Naistenpäivänä Pertti-sedästä eroon

No niin. Ensinnäkin mitä parhainta Naistenpäivää meille kaikille sulomurmeleille!

Päivähän on ollut tapahtumia täynnä, niin yksilö- kuin valtakunnankin tasolla.

Ettei tapahtumasarjat jäisi vajaaksi; tapahtumaa pitää olla myös palstatasolla.

Täten ilmoitan, että olen saanut tarpeekseni Pertti-sedästä. Kyllä. Juuri hänestä. Siitäpä juuri.

Olen loukkaantunut jatkuvasta Teknodonna-syyttelystä, ja koska se on herralle punaviinitahraakin sitkeämpi päähänpinttymä ja haluaa valhettaan hokea,
tästä päivästä eteenpäin teenkin selvän pesäeron Pertti-setään -en keskustele enää hänen kanssaan-,

riviäkään.

Pertti, hyvästi.

Onnea me naiset!

54

53

Vastaukset 54

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mentooritäällämoi

Perttisetäpä voi olla kukavaan täällä... tuon lupauksen pitäminen ilman hirmuista epäilyä ja kyttäämistä on mahdotonta.... ikäväkyllä.

Suosittelen yhä sitä ignoorausta juttujen puolesta. Kyllä me muut tiedetään ettet oo teknis. 😊

Eli iisisti vaan. 😉

• Tsih...juu,

mutta kyllä minä sen vaikkukorvan tunnistan. Vaikka se kirjoittais Sally Spectrana, minä tiedän.

Tiedätkö mitä, hänen mielestään minun Tekniksenä olo on hänen päässään ajatuksena
        yhtä sitkaasti kuin maitokahvi eli latte pörrölankamatossa. Ja sinähän tiedät, miten tiukassa se on.

Mulla on täällä shampanjaa, kukkaset ja calzonea. Ja ja huomenna on naisten pikku iltamat, on haalittu viinit ja eväät kasaan :)

• Hippelisheivaan
        misspönttöuuni kirjoitti:

Tsih...juu,

mutta kyllä minä sen vaikkukorvan tunnistan. Vaikka se kirjoittais Sally Spectrana, minä tiedän.

Tiedätkö mitä, hänen mielestään minun Tekniksenä olo on hänen päässään ajatuksena
        yhtä sitkaasti kuin maitokahvi eli latte pörrölankamatossa. Ja sinähän tiedät, miten tiukassa se on.

Mulla on täällä shampanjaa, kukkaset ja calzonea. Ja ja huomenna on naisten pikku iltamat, on haalittu viinit ja eväät kasaan :)

Joo. No ettet ampuis viestintuojia? 😬

No nyt kuullostaa hyvältä! 😁👍

Tänään naisen päivä ja huomenna naisten päivä... tai ilta! Jesss! 😄💪

• Kääntäkää volume-nappi oikealle.

• Pijätoi

Kääntäkää volume-nappi oikealle.

No nyt kuullostaa enempi mun tuntemalle Pönttikselle! 😁💪👍

Katsos. Pitää muistaa itse itsensä. Jos odottaa muilta aina huomioimista, unohtaa sen oman hilpeän itsensä. Ja taas sellainen huosankeikka mikä säkin olet, tempaa mukaansa vaikka betoniporsaan, kun vauhtiin pääsee. 😝

Nyt jos hymyilen yhtään leveemmin, piä irtoo.... katkijaa korvihen kohilta! 😄

• Railakkaastihupija

No onneks on kavereita, mitkä nostaa leuasta ja tempaa mukaan. 😁

No nyt onnistui järkkäämään asiat noin. Aina ei onnistu oikeaansaumaan, mutta se saumahan on aina. 😉

Pidähän hauskaa sit. Jalalla koreasti ja shakirana keikuttaa niin, että on ylihuomenna Jaakko Tepon sanoin sivut kippeenä. 😆

• Railakkaastihupija kirjoitti:

No onneks on kavereita, mitkä nostaa leuasta ja tempaa mukaan. 😁

No nyt onnistui järkkäämään asiat noin. Aina ei onnistu oikeaansaumaan, mutta se saumahan on aina. 😉

Pidähän hauskaa sit. Jalalla koreasti ja shakirana keikuttaa niin, että on ylihuomenna Jaakko Tepon sanoin sivut kippeenä. 😆

Joo. Vähän jo jännittää. Hyvällä tapaa. Siitä on jokunen aika mennynnä. Niin, ystävän(kin) päivä on kyllä aina. Mun superystävät paransi olemassaolollaan mut siitä keuhkokuumeestakin. Oikea ystävä on aina rinnalla vaikka toinen makaisi henkitoreissaan, se oli liikuttavaa.

Saumat tulee käyttää (iso peukku),
        sillä ne ovat vaikutuksiltaan kauaskantoisia ; )

• Lavmitenterlavmiitoo

Joo. Vähän jo jännittää. Hyvällä tapaa. Siitä on jokunen aika mennynnä. Niin, ystävän(kin) päivä on kyllä aina. Mun superystävät paransi olemassaolollaan mut siitä keuhkokuumeestakin. Oikea ystävä on aina rinnalla vaikka toinen makaisi henkitoreissaan, se oli liikuttavaa.

Saumat tulee käyttää (iso peukku),
        sillä ne ovat vaikutuksiltaan kauaskantoisia ; )

No tänään palstaat ja huomenna nukut pitkään ja päikkärit päälle, sit voikin pistää pitkän kaavan kautta pikkutunneille. 😉👍

No pitää.... mutta minusta spontaani päräys vie kaikelta voiton. Serenadi polvillaan kitaralla tiistai-iltapäivässä ruusu hampaissa on ehdotonta irtopisteiden kopinottoa. 😆👌

• Lavmitenterlavmiitoo kirjoitti:

No tänään palstaat ja huomenna nukut pitkään ja päikkärit päälle, sit voikin pistää pitkän kaavan kautta pikkutunneille. 😉👍

No pitää.... mutta minusta spontaani päräys vie kaikelta voiton. Serenadi polvillaan kitaralla tiistai-iltapäivässä ruusu hampaissa on ehdotonta irtopisteiden kopinottoa. 😆👌

Kuules kuomaseni, mä teen *duunit* ensin ja siitä liidän suoraan, jees, kyllä kyllä.

Kun kukko kiekaisee, työkello kilisee ja sitten, sitten mennään pikkutunneille (bilekamat kassiin mukaan ja työrytkyt kantoon, ovet lumps lukkoon ja hanaa)! Organisointi organisointi :D

Laitan nyt illalla kaiken valmiiksi, otan töihin mukaan ja ei oo ku vähän puuteroida nokkaa (toiset sano siihenkin, että välttää) :D Ei sole aina ni justhisa.

• Mersuhävveissä

Kuules kuomaseni, mä teen *duunit* ensin ja siitä liidän suoraan, jees, kyllä kyllä.

Kun kukko kiekaisee, työkello kilisee ja sitten, sitten mennään pikkutunneille (bilekamat kassiin mukaan ja työrytkyt kantoon, ovet lumps lukkoon ja hanaa)! Organisointi organisointi :D

Laitan nyt illalla kaiken valmiiksi, otan töihin mukaan ja ei oo ku vähän puuteroida nokkaa (toiset sano siihenkin, että välttää) :D Ei sole aina ni justhisa.

Kuullostaa suunnitelmalle. Kunhan vähän mukavampaa päälle ja ratalle!

Jotkut työmieshampat ei ees vaihda huomiotakkiaan, vaan siinä mennään, missä kostuumissa on päivä startattukin! 😆

No elä sentään Mersua jätä kylille.... aamulla sit mietit, että minneköhän mahto jäädä? Taksilla ristiinrastiin päivällä pääkipeenä pitkin kyliä ettimässä Mersua. 😝

• Mersuhävveissä kirjoitti:

Kuullostaa suunnitelmalle. Kunhan vähän mukavampaa päälle ja ratalle!

Jotkut työmieshampat ei ees vaihda huomiotakkiaan, vaan siinä mennään, missä kostuumissa on päivä startattukin! 😆

No elä sentään Mersua jätä kylille.... aamulla sit mietit, että minneköhän mahto jäädä? Taksilla ristiinrastiin päivällä pääkipeenä pitkin kyliä ettimässä Mersua. 😝

Haha, siinäpä se onkhelma justhisa onkii, mihi se pannaan? :D

Mie en kyllä pysty yöllä ajamaan...

• Solvedcase

Haha, siinäpä se onkhelma justhisa onkii, mihi se pannaan? :D

Mie en kyllä pysty yöllä ajamaan...

Taksilla kotoa kylille. 😊👍

Rahhoo männöö, mutta sitähän ei saa mukaan pilvenreunalle. 😁👌

• Hyvää Naistenpäivää vaan! Ja kiitos.

Perttisedän aivoituksista en osaa sanoa mitään, mutta Teknodonnaksi sinua syyttäminen on vain jostain merkillisestä syystä kaivettu veruke. Tollonkin pitäisi tajuta, että olet MissPönttöuuni etkä Teknodonna.

Mitä taas nahisteluihin tulee, niin koettakaa nyt mukulat elää ihmisiksi.

• Pitkästä aikaa! Tervetuloa!

Ei oo aina maltettu ihmisiksi olla :D

• Ajattelin sinua eilen.

Ja nyt olet siinä.

Etiäisnäky!

• misspönttöuuni kirjoitti:

Pitkästä aikaa! Tervetuloa!

Ei oo aina maltettu ihmisiksi olla :D

Kiitos.

Mjoo. Kun homman nimi menee silleen että noin näkyvien tyyppien pitäisi käyttäytyä esimerkillisesti. Laittakaa nahinat syrjään välillä :)

Juuh, olen minäkin ajatellut sinua. Jospa ollaan nähty tässä hiljakkoin? :-D

• Ellunenonellunen

Ajattelin sinua eilen.

Ja nyt olet siinä.

Etiäisnäky!

Ellu on palstan äet! Ja tupsahtaa aina välillä suojelemaan ja muumimammailemaan tänne. ☺️👌

• Elluhalloyb

Mä vai....
        Mä oon elämä kauhu....😢😊☀️💫

• Ellunenonellunen kirjoitti:

Ellu on palstan äet! Ja tupsahtaa aina välillä suojelemaan ja muumimammailemaan tänne. ☺️👌

Prkl mä en oo mikään muumimamma. Teidän sijaismutsi saatan hätätapauksessa olla.

Se on diksukka katsos silleen, että vietit ohjaavat meitä. Joillakin se on suojeluvietti.

• elisakettu kirjoitti:

Kiitos.

Mjoo. Kun homman nimi menee silleen että noin näkyvien tyyppien pitäisi käyttäytyä esimerkillisesti. Laittakaa nahinat syrjään välillä :)

Juuh, olen minäkin ajatellut sinua. Jospa ollaan nähty tässä hiljakkoin? :-D

Meinaatko...

Ihan kuin antaisit kurinpalautusta. Jos mulla olisi tuuhea häntä, painaisin ehkä kasvot puoliksi siihen heh.

Mutta ihminen käy tunteilla! Suuuurilla tunteilla (levittää käsiään)

En tiedä, miksi kulkeuduit niin voimakkaasti ajatukseen eilisiltana. Onko sinulla kaapeli tähän päätyyn.

• Viettienvietävissäkö
        elisakettu kirjoitti:

Prkl mä en oo mikään muumimamma. Teidän sijaismutsi saatan hätätapauksessa olla.

Se on diksukka katsos silleen, että vietit ohjaavat meitä. Joillakin se on suojeluvietti.

Eläs, eläs ala ärhentelemään siellä nyt.... 🤨
        Se oli metafoora. Muumimamma on sitäpaitsi hitokseen rento tyyppi. 😃👍

Mikähän vietti mua mahtais viedä? 🤔 tuntuu, että välin repii jokasuuntaan. 😆

Meinaatko...

Ihan kuin antaisit kurinpalautusta. Jos mulla olisi tuuhea häntä, painaisin ehkä kasvot puoliksi siihen heh.

Mutta ihminen käy tunteilla! Suuuurilla tunteilla (levittää käsiään)

En tiedä, miksi kulkeuduit niin voimakkaasti ajatukseen eilisiltana. Onko sinulla kaapeli tähän päätyyn.

Ruhtinaskunnassa alamaisilla täytyy olla tunne, ettei maa ole ajautumassa sekasorron alle. Jos ruhtinaspari riitelee lakkaamatta keskenään, niin alamaisilla tulee epämiellyttävä tunne, että valtio on suuntautumassa anarkistisiin ja väkivaltaisiin tavoitteisiin.

Sama juttu lapsilla. Turvallisuudentunne. Mitä vanhemmat edellä, lapset perässä. Nääs.

Josta päästäänkiin tunteisiin, niih. Tunteita pitää osata kohdistaa oikeaan suuntaan. Eikä vain yhdenlaisia tunteita :) Jos joutuu antamaan moitteita, täytyy muistaa myös halata. Eihän kukaan ole yksien ominaisuuksiensa vanki, eihän?

*Silittää pientä siilinpoikaa*

Kaapeli? *Raapii korvaansa*. Ei kun se on vissiin tuo Kolin masto.

• Viettienvietävissäkö kirjoitti:

Eläs, eläs ala ärhentelemään siellä nyt.... 🤨
        Se oli metafoora. Muumimamma on sitäpaitsi hitokseen rento tyyppi. 😃👍

Mikähän vietti mua mahtais viedä? 🤔 tuntuu, että välin repii jokasuuntaan. 😆

Muumimammana olo tuntuu vain liian vastuullisella tehtävällä. Pitäis olla silmät selässäkin. Eikä teidän pikkupirujen juonia kerkiä muutenkaan enää seurailemaan . Ties mitä olette taas keppostelleet poissaollessani.

Sullon karusellivietti. Pilko se iso häkkyrä pieniksi karuselleiksi, niin ei se vauhti siellä kyydissä tunnu niin kovalle kerrallaan. Jaksat hillua siellä yhdessä tarpeeksi kauan saadakseksesi tyydyttettyä viettitarpeesi. Olkokoon vaikka sukupuolivietti. Sitten jaksat taas keskittyä seuraavaan.

• elisakettu kirjoitti:

Ruhtinaskunnassa alamaisilla täytyy olla tunne, ettei maa ole ajautumassa sekasorron alle. Jos ruhtinaspari riitelee lakkaamatta keskenään, niin alamaisilla tulee epämiellyttävä tunne, että valtio on suuntautumassa anarkistisiin ja väkivaltaisiin tavoitteisiin.

Sama juttu lapsilla. Turvallisuudentunne. Mitä vanhemmat edellä, lapset perässä. Nääs.

Josta päästäänkiin tunteisiin, niih. Tunteita pitää osata kohdistaa oikeaan suuntaan. Eikä vain yhdenlaisia tunteita :) Jos joutuu antamaan moitteita, täytyy muistaa myös halata. Eihän kukaan ole yksien ominaisuuksiensa vanki, eihän?

*Silittää pientä siilinpoikaa*

Kaapeli? *Raapii korvaansa*. Ei kun se on vissiin tuo Kolin masto.

Oho. Siinä oli niin paljon asiaa, että joudun pitämään koristetyynyä puoliksi edessä, että uskallan lukea napakan, mutta hyväntahtoisen neuvonsa... (nyökyttää)

Olen sanonut pahasti. Tiedetään...Mutta en ole ainoa!

"Lopulta kaikki on taas hyvin".

Aina ei osaa mairistella, kiukuissaan sanoo mitä sattuu. Viimeksi kun jotain tällaista tapahtui, oli työkokous ja lauoin suorat sanat ja sitä sarkaa niitettiinkin pitkään.

Minua ei pidä ottaa aina niin vakavasti, tulistun ja lauhdun kuin lounatuuli.
        Mutta on se kumma, että sulla on aina tuo sama vaikutus. Muilla ei sitä ole, ainakaan minuun.

Sie tulet siihen Kolin mastoinesi. Ja sanot, että asia on näin, niin siltähän se aina kuullostaa. Kummallinen vuorovaikutus. Sie olet palstan melatoniini sotien melskeissä; porukalla alkaa silmä luppasemaan ja mieli tyyntyy :D

Mutta oikeasti (vaikka en riitelisi) pidän hännänmitan Perttiin. Varuiksi.

• Isohmmmmmmm
        elisakettu kirjoitti:

Muumimammana olo tuntuu vain liian vastuullisella tehtävällä. Pitäis olla silmät selässäkin. Eikä teidän pikkupirujen juonia kerkiä muutenkaan enää seurailemaan . Ties mitä olette taas keppostelleet poissaollessani.

Sullon karusellivietti. Pilko se iso häkkyrä pieniksi karuselleiksi, niin ei se vauhti siellä kyydissä tunnu niin kovalle kerrallaan. Jaksat hillua siellä yhdessä tarpeeksi kauan saadakseksesi tyydyttettyä viettitarpeesi. Olkokoon vaikka sukupuolivietti. Sitten jaksat taas keskittyä seuraavaan.

Muumimamma ei ota ressiä. Sehän vaan hykerteli, kun muut leikki taikapilvillä. Muumipappahan se oli mukuloista huolissaan. 😄

Sukupuolivietti?? Wat? Selitäppäs se uudelleen.... olen pelkkänä silmänä...🤔

Oho. Siinä oli niin paljon asiaa, että joudun pitämään koristetyynyä puoliksi edessä, että uskallan lukea napakan, mutta hyväntahtoisen neuvonsa... (nyökyttää)

Olen sanonut pahasti. Tiedetään...Mutta en ole ainoa!

"Lopulta kaikki on taas hyvin".

Aina ei osaa mairistella, kiukuissaan sanoo mitä sattuu. Viimeksi kun jotain tällaista tapahtui, oli työkokous ja lauoin suorat sanat ja sitä sarkaa niitettiinkin pitkään.

Minua ei pidä ottaa aina niin vakavasti, tulistun ja lauhdun kuin lounatuuli.
        Mutta on se kumma, että sulla on aina tuo sama vaikutus. Muilla ei sitä ole, ainakaan minuun.

Sie tulet siihen Kolin mastoinesi. Ja sanot, että asia on näin, niin siltähän se aina kuullostaa. Kummallinen vuorovaikutus. Sie olet palstan melatoniini sotien melskeissä; porukalla alkaa silmä luppasemaan ja mieli tyyntyy :D

Mutta oikeasti (vaikka en riitelisi) pidän hännänmitan Perttiin. Varuiksi.

Älä ota itseesi pikkuinen. Kyllä se oli Akille ihan yhtä paljon tarkoitettu. Olette te mainio ruhtinaspari :)

Toki sanoa saa ja pitää, aiheesta. Jatkuva vänkääminen taas...... Alatte kuulostaa kiukkuiselle avioparille :-D Onhan se tietysti hyvä muistutus sinkuille, mitä on joskus ollut tai varoitus mitä voisi taas olla.

Melatoniini? Voi jee*uksen perse. Kuulostaa masentavan tylsältä henkilöltä.

• elisakettu kirjoitti:

Älä ota itseesi pikkuinen. Kyllä se oli Akille ihan yhtä paljon tarkoitettu. Olette te mainio ruhtinaspari :)

Toki sanoa saa ja pitää, aiheesta. Jatkuva vänkääminen taas...... Alatte kuulostaa kiukkuiselle avioparille :-D Onhan se tietysti hyvä muistutus sinkuille, mitä on joskus ollut tai varoitus mitä voisi taas olla.

Melatoniini? Voi jee*uksen perse. Kuulostaa masentavan tylsältä henkilöltä.

Melatoniinikettu! Arvasin, että otat sen tuolleen, mutta ei se silleen ollu :D

(itkunaurua sun tuiskahdukselle pöhkö)

Joo, onhan se vähän liikaa jos alkaa muistuttaa 40-vuotisliittoa joku palstailu. Se on esimerkki, miten mies ja nainen voivat kypsyä kuin sangioveserypäle Toscanan kukkuloilla. Ei oo hyvä jos silleen happanee ja mätkähtää maahan.

Täytyy toimia sitä ennen. Meri on suuri seilata. Välillä olisi hyvä, että toinen huitelee paapuuriin ja toinen soutaa styyrpuurissa. Palsta lainehtii siten tasaisemmin. Noh, sinä voit vetää välillä merirosvolippua salkoon jos haluat :D

• Isohmmmmmmm kirjoitti:

Muumimamma ei ota ressiä. Sehän vaan hykerteli, kun muut leikki taikapilvillä. Muumipappahan se oli mukuloista huolissaan. 😄

Sukupuolivietti?? Wat? Selitäppäs se uudelleen.... olen pelkkänä silmänä...🤔

Eli keskityt yhteen asiaan kerrallaan :)

Jos on aika leikkiä Pyllykän kanssa, niin leikit Pyllykän kanssa. Et sitten touhuile muuta siinä sivussa.

Kuten märehdi sitä, miten saat muut hommat tehdyksi :)

Kun se Pyllykkä ei ole mikään muu homma. Eikä ne muutkaan hommat halua olla niitä "muita hommia".

• Niinniinmuttakun
        elisakettu kirjoitti:

Jos on aika leikkiä Pyllykän kanssa, niin leikit Pyllykän kanssa. Et sitten touhuile muuta siinä sivussa.

Kun se Pyllykkä ei ole mikään muu homma. Eikä ne muutkaan hommat halua olla niitä "muita hommia".

Niin.... no tuon kyllä hokasin! 😃👌

Mä vaan mietin mikä on sukupuolivietti? Ja se tuli spontaanisti se ihmetys... siis kyllähän mun seksuaalinen vietti vie naisen luo, mutta sukupuolisesti en ajattele edes noin muuten. Periaatteessa nainen kiinnostaa naisena vaan seksuaalisesti. Muuten näen hänet ihmisenä, en niinkään sukupuolisesti naisena. 🤔

Kässäsitsä?

• Tehokasta
        elisakettu kirjoitti:

Pyllykän avulla voi selittää mulle yhtä sun toista. 😆

Melatoniinikettu! Arvasin, että otat sen tuolleen, mutta ei se silleen ollu :D

(itkunaurua sun tuiskahdukselle pöhkö)

Joo, onhan se vähän liikaa jos alkaa muistuttaa 40-vuotisliittoa joku palstailu. Se on esimerkki, miten mies ja nainen voivat kypsyä kuin sangioveserypäle Toscanan kukkuloilla. Ei oo hyvä jos silleen happanee ja mätkähtää maahan.

Täytyy toimia sitä ennen. Meri on suuri seilata. Välillä olisi hyvä, että toinen huitelee paapuuriin ja toinen soutaa styyrpuurissa. Palsta lainehtii siten tasaisemmin. Noh, sinä voit vetää välillä merirosvolippua salkoon jos haluat :D

Oon sitä mieltä, että rypäleet ovat parhaimmillaan hyvin kypsyneinä. Mutta kuka arvioi, milloin rypäle pitää poimia? Niinpä.

Sangiovese ei ole parhaillaan juustojen kanssa. Mutta lihan kanssa oikein sopiva. Mutta entä jos ei syö lihaa? Tai haluaa espanjalaisista rypäleistä tehtyä? Niinpä.

Sano vain siiliystäväiseni, että kettu pitäköön mölyt mahassaan, kun ei mistään mitään tiedä. Mutta ruhtinasvertauksesta pidän silti kiinni :)

• elisakettu kirjoitti:

Oon sitä mieltä, että rypäleet ovat parhaimmillaan hyvin kypsyneinä. Mutta kuka arvioi, milloin rypäle pitää poimia? Niinpä.

Sangiovese ei ole parhaillaan juustojen kanssa. Mutta lihan kanssa oikein sopiva. Mutta entä jos ei syö lihaa? Tai haluaa espanjalaisista rypäleistä tehtyä? Niinpä.

Sano vain siiliystäväiseni, että kettu pitäköön mölyt mahassaan, kun ei mistään mitään tiedä. Mutta ruhtinasvertauksesta pidän silti kiinni :)

Se ruhtinasvertaus/-mielikuva on syntynyt kun olet havainnoinut kahden ihmisen epäsovinnaisen (myös jästipäisen) keskustelutyylin. Kaikki eivät puske päälle, toiset taas eivät muuta teekään. Joidenkin kanssa se on todella luontaista, ja jos tyyli on sama, on tunne kuin olisi haastellut ihmisen kanssa aina ja se inttäminen on saamarin normaalia. Keskusteluista tulee aina valtaistuin-leikki.

Muuta se ei ole. Pelkkää platonista uhmaa ja järkähtämättömyyttä.

• Niinniinmuttakun kirjoitti:

Niin.... no tuon kyllä hokasin! 😃👌

Mä vaan mietin mikä on sukupuolivietti? Ja se tuli spontaanisti se ihmetys... siis kyllähän mun seksuaalinen vietti vie naisen luo, mutta sukupuolisesti en ajattele edes noin muuten. Periaatteessa nainen kiinnostaa naisena vaan seksuaalisesti. Muuten näen hänet ihmisenä, en niinkään sukupuolisesti naisena. 🤔

Kässäsitsä?

Seksuaalivietti (se on osa sukupuoliviettiä, ne on nivoutuneet toimimaan osin yhdessä, osin erikseen)ohjaa sut kuitenkin Pyllykän luokse, näit hänet kuinka ihmisenä tahansa. Et sinä äitisi luo ole paistia ja pullaa menossa syömään ja olemaan kunnollinen poika. Tai olemaan kuuntelija vaikka naispuoliselle tuttavallesi tai sisarellesi. Sukupuolivietti ei ohjaa sinua heidän luokseen, niin naisia kuin ovatkin (vaikka olet heteroseksuaalisesti suuntautunut).

Eli Pyllykkä itsessään on se sukupuoliviettikaruselli, niin tuhmalle kuin se nyt sanana kuulostaakiin. Toki voit ne pikkukarusellit nimetä itse ihan miksi haluat. Pääasia, että ne pysyvät erillään (stressiä aiheuttavista tekijöistä). Miks niille pitää tehdä ero, niin juuri siksi. Ettei ne sekaannu, aiheuta epämäräistä ahdistusta mistä omat tunteet johtuu ja mistä ei. Ja että ongelma kerrallaan voi vain selvitä, ei silleen, että ne on nipussa.

Se ruhtinasvertaus/-mielikuva on syntynyt kun olet havainnoinut kahden ihmisen epäsovinnaisen (myös jästipäisen) keskustelutyylin. Kaikki eivät puske päälle, toiset taas eivät muuta teekään. Joidenkin kanssa se on todella luontaista, ja jos tyyli on sama, on tunne kuin olisi haastellut ihmisen kanssa aina ja se inttäminen on saamarin normaalia. Keskusteluista tulee aina valtaistuin-leikki.

Muuta se ei ole. Pelkkää platonista uhmaa ja järkähtämättömyyttä.

Muru, mun ruhtinasparivertaus tuli mieleen historiasta eräästä kauan sitten kirjoitetusta ketjusta. Ikäänkuin ruhtinaspari olisi ollut silloin vielä syntymättä. Mutta oma vertauksesi oli erittäin hyvä ja osuva.

Senkin hassut jästit ;)

• Mitä se meidän oma Pikku Myy täällä tuittuaa?

• Mietin.vaan

Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys. Se, että sä omistat noin paljon ajatusta Petsalle, osoittaa vaan sitä että sä et ole todellakaan saanut hänestä tarpeeksesi. Joskus kannattaa ihan oikeasti katsoa peiliin ja katsoa miksi ajautuu aina näihin tilanteisiin uudestaan ja uudestaan.

• En mä nyt tiedä.

Se on vähän sama asia, että miksi ajautuu jatkuvasti kameratolpalle ja se räpsähtää.

Muistutus ainakin tulee jos ei sakkoa.

• Mietin.vaan

En mä nyt tiedä.

Se on vähän sama asia, että miksi ajautuu jatkuvasti kameratolpalle ja se räpsähtää.

Muistutus ainakin tulee jos ei sakkoa.

Kuinka monta kertaa olet sanonut Pertille hyvästit? Kuinka monta kertaa sanonut ettet enää keskustele hänen kanssaan? Ja sittten kuitenkin sorrut.

Sun pitäisi joko antaa periksi sille että Pertti on pakkomielle jota sä et voi vaan uhmakkaasti sysätä sivuun, tai sitten tehdä rohkea irtiotto ja todeta, että IHAN OIKEASTI tämä ei enää jatku. Ja tehdä kaikkesi sen eteen että sä oikeasti pääset irti, vaikka se sitten tarkoittaisi että sun täytyy pitää palstataukoa. Mä takaan, että sä et pysy erossa Pertsasta pitkään niin kauan kun roikut samoilla hoodeilla kun hän.

Lapset puuskahtaa uhmakkaasti "mä en enää ikinä leiki sun kanssa", ja puolen tunnin päästä palaa kaverinsa luokse niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kysyy "mitä leikittäis". Aikuisten pitäisi seisoa vähän lujemmin itse vetämien päätöstensä takana.

• fdsfsdfs
        Mietin.vaan kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet sanonut Pertille hyvästit? Kuinka monta kertaa sanonut ettet enää keskustele hänen kanssaan? Ja sittten kuitenkin sorrut.

Sun pitäisi joko antaa periksi sille että Pertti on pakkomielle jota sä et voi vaan uhmakkaasti sysätä sivuun, tai sitten tehdä rohkea irtiotto ja todeta, että IHAN OIKEASTI tämä ei enää jatku. Ja tehdä kaikkesi sen eteen että sä oikeasti pääset irti, vaikka se sitten tarkoittaisi että sun täytyy pitää palstataukoa. Mä takaan, että sä et pysy erossa Pertsasta pitkään niin kauan kun roikut samoilla hoodeilla kun hän.

Lapset puuskahtaa uhmakkaasti "mä en enää ikinä leiki sun kanssa", ja puolen tunnin päästä palaa kaverinsa luokse niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kysyy "mitä leikittäis". Aikuisten pitäisi seisoa vähän lujemmin itse vetämien päätöstensä takana.

Itsekunnioitus voittaa aina. Jojoilua voi hetken jatkua. Tuo hyvästit ja takaisin -meininki on tuttua itselleni, mutta lopulta saa aina tarpeekseen.

• Mietin.vaan kirjoitti:

(naurua)

Kyllä tässä joku muu on sanonut useammin hyvästit. En pääse lähellekään sitä määrää.
        Nyt on minun vuoro.

Olen oikeasti väsynyt olemaan härkittävänä ja joku shakkinappula. Lisäksi hän alkaa todenteolla kuulostamaan nalkuttavalta aviomieheltä, missä ei ole mitään järkeä!

Lisäksi hän komentelee minua ja olen kyllästynyt siihen ärinään. Keskustelutapamme on karmea.

Ei tässä siis ole uhmaa vaan uuden suunnan hakua kirjoituspuolelle. : )

• Mietin.vaan

(naurua)

Kyllä tässä joku muu on sanonut useammin hyvästit. En pääse lähellekään sitä määrää.
        Nyt on minun vuoro.

Olen oikeasti väsynyt olemaan härkittävänä ja joku shakkinappula. Lisäksi hän alkaa todenteolla kuulostamaan nalkuttavalta aviomieheltä, missä ei ole mitään järkeä!

Lisäksi hän komentelee minua ja olen kyllästynyt siihen ärinään. Keskustelutapamme on karmea.

Ei tässä siis ole uhmaa vaan uuden suunnan hakua kirjoituspuolelle. : )

Jos olisi, sun ei olisi tarvetta todeta sitä julkisesti. Sisäinen varmuus riittäisi. Kamoon, mä olen tässä sun puolellasi! Kovaan ääneen lausuttu lupaus ei merkitse vielä mitään.

• Mietin.vaan kirjoitti:

Jos olisi, sun ei olisi tarvetta todeta sitä julkisesti. Sisäinen varmuus riittäisi. Kamoon, mä olen tässä sun puolellasi! Kovaan ääneen lausuttu lupaus ei merkitse vielä mitään.

Halusin todeta. Koska voin.

• Mietin.vaan

Halusin todeta. Koska voin.

Tekisi mieli lyödä sun kanssasi vetoa siitä, kuinka kauan sun Pertsa-lakkosi kestää...

(Viha-rakkaussuhde on erittäin vaikea purettava)

• Mietin.vaan kirjoitti:

Tekisi mieli lyödä sun kanssasi vetoa siitä, kuinka kauan sun Pertsa-lakkosi kestää...

Mitä se sinäkin taas mietit liikoja? Katsotaan porukalla. Ja kyllä, minulla on hänestä aina vainu vaikka esiintyisi Tuutikkina tai Kippari-Kallena.

Joten piece of cake.

• Mietin.vaan kirjoitti:

Se on Burnout-suhde. Se paranee kyllä lepäämällä.

• Faktaa

Pönttis on enemmän Pertin perään kuin oman miehensä.

• kunhan.mietin

Ei muuten kantsi roikottaa ketään sinkkumiestä tai -naista liian kauan löysässä hirressä suostumatta tapaamaan. Toki joskus tulee päivä, jolloin löytyy joku kiinnostuneempi. Tahtoo sit jäädä yhteydenpito niihin entisiin mielenkiinnon kohteisiin. Jos asiat ei etene, se on hyvin pian kiitos&hei nykyään.

• wanhaämmä
        kunhan.mietin kirjoitti:

Ei muuten kantsi roikottaa ketään sinkkumiestä tai -naista liian kauan löysässä hirressä suostumatta tapaamaan. Toki joskus tulee päivä, jolloin löytyy joku kiinnostuneempi. Tahtoo sit jäädä yhteydenpito niihin entisiin mielenkiinnon kohteisiin. Jos asiat ei etene, se on hyvin pian kiitos&hei nykyään.

Eiköhän jokaisella ole syy siihen roikottamiseen. Ei kiinnosta tarpeeksi tai oma elämäntilanne ei ole sopiva. Siispä kannattaa kyllä katsoa ihan rauhassa just niin kuin itsestä hyvälle tuntuu.

Mä tapaan ihmiset aina ihan kasvotusten, mutta on niissäkin tullut joskus ongelmia. Yhteinen aika on nykyään kortilla. Takertuja ja omaa aikaa haluava eivät ole toimiva pari.

• kyllästynyttt

Sanopa. Jos pönttö keskittyisi siiheen oletettuun mieheensä yhtä paljon kuin palstalla valittamiseen, niin oletettu suhde kukoistaisi.

• wanhaämmä
        kyllästynyttt kirjoitti:

Sanopa. Jos pönttö keskittyisi siiheen oletettuun mieheensä yhtä paljon kuin palstalla valittamiseen, niin oletettu suhde kukoistaisi.

Kaikki eivät ole tukehduttavia takertujia parisuhteissaan. Ihmisillä on oikeasti monenmoista elämää, muutakin tekemistä kuin yhden kumppanin viihdyttäminen.

• Javuorotyötkin
        wanhaämmä kirjoitti:

Eiköhän jokaisella ole syy siihen roikottamiseen. Ei kiinnosta tarpeeksi tai oma elämäntilanne ei ole sopiva. Siispä kannattaa kyllä katsoa ihan rauhassa just niin kuin itsestä hyvälle tuntuu.

Mä tapaan ihmiset aina ihan kasvotusten, mutta on niissäkin tullut joskus ongelmia. Yhteinen aika on nykyään kortilla. Takertuja ja omaa aikaa haluava eivät ole toimiva pari.

Aika on muuten nykyään kortilla...

Tuo on jotenkin minusta yhteiskuntarakenteidenkin syy. Elämä tuppaa olemaan hiton hektistä. Työt on henkisesti raskaita ja sitten vastapainoksi käydään saleilla yms. Pariskunnat ei vietä aikaa yhdessä enää haravoiden, polttopuita tehden, marjastaen.... jokainen tekee omiaan itsekseen....

Ihan noin vaan tuli mieleen...

• kyllästynyttt
        wanhaämmä kirjoitti:

Kaikki eivät ole tukehduttavia takertujia parisuhteissaan. Ihmisillä on oikeasti monenmoista elämää, muutakin tekemistä kuin yhden kumppanin viihdyttäminen.

Ja se muu elämä on netissä valittamista? Uuden miehen arvostelemista ja entisten palstaheilojen kanssa nahistelua? Elämä on toisaalla, ulkona on kaunis päivä, sinne siis nyt!

• wanhaämmä
        kyllästynyttt kirjoitti:

Ja se muu elämä on netissä valittamista? Uuden miehen arvostelemista ja entisten palstaheilojen kanssa nahistelua? Elämä on toisaalla, ulkona on kaunis päivä, sinne siis nyt!

Sä kuitenkin valitat sujuvasti itse netissä, vaikka "ulkona on kaunis päivä " :) Vaikka täällä kirjoittelu sulkisi sulta muun maailman pois, se ei taida suurimmalla osalla niin tehdä. Palstalle kirjoittelu on vain pieni osa elämää.

Mulla on ansaittu vp ja lepopäivä. Mä teen tänään ihan mitä tykkään.

• tämä_selvä
        kyllästynyttt kirjoitti:

"Ja se muu elämä on netissä valittamista? Uuden miehen arvostelemista ja entisten palstaheilojen kanssa nahistelua?"

Tämä. Palstanaisten mielestä vasta rakastuneen muu elämä kuuluukin olla tällaista.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      370
      1498
    2. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      935
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      74
      849
    4. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      815
    5. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      803
    6. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      40
      779
    7. 57
      722
    8. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      67
      706
    9. 59
      705
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      62
      691
    Aihe