Keskustelun taso !!!

antialarmisti

Keskustelun taso on se, että ei ole keskustelun tasoa. Ei ole edes keskustelua, kun täällä riehuu muita
loukkaamassa porukka, jolla on sairaalloinen epäluottamus kaikkia ja kaikkea kohtaan. Ilmeisesti he on vihreinen kannattajia, mutta jaksaako he koskaan mennä äänestämään, se on aivan eri asia.

Yhteistä tuolle porukalle on perusteettomat syytökset osaavia kohtaan, kun oma osaaminen on aivan ala-arvoinen, eli sitä ei ole olemassa. Tiedelehtien jumalointi on yksi piirre. Niissäkin on kuitenkin se ongelma, että niiden kaikki tieto ei välttämättä ole luotettavaa. Seassa on toimittajien omia mielipiteitä.

Tuolla räkytyksellä on karkotettu ties kuinka paljon niitä, jotka haluaisi käydä asiallista keskustelua ja jopa väittelyä. Minä olen pysynyt palstalla kun minä olen vanha paksunahka, jota on mahdotonta loukata. Minä mietin vaan, että mikähän tauti tuollakin on.

Useimmat ihmiset ei siedä jatkuvaa loukkaamista. Minulla on vaan niin vahva ja monipuolinen tausta, että ei ne minua heiluta, Minä isken aina takaisin, ja jätän satunnaisten seuraajien päätettäväksi kumpaan osapuoleen kannattaa luottaa.

Jos tuolla porukalla olisi hiukankin asiantuntemusta, he eivät tarvitsisi mitään lähdetietoja. He pystyisivät arvioimaan tekstin itsekin jotenkin muuten kuin lyömällä lyttyyn. Se lyttyyn lyöminen todistaa aina erttäin olemattomasta tietämyksestä.

Tekstimäärä ei ole lyttyyn lyömistä. Sanavalinnat on lyttyyn lyömistä. Jos olisi kysymys työelämästä olisin minäkin huolissani lyttyyn lyömisestä.

25

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivielätasoa

Mikä ihmeen taso?

Täällä on muutama asiallinen kaveri kuten Jöns jotka kertovat faktaa ilmastonmuutoksesta.Suuri osa porukkaa on kuitenkin denialisteja jotka apinalauman tavoin soittavat suuta ilman järjenhäivää.Surkeaa porukkaa..

• antialarmisti

Ai sinun mielestäsi siis asiallinen kaveri on sellainen, joka ei osaa muuta kuin esittää väitteitä, joita ei koskaan pysty peruetelemaan, ja loukkaa toista osapiolta toistuvasti. Kovin on kummallinen käsitys asiallisuudesta. Sellaisesta on syttynyt sotiakin.

• papukaijanatoistan
        antialarmisti kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi siis asiallinen kaveri on sellainen, joka ei osaa muuta kuin esittää väitteitä, joita ei koskaan pysty peruetelemaan, ja loukkaa toista osapiolta toistuvasti. Kovin on kummallinen käsitys asiallisuudesta. Sellaisesta on syttynyt sotiakin.

Kun osallistut keskusteluihin vetoamalla omiin henkilökohtaisiin ominaisuuksiisi perusteina väitteillesi niin silloin sinun henkilökohtaiset ominaisuutesi muuttuvat keskustelussa käsiteltäviksi argumenteiksi. Anonyymin esittämät väitteet anonyymin itsensä ansioista eivät ole edelleenkään ole uskottavia. Sama pätee vaikka kuinka toistelisit niitä.

Perustele tieteen kannalta katsottuna kelvollisella tavalla. Laita tarkistettavissa olevat lähdeviitteet näkyviin. Tarkista ennen väitteiden esittämistä että esittämäsi väitteet eivät ole fysiikan peruskurssien oppikirjoissa esitettyjen alkeidenkin kannalta katsottuna virheellisiä.

• 20192019

Vai faktaa....todellinen fakta tulee paljastumaan ennemin, kuin uskottekaan

• Lukekaa nyt kaikki, minua kehuttiin!

Hieman kunnioitusta sitten jatkossa.

Lukekaa myös, mitä Petteri Taalas puhuu Suomen metsätaloudesta. Täyttä asiaa.

https://www.paperijapuu.fi/ilmastohaastetta-ei-selateta-hiili­nielulla/

• PierreReview_
        Jons kirjoitti:

Lukekaa nyt kaikki, minua kehuttiin!

Petteri Taalas on myös väittänyt Kiinan ja Intian ottavan ilmastonmuutoksen torjunnan tosissaan. Tiettävästi Kiina on suunnitelmissa rakentaa itselleen ja maailmalla 700 uutta hiilivoimalaa. Eikös tämän taalaslaisen logiikan mukaan Suomenkin pitäisi rakentaa pari uutta hiilivoimalaa?

Kerropa Jöns lämpimiksesi, mitkä ovatkaan paljon hehkutetun Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteet Kiinalle vuoteen 2030 mennessä. Aikooko Kiina luopua hiilivoimasta 2025 tai 2030 mennessä? Ja vielä bonuksena: Pitäisikö sinun mielestäsi Kiinan luopua?

• antialarmisti
        papukaijanatoistan kirjoitti:

Kun osallistut keskusteluihin vetoamalla omiin henkilökohtaisiin ominaisuuksiisi perusteina väitteillesi niin silloin sinun henkilökohtaiset ominaisuutesi muuttuvat keskustelussa käsiteltäviksi argumenteiksi. Anonyymin esittämät väitteet anonyymin itsensä ansioista eivät ole edelleenkään ole uskottavia. Sama pätee vaikka kuinka toistelisit niitä.

Perustele tieteen kannalta katsottuna kelvollisella tavalla. Laita tarkistettavissa olevat lähdeviitteet näkyviin. Tarkista ennen väitteiden esittämistä että esittämäsi väitteet eivät ole fysiikan peruskurssien oppikirjoissa esitettyjen alkeidenkin kannalta katsottuna virheellisiä.

Olet aivan ilmeisesesti ymmärtänyt täysin väärin miksi kerron taustastani. Kerron siitä sen takia, että niiltä aloilta tietoni on tarkistettavissa. Ei siellä välttämättä kaikki tiedä, mutta ainakin joku tietää. Kun olen moniammattilainen, tiedän paljon sellaista, mitä ei yksittäisissä ammateissa opi koskaan.

Miksi ihjminen ei voi vedota omiin henkilokohtaisiin ominaisuuksiin. Kävi nimittäin ilmi, että käyttämäni nimimerkin etuliite ei olekaan yleisesti tunnettu. Se liittyykin lähinnä ammattiterminologiaan. Kyllä sen on oivaltaneet vastaavan ammatin omaavat mutta ei välttämättä muut.

Kun minulla on tietty tausta, kirjoitan tietysti sen taustani mukaista tekstiä. Taustoitusta tarvitaan sen takia. Normaali-ihmiselle sillä on merkitystä. Täällä jankuttavat pitää sitä merkityksettömänä tai kerskumisena.

Jos minä olisin tekniikkapuolen professori yliopistossa, ja kertoisin sen, niin yhtälailla olisin sinun mielestäsi epäuskottava. Paljon mieluummin minä keskustelisin sen professorin kanssa. Meillä voisi olla hyvin rattoisaa, kun ruotisimme alarmistien harhakuvia.

Sekään ei täällä uppoa millään, että voi olla niin tuoreita tieteellisiä oivalluksia, ettei niitä ole vielä missään julkaistu. Matka oivalluksesta julkaisuun voi olla vuosia. Siitä matka yleiseen hyväksymiseen voi olla vuosikymmeniä. Uutta oivallusta ei koskaan kaikki tule hyväksymään.

Minä lähetin omat oivallukset ensimmäiseksi ammattilaisten arvioitavaksi. Hyväksyntää en saanut, mutta lisää tietoa sain sähköposteilla, ja julkisuudessa alkoi näkyä, että minut oli otettu todesta. Ammattilaiset tuli kannanotoissaan varovaisiksi. Uusia tiedonmurusia alkoi tulla.

Niitä asioita ei kuitenkaan pysty tutkimaan muut kuin Amerikkalaiset joten odotellaan. Minä olen lähinnä yrittänyt varoitella, että suuri muutos voi olla tulossa. Tiede ei kuitenkaan ole koskaan ollut ketterä käänteissään. Minulla sellaiset käännökset voi tapahtua sekunneissa.

Tiede on miljoonien ihmisten yhteisö, joka on pirstuotunut lukuisiin tutkimusaloihin. Ei ole olemassa yhtenäistä tiedettä. Jos lokin tutkimus-suunta hyväksyy minun oivalluksenivoi mennä vuosisata ennenkuin koko tiede hyväksyy sen.

Aivan turha sinne on jotain lähettää, ja kuvitella, että heti kohta siellä huudetaan hurraata. Jos oikein hyvin käy, niin asiaa saatetaan alkaa tutkimaan tarkemmin. Omaa nimeään tuskin saa julki koskaan.

Kunnia suurestakin keksinnöstä meneen niille, jotka löytää pätevät todisteet, ja julkaisee ne, Kuitenkin tarvittiin se idea ennenkuin tutkimus käynnistyi. Ei tiede ole ollenkaan sitä mitä sinä kuvittelet. Minä olen työskennellyt tieteen parissa.

Minä tiedän mikä on tieteen luonne. ja toimin sen mukaan. Ne ammattilaiset joihin minä kuulun on tehneet merkittäviä keksintöjäkin. Tuon antialarmisti voisi suomentaa vaikkapa alarmismin vastamyrkyksi. Antidenialistin voisi suomentaa denialismin vastamyrkyksi.

• hohhoijjaaaa
        Jons kirjoitti:

Lukekaa nyt kaikki, minua kehuttiin!

Taisit ihan itse koittaa kehua itseäsi.
        Melkoisen säälittävää.

• antid

on itse suurin yksittäinen keskustelun tason tuhoaja. Tämä on edelleen TIEDEpalsta. Omilla kokemuksilla ei täällä ole minkäänlaista arvoa.

• Kardemummanyössä

Nämä keskustelut ovat ajanvietettä. Kukaan keskustelija ei muuta omaa mielipidettään ilmastoasioista täällä esitettyjen viestien perusteella. Hyvin harva lukee näitä kun taso on mitä on eli asteikolla nollasta kymmeneen ollaan ehkä miinus 7 kohdalla.

Jos väitteensä perustelee linkillä johonkin julkaisuun niin se viesti saadaan automatiikan avulla poistatettua. Jos väitteensä perustelee lainaamalla edes pari lausetta englanninkielistä tekstiä julkaisusta niin väärän kielen perusteella se viesti poistatetaan. Jos joku esiintyy vakiintuneella nimimerkillä niin hänen kimppuunsa hyökätään uusien viestien kohdalla niiden aiemmin kirjoitettujen perusteella. Väitteitä perustellaan anonyymien kirjoittajien kuvitteellisten elämänkertatarinoiden perusteella joilla ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa.

Juu, on heikkotasoista mutta mitä muuta voisi ilman rekisteröintiä kirjoittamisen sallivalta anonyymipalstalta odottaakaan kun asiaviestit ja tarkistettavaa tietoa sisältävät viestit täältä poistuvat ilkivaltaisesti.

• Yksi-Useista

Niistä, jotka ovat pidättäytyneet enää kommentoimasta mihinkään tällä palstalla.

Syy on yksinkertaisesti se, että mielipiteestä tai asiasisällöstä huolimatta, vastineena on aina sama pöyhkeilijä, jonka monisanaisen saivartelun ainoa sisältö on "te ette ymmärrä, minä tiedän paremmin, minulla on kokemusta, MINÄ; MINÄ ...".
      Tuo riehunta tappaa kaikenlaisen keskustelun, tiedon alkeellisuuden ja aggressiivisen ja muita vähättelevän sisältönsä vuoksi, joten osallistuminen olisi kuin ryhtyisi leikkikentällä kinastelemaan alle kouluikäisten kanssa.

Puolestani voitte pitää nostovälineenne ja tehdä jutuista mieleisenne.

• Juurikin.Niin

Palstalta on viime aikoina kadonnut lähes kokonaan AGW vastaiset asialliset ja perustellut kommentit.
        Perussyynä lienee, että laimeakin vihjaus, että palstan "antixxx" voisi ymmärtää saavansa tukea ajatuksilleen, ja intoutuisi entistä aktiivisemmin osallistumaan epistolansa julistukseen.
        Pelkästään tuo kauhukuva on riittävä sulkemaan itsensä ulos koko "sirkuksesta".

• antialarmisti

Tuosta mikä sinua ärsyttää voisi syyttää niitä opettajia, jotka nosti itsetuntoni tälle tasolle. Ensimmäinen niistä oli sairaanhoidon opettaja 1970-luvulla. Sen jälkeen tuli monia muita.

Viimeisin oli opettaja, joka teki meille psykologisen soveltuvuustestin, jonka tulos oli varsin mairitteleva. Sitten hän pani meidät tekemään pienen kirjallisen työn, ja minun työni nähtyään, hän halusi sen ehdottomasti esimerkiksi muille.

Minulla oli tietyt motiivit ja tietty päämäärä kun aloin kirjoittaan. Yksi motiivi on ollut puolustaa virallisen ilmastotieteen työrauhaa. Asiallinen tutkimus jatkuu edelleen kuohunnasta huolimatta. Toinen motiivi oli antaa ihmisille vaihtoehto yksipuolisen propagandan rinnalle.

Kyllä minä tiedän, että olen ärsyttävä. kun minä isken aina takaisin pitkällä tekstillä, joka tulee minulta vaivattomasti. Minä viihdytän kuitenkin palstan seuraajia. Asioallisiin kysymyksiin en ole koskaan saanut vastausta. Mitenkäs sitä nestehappea annetaan sairaalassa potilaille, kun se on hurjan kylmää.

Vastausta ei tule yksinkertaisesti sen takia, kun se vastaus kumoaa AGW teorian. Yksi tukijalka menee poikki. Toinen tukijalka murskataan maailman teollisuudessa la laboratorioissa lukemattomia kertoja joka päivä, kun käytetääm nestetyppeä.

Minä olen nähnyt sitä käytettävän jo nöösipoikana tiettyyn tarkoitukseen. Minä olen sen käyttötarkoituksen oppinut jo yli 50 vuotta sitten. Sen takia en ole koskaan uskonut kasvihuoneteorian perusteisiin. Olen jo lapsena saanut todisteet. että typpi absorboi lämpöä.

En minä nyt kyllä alle kouluikäisenä sitä tietämystä saanut. Olin minä nyt vissiin lähes kymmenen. Tosikot ei ymmärrä että kirjoituksillani minä nauran heille. Ehkä totku muut kuitenkin ymmärtää ironian.. En minä ole pyrkinytkään alarmistien suosioon. Minä olen vastavoima, johon sopii liittyä. Minä olen antibiootti hysteriaa vastaan.

• antialarmisti
        Juurikin.Niin kirjoitti:

Palstalta on viime aikoina kadonnut lähes kokonaan AGW vastaiset asialliset ja perustellut kommentit.
        Perussyynä lienee, että laimeakin vihjaus, että palstan "antixxx" voisi ymmärtää saavansa tukea ajatuksilleen, ja intoutuisi entistä aktiivisemmin osallistumaan epistolansa julistukseen.
        Pelkästään tuo kauhukuva on riittävä sulkemaan itsensä ulos koko "sirkuksesta".

Olet kyllä ymmärtänyt tilanteen aivan väärin. Kyllä ne aina välillä iskee, mutta niin ovelasti, että sinä et sitä tajua. Enimmäkseen ne on katsomossa. Mitä niiden kannattaisi nähdä vaivaa, kun minä näen sitä heidänkin puolestaan nyt jonkin aikaa. Ne terotta kynsiään niinkuin kissa katsomossa.

• Seli-Seli
        antialarmisti kirjoitti:

Tuosta mikä sinua ärsyttää voisi syyttää niitä opettajia, jotka nosti itsetuntoni tälle tasolle. Ensimmäinen niistä oli sairaanhoidon opettaja 1970-luvulla. Sen jälkeen tuli monia muita.

Viimeisin oli opettaja, joka teki meille psykologisen soveltuvuustestin, jonka tulos oli varsin mairitteleva. Sitten hän pani meidät tekemään pienen kirjallisen työn, ja minun työni nähtyään, hän halusi sen ehdottomasti esimerkiksi muille.

Minulla oli tietyt motiivit ja tietty päämäärä kun aloin kirjoittaan. Yksi motiivi on ollut puolustaa virallisen ilmastotieteen työrauhaa. Asiallinen tutkimus jatkuu edelleen kuohunnasta huolimatta. Toinen motiivi oli antaa ihmisille vaihtoehto yksipuolisen propagandan rinnalle.

Kyllä minä tiedän, että olen ärsyttävä. kun minä isken aina takaisin pitkällä tekstillä, joka tulee minulta vaivattomasti. Minä viihdytän kuitenkin palstan seuraajia. Asioallisiin kysymyksiin en ole koskaan saanut vastausta. Mitenkäs sitä nestehappea annetaan sairaalassa potilaille, kun se on hurjan kylmää.

Vastausta ei tule yksinkertaisesti sen takia, kun se vastaus kumoaa AGW teorian. Yksi tukijalka menee poikki. Toinen tukijalka murskataan maailman teollisuudessa la laboratorioissa lukemattomia kertoja joka päivä, kun käytetääm nestetyppeä.

Minä olen nähnyt sitä käytettävän jo nöösipoikana tiettyyn tarkoitukseen. Minä olen sen käyttötarkoituksen oppinut jo yli 50 vuotta sitten. Sen takia en ole koskaan uskonut kasvihuoneteorian perusteisiin. Olen jo lapsena saanut todisteet. että typpi absorboi lämpöä.

En minä nyt kyllä alle kouluikäisenä sitä tietämystä saanut. Olin minä nyt vissiin lähes kymmenen. Tosikot ei ymmärrä että kirjoituksillani minä nauran heille. Ehkä totku muut kuitenkin ymmärtää ironian.. En minä ole pyrkinytkään alarmistien suosioon. Minä olen vastavoima, johon sopii liittyä. Minä olen antibiootti hysteriaa vastaan.

Älä nyt viitsi.
        Ei kukaan opettaja tee oppilaistaan tyhmiä, kyllä se on sinullakin ihan synnynnäistä.

• antialarmisti
        Seli-Seli kirjoitti:

Älä nyt viitsi.
        Ei kukaan opettaja tee oppilaistaan tyhmiä, kyllä se on sinullakin ihan synnynnäistä.

Näinhän se tässä elämässä yleensä menee. Kun tyhmä ei ymmärrä viisasta.hän leimaa viisaan tyhmäki jotta ei joutuisi tunnustamaan totuutta itsestään. Kun tietämätön ei ymmärrä tietävää hän leimaa tietävän tietämättömäksi, jotta ei tarvirsisi tunnustaa totuutta itsestään.

Ei sinusta varmaan opettajat ole tehnen noin tietämätöntä ja tyhmää, että sait aikaan vain tuon verran. Sinun sivistäminen on aivan mahdotonta. Minä taas päädyin mm, hoitoalalle jolla työskentelin 14 vuotta. Kyllä sen tason ihmiset ymmärtää tekstini aivan toisin kuin sinä. Sinulta on ilmeisesti jäänyt peruskoulukin kesken.

Ei ykköstasolla oleva voi koskaan oppia ymmärtämään viitostasolla olevaa. Se on luonnonlaki jota ei voi kumota. Sen viitostason on minulle määritelleet opettajat en minä itse. Minä olen kyllä tuntenut itseni vajavaisemmaksi, kuin opettajat tunsi minut.

• ihmisen
        antialarmisti kirjoitti:

jolla on itsetunto kunnossa ei tarvitse korostaa omaa erinomaisuuttaan joka toisessa lauseessa. Sinun tapauksessasi vielä täysin perusteitta. Ammattilaiset tulivat sinun ansiostasi kannanotoissaan varovaisiksi? Täyttä huuhaata. Missä maailmassa oikein elät?

• antialarmisti
        ihmisen kirjoitti:

jolla on itsetunto kunnossa ei tarvitse korostaa omaa erinomaisuuttaan joka toisessa lauseessa. Sinun tapauksessasi vielä täysin perusteitta. Ammattilaiset tulivat sinun ansiostasi kannanotoissaan varovaisiksi? Täyttä huuhaata. Missä maailmassa oikein elät?

Minä elän siinä maailmassa, jonka olemassaoloa sinä et edes huomaa, kun et tiedä mitä tarkkailla, Kun lähettää postia jollekin taholle, voi esimerkiksi telkkarin lähetyksistä tarkkailla onko sillä ollut vaikutusta.. Näin perin yksinkertaisesta asiasta on kysymys.

Ei niitä pieniä muiutoksia edes huomaa muut kuin se, joka on postia lähettänyt. Sinulla on ilmeisesti erittäin huono itsetunto, kun näet niin hirveästi sitä itsekehua. Oletko sinä koskaan kuullut sellaisia käsitteitä kuin ammattitaito tai ammattiylpeys. Onko sinulla kumpaakaan.

Kun on jo usean alan ammattitaito, voi kyllä perehtyä ilmastoonkin. Ei minun työpaikalla kukaan uskonut ilmastpnmuutosoppiin. Kaikilöla oli senverran paljpon tietoa tieteestä, että pystyi kyseenalaistamaan.

• denialistitjankuttaa

Vai viitostasolla!?!Etkä tiennyt edes että lämpösäteily on sama asia kuin infrapunasäteily...:)

Tyhmyytesi on uskomaton ja tasosi on vanhainkodin päiväkerhoon hädintuskin riittävä..

• antialarmisti

Kysymys ei ollut ilmastotieteestä vaan jostakin vielä paljon vaikeammasta, jota sinulla ei ole pienintäkään edellytystä oppia. Tuon sätelyjutun minä selitin jo aiemmin, mutta sinä jankutat sitä edelleen.

Minä olen lämpösäteilyä myös mitannut infrapunamittarilla työssä, joten jankutuksesi on aivan tyhmää. Ensimmäisen kerran mittasin infrapuna mittarilla yli 10v sitten. Osaatko sinä edes lukea kun viesti ei mene perille.

Aivan sama uskotko vai et. Itsesi sinä tuolla typerällä jankutuksella häpäiset. Ethän sinä kyllä osaa hävetä. Minä voisin tehdä useitakin diagnooseja. Ne olisi aika rankkoja. Diagnooseihin iskee kuitenkin poisto. Kummallista että se ei karsi solvauksia.

• jäivalelääkärikiinni
        antialarmisti kirjoitti:

Kysymys ei ollut ilmastotieteestä vaan jostakin vielä paljon vaikeammasta, jota sinulla ei ole pienintäkään edellytystä oppia. Tuon sätelyjutun minä selitin jo aiemmin, mutta sinä jankutat sitä edelleen.

Minä olen lämpösäteilyä myös mitannut infrapunamittarilla työssä, joten jankutuksesi on aivan tyhmää. Ensimmäisen kerran mittasin infrapuna mittarilla yli 10v sitten. Osaatko sinä edes lukea kun viesti ei mene perille.

Aivan sama uskotko vai et. Itsesi sinä tuolla typerällä jankutuksella häpäiset. Ethän sinä kyllä osaa hävetä. Minä voisin tehdä useitakin diagnooseja. Ne olisi aika rankkoja. Diagnooseihin iskee kuitenkin poisto. Kummallista että se ei karsi solvauksia.

Diagnooseja?Onko sinulla THL:n valtuutus tehdä diagnooseja?Olet koulutukseltasi hitsari ja nyt teet diagnooseja.Ettet vain ole valelääkäri,puoskari.Pitäiskö tehdä ilmoitus viranomaisille toimistasi?

• antialarmisti
        jäivalelääkärikiinni kirjoitti:

Diagnooseja?Onko sinulla THL:n valtuutus tehdä diagnooseja?Olet koulutukseltasi hitsari ja nyt teet diagnooseja.Ettet vain ole valelääkäri,puoskari.Pitäiskö tehdä ilmoitus viranomaisille toimistasi?

Minulla on hoitoalan koulutus ja kokemus 14 v.. Ns. työdiagnoosin voi tehdä, jotta pystyisi hoitamaan tilanteen oikein ja sääntöjen mukaan. Jotain täytyy siis tietää myös psykologiasta ja psykiatriasta ettei toimisi väärin tilanteessa.

Lopulliseem diagnoosiin, jonka tekemisen kanssa minulla ei voi olla mitään tekemistä, tarvitaan esim. terveyskeskuslääkärin lähete ja kahden psykiatrin lausunto. Tiedän kyyllä säännöt, ja olen kyllä THL:n rekisterissä omalla ammattinimikkeelläni, ja tiedän sen rajat. Olen kyllä myös luokat hitsannut hitsari.

• Kai-Sitten-Tiesit
        antialarmisti kirjoitti:

Että sen infrapunalämpömittarin toiminta perustuu lämpösäteilyn mittaukseen.
        Vastaanottava kenno tunnistaa vain sähkömagneettista säteilyä, eli lämpösäteily on SÄHKÖMAGNEETTISTA säteilyä, joka etenee kyllä avaruudessakin, sairaalloisesta harhakuvitelmastasi huolimatta.

Miksi tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen tuottaa sinulle noin suunnatonta vaikeutta.

• antialarmisti
        Kai-Sitten-Tiesit kirjoitti:

Että sen infrapunalämpömittarin toiminta perustuu lämpösäteilyn mittaukseen.
        Vastaanottava kenno tunnistaa vain sähkömagneettista säteilyä, eli lämpösäteily on SÄHKÖMAGNEETTISTA säteilyä, joka etenee kyllä avaruudessakin, sairaalloisesta harhakuvitelmastasi huolimatta.

Miksi tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen tuottaa sinulle noin suunnatonta vaikeutta.

Miksi toisen yksinkertaisen tosiasian ymmärtäminen tuottaa sinulle suuria vaikeuksia. Kysymys on myös säteilyn tehosta eikä vain laadusta. Auringosta tuleva on suurienergista ja liikkuu valon nopeudella, Maasta lähtevä taas on matalatehoista.

Niinkuin jo aiemmin sanoin niin kansainvälisellä avaruusasemalla olisi ehkä mahdollista selvittää eteneekö maasta tuleva matalatehoinen lämpösäteily ades sinne asti. Täällä siitä on turha väitellä.
        Sinulla on oma oletuksesi ja minulla omani. NASA ehkä voisi vastata kumpi on oikea.

Minun näkemykseni on, että vai suurienerginen säteily voi edetä nopeasti ja pitkälle avaruudessa. Tuskinpa sinä pystyt muuta todistakaan. Ei tuollaisten väitteiden esittäminen todista mitään. Kovin köykäsillä tiedoilla sinä yrität minut rökittää.

Kun tuli tarvis, minä selvitin itselleni koko asian pohjiaan myöten, mutta sitä on tusha sinulle rautalangasta vääntää, Asia on paljon monimutkaisempi kuin sinä luulet.

• muutto-tiedossako

Löytyisikö muita keskustelupalstoja joissa samaa aihetta käsiteltäisiin ilman näitä ylivertaisuusvinouman siivittämiä elämänkertoja? Tiede - lehden palstalla on kai yksi tai kaksi keskustelua mutta nekin ovat hiipuneet kyseisen palstan vakiohörhön iänikuiseksi jankutukseksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      262
      5582
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      128
      2366
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      258
      2109
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1874
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1700
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      191
      1571
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      55
      1453
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      64
      1395
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1331
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1201
    Aihe