Halla-aho servasi Anna-Majan

https://www.suomenuutiset.fi/rkpn-henriksson-puolusti-halpatyovoiman-maahantuontia-halla-aho-kuittasi-yrityksen-velvollisuus-maksaa-tyontekijoidensa-palkat-veronmaksajien-tehtava/


"Rkp:n puheenjohtaja Anna-Maja Henriksson ryhtyi haastamaan Halla-ahoa esittämällä, että yritykset tietävät itse, millaista työvoimaa ne tarvitsevat.

– Sen takia meidän pitäisi luopua työvoiman tarveharkinnasta. Tiedän monta yritystä, joissa on ulkomaisia työntekijöitä. "


"Halla-aho vastasi Henrikssonille kysymykseen työvoiman tarveharkinnasta luopumisesta.

– Täydellisessä maailmassa yritykset voivat arvioida millaista henkilöstöä ne haluavat. Meidän käsitystämme markkinataloudesta ei kuitenkaan vastaa se, että yritys voi ulkoistaa palkkakustannuksia veronmaksajille. Eli toisin sanoen: tuodaan ulkomailta halpatyöläisiä, joiden palkka ei riitä elämiseen, vaan palkkaa täydennetään tulonsiirroilla, kuten toimeentulotuella ja asumistuella.

– Tämä voi olla rkp:n käsitys markkinataloudesta. Kuitenkin meidän (perussuomalaisten) mielestämme yrityksen velvollisuus on maksaa työntekijöidensä palkat, se ei ole veronmaksajien tehtävä, Halla-aho totesi."


On se mainio sanaseppo, eilen meni jauhot suuhun rinteellä ja nyt oli Anna_majan vuoro, aiemminhan on tainnut tulla servatuksi jo kaikki muutkin. Toisaalta tuo servaaminen on helppoa kun on vain looginen ja katsoo tosiasioita.

31

<50

4Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoahienoa

      Korruptoituneiden poliitikkojen mukaan yritysten pitää korjata voitot itselleen ja veronmaksajat voivat sitten kerätä tappiot ja rahoittaa kaiken mahdollisen.

    • Niinpä..Kun ajaa järjellistä ja realistista, tosiasioihin ja faktoihin perustuvaa politiikkaa, niin on helppo ottaa ketä tahansa vastaan, kuka ajaa epärealistista ja aatteellista fantasia politiikkaa.
      Hyvänä esimerkkinä tästä esim. vasemmiston: -Pysäytetään eriarvoistuminen ja ilmastonmuutos..Sinä päätät. -->Ihan varmaan juu ilmastonmuutos pysähtyy kun äänestät vasemmistoa ja ihan varmasti esim. ätmi lakkaa olemasta eriarvoinen ätmi kun äänestät vasemmistoa.

      • wanhaämmä

        Millä tavalla ätmi on eriarvoinen johonkin toiseen nähden?


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Millä tavalla ätmi on eriarvoinen johonkin toiseen nähden?

        Omassa päässään... Mutta eipä siihen auta äänestipä ketä lystää....


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Millä tavalla ätmi on eriarvoinen johonkin toiseen nähden?

        Sinähän sen tiedät kun etunenässä täällä nimittelet ja halveksit ihmisiä.
        Onko toimitusjohtaja ja esim. Siivooja saman arvoisia?
        Toinen saa kuitenkin selkeästi parempaa palkkaa.. Vasemmistoa äänestämällä palkat jaetaan luonnollisesti työtehtävään katsomatta tasan!
        Muussa tapauksessa ei voida puhua ariarvoistumisen pysäyttämisestä.


    • Totuus-

      Kannattaa nyt varmaan mennä heti aamulla palkattomiin töihin ja tienaamaan yrityksille rahaa.

    • siinätuokin

      Anna-Maija ei tiedä mikä on markkinatalous ja miten se toimii. Ottakoot Ahvenmaakin osansa pakolaisista ja sijoittakoot sinne vaikka 1000 pakolaista ensialkuun. Nyt me äänestämme ---Suomi takaisin Suomalaisille---Työperäinen maahanmuutto ihan ok. Kauppakeskuksissa maleksiminen ie ole työperäistä maahanmuutoa. Yli 300000tuhata työtöntä --ammattikoulutusta on lisättävä ja oppisopimuskoulutusta. Omat vanhuksemme huutavat apua hädissään ja rahat tuhlataan toisarvoisiin kohteisiin..Tämä peli ei vetele.. Pressut hoitaan jo asioitamme vaatii lähes kaikki jo

    • se.on.perseestä

      Idiootit käyttävät sanaa "servata". Lippalakkisikojen kieltä.

      • nolottaisi

        Näin on, en ikinä voisi seurustella miehen kanssa, joka käyttää sanaa "servata". Eihän sitä kehtaisi viedä ihmisten ilmoille; vanhempien, kaverien, sukulaisten luo, kun ei tietäisi mitä ätmi-kieltä sieltä suusta ulos pulpahtaa.


      • nolottaisi kirjoitti:

        Näin on, en ikinä voisi seurustella miehen kanssa, joka käyttää sanaa "servata". Eihän sitä kehtaisi viedä ihmisten ilmoille; vanhempien, kaverien, sukulaisten luo, kun ei tietäisi mitä ätmi-kieltä sieltä suusta ulos pulpahtaa.

        Niin naismaista. Kun ei keksitä järkevää vastausta, turvaudutaan nalkuttamiseen.


      • mikävastaus
        Vihertäjä kirjoitti:

        Niin naismaista. Kun ei keksitä järkevää vastausta, turvaudutaan nalkuttamiseen.

        Oliko aloituksessa joku kysymys? Yksikseen puhumistahan tuo on. Kuka jaksaa sinkut-palstalla horista jotain politiikasta. Suhde- ja tuneasioitahan täällä käsitellään.


      • Socrates

        "When the debate is lost, slander becomes the tool of the loser"

        -Socrates-


      • Ätmelsson
        nolottaisi kirjoitti:

        Näin on, en ikinä voisi seurustella miehen kanssa, joka käyttää sanaa "servata". Eihän sitä kehtaisi viedä ihmisten ilmoille; vanhempien, kaverien, sukulaisten luo, kun ei tietäisi mitä ätmi-kieltä sieltä suusta ulos pulpahtaa.

        Oot fufu äijä🤩


      • mikävastaus kirjoitti:

        Oliko aloituksessa joku kysymys? Yksikseen puhumistahan tuo on. Kuka jaksaa sinkut-palstalla horista jotain politiikasta. Suhde- ja tuneasioitahan täällä käsitellään.

        Viittasin sanalla vastata siihen, kun vastasit viestiin. Ehkä parempi termi olisi ollut kommentoida 🤔


      • juueiiiiii

    • wanhaämmä

      https://ehdokkaat.vapaidenvaltakunta.fi/?utm_source=vv9.4.&utm_medium=email&utm_campaign=vv9.4.

      Aika suppea kysymyslista, mutta linja näkyy. Persut ovat mm. kurittamassa työttömiä edelleenkin, jos ei suostu tekemään ilmaista tai puoli-ilmaista työtä jollekin yritykselle niin työttömyyskorvausta saa leikata.

      Meidän palstan Valtakuntakin joutuu jatkossa tekemään talkootyötä jossain yrityksessä saamiensa tukien vastapainoksi, jos persut saavat päättää. Vastiikkeellisuudeksi sitä kutsutaan.

      Eli ei vakuuta. Samaa paskaa mitä taisi kokoomus joissain aikaisemmassa vaalissa suoltaa: kokoomus, työväen puolue, haha..

      • köyhätkyykkyyn

        Eihän persut ikinä olekaan olleet köyhien tai työttömien puolella vaan olleet isona osana raippaamisessa, mutta "rajat kiinni" ääliöt eivät osaa mitään muuta ajatella kuin että ulkomaalaiset pois niin kaikki hyvin. Mutta rakennettaisiinkin jokin trumpanssin muuri maan ympärille niin ei persut työttömiä auttausi yhtään mitenkään, paitsi ehkä pakottamalla ilmaiseksi sitä muuria rakentamaan tai saa kuolla nälkään.


      • Ätmelsson

        Kaikki vaan äänestämään PS voittoon ja töihin vaikka niskasta kantaen. Armeija voisi suorittaa tämän.

        Ahhah kyllä ois työnvieroksujan ilme näkemisen arvoinen, kun armeijan pojat tulis sorkkarautoja käyttäen sisään. Siinä työnvieroksuja luulis edelleen olevansa unessa..ja kapteeni naamapunasena huutaa: nouskaa ylös välittömästi!!! Kello on 12 keskipäivällä!! Oletteko sairas??!!
        Joukkue!!! Kantakaa tämä työnvieroksuja lähimmälle ojankaivuu työmaalle. Toimikaa!!!


      • wanhaämmä
        köyhätkyykkyyn kirjoitti:

        Eihän persut ikinä olekaan olleet köyhien tai työttömien puolella vaan olleet isona osana raippaamisessa, mutta "rajat kiinni" ääliöt eivät osaa mitään muuta ajatella kuin että ulkomaalaiset pois niin kaikki hyvin. Mutta rakennettaisiinkin jokin trumpanssin muuri maan ympärille niin ei persut työttömiä auttausi yhtään mitenkään, paitsi ehkä pakottamalla ilmaiseksi sitä muuria rakentamaan tai saa kuolla nälkään.

        Joo. Tuosta "rajat kiinni" -öyhötyksestä unohdetaan tahallaan se, että täällä tarvitaan minimipalkalla ja ilman oikeuksia työskenteleviä duunareita. Jatkossa ne ovat sitten suomalaisia, jos muita ei tänne saada. Ja että miten: jo aikapäiviä on tehty rankkaa juopaa rikkaisiin ja köyhiin. Nyt vedätetään tyhmimpiä köyhiä, eli niitä tulevia ilmaistyöntekijöitä, ja ne vieläpä äänestävät tuon systeemin puolesta kun eivät mistään mitään ymmärrä...

        Koko järjestelmässä olis parannetavaa. Oikeiston kerma on saanut pitkään kerätä Suomen
        valtion rahat omaan taskuunsa, ulkomaille piiloon. Jos tämä ongelma ihan ensin korjattais kuntoon.


      • wanhaämmä
        Ätmelsson kirjoitti:

        Kaikki vaan äänestämään PS voittoon ja töihin vaikka niskasta kantaen. Armeija voisi suorittaa tämän.

        Ahhah kyllä ois työnvieroksujan ilme näkemisen arvoinen, kun armeijan pojat tulis sorkkarautoja käyttäen sisään. Siinä työnvieroksuja luulis edelleen olevansa unessa..ja kapteeni naamapunasena huutaa: nouskaa ylös välittömästi!!! Kello on 12 keskipäivällä!! Oletteko sairas??!!
        Joukkue!!! Kantakaa tämä työnvieroksuja lähimmälle ojankaivuu työmaalle. Toimikaa!!!

        Millä kielellä noi käskyt tulee? Varmaan venäjäksi.


      • munkkisodesta
        Ätmelsson kirjoitti:

        Kaikki vaan äänestämään PS voittoon ja töihin vaikka niskasta kantaen. Armeija voisi suorittaa tämän.

        Ahhah kyllä ois työnvieroksujan ilme näkemisen arvoinen, kun armeijan pojat tulis sorkkarautoja käyttäen sisään. Siinä työnvieroksuja luulis edelleen olevansa unessa..ja kapteeni naamapunasena huutaa: nouskaa ylös välittömästi!!! Kello on 12 keskipäivällä!! Oletteko sairas??!!
        Joukkue!!! Kantakaa tämä työnvieroksuja lähimmälle ojankaivuu työmaalle. Toimikaa!!!

        Ootkos ite ätminkäinen edes käynyt inttiä? Vai että oikein nulkit tulisivat sorkkaraudoilla sisään, hyvä kun osaavat kengän nauhojaan sitoa.


      • köyhätkyykkyyn
        wanhaämmä kirjoitti:

        Joo. Tuosta "rajat kiinni" -öyhötyksestä unohdetaan tahallaan se, että täällä tarvitaan minimipalkalla ja ilman oikeuksia työskenteleviä duunareita. Jatkossa ne ovat sitten suomalaisia, jos muita ei tänne saada. Ja että miten: jo aikapäiviä on tehty rankkaa juopaa rikkaisiin ja köyhiin. Nyt vedätetään tyhmimpiä köyhiä, eli niitä tulevia ilmaistyöntekijöitä, ja ne vieläpä äänestävät tuon systeemin puolesta kun eivät mistään mitään ymmärrä...

        Koko järjestelmässä olis parannetavaa. Oikeiston kerma on saanut pitkään kerätä Suomen
        valtion rahat omaan taskuunsa, ulkomaille piiloon. Jos tämä ongelma ihan ensin korjattais kuntoon.

        Suomessa vaan ei edes ole sellaista tuottavaa taloutta minne tosta vaan kouluttamaton väki voi mennä töihin. Jotkut jästipäät puhuvat että työttömät hoitajiksi yms. mutta jos edes palkalla ei saa pätevää väkeä niin entäs sitten ilmaiseksi. Voidaanhan ihmiset yrittää pakottaa roskia poimimaan mutta siinä ei kukaan tuota mitään, tärkeintähän on se ettei kunhan "saa mitään ilmaiseksi".


      • Ätmelsson
        munkkisodesta kirjoitti:

        Ootkos ite ätminkäinen edes käynyt inttiä? Vai että oikein nulkit tulisivat sorkkaraudoilla sisään, hyvä kun osaavat kengän nauhojaan sitoa.

        Olen armeijan käynyt vuonna 2004.
        Kyllä ne sut helposti kotoota takia. Työtön on vielä helppo yllättää, kun todennäkösesti nukkuu tulevatpa mihin aikaan tahansa tai sit tumputtaa housut nilkoissa


      • wanhaämmä
        wanhaämmä kirjoitti:

        Joo. Tuosta "rajat kiinni" -öyhötyksestä unohdetaan tahallaan se, että täällä tarvitaan minimipalkalla ja ilman oikeuksia työskenteleviä duunareita. Jatkossa ne ovat sitten suomalaisia, jos muita ei tänne saada. Ja että miten: jo aikapäiviä on tehty rankkaa juopaa rikkaisiin ja köyhiin. Nyt vedätetään tyhmimpiä köyhiä, eli niitä tulevia ilmaistyöntekijöitä, ja ne vieläpä äänestävät tuon systeemin puolesta kun eivät mistään mitään ymmärrä...

        Koko järjestelmässä olis parannetavaa. Oikeiston kerma on saanut pitkään kerätä Suomen
        valtion rahat omaan taskuunsa, ulkomaille piiloon. Jos tämä ongelma ihan ensin korjattais kuntoon.

        Kirjoitin huonosti. Ketään ei saa riistää. Jos saadaan tasattua railoa rikkaiden ja köyhien välillä, useamalla on ostovoimaa. Tää oli se pointti.

        Valitettavasti tämän hetkinen tilanne on se, että maa pyörii halpatyövoimalla.

        Joku soveltuu paremmin tehdaslinjastolle kuin suunnittelutoimistoon. Kaikkien työtä pitäisi arvostaa. Kaikkia ei kannata jatkossakaan korkeakouluttaa, etenkin jos oma kapasiteetti ei todellisuudessa riitä vaativampiin töihin. Mikä sitten on vaativa työ, toiselle se on raskas fyysinen, toiselle ehkä raskas psyykkinen..


      • wanhaämmä
        köyhätkyykkyyn kirjoitti:

        Suomessa vaan ei edes ole sellaista tuottavaa taloutta minne tosta vaan kouluttamaton väki voi mennä töihin. Jotkut jästipäät puhuvat että työttömät hoitajiksi yms. mutta jos edes palkalla ei saa pätevää väkeä niin entäs sitten ilmaiseksi. Voidaanhan ihmiset yrittää pakottaa roskia poimimaan mutta siinä ei kukaan tuota mitään, tärkeintähän on se ettei kunhan "saa mitään ilmaiseksi".

        Autotehdas on ainakin ollut sellainen, minne pääsee ilman koulutusta. Tarkoittaa silloin myös sitä, että palkka on huono. "Sinun ei tarvitse osata ennestään mitään, koulutamme sinut tehtäviin" = riistotyöpaikka :D

        Moneen paikkaan on vain haittaa, jos on koulutus tai ammattitutkinto - työehtosopimuksessa on määritelty minimipalkat, mitä pitää maksaa. Jos ammattitutkinnon omaavalle pitää maksaa 15€ tunti, kouluttamattomalle 10€, niin kumpikos palkataan jos kummallakin on jo työhistoriaa? Kyllä, se kympin tekijä.


      • köyhätkyykkyyn
        wanhaämmä kirjoitti:

        Autotehdas on ainakin ollut sellainen, minne pääsee ilman koulutusta. Tarkoittaa silloin myös sitä, että palkka on huono. "Sinun ei tarvitse osata ennestään mitään, koulutamme sinut tehtäviin" = riistotyöpaikka :D

        Moneen paikkaan on vain haittaa, jos on koulutus tai ammattitutkinto - työehtosopimuksessa on määritelty minimipalkat, mitä pitää maksaa. Jos ammattitutkinnon omaavalle pitää maksaa 15€ tunti, kouluttamattomalle 10€, niin kumpikos palkataan jos kummallakin on jo työhistoriaa? Kyllä, se kympin tekijä.

        Ei sinnekään pääse ammattitaidoton tosta vaan, tai ainakaan pitkäksi aikaa, vaan pitää olla kykyjä sekunttikellon mukaan puskea hiki päässä ja kusta pidätellen.

        Espanjaankin otettiin ennen ulkomaalaisia orjatöihin appelsiiniviljelmille mutta nyt paikalliset joutuvat samoista orjatöistä tappelemaan, täällä ei edes vastaavanlaisia töitä ole. Kyllä sellaset työt minne ei mitään ammattitaitoa tarvita on aika vähissä, siis jos pitäisi olla tuottavakin. Jos on tessin mukainen palkka niin on, jos taas on jokin "urakkapalkka" tms. niin kouluttamaton voi ehkä suostua vähempään.


      • munkkisodesta
        Ätmelsson kirjoitti:

        Olen armeijan käynyt vuonna 2004.
        Kyllä ne sut helposti kotoota takia. Työtön on vielä helppo yllättää, kun todennäkösesti nukkuu tulevatpa mihin aikaan tahansa tai sit tumputtaa housut nilkoissa

        Ite kävin intin jo ysärillä ja mitä mm. kertauksissa katsellut niin olen sata varma ettei nykypolvi ainakaan siitä ole koventunut. Ei roppikorvista ole kuin kolehtia ovelta ovelle keräämään, jos sitäkään, jollei ole joku kädestä pitämässä. Moni vanhan liiton työtön potkisi vain junnua perseelle.


      • Ätmelsson
        munkkisodesta kirjoitti:

        Ite kävin intin jo ysärillä ja mitä mm. kertauksissa katsellut niin olen sata varma ettei nykypolvi ainakaan siitä ole koventunut. Ei roppikorvista ole kuin kolehtia ovelta ovelle keräämään, jos sitäkään, jollei ole joku kädestä pitämässä. Moni vanhan liiton työtön potkisi vain junnua perseelle.

        No jos nyt kuvitellaankin, että intti aikoinaan olis ollu paikka, jossa pojista kasvaa miehiä niin ei se mieskään kauaa kunnossa pysy sängyssä makaamalla. Se on ihan tyypillistä, että vanhemmat aina väittää: "sillon, ku me oltiin nuoria niin oli laivat puuta ja miehet terästä"

        Intti on uskoakseni ollut kova paikka sodan jälkeen ja siitä maksimissaan 20v eteenpäin. Oli meilläkin toki ne 35km marssit, joista viimeiset 5 kilpamarssia, mutta ei ne menneet mua tänä päivänä kunnossa pida


      • retyurotewru
        wanhaämmä kirjoitti:

        Joo. Tuosta "rajat kiinni" -öyhötyksestä unohdetaan tahallaan se, että täällä tarvitaan minimipalkalla ja ilman oikeuksia työskenteleviä duunareita. Jatkossa ne ovat sitten suomalaisia, jos muita ei tänne saada. Ja että miten: jo aikapäiviä on tehty rankkaa juopaa rikkaisiin ja köyhiin. Nyt vedätetään tyhmimpiä köyhiä, eli niitä tulevia ilmaistyöntekijöitä, ja ne vieläpä äänestävät tuon systeemin puolesta kun eivät mistään mitään ymmärrä...

        Koko järjestelmässä olis parannetavaa. Oikeiston kerma on saanut pitkään kerätä Suomen
        valtion rahat omaan taskuunsa, ulkomaille piiloon. Jos tämä ongelma ihan ensin korjattais kuntoon.

        Tuo "minimipalkalla ja ilman oikeuksia" on silti parannus työttömyyteen, jonka jatkuessa syrjäytyminenkin alkaa häämöttämään. Siihen maailmaan missä reilusta työstä maksettiin reilu paikka ei ole enää paluuta, sitä saa vain haikailla. Mutta vaikka SDP saisi äänistä 100% niin sillä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan. Maailma ei ole menossa reilumpaan suuntaan.


      • köyhätkyykkyyn
        retyurotewru kirjoitti:

        Tuo "minimipalkalla ja ilman oikeuksia" on silti parannus työttömyyteen, jonka jatkuessa syrjäytyminenkin alkaa häämöttämään. Siihen maailmaan missä reilusta työstä maksettiin reilu paikka ei ole enää paluuta, sitä saa vain haikailla. Mutta vaikka SDP saisi äänistä 100% niin sillä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan. Maailma ei ole menossa reilumpaan suuntaan.

        Eiköhän orjatyö lisää paljon (mielen)terveysongelmia että tuskin on kovinkaan kannattava keino syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Harvoinpa paskoissa töissä paskalla palkalla raatajat mitään sosiaalisen elämän helmitapauksia ovat.


    • Ätmelsson

      Töihin vaan kaikki terveet! Mikä siinä työssä niin pelottaa? Miksei sinne voi vaan mennä. Työharjoitteluun pääsee aina

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe