Ihminen, kuten kaikki muukin elollinen täällä maapäällä on hiilipohjaista. Eli se hajoaa joka tapauksessa, mutta miten olosuhteet voivat vaikuttaa elämän pituuteen?
Jos eläisimme niin lähellä Aurinkoa, että vuosi kestäisi vain 1,3 päivää. Eläisikö ihminen silloin vain 70 päivää?
https://www.youtube.com/watch?v=Q-K8QVEITc8&t=21s
Aurinko tuottaa lämpöä ja pitää elämää yllä mutta se myös nopeuttaa elämänkulkua. Joten jos eläisimme puolet kauempana Auringosta ja vuosi kestäisi esim. 2 vuotta. Eli planeetta pyörisi tuolloin Auringon ympäri kahdessa vuodessa, emmekö tällöin eläisi kaksi kertaa pidempää ja päinvastoin, jos eläisimme lähempänä Aurinkoa elämä vastaavasti olisi lyhyempi.
Linkissä esitetyllä kielletyllä planeetalla yksi vuosi on vain 1,3 päivää, joten kestäisikö ihmisen elämä, kehdosta hautaan, noissa olosuhteissa vain 70 päivää?
Voisiko ihmiselämä kestää vain 70 päivää, jos maa olisi lähempänä Aurinkoa?
4
205
Vastaukset
- Anonyymi
Ei yhtäkään päivää ihminen selviäisi niissä olosuhteissa Maan pinnalla, paitsi syvällä Maan sisässä saattaisi selvitä vuosiakin jäähdytystekniikan ja avaruustekniikan avulla, jos siellä olisivat tarvittavat tarvikkeet, ruoat, juomavedet, hengitysilmat, laitteet ja oikeanlaiset tilat, infrat ja puitteet (kaikkia tarvittavia asioita en aio luetella).
Tuhannen asteen kuumuus on kyllä liikaa ihmiselle mutta auringosta tulisi niin massiivisesti energiaa, että megalomaaniset jäähdytysjärjestelmät olisivat mahdollisia Auringolta suojatuissa asuinpaikoissa. Niissä voisi sitten kasvattaa viljaa ym.
Mutta kuitenkin tämä Aurinko on se, mikä nopeuttaa elämänkiertoa, siis hajottaa hiilipohjaiset eliöt. Jos olosuhteet saataisiin siedettäväksi, niin Auringon läheisyys nopeuttaisi huomattavasti elämän kiertokulkua.
Eliön ikä noudattaa suurin piirtein ekologista sääntöä. Eliön ikääntyessä siihen syntyy kopioitumisvirheitä sun muita häiriöitä. Kun virheitten korjaamiseen menee enemmän energiaa kuin uuden eliön tuottamiseen, on uuden sukupolven aika.
Näin varmasti on mutta eikö Auringon läheisyys nopeuta tätä prosessia huomattavasti? Jos esim. paistaa munaa lieden ollessa pienimmällä lämmöllä, se kestää ikuisuuden paistua. Mutta jos laitamme lieden täysille, muna on hetkessä valmis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514