Vältä suolaa, maitotuotteita, perunaa, sokeria, vehnää ja kuplajuomia. Syö inkivääriä, jogurttia, vesimelonia, banaania.
Ok, kyllähän noita listoja löytyy netistä, mutta kun minä en oikeasti elä pelkällä vesimelonilla, inkiväärillä ja banaanilla.
Mitä RUOKAA saan syödä? Haluan syödä lämpimän aterian joka vie nälän pois ja auttaa jaksamaan. Olen ihan normaalipainoinen/hoikka enkä syö mitään herkkuja. Vatsani kuitenkin turpoaa nesteen ja ilman vuoksi silloin tällöin.
Kertokaa ateria- ja välipalaehdotuksianne! Miten olette saaneet vatsan turvotuksen hallintaan? Mitä syötte päivän aikana?
Vatsaa turvottaa - MITÄ SAAN SYÖDÄ?
1
92
Vastaukset
- Anonyymi
Aikaa on kulunut, ehkä et enää lue vastauksia. Ehkä kannattaa miettiä mieluumminkin sitä, mitä sen turvotuksen vois aiheuttaa, kuin etsiä nopeaa ratkaisua 'oikeasta' ruuasta.
On yksilöllistä mikä kenelläkin aiheuttaa vatsaoireita. Itse huomasin, että mysli veti mahan heti aamusta turvoksiin. Ko. myslissä oli mm. kokojyvävejnää. Eräällä tuttaavalleni peruna on pienissäkin määrin ongelma. Mulle se sopii ihan hyvin, pienissä määrin.
Meillä jokaisella on omanlaiset bakteerikannat ja sekin vaikuttaa ruuansulatuksen ja ruuan yhteensopivuuten.
Pienempiä ruoks-annoksia, mpnientsyymitabletteja ja maitohappobakteereja kannattaa kokeilla, myös poistaa ykditellen joitain osatekijöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 492675
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492303
- 412174