Kun täällä on niin vähälle huomiolle jääneet tulevat vaalit, niin kysytäänpä palstalaisilta, että äänestätkö oikeisto- vaiko vasemmistopuolueita?
Puoluetta ei tarvitse mainita. Huom. yksikään puolue ei ole puolueettomasti tasan keskellä, vaikka Kepu ja Vihreät niin toisinaan haluaisivatkin mieltää.
(Oikeistopuolueet: Kokoomus, Keskusta, Perussuomalaiset, RKP, KD
Vasemmistopuolueet: SDP, Vihreät, Vasemmistoliitto.)
Itse olen aina äänestänyt omasta taloudellisesta tilanteestani huolimatta vasemmistopuolueita.
Oikeisto vai vasemmisto?
83
160
Vastaukset
En ole koskaan äänestänyt vasemmistopuolueita.
- wertum
Oikeisto, koska vasemmisto on pahan puolella eikä kannata rikostuomioiden koventamista.
- wanhaämmä
Ai, mä kun ihan ajattelin että kannat on jo tulleet aivan selviksi 😇
Mulla oli tässä vähän ketun häntä kainalossa, kun mua olisi kiinnostanut mitä persuilijat olisivat tähän vastanneet..
- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla oli tässä vähän ketun häntä kainalossa, kun mua olisi kiinnostanut mitä persuilijat olisivat tähän vastanneet..
Persuilijat ovat tunnetusti täysin yhden asian vietävissä, eivätkä edes huomaa että äänestävät omia toimeentulotukiaan vastaan. Tuleepa mieleen eräs oranssinaamainen pelle amerikan maalta, joka jo vuosia sitten kehui kuinka republikaanit ovat niin tyhmiä että äänestävät vaikka hänetkin presidentiksi. Tässä on vähän samaa, tosin haluaisin kovasti uskoa ettei suomalaiset olisi ihan yhtä tyhmiä. Taitaa olla turha toive.
wanhaämmä kirjoitti:
Persuilijat ovat tunnetusti täysin yhden asian vietävissä, eivätkä edes huomaa että äänestävät omia toimeentulotukiaan vastaan. Tuleepa mieleen eräs oranssinaamainen pelle amerikan maalta, joka jo vuosia sitten kehui kuinka republikaanit ovat niin tyhmiä että äänestävät vaikka hänetkin presidentiksi. Tässä on vähän samaa, tosin haluaisin kovasti uskoa ettei suomalaiset olisi ihan yhtä tyhmiä. Taitaa olla turha toive.
Sä tajuat missä mennään..
Luitko sä tän jutun jo..
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006055583.html
Tota samaa mäkin olen jankuttanut, muiden ohella.- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Sä tajuat missä mennään..
Luitko sä tän jutun jo..
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006055583.html
Tota samaa mäkin olen jankuttanut, muiden ohella."KUKA siis hyötyy populismista? Lista on lyhyt: veroja välttävät yhtiöt ja plutokraatit (raharikkaat), veroparatiisit, rahanpesua harjoittavat rikolliset ja maailman diktaattorit, Vladimir Putin ja hänen oligarkkinsa sekä Donald Trump ja hänen äärioikeistolaiset kannattajansa. Ja toki ne populistit, joille nationalismi on itseisarvo ja ideologia. Heille oikeus tehdä kansallisia tyhmyyksiä on tärkeämpi arvo kuin järkiperäinen ja ratkaisuhakuinen yhteistyö."
Löytyi sieltä suomea Venäjän alusmaaksi kannattavan Harmiksen idolikin ;) wanhaämmä kirjoitti:
"KUKA siis hyötyy populismista? Lista on lyhyt: veroja välttävät yhtiöt ja plutokraatit (raharikkaat), veroparatiisit, rahanpesua harjoittavat rikolliset ja maailman diktaattorit, Vladimir Putin ja hänen oligarkkinsa sekä Donald Trump ja hänen äärioikeistolaiset kannattajansa. Ja toki ne populistit, joille nationalismi on itseisarvo ja ideologia. Heille oikeus tehdä kansallisia tyhmyyksiä on tärkeämpi arvo kuin järkiperäinen ja ratkaisuhakuinen yhteistyö."
Löytyi sieltä suomea Venäjän alusmaaksi kannattavan Harmiksen idolikin ;)Herra Korkmanilla on mainio autoritääriselle johtajalle ominainen kyky, tietää mikä on muille ihmisille hyväksi.
Wuppis taas onnistuu saman tyypin sanomisista poimimaan juuri itselleen sopivia asioita. Vähän perspektiiviä:
https://www.itewiki.fi/blog/2015/08/sixten-korkman-ja-suomen-talouden-10-peruskivea/wanhaämmä kirjoitti:
Jos wanhaämmä viitsisi tehdä läksynsä, saisi selville että Trumpista sanottu on "fake news". Urbaanilegendaa niin kuin moni muukin asia, joita liberaalivasemmisto levittää kuola suupielestä valuen samalla kun ylemmyydentunnossa naureskelee muille.
https://www.politifact.com/facebook-fact-checks/statements/2018/dec/18/blog-posting/no-donald-trump-did-not-call-republican-voters-dum/
COVFEFE!
Ja mä en ole mikään Trump-fani. Ei olisi mielestäni suurempi vahinko, jos joku onnistuisi murhaamaan miehen ja Mike Pencestä tulisi presidentti.
Eipä tässä enää tarvii kursailla :D
misspönttöuuni kirjoitti:
Noita-akkahan minä :D
En ole tehnyt sinusta luonneanalyysia, puhuin poliittisesta suuntauksesta.
Muistelin että kehuit Hakkaraista.Iku-Turso kirjoitti:
En ole tehnyt sinusta luonneanalyysia, puhuin poliittisesta suuntauksesta.
Muistelin että kehuit Hakkaraista.(halii)
Iku-Turso kirjoitti:
Joojoo.
(Muistin oikein?)Njet harasoo :)
(roikkuu edelleenkin halissa)misspönttöuuni kirjoitti:
Njet harasoo :)
(roikkuu edelleenkin halissa)Mistäs tämä pitkä hali nyt johtuu?
Eikö palstapojat ole antaneet huomiota?Iku-Turso kirjoitti:
Mistäs tämä pitkä hali nyt johtuu?
Eikö palstapojat ole antaneet huomiota?Sinä olet ollut puskassa.
Et minun. Mutta jossain
(naurua)
Yksi päivä kyllä sanoit kannattavasi Li Anderssonia.
Joo ja siitä syystä, että minun keskustalaisuudestani ei pidetä, joten tarvitsen substraalia ja sympatiaa. Ajattelen, että jos halin sinua, sillä voi olla hyvää vaalivaikutusta. Noh, eikö ollutkin? : )misspönttöuuni kirjoitti:
Sinä olet ollut puskassa.
Et minun. Mutta jossain
(naurua)
Yksi päivä kyllä sanoit kannattavasi Li Anderssonia.
Joo ja siitä syystä, että minun keskustalaisuudestani ei pidetä, joten tarvitsen substraalia ja sympatiaa. Ajattelen, että jos halin sinua, sillä voi olla hyvää vaalivaikutusta. Noh, eikö ollutkin? : )En kannata Li Anderssonia, enkä ole sellaista sanonutkaan.
Vai keskustalainen sinusta kehkeytyikin? Parempi sekin kun persu. Minä äänestin Niinistön Jussia.Iku-Turso kirjoitti:
En kannata Li Anderssonia, enkä ole sellaista sanonutkaan.
Vai keskustalainen sinusta kehkeytyikin? Parempi sekin kun persu. Minä äänestin Niinistön Jussia.Ei musta kehkeytynyt. Olin jo syntyessäni :)
Vai Niinistön Jussia...täytyy hetki harkita mielipidettä siitä mmm...Iku-Turso kirjoitti:
En kannata Li Anderssonia, enkä ole sellaista sanonutkaan.
Vai keskustalainen sinusta kehkeytyikin? Parempi sekin kun persu. Minä äänestin Niinistön Jussia.Harmis oli sitä mieltä etten saa pitää sinusta sen enempää kuin Sipilästäkään.
misspönttöuuni kirjoitti:
Ei musta kehkeytynyt. Olin jo syntyessäni :)
Vai Niinistön Jussia...täytyy hetki harkita mielipidettä siitä mmm...Ei tuo ole mikään uutinen, olen maininnut siitä aiemminkin palstalla.
Itse asiassa, olen ollut muutamana päivänä Sinisten vaaliteltoilla kuulostelemassa ihmisten mietteitä puolueesta (en ole mukana puolueen toiminnassa, olen ollut paikalla vain tarkkailijana). Olen jututtanut kohtalaisen määrän ihmisiä.
Mielestäni Sinisillä on reilusti suurempi kannatus kun gallupit lupaavat, mutta tuloksethan nähdään vaali-iltana. Uudellamaalla on kolme ehdokasta jotka ovat saaneet ihmiset jalkeille, eli Tiina Ahva, Sampo Terho ja Jussi Niinistö. Veikkaan että kaikki nuo menevät läpi.misspönttöuuni kirjoitti:
Harmis oli sitä mieltä etten saa pitää sinusta sen enempää kuin Sipilästäkään.
Sipilästä kai sinä et voi olla pitämättä kun se on teidän firman pomomies.
Minun suhteeni on toisin, pitämisillä ei ole niinkään väliä.Iku-Turso kirjoitti:
Sipilästä kai sinä et voi olla pitämättä kun se on teidän firman pomomies.
Minun suhteeni on toisin, pitämisillä ei ole niinkään väliä.Noh hyvä sitten, vain yksi mies jäljellä.
(irrottaa halin)
Heippa.misspönttöuuni kirjoitti:
Noh hyvä sitten, vain yksi mies jäljellä.
(irrottaa halin)
Heippa.Heippahei sullekin.
Maaseudulle kuuluu elämä :)
Harmaaritari kirjoitti:
Sipilä täyttää maaseudunkin matuilla, saat sinäkin alkaa pitämään ovia lukossa.
Lähinnä sitä saa tehdä palstastalkkereiden takia.
Harmaaritari kirjoitti:
Persujen äänestäjiä löytyykin eniten sieltä missä mamuja vähiten on..
Niille vielä pelottelu ketutusmöröstä toimii..Harmaaritari kirjoitti:
Vadtaisitko kysymykseen.
Wwuwuw kirjoitti:
Taas tuo d!
Ei kait se vaan meinaa Demaria
(kun noin itsepäisesti aina tulee)
*naur* ; )
- AsianVierestä
En ajattele elämää suhteessa oikeisto ja vasemmisto koska niitä ei ole oikeasti enää olemassa.
Kiinassa oli ns. vasemmisto mutta on mitä oikeistolaisin yhteiskunta missä olen elänyt.
Suomen Sipilä on peppu pystyssä oleva mannekiini, ei paljon muuta...Ehkä kukaan ei ole enempää?Nykyään tuo jako on leventynyt siitä mitä se ennen oli.
Johtuen nykyisestä..öh..edellisestä oikeistohallituksesta.- AsianVierestä
Wwuwuw kirjoitti:
Nykyään tuo jako on leventynyt siitä mitä se ennen oli.
Johtuen nykyisestä..öh..edellisestä oikeistohallituksesta.Periaatteessa ihan jokainen on työtä tekevän kukkarolla joten mitä väliä.
- jiiii
äärioikeisto
Kiitos aloittajalle hyvästä aloituksesta. Itse yleensä äänestän oikeistoa, vaikka en koe puolueeni KD:n olevan krisitillisine arvoineen niin kovinoikealla. Huonomassa olevan ihmisen asiaa ajetaan niin kuin Vasemmistoliitossa. Olen jäsen puoluekirjalla. Sinkku ja kristitty. Kokoomus kelpasi hetken kunnallisvaaleissa, mutta sitten katsoin, että he eivät ole heikossa olevan asioilla vaan menestyvien ja rikkaitten.
Vihreät ja vasemmisto ajaa lähinnä kahta asiaa. Eriarvoisuuden pysäyttäminen ja ilmastonmuutos ja kumpikaan asia ei tarkoita Suomessa yhtään mitään.
Suomen vaikutus ilmastoon on 0.16%, vai onko se 0.016%?, eli tekipä mitä hyvänsä, niin sillä ei ole mitään merkitystä, mutta mainittakoon, että Suomi edustaa jo nykyisellään maailman huippua jätteen käsittelyssä ja ilmastoasioissa. Sitten tuo toinen teema, eli eriarvoisuuskaan ei tarkoita yhtään mitään.
Ihmiset ovat olleet kautta aikain eriarvoisia eikä sitä asiaa kukaan ihminen/puolue voi koskaan muuttaa siitä yhtään mihinkään.
- Suosittelisin keskittymään realistiseen ja fiksuun talouden hoitoon, sekä työllisyyden edistämiseen Suomessa. Ainoa todellisuudessa ja realismissa elävä puolue vaikuttaa olevan perussuomalaiset tällä hetkellä.Iku-Turso kirjoitti:
"Perussuomalainen" realismi vain on v.tun kaukana suomalaisesta realismista
Siniset on samaa sarjaa. Oon vähän yllättynyt sun valinnasta.
Kristilliset, siniset ja persut ajavat kaikki suunnilleen samoja asioita.- kaukanarealismista
Eli jos se ei suoranaisesti naapuriisi vaikuta jos paskot keskelle housuusi niin se tekee siitä ok?
Halla-Ahokin on koulutukseltaan filosofi, mikä on vielä turhempi koulutus kuin teologi, mutta presidenttiehdokkaana heillä oli luomisoppi-uskovainen, että se siitä todellisuudesta ja realismista. Wwuwuw kirjoitti:
Siniset on samaa sarjaa. Oon vähän yllättynyt sun valinnasta.
Kristilliset, siniset ja persut ajavat kaikki suunnilleen samoja asioita.Kokoomuksessa on eväät liikaa levällään.
Orpo edustaa "puolueen linjaa", Vapaavuori säätää omiaan vallanhimoissaan, ja rivipoliitikot arpovat kumpaan leiriin kuulua.
Harry Harkimo pyörähti puolueessa ja sai aikaan enemmän kaaosta kuin positiivista tulosta. Kokoomus ei ole enää puolue, siellä kuohuu kun ryhmät kiistelevät siitä kuka sanoo viimeisen sanan. Siniset on turvasatama.Iku-Turso kirjoitti:
"Perussuomalainen" realismi vain on v.tun kaukana suomalaisesta realismista
Suomen realismi ei voi olla syytää rahaa huit vittuun miljoona ja miljardi tolkulla ulkomaanapuun/pakolaisongelmaan/ ilmastoasioihin kun meillä sen rahan voisi käyttää vaikkapa vanhuksien hoitoon lisäämällä henkilökuntaa. Mä olen lähipiiristä ihan itse päässyt läheltä seuraamaan, että siellä vanhusten hoidossa ei vaan ole riittävästi hoitajia. Nää ihmiset on täysin heitteillä siellä.
Meillä on rahaa, mutta ääliöt syytävät sen suitsait hevon persiiseen.Iku-Turso kirjoitti:
Kokoomuksessa on eväät liikaa levällään.
Orpo edustaa "puolueen linjaa", Vapaavuori säätää omiaan vallanhimoissaan, ja rivipoliitikot arpovat kumpaan leiriin kuulua.
Harry Harkimo pyörähti puolueessa ja sai aikaan enemmän kaaosta kuin positiivista tulosta. Kokoomus ei ole enää puolue, siellä kuohuu kun ryhmät kiistelevät siitä kuka sanoo viimeisen sanan. Siniset on turvasatama.Hukkaan heitetty ääni. Sori.
blade83 kirjoitti:
Suomen realismi ei voi olla syytää rahaa huit vittuun miljoona ja miljardi tolkulla ulkomaanapuun/pakolaisongelmaan/ ilmastoasioihin kun meillä sen rahan voisi käyttää vaikkapa vanhuksien hoitoon lisäämällä henkilökuntaa. Mä olen lähipiiristä ihan itse päässyt läheltä seuraamaan, että siellä vanhusten hoidossa ei vaan ole riittävästi hoitajia. Nää ihmiset on täysin heitteillä siellä.
Meillä on rahaa, mutta ääliöt syytävät sen suitsait hevon persiiseen.Sulla on sellainen käsitys, että persut oikeistopuolueena olisivat satsaamassa enemmän rahaa julkisiin palveluihin? Ja vieläpä hoiva-aloihin..kenties puolustusmenoja leikaten...
Wwuwuw kirjoitti:
Sulla on sellainen käsitys, että persut oikeistopuolueena olisivat satsaamassa enemmän rahaa julkisiin palveluihin? Ja vieläpä hoiva-aloihin..kenties puolustusmenoja leikaten...
Ei kun jaa...
Ei mun pitänyt länteä tähän.
Enkä lähde tätä enempää .
Kysymys oli aloiruksessa selkeä. Ei muuta.Wwuwuw kirjoitti:
Ei kun jaa...
Ei mun pitänyt länteä tähän.
Enkä lähde tätä enempää .
Kysymys oli aloiruksessa selkeä. Ei muuta.Kah, nyt ei tullutkaan d.
Wwuwuw kirjoitti:
Kah, nyt ei tullutkaan d.
Vaan länteen oon edelleen menossa..
Annan itselleni anteeksi..Mulla on flunssa.Wwuwuw kirjoitti:
Hukkaan heitetty ääni. Sori.
Luotan siihen että minunkin ääneni lasketaan, ei se varmaan hukkaan mene. Olen myös viettänyt aikaani Sinisten vaaliteltoilla jutellen ihmisten kanssa Sinisistä, ja minä uskon siihen että Tiina Ahva, Sampo Terho ja Jussi Niinistö mehevät Uudeltamaalta läpi.
Enkä minä olisi maatani myynyt jos kävisi ensimmäistä kertaa elämässäni niin, ettei kannattamani ehdokas menisi läpi. Niinistö kuitenkin menee läpi...Wwuwuw kirjoitti:
Sulla on sellainen käsitys, että persut oikeistopuolueena olisivat satsaamassa enemmän rahaa julkisiin palveluihin? Ja vieläpä hoiva-aloihin..kenties puolustusmenoja leikaten...
Persujen pääteema on nimenomaan laittaa rahaa SUOMALAISIIN ja suomalaisten asioiden hoitamiseen kuten kuuluukin.
Pitää ymmärtää, että rahaa ei voida syytää ympäriinsä kun sitä ei helvetti viekoon ole.
Sdp:n vaalilupauksien hintalappu oli 3mrd ... Velkarahaa! Se on velkarahaa, joka on maksettava jossain vaiheessa ....taas..... Tehdaankö toinen kiky, et voidaan sekoilla sinne tänne?
Meidän on saatava johtoon sellainen puolue joka ymmärtää, että sitä mitä ei ole niin ei voi jakaa. Ei voi elää yli tulojen. Ei voi!
Vihreätkin elävät pää perseessään. Heikentäisivät vain suomalaista kilpailukykyä ja loisivat työttömyyttä mikäli saisivat päättää yhtään mistään.
Valitettavasti Persut ja maahanmuutto myönteiset sdp eivät sovi samaan hallitukseen...
Joten kyllä persutkin tulevat jäämään oppositioon valitettavasti. Pitäisi voittaa vaalit mikäli halutaan muuttaa asioita.blade83 kirjoitti:
Persujen pääteema on nimenomaan laittaa rahaa SUOMALAISIIN ja suomalaisten asioiden hoitamiseen kuten kuuluukin.
Pitää ymmärtää, että rahaa ei voida syytää ympäriinsä kun sitä ei helvetti viekoon ole.
Sdp:n vaalilupauksien hintalappu oli 3mrd ... Velkarahaa! Se on velkarahaa, joka on maksettava jossain vaiheessa ....taas..... Tehdaankö toinen kiky, et voidaan sekoilla sinne tänne?
Meidän on saatava johtoon sellainen puolue joka ymmärtää, että sitä mitä ei ole niin ei voi jakaa. Ei voi elää yli tulojen. Ei voi!
Vihreätkin elävät pää perseessään. Heikentäisivät vain suomalaista kilpailukykyä ja loisivat työttömyyttä mikäli saisivat päättää yhtään mistään.
Valitettavasti Persut ja maahanmuutto myönteiset sdp eivät sovi samaan hallitukseen...
Joten kyllä persutkin tulevat jäämään oppositioon valitettavasti. Pitäisi voittaa vaalit mikäli halutaan muuttaa asioita.Samaa lässytystä kuin viime vaaleissa..
Ja kas..persut pääsi hallitukseen. Jihuu ja kaikki muuttui..ei kun ..
Ja seliseli.Iku-Turso kirjoitti:
Luotan siihen että minunkin ääneni lasketaan, ei se varmaan hukkaan mene. Olen myös viettänyt aikaani Sinisten vaaliteltoilla jutellen ihmisten kanssa Sinisistä, ja minä uskon siihen että Tiina Ahva, Sampo Terho ja Jussi Niinistö mehevät Uudeltamaalta läpi.
Enkä minä olisi maatani myynyt jos kävisi ensimmäistä kertaa elämässäni niin, ettei kannattamani ehdokas menisi läpi. Niinistö kuitenkin menee läpi...Tuo on hyvä tavoite, että saa oman ehdokkaansa läpi. Mä olen nostanut riman korkeammalle ja tavoittelen sitä että saan joka kerta uuden ehdokkaan eduskuntaan. Edellisessä eduskunnassa on, jos oikein muistan, 4 edustajaa, joita olen äänestänyt heidän tullessaan 1. kertaa valituksi. Nyt on tarkoitus nostaa 5. ehdokas. Toivottavasti aiemmat saavat pitää paikkansa.
Jos elän 800 vuotta, niin tällä tyylillä olen valinnut koko eduskunnan. Ilmankos se on niin paska.scrg kirjoitti:
Tuo on hyvä tavoite, että saa oman ehdokkaansa läpi. Mä olen nostanut riman korkeammalle ja tavoittelen sitä että saan joka kerta uuden ehdokkaan eduskuntaan. Edellisessä eduskunnassa on, jos oikein muistan, 4 edustajaa, joita olen äänestänyt heidän tullessaan 1. kertaa valituksi. Nyt on tarkoitus nostaa 5. ehdokas. Toivottavasti aiemmat saavat pitää paikkansa.
Jos elän 800 vuotta, niin tällä tyylillä olen valinnut koko eduskunnan. Ilmankos se on niin paska.Myönnän että nuorempana tuli "pelattua varman päälle" ja äänestettyä liki varmoja ehdokkaita.
Iän myötä olen oppinut että tärkeämpää on äänestää sellaista ehdokasta jonka kanssa on sama arvomaailma.Wwuwuw kirjoitti:
Samaa lässytystä kuin viime vaaleissa..
Ja kas..persut pääsi hallitukseen. Jihuu ja kaikki muuttui..ei kun ..
Ja seliseli.Soini petti oman puolueensa tuossa maahanmuutto asiassa ja osin sen vuoks siellä laitettiin johto vaihtoon!
Persut eivät olleet hallituksessa valitettavasti pääministeripuolue, joten sen vuoks mikään ei muuttunut kun ei ollut todellista mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.
Itse kannattaisin yksikanta hallintoa! tämän nykyisen kolmikannan sijaan..Voisi jopa saada jotain aikaiseksikin, eikä homma olisi tuota saatanan ikuista pelleilyä kun jokainen vetää eri suuntaan ja mitään ei saada aikaiseksi.
Jos persut olisi yksin johdossa niin näkisimme muutoksen, mutta niin pitkään kun kolme puolueatta ängetään samaan karsinaan niin me ei koskaan saada mitään aikaseks.Iku-Turso kirjoitti:
Myönnän että nuorempana tuli "pelattua varman päälle" ja äänestettyä liki varmoja ehdokkaita.
Iän myötä olen oppinut että tärkeämpää on äänestää sellaista ehdokasta jonka kanssa on sama arvomaailma.Eihän siellä sinisissä ole muuta ku nämä Soinin perseennuolijat, jotka seurasivat häntä raukkamaisesti..Nyt Soinikin jätti puolueen niin kauanko he siellä sinisissä kekkuloivat?
Katsotaan niin aika pian tekevät paluun persujen riveihin, sikäli kun Halla-aho vielä sen hyväksyy.blade83 kirjoitti:
Eihän siellä sinisissä ole muuta ku nämä Soinin perseennuolijat, jotka seurasivat häntä raukkamaisesti..Nyt Soinikin jätti puolueen niin kauanko he siellä sinisissä kekkuloivat?
Katsotaan niin aika pian tekevät paluun persujen riveihin, sikäli kun Halla-aho vielä sen hyväksyy.Jussi Niinistöllä on oikeat arvot, ja mies on riittävän oikeistolainen minun makuuni.
En usko että he haikailevat perseisiin, ja jos sinne päätyvät, niin sitten palaan kokoomuksen äänestäjäksi.blade83 kirjoitti:
Soini petti oman puolueensa tuossa maahanmuutto asiassa ja osin sen vuoks siellä laitettiin johto vaihtoon!
Persut eivät olleet hallituksessa valitettavasti pääministeripuolue, joten sen vuoks mikään ei muuttunut kun ei ollut todellista mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.
Itse kannattaisin yksikanta hallintoa! tämän nykyisen kolmikannan sijaan..Voisi jopa saada jotain aikaiseksikin, eikä homma olisi tuota saatanan ikuista pelleilyä kun jokainen vetää eri suuntaan ja mitään ei saada aikaiseksi.
Jos persut olisi yksin johdossa niin näkisimme muutoksen, mutta niin pitkään kun kolme puolueatta ängetään samaan karsinaan niin me ei koskaan saada mitään aikaseks.Ei kolmikanta tarkoita hallituksen kolmea puoluetta..🙄
- eimeneniin
blade83 kirjoitti:
Joten kyllä persutkin tulevat jäämään oppositioon valitettavasti. Pitäisi voittaa vaalit mikäli halutaan muuttaa asioita.Ei se että otetaan rahaa jostain valtion budjetin osasta vie sitä automaattisesti vanhusten hoitoon, jo nyt hoitofirmat tekevät miljoonavoittoa joten ei ongelma todellakaan ole rahan puutteesta.
Mun mielestä on mielenkiintoista, että kun ottaa huomioon mikä mölinä tälläkin palstalla oli lähinnä miesoletettujen toimesta aktiivimallia vastaan..Mutta kuitenkin sama porukka kannattaa oikeistoa.
- wanhaämmä
Niin mutku persun mielestä vain suomalainen mies saa raiskata täällä naiset ja lapset. Sitä oikeutta puolustetaan vaikka mikä olis.
wanhaämmä kirjoitti:
Niin mutku persun mielestä vain suomalainen mies saa raiskata täällä naiset ja lapset. Sitä oikeutta puolustetaan vaikka mikä olis.
Ilmeisesti.
- ahdistaa
Mitä milloinkin. Jos politiikka on mielestäni liikaa oikealla, äänestän vasemmistoa. Jos liikaa vasemmalla, äänestän oikeistoa. Tai sitten jotain muuta.
Tuossa on paljon järkeä. Jos haluaa ohjata autoa hiljaisessa vauhdissa kuten parkkiruutuun ajaessa, ei tarvita kuin 3 vaihtoehtoa: kaikki vasemmalle, kaikki oikealle tai suoraan.
- AsianVierestä
Koko ketju on suurehko HOHHOIJJAA juttu.
Annetaanko ihmisten äänestää kuten ITSE haluavat ilman kummallisia veitsenteroituspuheita:) En vielä tiedä; viikon päästä pitäisi jo alkaa hahmottua.
Itse kun olen duunari ja kuullut ihmisiä jotka elävät 0-tuntisopimusten, ketjutettujen määräaikaisuuksien yms heikennyksien keskellä niin vasemmistoahan minun pitäisi. Toisaalta olen myös yrittäjä ja oikeiston ajatukset yrittäjän arjen helpottamiseksi kuulostavat ihan hyvältä.
Pienpuolueita en äänestä sillä ne menevät liikaa kapean alan tietämyksen ja kiinnostuksen varassa.
Keskustaa en äänestä sillä petyin kun Saarikko keskeytti perhevapaauudistuksen valmistelun. Se olisi ollut yksi iso askel tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa ja oikein tehtynä mahdollistanut paremmin isien jäämisen kotiin ja palauttanut naiset nopeammin työelämään.
Vihreitä en uskalla äänestää vaikka epäilen että jos Haavistolle tulisi painava salkku hallituksessa niin hallituksen työskentely siirtyisi ehkä piirun verran kohti perlamentaarisia valmisteluja joka ainakin isoissa hankkeissa olisi toivottavavia. Vihreissä on niin sekalaista porukkaa että vaikka löydät fiksun ehdokkaan niin voi käydä niin että hän ei pääse mutta vertausluvun ansiosta joku muuu sinne pääsee ja tämä taas ajattelee asioista ihan eri tavalla.
Mitä PerusSuomalaisiin ja smurffeihin tulee niin olen käsitellyt molempia edellisen vaalien pohjalta jossa profiloituivat selkeästi toiseksi työväestön puolueeksi. Siihen nähden kuinka paljon asialla silloin mainostettiin niin olisin kuvitellut että oikeasti nykyisilläkin ehdokkailla olisi asiasta tietämystä. Ei oikein vakuuttanutEli eihän sulle jäänyt ketään? Rankkasit kaikki ulos?
(rapsuttaa punaista tukkaansa)
P.s. Onnea siitä naisesta. <3 Näin, että olit uskaltautunut vastaamaan meizin ja mun mietintöihin.
Nyt vaan teet nopeasti tiettäväksi, että pidät hänestä fyysisesti, älä jää miettimään, niin naisenkin tunteet vahvistuu. Hop. : )misspönttöuuni kirjoitti:
Eli eihän sulle jäänyt ketään? Rankkasit kaikki ulos?
(rapsuttaa punaista tukkaansa)
P.s. Onnea siitä naisesta. <3 Näin, että olit uskaltautunut vastaamaan meizin ja mun mietintöihin.
Nyt vaan teet nopeasti tiettäväksi, että pidät hänestä fyysisesti, älä jää miettimään, niin naisenkin tunteet vahvistuu. Hop. : )Kirjoittelin vähän huonosti tuon ekan kappaleen. Eli pitäisi nyt päättää käytännössä onko kokoomus tai demarit. Molemmat ajaa mun asiaa, vähän mistä suunnasta katsoo.
Kohta taas vaaliteltoille hakemaan makkaraa ja kahvia.
Seuraava ex-naisystävä ehdokas lähti reissuun joten ajattelin illalla pestä saunan kun ei tarvi tapaamista miettiä.M184 kirjoitti:
Kirjoittelin vähän huonosti tuon ekan kappaleen. Eli pitäisi nyt päättää käytännössä onko kokoomus tai demarit. Molemmat ajaa mun asiaa, vähän mistä suunnasta katsoo.
Seuraava ex-naisystävä ehdokas lähti reissuun joten ajattelin illalla pestä saunan kun ei tarvi tapaamista miettiä.Kokoomus ei kannata perhevapaauudistusta...Ei ainakaan tätä 6 6 6 mallia...
Orpo rajaisi syysvapaat ....en nyt muista mihin ajanjaksoon..Siitä oli joku aika sitten uutisissa. Kokoomuksen perhevapaauudistus on lähinnä sitä, että saadaan äidit nopeammin työelämään leikkaamalla kotihoidontukia. Näin olen käsittänyt, saa korjata ken paremmin tietää.Wwuwuw kirjoitti:
Kokoomus ei kannata perhevapaauudistusta...Ei ainakaan tätä 6 6 6 mallia...
Orpo rajaisi syysvapaat ....en nyt muista mihin ajanjaksoon..Siitä oli joku aika sitten uutisissa. Kokoomuksen perhevapaauudistus on lähinnä sitä, että saadaan äidit nopeammin työelämään leikkaamalla kotihoidontukia. Näin olen käsittänyt, saa korjata ken paremmin tietää.Naiset eivät kyllä palaa nopeammin työelämään kodinhoidontukia nostamallakaan.
Iku-Turso kirjoitti:
Naiset eivät kyllä palaa nopeammin työelämään kodinhoidontukia nostamallakaan.
Ei niin..
Syysvapailla tarkoitin sitten isyysvapaita..😊
Nyt lähetään rannalle grillaamaan... Se On Kesä!- NainenRuudunTakaa
M184 kirjoitti:
Kirjoittelin vähän huonosti tuon ekan kappaleen. Eli pitäisi nyt päättää käytännössä onko kokoomus tai demarit. Molemmat ajaa mun asiaa, vähän mistä suunnasta katsoo.
Seuraava ex-naisystävä ehdokas lähti reissuun joten ajattelin illalla pestä saunan kun ei tarvi tapaamista miettiä.Mulla on takana kohta 10 vuotta yrittäjänä ja äänestän vasemmistoa.
Kokoomus ei kannata pienyrittäjien vaan suurpääoman asiaa silloin kun nämä ovat vastakkain, ja usein ovat. Köyhimpien hyvinvointi jota vasemmisto ajaa, ei ole keskiluokalta pois, vaan päin vastoin, kun ostovoimaa on myös alemmissa tuloluokissa sitä valuu paremmin keski- ja yläluokalle. Rahat, jotka menevät veroparatiiseihin tai muuten suursijoittajien pussiin, eivät enää kiertoon palaa. Wwuwuw kirjoitti:
Kokoomus ei kannata perhevapaauudistusta...Ei ainakaan tätä 6 6 6 mallia...
Orpo rajaisi syysvapaat ....en nyt muista mihin ajanjaksoon..Siitä oli joku aika sitten uutisissa. Kokoomuksen perhevapaauudistus on lähinnä sitä, että saadaan äidit nopeammin työelämään leikkaamalla kotihoidontukia. Näin olen käsittänyt, saa korjata ken paremmin tietää.Jos oikein ymmärsin niin hallituksessa ei löytynyt yhteistä näkemystä mallista joten keskusta vihelsi pelin poikki. Kokoomus ja Siniset olisivat vielä haluneet jatkaa keskusteluja ja asiantuntijakuulemisia.
Ihan jos tällaiselta maallikolta kysytään niin minä olisin jatkanut sitä valmistelua laajemmalla poliittisella pohjalla jota olisi voinut sitten jatkaa uuden hallituksen toimesta.NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Mulla on takana kohta 10 vuotta yrittäjänä ja äänestän vasemmistoa.
Kokoomus ei kannata pienyrittäjien vaan suurpääoman asiaa silloin kun nämä ovat vastakkain, ja usein ovat. Köyhimpien hyvinvointi jota vasemmisto ajaa, ei ole keskiluokalta pois, vaan päin vastoin, kun ostovoimaa on myös alemmissa tuloluokissa sitä valuu paremmin keski- ja yläluokalle. Rahat, jotka menevät veroparatiiseihin tai muuten suursijoittajien pussiin, eivät enää kiertoon palaa.Meinasin tulla vielä lisäämään saman asian yrittäjyydestä, mutta sinähän sen sanoit..Mullakin on yritystaustaa, ihan vain toiminimellä.
Sitkeässä elää luulo että kokkarit olisivat ( kaikkien) yrittäjien puolestapuhujia.- wanhaämmä
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Kokoomus ei kannata pienyrittäjien vaan suurpääoman asiaa silloin kun nämä ovat vastakkain, ja usein ovat. Köyhimpien hyvinvointi jota vasemmisto ajaa, ei ole keskiluokalta pois, vaan päin vastoin, kun ostovoimaa on myös alemmissa tuloluokissa sitä valuu paremmin keski- ja yläluokalle. Rahat, jotka menevät veroparatiiseihin tai muuten suursijoittajien pussiin, eivät enää kiertoon palaa.Just tämä.
Mua on kovasti kiinnostanut millä logiikalla tätä maata jatkossa pyöritetään, kun kaikki omaisuus ja valuutta on keploteltu ahneen marginaaliryhmän taskuun ja piilotettu maailmalle. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Kokoomus ei kannata pienyrittäjien vaan suurpääoman asiaa silloin kun nämä ovat vastakkain, ja usein ovat. Köyhimpien hyvinvointi jota vasemmisto ajaa, ei ole keskiluokalta pois, vaan päin vastoin, kun ostovoimaa on myös alemmissa tuloluokissa sitä valuu paremmin keski- ja yläluokalle. Rahat, jotka menevät veroparatiiseihin tai muuten suursijoittajien pussiin, eivät enää kiertoon palaa.Itse vasta otan ensi konttausta yrittäjyydestä ja saattaa mennä vielä hetki ennenkuin edes ensi askeleet ovat kovinkaan vakaat.
Toki isot pääomat voi helposti liittää Kokoomukseen yhtä helposti kuin Paula Koivuniemen Ilkka Kanervaan mutta tämä ehdokas oli itse pienyrittäjä ja sikäli voisin kuvitella että on ainakin ennen vaaleja aidosti kiinnostunut.- wanhaämmä
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Kokoomus ei kannata pienyrittäjien vaan suurpääoman asiaa silloin kun nämä ovat vastakkain, ja usein ovat. Köyhimpien hyvinvointi jota vasemmisto ajaa, ei ole keskiluokalta pois, vaan päin vastoin, kun ostovoimaa on myös alemmissa tuloluokissa sitä valuu paremmin keski- ja yläluokalle. Rahat, jotka menevät veroparatiiseihin tai muuten suursijoittajien pussiin, eivät enää kiertoon palaa.Vielä vähän avaan tuota sun kirjoitustasi omasta näkökulmastani...
Yrittäjät syövät omiaan. Ei niinkään ne, jotka tekevät kauppaa suurilla miljoonilla ja miljardeilla, siinä pelaa hyvä veli-verkosto, vaan tarkoitan pyramidia alaspäin, alihankkijoita, alihankkijan alihankkijoita, jne... Nyt ovat keksineet tehdä työntekijästäkin pakolla yrittäjän, jolla ei ole sitten enää mitään turvaa isoja mahtifirmoja vastaan. Ennen oli sentään ammattiliitot takana.
Esimerkiksi isojen yritysten maksut alihankkijoille, sopimuksessa voi lukea maksuaikaa 3 kk. Ei pienillä firmoilla ole resursseja odotella saataviaan sellaisia aikoja, mutta työ menee ohi jos ei ehdot kelpaa. Kilpailutus on raakaa, jatkuvasti kiristetään.
Ei pidä kokoomus pienen yrittäjän puolia, ei.
- Buahahahaaa
OIKEISTO!!! Koska olen oikean puolella.
- ade45d5rfda
Vasemmisto.
Uskon hyvinvointiin, myötätuntoon, tasa-arvoon, lähimmäisten auttamiseen ja sen semmoiseen kivaan. Vaikka joku puolue olisi keskellä äänestäisin vasemmistolaisia puolueita, koska arvoni ovat vasemmistolaiset. Enkä nyt puhu jonkun mainitsemista vankilatuomioista (vaikka näenkin, että enemmistössä tapauksista vankilan tehtävä on olla kuntouttava laitos).
Tässä nyt sattuu vasemmisto-oikeisto menemään kutakuinkin nätisti myös liberaali-konservatiivi-määritelmään (paitsi RKP joka lienee aika liberaali), mutta voisi olla mielenkiintoista kysyä edelleen, mihin poliittisella kartalla palstalaiset sijoittuvat. Ja kuinka tämä vastaa puoluetta. Joskus puolueet taidettiin sijoitella tämmöiselle ja peräti verrata ehdokkaiden vastauksia puolueohjelmaan puoluekurin kartoittamiseksi. Kuinka hyvin palstalaisten mielipiteet mahtaisivatkaan vastata sitä puoluetta, jota he aikovat äänestää?
https://www.poliittinenkartta.com/ Kuunnelkaapas siitäkmin järkipuhetta ja miettikää mikä oikeasti on se puolue joka haluaa pitää koko suomen asuttuna:
https://www.youtube.com/watch?v=xTur5clKiOA
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi214724Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä434374Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2544209Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos662390Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt451821Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu231764Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771694Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont171688- 1051417
Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva121404