Kalakeiton valmistelu iltaa varten

Mitä sanotte kokeneemmat ruoanlaittajat, olisko mahdollista valmistaa kalakeitto seuraavasti veneessä vietettävää iltaa varten?

Aamulla vesi, perunakuutiot + juurekset ja sipuli ja mausteet kylmään veteen tiiviseen astiaan, joka on helppo kuljettaa mukana.
Illalla astian sisältö kattilaan, keitetään perunat ja juurekset kypsäksi ja lisätään kala ja kypsennetään ja lopuksi kerma + tarkistetaan mausteet ...

Onko jollakin kokemusta tällaisesta?
Ilmoita

Kerma, maito, juurekset ja sulatejuusto eivät kuulu HYVÄÄN kalakeittoon. Peruna, vaalea kala ( hauki, ahven yms.), vesi, suola ja lopuksi ruohosipulisilppua. Kas siinä täydellisen kalasopan ohje.
Ilmoita
Älä usko. Maito ja kerma kuuluvat kalakeittoon, ainakin siihen jonka huomenna keittelen. Itse käytän yleensä kahta kalaa. Peruna, porkkana, persilja - ei tilliä, ja kevätsipulia. Mausteina vain maustepippuri ja laakerin lehti. Lopuksi hieman voita ja suolaa.

Se, että jonkun mielestä keittiön ei kuulu maito tai jokin muu aines, on väärässä.. Keittoon voi laittaa ihan mitä lystää. Ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa kalakeittoa

Matkamalli toimii melko varmasti.
1 VASTAUS:
Teet sitten kesäkeittoa, johon lisäät kalaa, heehee. Tsekkaas kunnon vepsäläinen tahi kunnon rantakalasoppa . Minä tiedän koska olen auktorisoitunut kalasopan keittäjä Paraisten saaristosta piste.
+Lisää kommentti
Toi toimii kyllä, mutta tosiaan venäläinen kalaseljanka hauesta, ei voisi olla parempaa...
1 VASTAUS:
Lisätään vielä, että tee oman mielesi mukainen ruoka.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kalakeiton valmistelu iltaa varten

Mitä sanotte kokeneemmat ruoanlaittajat, olisko mahdollista valmistaa kalakeitto seuraavasti veneessä vietettävää iltaa varten?

Aamulla vesi, perunakuutiot + juurekset ja sipuli ja mausteet kylmään veteen tiiviseen astiaan, joka on helppo kuljettaa mukana.
Illalla astian sisältö kattilaan, keitetään perunat ja juurekset kypsäksi ja lisätään kala ja kypsennetään ja lopuksi kerma + tarkistetaan mausteet ...

Onko jollakin kokemusta tällaisesta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta