Kysymys naisille ja miksei miehillekkin. (Koruista.)

Tuli käytyä tuolla kädentaitomessuilla ja siinä kiertelin looseja katsellen erinäisiä koruja inspiraatiota hakien. Korvakorut etenkin pisti silmään. Oli esimerkiksi korvakorut mistä roikkui kolme pahvinpalaa, jokainen toistaan pienempiä ja eri värisiä. Pyöristetyn salmiakkikuvion malliset. Erittäin simppelit tehdä loppujen lopuksi. Niissä oli hintaa 22 euroa. Siellä oli myös kaulakoruja mitkä maksoivat 25 euroa. Hintaero ei siis kovin suuri.

Siispä kysyn. Osteletteko tuon hintaisia korvakoruja? Kuinka paljon yleensä maksatte korvakoruista? Minkälaisia korvakoruja tai muita koruja tykkäätte eniten käyttää?

114

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En käytä koruja.

      • NainenRuudunTakaa

        En mäkään.

        Mulla on joitain muovisia kaulakoruja, joita olen ostanut 10-15 vuotta sitten ja saatan laittaa sellaisen päälle joskus. Oon ostanut siksi, että ovat olleet mun silmään nättejä. Oisko hinta ollut jotain 10-20 e:n luokkaa. Oon aika saita, en ois ostanut kovin kalliita. 25 e vois vielä mennä.

        Käsityöstä yli 20 e:n hinta ei oo koruista paljon, menee siihen väkertämiseenkin aikaa. Ja vaikka olis teollisuustyönä tehty, niin käsityöläiset tekee yleensä pieniä sarjoja eli tekokulutkin on jo suhteellisen isot. Massatuotannosta en maksais noin paljon, vaikka olis nättikin ja brändiä.


      • NainenRuudunTakaa

        En mäkään.

        Mulla on joitain muovisia kaulakoruja, joita olen ostanut 10-15 vuotta sitten ja saatan laittaa sellaisen päälle joskus. Oon ostanut siksi, että ovat olleet mun silmään nättejä. Oisko hinta ollut jotain 10-20 e:n luokkaa. Oon aika saita, en ois ostanut kovin kalliita. 25 e vois vielä mennä.

        Käsityöstä yli 20 e:n hinta ei oo koruista paljon, menee siihen väkertämiseenkin aikaa. Ja vaikka olis teollisuustyönä tehty, niin käsityöläiset tekee yleensä pieniä sarjoja eli tekokulutkin on jo suhteellisen isot. Massatuotannosta en maksais noin paljon, vaikka olis nättikin ja brändiä.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        En mäkään.

        Mulla on joitain muovisia kaulakoruja, joita olen ostanut 10-15 vuotta sitten ja saatan laittaa sellaisen päälle joskus. Oon ostanut siksi, että ovat olleet mun silmään nättejä. Oisko hinta ollut jotain 10-20 e:n luokkaa. Oon aika saita, en ois ostanut kovin kalliita. 25 e vois vielä mennä.

        Käsityöstä yli 20 e:n hinta ei oo koruista paljon, menee siihen väkertämiseenkin aikaa. Ja vaikka olis teollisuustyönä tehty, niin käsityöläiset tekee yleensä pieniä sarjoja eli tekokulutkin on jo suhteellisen isot. Massatuotannosta en maksais noin paljon, vaikka olis nättikin ja brändiä.

        Korut hänkslättää jotenkin päällä. Hankalaa.

        Joskus kesähurmioissa festareille intoudun tyrkkäämään reilumman erän kilisevää metallia ranteisiin, mutta siinäpä se onkin.

        Pilipalikoruja voi joskus ostaa, ja silloin se hinta voi olla just tuon.

        Kokonaan eri asia jos puhuttaisiin arvometalleista, mutta niihinpä ei tunne hinkua. Pelottais vaan jos hukkais.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        En mäkään.

        Mulla on joitain muovisia kaulakoruja, joita olen ostanut 10-15 vuotta sitten ja saatan laittaa sellaisen päälle joskus. Oon ostanut siksi, että ovat olleet mun silmään nättejä. Oisko hinta ollut jotain 10-20 e:n luokkaa. Oon aika saita, en ois ostanut kovin kalliita. 25 e vois vielä mennä.

        Käsityöstä yli 20 e:n hinta ei oo koruista paljon, menee siihen väkertämiseenkin aikaa. Ja vaikka olis teollisuustyönä tehty, niin käsityöläiset tekee yleensä pieniä sarjoja eli tekokulutkin on jo suhteellisen isot. Massatuotannosta en maksais noin paljon, vaikka olis nättikin ja brändiä.

        Korvakoruja tekee aika nopeasti. Riippuu tietenkin mallista, mutta joku missä on parit helmet tai vastaavaa tulee valmiiksi parissa minuutissa. Hinta aikaan verrattuna hyvä.

        Eri asia on sitten vaikka ranneketjut. Viimeksi tein alusta asti. Metallilangasta sukkapuikkoon kieritettynä ja sitten sahasin lenkit. Reilu neljä metriä lankaa. Lasihelmiä 25kpl jokainen omalla lenkillään kiinni. Meni about 8h samalla kuin katsoi jotain ohjelmaa. Magneettilukolla varustettu. Siitä ei osaa kyllä yhtään sanoa hintaa, mitä saattaisi vastaava maksaa.

        En ole vielä yhtään myynyt, mutta miettisin juuri tuota. Jos vaikka alkaisi jossain netti kirppiksellä myymään aina silloin tällöin jotain tuotoksia. Harrastuksena tulee pakerrettua.


      • NainenRuudunTakaa
        Irvokas kirjoitti:

        Korvakoruja tekee aika nopeasti. Riippuu tietenkin mallista, mutta joku missä on parit helmet tai vastaavaa tulee valmiiksi parissa minuutissa. Hinta aikaan verrattuna hyvä.

        Eri asia on sitten vaikka ranneketjut. Viimeksi tein alusta asti. Metallilangasta sukkapuikkoon kieritettynä ja sitten sahasin lenkit. Reilu neljä metriä lankaa. Lasihelmiä 25kpl jokainen omalla lenkillään kiinni. Meni about 8h samalla kuin katsoi jotain ohjelmaa. Magneettilukolla varustettu. Siitä ei osaa kyllä yhtään sanoa hintaa, mitä saattaisi vastaava maksaa.

        En ole vielä yhtään myynyt, mutta miettisin juuri tuota. Jos vaikka alkaisi jossain netti kirppiksellä myymään aina silloin tällöin jotain tuotoksia. Harrastuksena tulee pakerrettua.

        Hintaa kannattaa miettiä ainakin sen suhteen miten arvottaa sen oman tekemisen ajan (ja materiaalit), millä hinnalla itse olisi ostanut vastaavaa tai millä hinnalla vastaavia on muuten myynnissä ja sit vaan omatkin myyntiin ja katso mikä menee ja miten.

        Lykkyä tykö.


    • Minä kysyn, onko aloittaja kenties murtovaras?

      • En ole murtovaras. :) Harrastuksena tulee noita tehtyä ja miettinyt josko niitä alkaisi myymään ihmisille.


    • flowersreally

      Teetkö sä siis itse koruja?

      Mulla löytyy kaikenlaisia koruja hyvin laajalla hintahaitarilla, suurin osa saatu lahjana, mutta kyllä joskus itsekin ostan.

      • Tulee itse tehtyä harrastuksena aina kun inspiraatio iskee.


      • flowersreally
        Irvokas kirjoitti:

        Tulee itse tehtyä harrastuksena aina kun inspiraatio iskee.

        Cuul.

        Huomaa noissa koruissa (saman ilmiön kuin muuallakin) että aina on jokin muoti meneillään. Esim ne englannin laku - korut on olleet jo aika pitkään pinnalla (itse en kyl niistä tykkää). Sun pitäisi keksiä joku originelli idea niin voisit tehdä varmaan aika hyvinkin tiliä. Jos ois vaikka 3D-tulostin vois tulostella jostain kevyestä matskusta korviksia, vaikka muttereita/ pultteja (no, ei sekään ole mikään originelli idea, mut vaan esimerkkinä.) Ehkä 3D-tulostin kyllä vie vähän sitä käsityön osuutta ja iloa hommasta..


      • flowersreally kirjoitti:

        Cuul.

        Huomaa noissa koruissa (saman ilmiön kuin muuallakin) että aina on jokin muoti meneillään. Esim ne englannin laku - korut on olleet jo aika pitkään pinnalla (itse en kyl niistä tykkää). Sun pitäisi keksiä joku originelli idea niin voisit tehdä varmaan aika hyvinkin tiliä. Jos ois vaikka 3D-tulostin vois tulostella jostain kevyestä matskusta korviksia, vaikka muttereita/ pultteja (no, ei sekään ole mikään originelli idea, mut vaan esimerkkinä.) Ehkä 3D-tulostin kyllä vie vähän sitä käsityön osuutta ja iloa hommasta..

        Sehän se olisikin, kun keksisi jonkun hyvän idean. :) 3D tulostin voisi olla aika kova sana, saa tehtyä minkänäköistä killutinta vain. Vanhoista kolikoista saa kanssa aika hienoja tehtyä. Jossain myytiin 10 pennisistä tehtyjä aika kovalla hinnalla. Reikä vain kolikkoon ja koukku kiinni.


    • Minä ostan toisinaan tyttärilleni korviksia merkkipäivälahjaksi. Hopeisia, ja hinta 50 euron kahtapuolen.

      • Oho, niissä onkin jo hintaa. En ole vielä alkanut hopealla tekemään. Sen verran tyyristä tuo raakamateriaali. Hopea muutenkin pehmeämpää materiaalia mihin tottunut tarvitsisi hommata kumipäällysteiset työkalut niitä varten.


      • Irvokas kirjoitti:

        Oho, niissä onkin jo hintaa. En ole vielä alkanut hopealla tekemään. Sen verran tyyristä tuo raakamateriaali. Hopea muutenkin pehmeämpää materiaalia mihin tottunut tarvitsisi hommata kumipäällysteiset työkalut niitä varten.

        Ehkä halvemmatkin kävisi murrosikäisille tyttärille, mutta jotenkin olen vain ajatellut että hintaluokka on kohdillaan.

        Tyttärien äiti ei tykännyt "rihkamasta", siitä kai johtuu näkemykseni korvakoruista. Pitää olla hopeaa ja jollain tapaa miellyttää silmää.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ehkä halvemmatkin kävisi murrosikäisille tyttärille, mutta jotenkin olen vain ajatellut että hintaluokka on kohdillaan.

        Tyttärien äiti ei tykännyt "rihkamasta", siitä kai johtuu näkemykseni korvakoruista. Pitää olla hopeaa ja jollain tapaa miellyttää silmää.

        Kato Perakin jalkeilla. Ei jakseta vihoitella eilisestä.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Kato Perakin jalkeilla. Ei jakseta vihoitella eilisestä.

        Heräilin jo aamutuimaan (yhdeksän jälkeen).

        En lähtenyt kantapaikastani enää muualle, olin takaisin kotona jo kahden jälkeen.

        Joo, ei vihoitella. Ollaan asiallisia.


    • Minulla oli ennen kaksi korvakorua vasemmassa korvassa ja nännilävistys. Yleensä maksoin koruista vähän enemmän että olisi varmana hyvää materiaalia.

    • Mä käytän kohtalaisen paljon korvakoruja.Aika usein ne on juuri tuon hintaisia ja ostna niitä vaikkapa just messuilta, keski-aika, joulu- tms- markkinoilta, taide-gallerioista ja ehkä eniten tänä päivänä netistä. Tärkeintä on että ovat nikkelittömiä ja oikein kokoisia. Mulle sopiva koko on: kotimainen tuore luumu- ulkolainen tuore luumu :D Eli suht iso, muttei mikään mandariinin kokoinen sentään..

      Tärkeää on myös, että korviksien väri/värit miellyttää. Poltettu oranssi, viininpunainen, vahva sininen ja jotkut vihreän sävyt mm. on mieluisia. Mustiakin käytän, jos mulla on vaikka voimakkaan värinen paita päällä. Malli mielummin pyöreään ja soikeaan vivahtava kuin kulmikas. Joskus pitkät riippuvatkin on ok, esim. sulka-malliset. Mallissa pitää olla joku juju, mutta kovin esittävää korvista itse harvoin pidän. Eli en ole näitä, jonka korvassa roikkuu vaikka kissa tai Minna Canth.

      Metalleista tykkään hopeasta tai valkokullasta, mutta niitä tulee harvoin pidettyä, edes juhlissa, nykypäivänä.

      • Tuo nikkelittömyys on vissiin aika monella vaikuttava tekijä. Allergisista syistä olettaisin.

        Värimaailma on välillä haastava. Sitä on hankala hahmottaa mielessä. Askartelupuodeissa pääsee onneksi räpläämään ja katsomaan paikan päällä mitkä sopii hyvin yhteen. Kulta ja violetti / musta on aika hyvä yhdistelmä. Sitten sininen ja punainen, tuo kontrastia hyvin. Jos helmessä itsessään on vielä eri sävyjä, niin sopii monen erilaisen värin kanssa paremmin. Sulautuu värit keskenään paremmin, ei tule jyrkkää rajaa. Ne on sitten tietysti käyttäjästä riiipuvaisia pitkälti.


      • Irvokas kirjoitti:

        Tuo nikkelittömyys on vissiin aika monella vaikuttava tekijä. Allergisista syistä olettaisin.

        Värimaailma on välillä haastava. Sitä on hankala hahmottaa mielessä. Askartelupuodeissa pääsee onneksi räpläämään ja katsomaan paikan päällä mitkä sopii hyvin yhteen. Kulta ja violetti / musta on aika hyvä yhdistelmä. Sitten sininen ja punainen, tuo kontrastia hyvin. Jos helmessä itsessään on vielä eri sävyjä, niin sopii monen erilaisen värin kanssa paremmin. Sulautuu värit keskenään paremmin, ei tule jyrkkää rajaa. Ne on sitten tietysti käyttäjästä riiipuvaisia pitkälti.

        Jos korviksissa on nikkeliä, ainakin mun korvanipukat alkaa kutista ja punottaa ja jopa turvota. Joskus ne tekee sitä, vaikka olisi väitettykin että tuote on nikkelitön. Hopea- tai kultakorut ei sitä tee, siitä huomaa eron.

        Väreistä:
        Esim. tällä firmalla on omaa silmää miellyttävä värimaailma korviksissa:
        https://storeofhope.com/collections/earrings?page=2
        Minusta on hyvä, että on joku pääväri, jossa on sitten mahdollisesti toista väriä, ehkä kolmattakin hiukan mausteena. Tai sitten ihan yksivärinen, mutta muuten koristeellinen korvis.
        Kuten vaikka heillä: https://www.siliconejewelryshop.com/category/3/earrings


      • Virpin
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Jos korviksissa on nikkeliä, ainakin mun korvanipukat alkaa kutista ja punottaa ja jopa turvota. Joskus ne tekee sitä, vaikka olisi väitettykin että tuote on nikkelitön. Hopea- tai kultakorut ei sitä tee, siitä huomaa eron.

        Väreistä:
        Esim. tällä firmalla on omaa silmää miellyttävä värimaailma korviksissa:
        https://storeofhope.com/collections/earrings?page=2
        Minusta on hyvä, että on joku pääväri, jossa on sitten mahdollisesti toista väriä, ehkä kolmattakin hiukan mausteena. Tai sitten ihan yksivärinen, mutta muuten koristeellinen korvis.
        Kuten vaikka heillä: https://www.siliconejewelryshop.com/category/3/earrings

        Mulla on kans nikkeliallergia ja iho kestää vain hopeaa. Rihkamaa en kestä yhtään enkä kultakorujakaan. Kultasepän mukaan kultakoruissa on pieniä määriä nikkeliä.


      • uus.trollikka
        Virpin kirjoitti:

        Mulla on kans nikkeliallergia ja iho kestää vain hopeaa. Rihkamaa en kestä yhtään enkä kultakorujakaan. Kultasepän mukaan kultakoruissa on pieniä määriä nikkeliä.

        Kirurgin teräsksestä tehdyt ehkä sopisivat sinulle myös ja niitä saa nappeina, sekä riipuksina ja renkainakin. Eivätkä taatusti sisällä nikkeliä, helppo pitää puhtaana ja renkaissa on zirkooni kivet upotettua, eikä ole yleensä hinnalla pilattuja 7- 20€... tosin löytyy niitä kalliinpiakin.

        Löytyi tästä osoitteesta; https://www.eiladesign.fi/category/57/teraskorut
        ainakin muutama vuosi sitten... katso kuvat ja hinnat, ett pety!


    • enkäytämuitakaankoruja

      En ole käyttänyt korvakoruja moneen vuoteen.

    • uus.trollikka

      Suurin osa koruistani on hopea koruja, muutamasta eurosta aina alle satasen. Pronssisia ja hopeisia Kalevala koruja, joilla on jo jotain rahallista arvoakin; vanhemmiltani. Perintönä isoäidiltäni kultakoruja. (joita en edes useinkaan raski käyttää) 2 kultakorua olen myynytkin, rahapulassani.
      Muovihelmet mulla oli mutt katkesivat, harmi, mä tykkäsin niistä mustista helmistä, turkoosin neuleen ja mustien farkujen kanssa.

      • Helminauha on helppo korjata jos helmet ovat irtonaisia. Pujottaa uuden vaijerin ja jos vanha lukko vielä tallella, niin siitä saa laitettua. Tarvitset vain tasakärkiset- ja katkaisupihdit.


      • uus.trollikka
        Irvokas kirjoitti:

        Helminauha on helppo korjata jos helmet ovat irtonaisia. Pujottaa uuden vaijerin ja jos vanha lukko vielä tallella, niin siitä saa laitettua. Tarvitset vain tasakärkiset- ja katkaisupihdit.

        Puolet mun helmistäni oli pitkin ja poikin maisemia, eikä mulla ollut halua ruveta noukkimaan niitä kadulta, ihmisten jaloista. Vain n. 10 cm oli jäänyt yhdeksi pötköksi toisen lukko-osan kanssa katkettuaan ja pudottuaan kadulle. Kirppareilta olen katsellut, jos vaikka löytyisi joskus uudet tilalle. Lukot mä kyllä saan ostettua vaikka hopeiset, kultasepältä... tai otan sellaiset jostain vanhasta hopeaketjusta.


      • uus.trollikka
        Irvokas kirjoitti:

        Helminauha on helppo korjata jos helmet ovat irtonaisia. Pujottaa uuden vaijerin ja jos vanha lukko vielä tallella, niin siitä saa laitettua. Tarvitset vain tasakärkiset- ja katkaisupihdit.

        Ups, nyt vasta huomasin ett kirjoitit vaijerin, en kyllä tasan tarkkaan pidä helminauhaa jossa olisi vaijerissa jotkut helmet. Sehän olisi suorastaan hengenvaarallinen, kyllä sen on katkettava jos siihen tartutaan... muutenhan mulla olisi kuristusketju itselläni jo valmiiksi kaulassa.

        Kyllä hulluja tässä maassa muutenkin riittää tekemään vaikka mitä, en mä ainakaan vapaaehtoiseksi avustajaksi heille ala. Muovihelmistä kyseen ollen kyllä tavallinen rihmalanka hyvin riittää ja tarpeen vaatiessa myös katkeaa, vaikka voi sekin jo nirhaisut ihoon jättää; mutt taatusti niillä ei ketään kuristeta!

        Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti!


      • uus.trollikka kirjoitti:

        Ups, nyt vasta huomasin ett kirjoitit vaijerin, en kyllä tasan tarkkaan pidä helminauhaa jossa olisi vaijerissa jotkut helmet. Sehän olisi suorastaan hengenvaarallinen, kyllä sen on katkettava jos siihen tartutaan... muutenhan mulla olisi kuristusketju itselläni jo valmiiksi kaulassa.

        Kyllä hulluja tässä maassa muutenkin riittää tekemään vaikka mitä, en mä ainakaan vapaaehtoiseksi avustajaksi heille ala. Muovihelmistä kyseen ollen kyllä tavallinen rihmalanka hyvin riittää ja tarpeen vaatiessa myös katkeaa, vaikka voi sekin jo nirhaisut ihoon jättää; mutt taatusti niillä ei ketään kuristeta!

        Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti!

        Aika monessa askarteluliikkeessä myydän muovihelmiä.

        Eipä siihen kuristu vaikka ohuella vaijerilla laittaa, jos sen tekee oikein. Lukko kiinnitetään vaijeriin ohuemmalla rengaslenkillä, mikä on sitten se heikoin kohta juurikin kuristustilanteen välttämiseksi. Vaihtoehtoisesti sitten lukon salpaosa kiinnitetään ohuempaan lenkkiin.

        Ei niistä mitään murha aseita kuitenkaan ole tarkoitus tehdä. Testannut ja kokeillut kiinnitystä, vetämällä lähtee auki. Pysyy helminauha ehjänä vaikka systeemi hajoaisikin.

        Hyvää yötä myös siihen suuntaan.


    • Eihän tuo ole mitään.. :D

      Mie saatan sijoittaa aika paljonkin uuteen kaulakoruun..

      • Nilkkarengasha sulla oli jo valtion kustantamana.


      • peppis.zombina
        minkkilaukku kirjoitti:

        Nilkkarengasha sulla oli jo valtion kustantamana.

        looool XD


    • Itse käytän hillitysti koruja. Korvikset, yleensä renkaan malliset (niitä löytyy eri kokoisia) ja kaulakoru, (oma suosikki) on miehen antama lahjatimantti ketjulla, sekä sormukset ovat aina nimettömässä.

      Koruja on kiva katsella ja kokeilla, mutta ostan koruja harvoin.

    • Tässä tekemäni sormus
      https://aijaa.com/G54WNw
      Joskus kyselin kelpaisiko palstanaisille kihlasormukseksi, ei muistaakseni kelvannut

      • Kyllä siinä jottai kimaltavaa pyöreetä on.


      • Lisää valoa, lähemmäs ja tarkennus itse kuvattavaan.


      • Toi oli se jätskitötterön paperista tehty ..


    • peppis.zombina

      En tod maksaisi noin paljon tuollaisesta tuotoksesta.Jostain kalevala koruista voin maksaa,kun on kyseessä laatutuote.Mä ostan aasiasta muutaman euron koruja:)

    • Itsetehdyt korut ovat jollain tasolla jo sellaisenaan brändättyjä. Lisäksi ne ovat uniikkeja. Luovuuden ja kärsivällisyyden liittäminen yhteen kuulostaa ainakin minun korvissani hyvältä.

      Kaikki riippuu näkemyksestä. Yksin siitä.

      • Oikeastaan tällaisessä kädettömien hönömaailmassa idea on suorastaan loistava.

        (Naurua)


    • bvcvbcv

      Rakastan cloisonne -helmiä, joten itse tekisin näistä, ja myisin etsyn kautta. (Siis jos olisi tarkoitus jotain tienata.) https://www.designmim.com/tuotteet.html?id=114/3080

      Pari kertaa olen hurahtanut tekemään korviksia. Ikävä kyllä tuotekehittely kiinnostaa loputtomasti, ei sarjatyö. Siihen tuo viimeksi jäi.

      Käytin luonnomateriaaleja, enkä säästellyt ajakäytössä. Kaikki alkoi olla valmiina maailmanlaajuiseen myyntiin logoa, tarinaa ja brändiä myöten. Lopputulos olisi voinut hyvinkin olla se, etten olisi saanut yhtään korua myytyä.

      Et voi saada noista kauheasti voittoa, kilpailu on niin kovaa. Aika paljon ainakin kirppiksillä myydyt tahtovat jäädä hyllyyn.

      Myyntipaikka on todella tärkeä. Se noissa aloituksessa mainitsemissasi koruissa maksoi, ei materiaalit tai työ. Pahoin pelkään, että tuosta tuli tappiota.

      Jos myyt netissä, niin postituskulut, pakkausmateriaalit, asiakaspalautukset jne. vievät suurimman osan tuloista.

      • Aika hienoja nuo sydänkorut mitä tuossa kuvassa oli. No juu, etsy voisi olla yksi kanava. Sieltä ostanutkin parit Xenomorph sormukset.

        Ei niitä niin paljon tule tehtyä että ihan omaa firmaa vielä pystyyn tule laitettua. :) Mutta kuka tietää jos jossain vaiheessa. Jos saisi vaikka myytyä joitakin, saisi omat takaisin ja jäisi vähän kahvirahaakin. Nettikirppiksiin tietysti voi laittaa myyntiin, joku ostaa sitten jos ostaa.


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Aika hienoja nuo sydänkorut mitä tuossa kuvassa oli. No juu, etsy voisi olla yksi kanava. Sieltä ostanutkin parit Xenomorph sormukset.

        Ei niitä niin paljon tule tehtyä että ihan omaa firmaa vielä pystyyn tule laitettua. :) Mutta kuka tietää jos jossain vaiheessa. Jos saisi vaikka myytyä joitakin, saisi omat takaisin ja jäisi vähän kahvirahaakin. Nettikirppiksiin tietysti voi laittaa myyntiin, joku ostaa sitten jos ostaa.

        Anteeksi. Olisi pitänyt olla kannustavampi. Voihan sitä kokeilla jollain pienellä erällä. Olet taatusti lahjakas, jos mietit hopeaakin materiaaliksi. Mielenkiintoinen aihe. Olisi mukavaa kuulla jatkossakin, mitä kaikkea teet. :)


      • Ihania nuo cloisonne sydämet!😍

        Just sellasia romanttisia..💖

        Otankin linkin talteen, thanks minunkin puolesta..👍


      • bvcvbcv kirjoitti:

        Anteeksi. Olisi pitänyt olla kannustavampi. Voihan sitä kokeilla jollain pienellä erällä. Olet taatusti lahjakas, jos mietit hopeaakin materiaaliksi. Mielenkiintoinen aihe. Olisi mukavaa kuulla jatkossakin, mitä kaikkea teet. :)

        Höpsis, ei ole tarvetta pyydellä anteeksi. :) Arvostan kuitenkin kommenttiasi.

        Onhan se kilpailu nykyään kovaa joka alalla. Uusia juttuja on kanssa hankala keksiä, niin paljon on kaikenlaista jo tarjolla.

        Se voi olla, että messuhinnat tosiaan on vähän korkeampi. Ihmiset siellä maksaa herkemmin enemmän. Ja firman tarvii saada rahaakin sieltä, ei ole vissiin ihan halpoja nuo messuloosit.


    • nplus50

      Irvokas allergiastani johtuen, korvakorujen pitää olla aitoja. Suoraan Iholle tulevat kaulakorut myöskin.

      Minkälaisia korvakoruja tai muita koruja tykkäätte eniten käyttää? Eniten pidän timantien ja valkokullan yhdistelmästä, joten käytän niitä päivittäin.

      Rakastan koruja ja niitä onkin kerääntynyt. Korun pitää olla persoonallinen ja puhutella minua ennen kuin se päätyy mukaani. Olen ostanut niitä ympäri maailmaan. Kotimaassa kirppareilta, messuilta ja suoraaan korujen tekijältä.

      Olen noudattanut neuvoa: kalliimmatkin tavarat todistavat parhaiten ARVONSA, kun käytät niitä USEIN!

      • Aika monella tuo allergia asia. Tarviikin ruveta katsomaan tarkemmin mistä aineesta on materiaalit tehty.


      • peppis.zombina
        Irvokas kirjoitti:

        Aika monella tuo allergia asia. Tarviikin ruveta katsomaan tarkemmin mistä aineesta on materiaalit tehty.

        Nikkeliallergia on TODELLA yleinen:/ Koskee muuten nikkeli ruoka-aineitakin..mulla on niin pahana että jos vaan nojailenkin vaikka tiskitasoon jossa nikkeliä kämmenet räjähtää. Halpis koruihin varsinkin sieltä aasiasta sitten lisätään muutakin kamaa joukkoon että varovainen pitää olla. Mulla on jonkun verran kultakoruja ja käätyjä,sitten niitä kalevala korjuja,noista ei ikinä iho ongelmia. Lävistyskoruissa aina kirurgin terästä.


      • peppis.zombina kirjoitti:

        Nikkeliallergia on TODELLA yleinen:/ Koskee muuten nikkeli ruoka-aineitakin..mulla on niin pahana että jos vaan nojailenkin vaikka tiskitasoon jossa nikkeliä kämmenet räjähtää. Halpis koruihin varsinkin sieltä aasiasta sitten lisätään muutakin kamaa joukkoon että varovainen pitää olla. Mulla on jonkun verran kultakoruja ja käätyjä,sitten niitä kalevala korjuja,noista ei ikinä iho ongelmia. Lävistyskoruissa aina kirurgin terästä.

        Auts, no se on jo aika paha allergia.

        Noista halpis koruista ei tosiaan tiedä mitä niissä on. Kerran ostin yhden kaulakorun ja sehän tummui ja hapettui muutamassa päivässä rumaksi.

        Kalevala korut on aika suosittuja, on ne kyllä hienojakin.


    • Mulla on paljon koruja, joskus olen itsekin niitä tehnyt.

      Laita vaikka aijaan kautta kuvia tekemistäsi koruista. Olis kiva nähdä.

      • Tässä on kuva mun korukaapista..Siellä on kaikenlaista ajan kuluessa kertynyttä..
        https://aijaa.com/2OhFx8
        Sinänsä mulle on ihan sama onko koru "rihkamaa" vai "aitoa", kunhan se on sellainen, josta tykkään.

        Kuitenkin korut joita pidän päivittäin, ostan hopeisena tai kullattuna ihan vain siksi, että niissä säilyy väri. Isommissa korviksissa ei olen niin väliä mitä ovat, kun ne otetaan kuitenkin yöksi pois. ( mulla on toisessa korvassa neljä ja toisessa kolme reikää kolme lävistystä.)

        Nyt on taas tullut kulta muotiin värinä, samoin pienet ja sirommat korut.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tässä on kuva mun korukaapista..Siellä on kaikenlaista ajan kuluessa kertynyttä..
        https://aijaa.com/2OhFx8
        Sinänsä mulle on ihan sama onko koru "rihkamaa" vai "aitoa", kunhan se on sellainen, josta tykkään.

        Kuitenkin korut joita pidän päivittäin, ostan hopeisena tai kullattuna ihan vain siksi, että niissä säilyy väri. Isommissa korviksissa ei olen niin väliä mitä ovat, kun ne otetaan kuitenkin yöksi pois. ( mulla on toisessa korvassa neljä ja toisessa kolme reikää kolme lävistystä.)

        Nyt on taas tullut kulta muotiin värinä, samoin pienet ja sirommat korut.

        Oho, onpas sinne kertynyt. :) Siisti kaappi, pysyy hyvin järjestyksessä.

        Laitoin tuonne imguriin joitakin kuvia. https://imgur.com/a/YC5Zb4Q


      • Irvokas kirjoitti:

        Oho, onpas sinne kertynyt. :) Siisti kaappi, pysyy hyvin järjestyksessä.

        Laitoin tuonne imguriin joitakin kuvia. https://imgur.com/a/YC5Zb4Q

        Nepäs oli hienoja.. 😊

        https://aijaa.com/9HYSop
        Tuossa on muutama rannekoru mitä mä jokunen vuosi sitten näpertelin..Nuo kivet on luonnonkiviä niissä kahdessa..Omaksi iloksi ja lahjaksi oon antanut..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nepäs oli hienoja.. 😊

        https://aijaa.com/9HYSop
        Tuossa on muutama rannekoru mitä mä jokunen vuosi sitten näpertelin..Nuo kivet on luonnonkiviä niissä kahdessa..Omaksi iloksi ja lahjaksi oon antanut..

        Tässä vielä puisia..
        https://aijaa.com/4svqSo
        Kivointahan noissa on niiden suunnittelu.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nepäs oli hienoja.. 😊

        https://aijaa.com/9HYSop
        Tuossa on muutama rannekoru mitä mä jokunen vuosi sitten näpertelin..Nuo kivet on luonnonkiviä niissä kahdessa..Omaksi iloksi ja lahjaksi oon antanut..

        Kiitos.

        Hienoja, varsinkin nuo missä on kontrastia ja väri niin sanotusti rikottu. Erikoisia helmiä tuossa ekan kuvan yläoikealla. Oletko mistä ostanut?


      • Irvokas kirjoitti:

        Kiitos.

        Hienoja, varsinkin nuo missä on kontrastia ja väri niin sanotusti rikottu. Erikoisia helmiä tuossa ekan kuvan yläoikealla. Oletko mistä ostanut?

        Kiinasta otin ja tilasin..Alkuun ostin jostain Sinellistä yms, mutta mistäpä nekin tuotteensa saavat? no sieltä fucking Kiinasta.. 🤗


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Oho, onpas sinne kertynyt. :) Siisti kaappi, pysyy hyvin järjestyksessä.

        Laitoin tuonne imguriin joitakin kuvia. https://imgur.com/a/YC5Zb4Q

        No on ai hienoja! Varsinkin tuo käsikoru.. Kova työ on ollut. Hienoja myös Wwuwuw:n korut. Varsinkin nuo nopat. Onpa inspiroivaa.. :)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nepäs oli hienoja.. 😊

        https://aijaa.com/9HYSop
        Tuossa on muutama rannekoru mitä mä jokunen vuosi sitten näpertelin..Nuo kivet on luonnonkiviä niissä kahdessa..Omaksi iloksi ja lahjaksi oon antanut..

        Hienoja nuokin, waude. Täällä on luovia ihmisiä. 👍


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hienoja nuokin, waude. Täällä on luovia ihmisiä. 👍

        Kiva kun tykätään..😊

        Mä oon kyllä luova..en jaksa olla tässä asiassa vaatimaton kun kerran olen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kiva kun tykätään..😊

        Mä oon kyllä luova..en jaksa olla tässä asiassa vaatimaton kun kerran olen..

        Saakin olla rinta rottingilla..se on ihan oikein! 😃


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Kiitos.

        Hienoja, varsinkin nuo missä on kontrastia ja väri niin sanotusti rikottu. Erikoisia helmiä tuossa ekan kuvan yläoikealla. Oletko mistä ostanut?

        Ostin siis täältä kapussipohjia. https://www.helmimaailma.com/taytettavat_korupohjat
        (Huomio sen alla olevat paperikuvat, jotka ovat todella ihania! )

        Seuraavaksi ostin 10 halpiskynsilakkaa luxplussista, jotta sain eri värejä. Maalasin niillä korupohjat. Sen jälkeen liimasin pohjiin luonnonmateriaaleja -vain taivas oli rajana. Koivun valkoinen pinta oli materiaaleista suosikki. Löysin puupinon, josta sitä varovasti irroitin.Käytin myös jäkäliä, sammalta, erilaisia siemeniä, kuivakukkia,kanervaa ym. ym. Materiaalien kerääminen ja löytämisen ilo oli todella kivaa.

        Materiaalin hauraus oli ongelma, joten tykevöitin niitä läpinäkyvällä lakalla.


      • bvcvbcv kirjoitti:

        Ostin siis täältä kapussipohjia. https://www.helmimaailma.com/taytettavat_korupohjat
        (Huomio sen alla olevat paperikuvat, jotka ovat todella ihania! )

        Seuraavaksi ostin 10 halpiskynsilakkaa luxplussista, jotta sain eri värejä. Maalasin niillä korupohjat. Sen jälkeen liimasin pohjiin luonnonmateriaaleja -vain taivas oli rajana. Koivun valkoinen pinta oli materiaaleista suosikki. Löysin puupinon, josta sitä varovasti irroitin.Käytin myös jäkäliä, sammalta, erilaisia siemeniä, kuivakukkia,kanervaa ym. ym. Materiaalien kerääminen ja löytämisen ilo oli todella kivaa.

        Materiaalin hauraus oli ongelma, joten tykevöitin niitä läpinäkyvällä lakalla.

        Ihana idea ja kiva ketju pitkästä aikaa..

        Mä taas keräilin lintujen höyheniä korviksiin rannoilta ja tottakai desinfioin ne kunnolla..


      • bvcvbcv
        bvcvbcv kirjoitti:

        Ostin siis täältä kapussipohjia. https://www.helmimaailma.com/taytettavat_korupohjat
        (Huomio sen alla olevat paperikuvat, jotka ovat todella ihania! )

        Seuraavaksi ostin 10 halpiskynsilakkaa luxplussista, jotta sain eri värejä. Maalasin niillä korupohjat. Sen jälkeen liimasin pohjiin luonnonmateriaaleja -vain taivas oli rajana. Koivun valkoinen pinta oli materiaaleista suosikki. Löysin puupinon, josta sitä varovasti irroitin.Käytin myös jäkäliä, sammalta, erilaisia siemeniä, kuivakukkia,kanervaa ym. ym. Materiaalien kerääminen ja löytämisen ilo oli todella kivaa.

        Materiaalin hauraus oli ongelma, joten tykevöitin niitä läpinäkyvällä lakalla.

        Uskon, että esimerkiksi näille löytyisi ostajia. https://www.helmimaailma.com/paperikuvat__collage_sheet_luonto_1_arkki_105_x_28_cm


      • bvcvbcv
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ihana idea ja kiva ketju pitkästä aikaa..

        Mä taas keräilin lintujen höyheniä korviksiin rannoilta ja tottakai desinfioin ne kunnolla..

        Itse keräsin pihalta fasaanin sulkia. Niin, käytin materiaaleina myös eri hiekkalaatuja. Löysin sitten jotain kellertävää, joka tuoksui oudolta. (Asun maalaistalon lähellä.) Se oli "sitä itseään", joka oli tarkoitettu pellolle lannoitteeksi!!!!!!!! Eipä löytynyt käyttöä..


      • peppis.zombina
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tässä on kuva mun korukaapista..Siellä on kaikenlaista ajan kuluessa kertynyttä..
        https://aijaa.com/2OhFx8
        Sinänsä mulle on ihan sama onko koru "rihkamaa" vai "aitoa", kunhan se on sellainen, josta tykkään.

        Kuitenkin korut joita pidän päivittäin, ostan hopeisena tai kullattuna ihan vain siksi, että niissä säilyy väri. Isommissa korviksissa ei olen niin väliä mitä ovat, kun ne otetaan kuitenkin yöksi pois. ( mulla on toisessa korvassa neljä ja toisessa kolme reikää kolme lävistystä.)

        Nyt on taas tullut kulta muotiin värinä, samoin pienet ja sirommat korut.

        hitsi,sulla on just noita "koru tankoja" mitä olen kaivannut,korut menee rikki rasioissa tai myntyssä ^-^ ostitko jostain vai teitkö itse,noi tangot?


      • bvcvbcv kirjoitti:

        Ostin siis täältä kapussipohjia. https://www.helmimaailma.com/taytettavat_korupohjat
        (Huomio sen alla olevat paperikuvat, jotka ovat todella ihania! )

        Seuraavaksi ostin 10 halpiskynsilakkaa luxplussista, jotta sain eri värejä. Maalasin niillä korupohjat. Sen jälkeen liimasin pohjiin luonnonmateriaaleja -vain taivas oli rajana. Koivun valkoinen pinta oli materiaaleista suosikki. Löysin puupinon, josta sitä varovasti irroitin.Käytin myös jäkäliä, sammalta, erilaisia siemeniä, kuivakukkia,kanervaa ym. ym. Materiaalien kerääminen ja löytämisen ilo oli todella kivaa.

        Materiaalin hauraus oli ongelma, joten tykevöitin niitä läpinäkyvällä lakalla.

        Aaa ok. Nyt selvisi sitten mitä noilla tehdään, Messuilla ihmettelin noita korupohjia. Sen verran aloittelija vasta, niin ei ole kaikki jutut ihan tuttuja.

        Kuullostaa hienolta nuo luontoaiheiset jutut. Ei sulla kuvia olisi noista?

        Vai semmoisen yllärin löysit. :D No juu, sitä ei ihan heti ensimmäiseksi viitsi laittaa kaulaan roikkumaan.


      • bvcvbcv kirjoitti:

        Itse keräsin pihalta fasaanin sulkia. Niin, käytin materiaaleina myös eri hiekkalaatuja. Löysin sitten jotain kellertävää, joka tuoksui oudolta. (Asun maalaistalon lähellä.) Se oli "sitä itseään", joka oli tarkoitettu pellolle lannoitteeksi!!!!!!!! Eipä löytynyt käyttöä..

        Aaa..että mä repesin..Sieluni silmin nään kuin sitä hieroskelit peukalon ja eusormen välissä..ja nuuh..😄

        Taulujakin vois tehdä, esim jollekin canvaskankaalle: sivelee ensin liimaa ja sitten ripottelee hiekkaa ja loput liimattomista kohdista varisee pois, sitten jotain toista väriä..elintarvikeväreillä vois värjätä..jotai abstrakteja juttuja.. Tai ihan maisemia käyttäen kaikkea luonnosta, vaikka havunneulasia..tai miksei sitä itteäänkin ..🤣


      • peppis.zombina kirjoitti:

        hitsi,sulla on just noita "koru tankoja" mitä olen kaivannut,korut menee rikki rasioissa tai myntyssä ^-^ ostitko jostain vai teitkö itse,noi tangot?

        Tuo on ihan ostettu ..semmonen peilikaappi. En kyllä enää muista mistä. Voihan noita itsekin näperrellä.. päällystää vaan kankaalla jonkun lastulevyn ja nitojapyssyllä takaa kiinni..siihen kiinnittelee vaikka nuppineuloja..yksinkertaisimmillaan. Jos säilyttää koruja laatikossa, niin vanha kunnon kananmunien rasian vois ottaa käyttöön, jokaisessa kennossa pitää yhtä korua..ja nappikorut vois painaa reunan läpi.

        Kaikenlaista...☺


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Aaa ok. Nyt selvisi sitten mitä noilla tehdään, Messuilla ihmettelin noita korupohjia. Sen verran aloittelija vasta, niin ei ole kaikki jutut ihan tuttuja.

        Kuullostaa hienolta nuo luontoaiheiset jutut. Ei sulla kuvia olisi noista?

        Vai semmoisen yllärin löysit. :D No juu, sitä ei ihan heti ensimmäiseksi viitsi laittaa kaulaan roikkumaan.

        En tiedä, mitä noille kuuluisi oikeasti tehdä. :) Itse vaan keksin käyttää niitä noin. On toki kuvia, mutta olen todella kriittinen kaiken tekemäni suhteen..


      • bvcvbcv
        Wwuwuw kirjoitti:

        Aaa..että mä repesin..Sieluni silmin nään kuin sitä hieroskelit peukalon ja eusormen välissä..ja nuuh..😄

        Taulujakin vois tehdä, esim jollekin canvaskankaalle: sivelee ensin liimaa ja sitten ripottelee hiekkaa ja loput liimattomista kohdista varisee pois, sitten jotain toista väriä..elintarvikeväreillä vois värjätä..jotai abstrakteja juttuja.. Tai ihan maisemia käyttäen kaikkea luonnosta, vaikka havunneulasia..tai miksei sitä itteäänkin ..🤣

        :) Älä yllytä.. :) Alan vielä tehdä jäniksen papanoista helmiä..

        Olen tuotakin kokeillut. Maalasin canvaksen vesiväreillä. Talvinen maisema. Laitoin siihen pieniä oksia puiksi, jäkälää, sammalta ym. Murskasin kananmunan kuoria, ja värjäsin ne. Sitä myös. Päälle suihkutettavaa lakkaa.


      • peppis.zombina
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tuo on ihan ostettu ..semmonen peilikaappi. En kyllä enää muista mistä. Voihan noita itsekin näperrellä.. päällystää vaan kankaalla jonkun lastulevyn ja nitojapyssyllä takaa kiinni..siihen kiinnittelee vaikka nuppineuloja..yksinkertaisimmillaan. Jos säilyttää koruja laatikossa, niin vanha kunnon kananmunien rasian vois ottaa käyttöön, jokaisessa kennossa pitää yhtä korua..ja nappikorut vois painaa reunan läpi.

        Kaikenlaista...☺

        ai hitto..kiitti vinkistä:D kun mä oon oikeesti harmitellut,mulla on paljon niitä kiina(köhköh)kaulakoruja ja riippuvia korviksia,nyt on vaan lautasella tai jossain rasiassa..ne menee ihan limaseks! ja vääntyy..oon niin himmoinnut korupuotien korutankoja varsinkin korviksille,just niinku sulla on toi:) kananmunarasia ehdotus oli paras,koska mä just mietin mihin noi tyhjät kennot vois käyttää..eihän niitä muut näe,aivan sama jos laittaa korut roikkuu niihin,säilyy hyvänä. että kiitos vuan,niksipirkka ma´am ;D


      • bvcvbcv kirjoitti:

        En tiedä, mitä noille kuuluisi oikeasti tehdä. :) Itse vaan keksin käyttää niitä noin. On toki kuvia, mutta olen todella kriittinen kaiken tekemäni suhteen..

        Hyvää huomenta tuossa kun koiran kanssa kävin metsälenkillä ja ihmetteli maisemia tuli mieleen. Sinä kun olet tehnyt noista luontojutuista enemmänkin koruja, niin oletko tehnyt tammenterhoista tai pienistä kävyistä mitään? Laittaisi vähän väriä pintaan ja sitten joko emaloimalla, hartsiin tai lakkapintaa.


      • bvcvbcv kirjoitti:

        :) Älä yllytä.. :) Alan vielä tehdä jäniksen papanoista helmiä..

        Olen tuotakin kokeillut. Maalasin canvaksen vesiväreillä. Talvinen maisema. Laitoin siihen pieniä oksia puiksi, jäkälää, sammalta ym. Murskasin kananmunan kuoria, ja värjäsin ne. Sitä myös. Päälle suihkutettavaa lakkaa.

        Joku on jo ehtinyt...
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-nainen-harrastaa-todella-erikoista-taidetta-ostaisitko-kukkuu-kelloista-paikallisia-kakkaa-kelloja/7090414#gs.1w0wzw
        Kakkaa-kelloja....😳🤣


      • bvcvbcv

      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Hyvää huomenta tuossa kun koiran kanssa kävin metsälenkillä ja ihmetteli maisemia tuli mieleen. Sinä kun olet tehnyt noista luontojutuista enemmänkin koruja, niin oletko tehnyt tammenterhoista tai pienistä kävyistä mitään? Laittaisi vähän väriä pintaan ja sitten joko emaloimalla, hartsiin tai lakkapintaa.

        Tammenterhoja en ole löytänyt. Käpyjä olen miettinyt monessa muodossa, lähinnä kun ne ovat vielä pieniä ja vihreitä. Sen jälkeen niin kova materiaali, etten ole keksinyt miten niitä voisi työstää. Yritin lähettää pari kuvaa korviksista, mutta sulla taitaa olla sähköposti täynnä.



      • bvcvbcv kirjoitti:

        Tammenterhoja en ole löytänyt. Käpyjä olen miettinyt monessa muodossa, lähinnä kun ne ovat vielä pieniä ja vihreitä. Sen jälkeen niin kova materiaali, etten ole keksinyt miten niitä voisi työstää. Yritin lähettää pari kuvaa korviksista, mutta sulla taitaa olla sähköposti täynnä.

        Niitä voisi varmaan jollakin sähkötyökalulla työstää.

        Wwuwuw oli linkannut tuonne alemmaksi tämmöisen. Näppärän näköinen vehje kyllä.
        https://www.bauhaus.fi/monitoimityokalu-dremel-8100ka.html#full-description

        Outoa, kyllä se sähköposti pitäisi olla tyhjä, tein sen vasta reilu viikko sitten. Kokeilin toisella sähköpostilla lähettää itselleni ja toimii ainakin gmailista. Välillä voi temppuilla nuo kanssa. Olisi kyllä kiva nähdä kuvia. :)


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Niitä voisi varmaan jollakin sähkötyökalulla työstää.

        Wwuwuw oli linkannut tuonne alemmaksi tämmöisen. Näppärän näköinen vehje kyllä.
        https://www.bauhaus.fi/monitoimityokalu-dremel-8100ka.html#full-description

        Outoa, kyllä se sähköposti pitäisi olla tyhjä, tein sen vasta reilu viikko sitten. Kokeilin toisella sähköpostilla lähettää itselleni ja toimii ainakin gmailista. Välillä voi temppuilla nuo kanssa. Olisi kyllä kiva nähdä kuvia. :)

        Yritin lähettää viestin myös gmailista. Ensin herjasi, että 10 Mt:n kuva on liian suuri. Ei auttanut pienentäminen 5Mt -kokoon.


    • Tähän piti vielä vastata. Itse käytän pääasiassa vain korvarenkaita, kultaisia pääasiassa. Mutta toisinaan myös hopeisia.

      Nappikorviksetkin parit löytyy...useampi teikä kirvalehdessä, niin yhdistelen...nenäkoruja en enää käytä.

      Hintaahan vois kokeilla, katsoa millä menee kaupaksi. Mun korut on 20-60 € välimaastosta.😃

      • Teikä ja kirva..hoblaa.🤣
        Reikä ja korva, reikäkorva...noniin. huuh...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Teikä ja kirva..hoblaa.🤣
        Reikä ja korva, reikäkorva...noniin. huuh...

        Kirvalehtihän kuulostaa ihan asialliselta..


      • Nyt on joku tainnut juoda liikaa kahvia. :P

        No juu. Se hinta taitaa hakemalla tulla sitten, jos ei mene myyntiin tiettyyn aikaan niin voihan sitä sitten aina laskea kanssa.

        Ollut kansa korvassa reikä, tainnut tosin kasvaa umpeen jo. Jossain vaiheessa meinasin hommata semmoista koko korvalehden ulkoreunan pituista alien / scifi korua, mutta ei oikein löytynyt sopivan näköistä niin jäi sitten. Tarvii varmaan opetella tekemään ihan muotteja ja siitä sitten valamalla.


      • Irvokas kirjoitti:

        Nyt on joku tainnut juoda liikaa kahvia. :P

        No juu. Se hinta taitaa hakemalla tulla sitten, jos ei mene myyntiin tiettyyn aikaan niin voihan sitä sitten aina laskea kanssa.

        Ollut kansa korvassa reikä, tainnut tosin kasvaa umpeen jo. Jossain vaiheessa meinasin hommata semmoista koko korvalehden ulkoreunan pituista alien / scifi korua, mutta ei oikein löytynyt sopivan näköistä niin jäi sitten. Tarvii varmaan opetella tekemään ihan muotteja ja siitä sitten valamalla.

        Lävärin ja tavallisen korvareiän ero on siinä, että korvareiästä on "ammuttu" pala pois, joten se ei kasva umpeen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kirvalehtihän kuulostaa ihan asialliselta..

        Hehe, mun kirjoitustaito on jokseenkin ontuva.😜

        Mäntysuopaa korville! Nuih..


      • Irvokas kirjoitti:

        Nyt on joku tainnut juoda liikaa kahvia. :P

        No juu. Se hinta taitaa hakemalla tulla sitten, jos ei mene myyntiin tiettyyn aikaan niin voihan sitä sitten aina laskea kanssa.

        Ollut kansa korvassa reikä, tainnut tosin kasvaa umpeen jo. Jossain vaiheessa meinasin hommata semmoista koko korvalehden ulkoreunan pituista alien / scifi korua, mutta ei oikein löytynyt sopivan näköistä niin jäi sitten. Tarvii varmaan opetella tekemään ihan muotteja ja siitä sitten valamalla.

        Hienoja korujahan sä teet, älä ole sitten liian vaatimaton. 🤘😃👍

        Sydänkorut ja ne mustat vaijerikorut on ihan erityisen mageet, mun makuun..voisin ostaa..😊

        Oon itekin tehnyt joskus koruja, mutta tein niitä kavereille lahjaksi. Yleensä korvakorut ja siihin kaulakoru. Ostin valmiita korviskoukkuja ja lukkoja, ketjua tai sitten kaulanauhaan pujottelin. Saattaa olla vielä yksi pari itsellekin jäänyt talteen..

        Helmet on nykyisin muksuilla askartelussa. Sitten emaloin joskus koruja...se oli ihan mukavaa. 😃

        Vanhoista äidin hajonneista simpukka-amppeleista taas tein valokuvakehyksiä...puukehykseen liimaamalla. Enemmänkin toisen roju mun rihkama juttuja.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hienoja korujahan sä teet, älä ole sitten liian vaatimaton. 🤘😃👍

        Sydänkorut ja ne mustat vaijerikorut on ihan erityisen mageet, mun makuun..voisin ostaa..😊

        Oon itekin tehnyt joskus koruja, mutta tein niitä kavereille lahjaksi. Yleensä korvakorut ja siihin kaulakoru. Ostin valmiita korviskoukkuja ja lukkoja, ketjua tai sitten kaulanauhaan pujottelin. Saattaa olla vielä yksi pari itsellekin jäänyt talteen..

        Helmet on nykyisin muksuilla askartelussa. Sitten emaloin joskus koruja...se oli ihan mukavaa. 😃

        Vanhoista äidin hajonneista simpukka-amppeleista taas tein valokuvakehyksiä...puukehykseen liimaamalla. Enemmänkin toisen roju mun rihkama juttuja.

        Mä joskus myös puusta väsäilin koruja.. lehtisahaa ja dremeliä apuna käyttäen..

        Pitäiskin keksiä joku uus puuhasteluprojekti..Näpertely on kivaa..ja etenkin suunnittelu.



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä joskus myös puusta väsäilin koruja.. lehtisahaa ja dremeliä apuna käyttäen..

        Pitäiskin keksiä joku uus puuhasteluprojekti..Näpertely on kivaa..ja etenkin suunnittelu.

        Ilmanmuuta kannattaa pistää projektia tulille, se on tuo luovuus semmonen lahja että sitä ei parane tukahduttaa.

        Mulla ei sormet enää pikkunäpertelyyn tahdo pystyä, nivelistä pökkelöt ja jähmeet. Olen sitten siirtynyt isompiin kappaleisiin mitä muokata..

        Kukkasille istutuslaatikoita...hiukan omaperäisiä toisinaan..mutta..😛 kyllä niissä kukat viihtyy.



      • Päläpälä kirjoitti:

        Hienoja korujahan sä teet, älä ole sitten liian vaatimaton. 🤘😃👍

        Sydänkorut ja ne mustat vaijerikorut on ihan erityisen mageet, mun makuun..voisin ostaa..😊

        Oon itekin tehnyt joskus koruja, mutta tein niitä kavereille lahjaksi. Yleensä korvakorut ja siihin kaulakoru. Ostin valmiita korviskoukkuja ja lukkoja, ketjua tai sitten kaulanauhaan pujottelin. Saattaa olla vielä yksi pari itsellekin jäänyt talteen..

        Helmet on nykyisin muksuilla askartelussa. Sitten emaloin joskus koruja...se oli ihan mukavaa. 😃

        Vanhoista äidin hajonneista simpukka-amppeleista taas tein valokuvakehyksiä...puukehykseen liimaamalla. Enemmänkin toisen roju mun rihkama juttuja.

        Kiitos. Noo eipä noista vielä henkseleitä kehtaa paukutella. :)

        En olekkaan emaloinnista kuullut koruihin. Katsoin jotain siitä, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onnistuukin näköjään helposti ihan kotioloissa.

        Tämähän on hyvä kun immeiset kertovat omista jutuistaan, niin saa hyvin inspiraatiota kokeilemaan uusia juttuja.

        Heräsi ajatus nyt siitä myös helmien värjäämiseen. Jos ostaisi "raaka" helmiä ja tekisi niihin omat värinsä.


      • Irvokas kirjoitti:

        Kiitos. Noo eipä noista vielä henkseleitä kehtaa paukutella. :)

        En olekkaan emaloinnista kuullut koruihin. Katsoin jotain siitä, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onnistuukin näköjään helposti ihan kotioloissa.

        Tämähän on hyvä kun immeiset kertovat omista jutuistaan, niin saa hyvin inspiraatiota kokeilemaan uusia juttuja.

        Heräsi ajatus nyt siitä myös helmien värjäämiseen. Jos ostaisi "raaka" helmiä ja tekisi niihin omat värinsä.

        Vaatimattomuus kaunistaa, heh...ymmärrän suhtautumisen. Jokseenkin tuttua, ei näistä nyt kannata kehua.. 😛

        Emalointi on käsittääkseni hemmetin vanha juttu. Mä aikoinaan innostuin yläasteella emaloinnista, kun metallikässän tunnilla opettaja opetti meille tuon tekniikan. Tuli tehtyä liukuhihnalla koruja omiin tarpeisiin silloin. Jonkin aikaa vielä koulun jälkeenkin, mutta sitten tuli se muu elämä ja harrastukset. Jäi tuo emaloiminen niiden jalkoihin..

        Mutta todella kauniita koruja ja koristeita saa emaloimalla.

        Se on hyvä, että pystytit tämmöisen keskusteluketjun, niin kiinnostuneet saa puolin ja toisin hyviä ideoita ja vinkkejä. Pääsee myös näkemään kuvien kautta toistensa kädentuotteita. Tämä on oikeen mukava ketju jo senkin takia. Ja muutenkin ihan erilainen "henki" tässä, kun ihmiset yhdistää ideoitaan eikä aina tappele. 😃

        Mites helmiä värjätään? En ole koskaan asiaan tutustunut, ts. ummikko.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Vaatimattomuus kaunistaa, heh...ymmärrän suhtautumisen. Jokseenkin tuttua, ei näistä nyt kannata kehua.. 😛

        Emalointi on käsittääkseni hemmetin vanha juttu. Mä aikoinaan innostuin yläasteella emaloinnista, kun metallikässän tunnilla opettaja opetti meille tuon tekniikan. Tuli tehtyä liukuhihnalla koruja omiin tarpeisiin silloin. Jonkin aikaa vielä koulun jälkeenkin, mutta sitten tuli se muu elämä ja harrastukset. Jäi tuo emaloiminen niiden jalkoihin..

        Mutta todella kauniita koruja ja koristeita saa emaloimalla.

        Se on hyvä, että pystytit tämmöisen keskusteluketjun, niin kiinnostuneet saa puolin ja toisin hyviä ideoita ja vinkkejä. Pääsee myös näkemään kuvien kautta toistensa kädentuotteita. Tämä on oikeen mukava ketju jo senkin takia. Ja muutenkin ihan erilainen "henki" tässä, kun ihmiset yhdistää ideoitaan eikä aina tappele. 😃

        Mites helmiä värjätään? En ole koskaan asiaan tutustunut, ts. ummikko.

        Niin no, onhan se kiva kun ihmiset tykkää ja kivahan niitä tehdä on. :)

        Olispa meilläkin ollut jotain tuollaisia kursseja, oli pelkästään puusta tehtyjä juttuja. Seinäkelloja, jakkaroita sun muuta. Tiedänkin sitten mistä kyselen neuvoa kun jossain vaiheessa kokeilee tuota emalointia. ;) Ohjeet siihen löytyi nopeasti kanssa. http://www.villakivi.fi/emalointi-efcolor-vreill-perustekniikat-p-1424.html

        Onhan se mielenkiintoista nähdä minkälaisia toiset tekee ja saada osviittaa siitä. Mielikuvitus lähtee kanssa paremmin liikkeelle jo siinä kun keskustelee aiheesta.

        Helmien värjäyksestä ei ole vielä mitään käryä. Mitä ostellut niitä, niin roikkuvat siimassa yhdessä pötkössä. Luulisin siis, että laittaa siimaan ja kastaa ne maaliin tai spray maalilla värjää. Neulaan pistää jämptisti jos siveltimellä haluaa kuviota? Maalin päälle voi vaikka vielä puhaltaa jotain kimalletta tai vastaavaa kenties ja sitten lakkaa lopuksi suhauttaa tai jonkinlainen lämpökäsittely. Tämä on pelkkää arvailua tosin, mutta luulisin jotain tuon tapaista. :) Voisikin kysellä helmikaupasta seuraavan kerran kun käy siellä.


      • bvcvbcv
        Päläpälä kirjoitti:

        Vaatimattomuus kaunistaa, heh...ymmärrän suhtautumisen. Jokseenkin tuttua, ei näistä nyt kannata kehua.. 😛

        Emalointi on käsittääkseni hemmetin vanha juttu. Mä aikoinaan innostuin yläasteella emaloinnista, kun metallikässän tunnilla opettaja opetti meille tuon tekniikan. Tuli tehtyä liukuhihnalla koruja omiin tarpeisiin silloin. Jonkin aikaa vielä koulun jälkeenkin, mutta sitten tuli se muu elämä ja harrastukset. Jäi tuo emaloiminen niiden jalkoihin..

        Mutta todella kauniita koruja ja koristeita saa emaloimalla.

        Se on hyvä, että pystytit tämmöisen keskusteluketjun, niin kiinnostuneet saa puolin ja toisin hyviä ideoita ja vinkkejä. Pääsee myös näkemään kuvien kautta toistensa kädentuotteita. Tämä on oikeen mukava ketju jo senkin takia. Ja muutenkin ihan erilainen "henki" tässä, kun ihmiset yhdistää ideoitaan eikä aina tappele. 😃

        Mites helmiä värjätään? En ole koskaan asiaan tutustunut, ts. ummikko.

        Kiitos vinkistä. Oletko kokeillut koruhartsia? https://www.youtube.com/watch?v=amqkqFbvtTc
        Itse kokeilin, mutta ymmärsin yhden kohdan ohjeista väärin. (Luotin suomalaisiin ohjeisiin.) Kovettui liian äkkiä, ja muuttui sameaksi.


      • Irvokas kirjoitti:

        Niin no, onhan se kiva kun ihmiset tykkää ja kivahan niitä tehdä on. :)

        Olispa meilläkin ollut jotain tuollaisia kursseja, oli pelkästään puusta tehtyjä juttuja. Seinäkelloja, jakkaroita sun muuta. Tiedänkin sitten mistä kyselen neuvoa kun jossain vaiheessa kokeilee tuota emalointia. ;) Ohjeet siihen löytyi nopeasti kanssa. http://www.villakivi.fi/emalointi-efcolor-vreill-perustekniikat-p-1424.html

        Onhan se mielenkiintoista nähdä minkälaisia toiset tekee ja saada osviittaa siitä. Mielikuvitus lähtee kanssa paremmin liikkeelle jo siinä kun keskustelee aiheesta.

        Helmien värjäyksestä ei ole vielä mitään käryä. Mitä ostellut niitä, niin roikkuvat siimassa yhdessä pötkössä. Luulisin siis, että laittaa siimaan ja kastaa ne maaliin tai spray maalilla värjää. Neulaan pistää jämptisti jos siveltimellä haluaa kuviota? Maalin päälle voi vaikka vielä puhaltaa jotain kimalletta tai vastaavaa kenties ja sitten lakkaa lopuksi suhauttaa tai jonkinlainen lämpökäsittely. Tämä on pelkkää arvailua tosin, mutta luulisin jotain tuon tapaista. :) Voisikin kysellä helmikaupasta seuraavan kerran kun käy siellä.

        Voi en varmaan enää muista kaikkea, koko prosessia. On pikkusen aika vierähtänyt tuosta emalointi vimmasta. Että kannattaa lukea hyvin ne ohjeet. :)

        Puhdashan sen emaloitavan pinnan tulee olla. Sen muistan, että sitä korostettiin. Kupariin tein yleensä emaloinnin. Ja joskus kopsuttelin millon milläkin (naulan päälläkin ) pintaan kuvioita ennen emalointia, se ei oikein tahtonut lopputulos olla siisti. . Saa muuten ihan kivoja kuparipaloistakin, kun painaa niihin kuvioita. Äidille tein joskus "taulun", mihin olin painellut pienellä ruuvimeisselillä kuvioita. :)


        bvcvbcv : En ole kokeillut koruhartsia. Näytti mielenkiintoiselle, Decoupage-lakka varmaan toimisi koruissa muutes myös? Mulla on ollut joskus pieni valkoinen sileäpintainen luonnonkivi, jossa oli punainen kukka (ruusu) ja mun etunimi ..ja kivi oli istutettu riipuskantaan.

        http://outilespyy.com/diy-kivikoru/


        https://youtu.be/6AMp-M72erY


        Pitäsköhän taas aloittaa näpräämään riipuksia. Näytti mielekkäälle ja nykyään on valmiita pohjiakin jo mihin ikään, kuin valaa... :)


      • bvcvbcv kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Oletko kokeillut koruhartsia? https://www.youtube.com/watch?v=amqkqFbvtTc
        Itse kokeilin, mutta ymmärsin yhden kohdan ohjeista väärin. (Luotin suomalaisiin ohjeisiin.) Kovettui liian äkkiä, ja muuttui sameaksi.

        En ole tuommoistakaan hoksannut aikaisemmin. Kiitos linkistä. Tutustua aiheeseen paremmin. Tuommoisen hartsin sisällehän voisi tehdä vaikka mitä. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hienoja korujahan sä teet, älä ole sitten liian vaatimaton. 🤘😃👍

        Sydänkorut ja ne mustat vaijerikorut on ihan erityisen mageet, mun makuun..voisin ostaa..😊

        Oon itekin tehnyt joskus koruja, mutta tein niitä kavereille lahjaksi. Yleensä korvakorut ja siihin kaulakoru. Ostin valmiita korviskoukkuja ja lukkoja, ketjua tai sitten kaulanauhaan pujottelin. Saattaa olla vielä yksi pari itsellekin jäänyt talteen..

        Helmet on nykyisin muksuilla askartelussa. Sitten emaloin joskus koruja...se oli ihan mukavaa. 😃

        Vanhoista äidin hajonneista simpukka-amppeleista taas tein valokuvakehyksiä...puukehykseen liimaamalla. Enemmänkin toisen roju mun rihkama juttuja.

        Mäkin muistan kun joskus kuviskerhossa tehtiin noita emalointeja..ihan unohtanut. Joitain kolikoita päällystettiin..


      • bvcvbcv
        Päläpälä kirjoitti:

        Voi en varmaan enää muista kaikkea, koko prosessia. On pikkusen aika vierähtänyt tuosta emalointi vimmasta. Että kannattaa lukea hyvin ne ohjeet. :)

        Puhdashan sen emaloitavan pinnan tulee olla. Sen muistan, että sitä korostettiin. Kupariin tein yleensä emaloinnin. Ja joskus kopsuttelin millon milläkin (naulan päälläkin ) pintaan kuvioita ennen emalointia, se ei oikein tahtonut lopputulos olla siisti. . Saa muuten ihan kivoja kuparipaloistakin, kun painaa niihin kuvioita. Äidille tein joskus "taulun", mihin olin painellut pienellä ruuvimeisselillä kuvioita. :)


        bvcvbcv : En ole kokeillut koruhartsia. Näytti mielenkiintoiselle, Decoupage-lakka varmaan toimisi koruissa muutes myös? Mulla on ollut joskus pieni valkoinen sileäpintainen luonnonkivi, jossa oli punainen kukka (ruusu) ja mun etunimi ..ja kivi oli istutettu riipuskantaan.

        http://outilespyy.com/diy-kivikoru/


        https://youtu.be/6AMp-M72erY


        Pitäsköhän taas aloittaa näpräämään riipuksia. Näytti mielekkäälle ja nykyään on valmiita pohjiakin jo mihin ikään, kuin valaa... :)

        Decoupage on tuttua. Olen koristellut sillä tekniikalla vaatteita ja kenkiä. (Kengissä ei pysynyt.) Lasia en ole kokeillut. Vaikea sanoa, saisiko huokoisen servetin siististi koruun. Olisi toki mielenkiintoista kokeilla!


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        En ole tuommoistakaan hoksannut aikaisemmin. Kiitos linkistä. Tutustua aiheeseen paremmin. Tuommoisen hartsin sisällehän voisi tehdä vaikka mitä. :)

        Suomessa tuo on kallista. Wishillä tuota myytiin nimellä UV Resin Epoxy. Suomesta ostettaessa piti sekoittaa kahta eri kemikaalia, tuossa käsittääkseni riittää yksi purkki. Hinta muutama euro, joten ei siinä paljon menetäkään, jos kokeilee.


    • m.wurst

      korvakoruina on tällä hetkellä tuommoset (koko 12mm)
      https://www.cybershop.fi/product/11881/8-20mm-puinen-tunneli
      ja suunnilleen tuon verran ne kai makso sillon pari vuotta sittenki ku ne ostin. (tuo on siis yhden tuubin hinta)
      korvalehdissä mulla on muutama muukin lävistys, mutten oo varmaan puoleen vuoteen pitäny niissä mitään koruja.
      muista koruista käytän satunnaisesti joitain kaulakoruja, esim. pieni hopeanvärinen sudenkorento-riipus.
      ja sormuksia, yleensä vasemmassa nimettömässä joko puoliskon tekemää hopeasormusta, tai tungsten-sormusta/sormuksia (mulla on 2 kihlasormusta, koska tungsten-sormuksia ei voi pienentää ja ensimmäinen oli pikkasen iso). satunnaisesti myös muissa sormissa joitain, esim. delfiinisormusta, "mieliala"-sormusta,

    • wa3er3r

      Itse en ol rei'ittänyt korviani niin en hirveästi käytä koruja. Klipsikorviksia kyllä on, mutta kipeätähän ne tekevät.

      Sen sijaan olen itse askarrellut kuulokojeisiin kiinitettäviä koruja. En kyllä usein käytä niitäkään, mutta muutaman kerran olen niistä positiivista palautetta saanut. Vanhoja rikkinäisiä koruja enimmäkseen olen pelastanut tähän käyttöön.

      Muuten olen varsin koruton ellei ole jotkut hienot juhlat kyseessä.

      • Tuohan on hieno idea ja olet käyttänyt järkevästi vanhoja aarteitakin. :) Aika usein ihmiset heittävät rikkinäisiä koruja vain roskikseen.


      • wa3er3r

        Joo ja osa tietysti ollut tyyliltään sen rikkinäisyyden lisäksi niin vanhentuneita, että ei olisi tullut sellaisenaan käyttöä. Yhdestä kaulakorusta tuli kuitenkin tosi kiva kojekoru.

        https://www.kuuloliitto.fi/2018/09/12/kuulokoje-voi-olla-myos-koru/
        Tämän jutun inspiroimana lähdin itselleni tekemään, mutta enemmän omaan tyyliin sopivia. Jotenkin ei nahkahärpäkkeet olleet minun juttuni.


    • helmiä_sioille

      Enpä pahemmin. Samat korvikset ollut jo jotain vajaa 20 vuotta. En muista enää mitä maksoivat. Joskus sai Makkaratalon Marmorikujalta pikkuliikkestä erilaisia yksittäisiä korviksia, ei tarvinnut ostaa paria. Piti sitten ostaa muutama sellainen samaa sarjaa, mut vähän erilaisia ja erikokoisia...

      • Marmorikuja! Käytiin varmaan siinä samassa putiikissa, se oli ihan must!


      • peppis.zombina

        aijai,siel marmorikujal tai siin lähellä oli aikoinaan pizza paikka,sai parhaat slaissit sieltä eikä maksanu paljoa. aina baarin jälkeen mentiin ostamaan purtavaa:)


    • Mä en käytä korvakoruja, koska mulla ei ole edes reikiä korvissa. Vanhemmat eivät lapsena ehdottaneet niitä hankkimaan ja aikuistuttuani en ole itsekään nähnyt niille mitään tarvetta. Tasan kerran on yksi mies ihmetellyt miksei mulla ole reikiä korvissa, mutta sekin tapahtui Espanjassa. Suomessa tuskin kukaan kiinnittää asiaan mitään huomiota.

      Sen sijaan kaulakoruista tykkään, erityisesti turkooseista, ja niitä mulla onkin kymmeniä. Harmi vaan etten oikein ikinä näytä niitä, kun olen ajatellut että voisi käyttää yöelämään lähtiessä, mutta käyn viihteellä niin harvoin että sitten kun siellä vihdoin käyn, unohdan laittaa kaulakorun.

      Sormuksia löytyy ainoastaan luokkasormus, toivottavasti joskus tulevaisuudessa myös kihlasormus. Rannekoruja ehkä muutama.

      • Turkoosi on hieno väri, harvemmin tosin tullut vastaan. En nyt äkkiseltään keksi mikä olisi sopiva väri sen kaveriksi. Ehkä violetti tai vihertävä sävy voisi olla.

        Sormuksia ei tule kanssa paljon käytettyä, on tuo veteraanien "rautasormus" ainoastaan aina sormessa. Saanut kuulla siitä joskus että olen natsi, koska siinä on hakaristi. :D Mutta sillähän tuettiin Suomen puolustusta talvisodan aikaan. Valtio keräsi kultasormukset ja sai vastineeksi tuon rautasormuksen. Sitten on tietysti parit Xeno sormukset harvemmin käytössä.

        Etköhän siihen sormeen sen kihlasormuksenkin saa, jos ei muuten niin odottelemaan karkauspäivää. :)


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        Turkoosi on hieno väri, harvemmin tosin tullut vastaan. En nyt äkkiseltään keksi mikä olisi sopiva väri sen kaveriksi. Ehkä violetti tai vihertävä sävy voisi olla.

        Sormuksia ei tule kanssa paljon käytettyä, on tuo veteraanien "rautasormus" ainoastaan aina sormessa. Saanut kuulla siitä joskus että olen natsi, koska siinä on hakaristi. :D Mutta sillähän tuettiin Suomen puolustusta talvisodan aikaan. Valtio keräsi kultasormukset ja sai vastineeksi tuon rautasormuksen. Sitten on tietysti parit Xeno sormukset harvemmin käytössä.

        Etköhän siihen sormeen sen kihlasormuksenkin saa, jos ei muuten niin odottelemaan karkauspäivää. :)

        Joo, turkoosi on ihana väri. Korostaa rusketusta. Aika usein siihen kai yhdistetään mustaa, mutta itse uskaltaisin yhdistää ainoastaan turkoosin eri sävyjä keskenään. Tai hopeaa. Olen himoinnut tätä niin kauan kuin muistan: https://www.jeans.fi/farkkuksilaukku-strasseilla-p-19755.html Se ei vaan sovi muihin vaatteisiin. Tai no.. Vaaleansininen tuo on ennemmin kuin turkoosi..


      • bvcvbcv

        Millaisen kihlasormuksen haluaisit? :)


      • bvcvbcv

      • bvcvbcv kirjoitti:

        Itse pidän tästä.. https://anjaysdesigns.com/14kt-yellow-gold-diamond-leaf-wedding-ring-engagement-ring-wedding-band-adlr160b-nature-inspired-jewelry/

        On kyllä hieno tuo sormus. Siinä on jo nähty vaivaa tekemiseen. Tuo laukkukin aika komea. Sinun täytyy sitten ostaa koko vaatekerrasto samalla uusiksi :P

        Eipä tässä ole tullut katseltua kihlasormuksia vielä. Selailin tuossa ajankuluksi sormuksia. Joku tuommoinen voisi olla.
        https://fi.pinterest.com/pin/710654016170021784/
        Scifistinen ja luontoa joukossa. Kaksi asiaa mistä pidän.


      • bvcvbcv
        bvcvbcv kirjoitti:

        Millaisen kihlasormuksen haluaisit? :)

        Entä palstalutka? Oletko miettinyt? :)


      • bvcvbcv
        Irvokas kirjoitti:

        On kyllä hieno tuo sormus. Siinä on jo nähty vaivaa tekemiseen. Tuo laukkukin aika komea. Sinun täytyy sitten ostaa koko vaatekerrasto samalla uusiksi :P

        Eipä tässä ole tullut katseltua kihlasormuksia vielä. Selailin tuossa ajankuluksi sormuksia. Joku tuommoinen voisi olla.
        https://fi.pinterest.com/pin/710654016170021784/
        Scifistinen ja luontoa joukossa. Kaksi asiaa mistä pidän.

        Hienosti toimii yhteen turkoosi ja ruskea juuri noissa sävyissä.


    • En käytä koruja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3134
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      92
      1665
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1373
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1246
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      993
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      958
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      940
    8. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      932
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      928
    10. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      926
    Aihe