Asperger ja kaverit

Miten palstan muut aspergerit pärjäätte kaverien kanssa? Itselleni sosiaalinen kanssakäyminen on niin kuluttavaa, että haluaisin kieltäytyä kaikista yhteydenotoista sekä kutsuista ja homehtua vaan itsekseni kotona.

Toisaalta ei viitsi joka kerta kieltäytyäkkään kutsusta, kun ei kukaan jaksa hakata loputtomasti päätään seinään. Sitten kun kaikki kyllästyisi saisi olla rauhassa ihan yksin, mutta ei sekään varmasti hyvä olisi pidemmän päälle .

Olen pitänyt viimeiset päivät puhelinta äänettömällä ja sinne on kerääntynyt kasa ihmetteleviä viestejä, että vieläkö se henki pihisee. Kai se täältä vaan pitää yrittää ryömiä ihmisten ilmoille.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaali

      Turvallinen suomi.
      Vaalit 2019 Perussuomalaiset

      • mietipävähän

        Meinaatko että persut tekee aspergereille ja muille normista poikkeaville sopivaa politiikkaa?


    • No jos sulla noin paljo on kavereita jotka perään kyselevät, niin enpä välttämättä uskois tohon sunkaan diagnoosiin.
      Tahtoo tuo aspergerikin olla jo sellanen muoti sana.. Sama kävi aikoinaan introvertille.

      Se, että ihminen hoksaa jossain vaiheessa elämää, että ne ihmisten jorinat eivät oikestaan anna enää yhtään mitään itselleen ja kokee mielekkäämpää ajankulua jossain toisaalla itsekseen ei tarkoita sitä, että ihminen olisi aspergeriksi muuttunut.

      • harma-alue

        Voi olla aspergeriin päin (nykyään sanotaan autismin kirjolla), vaikka ei diagnoosin kriteerit riittävästi täyttyisikään. Eli on silti paljon samoja ongelmia kuin "oikeilla" autisteilla, mutta lievemmässä muodossa. Kuitenkin niin, että omaan arkeen vaikuttaa eikä pärjää kunnolla "normaalien" menossa.


    • Itse suunnittelen vakavasti erakoitumista. Olen jo pakannut reppuni valmiiksi ja odotan vain pannun kiehahtamista yli, jonka jälkeen lähden, etsin itselleni sopen ja vedän ylleni riippumattomuuden, puuttumattomuuden ja häiritsemättömyyden lämpimän viltin.

      • JossainMuualla

        Viimeinen side tähän paikkaan on vartiointi- ja henkilövahinkomussukka.

        Siitä kun aika jättää, niin järjestän irtisanomiseni, realisoin kiinteän omaisuuden ja lähden.

        Minne?

        Ei mitään käsitystä ja eiköhän se selviä aikanaan.

        Antaa pätevämpien (luku- ja kirjoitustaidottomat maahanmuuttajat sekä nuoret, juuri amk:sta valmistuneet naiset) hoitaa sedän työt.

        PS. Onkohan lumikolalla, vähän käytetyillä leikkuulaudoilla sekä vhs-nauhurilla kovinkin kovat markkinat?


      • pöllymystys
        JossainMuualla kirjoitti:

        Viimeinen side tähän paikkaan on vartiointi- ja henkilövahinkomussukka.

        Siitä kun aika jättää, niin järjestän irtisanomiseni, realisoin kiinteän omaisuuden ja lähden.

        Minne?

        Ei mitään käsitystä ja eiköhän se selviä aikanaan.

        Antaa pätevämpien (luku- ja kirjoitustaidottomat maahanmuuttajat sekä nuoret, juuri amk:sta valmistuneet naiset) hoitaa sedän työt.

        PS. Onkohan lumikolalla, vähän käytetyillä leikkuulaudoilla sekä vhs-nauhurilla kovinkin kovat markkinat?

        Miksi tommosia, kun oleminen ja toimeentuleminen tänä päivnä meillä on helpompaa kuin koskaan, esim.syödään liikaa, päinvastoin kohtuullinen nälkä olisi terveellisempää.
        Oon kuullu elämää nähneiltä, että vaikka tuo vhs maksoi enempi kuin Lada tai HillmanImp (autoja) siihen aikaan, mahtoi olla onnellinen se, kuka pystyi ostamaan vaikka velaksi sitten.
        Voit pohtia miksi nuo onnellisuuden lähteet laimenevat nykyajassa, eivät ole absoluuttisia, näin tulkitsen kirjoitustasi
        Olet varmaan jollain tapaa edellä, luulen, koska itse olen vasta upshiftaamassa; älykännykkä on nyt, pitäis vain löytää kirjallisuutta, miten sitä käytetään, siis sellaista missä kerrotaan millä ajatuksella jokin ominaisuus on otettu mukaan, mitä tarvitsee ja mitkä enemmistöt on turhia. Ainakin soittaminen ja mukana pitäminen on hankalampaa. Seuraava haave on sähköpyörä, kun vaan akkutekniikka halpenis (ettei kävis kuin kotiprinteri, muste maksaa enemmän kuin koko vehje). Joko olet nämä vaiheet läpi käynyt.
        Uteliaisus vaan, kun mikä hvyinvoinnissa mättää, liika hälinä?


      • JossainMuualla
        pöllymystys kirjoitti:

        Miksi tommosia, kun oleminen ja toimeentuleminen tänä päivnä meillä on helpompaa kuin koskaan, esim.syödään liikaa, päinvastoin kohtuullinen nälkä olisi terveellisempää.
        Oon kuullu elämää nähneiltä, että vaikka tuo vhs maksoi enempi kuin Lada tai HillmanImp (autoja) siihen aikaan, mahtoi olla onnellinen se, kuka pystyi ostamaan vaikka velaksi sitten.
        Voit pohtia miksi nuo onnellisuuden lähteet laimenevat nykyajassa, eivät ole absoluuttisia, näin tulkitsen kirjoitustasi
        Olet varmaan jollain tapaa edellä, luulen, koska itse olen vasta upshiftaamassa; älykännykkä on nyt, pitäis vain löytää kirjallisuutta, miten sitä käytetään, siis sellaista missä kerrotaan millä ajatuksella jokin ominaisuus on otettu mukaan, mitä tarvitsee ja mitkä enemmistöt on turhia. Ainakin soittaminen ja mukana pitäminen on hankalampaa. Seuraava haave on sähköpyörä, kun vaan akkutekniikka halpenis (ettei kävis kuin kotiprinteri, muste maksaa enemmän kuin koko vehje). Joko olet nämä vaiheet läpi käynyt.
        Uteliaisus vaan, kun mikä hvyinvoinnissa mättää, liika hälinä?

        Kysymys ei ole materian ylimäärästä tai liiallisen hyvinvoinnin ähkystä.

        Olen lähinnä pettynyt, kyynistynyt ja väsynyt.

        Ehkäpä pieni tauko tekee hyvää.


      • pöllymystys
        JossainMuualla kirjoitti:

        Kysymys ei ole materian ylimäärästä tai liiallisen hyvinvoinnin ähkystä.

        Olen lähinnä pettynyt, kyynistynyt ja väsynyt.

        Ehkäpä pieni tauko tekee hyvää.

        Niin, kysymyshän onkin, mikä hyvinvoinnissa perusteiltaan
        aiheuttaa ton:"pettynyt, kyynistynyt ja väsynyt"
        Eikö ihmisellä (biologialtaan) ole 'immuniteettia' hyvinvoinnin ähkylle?


      • flowersreally
        JossainMuualla kirjoitti:

        Viimeinen side tähän paikkaan on vartiointi- ja henkilövahinkomussukka.

        Siitä kun aika jättää, niin järjestän irtisanomiseni, realisoin kiinteän omaisuuden ja lähden.

        Minne?

        Ei mitään käsitystä ja eiköhän se selviä aikanaan.

        Antaa pätevämpien (luku- ja kirjoitustaidottomat maahanmuuttajat sekä nuoret, juuri amk:sta valmistuneet naiset) hoitaa sedän työt.

        PS. Onkohan lumikolalla, vähän käytetyillä leikkuulaudoilla sekä vhs-nauhurilla kovinkin kovat markkinat?

        Eikö mussukan voisi ottaa mukaan?


      • JossainMuualla
        flowersreally kirjoitti:

        Eikö mussukan voisi ottaa mukaan?

        Vaarikoira on vakioeläin, se ei enää oikein jaksa muutoksia tai poikkeuksia.

        Kovin radikaalit muutokset olisivat väärin hyvin ja kunnialla palvellutta laumanjäsentä kohtaan.

        Antaa vaarin nuokkua ja vahtia viimeiset vuotensa.


      • JossainMuualla
        pöllymystys kirjoitti:

        Niin, kysymyshän onkin, mikä hyvinvoinnissa perusteiltaan
        aiheuttaa ton:"pettynyt, kyynistynyt ja väsynyt"
        Eikö ihmisellä (biologialtaan) ole 'immuniteettia' hyvinvoinnin ähkylle?

        Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvin puolesi?

        Vai hämärtääkö suuri aate ajatteluasi?

        Onko kuun pimeällä puolella natseja, jotka kaikki ovat bunkkerissaan?


      • flowersreally
        JossainMuualla kirjoitti:

        Vaarikoira on vakioeläin, se ei enää oikein jaksa muutoksia tai poikkeuksia.

        Kovin radikaalit muutokset olisivat väärin hyvin ja kunnialla palvellutta laumanjäsentä kohtaan.

        Antaa vaarin nuokkua ja vahtia viimeiset vuotensa.

        No juu. En tiedä miksi, mutta tuli tämä ihastuttava Cheddar mieleen:
        https://m.youtube.com/watch?v=C3DYo7hMVsw


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe