkka-armeija riittäisi sodanajan joukoiksi, niin olet pahasti pihalla. Sillä määrällä puolustettaisiin korkeintaan jotain Tamperetta. Ja sekin porukka maksaisi melkein miljardin vuodessa. - Vaalit
Realismia kirjoitti:
"Asevelvollisuuden perusidea on varsin yksinkertainen. Ei haluta maksaa tarpeelliselle määrälle ihmisiä ammattityöstä. On sitten tehtävä pakko, jotta tarpeellinen määrä tässä tapauksessa miehiä saadaan halvalla."
Ei haluta maksaa? Olisiko sittenkin niin, että ei pystytä maksamaan? 280 000 palkkasotilasta (minkä koko Suomen puolustaminen sotatilanteessa arvioiden mukaan vaatisi) maksaisi karkeasti arvioiden 8.5 miljardia euroa vuodessa. Kerro toki mistä sellaiset rahat revitään. Jos kuvittelet, että vuotuista asevelvollisten määrää vastaava palkka-armeija riittäisi sodanajan joukoiksi, niin olet pahasti pihalla. Sillä määrällä puolustettaisiin korkeintaan jotain Tamperetta. Ja sekin porukka maksaisi melkein miljardin vuodessa.Yhdysvaltain palkka asevoimissa on hieman yli miljoona henkilöä ja me tarvittaisiin lähes 300k henkilöä.
Kuule, ei tarvita.
Tarvitaan palkka-armeija ja sinunkaltaisia hörhöjä varten sopimusarmeija, jossa vapaaehtoisesti armeijan käyneelle maksettaisiin varallaolosta ja itsensä kunnossa pitämisestä.
Ajstus, että Suomi tarvitsee armeijan, joka on 3 suurempi, kuin brittien armeija ja 100k henkilöä suurempi kuin Ranskan armeija on hörhöilyä. - Anonyymi
Vaalit kirjoitti:
Olen asioinut kanssasi Erkki, kun olet ollut ulkoministeri. Pieni kohtaaminen jäi mieleen, olet hyvä tyyppi. Tämä nyt käy kuitenkin tunteeseen tavalla, etten voi äänestää ketään eduskuntavaaleissa. Entisenä Jehovan todistajana olen kokenut tämän asevelvollisuudesta kieltäytymisen olevan sellainen asia, josta kaikesta huolimatta olen ollut ylpeä. Olen iso mies ja ensi kertaa vuosiin kyyneleet nousivat silmiini, kun uutisen Eduskunnan päätöksestä luin. Olen niin pettynyt teihin siellä eduskunnassa.Mene armeijaa niinku tavalliset normaalit miehet äläkä lusmuile
- Anonyymi
noniintaasjoo kirjoitti:
Vaalit: "Minun on vaikea millään nähdä, että tasa-arvo on millään muotoa edistynyt."
Jos sinua oikeasti kiinnostaisi tasa-arvo, sinä skoolaisit tälle päätökselle, sillä se on yksi askel tasa-arvoon.Jehovissa ei ole mitään hyvää lasten raiskaajia kaikki
- Jehqu
Hyvä että loppui tuo erikoiskohtelu. Ei tässä mitään vip-ihmisiä sentään olla.
- Semuutos
Nyt on sellainen tilanne, että kun todistaja menee vankilaan, niin hän saa siellä vaikutteita jättää lahko.
Aikaisemmin oli jossain määrin päinvastoin, kun todistaja oli laitettu opettelemaan vartiotornia pitkiä pätkiä ulkoa, joita sitten tuli luritella viattomille kuulijoille, joilla ei ollut tarkistusmahdollisuutta eikä kukaan uskonut että sellaista juttua olisi sepitetty ja valehdeltu.- Sivariinvaan_lusmut
Aaivan.
Siviilipalveluksessa pääsisi kuitenkin illalla vanhemmiston yhteyteen, ettei aivan tuo maallisten kanssa ympäri vuorokauden eläminen pääsisi jäsenen ajatusta kirkastamaan, elikkä Jehovista järkiinsätulon kautta jäsenen eroa aiheuttamaan.
Tosin vankilassa tämä maallinen ihminen ei välttämättä ole se paras mahdollinen jehovan järkiinsätuloon saattava ja ohjaava.
Voi tulla Jehovasta vikura maallinen... - ei_vikura
Turhaan puhutte asioista etukäteen. Luotte vahingoniloisia kuvia omien mielihalujenne perusteella.
Monissa maissa todistajat ovat ihan meidänkin aikana olleet vankiloissa vuosikausia kurjissa olosuhteissa. Ovat pysyneet vahvoina kuolemankin edessä. Kun usko on vahva ja horjumaton, sitä ei vangitseminenkaan ota pois.
Heidän käytöksestään ja uskostaan on annettu tunnustusta ja saanut muitakin vankeja tarkastamaan omaa elämäänsä. Onhan niitä vikura maallisia ihan tarpeeksi. Mitä hyvää vikuroinnissa on?
Onhan niitä sodanlietsojia ja hirmuhallitsijoita ollut kautta historian, jotka pystyvät kohtelemaan toisia ihmisiä sadistisesti.
Kyllähän sota tekee ihmisestä epäinhimillisen. Pystyy ampumaan naapurinsakin, siitä tässäkin maassa on tapahtunut ihan lähihistoriassakin. - vartiotorninperusta
ei_vikura kirjoitti:
Turhaan puhutte asioista etukäteen. Luotte vahingoniloisia kuvia omien mielihalujenne perusteella.
Monissa maissa todistajat ovat ihan meidänkin aikana olleet vankiloissa vuosikausia kurjissa olosuhteissa. Ovat pysyneet vahvoina kuolemankin edessä. Kun usko on vahva ja horjumaton, sitä ei vangitseminenkaan ota pois.
Heidän käytöksestään ja uskostaan on annettu tunnustusta ja saanut muitakin vankeja tarkastamaan omaa elämäänsä. Onhan niitä vikura maallisia ihan tarpeeksi. Mitä hyvää vikuroinnissa on?
Onhan niitä sodanlietsojia ja hirmuhallitsijoita ollut kautta historian, jotka pystyvät kohtelemaan toisia ihmisiä sadistisesti.
Kyllähän sota tekee ihmisestä epäinhimillisen. Pystyy ampumaan naapurinsakin, siitä tässäkin maassa on tapahtunut ihan lähihistoriassakin."Mitä hyvää vikuroinnissa on? "
Tätä voit kysyä Jehovan todistajien johtajilta. Hehän kieltävät laumaltaan tarpeellisen lääketieteellisen hoidon. Se on vikurointia jos mikä, vieläpä vaarallista. Samoin vaarallista tai vähintään haitallista ja aikaa turhaan vievää oli pakottaa kieltäytymään siviilipalveluksesta. "Kristikunnasta" puolestaan pyritään erottautumaan niin, ettei edes Isä meidän -rukousta lausuta (sen lausumista paheksutaan), ja ristiäkin pitää sanoa paaluksi. Yhtä vikurointia koko kultti. Siihen se perustuukin. - ajatuksella_
vartiotorninperusta kirjoitti:
"Mitä hyvää vikuroinnissa on? "
Tätä voit kysyä Jehovan todistajien johtajilta. Hehän kieltävät laumaltaan tarpeellisen lääketieteellisen hoidon. Se on vikurointia jos mikä, vieläpä vaarallista. Samoin vaarallista tai vähintään haitallista ja aikaa turhaan vievää oli pakottaa kieltäytymään siviilipalveluksesta. "Kristikunnasta" puolestaan pyritään erottautumaan niin, ettei edes Isä meidän -rukousta lausuta (sen lausumista paheksutaan), ja ristiäkin pitää sanoa paaluksi. Yhtä vikurointia koko kultti. Siihen se perustuukin.Aikamoisia valheita pääsi kirjoittajalta. Jokainen, joka tietää, miten asia on, huomaa sen.
Isämeidän rukousta ei lausuta? Sehän on juuri malli niille asioille, joita toivomme. Isän nimen pyhittäminen, tärkein asia. Muut eivät edes käytä sitä, saati pyhittävät. Jumalan valtakunnan tuloa juuri odotamme, myös sitä, että lopulta Jumalan tahto tapahtuu myös maan päällä niinkuin taivaassa. Uskonnoissa ajatellaan, että se tapahtuu vain taivaassa. Rukouksen sisältöä tulee myös ajatella, eikä toistaa sitä konemaisesti vuodesta toiseen.
Pyrimme myöskin hankkimaan parhaan mahdollisen terveydenhoidon, rikkomatta Jumalan tahtoa. Hyvä omatunto senkin vuoksi edistää teveyttä.
Mutta tässähän käsiteltiin asepalveluksesta ja siinäkin tahdomme totella Jeesuksen sanoja. Onko itselläsi sama asenne, vai onko ihmisten mielipiteet tärkeämpiä? - HIMA
"Mitä hyvää vikuroinnissa on? "
Tätä voit kysyä Jehovan todistajien johtajilta. Hehän kieltävät laumaltaan tarpeellisen lääketieteellisen hoidon. Se on vikurointia jos mikä, vieläpä vaarallista. Samoin vaarallista tai vähintään haitallista ja aikaa turhaan vievää oli pakottaa kieltäytymään siviilipalveluksesta. "Kristikunnasta" puolestaan pyritään erottautumaan niin, ettei edes Isä meidän -rukousta lausuta (sen lausumista paheksutaan), ja ristiäkin pitää sanoa paaluksi. Yhtä vikurointia koko kultti. Siihen se perustuukin.Mistä tuollainen vihamielinen kirjoittelu johtuu? Eikö maailma olisi parempi paikka, jos ei kukaan harjoittelisi toisen surmaamista, jopa koko ihmiskunnan hävittämistä. Ei kai Jumalakaan halua, että suunnittelemme tapoja, miten osaisimme parhaiten tuhota toisessa maassa olevan ihmisen ja kuka pystyisi rakentamaan hirvittävimmän tappovälineen. Tykiruoaksiko hän tarkoitti nuoret miehemme? Jotain ihmisyyttä ajatteluun. Lähtekää juoksemaan metsään suurimman vihan purkamiseksi.
- vartiotorninperusta
ajatuksella_ kirjoitti:
Aikamoisia valheita pääsi kirjoittajalta. Jokainen, joka tietää, miten asia on, huomaa sen.
Isämeidän rukousta ei lausuta? Sehän on juuri malli niille asioille, joita toivomme. Isän nimen pyhittäminen, tärkein asia. Muut eivät edes käytä sitä, saati pyhittävät. Jumalan valtakunnan tuloa juuri odotamme, myös sitä, että lopulta Jumalan tahto tapahtuu myös maan päällä niinkuin taivaassa. Uskonnoissa ajatellaan, että se tapahtuu vain taivaassa. Rukouksen sisältöä tulee myös ajatella, eikä toistaa sitä konemaisesti vuodesta toiseen.
Pyrimme myöskin hankkimaan parhaan mahdollisen terveydenhoidon, rikkomatta Jumalan tahtoa. Hyvä omatunto senkin vuoksi edistää teveyttä.
Mutta tässähän käsiteltiin asepalveluksesta ja siinäkin tahdomme totella Jeesuksen sanoja. Onko itselläsi sama asenne, vai onko ihmisten mielipiteet tärkeämpiä?"Isämeidän rukousta ei lausuta?"
Juuri niin. Vartiotorni-lehti käsittelee tätä artikkelissaan "Isä meidän -rukouksen merkitys sinulle", 15. syyskuuta 2004. Siinä sanotaan suoraan: "Jeesus ei siis selvästikään tarkoittanut, että Isä meidän -rukousta toistettaisiin sanasta sanaan."
"Pyrimme myöskin hankkimaan parhaan mahdollisen terveydenhoidon, rikkomatta Jumalan tahtoa."
Eli käytännössä kieltäydytte verestä henkenne kaupalla, kun Vartiotorni-seuran raamatuntulkinta näin vaatii. Nykyään saatte käyttää verestä monia osia "omantunnonasiana", mutta ette kaikkia. Mikä logiikka siinä on?
"Mutta tässähän käsiteltiin asepalveluksesta ja siinäkin tahdomme totella Jeesuksen sanoja. "
Ai, nytkö rupesi aiheessa pysyminen huolettamaan? Pysytään sitten. Missä Jeesus kieltää armeijapalveluksen saati siviilipalveluksen? Cornelius oli sadanpäämies. - vartiotorninperusta
HIMA kirjoitti:
Mistä tuollainen vihamielinen kirjoittelu johtuu? Eikö maailma olisi parempi paikka, jos ei kukaan harjoittelisi toisen surmaamista, jopa koko ihmiskunnan hävittämistä. Ei kai Jumalakaan halua, että suunnittelemme tapoja, miten osaisimme parhaiten tuhota toisessa maassa olevan ihmisen ja kuka pystyisi rakentamaan hirvittävimmän tappovälineen. Tykiruoaksiko hän tarkoitti nuoret miehemme? Jotain ihmisyyttä ajatteluun. Lähtekää juoksemaan metsään suurimman vihan purkamiseksi.
"Mistä tuollainen vihamielinen kirjoittelu johtuu? Eikö maailma olisi parempi paikka, jos ei kukaan harjoittelisi toisen surmaamista, jopa koko ihmiskunnan hävittämistä."
Olisi. Tosiaankin olisi parempi paikka. Eri asia sitten, onko ajatus lainkaan realistinen.
Asiaa voi verrata itsepuolustukseen yksilötasolla: ei kenenkään velvollisuus ole seisoa tumput suorana, jos joku yrittää hakata tai ryöstää, vaan hyökkäyksen saa mahdollisuuksiensa mukaan torjua voimakeinoin.
Ja edelleen muistutus, ettei Jehovan todistajia kukaan ole viemässä armeijaan, vaan siviilipalvelukseen. - HIMA
"Isämeidän rukousta ei lausuta?"
Juuri niin. Vartiotorni-lehti käsittelee tätä artikkelissaan "Isä meidän -rukouksen merkitys sinulle", 15. syyskuuta 2004. Siinä sanotaan suoraan: "Jeesus ei siis selvästikään tarkoittanut, että Isä meidän -rukousta toistettaisiin sanasta sanaan."
"Pyrimme myöskin hankkimaan parhaan mahdollisen terveydenhoidon, rikkomatta Jumalan tahtoa."
Eli käytännössä kieltäydytte verestä henkenne kaupalla, kun Vartiotorni-seuran raamatuntulkinta näin vaatii. Nykyään saatte käyttää verestä monia osia "omantunnonasiana", mutta ette kaikkia. Mikä logiikka siinä on?
"Mutta tässähän käsiteltiin asepalveluksesta ja siinäkin tahdomme totella Jeesuksen sanoja. "
Ai, nytkö rupesi aiheessa pysyminen huolettamaan? Pysytään sitten. Missä Jeesus kieltää armeijapalveluksen saati siviilipalveluksen? Cornelius oli sadanpäämies.Ei Jeesus tarkoittanut, että samaa rukousta hoetaan vain sen vuoksi, että se on perinne. Hän osoitti, mitkä asiat tulisi olla tärkeimpiä elämässämme. Jos ei asian sisältöä ymmärrä, mitä hyötyä siitä on? Jumala haluaa, että kerromme hänelle huolemme ja kiitoksemme. Jeesuskin rukoili usein Isäänsä eri tilanteissa. Ei se ollut mitään ulkoaopittua toistoa ja seremoniaa.
Jos Jeesus sanoi: "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu,"miten voit sen ymmärtävän jotain muuta. Käskikö hän samalla opettelemaan miekan käyttöä? Hän sanoi seuraajistaan myös, etteivät he olisi osa maailmasta.
Corneliuksesta tuli myöskin Jeesuksen seuraaja, eikä hänen elämästään kerrota sen jälkeen mitään. Jeesus antoi mallin kaikessa ja halusi, että me elämällämme kirkastaisimme hänen Isänsä nimeä. Hän sanoi myös onnellisiksi rauhantekijöitä. Ihmetyttää se, että halutaan etsiä porsaanreikiä, joiden kautta ei tarvitsisi totella Raamatun ohjeita. Maininta Corneliuksesta on juuri tällainen, ikäänkuin se purkaisi kaiken sen, mitä Jeesus ja hänen seuraajansa puhuivat asiasta. Corneliuksesta tuli varmaan innokas Jeesuksen seuraaja ja hänen Isänsä silmissä kelvollinen. Häntä ei mainittaisi muuten Raamatussa.
Näitä asioita on käsitelty moneen kertaan näillä sivustoilla, mutta jos ei halua hyväksyä Raamatun kantaa asioista, mitä turhaa samoja asioita tarvitsee pyöritellä jatkuvasti. Ja sivustomme JW. org. sisältää niin runsaan tietovaraston lähes jokaisesta Raamatun jakeesta. Parempi hakea tiedot sieltä. Se edustaa uskoamme. - vartiotorninperusta
HIMA kirjoitti:
Ei Jeesus tarkoittanut, että samaa rukousta hoetaan vain sen vuoksi, että se on perinne. Hän osoitti, mitkä asiat tulisi olla tärkeimpiä elämässämme. Jos ei asian sisältöä ymmärrä, mitä hyötyä siitä on? Jumala haluaa, että kerromme hänelle huolemme ja kiitoksemme. Jeesuskin rukoili usein Isäänsä eri tilanteissa. Ei se ollut mitään ulkoaopittua toistoa ja seremoniaa.
Jos Jeesus sanoi: "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu,"miten voit sen ymmärtävän jotain muuta. Käskikö hän samalla opettelemaan miekan käyttöä? Hän sanoi seuraajistaan myös, etteivät he olisi osa maailmasta.
Corneliuksesta tuli myöskin Jeesuksen seuraaja, eikä hänen elämästään kerrota sen jälkeen mitään. Jeesus antoi mallin kaikessa ja halusi, että me elämällämme kirkastaisimme hänen Isänsä nimeä. Hän sanoi myös onnellisiksi rauhantekijöitä. Ihmetyttää se, että halutaan etsiä porsaanreikiä, joiden kautta ei tarvitsisi totella Raamatun ohjeita. Maininta Corneliuksesta on juuri tällainen, ikäänkuin se purkaisi kaiken sen, mitä Jeesus ja hänen seuraajansa puhuivat asiasta. Corneliuksesta tuli varmaan innokas Jeesuksen seuraaja ja hänen Isänsä silmissä kelvollinen. Häntä ei mainittaisi muuten Raamatussa.
Näitä asioita on käsitelty moneen kertaan näillä sivustoilla, mutta jos ei halua hyväksyä Raamatun kantaa asioista, mitä turhaa samoja asioita tarvitsee pyöritellä jatkuvasti. Ja sivustomme JW. org. sisältää niin runsaan tietovaraston lähes jokaisesta Raamatun jakeesta. Parempi hakea tiedot sieltä. Se edustaa uskoamme."Jos ei asian sisältöä ymmärrä, mitä hyötyä siitä on? "
Miksi kristityt eivät ymmärtäisi Isä meidän -rukouksen sisältöä? Mitä vaikeasti ymmärrettävää siinä mielestäsi on? Todellinen syy Isä meidän -rukouksen vähättelylle taitaa olla se, että Jehovan todistajien järjestö haluaa tässäkin erottautua "kristikunnasta". Jos Jeesus sanoi "rukoilkaa te siis näin", niin ei kai se väärin voi olla? Lisäksi Jeesus ei myöskään puhutellut Jumalaa Herraksi tai Jehovaksi, vaan Isäksi.
"Käskikö hän samalla opettelemaan miekan käyttöä?"
Ainakin käski ottaa miekan mukaan: "Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan." (Luuk. 22:36). Miksi Jeesus olisi käskenyt ottaa mukaan miekan, jos sitä ei ollut tarkoitus tarvittaessa käyttää?
"Corneliuksesta tuli myöskin Jeesuksen seuraaja, eikä hänen elämästään kerrota sen jälkeen mitään. "
Missään ei siis myöskään sanota, että Cornelius olisi luopunut arvostetusta ammatistaan. Corneliuksella oli perheen päänä vastuu perhekunnastaan, ja ammatista luopuminen olisi vaarantanut kaikkien heidän toimeentulon. Olisiko sellainen mielestäsi kristityltä järkevää toimintaa? Pitää muistaa, ettei Corneliuksen ammattia missään arvosteltu, vaan häntä nimitetään Raamatussa hurskaaksi ja jumalaapelkääväksi jo sadanpäämiehenä ollessaan.
"Näitä asioita on käsitelty moneen kertaan näillä sivustoilla, mutta jos ei halua hyväksyä Raamatun kantaa asioista, mitä turhaa samoja asioita tarvitsee pyöritellä jatkuvasti"
Jos esität jatkuvasti Vartiotorni-seuran kannan Raamatun kantana (vaikka kyseessä on vain Vt-seuran tulkinta), etkä edelleenkään ymmärrä eroa näiden välillä, niin turhaa tämä onkin. Tai onhan mahdollista, että joku Jehovan todistajista kiinnostunut tai lähtöä miettivä lukee näitä ja huomaa, ettei Jehovan todistajien oppi olekaan perusteltu.
" Se edustaa uskoamme. "
Ei edusta ainakaan "usein kysyttyä" -osion osalta, vaan siellä annetaan kaunisteltu ja suorastaan valheellinen kuva monista asioista.
- yksinkertainenpuolustaja
Itse armeijan käyneenä, en koskaan ole luvannut puolustaa eurooppaa. Minun valani sisältö on vain se, että puolustan naisia ja lapsia ja vanhuksia suomalaisia. Kaikki muu voi unohtaa.
- hyvähienoahyvää
Jehovat voivat asua teltassa koko inttiajan niin tuntuu kotoisalta ja sieltä käsin voivat todistella jehovaansa illasta aamuun ryynäysten keskellä. Käsittämätöntä, että tallainen erivapaus on voinut edes olla olemassa, koska se on syrjintää muita kohtaan.
- Hähh
"Jehovat voivat asua teltassa koko inttiajan niin tuntuu kotoisalta"
Miten niin? Asuvatko Jehovat yleisestikin teltassa? Enpä ole moista nähnyt. Ettet nyt sekoita toiseen porukkaan, joka suviseuroja teltoissaan viettää. - Anonyymi
Ihan oikeessa olet jehovat armeijaa niinku normaalit ihmiset
- Oikeastivakaumus
Jehovan todistajat eivät ole koskaan itse hakeneet vapautusta armeijasta. Olemme surullisia siitä että valtiovalta joutuu ”yleisön painostuksesta” tekemään epäjohdonmukaisia päätöksiä miellyttääkseen kansaa. Emme näe mitään järkeä siinä että meidän täytyy ikäänkuin korvata valtiolle ja ihmisille jotenkin se ettemme vakaumuksemme vuoksi voi mennä armeijaan, emmekä mihinkään mikä tukee sotimista. Mutta näin ne asiat tässä maailmassa kulkee. Odotamme uutta sodatonta yhteiskuntaa, jossa ei näitä ongelmia enää ole. Raamatun ennustusten ja maailman tapahtumien valossa olemme hyvin lähellä tuota aikaa. Toivomme, että kun pyrimme parhaamme mukaan toimimaan Jumalan sanassa Raamatussa olevien periaatteiden mukaan, pääsisimme elämään tuossa uudessa maailmassa. Toivottavasti siihen saakka voisimme viitoittaa esimerkillämme tietä muillekin vilpittömille ihmisille tästä pahasta maailmasta, joka tuhoutuu Harmagedonissa lähitulevaisuudessa
- muu.selittelyy
Joo Jehovia ei pitäs linnaan eikä armejaan laittaa Mutta jos kieltäytyy niin ei muuta kun veroprosentti reilusti isommaksi kun armejan käyneillä Jos on valmis maksaan reilusti enemmän veroo niin se osoittaisi mielestäni sellaista vakaumuksen syvyyttä jota voimme kunnioittaa ja antaa vapautuksen.
- niinniinntaas
Mitä epäjohdonmukaista on siinä, että todistajat saavat jatkossa suorittaa velvollisuutensa ihan niinkuin muutkin? Etenkin kun siviilipalvelus on todistajille ollut jo kauan ihan ok.
Miksi todistajat antavat tästä(kin) aiheesta aina täysin totuudenvastaisia lausuntoja? - samatsäännöt
niinniinntaas kirjoitti:
Mitä epäjohdonmukaista on siinä, että todistajat saavat jatkossa suorittaa velvollisuutensa ihan niinkuin muutkin? Etenkin kun siviilipalvelus on todistajille ollut jo kauan ihan ok.
Miksi todistajat antavat tästä(kin) aiheesta aina täysin totuudenvastaisia lausuntoja?"Miksi todistajat antavat tästä(kin) aiheesta aina täysin totuudenvastaisia lausuntoja? "
Jehovan todistaja, kylliksi oppia saatuaan, on opettajansa Vartiotorni-seuran kaltainen: narsisti, joka näkee itsellään vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
On täysin kohtuullinen vaatimus, että Jt-miehet suorittavat siviilipalveluksen kuten muutkin vakaumuksensa takia aseista kieltäytyvä. Itse asiassa muu olisi kummallista, kuten aiempi tilanne on ollutkin. Tasa-arvon kannalta ongelmallisia ovat edelleen naisten ja ahvenanmaalaisten vapauttaminen, mutta tämäkin on askel oikeaan suuntaan. - Mitenkäson
Pelastuuko Harmagedonista ainoastaan Jehovan todistajat.
- Näinhänseon
Mitenkäson kirjoitti:
Pelastuuko Harmagedonista ainoastaan Jehovan todistajat.
Näin he käytännössä uskovat, vaikka saattavat kysyttäessä kierrellä asiaa.
- Anonyymi
niinniinntaas kirjoitti:
Miksi todistajat antavat tästä(kin) aiheesta aina täysin totuudenvastaisia lausuntoja?Jos jehovat ei käy armeijaa sitte ku sota tulee jehovat joutuu eturintamaa päästään niistäkin paskoista
- Hupennusvielä
HIMA 1.3.2019 0:16
"Corneliuksesta tuli myöskin Jeesuksen seuraaja, eikä hänen elämästään kerrota sen jälkeen mitään. "
-APT 10:2 kertoo Korneliuksen olleen Jumalan mies, kun hänestä aletaan kertoa: Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa
-Voit myös kiinnittää huomiota, että hän antoi paljon almuja - vartiotorniuskontosi määrää sinut kerjäämään lasten jäätelörahatkin, vartiotorniseuralle, minnekäs muualle.
Korneliuksen osalta luku päättyy:
edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
10:31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
10:32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
-Jeesus taas on Jumala (esim. Joh. 1.1), näin kristinopissa, Raamatussa siis.
Vartiotoniuskonnossa Jeesus on enkeli Mikael, mutta mainosvaltuutetut ovat kielletyt yrittämästä vastaamista, jos heiltä kysyy olisiko raamatullisia perusteita.
--------------------
Oikeastivakaumus 1.3.2019 6:57
"Jehovan todistajat eivät ole koskaan itse hakeneet vapautusta armeijasta"
-Jehovantodistajat tekevät, sanovat, ja muuttavat kertomustan siten kuin vartiotorni ohjeistaa.
Aikoinaan vartiotorni kirjoitti kreikkalaisten todistajain kiittäneen vartiotorniseuraa siitä että heillä oli oikeus nyt siviilipalvelukseen eikä tarvinnut mennä vankilaan.
-Tämä oli yksi niitä juttuja joissa suomen lahkojohto ja todistajat valehtelivat medialle. Että lahko ei hyväksyisi siviilipalveusta.
"Odotamme uutta sodatonta yhteiskuntaa"
-Ja maailmanloppua, vuosille 1914, 1925 1975 jne, eikä teitä siitä kielletä.
Mutta Raamattuun vetoamisesta tulee esille Kornelius, joka on lahkolle esimerkki.
--------------
Vartiotorni 15. syyskuuta 2004: "Isä meidän -rukouksen merkitys sinulle", . Siinä sanotaan suoraan: "Jeesus ei siis selvästikään tarkoittanut, että Isä meidän -rukousta toistettaisiin sanasta sanaan."
-Taivaan Isän nimen pyhittäminen, Jumalan thdon toteutuminen, ovat sinänsä toistettavia. Eri asia on että usko ei ole kilpailulaji, eikä muotovaatimus ole ensimmäinen (kuten fariseuksilla ja lahkolla).
Mutta kun vartiotorniuskonto määrää yhden nimen muita paremmaksi, määrää se samalla muut automaattisesti huonommiksi, ja tähän ei ole perusteita Raamatussa. Miksi siellä huonompia nimiä olisi ? Tuo on ominta ja tyypillisintä vartiotorniuskontoa, joka huipentuu verensiirtokiellon murhiin. - Snakkeri
HIMA 28.2.2019 21:56
"Mistä tuollainen vihamielinen kirjoittelu johtuu?"
Puhumattakaan sitten henkisestä väkivallasta, mököttämisestä.
" Eikö maailma olisi parempi paikka, jos ei kukaan harjoittelisi toisen surmaamista"
-Niin, ja jos villieläimetkin hymyilisivät kuten vartiotornipiirroksissa, vailla suuta hymyyn vetävää lihasta.
Pres. Trump yritti tuosta juuri puhua Pohj. Korean johtajalle, yritähän sinäkin.
" Tykiruoaksiko hän tarkoitti nuoret miehemme? "
-Elämämme ei ole pelkästään helppo. Siksi meille on annettukin Raamattu. jätäthän sinäkin UM-pamflettisi makulatuuriin.
" Lähtekää juoksemaan metsään suurimman vihan purkamiseksi"
-Vai niin on sinulla pullat uunissa. Ethän törmäile puihin ?- Anonyymi
Lasten Hyväksikäyttäjä jehova
- Sekoseko
Sekopääpalsta
- Jätäharhaoppi
Hyvä että luit palstan kirjoituksia ja huomasit että uskonto nimeltä Jehovan todistajat on "sekoseko" uskonto. Nyt ei sitten muuta kuin eroamaan tuosta lahkosta.
- Tasa-arvoa
Taitaa lusmuilijoita vituttaa kun joutuu armeijaan tai siviilipalvelukseen. :D
- undrar
Menetkö itse mielelläsi vankilaan? Siellä sitten ne, jotka eivät halua tappaa mistään hinnasta, istuvat niiden kanssa, jotka ovat harkitusti, tai harkitsematta surmanneet ihmisen.
Mitä eroa on tehdä murha siviilissä tai sodassa? Miksi eniten tappaneesta tuleekin yht'äkkiä sankari sodassa, mutta siviilissä häntä kutsutaan sarjamurhaajaksi? - Montakohan
Mikset enää puolusta siviilipalveluksesta kieltäytymistä ?
Arvaan, että koska vartiotorni on sen jo hyväksynyt. Niin. muutenhan sinulle mökötettäisiin.
Sodasta pyritään pääsemään eroon diplomatian teitä. Siihen tehtävään myös perustettu YK.
Vartiotorni kirjoittaa kuitenkin, että YK suunnittelee jehovantodistajain tappamista.
Tarvitsemme puolustusvoimiamme niin kauan kuin olemme vakuuttuneita että ne ovat tarpeettomat.
Olemme kuin Israelin kansa vanhassa testamentissa. Kun filistealaiset tulevat, rukoilkaamme Herralta apua ja tehkäämme parhaamme.
Maamme on kyllä sallinut aseettoman palveluksenkin.
Täyttyy kunnioituksella mieli kun ajattelee niitä aseistakieltäytyjiä, jotka jatkosodassa taistelujen aikana kantoivat haavoittuneita sidontapaikoille. Montako heistä oli vartiotorniuskontoisia ? - Tasa-arvoa
undrar kirjoitti:
Menetkö itse mielelläsi vankilaan? Siellä sitten ne, jotka eivät halua tappaa mistään hinnasta, istuvat niiden kanssa, jotka ovat harkitusti, tai harkitsematta surmanneet ihmisen.
Mitä eroa on tehdä murha siviilissä tai sodassa? Miksi eniten tappaneesta tuleekin yht'äkkiä sankari sodassa, mutta siviilissä häntä kutsutaan sarjamurhaajaksi?Kävin armeijan koska se oli velvollisuuteni. Sama velvollisuus kuuluu tuollaisille lahkolaisille. Jehovat kieltäytyvät armeijasta ainoastaan sen takia koska ovat vätyksiä. Keksivät vain kaikkia syitä. Ihmisten karttaminen ja kiusaaminenkin on tappamista. Henkistä sellaista. Eikä armeijaan ole pakko mennä. Vaihtoehtona on myös siviilipalvelus jossa ei opeteta tappamaan. ;)
Ja viimeisenä. Vankilassa EI ole vain tappajia. Oletko kuullut talousrikollisista, huumausainerikollisista, yms... ;) - Jokauanpoissa
Tasa-arvoa kirjoitti:
Kävin armeijan koska se oli velvollisuuteni. Sama velvollisuus kuuluu tuollaisille lahkolaisille. Jehovat kieltäytyvät armeijasta ainoastaan sen takia koska ovat vätyksiä. Keksivät vain kaikkia syitä. Ihmisten karttaminen ja kiusaaminenkin on tappamista. Henkistä sellaista. Eikä armeijaan ole pakko mennä. Vaihtoehtona on myös siviilipalvelus jossa ei opeteta tappamaan. ;)
Ja viimeisenä. Vankilassa EI ole vain tappajia. Oletko kuullut talousrikollisista, huumausainerikollisista, yms... ;)Vätyksiä? Ehkäpä, mutta enemmänkin hypnotisoituja Amerikan huuhaa lahkon opetuksella.
Minä jouduin myös valitsemaan 1970 luvun lopulla, joko armeijaan, siviilipalvelukseen tai 9kk vankilaa. Valitsin siviilipalveluksen ja siitähän minut sitten erotettiin.
Hyvä niin, sillä muuten olisi ollut vaikeaa irrottautua lahkosta. - Paipapum
Montakohan kirjoitti:
Mikset enää puolusta siviilipalveluksesta kieltäytymistä ?
Arvaan, että koska vartiotorni on sen jo hyväksynyt. Niin. muutenhan sinulle mökötettäisiin.
Sodasta pyritään pääsemään eroon diplomatian teitä. Siihen tehtävään myös perustettu YK.
Vartiotorni kirjoittaa kuitenkin, että YK suunnittelee jehovantodistajain tappamista.
Tarvitsemme puolustusvoimiamme niin kauan kuin olemme vakuuttuneita että ne ovat tarpeettomat.
Olemme kuin Israelin kansa vanhassa testamentissa. Kun filistealaiset tulevat, rukoilkaamme Herralta apua ja tehkäämme parhaamme.
Maamme on kyllä sallinut aseettoman palveluksenkin.
Täyttyy kunnioituksella mieli kun ajattelee niitä aseistakieltäytyjiä, jotka jatkosodassa taistelujen aikana kantoivat haavoittuneita sidontapaikoille. Montako heistä oli vartiotorniuskontoisia ?kun filistealaiset tulevat , "
raamatussahan kerrotaan , miten Daavid kävi harpunsoiton ja toisten miesten vaimojen vokottelun väleillä salaa tuhoamassa filistealaisten kyliä ; se oli tietty oikein , sillä ne olivat tarinan pahiksia , ihan suotta ne siitä Taavia panetteli ,
Suotta ne häntä morkkas kun tapatti sotapäällikkönsa Uurian ja otti Patsepa-rouvan haaremiinsa , sillä myyrä , öh- , siis Daavidpa soitteli harppuaan -ja kylläse Patsepa täti taisi olla aika harppu . - Anonyymi
undrar kirjoitti:
Mitä eroa on tehdä murha siviilissä tai sodassa? Miksi eniten tappaneesta tuleekin yht'äkkiä sankari sodassa, mutta siviilissä häntä kutsutaan sarjamurhaajaksi?Et sä armeijassa ketää tapa jos et sitte ole joku hullu sota on eri juttu sä voit kuolla ennenku sota tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sä armeijassa ketää tapa jos et sitte ole joku hullu sota on eri juttu sä voit kuolla ennenku sota tulee
APT 10 luku kertoo sotilas Korneliuksesta, joka oli hurskas ja Jehovan tykkäämä ammatistaan huolimatta.
Jumala hyväksyy maanpuolustuksen.
- Oivahoito
Viimeinkin nämä lusmut joutuu osallistumaan yhteiskunnan tyrvaamiseen. Olisi oiken etttä myös aikaisemmin luihuilleet joutisivat myös suorittamaan viimmein armeijan niinkuin muutkin ihmiset.
En tosin koskaan kyllä ymmärtänytkään, missä kohtaa esimerkiksi siviilipalvelus loukkaisi kenenkään uskonnollisia tunteita. Jehovan todistajia suosiva laki oli epätasa-arvoinen jo lähtökohdiltaan.
- Käyvätkö.sivarin
Jehovan todistajat voivat valita nykyaikana siviilipalveluksen, niinkuin kaikki muutkin asevelvolliset. Kieltääkö uskonsa senkin? Silloin nimittäin olisi parempi tuo kokonaan vapautus, kuin että istuisivat totaalikieltäytyjinä vankilassa. Mutta mielestäni olisi oikeudenmukaista, että kävisivät siviilipalveluksen, jos eivät halua esim. aseettomana palvella, mikä on sekin täysin mahdollista tänä päivänä.
- Aseeton.palvelus
Aseeton varusmiespalvelus olisi hyvä vaihtoehto kenelle tahansa, joka ei halua aseeseen tarttua, mutta haluaa kantaa kortensa kekoon yhteiskunnan turvaamiseksi. Näin tekevät esim. monet helluntailaiset. Suorittavat varusmiespalveluksen muilta osin paitsi asekoulutuksen osalta. Toimivat esim. varusvarastolla, muonituksessa, kapiaisten toimistoapulaisina tai lääkintähenkilöstössä. Ei tarvitse jälkeenpäin selitellä sivarivalintaa, kun on armeija suoritettuna, mutta ei myöskään omatunto piinaa, kun ei ole tappokoulutusta saanut.
- MikäPalvelus
Näitä nimityksiä on niin monta ja niiden sisällys tulisi olla kaikille ilmiselvä.
Minä vain en tiedä kaikkien merkitystä, kuten siviilipalvelus, totaalikieltäytyminen jne.
Raamatullisen opetuksen saaneena omatunto kieltää jopa vihaamasta edes vihollistaan.
Vielä vähemmän tappamaan heitä. Kosto kuuluu Jumalalle yksinomaan.
Kuinka moni on lähtenyt kostamaan ja se on osoittautunut epäoikeudenmukaiseksi?
Minä olen kokenut sen omassa elämässäni. Ei kiitos enää!
Jos esim. on lääkintäpalveluksessa niin nähdäkseni on osallisena tappamiseen,
koska kursii toisia kokoon, että nämä voisivat tappaa. Tässä on minulle pulma!
Sodankin aikana tulisi löytyä yhteiskunnasta tehtäviä, joissa auttaa siviiliväestöä.
Kyllä sitä joutuu sodan kokemaan, kun kerran asuu maassa, joka on sotatilassa.
Kurinalaisuutta joutuu jokainen oppimaan työpaikalla, koulussa, kotonakin.
Jokaiselle annetaan oma paikkansa kaikissa yhteisöissä. Siitä sitten edistyy.
Sodilla tapaa olla alkunsa ja loppunsa. Mites sitten, kun rauha on sovittu?
Mitä vähemmän on aiheuttanut vahinkoa toisille, niin sitä helpompaa on yhteistyö.
Miehet nauttivat taisteluista ja voimainmittelyistä. Vallankäytöstä kotonakin.
Siksi sodat eivät tule loppumaan, niin kauan kuin miehet sitä haluavat. - Valkovuokkonen
-APT 10:2 kertoo Korneliuksen olleen Jumalan mies, kun hänestä aletaan kertoa: Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa
APT 10 luvussa Kornelius on nöyrä myös ammatilleen, sotilaan ammatille.
-Voit myös kiinnittää huomiota, että hän antoi paljon almuja - vartiotorniuskontosi määrää sinut kerjäämään lasten jäätelörahatkin, vartiotorniseuralle, minnekäs muualle.
10:31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
10:32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." - 1000-rauhaa
Valkovuokkonen kirjoitti:
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."Mitä yrität kertoa Korneliuksesta? Ajatteletko, että hän kumosi Jeesuksen opetuksen? Ei varmaankaan. Se osoittaa vain sen, että kaikelaisista ihmisistä voi tulla tosi kristittyjä, jotka noudattavat Raamatun opetuksia.
Se pitää paikkansa nykyäänkin. Monet muuttavat elämäntapansa tullessaan tuntemaan Raamatun opetukset. He pukevat ylleen uuden persoonallisuuden, joka muovautuu Jumalan tahdon mukaan.
Kornelius ei muodostanut kristityistä muodostuvaa armeijaa, jotka sotisivat toisiaan vastaan, niinkuin suurissa sodissa tehdään. Ikäänkuin Jumala olisi jonkun maan puolesta ja toista vastaan.
Toki valkovuokkonen voi tehdä oman valintansa mukaan. Kannattaa sotimista. Mutta kaikki eivät tee samaa valintaa. Anna se mahdollisuus heille. Omatunto ratkaiskoon. - jätskinsyöjä
Valkovuokkonen kirjoitti:
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."Oletko nähnyt jonkun kerjäämässä lasten jäätelörahoja? Huvittavaa tuo joihinkin asioihin tarrautumiseen. Käytät joitakin toisarvoisia asioita pilkassasi. Jos ei asian ydintä ymmärrä, niin ei voi mitään.
- Valkoinenlippu
Mistä vartiotornista siteerasit ?
Raamattu ei kiellä itsepuolustusta.
Raamattu hyväksyy sotilaan ammatinkin, kuten Korneliuksella.
Vartiotorniuskovainen jättää maan ulkoisen puolustuksen toisten harteille, ja pitää itseään sen vuoksi parempana ihmisenä.
Maan sisäisiin turvallisuudentarpeisiinsa vartiotorniuskovainen varaa poliisin.
Paitsi palkkaa konventtiin ammattivartijat, jotka muuten käyttivät väkivaltaa lahkojohdon sormilla osoittamaa entistä lahkolaista Valkilaa vastaan.
Onhan vartiotorni kirjoittanut, että valtakunnansalille on tarvittaessa kutsuttava poliisi.
Me Suomessa emme tiedä, onko se valtakunnansalilla käyminen kuinkakin suuri urakka sikäläiselle poliisille, kun oikein vartiotornin tarvitsi sellaisesta kirjoittaa. - MikäPalvelus
MikäPalvelus kirjoitti:
Näitä nimityksiä on niin monta ja niiden sisällys tulisi olla kaikille ilmiselvä.
Minä vain en tiedä kaikkien merkitystä, kuten siviilipalvelus, totaalikieltäytyminen jne.
Raamatullisen opetuksen saaneena omatunto kieltää jopa vihaamasta edes vihollistaan.
Vielä vähemmän tappamaan heitä. Kosto kuuluu Jumalalle yksinomaan.
Kuinka moni on lähtenyt kostamaan ja se on osoittautunut epäoikeudenmukaiseksi?
Minä olen kokenut sen omassa elämässäni. Ei kiitos enää!
Jos esim. on lääkintäpalveluksessa niin nähdäkseni on osallisena tappamiseen,
koska kursii toisia kokoon, että nämä voisivat tappaa. Tässä on minulle pulma!
Sodankin aikana tulisi löytyä yhteiskunnasta tehtäviä, joissa auttaa siviiliväestöä.
Kyllä sitä joutuu sodan kokemaan, kun kerran asuu maassa, joka on sotatilassa.
Kurinalaisuutta joutuu jokainen oppimaan työpaikalla, koulussa, kotonakin.
Jokaiselle annetaan oma paikkansa kaikissa yhteisöissä. Siitä sitten edistyy.
Sodilla tapaa olla alkunsa ja loppunsa. Mites sitten, kun rauha on sovittu?
Mitä vähemmän on aiheuttanut vahinkoa toisille, niin sitä helpompaa on yhteistyö.
Miehet nauttivat taisteluista ja voimainmittelyistä. Vallankäytöstä kotonakin.
Siksi sodat eivät tule loppumaan, niin kauan kuin miehet sitä haluavat.Kuten sanoin, sodat eivät lopu, koska sotilaan ammattitappoa ihaillaan!
Kaikenmaailman jäätelörahoista puhutaan vastauksena kysymykseen
siviilipalvelun ja totaalikieltäytymisen erona.
Äly ja kyky ei riitä enempään yksinkertaisilla ihmisillä.
Jeesus ja apostolit saarnasivat Jumalan rauhaisaa valtakuntaa ilman sotatoimia
roomalaisillekin ja moni yksityinen sotilas tuli uskoon.
Jeesuksen kouleman aikaisia ihmeitä todistaneet sotamiehet tunnustivat
Jeesuksen olevan Jumalan Poika. Entä hautaa vartioineet sotilaat,
jotka pakotettiin valehtelemaan, että Jeesuksen ruumis varastettii?
Sitä ei Raamatun kirjoissa tuoda esille, mitä mielessään ajattelivat.
Ei myöskään kerrota jäikö Kornelius ja kumppanit sotapalvelukseen uskoon tultuaan!
Hallitusmiesten ja fariseusten joukossa oli monia uskoon tulleita.
Joosef Arimatea, Nikodeemus, naisia keisarin hovissa jne, jotka omaksuivat ja
edistivät Jeesuksen opetuksia ja periaatteita rakastaa lähimmäistää niinkuin
Jeesus rakasti valmiina UHRAAMAAN HENKENSÄ LÄHIMMÄISEN PUOLESTA!
Eli se on kaukana sotilaan tappo-työstä! Ei ole olemassa Jeesuksen ihmis-armeijaa!
Enkelit ja henkiolennot suorittavat tappamiset vastaisuudessa oikeudenmukaisesti.
Daavidin kaltaisten ammatti-murhaajien aika päättyi viimeistään Jeesuksen
aloittaessa palveluksensa Suurena Todistajana, Jumalan Valtakunnan Julistajana.
Minun oikeuksiini ei kuulu estää jäätelöä rakastavien sotilaallista uraa.
- EliisaEuralta
MikäPalvelus 9.3.2019 17:42
"Kuten sanoin, sodat eivät lopu, koska sotilaan ammattitappoa ihaillaan!"
-Mistä vartiotornista ?
-YK on perustettu sotien lopettamiseksi. Paitsi vartiotorniseuran mielestä, joka kertoo YK:n valmistelevan jehovantodistajain tappamista.
"Ei myöskään kerrota jäikö Kornelius ja kumppanit sotapalvelukseen uskoon tultuaan!"
-Kerro sinä kumppaneistasi, mutta APT 10 luku alkaa kertomalla hurskaasta Korneliuksesta, joka seurusteli enkelien kanssa, ja siis oli jo uskossakin kerronnan alkaessa.
"Hallitusmiesten ja fariseusten joukossa oli monia uskoon tulleita"
-Onko joku vartiotorni sitten tätä kiistänyt ?
"Jeesus rakasti valmiina UHRAAMAAN HENKENSÄ LÄHIMMÄISEN PUOLESTA!"
-Toki Korneliuskin.
" Ei ole olemassa Jeesuksen ihmis-armeijaa! "
-Mikä vartiotorni ? Vartiotornin taivaskuvauksessa on järjestyksenpitoarmeija ollut kirjiottettuna. Kysy vanhimmaltasi, missä numerossa. - Anonyymi
Päätös oli kyllä, lievästi sanoen ,'hätiköidysti syntynyt' . Eli sen seurauksia olisi kannattanut miettiä ensin. On nimittäin aivan varmaa, että ehdottomasti suurin osa asevelvollisuusikäisistä Jehovan todstajiin kuuluvista nuorukaisista ei tule harkitsemaankaan edes siviilipalvelukseen (saati armeijan riveihin) astumista.
Ehdoton aseettomuus ja pasifismihan on heidän oppinsa, suorastaan keskeisiä periaatteita josta he eivät tule missään olosuhteissa luopumaan. ( siinä eivät onnistuneet edes natsi-Saksan pahamaineisimmat keskitysleirit aikanaan)
Uskonsa marttyyrit kulkivat siellä tiensä loppuun hyvin tietoisina siitä mikä heidän todennäköisin kohtalonsa siellä tulisi vakaumuksensa vuoksi olemaan. Dachaussa, Ravensbruckin ja Stuthoffin leireillä, tai jopa Auschwitz-Birkenaussa.
Näiden lisäksi todistajia niin miehiä, kuin naisiakin tuomittiin (yleensä kuolemaan) Saksan silloisessa nk. 'kansantuomioistuimessa' ja teloitettiin esim. Plötzenseen vankilassa (yleensä giljotiinilla).
Heille oli siellä keskitysleireissä jopa oma kankainen pieni rintamerkkinsä' , mikä ommeltiin heidän vanginpukuihinsa.
Jehovan todistajat eivät taipuneet A.H:n, eivätkä natsien ja heidän oppinsa palvojiksi,kannattajiksi eivätkä edes sen hyväksyjiksi.
Vartiotoni- ja Herätkää-lehdissä on ollut vuosikymmenien mittaan hyvinkin paljon kertomuksia (nimineen) niistä todistajista, jotka jotenkin ihmeellisesti selvisivät siellä niistä ajoista ja oloista hengissä. (heitäkin sentään oli)
Jos ei tähän leirihistoriaan ollut aikaa tutustua niillä , jotka täällä meillä nykyään Suomessa nyt aikovat pakottaa Jehovan todistajia käytännössä luopumaan uskostaan ja sen keskeisistä periaatteista , niin luulisi että olisi sentään ollut aikaa tutustua niihin syihin ja siihen historiaan, miksi tuo vapautuslaki Suomessa tehtiin.
Nimittäin alkunsahan se sai siitä, kun presidentti Kekkonen kävi henkilökohtaisesti tutustumassa niihin vankilaoloihin, joissa heitä, aikanaan nuoria miehiä, silloin Karvialla pidettiin.
Se taas puolestaan sai alkunsa erään ruotsalaisen toimittajan etusivun jymyotsikosta (taisi olla vielä Dagens Nyheterissä) että "Konsentrationslägret i Finland!"
Kuvassa oli nuoria miehiä, kaikilla samanlainen vanginpuku päällä ulkona hyvin ankean näköisen .lähes ikkunattoman puuparakin seinustalla istuksimassa ja hyvin siinä, koko kuvan poikki näkyvän, moninkertaisen piikkilanka-aidan takana...
Ei siinä itse asiassa hirveän paljon eroa näyttänyt olevankaan niihin esim. johonkin Stalinin aikaisiin pakkotyöparakkeihin verrattuna , eivät oikeastaan jopa esim. sen pahamaineisen Bergen-Belsenin parakkeihin verratttuna.
Eli aika pahaa kansainvälistä ihmisoikeusmainosta olisivat Euroopan lehdistöön levitessään vielä silloisesta ,1960-luvun alun YYA- Suomelle tuoneet.
Siis jopa poliittisessa mielessä siitä miten täällä toisinajattelijoita kohdellaan.
Niinpä tuon vankileiri parakkeineen (missä joutuivat siihen aikaan kolmekin vuotta olemaan) suljettiin hyvin pian n. kuukauden sisään sen Kekkosen vierailun jälkeen. Kyllä Jehovan todistajat oli ,ainakin sodanjälkeisen Suomen aseistakieltäytyjäryhmistä se, jonka edustajia oli eniten tuolla Karvian pakklaitoksessa.
Mielestäni olisi suorastaan oikeutettua, vaikka he vaatisivat nyt jälkikäteen korvausta tuosta (...itse asiassa siis pelkästään sukupuolensa vuoksi) siellä virumaan joutumastaan ns. rangaistusajasta ).
( Hehän eivät olleet, yksikään heistä, syyllistyneet mihinkään siviilioikeudessa rikokseksi määriteltyyn tekoon)
Sen jälkeen J t:t ja muut omantunnon syistä aseista kieltäytyneet passitettiin vain tavallisiin vankiloihin.
Siviilipalveluslakikinhan kun tuli meillä, täällä Suomessa, voimaan vasta 1970-luvulla.
Vankila-aika nuorilla miehillä kuului siis monen ikäluokan kokemuksiin Jehovan todistajien keskuudessa.
Oikeastaan sitä pidettiin siellä jo eräänlaisena 'usko koetuksena todistajan tiellä ' sinänsä. On siis aivan varmaa, ettei tästä päätöksestä nyt ole luvassa, eikä sillä saavuteta mitään muuta kuin kustanuksia vankilakulujen muodossa veronmaksajille siitä, että saadaan ainakin veronmaksajien riveistä ja työmarkkinoilta vuodeksi pois joku nuori, terve ja hyväkuntoinen , päihteetön ja yleensä vielä henkilökohtaiselta sosiaaliselta käyttäytymishistorialtaan aivan rikkeetön ja moitteeton kansalainen, (mahdollisesti vielä jopa perheellinen sellainen.)
Eli summa summarum: kyllä taas oikein "viisaus " tuntuu tiivistyneen taas tässäkin päätöksessä siellä eduskunnassa- Anonyymi
Uhosi keskellä voisit silti muistaa, että siviilipalvelus maistuu Jehovan todistajille oikein hyvin ympäri maailmaa. Järjestön julkaisuissa suorastaan kiitellään tästä mahdollisuudesta.
Päätös Suomessa oli aivan oikea. Samalle viivalle muiden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhosi keskellä voisit silti muistaa, että siviilipalvelus maistuu Jehovan todistajille oikein hyvin ympäri maailmaa. Järjestön julkaisuissa suorastaan kiitellään tästä mahdollisuudesta.
Päätös Suomessa oli aivan oikea. Samalle viivalle muiden kanssa.Nii. . .in. Se siittä yhtenäisestä maailmanlaajuisesta opetuksesta.
- Anonyymi
No ei se nyt niin kovin 'ympäri maailmaa' voi olla, kun koko asevelvollisuuttakaan ei ole Euroopassakaan kuin muutamassa hassussa maassa enää jäljellä .
Ja jos maassa kerran ei ole enää asevelvollisuuttakaan, niin miksi ihmeessä siellä täytyisi sitten olla mitään sen ' vaihtoehtona' toimivaa siviilipalvelustakaan ?
Kyllä se siviilipalveluksen luonne on lähinnä olla rangaistuksena niille, jotka eivät katso voivansa mennä armeijaan .
Olkoonpa syyt sitten uskonnollisia, poliittisia tai muita ns. omantunnonsyitä.
Eihän nimittäin esim. Suomenkaan kaltainen elintasovaltio oikeasti nimittäin mitään TARVITSE siviilipalvelusmiesten tuottamia tavaroita tai palveluja.
Ehdottomasti hyödyllisempiä ja tuottavampiahan he nimittäin olisivat yhteiskunnalle niissä ihan omissa ammateissaan ja työpaikoissaan missä ovatkin ja veronmaksajina sen pohjalta.
Tai opiskelupaikoissaan , siis noin tulevaisuuttakin ajatellen. Niin heidän, kuin koko yhteiskunnankin tulevaisuutta ajatellen.- Anonyymi
Niin no eihän Vartiotornin evankeliumiakaan ole viety kaikille kansoille ja näillä näkymin ei viedäkään.
Ehkä siviilipalvelus onkin rangaistusluontoinen: muuten asepalvelukseen ei saataisi väkeä. Mutta eihän jeppuloiden pitänyt ottaa kantaa politiikkaan? Kysymys maanpuolustuksen järjestämisestä on poliittinen. - Anonyymi
Anonyymi 29.4.2019 23:13
"Niin no eihän Vartiotornin evankeliumiakaan ole viety "
-Puhumattakaan nyt sitten siitä että vartiotornit raamatuntutkijain ajalta ovat täysin pannassa. Niissä on muuten kannessa risti. Niissä on kirjoituksisa pyramiditodistuksista, Jeesuksen paluusta v. 1884, maanpäällisparatiisista puhuja olisi saanut mökötystuomion, mutta kun mökötystuomiota ei oltu keksitty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no eihän Vartiotornin evankeliumiakaan ole viety kaikille kansoille ja näillä näkymin ei viedäkään.
Ehkä siviilipalvelus onkin rangaistusluontoinen: muuten asepalvelukseen ei saataisi väkeä. Mutta eihän jeppuloiden pitänyt ottaa kantaa politiikkaan? Kysymys maanpuolustuksen järjestämisestä on poliittinen.Kaikki kysymykset natsi-Saksassakin olivat poliittisia ja itse asiassa ihmisten koko elämä siellä oli politiikkaa ja poliittista aamusta iitaan, mutta kyllä Jehovan todistajat aivan selkeän KANNAN siihen politiikkaan silloin ottivat-he EIVÄT taipuneet sen edessä EIVÄTKÄ myöskään mukautuneet siihen. Juuri siksihän heitä siellä vainottiinkin.
Aivan kuten KAIKKIA MUITAKIN ryhmiä, jotka eivät mukautuneet.
He kaikkihan olivat ikäänkuin 'epäpuhtauksia' siinä massassa , joka oli tarkoitus 'valaa' "Johtajan" suunnittelemaan ja ja häntä ympäröivien korkeiden (...ja itse varsin karkeiden) natsien valmistamaan 'kansallissosialistisen valtion' muottiin.
Sen muotin äärimmäisestä tarpeellisuudesta ei tietenkään saanut olla, ei suvaittu, eikä sallittu minkäänlaisia, vähimmässäkään määrin kriittisiä mielipiteitä sitä kohtaan,
Juuri sitä tarkoittaa totalitarismi: kaiken yksilön ajattelun ja kansalaismielipiteen kieltämistä.
Ja sehän tässä nyt niin nurinkurista ja ristiriitaista onkin, että mehän elämme nyt aivan toista aikaa, kuin silloin totalitarismin hallitsemassa Euroopassa elettiin ja olemme ylpeitä 'kansalaisyhteiskunnastamme' ja 'demokratiastamme'.
Onko tämä puolustuspolitiikkamme sitten kuitenkin meillä joku demokratian 'sokea piste' , josta kenelläkään ei saisi olla mitään mielipiteitä ja jonka suhteen meiltä vaaditaan vain mukautumista ja kaiken jättämistä puolestamme vain niille 'viisaille päättäjille', jotka päättävät puolestamme omaa yksilönelämäämmekin koskevissa asioissa, eli siis: kansalaisvapaudestamme ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kysymykset natsi-Saksassakin olivat poliittisia ja itse asiassa ihmisten koko elämä siellä oli politiikkaa ja poliittista aamusta iitaan, mutta kyllä Jehovan todistajat aivan selkeän KANNAN siihen politiikkaan silloin ottivat-he EIVÄT taipuneet sen edessä EIVÄTKÄ myöskään mukautuneet siihen. Juuri siksihän heitä siellä vainottiinkin.
Aivan kuten KAIKKIA MUITAKIN ryhmiä, jotka eivät mukautuneet.
He kaikkihan olivat ikäänkuin 'epäpuhtauksia' siinä massassa , joka oli tarkoitus 'valaa' "Johtajan" suunnittelemaan ja ja häntä ympäröivien korkeiden (...ja itse varsin karkeiden) natsien valmistamaan 'kansallissosialistisen valtion' muottiin.
Sen muotin äärimmäisestä tarpeellisuudesta ei tietenkään saanut olla, ei suvaittu, eikä sallittu minkäänlaisia, vähimmässäkään määrin kriittisiä mielipiteitä sitä kohtaan,
Juuri sitä tarkoittaa totalitarismi: kaiken yksilön ajattelun ja kansalaismielipiteen kieltämistä.
Ja sehän tässä nyt niin nurinkurista ja ristiriitaista onkin, että mehän elämme nyt aivan toista aikaa, kuin silloin totalitarismin hallitsemassa Euroopassa elettiin ja olemme ylpeitä 'kansalaisyhteiskunnastamme' ja 'demokratiastamme'.
Onko tämä puolustuspolitiikkamme sitten kuitenkin meillä joku demokratian 'sokea piste' , josta kenelläkään ei saisi olla mitään mielipiteitä ja jonka suhteen meiltä vaaditaan vain mukautumista ja kaiken jättämistä puolestamme vain niille 'viisaille päättäjille', jotka päättävät puolestamme omaa yksilönelämäämmekin koskevissa asioissa, eli siis: kansalaisvapaudestamme ?Miksiköhän Jehovan todistajat sivuuttavat juutalaisten ,Jeesuksen lihallisten veljien teurastamisen, olankohautuksella? Ihan niinkuin sitä ei olisi tapahtunutkaan?
Siihen määrän nähden joita tapettiin Jehovan todistajista juutalaisten määrään oli 600x.
En ole KOSKAAN kuullut, lukenut tai nähnyt missään Jehovan todistajien surreen sitä. Niin kylmiä ja omahyväistä porukkaa he ovat.
- Anonyymi
Mikä pointti tuo nyt oli ? Eivät Jehovan todistajat tietenkään hyväksyneet kenenkään tappamista keskitysleireillä, evätkä tietenkään koko keskitysleirejä eivätkä myöskään järjesmää, jonka nimissä ne oli rakennettu.
He surivat omia siellä menehtyneitä omaisiaan tietenkin ensisijaisesti , niinkuin ketkä tahansa omaiset
Jos sinun omaisesi kuolisivat esim. lento-onnettomuudessa, niin surisitko siellä myös menehtyneitä esim. ranskalaisia tai japanilaisia matkustajia ?
Entä suomalaisia, toiselta paikkakkunnalta kotoisin olleita ?
Entä kotikaupungistasi kotoisin olevia, tai samalla kadulla, tai samassa talossa asuneita , tai edes seinänaapureitasi....
... JOS koko oma perheesi olisi mennyt siinä koneen pudotessa ?- Anonyymi
Kyllä varmasti surisin seinänaapureita naapurin kylän väkeä tai ketä muuta tahansa, omien kanssa.
Mutta jehovantodistajille sellainen empatia on tuntematonta.
Juutalaisia hävitettiin niin, että koko suku saattoi kuolla.
- Anonyymi
Anonyymi 30.4.2019 10:34
"Kaikki kysymykset natsi-Saksassakin olivat poliittisia ja itse asiassa ihmisten koko elämä siellä oli politiikkaa ja poliittista aamusta iitaan, mutta kyllä Jehovan todistajat aivan selkeän KANNAN siihen politiikkaan silloin ottivat-he EIVÄT taipuneet sen edessä EIVÄTKÄ myöskään mukautuneet siihen."
-Herätkää! 8. heinäkuuta 1998
Jotkut ovat nyt sitä mieltä, että huomattavat todistajat yrittivät vuoden 1933 Berliinin konventin ja "Tosiasiain julistuksen" avulla antaa tukea natsihallitukselle ja sen osoittamalle juutalaisvihalle. Heidän väitteensä eivät kuitenkaan pidä paikkaansa
-VT-seura julkaisi Herätkää! 22. elokuuta 1995 numerossaan artikkeleita, joissa heidän sanottiin olevan ainoa natsismia johdonmukaisesti ja rohkeasti vastustanut uskonto, Penton lähetti Vartiotorniseuran presidentille julkisen kirjeen, jossa oli mukana kopio Christian Quest -lehdestä ja asiakirjoja, joissa syytetttiin heitä historiansa kaunistelusta.
Penton, historian emeritus-professori Lethbridgestä, Kanadan Albertasta, on entinen Todistaja. Hän julkaisi joitakin kannanottojaan VT-seuran yrityksistä "sovitella" natsihallituksen kanssa kirjassaan Apocalypse Delayed vuodelta 1985 sekä lyhytikäisessä lehdessä, The Christian Quest, jossa hän oli mukana.
Questiin hän myös liitti joitakin saksan- ja englanninkielisiä historiallisia asiakirjoja, jotka osoittivat sen, minkä hän uskoi olevan todiste heidän uskonsa "sovitteluyrityksestä" Saksan hallituksen kanssa. Näihin sisältyi Konrad Franken todistajanlausunto ja VT-seuran "Julistus"-asiakirja ("Declaration of Facts"), jossa hänen mielestään tehtiin juutalaisvastaisia huomautuksia ja yritettiin lepytellä natseja.
Franke oli Vartiotorniseuran Saksan haaratoimiston valvoja, joka myöhemmin piti puheen kokemuksistaan JT:na olosta Kolmannessa Valtakunnassa. Tähän sisältyi hänen muistelunsa vuoden 1933 JT-konventista Berliinissä, jolloin VT-seuran toiminnot kiellettiin ja monia JT:ia alettiin lähettää keskitysleireille. Franke sanoi olleensa "järkyttynyt" saapuessaan vuoden 1933 Berliinin konventtiin, jossa "Julistus" esiteltiin samalla kun rakennus oli koristeltu hakaristilipuin ja avauslaulu oli harvoin laulettu Raamatuntutkijoiden laulu, jonka sävelmä oli sama kuin Saksan kansallislaulussa.
-Laajemmin kirjoitettuna löytyypi myöskin:
http://www.oocities.org/valaisija/h_natsi2.htm
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333124Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441550Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19971Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32959- 59943
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22928Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36803Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173793- 48709