Onko kenenkään muun

Anonyymi

mielestä kuvien ottaminen itsestä jotenkin noloa ja itserakasta? Ei silloin jos kuvassa on muitakin ja ottaa muistoksi jostain tapahtumasta, mutta jos vaikka omaa lärviä kuvaa huvikseen ja laittaa eri ilmeillä nettiin? Ei ihminen ole olentona niin viehättävä, että sitä kannattaisi ikuistaa kuviin. Sama koskee jotain "mallikuvia", että julkkis menee keikistelemään eri paikkoihin ja asentoihin ja ihmiset ympärillä pörrää ihan innoissaan hiuskiehkuroita asettelemassa. Siis tulee sellainen yök-olo.

80

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      👍👍👍👍👍
      Samaa mieltä! Selfiet....🙄😏

      • Anonyymi

        Joskus olen nähnyt kymmeniä selfieitä, kaikki lähes samalla ilmeellä. Ehkä huulen mutru voimistuu osassa, toisissa voi hiukset olla eri tavalla. Painoin hetken ihmeteltyäni sivun pois, enkä ole toiste mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus olen nähnyt kymmeniä selfieitä, kaikki lähes samalla ilmeellä. Ehkä huulen mutru voimistuu osassa, toisissa voi hiukset olla eri tavalla. Painoin hetken ihmeteltyäni sivun pois, enkä ole toiste mennyt.

        Se taitaa olla tämän ajan henki ja kännykkä/somekulttuurin mukanaan tuomaa juttua. Pitkä on kehitys kaitafilmikameroiden ja videoiden kautta tähän päivään. Ennen vanhaan ei ollut tarvetta/aikaa keskittyä itsensä esittelemiseen. Oli käytävä koulut ja tehtävä työt. Siinä oli selfietä kylliksi.
        Ikä luo oman perspektiivin tähän omalla kohdallani. Kurppana on hyvä olla😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se taitaa olla tämän ajan henki ja kännykkä/somekulttuurin mukanaan tuomaa juttua. Pitkä on kehitys kaitafilmikameroiden ja videoiden kautta tähän päivään. Ennen vanhaan ei ollut tarvetta/aikaa keskittyä itsensä esittelemiseen. Oli käytävä koulut ja tehtävä työt. Siinä oli selfietä kylliksi.
        Ikä luo oman perspektiivin tähän omalla kohdallani. Kurppana on hyvä olla😊

        Niin ja minä olen oman aikani lapsi. On mun mielestä tosi noloa tuo selfieiden otto.


    • Anonyymi

      Ei jollei niitä koe noin, toisen tekemisiä taas on aivan turha miettiä. Mutta se että miksi kokee omat kuvansa noloiksi on taas eri juttu, varmastikin jokainen haluaisi olla kuvauksellinen.

      • Anonyymi

        Tuskin sellainen ihminen joka kokee itsensä kuvaamisen noloksi ottaa itsestään kuvia. Yhtä lailla ne toisten kuvat voi aiheuttaa tuon tunteen. Jotain itserakasta siinä on kuvata omaa naamaa, kymmenittäin lähes samanlaisia selfieitä. Ilme ei juuri muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sellainen ihminen joka kokee itsensä kuvaamisen noloksi ottaa itsestään kuvia. Yhtä lailla ne toisten kuvat voi aiheuttaa tuon tunteen. Jotain itserakasta siinä on kuvata omaa naamaa, kymmenittäin lähes samanlaisia selfieitä. Ilme ei juuri muutu.

        Pointti olikin se että varmastikin ne ihmiset ketkä häpeävät itseään haluaisivat kyetä olemaan kuvauksellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti olikin se että varmastikin ne ihmiset ketkä häpeävät itseään haluaisivat kyetä olemaan kuvauksellisia.

        Pointti oli se, että kuvattavalla ei ole väliä, vaikka olisi miten kuvauksellinen ja kaunis niin miljoonat selfiet omasta lärvistä on vaan noloja. Ei se tarkoita että itseään häpeäää, mutta itsensä jatkuva kuvaaminen hävettäisi, vaikka olisi miten kuvauksellinen. Pidän itserakkaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti oli se, että kuvattavalla ei ole väliä, vaikka olisi miten kuvauksellinen ja kaunis niin miljoonat selfiet omasta lärvistä on vaan noloja. Ei se tarkoita että itseään häpeäää, mutta itsensä jatkuva kuvaaminen hävettäisi, vaikka olisi miten kuvauksellinen. Pidän itserakkaana.

        Niin siis jonkun mielestä ovat noloja, mikä ei tietenkään niistä tee sellaisia välttämättä, se että sinä ajattelet jotain on sinun mielipiteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis jonkun mielestä ovat noloja, mikä ei tietenkään niistä tee sellaisia välttämättä, se että sinä ajattelet jotain on sinun mielipiteesi.

        Tietysti, kysyinkin onko muita jotka ajattelee samalla tavalla. Ja olen miettinyt mikä selfieiden tarkoitus on? Eihän se voi olla muu kuin itsensä esittely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti, kysyinkin onko muita jotka ajattelee samalla tavalla. Ja olen miettinyt mikä selfieiden tarkoitus on? Eihän se voi olla muu kuin itsensä esittely.

        No minkä takia ihmiset kirjoittelevat joillekin palstoille kuten tänne, eiköhän se ole jonkinlaista huomionhakuisuutta kaikki.

        Itse vertaisin selfieitä vaikkapa karaokeen, jos olet hyvä laulaja niin se on helppoa mutta jollet niin se vaatii enemmän mutta voi myöskin antaa enemmän. Jos ihminen oppii olemaan häpeämättä itseään niin se on hyvä asia.


    • Anonyymi

      TODELLAKIN.
      Tunnen myötähäpeää selfien ottajien puolesta.

    • Anonyymi

      Jos on joku syy ottaa niin otan, vaikka haluan näyttää kampausta tai meikkiä tai vaikka uusia rillejä tmv. Selfieitä ei tule otettua niiden itsensä takia, niillä pitää olla joku tarkoitus. Ei se silloin ole niin kovin noloa. Ei kyllä usein tule otettuakaan.

      Aika perusnätti naapurinlikkahan sieltä katsoo takaisin, ei siinä sen kummemmin ole hävettävää kuin instagramiin postailtavaakaan. Kavereille laitettavaksi otan. Asuvat kaukana.

    • Anonyymi

      On noloa, se jatkuva esitteleminen. Olkoon ruma tai kaunis. Nuorella identiteettiään muodostavalla sen ymmärtää kyllä.

    • Ite oon aina ihmetelly kyseistä toimintaa..

      :D

      Omasta pärstästä kuvien ottaminen eri ympäristöissä.


      Ja sitten kerätään tykkäyksiä.

      Ollaan oikein trendikkäitä vasemmistolaisia ilmasto-vegaaneja.

      • Mitäs muuten pidit Game of Thronesin lopusta? Oliko hyvä vai huono? Minusta ihan muukiinmenevä, jotain pientä yllätystä ainakin minulle.

        Siskot ottaa kuvia Facebookiin itsestään ja isosisko lapsista myös. Minusta naisten juttu tuo kuvienottaminen. Itse löysin tammikuussa 2017 täältä naisen, jonka kanssa aloin kirjoittelemaan sähköpostilla. Silloin tulin ottaneeksi puhelimella itsestäni kokovartalokuvan yliopistolla peilinkautta. Lähetin sen hänelle, mutta eipä tuo itsestään koskaan mitään kuvaa lähettänyt takaisin. Joten esittelyvaiheessa mieskin voi ottaa kuvia, mutta minusta muuten naisten hössötystä ellei mies ole Facebook-perfektionisti?


    • Tuntuu että kuvista on tullut ylenpalttisen tärkeitä.

    • Ei minua kiinnosta muiden tekemiset. Siinähän räpsivät. Voisi sitä pahemminkin ympäristöä häiritä.

    • Anonyymi

      Kuka sai tällä kertaa kiukkusi pintaan?

      • Anonyymi

        Miten niin kiukun? En ole yhtään kiukkuinen. Yhdestä julkkiksesta muistui mieleen erään toisen ihmisen (ulkomaalaisen) lukuisat selfiet. Ja kävin miettimään noiden kuvien tarkoitusta. Mietin olenko ainoa mielipiteineni, nähtävästi en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin kiukun? En ole yhtään kiukkuinen. Yhdestä julkkiksesta muistui mieleen erään toisen ihmisen (ulkomaalaisen) lukuisat selfiet. Ja kävin miettimään noiden kuvien tarkoitusta. Mietin olenko ainoa mielipiteineni, nähtävästi en.

        Maisa Torppa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa Torppa?

        Ei, ulkomaalaisen. Mutta ei sillä ole nyt merkitystä edes.


      • Anonyymi

        Muuten, miten niin "tällä kertaa"? Kellehän nyt mahdat puhua?


      • Anonyymi

        Kysymyksesi sai hymyn huulilleni, toit mieleen hänet.


    • noemmäänytiiä,
      mää otan välillä iha ajankuluksi itestäni karseita ilmekuvia, mut emmää niitä nettiin paa.
      enkä mää feisbuukki-selffieissä (esim. profiilikuvaa varten) mitenkään erityisesti keimaile tai tursota, enkä pahemmin filtteröi pärstäni kuvia, eihä se samalta näytä ku peilisä, mut kyllä sen omakseen tunnistaa. äiti tykkää mun kuvista aina.

    • No en nyt tiedä noloa, jossain määrin ehkä itserakasta ja jossain määrin voi kieliä itsetunnon puutteesta ja/tai tasapainottomuudesta. Ainakin facessa olen ollut huomaavinani että semmoiset on kovia postaamaan itsestään ja elämänsä tapahtumista kuvia joista ehkä helpommin syntyy hieman tasapainoton vaikutelma.

    • Onhan se selfie-belfie kulttuuri aika omituista ja nykyaikaa. Ei ennen oltu kameran eessä yötäpäivää ja kuvattu kaikkea.

      Minustakaan ei ole kun 2 vauvakuvaakaan!! Lapsuudesta ehkä kymmenkunta kuvaa..saatika teininä senkä vähää, paitti koulukuvat. Nykyäänkin lähinnä kokeilen "kuvataiteellisia" ominaisuuksia jo vanhemmilla kuvilla. Miten kuvista saa taideteoksia..illustration etc. Hienompaa, kun oma mälsä naama paljaaltaan.

      Ihan inspiroivaa yhdistellä ja eritellä..kokeilla muokkauksia. Mitään nöpöneniä ja anime juttuja en siedä.

      Uusia ei tuu otettua ees puoli vuosittain. Lasten kanssa lähinnä joku tilanne tai reissu kuvia...vierastan kameraa. Muita on mukava kuvata..kuten omia muksuja. Ne on niin ilmeikkäitä.😍

      • Anonyymi

        Sun profiilikuvat on kivoja, jollain tapaa salaperäisiä :). Sun vaihtuviin kuviin on niin tottunut, että tulisi taatusti palstakriisi jos junnaisit yhden ja saman kanssa pidempään 😁

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun profiilikuvat on kivoja, jollain tapaa salaperäisiä :). Sun vaihtuviin kuviin on niin tottunut, että tulisi taatusti palstakriisi jos junnaisit yhden ja saman kanssa pidempään 😁

        xL

        Kiitos. Varmaankin monesti turhautuneena alan visioimaan ja luomaan/hakemaan jotain tyyliä tai haen jotain itseilmaisua kuvillani. Ne kuvat ei näytä miltään ja silti mä toivon, että ne puhuu jotain..mä yritän sanoa jotain..

        Tää on varmaan joku personoimis juttu mulla menossa.😬


    • Anonyymi

      Jos on nätti niin antaa ihmisten kuvailla, kyllä itse ainakin tykkään joidenkin hyvän näköisten naisten selfieitä katsella. Rumien kuvilla ei ole niinkään väliä, mutta jos itsetunto riittää sellaisia ottamaan niin hyvähän se.

      • Anonyymi

        Entä jos se nätti on ottanut ainakin 20 samanlaista kuvaa naamastaan, ehkä hitusen eri ilmeillä, ja laittanut näytille? Eikö ole jotenkin kummallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos se nätti on ottanut ainakin 20 samanlaista kuvaa naamastaan, ehkä hitusen eri ilmeillä, ja laittanut näytille? Eikö ole jotenkin kummallista?

        Mitä väliä, kunhan siellä joukossa on sellaisia mitä on kiva katsella. Parempi se silti on kuin joku jolla ei ole yhtäkään hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä, kunhan siellä joukossa on sellaisia mitä on kiva katsella. Parempi se silti on kuin joku jolla ei ole yhtäkään hyvää.

        Ok, et siis saa hullufiilistä sellaisesta kuvaajasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos se nätti on ottanut ainakin 20 samanlaista kuvaa naamastaan, ehkä hitusen eri ilmeillä, ja laittanut näytille? Eikö ole jotenkin kummallista?

        No onhan se vähän kummallista, jos ei osaa valita niistä yhtä.


      • Anonyymi
        Nainen39vee kirjoitti:

        No onhan se vähän kummallista, jos ei osaa valita niistä yhtä.

        Miksi pitäisi kun ei ole olemassa mitään rajaa kuvien määrälle. Antaa ihmisten laittaa mitä laittavat, ei se ole pois keltään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi kun ei ole olemassa mitään rajaa kuvien määrälle. Antaa ihmisten laittaa mitä laittavat, ei se ole pois keltään.

        No tottakai, eivät toisten kuvat minua haittaa. Joskus vaan pystyy pienemmällä kuvamäärällä kertomaan enemmän. Mutta kukin toki saa tehdä mitä haluaa. Minua ei ärsytä muiden kuvat juuri koskaan, korkeintaan jotkut saatan ignoorata. Mutta minusta on ihan jees, että ihmiset kuvaavat vaikka itseäänkin - kyllähän moni onkin saanut ihan kivoja kuvia itsestään.


    • Anonyymi

      Luepa sellainen kirja kuin Maailman ihanin tyttö. Siinä katsotaan tätä asiaa ihan toisesta näkökulmasta.

    • Anteeksi nyt vaan, mutta h.lvetin idioottimaista.

      Ja ärsyttävää.

      Ja pinnallista.

      Eikö tässä elämässä ole paljon tärkeämpääkin tekemistä?

      Koko some on p.rseestä. Ihmisiltä lähtee tolkku sanon minä enkä muuta mielipidettä.

      Ainoa, millon olen siihen sortunut; olen halunnut ottaa tukkaväristä kuvan, että seuraava kampaaja tietää, mitä tarkotan ja sitten rakkaat lemmikit ja muut rakkaat samaan kuvaan.

      That's it. Muuten täällä pitää elää reaalielämää. Kuvatkoon muut kanat hanuriaan ym.

      • Anonyymi

        Jep, tässä tiivistyi hyvin omat tuntemukset.

        Ärsyttää kaikki instat sun muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, tässä tiivistyi hyvin omat tuntemukset.

        Ärsyttää kaikki instat sun muut.

        Ne ärsyyntyy jotka ei saa itsestään hyvännäköistä kuvaa mitenkään päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne ärsyyntyy jotka ei saa itsestään hyvännäköistä kuvaa mitenkään päin.

        Saa, ja vain oikeat henkilöt saavat sellaisia kuvia.

        Väitteesi on fuulaa, se ei muuta idiotismia mihinkään.
        Ihmisiltä on kadonnut vähäisinkin järki -mielestäni.

        En ikinä pane turpaani törölleen ja tule muikistelemaan kuin joku tomppeli ja putoa siinä sitten vielä porakaivoon.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Saa, ja vain oikeat henkilöt saavat sellaisia kuvia.

        Väitteesi on fuulaa, se ei muuta idiotismia mihinkään.
        Ihmisiltä on kadonnut vähäisinkin järki -mielestäni.

        En ikinä pane turpaani törölleen ja tule muikistelemaan kuin joku tomppeli ja putoa siinä sitten vielä porakaivoon.

        Montako on pudonnut Grand Canyoniin tai Niagaran suihkuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ärsyyntyy jotka ei saa itsestään hyvännäköistä kuvaa mitenkään päin.

        Ai? Ainakin silloin kun itse olen ottanut niin niitä on kovasti kehuttu, ja näin itsekin että ne oli upeita. Osaan kyllä kuvia ottaa ja ulkonäkö ei ole heikoin puoleni, jos näin vaatimattomasti sanotaan... Silti se ottaminen tuntui vähän itserakkaalta... Et nyt ymmärrä mitä tarkoitamme, me ärsyyntyjät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai? Ainakin silloin kun itse olen ottanut niin niitä on kovasti kehuttu, ja näin itsekin että ne oli upeita. Osaan kyllä kuvia ottaa ja ulkonäkö ei ole heikoin puoleni, jos näin vaatimattomasti sanotaan... Silti se ottaminen tuntui vähän itserakkaalta... Et nyt ymmärrä mitä tarkoitamme, me ärsyyntyjät.

        Se on itserakasta. Vähän kuin puhuisi peilikuvalleen ja palvoisi sitä.

        En kestä katsoa edes pissiksiä.
        Syvä myötähäpeä.

        Noh, minä olenkin toista sukupolvea eli kääkkä.


      • Anonyymi

        Somessa on kyllä aikas monenlaista tarjontaa, se jollei osaa katsoa muuta kuin "kanojen hanuria" niin se kertoo enemmän kyllä itsestä.

        Mutta kyllä se yleensä on niin että kun naiset lähtevät haukkumaan muita naisia niin he ovat epävarmoja itsestään ja ulkonäöstään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somessa on kyllä aikas monenlaista tarjontaa, se jollei osaa katsoa muuta kuin "kanojen hanuria" niin se kertoo enemmän kyllä itsestä.

        Mutta kyllä se yleensä on niin että kun naiset lähtevät haukkumaan muita naisia niin he ovat epävarmoja itsestään ja ulkonäöstään.

        Ei tarvii olla epävarma, mutta fiksu saa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai? Ainakin silloin kun itse olen ottanut niin niitä on kovasti kehuttu, ja näin itsekin että ne oli upeita. Osaan kyllä kuvia ottaa ja ulkonäkö ei ole heikoin puoleni, jos näin vaatimattomasti sanotaan... Silti se ottaminen tuntui vähän itserakkaalta... Et nyt ymmärrä mitä tarkoitamme, me ärsyyntyjät.

        Todista kehuminen. Kuka tahansa voi sanoa kyllä niin kehuttiin kuvia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii olla epävarma, mutta fiksu saa olla.

        Yritys ylentää itseään toisten kustannuksella ei ole kovinkaan hyvä esimerkki fiksuudesta.


    • Anonyymi

      Ei mua haittaa, kunhan ei työkiireissä sellaista tee ja jätä töitä toisille. Ehkä niiden kuvien tyrkyttäminen toisten katsottavaksi on vähän... noh, nykyaikaa. Vaan onpa siinäkin toinen puoli: minkälainen tyyppi katselee niitä kuvia ja vielä viitsii valittaa siitä? Mä en kuvaa enkä katsele toistenkaan kuvia. Kyllä on helppoa.

      xLiner

      • Anonyymi

        Miten niitä tyrkytetään, tuskin monikaan spammaa viestejä että menkääs katsomaan kuviani.


    • "mielestä kuvien ottaminen itsestä jotenkin noloa ja itserakasta? Ei silloin jos kuvassa on muitakin ja ottaa muistoksi jostain tapahtumasta, mutta jos vaikka omaa lärviä kuvaa huvikseen ja laittaa eri ilmeillä nettiin? Ei ihminen ole olentona niin viehättävä, että sitä kannattaisi ikuistaa kuviin. Sama koskee jotain "mallikuvia", että julkkis menee keikistelemään eri paikkoihin ja asentoihin ja ihmiset ympärillä pörrää ihan innoissaan hiuskiehkuroita asettelemassa. Siis tulee sellainen yök-olo."

      Eihän valokuvauksen kohteen tarvitsekaan olla viehättävä.

    • Enemmän mä ihmettelen niitä, jotka jaksaa niitä kuvia seurata..

    • Ei ole noloa mutta se on noloa jos jatkuvasti vaihtaa kuvaansa ja itseään muokkailee kuviin joka ei edes ole kyseinen itsenä.

      • Anonyymi

        Totta, sitäkään en käsitä miksi pitää kuvia muokata tunnistamattomaksi.


      • Miksi se siusta on noloa? Siekin olet vaihdellut kuviasi.


      • härö kirjoitti:

        Miksi se siusta on noloa? Siekin olet vaihdellut kuviasi.

        valtis piikittelee mazya ;)


      • härö kirjoitti:

        valtis piikittelee mazya ;)

        Ei mun tarvitse, miksi ihmeessä tarvitsee kun on ihan itsensä rumalla käytöksellä saanut noloksi.

        Kuvani laitoin vain tunnistusta varten että käy hyvin identiteetin tunnistukseen.


      • härö kirjoitti:

        Miksi se siusta on noloa? Siekin olet vaihdellut kuviasi.

        Kuvista tunnistaa minut tein suojellen minua ei mitenkään esitellääkseen itseäsi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuvista tunnistaa minut tein suojellen minua ei mitenkään esitellääkseen itseäsi.

        Siis itseäni.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuvista tunnistaa minut tein suojellen minua ei mitenkään esitellääkseen itseäsi.

        Identiteettiä miusta suojelee paremmin, kun ei laita kuvia ollenkaan.


      • härö kirjoitti:

        Identiteettiä miusta suojelee paremmin, kun ei laita kuvia ollenkaan.

        Ehei nettikiusaa kohtaa mitää olla tunnistettu kuva tai nimi


      • härö kirjoitti:

        Identiteettiä miusta suojelee paremmin, kun ei laita kuvia ollenkaan.

        Itsekin alkuun yli 10 vuotta mietin ettei kuvia joten suojelee paremmin mutta en valehtele niin minun on helppo hakea poliisilta apua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itsekin alkuun yli 10 vuotta mietin ettei kuvia joten suojelee paremmin mutta en valehtele niin minun on helppo hakea poliisilta apua.

        Mihin sie poliisin apua haet?


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei mun tarvitse, miksi ihmeessä tarvitsee kun on ihan itsensä rumalla käytöksellä saanut noloksi.

        Kuvani laitoin vain tunnistusta varten että käy hyvin identiteetin tunnistukseen.

        Mie olen huomannut, että te vuorotellen härnäätte toisianne. Sie piikittelet Hortenmarketille yhtenään jostakin ja Hortenmarket nimittelee sinua. Mikä teitä naisia vaivaa oikein?


      • härö kirjoitti:

        Mie olen huomannut, että te vuorotellen härnäätte toisianne. Sie piikittelet Hortenmarketille yhtenään jostakin ja Hortenmarket nimittelee sinua. Mikä teitä naisia vaivaa oikein?

        En piikittele vaan kerron kun käyttäytyy rumasti koska silloin kun käyttäytyy rumasti muita tai itseäni kohtaan, en tykkää että heikkoja leimataan kuin se on tehnyt kuin minuakin kohta.
        Viimeksi omat piikityksensä käänsin itseensä koska mitä hän piikitteli eivät pätenyt kohdallani vaan hänen kohdallaan ne osu.

        Osittain se johtuu varmaan siitä ettei se ole pysty asettuu niiden asemaan ja on kovin aktiivinen palstailija ja kun väitän vastaa alkaa piikittelemään heti, eikä osaa asiallisesti olla vaan ennakkoluulojen perusteella toimii, minä vaan puolustelen itseäni ja muita.





        Enää sanon kun ei se kertominen auta niin vaan kerron käyttäytyvän rumasti kyllä muutkin näkevät sen.


      • härö kirjoitti:

        Mie olen huomannut, että te vuorotellen härnäätte toisianne. Sie piikittelet Hortenmarketille yhtenään jostakin ja Hortenmarket nimittelee sinua. Mikä teitä naisia vaivaa oikein?

        Ihmiset tappaa toisia ennakkoluulojen perusteella sen vuoksi ennakkoluulot on väkivaltaa.
        https://yle.fi/uutiset/3-10736697


      • härö kirjoitti:

        Mie olen huomannut, että te vuorotellen härnäätte toisianne. Sie piikittelet Hortenmarketille yhtenään jostakin ja Hortenmarket nimittelee sinua. Mikä teitä naisia vaivaa oikein?

        Minä en edes härnää koska ei ole tapaistani etsiä harmia vaan saada tajuamaan kun asioita pitää katsoa laajemmin.


      • härö kirjoitti:

        Mie olen huomannut, että te vuorotellen härnäätte toisianne. Sie piikittelet Hortenmarketille yhtenään jostakin ja Hortenmarket nimittelee sinua. Mikä teitä naisia vaivaa oikein?

        Mutta taas tilanteen arviointi on syytä tehdä eikä arvausten perusteella yhteiskuntaa kasvattaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        En piikittele vaan kerron kun käyttäytyy rumasti koska silloin kun käyttäytyy rumasti muita tai itseäni kohtaan, en tykkää että heikkoja leimataan kuin se on tehnyt kuin minuakin kohta.
        Viimeksi omat piikityksensä käänsin itseensä koska mitä hän piikitteli eivät pätenyt kohdallani vaan hänen kohdallaan ne osu.

        Osittain se johtuu varmaan siitä ettei se ole pysty asettuu niiden asemaan ja on kovin aktiivinen palstailija ja kun väitän vastaa alkaa piikittelemään heti, eikä osaa asiallisesti olla vaan ennakkoluulojen perusteella toimii, minä vaan puolustelen itseäni ja muita.





        Enää sanon kun ei se kertominen auta niin vaan kerron käyttäytyvän rumasti kyllä muutkin näkevät sen.

        Sie kyllä piikittelet vaikka sie kiellät sen.

        (Ei ole noloa mutta se on noloa jos jatkuvasti vaihtaa kuvaansa ja itseään muokkailee kuviin joka ei edes ole kyseinen itsenä.)

        Sie tiedät, että Hortenmarket vaihtaa ja muokkaa kuviaan. Olen teitä vahtinut ja tiedän, että sie piikittelet ja Hortenmarket haukkuu sinua pian sen perään huomattuaan että sie olet piikitellyt. Onko teillä joku valtataistelu menossa? :-D


      • valtakunta kirjoitti:

        En piikittele vaan kerron kun käyttäytyy rumasti koska silloin kun käyttäytyy rumasti muita tai itseäni kohtaan, en tykkää että heikkoja leimataan kuin se on tehnyt kuin minuakin kohta.
        Viimeksi omat piikityksensä käänsin itseensä koska mitä hän piikitteli eivät pätenyt kohdallani vaan hänen kohdallaan ne osu.

        Osittain se johtuu varmaan siitä ettei se ole pysty asettuu niiden asemaan ja on kovin aktiivinen palstailija ja kun väitän vastaa alkaa piikittelemään heti, eikä osaa asiallisesti olla vaan ennakkoluulojen perusteella toimii, minä vaan puolustelen itseäni ja muita.





        Enää sanon kun ei se kertominen auta niin vaan kerron käyttäytyvän rumasti kyllä muutkin näkevät sen.

        Sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyy ystävällisyyden vastapainona hienovaraista henkistä piikittelyä (ja vahingoniloa) ohimennen tapahtuvaa ja huomaamatonta, josta sanojaa ei voida syyllistää, mutta piikit kuitenkin tuntuvat kohteessa.


        Mie luulen, että Hortenmarket lukee siun piikittelyjä ( rivienväleistä) ja suututtaa itsensä päättäen haukkua sinua?


      • härö kirjoitti:

        Sie kyllä piikittelet vaikka sie kiellät sen.

        (Ei ole noloa mutta se on noloa jos jatkuvasti vaihtaa kuvaansa ja itseään muokkailee kuviin joka ei edes ole kyseinen itsenä.)

        Sie tiedät, että Hortenmarket vaihtaa ja muokkaa kuviaan. Olen teitä vahtinut ja tiedän, että sie piikittelet ja Hortenmarket haukkuu sinua pian sen perään huomattuaan että sie olet piikitellyt. Onko teillä joku valtataistelu menossa? :-D

        Tuo on ihan yleinen näkemys, mikä minusta on noloa.
        enemmän kehittävää pistää realistisia kuvia.

        Kai minä voi kertoa mielipiteeni ilman että kohdistuu johonkin henkilöön?


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuo on ihan yleinen näkemys, mikä minusta on noloa.
        enemmän kehittävää pistää realistisia kuvia.

        Kai minä voi kertoa mielipiteeni ilman että kohdistuu johonkin henkilöön?

        Ilmanmuuta sie voit kertoa mielipiteesi, mutta mie kerroin vahtineeni teitä pidemmän aikaa ja miusta tämä kaava toistuu useasti. Teillä molemmilla.

        Mie kerron vain miun huomioni teistä kahdesta, koska tietynlainen kaavahan teillä toistuu.


      • härö kirjoitti:

        Ilmanmuuta sie voit kertoa mielipiteesi, mutta mie kerroin vahtineeni teitä pidemmän aikaa ja miusta tämä kaava toistuu useasti. Teillä molemmilla.

        Mie kerron vain miun huomioni teistä kahdesta, koska tietynlainen kaavahan teillä toistuu.

        Jahas sit täytyy sun alkaa tutkimaan mitä parannuksia hän on alkanut tekemään.😁
        Kun en huomaa monia asioita hän lähtenyt muuttamaan tai kyllä varmasti erimieltä sotii toistensa kanssa.

        Esim hyvä esimerkki on tullut parisuhde näkyväksi kun oon kertonut että pidän se ruman käytöksenä aikansa siihen meni ,
        sanoin siitä alkujaan suoraan kun sanoi pahasti palstalla olevalle jotka halusi vähän enemmän kuin hän halusi.” Ihan parannuksia on tapahtunut.
        Se on ensimmäinen kertominen hänelle että käyttäytyi rumasti.

        En piikkitele oon ihan vain täysin suoraan sanonut kun kuitenkin se on kaikille.
        Se että miksi minun sanomani olisi niin merkittävä.


    • Anonyymi

      Vältän kuvien ottamista ainakin itsestäni. Muut saavat mun puolesta räpsytellä ja photoshopata kuviaan vapaasti. Muutama kerran olen joutunut kaverin selfieiden taustalle. En tahdo nähdä itseäni peilistä, jos joku muu on tilassa. Muutenkin vihaan yllätyspeilejä kovasti.

    • Anonyymi

      Aijaa kuvien linkittely on todella noloa, pullat / tissit /näytillä !!

    • Anonyymi

      Itse kyllä tiedän useitakin niin viehättäviä ihmisiä että mielelläni heidän kuviaan katselen.

      Jos itse on ruma niin ehkei sitä tartte kuviaan muille näyttää, mutta kyllähän se olisi hyvä kehdata kuvissa olla.

      • Anonyymi

        Luepa ketju läpi, nyt ei ole kyse kuvaajan omasta ulkonäöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa ketju läpi, nyt ei ole kyse kuvaajan omasta ulkonäöstä.

        Tietysti hyvän näköisten kuvia katselee mieluummin kuin rumien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti hyvän näköisten kuvia katselee mieluummin kuin rumien.

        Olet nyt jossain ihme ulottuvuudessa rumat vs. kauniit, vaikka siitä tuskin oli koko aloituksessa kyse.


    • Anonyymi

      Sehän haittaa vasta sitten kun "kivat" tutut alkaa niitä levittelemään ja muokkaamaan. Sitten itketään lehdissä ja halutaan rahaa korvaukseksi.
      Mun puolesta kaikki saa kuvat itteensä niin paljon kuin haluaa, kuhan tietää mahdolliset seuraamukset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe