Mitä se mielestäsi tarkoittaa ja perustelut?
Mulle tulee mieleen joku Danny, joka pitää pääkallosormusta ja laulaa räppiä..ja seukkaa lapsenlapsensa ikäisen tytön kanssa. ( pidän kyllä Dannystä muutoin).
Oletko nuorekas?
99
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No en minä vielä mikään ikäloppukaan ole. Nuorekas, joo moni sanoo, että en ole vanhentunut melkein yhtään kaksikymppisestä. Itse tosin huomaan silmäpusseistani, että viimeisen kymmenen vuoden aikana on mennyt liian lujaa. Muutoin paljon liikuntaa ja terveellistä ruokaa elämäntapoja, niin säilyy nuorekkaana pitkään.
T. PmiessJotenkin mulla on kuva, että nimenomaan miehet sanovat olevansa nuorekkaita.
Ja mun mielestä olis kamalaa jos mä olisin jämähtänyt siihen mitä parikymppisenä olin..
Terveydestään ja kunnostaan on hyvä pitää huolta on minkä ikäinen sitten onkin..- Anonyymi
Itse en itseäni osaa oikeain arvioida, mutta yks muija sanoi minulle tuon, että näytän ihan samalta, kuin 10 vuotta sitten. "Vampyyriksi haukkui kauniisti päälle"
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jotenkin mulla on kuva, että nimenomaan miehet sanovat olevansa nuorekkaita.
Ja mun mielestä olis kamalaa jos mä olisin jämähtänyt siihen mitä parikymppisenä olin..
Terveydestään ja kunnostaan on hyvä pitää huolta on minkä ikäinen sitten onkin..Lisään vielä, että ei kai 31v silti mikään ikäloppu ole vielä. Mutta nuorekkaana = nuoremman näköinen, kuin ikäisensä, tai nuorekkaampi henkisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että ei kai 31v silti mikään ikäloppu ole vielä. Mutta nuorekkaana = nuoremman näköinen, kuin ikäisensä, tai nuorekkaampi henkisesti.
Nuirekkaampi henkisesti = tyhmempi?
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jotenkin mulla on kuva, että nimenomaan miehet sanovat olevansa nuorekkaita.
Terveydestään ja kunnostaan on hyvä pitää huolta on minkä ikäinen sitten onkin..Vai niin. Et tiedä sitten naisten vakiosanontaa: ikä on vain numeroita, kun deittipalstoilla haetaan 25 vuotta itseään nuorempaa miestä.
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin. Et tiedä sitten naisten vakiosanontaa: ikä on vain numeroita, kun deittipalstoilla haetaan 25 vuotta itseään nuorempaa miestä.
Eiköhän toi ole yleisempää juurikin miehillä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Nuirekkaampi henkisesti = tyhmempi?
Tuskin tyhmä olen, jos äo 118. En vaa jaks keskittyä, kielioppiin anonyymipalstalla. Ja ei tässä kukaan, nuorekkaalla tarkoita sitä, vaan että saa toisenkin kokemaan olonsa nuoreksi. Näin harrastetaan parempaa ja kiihkeämpää seksiä vanhempanakin. Kuka nyt vanhana papparaisena esiintyvänä saisi edes pilluva.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tyhmä olen, jos äo 118. En vaa jaks keskittyä, kielioppiin anonyymipalstalla. Ja ei tässä kukaan, nuorekkaalla tarkoita sitä, vaan että saa toisenkin kokemaan olonsa nuoreksi. Näin harrastetaan parempaa ja kiihkeämpää seksiä vanhempanakin. Kuka nyt vanhana papparaisena esiintyvänä saisi edes pilluva.
No enpä nyt sitä tarkoittanut, vaan sitä että nuorena sitä tekee typeryyksiä ja on tyhmempi kuin vanhempana.
Vaan sä tuet mun juuri kehittelemääni teoriaa, miksi oletetusti juuri miehet ilmoittavat olevansa nuorekkaita. Ja lähettelevät kikkelikuvia...tuskin niistä yksikään lepoasennossa on.
Joku mulle eilen sanoi, että nuorekas tarkoittaa sitä, että tuntee olevansa ikäistään nuorempi!
En pysty prosessoimaan koko ajatusta, kun en tiedä miltä esim 50-vuotiaan pitäisi tuntea? Jotkut taas sanovat, että ikä on vain numeroita.. En tajua sitäkään.
Ikä on ikä, joka lasketaan vuosittain siitä kun tälle pallolle on putkahtanut.
Mun käsittääkseni kyse on pakoilusta...- Anonyymi
Minun mielestäni nuorekkuuteen ei riitä, että itse tuntee itsensä ikäistään nuoremmaksi (varmaan suurin osa tunteekin). Itse olen sitä mieltä, että myös muiden on saatava minusta ikäistäni nuorempi vaikutelma.
Ja ei, minä en ole nuorekas. Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni nuorekkuuteen ei riitä, että itse tuntee itsensä ikäistään nuoremmaksi (varmaan suurin osa tunteekin). Itse olen sitä mieltä, että myös muiden on saatava minusta ikäistäni nuorempi vaikutelma.
Ja ei, minä en ole nuorekas.Oletko mies vai nainen?
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainen
No ainakaan mä en kasva ihan aikuiseks ikinä. Pelleilen penskojen kanssa ja välillä täälläkin.
Kiinnostun vaikka mistä. Olen utelias löytämään aina uutta.
Olen aikuinen toisellatavalla sitten.
Ei tartte olla mikään virallinen ja jäykkä. Pilkettä pitää olla silmäkulmassa. 😉Nuorekkuus on minusta muuta kuin ulkonäkö, mutta veikkaan, että siihenkin se vaikuttaa. Jos on urautunut johonkin, on samannäköinen kokoajan, mutta nuorekas nauttii siitä mitä on, ei peittele ikää ja koita vastakompensoida sitä millään nuorien suosimalla muodilla esim.
Virallinen ja jäykkä voi olla nuorenakin.
Mä olen vanhakas ja protestoin nuoruuden ihannointia.Iku-Turso kirjoitti:
Nelikymppinenhän on vielä laps.
No puoliväli koko iästä, aikuisuudesta hapuilevia alkumetrejä vielä. 😝
Dissi kirjoitti:
Nuorekkuus on minusta muuta kuin ulkonäkö, mutta veikkaan, että siihenkin se vaikuttaa. Jos on urautunut johonkin, on samannäköinen kokoajan, mutta nuorekas nauttii siitä mitä on, ei peittele ikää ja koita vastakompensoida sitä millään nuorien suosimalla muodilla esim.
"nuorekas nauttii siitä mitä on, ei peittele ikää ja koita vastakompensoida sitä millään nuorien suosimalla muodilla esim"
Eli nuorekas on vähän niinkuin vastakohta sille mitä nuoret on..
Hämmentävää.Wwuwuw kirjoitti:
Virallinen ja jäykkä voi olla nuorenakin.
Mä olen vanhakas ja protestoin nuoruuden ihannointia.No minusta sä oot ikuinen pikkutyttö taas mun ”sielunsilmissä”. 🤔
Saatan vitsillä sanoo mummoks, kun itsekin olit sitä käyttänyt, mutta minusta sä oot ikuinen pikkutyttö oikeesti ja en saa sitä päässäni muutettua... 😃Dissi kirjoitti:
No puoliväli koko iästä, aikuisuudesta hapuilevia alkumetrejä vielä. 😝
Minä tajusin eilen pikkusiskoni kanssa jutellessa että olen mahdollisesti vasta tulossa puoliväliin elämääni. Kaikkien neljän isovanhempamme sisarussarjasta löytyy ihmisiä jotka ovat ylittäneet 100 vuoden iän ennen kuolemaansa.
Dissi kirjoitti:
No minusta sä oot ikuinen pikkutyttö taas mun ”sielunsilmissä”. 🤔
Saatan vitsillä sanoo mummoks, kun itsekin olit sitä käyttänyt, mutta minusta sä oot ikuinen pikkutyttö oikeesti ja en saa sitä päässäni muutettua... 😃Mutta kun mummous on positiivinen juttu..
Mummot voi ja saa tehdä mitä vain..melkein kuin pikkutytöt, mutta potenssiin kymmenen. Vähintään.
Aikuinen nainen taas..ääh..Se on jotain mitä känniset äijät laulaa karaokessa.Iku-Turso kirjoitti:
Minä tajusin eilen pikkusiskoni kanssa jutellessa että olen mahdollisesti vasta tulossa puoliväliin elämääni. Kaikkien neljän isovanhempamme sisarussarjasta löytyy ihmisiä jotka ovat ylittäneet 100 vuoden iän ennen kuolemaansa.
Mä luin muuten jonkun jutun, jonka mukaan Suomessa yli 65- vuotiaiksi eläneiden miesten ja naisten eliniän pituudella ei ole kuin vuosi eroa ja sekin on miesten hyväksi.
Wwuwuw kirjoitti:
Mä luin muuten jonkun jutun, jonka mukaan Suomessa yli 65- vuotiaiksi eläneiden miesten ja naisten eliniän pituudella ei ole kuin vuosi eroa ja sekin on miesten hyväksi.
En ole ennen törmännytkään tuohon tietoon.
Mutta jos noin on, niin sehän kertoo vain siitä että miesten elinikää laskee syrjäytyneiden miesten alhainen elinikä.Wwuwuw kirjoitti:
"nuorekas nauttii siitä mitä on, ei peittele ikää ja koita vastakompensoida sitä millään nuorien suosimalla muodilla esim"
Eli nuorekas on vähän niinkuin vastakohta sille mitä nuoret on..
Hämmentävää.No nuoret tekee nuorten juttuja, vanhemmat omiaan, mutta nuorekkuus minusta tulee luonteesta, avoiuudesta kokeilla jotain uutta.
Niin mä termin nuorekkuus itse sisäistän...- Anonyymi
Dissi kirjoitti:
No nuoret tekee nuorten juttuja, vanhemmat omiaan, mutta nuorekkuus minusta tulee luonteesta, avoiuudesta kokeilla jotain uutta.
Niin mä termin nuorekkuus itse sisäistän...Viestiketju. Oikein kivaa keskustelua tässä.
Päivän mukavimmat rupattelijat.
Muut ovatkin olleet haahkoja. Dissi kirjoitti:
No nuoret tekee nuorten juttuja, vanhemmat omiaan, mutta nuorekkuus minusta tulee luonteesta, avoiuudesta kokeilla jotain uutta.
Niin mä termin nuorekkuus itse sisäistän...Tutkimusten mukaan vanhemmat ihmiset ovat asenteiltaan liberaalimpia kuin nuoremmat. Näyttäisi siis olevan niin, että avoimmuus ja kokeilunhalu lisääntyy iän myötä.
Iku-Turso kirjoitti:
No itsekin mietin, että on tässä vielä aikaa tehdä mitä vaan. Enkä aio liikaa miettiä mihin en ole kerennyt, vaan ennemmin, että mitä vielä kerkeä tehdä. Nythän siihen vasta alkaa olla mahkutkin.
Lapset alkaa olla aikuisikää lähempänä kuin synnytystä ja muutkin palikat loksahtelee kohdalleen. Mulla on olo, että ensi kesä ja syksy sekä talvi on edellisiä parempia. 😊👌Iku-Turso kirjoitti:
Tutkimusten mukaan vanhemmat ihmiset ovat asenteiltaan liberaalimpia kuin nuoremmat. Näyttäisi siis olevan niin, että avoimmuus ja kokeilunhalu lisääntyy iän myötä.
No mä oon huomannut tuon ihan muksujen kohdalta. Tosi jäykkiä osaavat olla. Ei voi murjoo vitsejä, kun on kaverit käymässä ja pitäis olla kuin kirkossa...
Mutta se on se ”kasvonsa menettämisen pelko”. 😝
Eihän ne kaverit välitä, vaikka mä oisin mikä pelle. Niistä on vaan hauskaa. Joskus kuulin, kun pojan kaverikin sanoi, että ukkos on huippurento äijä. 😁Iku-Turso kirjoitti:
En ole ennen törmännytkään tuohon tietoon.
Mutta jos noin on, niin sehän kertoo vain siitä että miesten elinikää laskee syrjäytyneiden miesten alhainen elinikä.No juuri noinhan se on.. " MattiNykäset" ei vanhoiksi elä.
Dissi kirjoitti:
Niin mä termin nuorekkuus itse sisäistän...Koen kyseisen termin ikäsyrjintänä..
🤗Wwuwuw kirjoitti:
No tuo tukee taas sitä minun kokemaa ymmärrystä "nuorekkuudesta".
Jos mies on terve 65 vuotiaana, se elää luultavasti "nuorekkaasti". Se nauttii elämästä suomeksi sanottuna.... Minusta säkin vaikutat kyllä mun mielestä nuorekkaalle. Katot Marvel-elokuvia, meloskelet, juttelet täällä, teet sitä ja teet tätä...
Siis minusta siinä ei ole mitään ikäsyrjintää tuossa nuorekkuus-sanassa... Minusta jos tekeytys nuoreks, ois erijuttu.Wwuwuw kirjoitti:
Koen kyseisen termin ikäsyrjintänä..
🤗No jos sen kokee niin.... minusta se ei ole nuoruuden ihannointia, vaan minusta se on elämäniloisuutta ja freshiyttä... Sitä pilkettä silmäkulmassa.....
Mummojakin on monenlaisia... on niitä mitkä nysvää vaan villasukkaa nurkassa ja niitä jotka käy tansseissa ja vesijumpissa, sekä matkustelevat.... On vinha ero...Dissi kirjoitti:
No jos sen kokee niin.... minusta se ei ole nuoruuden ihannointia, vaan minusta se on elämäniloisuutta ja freshiyttä... Sitä pilkettä silmäkulmassa.....
Mummojakin on monenlaisia... on niitä mitkä nysvää vaan villasukkaa nurkassa ja niitä jotka käy tansseissa ja vesijumpissa, sekä matkustelevat.... On vinha ero...Minä olen sitten nuorekas mummo...
Ketut olen.Wwuwuw kirjoitti:
Minä olen sitten nuorekas mummo...
Ketut olen.Vaikuttaa tämä "nuorekkuus" olevan täysin subjektiivinen kokemus..yhdelle yhtä ja toiselle toista..
- Anonyymi
Nuorekas, utelias, älykäs, nöyrä, viisas, kaunis... on paljon adjektiiveja joiden käyttäminen omaa itseä kuvattaessa on... hmmm, hieman huvittavaa.
-flowersreally- No ei nyt ainakaan dannystä tule nuorekas mieleen, ennemminkin irvokas, niin kuin nyt tuossakin:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Las-Vegasiin-Erika-rakkaansa-lemmenlomalle-vienyt-Danny-tulistui-hinnoista-Pyydettiin
Reetukin on nuorekkaampi, ei rollaattorimummot kelpaa:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/201804022200850234
Muttei se reetukaan kovin nuorekas ole, ikä näkyy jo aikalailla. Ehkä joku Mike Monroe on ikäisekseen melko nuorekas:
https://www.youtube.com/watch?v=Lngl3_3BKWwVoisin hyvin kuvitella kummankin noista kuvailevan itseään nuorekkaaksi.
Vaan Aira Samulinpa sanoi suoraan, että hän on vanhus, ei mikään seniori ja ettei vanhus-sanassa ole mitään vikaa.
Ei olekaan.Wwuwuw kirjoitti:
Voisin hyvin kuvitella kummankin noista kuvailevan itseään nuorekkaaksi.
Vaan Aira Samulinpa sanoi suoraan, että hän on vanhus, ei mikään seniori ja ettei vanhus-sanassa ole mitään vikaa.
Ei olekaan.Joo, no eihän siinä ole mitään vikaa mutta kun nyt Airan esiin nostit niin joo, toisin kuin dannysta ja reetusta Airaa voisi kyllä luonnehtia nuorekkaaksi kun on tosiaan ikäistään nuoremman oloinen.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, no eihän siinä ole mitään vikaa mutta kun nyt Airan esiin nostit niin joo, toisin kuin dannysta ja reetusta Airaa voisi kyllä luonnehtia nuorekkaaksi kun on tosiaan ikäistään nuoremman oloinen.
Aira on positiivinen. Moni muukin vanhus on. Ei tarvi enää hötkyillä typeryyksien perässä. Sellainen tietynlainen rauha sisällä...
xLiner - Anonyymi
Aira on no. eeerittäin nuorekas vanhus. - Nm. Esikuvani
- Anonyymi
Ristus sentään...
Ikäisekseen nuorekas = jälkeenjäänyt, kehityshäiriöinen, vajaaksi jäänyt
Joo. Noin sen täytyy olla.
"Itseni näköinen" ja "elämänmyönteinen" kuulostaa paljon tuoreemmalta. Vittu, iän täytyy tuoda viisautta tullessaan.
xLiner- Anonyymi
Olet palstan viisain ja nuorekkain.
- Anonyymi
Ei tollasia saa kysellä... Mun käsitys nuorekkaasta muuttui tässä 10 minuutin sisällä. Kriisin paikka.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet palstan viisain ja nuorekkain.
Kannattaakin huudella puskista ettei saa selkäänsä..
xL Anonyymi kirjoitti:
Ei tollasia saa kysellä... Mun käsitys nuorekkaasta muuttui tässä 10 minuutin sisällä. Kriisin paikka.
xLinerHihhiii..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Hihhiii..
Nuorekas on ajattelematon, kärsimätön, seurauksista piittaamaton, lyhytnäköinen, itsekeskeinen, pinnallinen, mustavalkoinen, ehdoton, sääntöjä rikkova, tietämätön... 😇
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Nuorekas on ajattelematon, kärsimätön, seurauksista piittaamaton, lyhytnäköinen, itsekeskeinen, pinnallinen, mustavalkoinen, ehdoton, sääntöjä rikkova, tietämätön... 😇
xLinerEi lisättävää..
Nuorekas mies..
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770px_wide/s3/2017-02/Tauski_tatska.JPG?itok=nEyRu-_1- Anonyymi
"xLiner" sekoittaa nyt nuoren ja nuorekkaan toisiinsa. Nuori saattaa olla kaikkea luettelemaansa, ikälisää kerännyt, kauemmin elänyt nuorekas tyyppi ei välttämättä. Vaikka löytyyhän heitäkin, mutta silloinkin on jotain muuta kuin nuorekas. Heitä kutsutaan kehittymättömiksi, jälkeen jääneiksi, jämähtäneiksi ...
Nm. Tahallista vai tahatonta - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei lisättävää..
Nuorekas mies..
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770px_wide/s3/2017-02/Tauski_tatska.JPG?itok=nEyRu-_1Ikä on vain numeroita. Nuorekas ja urheilullinen>https://pbs.twimg.com/media/Bt-PLjaCUAAAP7O.jpg:large
;0)
Yleensä nuorekaaksi itseään kuvailevat ovat näitä yli-ikäisiä, jotka pukeutuvat kuin teinit. Tai sitten ovat henkisesti kypymättömiä. Se kun viisikymppinen ukko nauraa omalle pierulleen.
Nykyään pukeutuminen on aika paljon vapaampaa kuin joskus aiemmin..eli en näe kovinkaan suurta eroa nuorten ja vanhempien pukeutumisessa.
Wwuwuw kirjoitti:
Nykyään pukeutuminen on aika paljon vapaampaa kuin joskus aiemmin..eli en näe kovinkaan suurta eroa nuorten ja vanhempien pukeutumisessa.
Eräässä vaiheessa nuoruuttani näytin tältä. Aivan riekaleiksi revityt farkut ja iso roikkuva villapaita, jonka olin löytänyt roskiksesta. Otsatukka, irokeesi ja pitkä takatukka, tietenkin punainen. Mustaa kajaalia ja aina rööki huulessa. En voisi nyt kolmikymppisenä kuvitellakkaan. Röökinkin olen hylännyt, mitä nyt satunnaisesti pitää aski vetästä vanhojen aikojen kunniaksi.
Vihertäjä kirjoitti:
Eräässä vaiheessa nuoruuttani näytin tältä. Aivan riekaleiksi revityt farkut ja iso roikkuva villapaita, jonka olin löytänyt roskiksesta. Otsatukka, irokeesi ja pitkä takatukka, tietenkin punainen. Mustaa kajaalia ja aina rööki huulessa. En voisi nyt kolmikymppisenä kuvitellakkaan. Röökinkin olen hylännyt, mitä nyt satunnaisesti pitää aski vetästä vanhojen aikojen kunniaksi.
Nykyään samat vaatteet on muotia mitä mun nuoruudessani..
On mulla edelleen vaatteita yli 20 vuoden takaa, joita oon käyttänyt.Wwuwuw kirjoitti:
Nykyään samat vaatteet on muotia mitä mun nuoruudessani..
On mulla edelleen vaatteita yli 20 vuoden takaa, joita oon käyttänyt.Minullakin on edelleen farkkutakki jota käytin kaksivuotiaania, mutta se ei valitettavasti mahdu enää päälle :(
Vihertäjä kirjoitti:
Minullakin on edelleen farkkutakki jota käytin kaksivuotiaania, mutta se ei valitettavasti mahdu enää päälle :(
Pläski!
"Oletko nuorekas?
Mitä se mielestäsi tarkoittaa ja perustelut?"
Olin nuorekas tällä vuosikymmenellä. Subway ravintolassa nuori nainen sanoi parilleen minusta, että miten hyvän näköinen. Seuraavalla kerralla ehdotin hänelle treffejä ja paljastui, että hän oli 18-v. kevään abiturientti. Minä luulin häntä 22-vuotiaaksi ja hän minua 27-vuotiaana, vaikka todellisuudessa olin 41 v. Sitten sattui, että toinenkin abi piti minua hyvännäköisenä ja ihastumisen jälkeen itse lähestyi minua ja tarjosi puhelinnumeroaan, mutta en ottanut sitä vastaan, vaikka olin nuorekas, sillä katsoin olevani hänelle aivan 90-luvulla syntyneelle liian vanha 70-lvulla syntyneenä. Sitä mieltä oli vähän myös ympäristö. Niin minulle tuolloin sanoi 28-29-vuotias naisystävä, jonka mielestä nuorekkaana minulle sopisi 25 v., mutta ei mikään abiturientti. Yleisesti minua pidettiin ulkonäön perusteella jotain 31 -vuotiaana, vaikka mittarissa oli noin kymmenen vuoden virhearvio alasuuntaan.
Olen nuorekas, mutta siitä huolimatta yli 40-vuotias, minkä huomaa elimistössä. Nuorelle naiselle riittävän kiihkon saamiseen pitää olla viisi päivää ehdottomassa selibaatissa. Nuorena sellaiseen olisi riittänyt yksi päivä tai alle. Täytyy tunnustaa se, että enää en abien suuntaan katso, sillä olen yli nelikymppinen, jonkalaisen pitäisi tyytyä korkeintaan 25-vuotiaaseen. Vielä täytyy todeta, että kenties seuraavalla vuosikymmenlläni saatan katsoa vain ikäisiäni naisia, sillä 40 vuoden iässä alkava testosteronitason lasku on huomattu. Yli 50 ja 60-vuotiaana olen jo vanha mies - ja en varmasti ole mikään Danny, vaikka se naistuttava olisi nuorempi. Tänään tulin kotia 31-vuotiaan naistuttavan kyydissä. Sellaiset tuttavuudet sopivat nyt paremmin, mutta ehkä yli 60-vuotiaana minulla jopa itseäni vanhempi nainen sydänystävänä. En toista Dannyn tyyliä noin 50 vuotta nuoremmalla naisella, sillä en silloin ole yhtä nuorekas kuin hän.korjaus: "sillä katsoin olevani hänelle aivan 90-luvun lopussa syntyneenä liian nuori 70-luvulla syntyneelle." Ei tuossa aiemmin ollut päätä eikä häntää.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
korjaus: "sillä katsoin olevani hänelle aivan 90-luvun lopussa syntyneenä liian nuori 70-luvulla syntyneelle." Ei tuossa aiemmin ollut päätä eikä häntää.
Mä olen syntynyt 60- luvulla.. tarkemmin vuonna -69.
Eli sä et välttämättä ole mua kuin vuoden nuorempi.Wwuwuw kirjoitti:
Mä olen syntynyt 60- luvulla.. tarkemmin vuonna -69.
Eli sä et välttämättä ole mua kuin vuoden nuorempi.Vuotta en paljasta, mutta lapsen olisin voinut tietoisesti siittämään kesäkuussa 1991. Sinä saavutit kumminkin sukukypsyyden paljon aiemmin kuin minä. Meillä on semmoinen ikäero ja se vaikuttaa olemukseen.
Vuotta en paljasta, mutta lapsen olisin voinut tietoisesti siittämään kesäkuussa 1991. Sinä saavutit kumminkin sukukypsyyden paljon aiemmin kuin minä. Meillä on semmoinen ikäero ja se vaikuttaa olemukseen.
"lapsen olisin voinut tietoisesti siittämään kesäkuussa 1991"
What?Wwuwuw kirjoitti:
"lapsen olisin voinut tietoisesti siittämään kesäkuussa 1991"
What?Sitä vaan vuotta en sanoa vaan sen vuoden jolloin tulin sukukypsäksi eli sinulla naisena alkoi säännölliset menkat, joskus 80-luvun alussa eli sillä tavalla laskettuna meillä on likemmäs kymmennen vuotta ikäeroa kypsymismittarilla laskettuna?
En vaan tädikäs hiukan lapsenmielisellä mielellä. 🤔
Minä tykkään sinusta! Pienten lasten seura on tehnyt nuorekkaan! Etkös sinä ollut lastentarhatäti aikaisemmin? Nyt sinulla on omia pieniä lapsia nuorekkuuta tuomassa! :)
Minä tykkään sinusta! Pienten lasten seura on tehnyt nuorekkaan! Etkös sinä ollut lastentarhatäti aikaisemmin? Nyt sinulla on omia pieniä lapsia nuorekkuuta tuomassa! :)
Jee, minusta lapset on aikuistuttaneet mua. Ei niinkään nuorennuttanut vai miten se sana taipuisi?
Tietty henkinen " lataus" virrakkuus taas on synnynnäistä jopa perimässä..meillä oli mummokin loppuun asti kaikkee muuta kuin mummomainen luonteeltaan ja huumoriltaan, elämänasenteeltaan. Oli paria päivää vaille 91 kuollessaan.
Minusta mun lapset vanhettaa mua, ei nuorenna. ☺️Päläpälä kirjoitti:
Jee, minusta lapset on aikuistuttaneet mua. Ei niinkään nuorennuttanut vai miten se sana taipuisi?
Tietty henkinen " lataus" virrakkuus taas on synnynnäistä jopa perimässä..meillä oli mummokin loppuun asti kaikkee muuta kuin mummomainen luonteeltaan ja huumoriltaan, elämänasenteeltaan. Oli paria päivää vaille 91 kuollessaan.
Minusta mun lapset vanhettaa mua, ei nuorenna. ☺️Lapset pakottavat ottamaan vastuuta, on oltava aikuinen, auktoriteetti..
Mä oon skipannu ton vaiheen ja hypännyt suoraan pikkutytöstä mummouteen...😊Päläpälä kirjoitti:
Minusta mun lapset vanhettaa mua, ei nuorenna. ☺️Minusta sinä olet nuorekas! Itse alan kohta katsomaan Muumeja ja uutisia, joten jätän tämän palstan. Hyviä iltoja!
Wwuwuw kirjoitti:
Lapset pakottavat ottamaan vastuuta, on oltava aikuinen, auktoriteetti..
Mä oon skipannu ton vaiheen ja hypännyt suoraan pikkutytöstä mummouteen...😊Mä oon joskus aiemminkin sanonut, että mukulat tykkää musta, kun mä en osaa kohdella niitä mukuloina.
Kohta laitetaan pihagrilli päälle ja tehdää purilaisia..🤤Faith.Hope.Love kirjoitti:
Minusta sinä olet nuorekas! Itse alan kohta katsomaan Muumeja ja uutisia, joten jätän tämän palstan. Hyviä iltoja!
Ton mä just haluankin kyseenalaistaa, että "nuorekas" olisi jotain positiivista ja kehumista..
Kenties joskus on ollut toisin..Wwuwuw kirjoitti:
Ton mä just haluankin kyseenalaistaa, että "nuorekas" olisi jotain positiivista ja kehumista..
Kenties joskus on ollut toisin..Minusta oli kiva katsella naisen luona muumeja vuosia sitten! Minusta se oli nuorekasta, että kävin itseäni vanhemman naisen luona katsomassa muumeja. Nuorekasta on katsoa pian uusia muumeja televisiosta. Minusta lapsekkuus ja nuorekkuus ihmisissä on positiivinen asia! Katsoin kahdessa kuukaudessa 90-luvun muumit tänä keväänä. Nuorekasta! Ei lapsentasoisuutta! Minusta nuorekkuus on positiivinen asia ja kehumisen aihe! Ei kyllä aina, mutta yleensä!
Minusta sinä olet nuorekas! Itse alan kohta katsomaan Muumeja ja uutisia, joten jätän tämän palstan. Hyviä iltoja!
Googletin nuorekas ja sain..
"Nuorelta vaikuttava, nuoren tavoin ajatteleva tai käyttäytyvä, nuorelle ominainen.
Esimerkiksi: Nuorekas ääni. Ikäisekseen hyvin nuorekas. Nuorekkaan näköinen."
Linkki, https://www.google.com/amp/s/www.suomisanakirja.fi/amp/nuorekas
Olisiko hyvin säilynyt myös ns. nuorekas? Välillähän näkee ihmisiä, jotka eivät näytä vanhettuneen päivääkään 30 vuoden jne. aikana.
Sinusta olen nuorekas, osaatko kuvailla miten?😛
Mun mieheni mielestä olen ikäistäni nuoremman näköinen, siis ulkonäöllisesti kasvoiltani ja kropaltani ( koska mulla on sileä ja kuulas kimmoisa iho) hän mieltää ikäisilleni uurteita ja vanhaantunutta nahkaa ilmeisesti..joka palautuu hitaasti
pinsettiotteesta.. 🤔
Joskus testaa ihoani ottamalla etusormen ja peukun väliin millon mistäkin ja venyttää, katsoo miten iho palautuu..ja sanoo sä oot ihan tyttönen.😄
Mä en ymmärrä tuosta mitään, älä kysy mutta hänestä olen nuorempi pinnalta ja henkisesti, kuin kronologinen ikäni.
Onhan mulla itselläni jo silmäryppyjäkin ja otsauurteita, harmahtuvia vetäytyviä hiuksua, hän sanoo. Suhteessa ikään hän kokee olevansa vanhettuneempi..😑Wwuwuw kirjoitti:
Lapset pakottavat ottamaan vastuuta, on oltava aikuinen, auktoriteetti..
Mä oon skipannu ton vaiheen ja hypännyt suoraan pikkutytöstä mummouteen...😊Niinpä ne tekee.😌
Ja minusta tuntuu, että lapset ja kaikki se heidän ympärillä seuhtominen, valvominen, äärimmilleen venyminen vanhettaa myös fyysisesti nopeasti.
Et sä ulkoisesti kovin mummomainen oo kuviasi nähneenä.😃Wwuwuw kirjoitti:
Mä oon joskus aiemminkin sanonut, että mukulat tykkää musta, kun mä en osaa kohdella niitä mukuloina.
Kohta laitetaan pihagrilli päälle ja tehdää purilaisia..🤤Voi nam, grilliherkkuja. 🤤
Kauhee nälkä, nukahdin lattialle muksun unta ootellessa..Päläpälä kirjoitti:
"Nuorelta vaikuttava, nuoren tavoin ajatteleva tai käyttäytyvä, nuorelle ominainen.
Olisiko hyvin säilynyt myös ns. nuorekas? Välillähän näkee ihmisiä, jotka eivät näytä vanhettuneen päivääkään 30 vuoden jne. aikana.
Mun mieheni mielestä olen ikäistäni nuoremman näköinen, siis ulkonäöllisesti kasvoiltani ja kropaltani ( koska mulla on sileä ja kuulas kimmoisa iho) hän mieltää ikäisilleni uurteita ja vanhaantunutta nahkaa ilmeisesti..joka palautuu hitaasti
pinsettiotteesta.. 🤔
Joskus testaa ihoani ottamalla etusormen ja peukun väliin millon mistäkin ja venyttää, katsoo miten iho palautuu..ja sanoo sä oot ihan tyttönen.😄
Mä en ymmärrä tuosta mitään, älä kysy mutta hänestä olen nuorempi pinnalta ja henkisesti, kuin kronologinen ikäni.
Onhan mulla itselläni jo silmäryppyjäkin ja otsauurteita, harmahtuvia vetäytyviä hiuksua, hän sanoo. Suhteessa ikään hän kokee olevansa vanhettuneempi..😑"Sinusta olen nuorekas, osaatko kuvailla miten?😛"
Jotenkin mieleltään nuori. Ajattelee pirteästi, nuoremman ihmisen oloisesti. Et tietysti vaikuta 20-luvulla olevalta, mutta aikaisemmin, kun en tienyt ikääsi luulin sinun olevan 30 v. ja jotain.- Anonyymi
Päläpälä kirjoitti:
pinsettiotteesta.. 🤔
Onhan mulla itselläni jo silmäryppyjäkin ja otsauurteita, harmahtuvia vetäytyviä hiuksua, hän sanoo. Suhteessa ikään hän kokee olevansa vanhettuneempi..😑Iän testaamiseksi sinun tarvitsee vain nipistää kämmenselän ihoasi peukalon ja etusormen välissä viisi sekuntia. Kun aika on kulunut, päästä irti ja ota aikaa sille, kuinka kauan iholtasi kestää palautua takaisin tasaiseksi – mitä lyhyempi aika on, sitä nuorekkaampi ihosi on.
Näin palautumiseen kulunut aika kertoo ihosi iästä:
1-2 sekuntia: Ihosi ikä on alle 30 vuotta.
3-4 sekuntia: Ihosi ikä on 30-44 vuotta.
5-9 sekuntia: Ihosi ikä on 45-50 vuotta.
Yli 10 sekuntia: Ihosi on yli 60 vuotta.
https://www.nainen.com/tiedatko-ihosi-todellisen-ian-nain-helppoa-se-on-selvittaa/ Päläpälä kirjoitti:
pinsettiotteesta.. 🤔
Onhan mulla itselläni jo silmäryppyjäkin ja otsauurteita, harmahtuvia vetäytyviä hiuksua, hän sanoo. Suhteessa ikään hän kokee olevansa vanhettuneempi..😑Tuon mukaan nuori ja nuorekas ei ole eri asioita, kuten joku tuolla esitti. Paitsi tietysti että nuorekas ei ole iältään nuori.
"Sinusta olen nuorekas, osaatko kuvailla miten?😛"
Jotenkin mieleltään nuori. Ajattelee pirteästi, nuoremman ihmisen oloisesti. Et tietysti vaikuta 20-luvulla olevalta, mutta aikaisemmin, kun en tienyt ikääsi luulin sinun olevan 30 v. ja jotain."Jotenkin mieleltään nuori. Ajattelee pirteästi, nuoremman ihmisen oloisesti. Et tietysti vaikuta 20-luvulla olevalta, mutta aikaisemmin, kun en tienyt ikääsi luulin sinun olevan 30 v. ja jotain."
- Kiitos. :)
Toisinaan törmään tuohon samaan näkemykseen irl myös. Minua luullaan nuoremmaksi ja minusta nimenomaan juuri ajatusmaailman vuoksi. Itse en koe itseäni mitenkään ulkoisesti ikäistäni nuoremmaksi, pikemminkin ikäiseni näköinen, joskus jopa vanhemman näköinen, kuin 42v.
Joskin kentällä törmää ihmisiin, joiden mielestä en ole päiväkään vanhempi kuin 32v. Tuossa taannoin työkaveri joka on 35 v arvioi iäkseni itseään nuoremmaksi, en ymmärrä miksi. Ehkä tieto lapsieni iästä vaikutti asiaan. Ehkä hän ajatteli ettei tuon ikäisiä lapsia vanhemmalla enää ole.. Se on niin siitä kiinni miten kukin asioita kattelee ja puntaroi. :)
Mutta mikä mulle on tärkeintä, ei ulkokuoren nuoruus ja nuorekkuus vaan henkinen olo, että viihtyy ittessään. Se on aatelia. :)Anonyymi kirjoitti:
Iän testaamiseksi sinun tarvitsee vain nipistää kämmenselän ihoasi peukalon ja etusormen välissä viisi sekuntia. Kun aika on kulunut, päästä irti ja ota aikaa sille, kuinka kauan iholtasi kestää palautua takaisin tasaiseksi – mitä lyhyempi aika on, sitä nuorekkaampi ihosi on.
Näin palautumiseen kulunut aika kertoo ihosi iästä:
1-2 sekuntia: Ihosi ikä on alle 30 vuotta.
3-4 sekuntia: Ihosi ikä on 30-44 vuotta.
5-9 sekuntia: Ihosi ikä on 45-50 vuotta.
Yli 10 sekuntia: Ihosi on yli 60 vuotta.
https://www.nainen.com/tiedatko-ihosi-todellisen-ian-nain-helppoa-se-on-selvittaa/Testasin ja ehdin sanoa ääneen yksi, kun päästin irti ja samalla katsoin kädenselässä ihoa, jonka vapautin sormistani. Toistin usemman kerran vähän eri kohdasta kädenselkää ja toisessa kohtaa ehdin laskea kahteen, sekuntiviisarin mukaan.
Tuohon se ajatus varmaan miehellänikin perustuu...miten nahka palautuu??
Kyllä mulla silti mun mielestä on ihossa jo nähtävissä ohentumista, vaikka ei mulla paksu nahka ole koskaan mielestäni ollut ennenkään. Mutta vanhenemista on tapahtunut mun mielestä kauttaaltaan. :)
Aika reippaastikin muutamassa vuodessa. Uupumus ja voimiensa äärirajoilla eläminen verottaa...Wwuwuw kirjoitti:
Tuon mukaan nuori ja nuorekas ei ole eri asioita, kuten joku tuolla esitti. Paitsi tietysti että nuorekas ei ole iältään nuori.
Juu..
Niin pitkään kun kukaan ei ole määritellyt nuorekkuutta mitenkään yleisellä standardilla, niin ihmiset voivat vain kuvitella oman nuorekkuutensa..
Toisaalta siinä vaiheessa kun on tarvetta väittää olevansa nuorekas niin ihminen todennäköisesti tiedostaa tuleensa vanhaksi.
Itse olen nähnyt esim. nettitreffeillä paljon taviksien ylipainoisten keski-ikäisten naisten ilmoituksia missä he väittävät olevansa BBW.. Big beatiful woman...Ööö..Kenen mielestä kaunis? Kuka voi itse päättää olevansa kaunis? Toisaalta pillunhimoisen miehen kertomaan ei kannata koskaan luottaa. Silloin paskakin muuttuu kullaksi.Yleensä kaikki kuitenkin mieltävät kyseisen sanan positiiviseksi, toisin kuin esim lapsellisen tai vanhan.
Wwuwuw kirjoitti:
Yleensä kaikki kuitenkin mieltävät kyseisen sanan positiiviseksi, toisin kuin esim lapsellisen tai vanhan.
Tottakai se on positiivinen kun ei vanhuudessa ainakaan mitään positiivista ole.
Vanhuus ja vanheneminen on sitä kun ihminen lahoaa ja tuhoutuu.- Anonyymi
Nuoruudessa ja nuoruuden tyhmyydessä on aina negatiivisuutta sitten, niinkö?
blade83 kirjoitti:
Tottakai se on positiivinen kun ei vanhuudessa ainakaan mitään positiivista ole.
Vanhuus ja vanheneminen on sitä kun ihminen lahoaa ja tuhoutuu.Vanhenemisen myötä tulee kokemuksen tuomaa viisautta.
Aiemmin vanhoja ihmisiä kunnioitettiin. Nyt ne ovat kuluerä ja rahanappula poliittisessa pelissä.
- Anonyymi
Hei haloo! Ei kait kukaan tule sanomaan sulle, että sä näytät paljon ikäistäsi vanhemmalta? Tietysti annetaan kurpille ja lerpoille hyvä mieli ja itsetuntoa kehumalla nuorekkaaksi....
- Anonyymi
"Kurpille ja lerpoille" ! Mikä sinä kuvittelet olevasi? - Nm. Alatyylinen ja -tasoinen ajattelutapa
Anonyymi kirjoitti:
"Kurpille ja lerpoille" ! Mikä sinä kuvittelet olevasi? - Nm. Alatyylinen ja -tasoinen ajattelutapa
Vastaavat sanat: pissikset ja amisviikset.
Ja se minkä ikäiseltä näyttää on eri asia mitä aloituksessa hain.
- Anonyymi
Olen nuorekas hamaan tappiin asti ja ikää vasta reilu 5kymppiä
- Anonyymi
mä oon mikä oon.ikää on mut viel nautin.elämästä.en muutu tästä,ku ku tekin nuoret ...tuonnempana.kroppa kremppaa ja sydän jyskää!mut menoksi vaan.
- Anonyymi
En halua olla nuoremman näköinen kuin mitä olen, kunnioitan ikääni ja elämääni sen luvun taustalla. Enemmän ajattelen sitä mitä ihmisten tulisi saada aikaan kuollakseen tyytyväisin mielin. Raha ei ole tärkeintä...hmm...eikä pillu...hmm...no onpas vaikeeta.
Miksi haluaisin olla nuorempi? Saadakseni nuoren naisen joka kuitenkin huomaisi jossain vaiheessa miten vanha oikeasti olen. Iän ajatteleminen on melkoisen turhaa jos ei enää halua parisuhdetta ja lapsia. Itse en tule koskaan menemään enää suhteeseen jossa nainen haluaisi lapsen joten voin siis käytännön elämän kannalta katsottuna olla vaikka vanhempikin.
Fysiikkaa kannattaa pitää yllä, jos ei fyysisesti jaksa ei jaksa henkisesti ja sama toisinpäin.
Huomaan ikäni palautumisen hidastumisena, väsyttää enemmän mitä 20 vuotta sitten.
Johtuu varmasti myös siitä ettei aina nuku hyvin, moni asia painaa satunnaisesti mieltä ja tulee kelattua oravanpyörää. Tuo kuuluu elämään joten kaikki on ihan hyvin, ikä ja kaikki.
Jos nyt alkaisin ajattelemaan elämääni kehon kautta niin alkaisi varmasti ahdistamaan. Tiedostan etten voi olla samassa kunnossa 10 vuoden kuluttua mitä nyt olen, tiedostamatta antaisi itselleen elinaikaa vain sille ajalle joka ns. olisi "nuorekkaan näköistä". Tuo aika meni jo ohi siinä vaiheessa kun pääsi pois peruskoulusta. Onhan 30 vuotias jo helkkarin vanha 15 vuotiaan mielestä, elänyt puolet pidemmän ajankin. 25 vuotias ajattelee samoin 50 vuotiaasta. 50 vuotiaalla kun on jäljellä se aika minkä 25 vuotias olisi elänyt, ja sehän olisi tuntunut jo ikuisuudelta:)
AsianVierestä - Anonyymi
Mulle tulee mieleen keski-ikäinen nainen, jolla on räväkkä, pinkki tukka. Pitää itseään nuorekkaana, mutta ei ole. Tai 6- kymppinen röllykkämaha, joka turhaan jahtaa nuoria naisia. Uskon että jos on oikeasti nuorekas, ei sitä tarvitse mainostaa.
- Anonyymi
Nuorekkuuskäsitteeseen voi luonnehtia monta eri kategoriaa.
Yksi on se helpoin nuorekkuus jonka voi saada rahalla. Hiukset ja vaatetus, riittääkö?
No ei riitä. Jos naisen vartalo olisi kiinteä, rinnat kiinteät, elintavat urheilulliset, harrastukset uutta luovia kehittävää, fyysisyys hyvässä kunnossa, mielipiteet ja valoisa elämänasenne voisi vanhempaakin naista kutsua nuorekkaaksi.
Verrataan yhtä hottista...onko mielestäsi tämä nainen nuorekas?
http://princessuvbi.blogspot.com/2015/01/guys-do-you-like-your-lady-on-make-up.html
Puolet miehistä sanoisi ettei ole?
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi on se helpoin nuorekkuus jonka voi saada rahalla. Hiukset ja vaatetus, riittääkö?
No ei riitä. Jos naisen vartalo olisi kiinteä, rinnat kiinteät, elintavat urheilulliset, harrastukset uutta luovia kehittävää, fyysisyys hyvässä kunnossa, mielipiteet ja valoisa elämänasenne voisi vanhempaakin naista kutsua nuorekkaaksi.
http://princessuvbi.blogspot.com/2015/01/guys-do-you-like-your-lady-on-make-up.html
AsianVierestäÄlä nyt.. :D JLo on todella kaunis. Puolet ehkä alle kolmekymppisistä miehistä, mutta on niitä muitakin. Vaikea sanoa. Mielestäni ensivaikutelma on ratkaiseva. Kyllä nuo helpot ratkaisut ovat tehokas lisä, jos elämäntavat ovat kunnossa. Riippuu vähän asuinpaikasta. Itse näen täällä landella paljon naisia, jotka eivät panosta ulkonäköönsä yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäLisäys.. En sanoisi tuota helpoksi, vaan työlääksi. Teen tosin kaiken itse. Harvalla on esim. meikkitaiteilija aamulla käytettävissä. Vähän aikaa sitten kesti 8h valmistautua juhliin. Käly selvisi "vaan" kuudella tunnilla. Käytti tosin ammattilaisia apuna.
Pitävätköhän muuten palstan vanhoilliset (=esim. Persut) itseään nuorekkaina?
- Anonyymi
Oikeastaan inhoan sanaa "nuorekas". En ikinä käyttäisi sitä sanaa itsestäni. Ihmiset muodostakoot mielipiteensä sen perusteella, mitä näkevät - kuten tuossa edellä vähän epäsuorasti mainitsin. Olen ylpeä siitä, etten halua pikkutyttöjen mahdollisia joukkoraiskaajia yhtään enempää Suomeen. Ennemmin Afrikasta nälkään kuolevia lapsia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402