Kalle Päätalon elokuvaa katsoin...

Tänään tuli Kalle Päätalosta tullut leffa. Katselin sitä vähän nuupallaan, että siinäkin oli mies, joka ei osannut ottaa vastuuta tunteistaan ja sanoittaa niitä.. 🙄

Petti vaimoaan, kun ei osannut kertoa hälle mitä suhteesta toivoi. Siirsi sen vastuun nuorelle naiselle ja teki aviottoman lapsen, mihin ei pitänyt edes yhteyttä, vaikka vissiin maksoi elatusta. Nuori tyttö vaan fantasioi jämerästä miehestä, mutta joutui itsekin maksamaan unelmoinnistaan.

Pitäis ehkä lukea noi Päätalon kirjat itse? Ehkä siellä on sodanjälkeisen jäykän elämän itsetutkiskelija takana? 🤔

Kalle ainakin tuntui kärsineen toksisesta maskuliinisuudesta. Ikävääkään ei voinut kunnolla itkeä puhelimessa. Hammasta purren koitti äijä pysyä vaan kasassa...

42

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus nuorempana katselin pornofilmejä, niissä sitä vasta olikin sitä maskuliinisuutta.

      • Anonyymi

        Eli nyt olet wanha ukon köpsykkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt olet wanha ukon köpsykkä?

        Se on jo vanha homekorva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt olet wanha ukon köpsykkä?

        Ätmi32 palstalla?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ätmi32 palstalla?

        Iku on 67 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iku on 67 v.

        Ja sinä olet aina ätmi, riippumatta siitä millä nikillä heittelet "neuvojasi". Sulla on jäänyt elämä elämättä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ja sinä olet aina ätmi, riippumatta siitä millä nikillä heittelet "neuvojasi". Sulla on jäänyt elämä elämättä.

        Sulla on loppunut kun tänne olet päätynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on loppunut kun tänne olet päätynyt.

        Ei mulla mikään ole päättynyt, tässä iässä vain ei kaipaa yhtä paljon menoa kuin nuorempana. Koti-illat on ihan ookoo.

        Nuorempana piti kerryttää elämänkokemuksia, nyt voi jo vähän hymähdellä niille.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ei mulla mikään ole päättynyt, tässä iässä vain ei kaipaa yhtä paljon menoa kuin nuorempana. Koti-illat on ihan ookoo.

        Nuorempana piti kerryttää elämänkokemuksia, nyt voi jo vähän hymähdellä niille.

        Nyt voit jo rauhassa muumioitua ja käppyröityä simakanisterisi viereen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voit jo rauhassa muumioitua ja käppyröityä simakanisterisi viereen.

        Sinun iässäsi minulla ei ollut aikaa palstailla netissä niinkuin sinulla. Minä elin aktiivista elämää, toisin kuin sinä nyt.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Sinun iässäsi minulla ei ollut aikaa palstailla netissä niinkuin sinulla. Minä elin aktiivista elämää, toisin kuin sinä nyt.

        Minun iässäni? Hehee. Sinun iässäsi täällä loikkivat dinosaurukset ja liitukauden luukalat. Eihän nettiä oltu keksittykään. Pääset siitä vasta nyt nauttimaan kirkkovenesoutujen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun iässäni? Hehee. Sinun iässäsi täällä loikkivat dinosaurukset ja liitukauden luukalat. Eihän nettiä oltu keksittykään. Pääset siitä vasta nyt nauttimaan kirkkovenesoutujen jälkeen.

        No, samanlaisia trollipalstoja ei kai ollut nuoruudessani. Oli vain oikeaa elämää, ja olisihan sitä vielä nykyäänkin ikäisillesi jos sinussa olisi miestä.

        Sinä vain taidat olla syrjäytynyt vässykkä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        No, samanlaisia trollipalstoja ei kai ollut nuoruudessani. Oli vain oikeaa elämää, ja olisihan sitä vielä nykyäänkin ikäisillesi jos sinussa olisi miestä.

        Sinä vain taidat olla syrjäytynyt vässykkä.

        Kolme lasta, vaimo ja v.tun labradori, ei siinä pääse syrjäytymään muualta kuin sohvan parhaimmalta paikalta.

        Syrjäytynyt vässykkä? Tunnistat siis itsesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolme lasta, vaimo ja v.tun labradori, ei siinä pääse syrjäytymään muualta kuin sohvan parhaimmalta paikalta.

        Syrjäytynyt vässykkä? Tunnistat siis itsesi.

        Ätmi32:sen elämää. Missä kohtaa kerkeät juomaan viinaa naisten kanssa yökerhoon?


      • No varsinkin saksalaisissahan se korostuu... SNÄLL! :oD


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ätmi32:sen elämää. Missä kohtaa kerkeät juomaan viinaa naisten kanssa yökerhoon?

        Saisiko suomeksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saisiko suomeksi?

        Kommenttini oli suomea, ja jokainen täysipäinen ymmärtää mitä tarkoitin.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Kommenttini oli suomea, ja jokainen täysipäinen ymmärtää mitä tarkoitin.

        Sanajärjestys päin v.ttua, mutta hyvä sekin kun mikään muu sulla ei ole :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanajärjestys päin v.ttua, mutta hyvä sekin kun mikään muu sulla ei ole :D

        Kysymyslauseessa on käänteinen sanajärjestys.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Kysymyslauseessa on käänteinen sanajärjestys.

        No aika käänteinen olih juu :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        No aika käänteinen olih juu :D

        Sinun ätmijuttujasi ei kukaan jaksa lukea vaikka kirjoittaisit muuten kuinka hyvin. Sisältö on kuraa, siitä tunnistaa ätmi32:sen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Kysymyslauseessa on käänteinen sanajärjestys.

        Varo ettet kohta heitä ihan volttia :D


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Sinun ätmijuttujasi ei kukaan jaksa lukea vaikka kirjoittaisit muuten kuinka hyvin. Sisältö on kuraa, siitä tunnistaa ätmi32:sen.

        Kaikki nauraa paitsi Iku. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nauraa paitsi Iku. :D

        Hahhahhaa.

        Olet sivuston tuotteliaimpia kirjoittajia, mutta saat harvoin keskustelua aikaiseksi. Kirjoitat yleensä yksin ketjuihisi..


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Hahhahhaa.

        Olet sivuston tuotteliaimpia kirjoittajia, mutta saat harvoin keskustelua aikaiseksi. Kirjoitat yleensä yksin ketjuihisi..

        Tekonaurua...


    • Kyllä se kannattaa lukea koko tuotanto alusta pitäen...Siis eihän sen parempaa kynämiestä ole ollut eikä tulekkaan.

      • No mä oon katsellut elokuvia vaan, mutta nyt toi uusin sai jollainmuotoa samaistumaan... Vaikka ei mulla sellainen lapsuus sentään ollut, eikä vanhemmuuskaan ole ollut tuollaista...Voin aina puhua ääneen tunteet...


    • Tjoo, no mietitäänpä vaihtoehtoa jossa:

      Kalle olisi ollut tahdoton, naisten ohjailtavissa oleva vässykkämies joka olisi liittynyt noihin:

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/736686-naita-asioita-ajaa-uusi-feministinen-miesyhdistys-monia-miehia-ei-opeteta

      se olisi syönyt ituja ja toivottanut tervetulleeksi:

      https://www.dw.com/image/18812116_303.jpg

      se olisi ollut vihreän liikkeen jäsen:

      https://image.slidesharecdn.com/vihrehistoria2013uusiversio-130516092948-phpapp01/95/vihre-historia-2013-21-638.jpg?cb=1368696725

      ja tietenkin innolla osallistunut pride-kulkueisiin aina kun sellainen vaan järjestetään:

      https://selkosanomat.fi/wp-content/uploads/Gay_Pride_nettiin-640x330.jpg


      Sanonpahan vaan ettei olisi syntynyt sellaista väkevää tulkintaa suomalaisuudesta mitä syntyi kun Kalle sai olla selkeästi aikalaisensa mies, toisten samanlaisten kaltainen ja niiden yhteisten tuntojen tulkki joista tunnoista saadaan vieläkin kirjojen kautta nauttia. No en ole itse lukenut yhtään päätalo-kirjaa mutta ehkä vielä joskus.

      • No minusta ei kaikkien miesten pidäkään olla mitään ituhippejä ja pelätä oikeaa työtä, mutta silti voivat tuoda tuntojaan ulos. Mulla on Kallesta ollut lähinnä muitten mielipiteitä... Aion tarkastaa vielä lisää miehestä ja sen tuotannosta... Muutenkin kuin elokuvista... Siinä on näyttelijät ja ohjaajat tulkitsemassa vielä välissä... Aidoimman tulkinnan saa itse kirjasta. :o)


      • Anonyymi
        Dissi kirjoitti:

        No minusta ei kaikkien miesten pidäkään olla mitään ituhippejä ja pelätä oikeaa työtä, mutta silti voivat tuoda tuntojaan ulos. Mulla on Kallesta ollut lähinnä muitten mielipiteitä... Aion tarkastaa vielä lisää miehestä ja sen tuotannosta... Muutenkin kuin elokuvista... Siinä on näyttelijät ja ohjaajat tulkitsemassa vielä välissä... Aidoimman tulkinnan saa itse kirjasta. :o)

        Kallehan purki tuntojaan kirjoittamalla.


    • Dissi: "Kalle ainakin tuntui kärsineen toksisesta maskuliinisuudesta. Ikävääkään ei voinut kunnolla itkeä puhelimessa. Hammasta purren koitti äijä pysyä vaan kasassa..."

      Hyvä Dissi, Siinä elokuvassa lopussa Kalle itki puhuessaan lapselleen puhelimessa. Sanoi jotain kaivanneensa häntä. Asiaa oli myös lapsen äidille? Katsompa uudelleen, vaikka myönnetään suurin osa kertomastasi todeksi elokuvan perusteella.

      • No Kalle eli juuri sitä aikaa, kun piti olla kova työmies ja hammasta purren tehdä Suomesta taas valtio. Sodan jäljet, mutta myös rankka lapsuus kurjissa oloissa oli kylmettänyt miehen päältäpäin, mutta herkkä ihminen siellä sisällä eli. Minulla on fiilis, että siinä tavallinen työmies kaivoi itsestään paljonkin pihalle, mihin moni aikalainen ei pystynyt. Tosin moni aikalainen varmasti viittaa kintaalla touhulle...


      • Dissi kirjoitti:

        No Kalle eli juuri sitä aikaa, kun piti olla kova työmies ja hammasta purren tehdä Suomesta taas valtio. Sodan jäljet, mutta myös rankka lapsuus kurjissa oloissa oli kylmettänyt miehen päältäpäin, mutta herkkä ihminen siellä sisällä eli. Minulla on fiilis, että siinä tavallinen työmies kaivoi itsestään paljonkin pihalle, mihin moni aikalainen ei pystynyt. Tosin moni aikalainen varmasti viittaa kintaalla touhulle...

        En tunne Kalle Päätaloa. En ole lukenut yhtään hänen kirjoistaan. Isä on hänen jonkinlainen fani, joka katsoi tänään sen elokuvan ja osin minä. Epäilen, että tulkintasi ei välttämättä ole oikea. Työmies, hammasta purren, sota... ei välttämättä näytetelleet samalla tavalla Kallen elämässä niin kuin sinä kuvittelit.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        En tunne Kalle Päätaloa. En ole lukenut yhtään hänen kirjoistaan. Isä on hänen jonkinlainen fani, joka katsoi tänään sen elokuvan ja osin minä. Epäilen, että tulkintasi ei välttämättä ole oikea. Työmies, hammasta purren, sota... ei välttämättä näytetelleet samalla tavalla Kallen elämässä niin kuin sinä kuvittelit.

        No mä oon katsonut ne nuoruudesta ja lapsuudesta kertovat elokuvat, mutta niistä on aikaa...aika kurjaa elämää vietti Kalle. Isä kärsi jonkinnlaisista mielenterveysongelmista ja enokaan ei kovin kummoista miehen mallia antanut... Naapurin Jaakkima taisi olla ainoa miesmalli Kallelle. Äiti oli sinnikäs elättäjä, joka piti penskat hengissä jotenkin kuppaamalla.

        Tuohon aikaan vaikka avioliitossa hairahtamista pidettiin kovana pahuutena ja avioliiton ulkopuoleinen lapsi oli kanssa kauheaa... Kuitenkin noista on Kallekin kertonut nyt ääneen. Ei kaikki ole elämässä niin yksiselitteistä. Oikeastaan koen, että jos Kalle olisi jo aikaisemmin saanut itsestään puhuttua pihalle mitä elämältään haluaa, ei ehkä kaikkea niin huonoa olisi tapahtunut... Seksi entisen naisen, mitä hän petti, ei tyydyttänyt Kallea, siksi hän etsi siihen muualta kompensointia... Vaikka hänen olisi pitänyt puhua siitä vaimonsa kanssa...


      • Dissi kirjoitti:

        No mä oon katsonut ne nuoruudesta ja lapsuudesta kertovat elokuvat, mutta niistä on aikaa...aika kurjaa elämää vietti Kalle. Isä kärsi jonkinnlaisista mielenterveysongelmista ja enokaan ei kovin kummoista miehen mallia antanut... Naapurin Jaakkima taisi olla ainoa miesmalli Kallelle. Äiti oli sinnikäs elättäjä, joka piti penskat hengissä jotenkin kuppaamalla.

        Tuohon aikaan vaikka avioliitossa hairahtamista pidettiin kovana pahuutena ja avioliiton ulkopuoleinen lapsi oli kanssa kauheaa... Kuitenkin noista on Kallekin kertonut nyt ääneen. Ei kaikki ole elämässä niin yksiselitteistä. Oikeastaan koen, että jos Kalle olisi jo aikaisemmin saanut itsestään puhuttua pihalle mitä elämältään haluaa, ei ehkä kaikkea niin huonoa olisi tapahtunut... Seksi entisen naisen, mitä hän petti, ei tyydyttänyt Kallea, siksi hän etsi siihen muualta kompensointia... Vaikka hänen olisi pitänyt puhua siitä vaimonsa kanssa...

        Ehkä sinä sitten tiedätkin jotain Kallesta ja perusteluillesi on jotain pohjaa. Hyvää iltaa. Katsoin juuri muumit ja vaihdan television ykköselle sekä uutisille. Hyvää iltaa ja yötä!


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Ehkä sinä sitten tiedätkin jotain Kallesta ja perusteluillesi on jotain pohjaa. Hyvää iltaa. Katsoin juuri muumit ja vaihdan television ykköselle sekä uutisille. Hyvää iltaa ja yötä!

        Hyvää iltaa ja yötä sinnekin. :o)


    • Anonyymi

      Papalla taisi joskus olla kokoelmanakin kaikki kymmenet Kalle Päätalon kirjat hyllyssä, pienenä näin että sellaisia näyttää olevan.

      • Enollakin vois olla koko setti. Pitäis varmaan lukaista se sen koko elämänkerta ensimmäisestä kirjasta asti kirjana... Elokuva ei anna samaa äjäystä varmasti...


      • Anonyymi

        Elokuvista, töissäkin mainitsin tuosta eräästä: The House Jack Built..... loppu on hyvä tuossa mutta erittäin julmaa naisia kohtaan alut tuossa.

        Edellisen työpaikan työkaverit kyllä tulevat mieleen joskus että hauskoja juttuja on ollut.
        Mutta elämä jatkuu ja pomoille potkut :D


    • Anonyymi

      Jos et ole lukenut Kalle Päätalon kirjoja et tunne hänen oikeaa luonnettaan. Se on erittäin sympaattinen!

      • No kylläpä se elokuvistakin näkyy.


    • Anonyymi

      Katsoin yle areenasta...Ennen ruskaa tai jonkun sellaisen elokuvan...Edvin Laine.
      Oli parempi, kuin osasin odottaa...olisiko siihen ollut syynä hyvät näyttelijät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe