PARHAAT MUROT?

laura

Onko kukaan tehnyt tuotevertailuja eri murojen välillä...? Katsoin joskus jotakin fitness-muropakettia ja minusta se oli suorastaan harhaanjohtava nimi, koska muroissa näytti olevan rutkasti sokeria. Nykyään näitä terveysmuroja on kai enemmänkin markkinoilla... Onko All Brains -muroista kokemuksia? Haluaisin muroja, joissa on hyviä hiilareita, reilusti kuituja, ei rasvaa ja niukasti mielellään myös suolaa... Aamiainen kun tuppaa aina jäämään väliin niin muroja ehkä ehtisi nakata kourallisen suuhun aamukiireitten keskellä...

13

7352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bodybuildergirl

      Totta on,Fitness-murot eivät ole laihduttajan muroja,ei.Mutta jos niitäkin malttaa syödä vähän,ei kaloreja paljoa kerry.
      Itse punnitsen aina talousvaa'alla(tai ei enää tartte,silmä on jo tottunut) sen 40g lautaselle,ja tilkka rasvatontamaitoa päälle,niin kaloreita tulee silloin 180 kcal/annos.
      40g kuulostaa ihan hullun vähältä,epäilin itsekin alussa tosi paljon,mutta yllättävän hyvin se täyttää,ja vie hiukan makean nälkääkin pois.

    • personal-person

      Ostin itse juuri paketillisen Shredded wheat (hmm, nyt en ole varma onko oikein kirjoitettu) muroja. Taisivat olla Nestlen. Niissä ei ole lainkaan lisättyä sokeria eikä suolaa ja runsaasti kuituja ja b-vitamiinia. Rasvan määrää en ole katsonut, mutta eipä sekään taida kovin suuri olla.

      • Nippi

        Minäkin kääntelin tuollaista pakettia käsissäni viimeksi kaupassa käydessäni, mutta oli sen verran iso ja kallis paketti, että en uskaltanut ostaa siinä pelossa, että jäisi käyttämättä. Kuvassa murot ovat myös niin isokokoisen näköisiä, ettei niitä ehkä jogurttiin viitsi sekoittaa... Mikä on mielipiteesi niistä, ovatko makoisia ja voiko niitä syödä muuten kuin maidon kanssa?


      • terveellistä

      • lifestyler

        Kuulostaa terveelliseltä, mutta epäilen kyllä makua. Tietysti jogurtilla ja maidolla saa makua, muttei ole kiva syödä pahvimuroja. ;)

        Varmaan muuten hankkisin noita Nestlé:n muroja, mutta kun olen yhtiötä jo pari vuotta boikotoinut, en viitsi lipsua maailmanparantajalinjastani. Eivät voi olla ainoita terveellisiä muroja, joita kaupoista löytyy.


      • personal-person
        Nippi kirjoitti:

        Minäkin kääntelin tuollaista pakettia käsissäni viimeksi kaupassa käydessäni, mutta oli sen verran iso ja kallis paketti, että en uskaltanut ostaa siinä pelossa, että jäisi käyttämättä. Kuvassa murot ovat myös niin isokokoisen näköisiä, ettei niitä ehkä jogurttiin viitsi sekoittaa... Mikä on mielipiteesi niistä, ovatko makoisia ja voiko niitä syödä muuten kuin maidon kanssa?

        Minä en itse asiassa ole maistanut niitä vielä maidon kanssa - ainoastaan paljaaltaan. Nimittäin ne on tosiaan aika ison kokosia muroiksi, joten niitä on hauska napostella esim. sipsien sijasta :P Niistä saa helposti ja nopeasti energiaa.. Ja ovat sellaisia mukavan lehteviä. Ensimmäinen maistui hieman ehkä "puisevalta", mutta yllättävän nopeasti niihinkin jää koukkuun. Toinen maistui jo paremmalta ja nyt tuo murojen napostelu on melkein intohimoni :D ..Kannattaa ostaa ja maistaa, ja voihan niitä sitten itse maustaa vaikka suolalla/sokerilla/maidolla/jugurtilla oman maun mukaan. Itse olen kuitenkin siis ollut erittäin tyytyväinen.


    • Nippi

      All Braneissa on runsaasti kuituja, mutta ne ovat voimakassuolaisia. Ja pahan makuisiakin :)

      • laura

        Menin ostamaan All Bran -muroja ja ne ovat ihan hyviä, vaikka näyttävät ihan kissanruualta :-) Niitä Nestlen muroja, joita täällä suositeltiin en vielä löytänyt kaupasta. Ehkä ensi kerralla kokeilen niitä jahka All Branit on naposteltu...


      • jdjdjdjdjdj
        laura kirjoitti:

        Menin ostamaan All Bran -muroja ja ne ovat ihan hyviä, vaikka näyttävät ihan kissanruualta :-) Niitä Nestlen muroja, joita täällä suositeltiin en vielä löytänyt kaupasta. Ehkä ensi kerralla kokeilen niitä jahka All Branit on naposteltu...

        Eikö kukaan ole maistanut Talkmurua (vai olko se Talkmuro). Niitä saa ainakin City-marketista.
        Ovat täysjyväviljaa eivätkä ole makeita vaan maistuvat mielestäni oikealta viljalta. Sisältävät runsaasti kuitua eivätkä ole hirmu kalliita. Suosittelen!


    • Kokemusta on

      En tiedä näiden murojen ravintosisällöstä, mutta ovat aivan taivaallisen hyviä vatsalle ja nimen omaan aamupalaksi. Pitää nälän tunteen poissa pitkään ja runsas kuitupitoisuus kyllä korvaa rasvan, suolan ja sokerin joiden tärkeyttä aamupalassa ei tule unohtaa! Annos All Braneja, joukkoon maitoa ja ravitsemussisällöltään riittävä aamiainen on varmasti siinä. Suosittelen lämpimästi, herkullinen aamupala, myös laihduttajille... jää turhat rasvaiset aamuleivät popsimatta ja vatsasi voi hyvin.

      • Kaurahiutaleita

        Parempi vaihtoehto kuin mitkään murot on kaurahiutaleet sellaisenaan maidon kanssa "murojen tapaan".

        Syön niitä pari desilitraa joka aamu, aivan mahtava aamupala ja antaa taatusti muroja enemmän potkua aamuun. Ei lisäaineita, sokeria, suolaa, perfetto.


      • Miksei puuro?
        Kaurahiutaleita kirjoitti:

        Parempi vaihtoehto kuin mitkään murot on kaurahiutaleet sellaisenaan maidon kanssa "murojen tapaan".

        Syön niitä pari desilitraa joka aamu, aivan mahtava aamupala ja antaa taatusti muroja enemmän potkua aamuun. Ei lisäaineita, sokeria, suolaa, perfetto.

        Nyt en halua olla missään nimessä eri mieltä etteikö pelkät kaurahiutaleet maidon kanssa olisi hyviä. Itse en ole vain honannut kyseistä asiaa vaan olen keittänyt mikrossa hiutaleet joka aamu puuroksi. Onko sinulla syy miksi et tee siitä puuroa? Onko maidon kanssa parempi? Kokeilen kyllä itsekin joku aamu.


    • Masa24142

      Murot ovat aika rahastusta, kun eurolla saat kilon kaurahiutaleita jotka ovat terveellisempiä. Jos kuitenkin haluat muroja, kannattaa valita sellainen paketti jossa ei ole lisättyä sokeria ja kuitupitoisuus on korkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe