Tiedätkö edes mistä puhut?

Anonyymi

Kun puhut
• kristillisyydestä
• avioliitosta
• vihapuheesta

Voitko avata mitä SINÄ ymmärrät näillä sanoilla kun niitä käytät.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja voisi kertoa mitä hän noilla tarkoittaa, siinä olisi hyvä pohja keskustelulle.

• Anonyymi

Kerro sinä kun niitä olet koko aamun käyttänyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Vain kommentoinut yhden kerran sellaista joka käytti sanaa "vihapuhe" itse eikä sitten pystynyt kertomaan mitä hän tuolla sanalla tarkoittaa.

Katsotaan pystyykö aloittaja (sinä) kertomaan mitä hän tarkoittaa noilla aloituksessa esille ottamillaan sanoilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Vai haluatko sinä aloittajan keskustella sanoista joiden merkitystä et itse osaa kertoa?

Miten edes voisit keskustella jos et ymmärrä sanojen merkitystä?

Kerrohan.

• Anonyymi

Kysymys on trolijankalle ilmeisen kiusallinen 😂🤣😅

• Haluatko sinä aloittajan keskustella sanoista joiden merkitystä et itse osaa kertoa?

Miten edes voisit keskustella jos et ymmärrä sanojen merkitystä?

Kerrohan.

• Kirjoita vain rohkeasti usko.vaisena!

• Repe on koukussa minuun 😂😂😂

• Jahas.

Kristillisyys on lähinnä sanahelinää. Jotain sellaista, että uskotaan Jeesukseen,

Avioliitto on juridinen liitto, jossa eletään virallisesti yhdessä.

Vihapuhe sellaista, jolla halutaan antaa jostakin totuudenvastainen ja kielteinen kuva.

• Esim. vihapuheesta on tåysin turha keskustella sellaisen kanssa (esim. ilmeisimmin aloittaja) joka ei osaa itse kertoa mitä hän sanalla tarkoittaa

Mistä voisi edes keskustella?

Eihän ole edes mitään aihetta tuolloin.

• Hyvä avaus, usko.vainen, mutta et voi kysellä muilta ellet itse kerro omaa linjaasi ja mieluiten omalla nimimerkillä.

Kannatan lähtökohtaisesti niitä merkityksiä, jotka sanakirjasta ja wikistä löytyvät. Esimerkiksi kristillisyydelle tietyt suuntaukset antavat yleisestä poikkeavia omia merkityksiään, jolloin keskustelu käy tietysti mahdottomaksi.

• Juurikin näin.

Aloittajan kanssa ei voi keskustella ellei hän kerro mitä hän aloituksessaan mainituilla tarkoittaa.

• Anonyymi

Ensimmäisessä ihmisen tietoisuudesta, toisessa eläkkeestä ja kolmannessa edellisten vaikutuksesta ihmiseen.

• Vihapuhetta voi löytää evankeliumista. Sillä on ollut myös seurauksia, eli viha on syttynyt liekehtiväksi tuleksi.
      Kun nimitetään toisia Perkeleen lapsiksi, sanoo kristikansa sitä nuhteluksi.

Avioliitto on kahden ihmisen välinen liitto, eli sopimus, jonka rikkomisesta ei seuraa mitään sanktioita, ei edes nuhtelua, tai kuulustelua.

Papin aamenen alla voi harrastaa mitä haluaa, kuten lyödä vaimoa ja sekaantua lapsiin. Perhe on pyhä ja pyhille kaikki on pyhää.
      Jos astuu ulos aamenen alta, se tarkoittaa, että enää et voikaan lyödä naista ja sekaantua lapsiin, koska nyt laki hallitsee ja tuomitsee.

kristillisyydestä puhuttaessa, puhutaan edellämainituista ja siitä, että laki ei hallitse pyhiä, he ovat itse itselleen laki, armo ja anteeksianto, koska he ovat jumalia, kun ihminen tuli jumalaksi.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Dokumentissa pohditaan, mitkä tekijät ovat saattaneet vaikuttaneet transseksuaalisuuden syntyyn, ja miten Jumala voi eheyttää seksuaalisuutta.
        Ohjelmassa on haastateltu asiantuntijoita, sekä henkilöitä, jotka ovat kamppailleet seksuaalisuutensa kanssa ja löytäneet lopulta rauhan Jumalan antaman sukupuolen suhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Dokumentissa pohditaan, mitkä tekijät ovat saattaneet vaikuttaneet transseksuaalisuuden syntyyn, ja miten Jumala voi eheyttää seksuaalisuutta.
        Ohjelmassa on haastateltu asiantuntijoita, sekä henkilöitä, jotka ovat kamppailleet seksuaalisuutensa kanssa ja löytäneet lopulta rauhan Jumalan antaman sukupuolen suhteen.

Transseksuaalisuus on todella marginaalisen pienen piirin juttu. Ja TV7 ei anna mistään totuudellista kuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ohjelma!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ohjelma!

Ehkä, mutta ohjelmalla ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5187
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1907
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe