Nainen yrittää julkistaa kuukautisiaan

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/d34c7fc1-1333-4873-ba0e-9686482da413

"Miksi ihmiset ovat edelleen niin järkyttyneitä kuukautisverestä? Pitääkö kuukautisten aikana välttää järkyttämästä muita kehomme normaaleilla toiminnoilla? Tuleeko kuukautisia hävetä tai salailla?
26-vuotias muusikko-urheilija Kiran Gandhi juoksi ensimmäisen Lontoon-maratoninsa vapaasti vuotaen.
Maaliviivan ylittäessään naisen housut olivat veressä, mutta teollaan hän antoi kenties vertakin selkeämmän viestin siitä, että kuukautiset ovat aivan luonnollinen sekä väistämätön asia."

Miksi joku nainen yrittää tehdä tuostakin asiasta julkisuuteen kuuluvan, vaikka sehän on naisille intiimi asia ja jos joku mies kysyisi vastaantulevalta naisella, että milloin sulla on ollu kuukautiset, niin varmana 99% naisista sanoisi tylysti, että mitä se sulle kuuluu, se on intiimiasia.
Joten pitäkään naiset vaan ne kuukautisenne piilossa.
Täytyyhän miehenkin peittää, jos alkaa seisomaan jostakin syystä julkisella paikalla, ei sitäkään pidetä soveliaana.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisiköhän naisten alkaa esiintymään julkissti perse paljaana ja antaa sitten missä vaan kulkeekin veren, p...an ja kaiken muunkin valua estoitta, se varmaan olisi osoitus vahvasta naiseudesta. Jos feministeistä olisi kiinni niin ne tekisikin varmaan. Vihreät yhtyisi näkemyksiin kun huomaisivat että säästää luontoa kun antaa valua vaan reisille, ei tarvitse vessapaperiakaan estoton vahva nainen.

• Anonyymi

No normaali luonnollinen asia toki kuukautiset on, mutta edes pieneen mieleenikään ei tulisi antaa vapaasti vuotaa!
      Jo ihan siitä syystä et mä en jaksaisi pestä sitä pyykkimäärää mikä siitä aiheutuisi, siivota perässäni joka paikkaa taukoamatta, mun kuiva iho ei kestäisi sitä et käyn sata kertaa suihkussa päivässä ja mulla ei myöskään kuitenkaan olis mitään halua esitellä mun teineille ympäriinsä vuotavaa äitiä, vaikka luonnollisesta asiasta kyse onkin.... Saati ajatus et mun teineillä olisi kaverit yökylässä
      toisekseen mä en voisi käydä kaupassakaan, työssä tai missään silloin, koska mun mielestä se olisi kohtuutonta muita ihmisiä kohtaan jo ihan siitä syystä etten omista autoa, vaan kuljen julkisilla paikkaan kuin paikkaan ja se olis mukava jättää seuraavalle matkaajalle verilammikko siihen missä on istunut, saati sitten ne kustannukset mitkä aiheutuisi sen siivoamisesta ja jotenkin mä en kokisi hirveän mukavaksi mennä kauppaan kävelemään verinorot ympäriinsä kulkien, enkä kyllä sitä toivoisi muiltakaan kaupassa kävijöiltä
      Tässä vaan ihan muutama niistä asioista mitkä tulis ihan ekana mieleen et ei kiitos!

Ja mulla olis kyllä kaikkea muuta kuin voimaantunut olo!!!

• Tuhoon tuomittu ajatus. Pitäisihän tuo jo tietää.

Ei. Eiei.

• aha, mää oon sit tietämättäni jo harjoittanut tuota aina menkkujen viimeset päivät,
      niin siteiden kuin kuukupinkin kanssa tuhraamiseen ku kyllästyy muutamassa päivässä (tai ainakin minä kyllästyn), niin siinä vaiheessa ku huomaan vuodon selkeästi vähentyneen jätän suojat pois. ei ne viimeset päivän tai parin tiputtelut enää pöksyjen läpi tule, puhtaat pikkarit ja peseytyminen tarvittaessa niin aivan hyvin pärjää.

sitä en kyllä ymmärrä miks näkyvästi veren tahrimat housut olis niiin nolo asia, kaikki ny kuitenki tietää et useimmilla naisoletetuilla on kuukautiset, liekkö muistumia just sieltä kouluajoilta ku varsinkin pojat saattoivat olla julmia ja nauraa ja vittuilla ja nostaa esille jos jollakin sattui vuotamaan housujen läpi..
      ja se erona noihin muihin eritteisiin, kuukautisvuotoa ei juurikaan voi pidätellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2403
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1756
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      314
      1333
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      969
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      55
      958
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      54
      840
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      757
    9. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      37
      697
    10. Naista puukotettiin kasvoihin

Maanantai-iltana kello 23 jälkeen yksityisasunnossa Kiteellä puukotettiin 80-luvulla syntynyttä naista muun muassa kasvo
      Kitee
      18
      639
    Aihe