Keittiöajastimet

Anonyymi

Munakello ja keittiöajastin taitaa olla sama asia.

Tykkään käyttää noita, ja minulla on käytössäni peräti kolme asumusta, joissa pitää olla välineet kokkaamiseen.
Tulikin mieleen, miten ammattikokit valvovat keitto- ja paistoaikojaan töissä?

Itsellä on perintönä saatu vanha painava nelikulmainen ajastin. Se on erittäin laadukas, kestänyt jo ainakin kahden vuoden ajan. Nykyään kun aikaa on paljon (ikä yms, ei ansiotyötä enää) joudun päivittäin laittamaan ruokaa. Olen käyttänyt myös halpoja, noin 4€ ajastimia, ja ne kaikki ovat hajonneet muutaman kk:n käytön jälkeen.

En osta paristoa vaativia ajastimia. Yksi sellainen lakkasi toimimasta, kun en saanut oikeanlaista pientä paristoa siihen, ja se oli juotetavaa mallia. Oma juotokseni ei onnistunut, koska tavallinen patteri on aina ilman juotoskorvakkeita ja se olisi pitänyt olla pöydällä laitteen ulkopuolella ison koon vuoksi. Roskiin meni tämäkin DX.COM:n laite.

Näistä keittiöajastimista ei löydy ainakaan suomeksi vertailuja, testejä. Englanniksi en ole vielä hakenut testejä.

Ostin Prismasta kalleimman, eli Heirolin 12,95€ maksavan ajastimen, jossa on magneettikiinnitys esim. jääkaapin oveen. Tuntuu laadukkaalta, mutta olen käyttänyt sitä vasta kaksi kertaa. Saa nähdä kuinka kauan tämä kestää.

Tässä on linkki, josta löytyy kalliimpia laitteita:
https://www.vertaa.fi/ajastimet/

Veikkaisin, että hinnoissa on ilmaa (design-tuotteita osa) myös sen vuoksi, että näitä myydään jossain erikoiskaupoissa.
... Tarkistin, että tässä oli noin kaksi eri verkkokauppaa kyseessä, kaikki ruotsalaisia.
Tuntuu siltä, että keittiöajastimet eivät tartu hakukoneeseen kovin helposti. Ruotsissa ajastimia ehkä myydään enemmän kuin Suomessa.
Terv. ukko63v

0

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
        Ikävä
        76
        959
      2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
        Ikävä
        119
        724
      3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
        Ikävä
        81
        705
      4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
        Kotimaiset julkkisjuorut
        54
        686
      5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
        Ikävä
        42
        671
      6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
        Ikävä
        90
        608
      7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
        Sinkut
        111
        563
      8. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
        Ikävä
        40
        513
      9. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
        Ikävä
        41