Kielilläpuhuminen ei yksin riitä

Anonyymi

Kielilläpuhumisen armolahja ei riitä yksinään seurakunnan perustamiseen.

79

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kielilläpuhumisen "armolahja" on punnittu ja kevyeksi havaittu. Mielikuvituksen tuotetta on moinen siansaksa. Sellaisenko varaan jotakin pitäisi perustaa?

• Anonyymi

1Kor.14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

• Anonyymi

Helluntailaisuuden koko opillinen perusolemus on: ".... ei riitä, että..."

Sitten seuraa lista, mitä pitää tehdä, että olisi "tosi uskova". Täytäpä nämä niin, jo taas joku v-mäinen tyyppi tulee Raamatun kanssa eteesi, josta lukee kaikkein vaikeimmat kohdat. Jeeushan Itse tuomitsi nämä henkilöt.

Matt. 23:4
      He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

Luuk. 11:46
      Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

Jeesus EI OLE helluntailaisten herra, painakaa tämä nyt kaaliinne.

Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa. "Mut ku ne sanoo...!" "Mut ku ne puhuu kielillä...!" Mutku, mutku, mutku!"

Kyseessä on Lopunaikojen SUURI EKSYTYS, joka korottaa ihmistä ja ihmisen tekoja (vapaamuurarius, satanismi), muinaisegyptiläisine askel-oppeineen (: 12 askelta täydellisyyteen. 13. askel kuoleman askel, täyden tietouden askel). Ei kunnioita Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja lahjavanhurskautusta ja johdattaa askelineen kuolemaan! Hellarit puhuvat "kasteesta, 1. askeleena". Luojan lykky, erosin hellareista, ennenkuin opin tuntemaan ne 11 muuta. Sama okkultistinen askel-oppihan on myös samojen vapukoiden ja kukkeleiden luoman, koko, alkoholistien AA-liikkeen toipumisohjelman perustus.

Malli-esimerkki tästä on tämän foorumin "Herätyys", jolla joka päivä näyttävästi esillä lista siitä mitä "muiden" pitää tehdä, ennenkuin he ovat kaikessa täydellisiä ym. ("Onko täällä MUITA, Raamattua kaikilta osin, joka sanalta oikein täyttäviä / täydellisiä, MAAILMALLE VALKEUDEKSI...")

Siis Perkeleen asiamies. Myös Luciferia kutsutaan "valontuojaksi", jonka "maailma" on aina ottanut vastaan, joten ei anneta sanojen luoda illuusioita, pettää itseämme.

• Anonyymi

Eikä sellainen edes pälkähtäisi kenenkään muun kuin aloittajan omaan päähän.:) Sillä suurin osa ihmisistä on aika paljon fiksumpia.

• Anonyymi

Kielilläpuhumisen lahjan puute ei sekään riitä seurakunnan perustamiseen.

• Anonyymi

Mistä olet saanut aivosoluisiisi sellaisen olettamuksen? Puhut kahdesta eri asiasta. Älä sotke niitä.

• Anonyymi

Aloittaja. Tutki ensin mikä ja millainen on seurakunta ut:ssa. Kirjoittele vasta sitten. Tyypillistä vouhutusta helluntailaisuus palstalla.

• Anonyymi

Tarkkaan olen Raamatun tutkinut eikä siellä missään sanota, että seurakunnan voi perustaa kielilläpuhumisen lahjan varaan, eikä myöskään sanota, että seurakunnan voi perustaa kielilläpuhumisen lahjan puutteen varaan.

• Anonyymi

Kielillä puhuminen ei ole varma merkki siitä, että on pelastunut. Kielillä puhuvat tuomitaan helvettiin, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Missä kohtaa tuossa puhutaan kielilläpuhumisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa tuossa puhutaan kielilläpuhumisesta?

Jae 22 puhuu monenlaisista voimateoista ja ihmeistä, mihin voi kielilläpuhumisenkin laskea. Ne eivät ole tae pelastuksesta, jos ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

• Anonyymi

Kielilläpuhuminen on hengellisen kiihotuksen orgasmi.

• Anonyymi

Hourulasta kotoisin, sekoilua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hourulasta kotoisin, sekoilua.

Sitäpä juuri. Jännää että kielilläpuhumista kanssasekoilijat vielä jotenkin näyttää arvostavan.

• Anonyymi

Erikoinen opetus kielilläpuhumisesta:
      https://youtu.be/b9QMZNQVo8c

En pysty väittämään vastaan, koska vaikuttaa Raamatussa olevalta, mutta en ole ennen kuullut tällaista tulkintaa.

• Anonyymi

Eipä sanottu tuossakaan, että seurakunnan voi perustaa kielilläpuhumisen lahjan varaan tai kielillä puhumisen lahjan puutteen varaan.

• Anonyymi

Onko joku opettanut, että seurakunta perustetaan kielilläpuhumiseen? Laita sellaisen opettajan nimi ja opetuksen lähde.
      En usko, että sellaista on.

• Anonyymi

Sinä esitit aivan väärän kysymyksen. Minähän juuri olen sanonut, ettei Raamatussakaan sanota, että seurakunnan voi perustaa pelkän kielilläpuhumisen armolahjan varaan tai sen lahjan puutteen varaan.

• Anonyymi

Vaikka kukaan ei uskalla opettaa, että seurakunnan voi perustaa kielilläpuhumisen armolahjan varaan tai kielilläpuhumisen armolahjan puutteen varaan, niin kuitenkin Suomessakin on melkein kaikki seurakunnat perustettu kielilläpuhumisen armolahjan varaan tai kielilläpuhumisen armolahjan puutteen varaan. Hämmästyttävää mutta totta.

• Hyvä on osata myös kaatuilla ja sätkiä maassa, lisää huomattavasti uskottavuutta.

• Anonyymi

Kuinka tuo liittyy kielilläpuhumisen armolahjaan???

• Siten että kummatkin on aitoa hihhulointia.

• Anonyymi

Joku on häiriintynyt.

• Anonyymi

On noilla ihmisillä vaikeeta elämässä olla uskossa.
      Ähistään sitä ja ähistään tätä, mutta kuinka paljon on tienvieressä ihmisiä, jotka tarvitseisi auttavaa kättä.
      Mutkun, mutkun sitä ja tätä, ja vahataan näyttöä, että saadaan päivittäinen mutku-uskovaisuus hoidettua, leiviskänä.

Mutkun, mutkun mutkun, ja tarkoitan juuri KAIKKIA teitä mutkuja.

Sitten Isän edessä. Mutkun minä

• Anonyymi

Luterilaiset seurakunnat, katoliset seurakunnat ja ortodoksiset seurakunnat on perustettu kielilläpuhumisen lahjan puuttumisen pohjalle. Kielilläpuhumista ei niissä sallita eikä suvaita ja jäsenet on oikein opetettu pilkkaamaan tätä lahjaa, vaikka Raamattu paljon käsittelee tätä lahjaa.

• Anonyymi

Tietysti myös jehovalaisten ja adventistien seurakunnat on perustettu kielilläpuhumisen armolahjan puutteen varaan.

• Anonyymi

Kukaan ei ole opettanut, että seurakunta perustettaisiin kielilläpuhumisen varaan.

• Anonyymi

Video opetus kielilläpuhumisesta:
      https://youtu.be/b9QMZNQVo8c

Seurakunnan perustus on Jeesus itse ja Hänen pelastustyönsä. Kielilläpuhuminen seuraa aitoa Pyhän Hengen kastetta, jonka jokainen anova saa. Luuk. 11:13.

• Anonyymi

Mutta ne , jotka eivät ota vastaan henkikaetetta kielläpuhumisineen, alkavat opettaa toisin, ettei kielilläpuhuminen olisikaan henkikasdteen merkki.

• Anonyymi

<<<<<<Kukaan ei ole opettanut, että seurakunta perustettaisiin kielilläpuhumisen varaan.>>>>>>

Luepa Azuza-kadun herätyksestä. Siellä nimenomaan korostettiin, että kielilläpuhuminen on Pyhän Hengen kasteen merkki.

• Aiemmin palstalla myös väitettiin, että peltipoliisin kuviin ilmestynyt kyyhky olisi ollut Pyhä Henki. Odotellaan nyt Kyyhky-nimisen seurakunnan perustamista.

• Anonyymi

Niin se onkin. Pyhän Hengen kasteen mewrkki on kielilläpuhuminen. Mutta seurakunnan perustus on Jeesus ja hänen pelastustekonsa.

Henkikaste ja Pyhän Hengen saaminen ovat kaksi eri asiaa. Lue opetus tästä:
      http://Jeesus-on-Herra.com/kasteet-vedessa-ja-hengessa/

Tietääksnei linkki on tarkoitettu yleiseen jakoon.

• Anonyymi

Kielilläpuhumisen armolahja ei riitä yksinään seurakunnan perustamiseen mutta eipä siellä juurikaan muita armolahjoja ole.

• Anonyymi

Kielilläpuhumisen funktio ei ole toimia Pyhän Hengen kasteen merkkinä. Eikä kielilläpuhuminen ole varma merkki Pyhän Hengen kasteesta.

• Anonyymi

Se on varma merkki siitä että psyyke on pettämässä ja ihminen murtumassa uskontotaakan alle.

• Anonyymi

Oliko kielilläpuhuminen merkkinä Pyhän Hengen kasteesta esim. Korneliuksen kodissa?

"Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle (mistä he tiesivät sen?), sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi: ”Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?” Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. " Apt. 10:45-48.

Entä Apt. 2:1-6. ja 19:1-6.

• Anonyymi

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. uudestisyntyessä. Ei siinä tarvi enään mitään "odottelua" saada P-H . Kaikenlaisia tunne elämyksisä saadaan ihmistekoisin aikaan, mutta Jumala ei ole tunne ,( valheellista tehdä tunne elämyksestä Jumalan läsnäolo.!) Vaan Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .

( Joh.4:1.-45.) Joh.4: 24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

( 2.Kor.3:1.-18.) 2.Kor.3:. 17. "... Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. 18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki..."

Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.................4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..."

2.Kor.1:21"... Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, 22. joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme..."

2.Kor.3:3.".. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin..." ..............................Hes.11:19.".. Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, 20. niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. 21. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra..."

Joh.17: 23.".. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut..."

Kol.1: 27.". joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. 28. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa..."

Joh.14: 23".. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan..."

Ei siis mikään "toinen siunaus",ei mikään "tuli kaste" sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 )

Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa Ef. 5:18. "...Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.." Kol.3:16. "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..."

Mikä toinen "siunaus"?? Uskoon tullut ihminen on jo siunattu , heti uskoon tullessa so. uudestisyntyessä Ef.1:13. "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.." 2.Piet.1:2.".. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. 3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,.."

• Anonyymi

Monen naisen mielestä kielellä tekeminen on armolahjoista suurin ja ihan riittävä.
        Aamen.

• Anonyymi

Kaikki oikeat armolahjat ovat toimiessaan merkkejä Pyhän Hengen toiminnasta, vaikka niiden päätarkoitus ei ole olla vain merkkejä Pyhän Hengen toiminnasta. Terveeksitekemisen lahjan päätarkoitus on parantaa sairaita eikä olla merkki Pyhän Hengen toiminnasta. Kielilläpuhumisen tarkoitus on rakentaa uskovaisen hengellistä elämää, rukouselämää ja isä-lapsi-suhdetta Jumalaan. Kielilläpuhumisen lahjan tarkoitus ei ole olla pröystäilyn välikappaleena. "Katsokaa nyt kaikki, kuinka minä puhun kielillä ja olen voimakkaasti täyttynyt Pyhällä Hengellä!"

Kielilläpuhuminen sitäpaitsi ei ole varma merkki Pyhän Hengen toiminnasta. Saatana matkii Jumalaa. Saatana parantaa sairaita ja herättää jopa kuolleita. Saatana voi myös antaa jollekin palvelijalleen lahjan puhua kielillä. Sitten Saatana lähettää tuon palvelijansa seurakuntaan puhumaan kielillä ja johtamaan seurakuntaa harhaan. Siitä on olemassa esimerkkejä.

On vaarallista luottaa sokeasti, että kielilläpuhuminen on aina merkki Pyhän Hengen toiminnasta.

• Anonyymi

Meneehän armolahjoista varmasti lahjavero?
      Mikä on omituisen höpöttäjän verotusarvo ja verokanta? Meneekö valtion verotukseen vai tilitetäänkö sinne minne haitatkin kohdistuu.

• Anonyymi

Ihminen on monimutkainen rakennelma tunne-elämän, sielunelämän ja hengellisen elämän alueilla ja niiden yhteisvaikutuksesta. Ihminen on lisäksi mennyt pahasti rikki synnin seurauksena. Ihmisen sisällä on monenlaisia lukkoja, solmuja, vääristymiä, salaisuuksia, muistikuvia ja pimeitä paikkoja, joista hän itsekään ei välttämättä ole selvillä tai tietoinen. Monet asiat ovat sellaisia, että ihminen ei haluaisi edes kertoa niistä Jumalalle, vaikka Jumala kyllä ne tietää jo muutenkin. Ihmisillä on lisäksi taipumuksena teeskennellä, vääristellä, selitellä ja valehdella tietoisesti tai tiedostamattomasti.

Tuollaisten ongelmien takia tarvitaan kielilläpuhumisen armolahjaa. Jumalan Henki tulee auttamaan ihmistä rukouksessa. Kielilläpuhuessa ihminen voi kertoa suoraan, kainostelematta ja teeskentelemättä kaikki asiat Jumalalle ja pyytää apua ongelmiin, joiden olemassaolosta hän itse ei edes välttämättä ole tietoinen.

• Anonyymi

>>>>>>>>>>>>>Kielilläpuhuessa ihminen voi kertoa suoraan, kainostelematta ja teeskentelemättä kaikki asiat Jumalalle ja pyytää apua ongelmiin, joiden olemassaolosta hän itse ei edes välttämättä ole tietoinen. <<<<<<<<<<<

Miten sen Raamatun Kirjoituksilla perustelet? Jos selität että "hän puhuu salaisuuksia hengessä.." Niin tarkista toki mitä ne apostoli Paavalin "salaisuuksia" asiayhteyksissään ovat? Ne taitaa olla Jumalan suuria tekoja Kristuksessa ? Jos selität sitäkin että paholainen ei ymmärrä "kieliilä puhumista", niin eipälöydy Raamatusta eikä terveestä järjen käytöstä sille perustetta, paholainen ymmärtää saksaa siinä kuin espanjaakin yms.

Valheen opettajat sepittelevät juttujaan "hengellisestä sodan käynnistä " kielillä puhumisena yms. omapäistä juttua. Terveeseen Raamatun tulkintaan kuullu lukea asiayhteydet ja pitäytyminen niissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>>>>>>>>>>Kielilläpuhuessa ihminen voi kertoa suoraan, kainostelematta ja teeskentelemättä kaikki asiat Jumalalle ja pyytää apua ongelmiin, joiden olemassaolosta hän itse ei edes välttämättä ole tietoinen. <<<<<<<<<<<

Miten sen Raamatun Kirjoituksilla perustelet? Jos selität että "hän puhuu salaisuuksia hengessä.." Niin tarkista toki mitä ne apostoli Paavalin "salaisuuksia" asiayhteyksissään ovat? Ne taitaa olla Jumalan suuria tekoja Kristuksessa ? Jos selität sitäkin että paholainen ei ymmärrä "kieliilä puhumista", niin eipälöydy Raamatusta eikä terveestä järjen käytöstä sille perustetta, paholainen ymmärtää saksaa siinä kuin espanjaakin yms.

Valheen opettajat sepittelevät juttujaan "hengellisestä sodan käynnistä " kielillä puhumisena yms. omapäistä juttua. Terveeseen Raamatun tulkintaan kuullu lukea asiayhteydet ja pitäytyminen niissä.

Jos tädillä olisi munat, se olisi setä.

• Anonyymi

Ei ihminen mene rikki synnin vuoksi mutta synnintunnon vuoksi voi mennäkin. Romukoppaan joutava käsite koko synti, millä ihmisiä alistetaan.
        Vapahtaja Olet Sinä.

• Anonyymi

Kielilläpuhuminen avain piilotajuntaan?

• Anonyymi

Sinä jumalaton meuhkaaja pilkkaat Jumalaa. Kirjoitat niin kuin käärme. Tarkista itse mistä olet oppisi ja pahuutesi saanut.

• Anonyymi

Jehovalaiset, adventistit, länsimaiset uusmessiaanit, mormoonit, unitaristit, luterilaiset ja lestadiolaiset ovat hyvin katkeria Jumalalle tuon kielilläpuhumisen armolahjan takia, koska se ei toimi heidän seurakunnissaan eikä heillä ole mitään mahdollisuutta purkaa katkeruuttaan kielilläpuhumisen kautta. Katkeruus on synti, joka jäytää heidän sisintään.

• Anonyymi

Kaipa se sitten terapiana toimii ennen lopullista sekoamista. Jumala on vain lelettäjällä päässä kuin mato aivoissa. Kateus olisi ansaittava mutta sääliä saa ilmaiseksi.

• Anonyymi

Mitä tahansa mieltä olettekin kielilläpuhumisesta, niin Raamatussa se on kuitenkin Pyhän Hengen kasteen merkki:
      ”Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heidän päälleen ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. " Apt. 19:4-6.
      Samoin oli Korneliuksen kodissa: "Sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa." Apt. 10:43-48.
      Ja tietenkin kovaääninen kielilläpuhuminen kuului ensimmäiseen Pyhän Hengen kasteeseen. Apt. 2:1-6.

Yleisin kielilläpuhumisen muoto on "salaisuuksia hengessä" puhuminen:
      "Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1 Kor. 14:2.

Et ole saanut Pyhän Hengen kastetta ellet puhu kielillä. Mutta Jeesus on edelleen halukas "kastamaan Pyhällä Hengellä ja tulella". Matt. 3. Näin Hän tekee jokaiselle, joka anoo sitä vilpittömästi. Luuk. 11:13.

• Anonyymi

Myös Saatana voi lahjoittaa palvelijoilleen kielilläpuhumisen kyvyn.

• Anonyymi

>>>>>>>>>>>>>Mitä tahansa mieltä olettekin kielilläpuhumisesta, niin Raamatussa se on kuitenkin Pyhän Hengen kasteen merkki:...<<<<<<<<<<<<<<

Mikä "merkki" ?? Raamatussako?vai "setä Samulin" selittämänä? Raamatun ilmoituksen mukaan se on Hengen lahja. Jumalan

( asiayhteyttä 1.Kor.12.-14 luvut )1.Kor.12:1."..Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. 2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; 5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; 6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. 7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; 9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; 10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. 11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. ..."

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. ihmisen uudestisyntyessä kuulutuaan ja uskottuaaan "..totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin.."

Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.................4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..."

Kun Jeesus Kristus asuu uudestisyntyneessä ihmisessä, niin totta Hänen , eli Jumalan Henki asuu ihmisessä uudestisyntymisestä lähtien. Ihmisessä asuu Jumalan Sana. Mitä muita "henkiä" sitten vielä muka pitäisi odotella tai odottaa,etsiä ( erikoismiesten, naisten käsien alla ) "Hengen täyteyttä, voimalla pukemista"? Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima . Room.1:16,17.

Eri asia on Jumalan voima vaikutukset mm. Hengen lahjojen vaikutuksesta kuin tavoitella jotakin "täyttymistä" eri tapahtumana. Apostoli Paavali kertoi miten elää "Hengen täyttämää elämää" ( sama teema Kol.3:16,17.) Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..." juuri aikaisemmin hän oli kertonut miten ei tulisi elää Ef.5:3.- 18.

1.Kor.12: 2.".. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä..."

Room.10: 8.".. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"..."

HUOMAA : "..ettei kukaan( JOKA PUHUU, niin MITÄ? Evankeliumia !) voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.....Room.10: 9.".. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>>>>>>>>>>Mitä tahansa mieltä olettekin kielilläpuhumisesta, niin Raamatussa se on kuitenkin Pyhän Hengen kasteen merkki:...<<<<<<<<<<<<<<

Mikä "merkki" ?? Raamatussako?vai "setä Samulin" selittämänä? Raamatun ilmoituksen mukaan se on Hengen lahja. Jumalan

( asiayhteyttä 1.Kor.12.-14 luvut )1.Kor.12:1."..Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. 2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; 5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; 6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. 7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; 9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; 10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. 11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. ..."

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. ihmisen uudestisyntyessä kuulutuaan ja uskottuaaan "..totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin.."

Kun Jeesus Kristus asuu uudestisyntyneessä ihmisessä, niin totta Hänen , eli Jumalan Henki asuu ihmisessä uudestisyntymisestä lähtien. Ihmisessä asuu Jumalan Sana. Mitä muita "henkiä" sitten vielä muka pitäisi odotella tai odottaa,etsiä ( erikoismiesten, naisten käsien alla ) "Hengen täyteyttä, voimalla pukemista"? Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima . Room.1:16,17.

Eri asia on Jumalan voima vaikutukset mm. Hengen lahjojen vaikutuksesta kuin tavoitella jotakin "täyttymistä" eri tapahtumana. Apostoli Paavali kertoi miten elää "Hengen täyttämää elämää" ( sama teema Kol.3:16,17.) Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..." juuri aikaisemmin hän oli kertonut miten ei tulisi elää Ef.5:3.- 18.

1.Kor.12: 2.".. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä..."

Room.10: 8.".. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"..."

HUOMAA : "..ettei kukaan( JOKA PUHUU, niin MITÄ? Evankeliumia !) voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.....Room.10: 9.".. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..."

Mikä "merkki" ?? Raamatussako? Vai "setä Samulin" selittämänä? Raamatun ilmoituksen mukaan se on Hengen lahja.

( asiayhteyttä 1.Kor.12.-14 luvut )1.Kor.12:1."..Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. 2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; 5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; 6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. 7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

• Anonyymi

"Mutta Jeesus on edelleen halukas "kastamaan Pyhällä Hengellä ja tulella". Matt. 3. Näin Hän tekee jokaiselle, joka anoo sitä vilpittömästi. Luuk. 11:13. "

Monet sitten ovat anoneet vilpillisesti, kun eivät tunnu saavan tätä kokemusta, vaikka tippa silmässä vuosikausia ovat pyytäneet ja juosseet käsien alla.

On se merkillistä tämä helluntaiusko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta Jeesus on edelleen halukas "kastamaan Pyhällä Hengellä ja tulella". Matt. 3. Näin Hän tekee jokaiselle, joka anoo sitä vilpittömästi. Luuk. 11:13. "

Monet sitten ovat anoneet vilpillisesti, kun eivät tunnu saavan tätä kokemusta, vaikka tippa silmässä vuosikausia ovat pyytäneet ja juosseet käsien alla.

On se merkillistä tämä helluntaiusko.

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. uudestisyntyessä. Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .( Joh.4:1.-45.) Joh.4: 24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Sanaa ja Henkeä ei tule eroittaa, silloin eksyy ilmiöihin joille ei ole mitään kontrollia.Tunne elämyksistä ei tule tehdä Jumalan läsnäolon mittaria. Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .( Joh.4:1.-45.) Joh.1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Yhteenvetona voidaan sanoa, että jos joku puhuu kielillä, on kysymyksessä joko Pyhän Hengen armolahja tai sitten lahja, joka on saatu Saatanalta.

• Anonyymi

Vilpitön parannuksen tehnyt ja kasteella käynyt aito kristitty EI VOI saada väärää henkeä. Sellaisesta varoittavat saavat Pyhän Hengen murheelliseksi. Efes. 4:30.

Jeesus lupaa:
      "Niinpä minä sanon teille: Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Kuka teistä on sellainen isä, joka pojan pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen tai hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat." Luuk. 11:9-13.
      Jumala ei siis anna käärmettä lastensa pyytäessä Pyhän Hengen kastetta.

• Anonyymi

Aivan mutta Saatana kyllä antaa omille palvelijoilleen kielillä puhumisen kyvyn ja lähettää nuo palvelijansa kristillisiin seurakuntiin esiintymään suurina profeettoina ja kielilläpuhujina.

• Anonyymi

>>>>>>>>>>>>>>>>Jeesus lupaa:
        "Niinpä minä sanon teille: Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Kuka teistä on sellainen isä, joka pojan pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen tai hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat." Luuk. 11:9-13.
        Jumala ei siis anna käärmettä lastensa pyytäessä Pyhän Hengen kastetta. <<<<<<<<<<<<<<<<<

Eihän Jeesus tuossa asiayhteydessä puhunut P-H:n "kasteesta", VAAN PYHÄSTÄ HENGESTÄ. Voisi olla hyväksi tarkentaa lukemistaan ilman omien ennakko käsityksien laittamista tekstiin jossa niitä ei ole? parempi antaa Jumalan puhua Raamatun tekstin ( asiayhteyksineen ymmärtää sanomaa) kautta lukijalle, eikä lukija Raamatulle ( ja Jumalallle sanoa mitä pitäisi tekstissä olla?Kenelle puhe suunnattiin? Missä tilanteessa? Puhe oli siis ennen ristiä, ENTÄ SITTEN? Ristin jälkeen. Niin Jumalan sovitustyö Jeesuksessa Kristuksessa , ts. evankeliumin sanoman kuulemisen ja uskomisen kautta ihminen uudesti syntyy , syntyy siis Jumalan lapseuteen ja yhteyteen Jumalan vanhurskauttaessa ihmisen uskon kautta ( evankeliumiin) Ihmiseen tulee P-H:nki asumaan heti uudestisyntymisestä lähtien.

Mitä apostolit julistivat? Apostoli Paavali : Room.10:12.".. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"...".

Apostoli Pietari: ( Mitä he olivat kuulleet Pietarinpuhuvan? Evankeliumia! ) Apt.2: 37.".. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". ( Miten Jumala kutsuu? Evankeliumin kautta ! Ihmiseen katsomatta. )

NIIN "HERRAN NIMEÄ" avuksensa huutanut, uskoon tullut ihmisen ruumis on P-H:n temppeli jossa Henki asuu HETI UUDESTI SYNTYMÄSTÄ ALKAEN.

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. uudestisyntyessä. Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .( Joh.4:1.-45.) Joh.4: 24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Sanaa ja Henkeä ei tule eroittaa, silloin eksyy ilmiöihin joille ei ole mitään kontrollia.Tunne elämyksistä ei tule tehdä Jumalan läsnäolon mittaria. Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .( Joh.4:1.-45.) Joh.1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala

Room. 10:13.".. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"..." Yhteiskunnalliseen asemaan ja kirkkojen kyltteihin katsomatta. Toki terveeseen kritiliseen kasvuun tarvitaan tervettä Raamatun opetusta , joten paikallis seurakunta yhteys on tarpeellinen.

• Anonyymi

Jumala ei siis anna käärmettä lastensa pyytäessä Pyhän Hengen kastetta. <<<<<<<<<<<<<<<<<

Eihän Jeesus tuossa asiayhteydessä puhunut P-H:n "kasteesta", VAAN PYHÄSTÄ HENGESTÄ. Voisi olla hyväksi tarkentaa lukemistaan ilman omien ennakko käsityksien laittamista tekstiin jossa niitä ei ole? parempi antaa Jumalan puhua Raamatun tekstin ( asiayhteyksineen ymmärtää sanomaa) kautta lukijalle, eikä lukija Raamatulle ( ja Jumalallle sanoa mitä pitäisi tekstissä olla?Kenelle puhe suunnattiin? Missä tilanteessa? Puhe oli siis ennen ristiä, ENTÄ SITTEN? Ristin jälkeen. Niin Jumalan sovitustyö Jeesuksessa Kristuksessa , ts. evankeliumin sanoman kuulemisen ja uskomisen kautta ihminen uudesti syntyy , syntyy siis Jumalan lapseuteen ja yhteyteen Jumalan vanhurskauttaessa ihmisen uskon kautta ( evankeliumiin) Ihmiseen tulee P-H:nki asumaan heti uudestisyntymisestä lähtien.

Mitä apostolit julistivat? Apostoli Paavali : Room.10:12.".. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"...".

Apostoli Pietari: ( Mitä he olivat kuulleet Pietarinpuhuvan? Evankeliumia! ) Apt.2: 37.".. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". ( Miten Jumala kutsuu? Evankeliumin kautta ! Ihmiseen katsomatta. )

NIIN "HERRAN NIMEÄ" avuksensa huutanut, uskoon tullut ihmisen ruumis on P-H:n temppeli jossa Henki asuu HETI UUDESTI SYNTYMÄSTÄ ALKAEN.

Room. 10:13.".. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"..." Yhteiskunnalliseen asemaan ja kirkkojen kyltteihin katsomatta. Toki terveeseen kritiliseen kasvuun tarvitaan tervettä Raamatun opetusta , joten paikallis seurakunta yhteys on tarpeellinen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kommenttien lähettämisessä joku ongelma? "En ole robotti" testin jälkeen tulee uudelleen "en ole robotti" testi, Eikä lähetettyä viestiä näy heti , Tekstin lähetys kertautuu palstalle uudelleen "robotti" testin tekemisellä?

• Anonyymi

Kielilläpuhuminen lienee yksi harvoista uskonnollisista ilmiöitä joita kyetään tutkimaan tieteellisin metodein. Aineistoa on yllin kyllin, joten yliluonnollisen ilmiön todenperäisyys olisi todennettavissa kiistattomasti. Vaan tutkimuksista huolimatta sellaista ei ole havaittu. Miksi näin?

• Anonyymi

Tuohan on tutkijoiden ongelma, ei minun ongelmani. Minä tunnen tiedemiehiä, jotka itsekin puhuvat kielillä.

• Anonyymi

Puhun viittomakieltä, passaisko se kielilläpuhumiseen?

• Anonyymi

Sinä olet pilkkaaja, mutta vuosikymmeniä sitten Jumala antoi armon, niin että Sanan julistaja tulkitsi sanomansa viitomakielellä, vaikkei ollut koskaan opiskellut viittomia. Puhuja ei itse huomannut viittovansa, mutta puheen jälkeen tuli läsnäolija kiittämään.

• Anonyymi

Miten niin, olen pilkkaaja? Perustele!

• Seurakunnan perustamiseen riittää rahapula. Hihhuliseurakunta on saatanan hyvä bisnes.

• Anonyymi
      • Anonyymi

SE on ihmismielellä maustettu opetus.
        Ei kaikki puhu kielillä, sanoo Sana. Luetaan ja opitaan.

1Ko 12:4-31 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; (5) ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; (6) ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. (7) Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. (8) [Miettikääs rauhassa seuraavaa] -- Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; (9) toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; (10) toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. (11) Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. (12) Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; (13) sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. (14) Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. (15) Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. (16) Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. (17) Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti? (18) Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. (19) Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? (20) Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis. (21) Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". (22) Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; (23) ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; (24) mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, (25) ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan. (26) Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. (27) Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. (28) Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. (29) Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? (30) Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
        --->Eiväthän kaikki puhu kielillä? <<--
        Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? (31) Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

että se siittä.

• Anonyymi

1Ko 12:4-31 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; (5) ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; (6) ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. (7) Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. (8) [Miettikääs rauhassa seuraavaa] -- Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; (9) toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; (10) toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. (11) Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. (12) Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; (13) sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. (14) Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. (15) Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. (16) Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. (17) Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti? (18) Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. (19) Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? (20) Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis. (21) Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". (22) Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; (23) ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; (24) mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, (25) ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan. (26) Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. (27) Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. (28) Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. (29) Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? (30) Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
        Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? (31) Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

että se siittä.

• Anonyymi

että se siittä.

• Anonyymi

että se siittä.

• Anonyymi

järjestelmässä on jokin vika
        toi viestin useammassa kerrassa

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      42
      5385
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3456
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      53
      3413
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      497
      2970
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      230
      2175
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2060
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      51
      1959
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1647
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1351
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1303
    Aihe