Sipilä tuhonnut Suomen

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnexedes

      Hattivatit lisääntyy, saadaan uusia veronmaksajia suomeen.

    • pitkätukka-68

      Niin, vai onko äänestäjät isommassa vastuussa?
      En osaa sanoa ketkä häntä äänestää.

    • Meinasin äänestää vasemmistoliittoa, mutta Halla-Aho vei ääneni rehellisellä esiintymisellään. Pitkin hampain ääneni annoin, sillä hänen yksityiselämänsä ei miellytä minua.

      • Eihän nuo vasemistolaisetkaan osaa mitään muuta ku höpistä jostain helvetin eriarvoisuudesta. Tietävätköhän he edes itsekkään mitä se edes tarkoittaa käytännössä ja miten he sen aikovat hoitaa. Tyypillinen "melua tyhjästä" puolue.

        Miellä on tässä maassa ihan oikeitakin ongelmia hoidettavana, mutta eräiden ainoa sanoma tuntuu vaan olevan se helvetin eriarvoisuus ja ympäristön hoito vaikka Suomi on ympäristöasioissa maailman huipulla. Ei Suomalaisilla ole mitään syytä keskittää puolta ajatustakaan ympäristöasioihin kun se asia on hoidossa ja meillä on paljon suurempiakin ongelmia hoidettavana.


      • huuhaafilosofi

        Ihme ettei kukaan kiinnitä huomiota siihen että äijä on koulutukseltaan filosofi, mikä on vielä turhempi kuin teologian tutkinto, eikä anna minkäänlaista pohjaa realistisuudelle tai poliittiselle kyvykkyydelle.


      • blade83 kirjoitti:

        Eihän nuo vasemistolaisetkaan osaa mitään muuta ku höpistä jostain helvetin eriarvoisuudesta. Tietävätköhän he edes itsekkään mitä se edes tarkoittaa käytännössä ja miten he sen aikovat hoitaa. Tyypillinen "melua tyhjästä" puolue.

        Miellä on tässä maassa ihan oikeitakin ongelmia hoidettavana, mutta eräiden ainoa sanoma tuntuu vaan olevan se helvetin eriarvoisuus ja ympäristön hoito vaikka Suomi on ympäristöasioissa maailman huipulla. Ei Suomalaisilla ole mitään syytä keskittää puolta ajatustakaan ympäristöasioihin kun se asia on hoidossa ja meillä on paljon suurempiakin ongelmia hoidettavana.

        Ihmiset ovat olleet eriarvoisia kautta aikain ja tulevat olemaan hamaan tappiin saakka.
        Jos ihmiset olisivat saman arvoisia niin kaikki saisivat samaa palkkaa toimitusjohtajasta siivoojaan.
        Atm miehet saisivat lakisääteisenä tai naisilta omasta halustaan samanaisia kauniita naisia seksipartnereikseen kuten komeat ytm miehet etc.... Eli mikäli halutaan oikeasti ajaa samanarvoisuutta, niin näistä asioista olisi ihan ekaks alettava.. Tätäkö aatetta te viher vasemmistolaiset ja oikeisto konservatiivit haluatte ajaa?? Koska jos tämä ei ole se teidän aate, niin pitäkää sitten se mouth hole kiinni, koska jos ihmiset eivät ole samanarvoisia niin he silloin eivät ole..Eivätkä olekkaan! Pitää ymmärtää, että jos ajaa jotain typerää aatetta eduskunnassa, niin pitäisi sitten edes ymmärtää, että mitä se tarkoittaa käytännössä, koska muussa tapauksessa se on pelkää populisistista sanahelinää vailla mitään tarkoitusta ja todellisuuspohjaa/ realismiakaan. Elättekö te mielikuvitusmaailmassa?


    • Tavismies-

      Ei oo sipilän vaan naisten vika. Tavis naiset ei kelpuuta samantasoista tavis miestä joten perheitä ei perusteta eikä lapsia tehdä. Naiset tekee lapsia jännämiesten kanssa mielummin.

      • tuskimpavaan

        Jaa, että suomalaismiehetkö suuressa määrin potevat vauvakuumetta? Uskallan epäillä.


    • pyh

      Ompa harvinaisen lapsellinen väite, että joku Sipilä estäis suomalaisia lisääntymästä.

      Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa. Se trendi on ollut nähtävissä jo 60-luvulta lähtien, kun ehkäisyvälineet tulivat kaikkien käyttöön ja abortin saaminen sosiaalisin perustein 70-luvulla. Syyt ovat täysin ihmisten individualismissa joka kasvaa koko ajan meidän ajatusmaailmassamme, eikä missään Sipilässä.

      • No kylläpä väitän että aika moni ajattelee ettei ainakaan pipilän suomeen lapsia halua tehdä.


      • pyh
        Harmaaritari kirjoitti:

        No kylläpä väitän että aika moni ajattelee ettei ainakaan pipilän suomeen lapsia halua tehdä.

        Niinhän sinä väität, mutta Halla-Aho EI täyttäisi synnytysosastoja, vaikka siitä pääministeri leivottaisiin. Naurettavaa edes kuvitella sellaista.

        Sitäpaitsi, yksi hallituskausi kestää vain kämäiset neljä votta. Kukaan vanhemmaksi aikova ei niin lyhyellä tähtäimellä lastenhankintaansa mieti. Itseäni arveluttaisi kaikkein eniten Venäjän- ja WV-3:n uhkat, jos lastenhankinta olisi nyt ajankohtainen asia.


      • "Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa. "

        Väite on puppua. Suomessa on paraikaa tapahtumassa merkittävästi nopeampi vauvakato kuin missään muualla Euroopassa.

        Edellinen on fakta. Se on sitten mielipidekysymys onko Sipilällä osuutta asiaan.


      • scrg kirjoitti:

        "Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa. "

        Väite on puppua. Suomessa on paraikaa tapahtumassa merkittävästi nopeampi vauvakato kuin missään muualla Euroopassa.

        Edellinen on fakta. Se on sitten mielipidekysymys onko Sipilällä osuutta asiaan.

        Tuossa vielä Eurostatin tilastoja
        http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_frate&lang=en

        Kyse ei siis ole siitä, että Suomessa vieläkään syntyisi vähiten Euroopassa. Mutta etenkin vuodesta 2010 lähtien Suomi on kiihtyvällä nopeudella pudonnut huomattavasti yli EU-keskiarvoista huomattavasti niiden alle ja matka jatkuu.


      • scrg kirjoitti:

        "Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa. "

        Väite on puppua. Suomessa on paraikaa tapahtumassa merkittävästi nopeampi vauvakato kuin missään muualla Euroopassa.

        Edellinen on fakta. Se on sitten mielipidekysymys onko Sipilällä osuutta asiaan.

        Sipilällä ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisten lapsihaaveiden suhteen, eli tuo on kyllä potaskaa.


      • blade83 kirjoitti:

        Sipilällä ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisten lapsihaaveiden suhteen, eli tuo on kyllä potaskaa.

        Niin mikä on potaskaa?


      • blade83 kirjoitti:

        Sipilällä ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisten lapsihaaveiden suhteen, eli tuo on kyllä potaskaa.

        Hedelmällisyysluvun kehitys 2010-2017 muutamissa maissa

        Slovenia: aika vakaasti alueella 1,56-1,60
        Unkari: melko tasainen nousu 1,25 -> 1,55
        Tanska: pudotus ja tasaantuminen 1,85 - > 1,75
        Ruotsi: Pudotusta n. 1,95 -> 1,80
        Suomi: Pudotus kiihtyvällä nopeudella 1,87 -> 1,50

        Ei näissä luvuissa ole kysymys yksittäisten ihmisten lapsihaaveista vaan olosuhteista, asenteista, odotuksista ja ilmapiiristä maassa. Ei poliitikoilla tietenkään suoria keinoja ole tehdä tai ehkäistä vauvoja. Kerro sinä mikä Suomen muutoksen vuosikymmenessä on aiheuttanut, jos varmasti voit sulkea pois sen vaihtoehdon ettei poliittisilla päätöksillä ole vaikutusta.


      • pyh
        scrg kirjoitti:

        Tuossa vielä Eurostatin tilastoja
        http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_frate&lang=en

        Kyse ei siis ole siitä, että Suomessa vieläkään syntyisi vähiten Euroopassa. Mutta etenkin vuodesta 2010 lähtien Suomi on kiihtyvällä nopeudella pudonnut huomattavasti yli EU-keskiarvoista huomattavasti niiden alle ja matka jatkuu.

        Näyttäis tuossa linkittämässäsi tilastossa lasku alkaneen kiihtyä jo sixpäkkihallituksen aikana, eikä vasta Sipilän aikana.


      • pyh kirjoitti:

        Näyttäis tuossa linkittämässäsi tilastossa lasku alkaneen kiihtyä jo sixpäkkihallituksen aikana, eikä vasta Sipilän aikana.

        Mä en ole väittänyt, että Juha Sipilä olisi syy ja muutos seuraus. Mutta kiistin ja kiistän edelleen väitteesi etteikö etenkin viimeisten vuosien aikana olisi tapahtunut ennennäkemätön muutos.


      • pyh
        scrg kirjoitti:

        Mä en ole väittänyt, että Juha Sipilä olisi syy ja muutos seuraus. Mutta kiistin ja kiistän edelleen väitteesi etteikö etenkin viimeisten vuosien aikana olisi tapahtunut ennennäkemätön muutos.

        Äsken sä väitit romahduksen tapahtuneen viimeisen neljän vuoden aikana, vaikka se on alkanut jo paljon ennen.


      • pyh kirjoitti:

        Äsken sä väitit romahduksen tapahtuneen viimeisen neljän vuoden aikana, vaikka se on alkanut jo paljon ennen.

        Oma tekstisi: "Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa."

        Hedelmällisyysluku 2014: 1,71
        Hedelmällisyysluku 2017: 1,49
        2018 tulee olemaan edellistä alempi ja 2019 vielä sitäkin alempi.

        Se on tietysti tulkinnanvaraista, mikä on "radikaali vauvakato", mutta voit etsiä vaikka tuosta aineistosta yhdenkin maan ja yhdenkin vastaavan ajanjakson, jossa olisi tapahtunut suurempi muutos.

        Se että puhut 60-luvulta alkaneesta trendistä on täydellistä silmänsä ummistamista siltä mitä tapahtuu juuri nyt ympärillämme.

        Tuossa on maailmanpankin käppyrä koskien Suomea.
        https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=FI
        Data päätyy vuoteen 2015, joten sen jälkeen tapahtunut jyrkkenevä pudotus ei vielä näy tuossa.


      • scrg kirjoitti:

        Oma tekstisi: "Ensinnäkään Suomessa ei ole viimeisen neljän vuoden sikana tapahtunut mitään radikaalia vauvakatoa."

        Hedelmällisyysluku 2014: 1,71
        Hedelmällisyysluku 2017: 1,49
        2018 tulee olemaan edellistä alempi ja 2019 vielä sitäkin alempi.

        Se on tietysti tulkinnanvaraista, mikä on "radikaali vauvakato", mutta voit etsiä vaikka tuosta aineistosta yhdenkin maan ja yhdenkin vastaavan ajanjakson, jossa olisi tapahtunut suurempi muutos.

        Se että puhut 60-luvulta alkaneesta trendistä on täydellistä silmänsä ummistamista siltä mitä tapahtuu juuri nyt ympärillämme.

        Tuossa on maailmanpankin käppyrä koskien Suomea.
        https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=FI
        Data päätyy vuoteen 2015, joten sen jälkeen tapahtunut jyrkkenevä pudotus ei vielä näy tuossa.

        Tuossa vielä Suomi verrattuna "perinteisesti" matalan lapsiluvun Italiaan ja Kreikkaan. Niissä pudotus tapahtui loivempana jo 1980-luvulla ja sen jälkeen luku on pysynyt melko vakaana kuten Suomessakin. Suomi on nyt sukeltamassa niiden alle.

        https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=FI-IT-GR


      • pyh
        scrg kirjoitti:

        Tuossa vielä Suomi verrattuna "perinteisesti" matalan lapsiluvun Italiaan ja Kreikkaan. Niissä pudotus tapahtui loivempana jo 1980-luvulla ja sen jälkeen luku on pysynyt melko vakaana kuten Suomessakin. Suomi on nyt sukeltamassa niiden alle.

        https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=FI-IT-GR

        Syntyvyhden lasku johtuu joka tapsuksessa ihmisten lisääntyneestä individualismista ehkäisyn helppouden lisäksi.

        Millä keinolla se sinun mielestäsi pystyttäisiin altruimiksi muuttamaan? Minä en usko että millään. Teknologian kehitys on tehnyt elämästämme niin helppoa nykyaikana.


      • pyh kirjoitti:

        Syntyvyhden lasku johtuu joka tapsuksessa ihmisten lisääntyneestä individualismista ehkäisyn helppouden lisäksi.

        Millä keinolla se sinun mielestäsi pystyttäisiin altruimiksi muuttamaan? Minä en usko että millään. Teknologian kehitys on tehnyt elämästämme niin helppoa nykyaikana.

        Totta. Ehkäisy on mahdollista nykyään mutta niin se on ollut jo pitkään. Sen yhdistäisin siihen syntyvyyden pienenemiseen, mikä tapahtui Suomessa välillä 1960-1975.

        Ostan myös selityksen individualismistä. Mutta siinäkin kysymys on mielestäni paljon pidemmän ajan trendistä. Miksi se näkyisi syntyvyydessä vasta nyt eli kiihtyvällä nopeudella n. vuodesta 2010 alkaen. Individualismin voimistuminen tuskin on myöskään pelkästään suomalainen ilmiö, joten sen pitäisi näkyä vastaavanlaisena muutoksena muuallakin Euroopassa.


    • Gordonblue

      Ei Sipilä ole tuhonnut Suomea, vaan yrittänyt saada kansalaisille työpaikkoja ja siinä onnistunutkin. Mutta kansa on oppinut elämään velaksi vaikka nykyään on paljon etuisuuksia joita ei ennen ollut ja siihen ei Sipilä eikä yksikään politiikko kykene vaikuttamaan.

    • Tukiaisukko

      Pipilä on pazka jätkä

    • että-taas----

      Jossakin vaiheessa on menty pahasti pieleen, kun listoille/ehdokkaaksi on alettu hyväksyä rikoksista tuomittuja.
      Ennen ehtona oli nuhteeton kansalainen,
      siihen ei kuulunut rattijuoppous, ylinopeus, saati muutkaan tuomion saaneet eli lakia jollakin tavalla rikkoneet. Kuinka sellainen voisi valita päättämään valtion asioista, säätämään kansalle lakeja?
      Aivan käsittämätöntä ylinopeusrajoituksista päättäneet itse rikkoneet säätämäänsä lakia.
      Tai promilleista päättäneet itse ylittäneet rajan, rikkoneet lakia ja vaarantaneet kansalaiset mennessään autonrattiin. Samat naamat huutavat arvovalinnoista ja moraalista.

      Ei ihme, että luottamus poliitikoihin laskee.

      Suomen syntyvyys on alkanut laskea jo kymmeniä vuosia sitten, ennen Sipilää.
      Turvapaikanhakijoita/ pakolaisia on tullut jo kymmeniä vuosia. Jihadismikin on alkanut kasvaa ennen Sipilän politiikkaan tuloa, Joten keksi parempia valheita, että uppoaisi muihinkin kuin idiootteihin.

    • Ätmelsson

      Sama kait se kuka tätä maata tuhoaa, kunhan ei vuodesta toiseen sama henkilö. Sipilä on nyt auttanut itseään ja sukulaisiaan 4 vuotta, joten olkoon nyt vuorossa Halla-aho. Jussin jälkeen sitten varmaan Li Andersson. Ei noista kukaan mikään messias ole

    • Tein aloituksen. Menkääpä sinne.

      • Ätmelsson

        Millon teit ja mistä? Sipilääkö ylistät omassa ketjussa? Muuten olisi ihan sama, mutta rahat lyöty kiinni persujen voitosta. 1000e sieltä tulee, mikäli PS voittaa. Ja tosiaan mun mielestä ei oo hyvä, että yksi ja sama vuodesta toiseen ajaa ministeriössä omia henkilökohtaisia etujaan vaan olkoon nyt Jussin vuoro ryövätä verovaroja


      • Ätmelsson kirjoitti:

        Millon teit ja mistä? Sipilääkö ylistät omassa ketjussa? Muuten olisi ihan sama, mutta rahat lyöty kiinni persujen voitosta. 1000e sieltä tulee, mikäli PS voittaa. Ja tosiaan mun mielestä ei oo hyvä, että yksi ja sama vuodesta toiseen ajaa ministeriössä omia henkilökohtaisia etujaan vaan olkoon nyt Jussin vuoro ryövätä verovaroja

        Nimellä "Hyvä haastattelu".

        Noh toisaalta on ihan hyvä, että Juha Sipilä pääsee välillä lepoon kovasta paikasta. Siinä on ollut yhdelle miehelle aikalailla tarpeeksi.

        Eipä oo seuraavallakaan mikään iisibiisi tuunattavana. Tullaan seuraamaan tarkasti ja puuttumaan yhtä kovaa, mitä nyt on tällä kaudelle tälle hallitukselle tehty.

        Jotenkin on vaan sellainen tunne, että rakenteet ei seuraavia päättäjiä kestä jos keskusta realismi katoaa. :(


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nimellä "Hyvä haastattelu".

        Noh toisaalta on ihan hyvä, että Juha Sipilä pääsee välillä lepoon kovasta paikasta. Siinä on ollut yhdelle miehelle aikalailla tarpeeksi.

        Eipä oo seuraavallakaan mikään iisibiisi tuunattavana. Tullaan seuraamaan tarkasti ja puuttumaan yhtä kovaa, mitä nyt on tällä kaudelle tälle hallitukselle tehty.

        Jotenkin on vaan sellainen tunne, että rakenteet ei seuraavia päättäjiä kestä jos keskusta realismi katoaa. :(

        Kyllä. Minä ainakin äänestän sen puolesta että Juha pääsee lepäämään tai eläkkeelle sopeutumaan tai vaikka Irakiin rakentamaan koteja irakilaisille.

        Sehän oli tulos tai ulos. Tulos mitataan ensisijaisesti sote-uudistuksen tekemisellä. Oli yksi asia mikä piti hoitaa ja hoitamatta jäi.


      • scrg kirjoitti:

        Kyllä. Minä ainakin äänestän sen puolesta että Juha pääsee lepäämään tai eläkkeelle sopeutumaan tai vaikka Irakiin rakentamaan koteja irakilaisille.

        Sehän oli tulos tai ulos. Tulos mitataan ensisijaisesti sote-uudistuksen tekemisellä. Oli yksi asia mikä piti hoitaa ja hoitamatta jäi.

        Miksi jäi? Kukas siellä pani vastaan? Ei suonut toteutuvaksi?

        Ota huomioon se takin vuoripuoli.


      • scrg kirjoitti:

        Kyllä. Minä ainakin äänestän sen puolesta että Juha pääsee lepäämään tai eläkkeelle sopeutumaan tai vaikka Irakiin rakentamaan koteja irakilaisille.

        Sehän oli tulos tai ulos. Tulos mitataan ensisijaisesti sote-uudistuksen tekemisellä. Oli yksi asia mikä piti hoitaa ja hoitamatta jäi.

        No nythän sitten kultapieni tässä ilolla seurataan seuraavaa, miten onnistuu ja mitäs sitten kun ei onnistu?

        Lähtökohtaisesti tuo toisen epäonnistumisen toivominen tai siitä nauttiminen on epämieluisaa. Ajatelkaa määränpäätä. Ei sitä ihmistä, josta ette nyt vain satu pitämään.

        Ymmärrätkö jo? Olen puhunut tästä nyt kolme päivää.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Miksi jäi? Kukas siellä pani vastaan? Ei suonut toteutuvaksi?

        Ota huomioon se takin vuoripuoli.

        En mä väittänyt että se olisi ollut helppoa, mutta onnistumista ei tullut. Toisekseen kepu ja kok tekivät itse hommasta tarpeettoman vaikeaa keskittymällä epäolennaiseen, joka ymmärrettävästi kuului heidän agendaansa. Maakuntahallinto tai valinnanvapaus (veronmaksajien rahoilla) ei ollut oleellista vaan parantaa sote-prosessien tehokkuutta, tuottavuutta ja tarkoituksenmukaisuutta niin, että ikääntyvä väestö pystyttytäisiin palvelemaan ilman kohtuutonta verorasitusta.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No nythän sitten kultapieni tässä ilolla seurataan seuraavaa, miten onnistuu ja mitäs sitten kun ei onnistu?

        Lähtökohtaisesti tuo toisen epäonnistumisen toivominen tai siitä nauttiminen on epämieluisaa. Ajatelkaa määränpäätä. Ei sitä ihmistä, josta ette nyt vain satu pitämään.

        Ymmärrätkö jo? Olen puhunut tästä nyt kolme päivää.

        Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään määränpäätä. Nautin vain mielenkiintoisten asioiden seuraamisesta. Huvittava skenaario tässä on se, että Suomi lähtee 1.7 alkavaan EU-puheenjohtajuuteen yhä toimitusministeriötä johtavan toimitusministeriön toimitusjohtaja Juha Sipilän johdolla, jolla rampana ankkana on niskassaan suurempi vaalitappio kuin kenelläkään entisellä pääministeriilä ikinä Suomen historiassa.

        Toinen vaihtoehto on sitten jonkinlainen Antti Rinteen johtama sixpack2, joka a) ei pysty tekemään mitään tai b) varmistaa Suomen talouden alamäen.

        Kannatuksella mitaten toisen onnistuminen vaatii toisen epäonnistumisen ja jos ehdolla on ihmisiä, joilla on erilainen arvopohja ym. paskaa, niin totta helvetissä toivon niille alamäkeä. Minä tällaisena vakaumuksellisena persuna suostuisin harkitsemaan yhteistyötä kepun tai kokoomuksen vasta, kunhan ko puolueet ovat vaihtaneet puheenjohtajansa, kaikki varapuheenjohtajansa ja kalsarinsa.


    • eöobo

      Ennustan todellista persujytkyä vasta seuraavissa vaaleissa.
      Pelottavia ovat olleet viime aikaiset tv-uutiset, joissa käsitelty
      tutkimuksia mm. jihadismin lisääntyvät kannatuksesta ja ISIS-akoista,
      jotka pitävät "kerhojaan" tavoitteena ties mitä. Pelottavaa.

      • ovatmärkäpieru

        Kerran jo persuille annettiin "jytky" mikä ei kuitenkaan ollut mitään muuta kuin märkä kurapaska. Eivät he halua tai osaa kantaa vastuuta.


    • Lkjäwet

      Sipilä Bernerin kanssa ajamat yksityistämisen vimma on ajanut Suomen kaaokseen.Olevinaan kaikki on halvemtunut vaikka todellisuudessa kaikki on kallistunut.esim.taxi uudistus,yksityiset vanhusten hoitolaitokset ,hoidon laatu alaarvoista ym ym

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe