Kysymys itselleen

Parisuhteemme naisen kanssa karahti kiville. Olen tietysti rikki asiasta ja mieli maassa kuin painava kivi.
Mitään kovin dramaattista ei sattunut, eikä tunnu lohduttomalta olo, vaikka olenkin levoton selkeästi.

Päähän vaan pätkähti eräs yksinkertainen kysymys, mihin ei ole ikinä ollutkaan oikeaa vastausta.

Mitä minä haluan parisuhteelta?

Aikamoinen pommi itseltä itselle. Enempää miettimättä vastausta, mietin että olen kahlannut suhteesta toiseen tietämättä edes että mitä haluan niistä suhteista. Tiedän vaan, että olen olettamut niistä jotain saavani. Varsinainen tarve siis jää tyydyttymättä.

No ehkä en ole ainoa? Luulen että moni menee suhteeseen jos toiseen yhtälailla takki auki. Ja pettyy.... toiset vaan sietää pettymyksiä paremmin kuin toiset....

163

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ohoh..Tulipa surku olo sun puolesta, ihan vedet tuli silmiin.. Teillähän oli se hieno huonekin maalattuna..Möps ☹

      • No oon mäkin surullinen... 😔

        Oikeestaan sairaan paska olo ja surullinen kuin mikä.


      • Disse kirjoitti:

        No oon mäkin surullinen... 😔

        Oikeestaan sairaan paska olo ja surullinen kuin mikä.

        *Miehinen halaus*


      • Partakaveri kirjoitti:

        *Miehinen halaus*

        Onkse sellainen selkään nyrkillä takomisjuttu? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Onkse sellainen selkään nyrkillä takomisjuttu? 🤔

        En minä ketään tao nyrkillä. Halaus ihan normaalisti. Jotkut vaan säikähtävät halausta...


      • Partakaveri kirjoitti:

        En minä ketään tao nyrkillä. Halaus ihan normaalisti. Jotkut vaan säikähtävät halausta...

        No poika tuli käymään ja suoraan halas. Ja kyllä tuntu hyvälle. Turhaa halailuja pelätään, varsinkin miesten kesken. Ihan kuin siitä seisomalta sais ”homotartunnan” . 😂😂😂


      • Anonyymi

        "Teillähän oli se hieno huonekin maalattuna."

        Lievää piilovittuilua. No onneksi ei ollut mitään tuon vakavampaa kyseessä kuin huoneen maalaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Teillähän oli se hieno huonekin maalattuna."

        Lievää piilovittuilua. No onneksi ei ollut mitään tuon vakavampaa kyseessä kuin huoneen maalaus.

        Ei todellakaan ollut!

        Mä en ole mikään paras lohduttaja, saati halailija, mutta varmasti Disse tietää, että viimeisin juttu mitä mä tekisin, olisi vittuilla tässä.

        Joten mene sä katkera paska syömään itteäs. Vaikka.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut!

        Mä en ole mikään paras lohduttaja, saati halailija, mutta varmasti Disse tietää, että viimeisin juttu mitä mä tekisin, olisi vittuilla tässä.

        Joten mene sä katkera paska syömään itteäs. Vaikka.

        Ei saa avata suutaan joka käänteessä jos ei osaa. Joskus on parempi olla vaan hiljaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut!

        Mä en ole mikään paras lohduttaja, saati halailija, mutta varmasti Disse tietää, että viimeisin juttu mitä mä tekisin, olisi vittuilla tässä.

        Joten mene sä katkera paska syömään itteäs. Vaikka.

        Äääh. Mitä näistä.

        Sä oot ollu mun palstakamu ja olet yhä. Kyllä mä sain tuosta tunteen, että välität ja myötäelät. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa avata suutaan joka käänteessä jos ei osaa. Joskus on parempi olla vaan hiljaa.

        MIkä toi huonejuttu on? Se on toistunut nyt useasti palstalla joku teki jostain sellaisesta aloituksen?


    • Anonyymi

      Jos alkaa parisuhteeseen oletuksena että toisen tulis jotenkin täydentää itseä, kosahtaahan se, kun eihän parisuhde sellaista tyhjiötä voi täyttää. Toinen on se että jos ei osaa olla yksin ja ei tunne itseään/ ei ole sinut itsensä kanssa, se parisuhde karahdus tulee eteen väistämättä. Parisuhde on läsnäoloa ja toisen kohtaamista, yhteistä matkaa, mutta miten sellainen voi kohdata ketään ja matkata toisen ihmisen kanssa joka ei ole vielä löytänyt sitä itseään jolla matkata toisen kanssa. Ei mitenkään.

      • Naulan kantaan. Tuohon ei lisättävää.


      • Tuosta olen kyllä hiukan erimieltä.

        Et voi pysty "löytämään itseäsi" ja tuntea itseäsi millainen olet parisuhteessa, oelköstään itseksesi ja kavereiden kanssa oleskellessa.

        Ja sinkkuna ollessa ei ole myöskään samanlaista vastuuta yhteisestä suhteesta.

        Näitä ei löydä vain itsekseen pohdiskelemalla.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Tuosta olen kyllä hiukan erimieltä.

        Et voi pysty "löytämään itseäsi" ja tuntea itseäsi millainen olet parisuhteessa, oelköstään itseksesi ja kavereiden kanssa oleskellessa.

        Ja sinkkuna ollessa ei ole myöskään samanlaista vastuuta yhteisestä suhteesta.

        Näitä ei löydä vain itsekseen pohdiskelemalla.

        Olet oikeassa.

        Ihmisen tragedia on että tullakseen omaksi itsekseen, ihminen tarvitsee muita ihmisiä peileikseen. Jokainen peili vaikuttaa siihen millaisia meistä tulee, miten se sisäinen, todellinen minä meissä ilmenee.

        Ilman peilejä todellisen minän (kaikkien puolien) löytyminen jää vajaavaiseksi.

        -flowersreally-


      • pete_pjn kirjoitti:

        Tuosta olen kyllä hiukan erimieltä.

        Et voi pysty "löytämään itseäsi" ja tuntea itseäsi millainen olet parisuhteessa, oelköstään itseksesi ja kavereiden kanssa oleskellessa.

        Ja sinkkuna ollessa ei ole myöskään samanlaista vastuuta yhteisestä suhteesta.

        Näitä ei löydä vain itsekseen pohdiskelemalla.

        Tuokin totta, mutta minä ymmärsin, että pitää juurikin miettiä mitä haluaa, ennenkuin jotain hommaa itselleen.

        Kyllä ihmissuhteita oppii ihmisien kanssa tietty.


      • Minulla on mies joka täydentää minua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulla on mies joka täydentää minua.

        No hyvä sulle!.


      • Disse kirjoitti:

        No hyvä sulle!.

        On se sen vuoksi kuulostan monesti virheettömältä vaikka en sitä ole.
        Jos en itse uutisia lue, hän itse nostaa minulle niitä esiin kiireen keskellä esiin.
        Kuin taas en jaksa, hän korvaa minua käytännössä paikkaa selviytyäkseen arjesta.
        Kun en muista hän kirjaa ylös.
        En ole koskaan hoitanut raha-asioita hän hoitanut ne aina(en ole koskaan asunut yksin)
        Kun en pysty soittaa, hän soittaa puolestani(kaikki on nimissäni)
        Sinäänsä en ole mitään ilman häntä.


      • Disse kirjoitti:

        No hyvä sulle!.

        Miksi asiat on nimissäni johtuen siitä koska nimeni ei ole mennyt ja hänellä oli ollut mennyt parisuhteen alussa.
        Joten kaikki ovat sen vuoksi nimissäni.


      • Disse kirjoitti:

        No hyvä sulle!.

        Saisin Jatkumaan listan erittäin pitkänä.
        Yhteistä tiliä meille puhunut tottakai tilistäni.
        Harvemmin mitään edes ostan ilman hänen suostumustaan koska hän tietää tilanteemme paremmin mitä maksettu yms. Hän taas kysyy minulta kun ostaa jotain isompaa tai että tietää osata varautua.
        Yms.


    • Sinähän olet varsinainen jännämies.

      Mutta vakavasti puhuen, voimia.

      • No oikeastaan olen todella jännä. En edes itse tiedä kaikkea jännää mitä päässä liikkuu..

        Koitetaan selvitä tästäkin...


    • Anonyymi

      Parisuhde on yhdessä suunniteltu elämä. Teette yhdessä asioita, Lupaatte toisillenne huolehtia toisistanne, hankitte ehkä lapsia yhdessä ja lupaatte toisillenne huolehtia lapsesta. Olette yhdessä ettekä jätä toisianne yksin vaan vietätte aikaa enemmän yhdessä kun kavereidenne kanssa. Puhutte seksistä mitä odotatte ja teette kaikkenne että molemmat on tyytyväisiä ja huomioitte toisenne. Maksatte laskuja yhdessä ja jos toinen tienaa enemmän niin se maksaa suuremman osan laskuista, se sitä tukemista ja rakkautta että välittää vaikka toinen ei saanut hyväpalkkaista työtä.

      • Plääh.... en muuta osaa kommentoida tähän...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Plääh.... en muuta osaa kommentoida tähän...

        Liikaa siirappia. Vain todella harvat mies ja nainen sopii toisilleen täydellisesti ja pitääkin mukautua toisen tapoihin mutta huonoa käytöstä ei pidä sietää.


    • Anonyymi

      Vaimo ei sanonut pahasti.
      Sanoi vaan että HYVÄSTI...!!!
      Sinä lähdet länteen minä itään.

      • Niinkö teki?


      • Anonyymi

        Joko vaimolla on uusi panija?


    • "Päähän vaan pätkähti eräs yksinkertainen kysymys, mihin ei ole ikinä ollutkaan oikeaa vastausta.

      Mitä minä haluan parisuhteelta? "

      Tuohon on helppo vastata, halusit niinsanotusti rusinat pullasta. Muistaakseni sillloin jhokus vuosi sitten sulle epäilin ettei naisellesi loputtomasti riitä jahkailu, se että asutaan erillään ja eletään omia elämiä. Selvästikin nainen odotti aikansa ja nyt viimein on sitten tehnyt päätöksen erota koska haluaa sen mielestään "oikean" suhteen jota sinä et venynyt tarjoamaan. Ymmärrän sitä naista, Ymmärrän suakin mutta semmoista se on, ennemmin tai myöhemmin jompikumpi osapuoli kyllästyy odottamaan jos ei mielestään ole saanut riittävästi sitoutumissignaalia toiselta.

      • Anonyymi

        Dissi oli vaan oma itsekäs itsensä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dissi oli vaan oma itsekäs itsensä.

        -flowersreally-

        Noin minäkin sen vähän näkisin, dississä on toki varmasti paljon hyvääkin mutta koska hänkin vain ihminen niin ehkä siinä on käynyt niin että on vaan nähnyt ne omat tarpeensa ja halunsa tuossa suhteessa.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Noin minäkin sen vähän näkisin, dississä on toki varmasti paljon hyvääkin mutta koska hänkin vain ihminen niin ehkä siinä on käynyt niin että on vaan nähnyt ne omat tarpeensa ja halunsa tuossa suhteessa.

        Miten sinun ja pönttöneidin suhde etenee?


      • No siinäpähän kilpaa arvailette mikä on eron syy, mutta sitä mä en tänne palstalle ala tuoda. Se ei kuulu tänne...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinun ja pönttöneidin suhde etenee?

        Kukin toki tyylillään mutta olen myös sitä mieltä ettei minun ja/tai misspönttiksen yksityisasoita ole syytä käsitellä täällä palstalla vaikka se teistä faneista toki olisi huisin jännittävää varmaankin :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No siinäpähän kilpaa arvailette mikä on eron syy, mutta sitä mä en tänne palstalle ala tuoda. Se ei kuulu tänne...

        Vähän myöhäistä sille.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän myöhäistä sille.

        -flowersreally-

        Miten niin? En mä ole mitään eron syistä kirjottanut....


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Miten niin? En mä ole mitään eron syistä kirjottanut....

        ”No mun piti mennä sinne tänään... sain aamulla idean sanoa kello viideltä, että en tykkää olla siellä. Minusta mä jään ulkopuoliseks ja kaikki muu on tärkeämpää.... ”

        Toi, ja mitä aiemmin olet kirjoittanut, niin ei tartte ihan Einstein olla.

        Sori taas suorapuheisuuteni, mutta tekstiesi perusteella vaikutat tosi itsekkäältä paskiaiselta.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”No mun piti mennä sinne tänään... sain aamulla idean sanoa kello viideltä, että en tykkää olla siellä. Minusta mä jään ulkopuoliseks ja kaikki muu on tärkeämpää.... ”

        Toi, ja mitä aiemmin olet kirjoittanut, niin ei tartte ihan Einstein olla.

        Sori taas suorapuheisuuteni, mutta tekstiesi perusteella vaikutat tosi itsekkäältä paskiaiselta.

        -flowersreally-

        No joo... totta.

        Saatpa sää saada musta minkä kuvan tykkäät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”No mun piti mennä sinne tänään... sain aamulla idean sanoa kello viideltä, että en tykkää olla siellä. Minusta mä jään ulkopuoliseks ja kaikki muu on tärkeämpää.... ”

        Toi, ja mitä aiemmin olet kirjoittanut, niin ei tartte ihan Einstein olla.

        Sori taas suorapuheisuuteni, mutta tekstiesi perusteella vaikutat tosi itsekkäältä paskiaiselta.

        -flowersreally-

        Noh noh... älä tämmösellä hetkellä toista kopistele. :(


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh noh... älä tämmösellä hetkellä toista kopistele. :(

        Minusta floweri tuossa ihan asiasta sanoi, ja harvoin ollaan flowerin kanssa samaa mieltä oltu noin yleensä. Pitää sitä disseä vähän tukistaa kun kerran mennyt ryssimään jututt niin huippunaisen suhteen kuin mitä kertonut täällä. Jos vain päätä siliteltäisiin ja kanhustettaisiin mieshän luulisi ettei ole mitään vikaa itsessä mutta kun me näin joukolla epäkohtiin ¨puututaan ehkä sitten osaa paremmin ensikerralla toimia. Tuossa kohtaa minkä floweri lainasi karahti mullakin korvaan aika pahasti toisessa ketjussa ja siitä siellä mainitsin kun äkkiseltään tuntuu niin itsekkäältä viiden aikaan aamulla herättää toinen viestipiippauksella ja sitten vain nillittää siinä viestissä omasta asemastaan kun toinen jo ehtinyt luulla että joku oikea hätä kyseessä.

        Usein melko huonosti nukkuvana mulle ainakin uni on sen verran pyhä asia että jos joku tuolleen laittaisi viestin tuohon aikaan ja herättäisi ihan vain valittaakseen että "en tykkää nillin nillin" niin joo s..na, ei tarviis enää tykätäkään, sais pysyä poissa häiritsemästä mun unia jatkossa ihan suosiolla :)

        Dissi kun usein on täällä korostanut keskustelun tärkyttä niin luulisi että tuollaiset asiat olisi keskusteltu jo sitten kuntoon paremmalla ajalla eikä niitä tarvitsisi noin yksipuolisesti sitten pähkäillä keskellä yötä. Vai onko kaiikki pelkkää sanahelinää näillä puhuvilla ja pussaavilla? Oikeasti tärkeät asiat jää kuitenkin keskustelematta ja niitä sitten tahoillaan salaa pähkitään pahinta aina olettaen?

        Minä oon vähän sitä mieltä että joskus sitä voi pitää turpansa kiinnikin eikä jokaisestq pikujutusta tehdä suurta numeroa. Entisvanhanaikainen miestyyppi on siitä hyvä kun se tosiaan pitää päänsä kiinni ja hoitaa hommansa, jos joku juttu murehduttaa se pannuhuoneessa ottaa pari ryyppyä kossua, pähkäilee ja miettii rauhassa ennen kuin menee laukomaan ajatuksensa julki. Se on monesti ihan hyvä etenemistapa spontaanien yösäikäytysten sijaan. Vaikka kuinka tekis mieli saada asia selväks aina pitäis ymmärtää sen toisen tilanne, aika ja paikka että onko juuri nyt se oikea hetki alkaa selvittämään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta floweri tuossa ihan asiasta sanoi, ja harvoin ollaan flowerin kanssa samaa mieltä oltu noin yleensä. Pitää sitä disseä vähän tukistaa kun kerran mennyt ryssimään jututt niin huippunaisen suhteen kuin mitä kertonut täällä. Jos vain päätä siliteltäisiin ja kanhustettaisiin mieshän luulisi ettei ole mitään vikaa itsessä mutta kun me näin joukolla epäkohtiin ¨puututaan ehkä sitten osaa paremmin ensikerralla toimia. Tuossa kohtaa minkä floweri lainasi karahti mullakin korvaan aika pahasti toisessa ketjussa ja siitä siellä mainitsin kun äkkiseltään tuntuu niin itsekkäältä viiden aikaan aamulla herättää toinen viestipiippauksella ja sitten vain nillittää siinä viestissä omasta asemastaan kun toinen jo ehtinyt luulla että joku oikea hätä kyseessä.

        Usein melko huonosti nukkuvana mulle ainakin uni on sen verran pyhä asia että jos joku tuolleen laittaisi viestin tuohon aikaan ja herättäisi ihan vain valittaakseen että "en tykkää nillin nillin" niin joo s..na, ei tarviis enää tykätäkään, sais pysyä poissa häiritsemästä mun unia jatkossa ihan suosiolla :)

        Dissi kun usein on täällä korostanut keskustelun tärkyttä niin luulisi että tuollaiset asiat olisi keskusteltu jo sitten kuntoon paremmalla ajalla eikä niitä tarvitsisi noin yksipuolisesti sitten pähkäillä keskellä yötä. Vai onko kaiikki pelkkää sanahelinää näillä puhuvilla ja pussaavilla? Oikeasti tärkeät asiat jää kuitenkin keskustelematta ja niitä sitten tahoillaan salaa pähkitään pahinta aina olettaen?

        Minä oon vähän sitä mieltä että joskus sitä voi pitää turpansa kiinnikin eikä jokaisestq pikujutusta tehdä suurta numeroa. Entisvanhanaikainen miestyyppi on siitä hyvä kun se tosiaan pitää päänsä kiinni ja hoitaa hommansa, jos joku juttu murehduttaa se pannuhuoneessa ottaa pari ryyppyä kossua, pähkäilee ja miettii rauhassa ennen kuin menee laukomaan ajatuksensa julki. Se on monesti ihan hyvä etenemistapa spontaanien yösäikäytysten sijaan. Vaikka kuinka tekis mieli saada asia selväks aina pitäis ymmärtää sen toisen tilanne, aika ja paikka että onko juuri nyt se oikea hetki alkaa selvittämään.

        Tuumaampa tähän nyt jotain. En itseäni puolustaen vaan lopettaakseni tämänkin mylläkän.

        Ensinnäkin myönnän, että tuo perjantai-iltana kirjoittama juttu meni liikaa yksityisyyden puolelle, olin vastuuton, että lipsautin sen palstalle. Siinä mielessä Floweri oli oikeasssa, etten arvostanut menneen suhteen yksityisyyttä ja sitä, että niitä täällä alettaisiin pähkiä, kun muitten tietous asiasta on vain minun antamien hatarien yksityiskohtien varassa, loput te speguloijat oletatte itse.

        Ihan siinä missä Flowerikin pitää minua itsekkäänä paskiaisena, että kerron yksityisestä asiasta palstalla, tai että sinä pidät minua nillittäjänä turhasta, on teidän oma mielipide ja käsitys asiasta, saatte sen tehdä. Mutta minusta nyt saa jäädä minun edesmenneen suhteen kariutumisen arvailut tähän. Ja vetoan siinä naisen oikeuteen saada olla rauhassa. Tämä oli meidän suhde ja meidän asia, ei muitten. Minä en voi vetää takaisin kirjoituksia, en ainakaan jo ne lukeneilta palstalaisilta....

        Minusta tämä juttu on minun osalta nyt tässä. En kommentoi enää minun menneeseen suhteeseen liittyen mitään. Nyt puhun vain minun omista mielipiteistä ja itsestäni.


      • Disse kirjoitti:

        Tuumaampa tähän nyt jotain. En itseäni puolustaen vaan lopettaakseni tämänkin mylläkän.

        Ensinnäkin myönnän, että tuo perjantai-iltana kirjoittama juttu meni liikaa yksityisyyden puolelle, olin vastuuton, että lipsautin sen palstalle. Siinä mielessä Floweri oli oikeasssa, etten arvostanut menneen suhteen yksityisyyttä ja sitä, että niitä täällä alettaisiin pähkiä, kun muitten tietous asiasta on vain minun antamien hatarien yksityiskohtien varassa, loput te speguloijat oletatte itse.

        Ihan siinä missä Flowerikin pitää minua itsekkäänä paskiaisena, että kerron yksityisestä asiasta palstalla, tai että sinä pidät minua nillittäjänä turhasta, on teidän oma mielipide ja käsitys asiasta, saatte sen tehdä. Mutta minusta nyt saa jäädä minun edesmenneen suhteen kariutumisen arvailut tähän. Ja vetoan siinä naisen oikeuteen saada olla rauhassa. Tämä oli meidän suhde ja meidän asia, ei muitten. Minä en voi vetää takaisin kirjoituksia, en ainakaan jo ne lukeneilta palstalaisilta....

        Minusta tämä juttu on minun osalta nyt tässä. En kommentoi enää minun menneeseen suhteeseen liittyen mitään. Nyt puhun vain minun omista mielipiteistä ja itsestäni.

        Onko nyt noin ihan varmaa ja lopullista? Kehuit sitä naista niin kovasti aiemmin että oisko mahdollista vaikka pienen mietintäajan jälkeen koettaa uudestaan? Varmaan ihan hyväkin että tulee mietintätauko väliin ja kumpikin saa tahoillaan touhuilla mitä lystää mutta älä nyt ihan ehdottoman kiinni ovea laita vielä jos hyvä nainen, saattaa ne asiat vielä järjestyäkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Onko nyt noin ihan varmaa ja lopullista? Kehuit sitä naista niin kovasti aiemmin että oisko mahdollista vaikka pienen mietintäajan jälkeen koettaa uudestaan? Varmaan ihan hyväkin että tulee mietintätauko väliin ja kumpikin saa tahoillaan touhuilla mitä lystää mutta älä nyt ihan ehdottoman kiinni ovea laita vielä jos hyvä nainen, saattaa ne asiat vielä järjestyäkin.

        No en minä kaiketi mitään ehdotonta olekaan sanonut? Ja ihminen on todellakin ihana, siitä ei minulla ole pienintäkään epäilystä. Mä en vaan voi kaikkea sietääkään, kun kyse on minunkin elämästä ja kukas muu siitä ottaa vastuun, jos en minä itse?

        Et voi arvatakkaan, kuinka paljon olen tehnyt työtä sen eteen, että koitan muistaa tuon vastuun itsestäni ja elämästä. Ja että miten vedän jotain rajoja mikä kuuluu mulle ja mikä ei.

        Kun kaikki asiat olisikin halkipoikkijapinoon-tyylisiä, mutta ne on kuin veteen piirrettyjä laatikoita..... lilluvat aaltojen mukaan. 😔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tuumaampa tähän nyt jotain. En itseäni puolustaen vaan lopettaakseni tämänkin mylläkän.

        Ensinnäkin myönnän, että tuo perjantai-iltana kirjoittama juttu meni liikaa yksityisyyden puolelle, olin vastuuton, että lipsautin sen palstalle. Siinä mielessä Floweri oli oikeasssa, etten arvostanut menneen suhteen yksityisyyttä ja sitä, että niitä täällä alettaisiin pähkiä, kun muitten tietous asiasta on vain minun antamien hatarien yksityiskohtien varassa, loput te speguloijat oletatte itse.

        Ihan siinä missä Flowerikin pitää minua itsekkäänä paskiaisena, että kerron yksityisestä asiasta palstalla, tai että sinä pidät minua nillittäjänä turhasta, on teidän oma mielipide ja käsitys asiasta, saatte sen tehdä. Mutta minusta nyt saa jäädä minun edesmenneen suhteen kariutumisen arvailut tähän. Ja vetoan siinä naisen oikeuteen saada olla rauhassa. Tämä oli meidän suhde ja meidän asia, ei muitten. Minä en voi vetää takaisin kirjoituksia, en ainakaan jo ne lukeneilta palstalaisilta....

        Minusta tämä juttu on minun osalta nyt tässä. En kommentoi enää minun menneeseen suhteeseen liittyen mitään. Nyt puhun vain minun omista mielipiteistä ja itsestäni.

        Luuletko, että tuon lipsauttaminen tänne oli siinä pahinta?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että tuon lipsauttaminen tänne oli siinä pahinta?

        -flowersreally-

        No minusta se oli pahin virhe mitä tein. Muuten en ole mielestäni varsinaista virhettä tehnyt.

        Se sisältö jää tuossa todella vaillinaiseksi. Siinä jää ihmisille liikaa oletuksen mahdollisuuksia ja nehän täällä on joillekin henki ja elämä.

        On jo päätelty, että oon naputtanut viestiä, että oon ollut kännäämässä ja ties mitä, mikä ei ole totta. Siksi ei pitäisi lipsauttaa mitään palstalle, kun muuten joutuisi kaiken selittämään juurta jaksaen. Ja silti jokainen tulkitsee tavallaan... harva omaa oikeanlaisen taidon lukea asia vilpittömästi.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minusta se oli pahin virhe mitä tein. Muuten en ole mielestäni varsinaista virhettä tehnyt.

        Se sisältö jää tuossa todella vaillinaiseksi. Siinä jää ihmisille liikaa oletuksen mahdollisuuksia ja nehän täällä on joillekin henki ja elämä.

        On jo päätelty, että oon naputtanut viestiä, että oon ollut kännäämässä ja ties mitä, mikä ei ole totta. Siksi ei pitäisi lipsauttaa mitään palstalle, kun muuten joutuisi kaiken selittämään juurta jaksaen. Ja silti jokainen tulkitsee tavallaan... harva omaa oikeanlaisen taidon lukea asia vilpittömästi.

        Sun kertomasi pohjalta ihmiset kommentoivat, ne jotka komppaa ja symppaa sua, tuntuvat tietysti vilpittömiltä, mutta on siinä toinenkin taso jos uskallat funtsia.

        En mä ole olettanut mitään kännäämisiä tai naputteluja, ihan sun kirjoituksiin pohjautuen pidän sua itsekkäänä, ehkä jopa narsistina. Sussa näkyy erityisen selvästi ns narsistinen haava; ettet ole tullut nähdyksi/ kuulluksi omana itsenäsi. Sitä sä kipuilet noita arvoja yms etsiessäsi, suhteitasi täällä puidessasi, tunnevastuista ja -lukoista analysoidessasi.

        Anteeksi nyt taas suorapuheisuuteni, mutta jotenkin se näyttäytyy mulle niin selvänä ja siksi olen sua ”kiusannut”. Voin olla tietysti väärässäkin, mutta en usko. Ja jokaisella meillä on narsistinen haava, toisilla suurempi, toisilla pienempi. Siitä voi parantua. Jotkut yrittää tehdä siitä taidetta ja pyörittää muita itsensä ympärillä, mutta se on lähinnä vastenmielistä.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun kertomasi pohjalta ihmiset kommentoivat, ne jotka komppaa ja symppaa sua, tuntuvat tietysti vilpittömiltä, mutta on siinä toinenkin taso jos uskallat funtsia.

        En mä ole olettanut mitään kännäämisiä tai naputteluja, ihan sun kirjoituksiin pohjautuen pidän sua itsekkäänä, ehkä jopa narsistina. Sussa näkyy erityisen selvästi ns narsistinen haava; ettet ole tullut nähdyksi/ kuulluksi omana itsenäsi. Sitä sä kipuilet noita arvoja yms etsiessäsi, suhteitasi täällä puidessasi, tunnevastuista ja -lukoista analysoidessasi.

        Anteeksi nyt taas suorapuheisuuteni, mutta jotenkin se näyttäytyy mulle niin selvänä ja siksi olen sua ”kiusannut”. Voin olla tietysti väärässäkin, mutta en usko. Ja jokaisella meillä on narsistinen haava, toisilla suurempi, toisilla pienempi. Siitä voi parantua. Jotkut yrittää tehdä siitä taidetta ja pyörittää muita itsensä ympärillä, mutta se on lähinnä vastenmielistä.

        -flowers-

        Joo, ei minua todellakaan haittaa, että läiskit turskalla. Mitä kipeämmältä se tuntuu, sen enempi siellä on jotain takana.

        On täysin totta, että sanoitan itseäni tään palstan kautta, mutta minusta se on ollut toimiva konsti. Se täytyy myöntää, ettei oman suhteen käyminen täällä missään muotoa ole hyvä juttu. Olen koittanut parhaani mukaan pitää sen takana, mutta ajoittain se on lipsahtanut esille.

        Minä näen narsistisuuden tiettyyn pisteeseen asti positiivisena juttuna, mutta silloin kun sillä manipuloidaan, se on huono juttu. Rajanveto on vaikeaa, mutta varmasti mahdollista.

        Minua saa haastaa ja penkoa, se on minun etu. Jatka vaan samaan malliin. Parempi vaan, että pysyn itsessäni täällä, enkä puutu toisiin.... sen kun vielä osaisin pitää. Se on mun juttu täällä. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo, ei minua todellakaan haittaa, että läiskit turskalla. Mitä kipeämmältä se tuntuu, sen enempi siellä on jotain takana.

        On täysin totta, että sanoitan itseäni tään palstan kautta, mutta minusta se on ollut toimiva konsti. Se täytyy myöntää, ettei oman suhteen käyminen täällä missään muotoa ole hyvä juttu. Olen koittanut parhaani mukaan pitää sen takana, mutta ajoittain se on lipsahtanut esille.

        Minä näen narsistisuuden tiettyyn pisteeseen asti positiivisena juttuna, mutta silloin kun sillä manipuloidaan, se on huono juttu. Rajanveto on vaikeaa, mutta varmasti mahdollista.

        Minua saa haastaa ja penkoa, se on minun etu. Jatka vaan samaan malliin. Parempi vaan, että pysyn itsessäni täällä, enkä puutu toisiin.... sen kun vielä osaisin pitää. Se on mun juttu täällä. 😊👌

        "Minä näen narsistisuuden tiettyyn pisteeseen asti positiivisena juttuna, mutta silloin kun sillä manipuloidaan, se on huono juttu."

        Niin no sinustako ei ole manipiuloinita laittaa keskellä yötä viestiä "en tuukaan, en tykkää olla siellä kun minua ei huomioida tarpeeksi"? Floweri näkin sen, minäkin näen sen, se ion just pahimmanlaatuista manipulointia pelleillä tuolla tavalla.

        Eikö sitä voi pitää asioita simppeleinä? sanoa silloin kun asiasta on puhetta että miltä tuntuu? sanoo että "en taida tulla kun sulla on siellä omat kiireesi", silloin asia on käsitelty ja selvä kaikille, homma bueno eikä niin että roikutetaan asioita löysässä hirressä ja viimehetkillä tms. ilmoitetaan etten nyt taidakaan kun....

        Toki siinä että kun asiat pidetään simppeleinä on se vika että sitten ei sa pähkäillä ja analysoida niin paljon, miettä sanomisten salamerkityksiä ja drramailla mutta minusta se on paljon mukavampaa ja mutkattomampaa.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Minä näen narsistisuuden tiettyyn pisteeseen asti positiivisena juttuna, mutta silloin kun sillä manipuloidaan, se on huono juttu."

        Niin no sinustako ei ole manipiuloinita laittaa keskellä yötä viestiä "en tuukaan, en tykkää olla siellä kun minua ei huomioida tarpeeksi"? Floweri näkin sen, minäkin näen sen, se ion just pahimmanlaatuista manipulointia pelleillä tuolla tavalla.

        Eikö sitä voi pitää asioita simppeleinä? sanoa silloin kun asiasta on puhetta että miltä tuntuu? sanoo että "en taida tulla kun sulla on siellä omat kiireesi", silloin asia on käsitelty ja selvä kaikille, homma bueno eikä niin että roikutetaan asioita löysässä hirressä ja viimehetkillä tms. ilmoitetaan etten nyt taidakaan kun....

        Toki siinä että kun asiat pidetään simppeleinä on se vika että sitten ei sa pähkäillä ja analysoida niin paljon, miettä sanomisten salamerkityksiä ja drramailla mutta minusta se on paljon mukavampaa ja mutkattomampaa.

        "Niin no sinustako ei ole manipiuloinita laittaa keskellä yötä viestiä "en tuukaan, en tykkää olla siellä kun minua ei huomioida tarpeeksi"? Floweri näkin sen, minäkin näen sen, se ion just pahimmanlaatuista manipulointia pelleillä tuolla tavalla. "

        Ai noinko se meni... 😬

        Olisi ollut parempi odottaa päivään tai nukkua välissä. Tai käydä siellä pannuhuoneessa silittelemässä huikkapulloa ja miettiä fiiliksiään uudestaan :) Tai ehkä Dissi toimikin ensin noin.

        Dissi on ollut aina nopea käänteissään. Yhtenä päiväänä kaikki on täydellistä ja seuraavana homma on ohi kun taustalta löytyykin paha olo. Höh. Mutta hei, tää on Dissi ja hällä on erilainen tyyli kuin vaikkapa naapurin Martilla.

        xL


      • Anonyymi

        Naisen pitää miettiä Dissin kanssa sanojaan ja äänensävyjään, koska hän on niin hurja analysoimaan kaikkea.

        Ps. Vinkkinä tulevaisuuden varalle...Vaikene parisuhteestasi palstalla. Ihan tyystin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”No mun piti mennä sinne tänään... sain aamulla idean sanoa kello viideltä, että en tykkää olla siellä. Minusta mä jään ulkopuoliseks ja kaikki muu on tärkeämpää.... ”

        Toi, ja mitä aiemmin olet kirjoittanut, niin ei tartte ihan Einstein olla.

        Sori taas suorapuheisuuteni, mutta tekstiesi perusteella vaikutat tosi itsekkäältä paskiaiselta.

        -flowersreally-

        "Sori taas suorapuheisuuteni, mutta tekstiesi perusteella vaikutat tosi itsekkäältä paskiaiselta."

        -flowersreally-

        Sille haiskahtaa otsikkokin Mitä MINÄ haluan parisuhteelta. Disse ei halunnut mennä sinne, disse jää ulkopuoliseksi, disse vaikka mitä. Kun nainen teki mitä halusi suhde karahti kiville?


    • Siksi minä en oikein sitoudu ja ala kuin avoimeen suhteeseen. Saan remputella ja rillutellen olla hellun jos miesten kanssa sillain.

      • Joo. Kannattaa punnita juuri mikä on itselle sopiva tapa elää muitten kanssa.


    • Anonyymi

      Minähän sanoin, ettei julistaminen johda mihinkään... :D

      • No pääsitpähän säkin nyt tuon sanomaan.


    • Anonyymi

      "Mitä minä haluan parisuhteelta? "

      Tuon on väärin asetettu kysymys. Oikea on mitä voi antaa parisuhteeseen?

      Joku antoi ohjeeksi yhteiset lapset, no tuolloin et voi ajatella itseäsi vaan teet suurimman osan työstä toisten eteen, heidän vuokseen. On ainakin syy elää:)
      Miksi mielestäsi tulisi asua parisuhteessa jos et ole ihastunut ja tunne suurta mielihyvää jo vierellä nukkuessa? Ihannetilanteessahan kaksi on yksi kokonainen.
      Huonossa tapauksessa kaksi on vain neljäsosa, hajottaa se puolikkaankin puoliksi.

      AsianVierestä

      • No lähtökohtaisesti juuri oikea kysymys. Kyllä ihminen on kuitenkin itsekäs eläin.
        Minusta on huijausta ajatella lähtevänsä suhteeseen antamaan vaan, kun kyllä sitä jotain haluaakin?

        Enkä mä tarkoita nyt konkreettisia asioita, vaan tyyliin: läheisyys, merkityksellisyys, huomioiminen jne.


      • Disse kirjoitti:

        No lähtökohtaisesti juuri oikea kysymys. Kyllä ihminen on kuitenkin itsekäs eläin.
        Minusta on huijausta ajatella lähtevänsä suhteeseen antamaan vaan, kun kyllä sitä jotain haluaakin?

        Enkä mä tarkoita nyt konkreettisia asioita, vaan tyyliin: läheisyys, merkityksellisyys, huomioiminen jne.

        Kysymys perimmältään kuuluukin ehkäpä mknkä näkee elämänsä tarkoutukseksi. Mikä yuo sitä merkitystä elämään, jonka vuoksi ylipäätään elää?

        Tässä miulla on se mielipide, että vastuu muista kuin itsestään tuo sen merkityksen elämälle, joka kantaa huomattavasti pidemmälle ja huonoinakin aikoina. Kuin se että itsekkäästi hakisi onnellisuutta tai vastaavaa.


      • Disse kirjoitti:

        No lähtökohtaisesti juuri oikea kysymys. Kyllä ihminen on kuitenkin itsekäs eläin.
        Minusta on huijausta ajatella lähtevänsä suhteeseen antamaan vaan, kun kyllä sitä jotain haluaakin?

        Enkä mä tarkoita nyt konkreettisia asioita, vaan tyyliin: läheisyys, merkityksellisyys, huomioiminen jne.

        Tosin siinä mielessä kyllä olen samaa mieltm että itsekkäitä olentoja ollaan, että odotetaan myös toisen tekevän hyvää, eikä vain olevan vastaanottajana ja nauttijana kun toinen raataa yhteisen hyvän eteen.


      • pete_pjn kirjoitti:

        Kysymys perimmältään kuuluukin ehkäpä mknkä näkee elämänsä tarkoutukseksi. Mikä yuo sitä merkitystä elämään, jonka vuoksi ylipäätään elää?

        Tässä miulla on se mielipide, että vastuu muista kuin itsestään tuo sen merkityksen elämälle, joka kantaa huomattavasti pidemmälle ja huonoinakin aikoina. Kuin se että itsekkäästi hakisi onnellisuutta tai vastaavaa.

        No minusta on tärkeää, että toisesta ei ole nimenomaan vastuussa. Jos jotain antaa tai huomioi, se on puhdasta välittämistä, eikä odotettua ja itsestäänselvää.


    • Anonyymi

      Mies haluaa jonkun joka tottelee. Ei miehet kestä naista jolla on omaakin elämää ja omia suunnitelmia.

      • Top top.... eläpä viitti yleistää.


    • Anonyymi

      Nykyään erotaan liian helposti. Vaikeuksia on joka avioliitossa. On ihmiset olleet saman puolison kanssa kymmeniä vuosia. Tuskinpa elo vaihtaen paremmaksi muuttuu, niin vaan uskotellaan itselle.
      Kun juoksee sutta karkuun, tulee karhu vastaan.

      • Joo. Tuokin totta.

        Tietenkin väkivalta yms. on riittävän hyvä syy erota.

        Olis vaan enemmän uskoa hyvään. Se jotenkin on karissut tässä hektisessä maailmassa pois. Jokainen pälyää toista kuin kauris ajovaloissa peläten.


      • Anonyymi

        Kaikissa ihmisissä on varmaan huonoa ja suhteissa ei aina mene hyvin. Huomioitavaa on, että ihmiset on erilaisia ja se mikä jollekin on se arin kohta, huonoiten mätsäävä kohta on myös ratkaisevaa. Jos tuommoisia asioita ei saada suhteessa kuntoon, voi ero olla hyvästä eli sanonta kun juokset sutta karkuun ja tulee karhu vastaan voi toimia ajatuksella karhun kanssa tulet paremmin toimeen. Toisaalta koska kumpikin on ihmisen kannalta tappavia olentoja, voi näin ollen ikisinkkuus olla hyvä ajatus eli ilmeisimmin tuon sanonnan käyttäjä tarkoitti, että ei kannata ottaa ketään. Mä ite pelkään ampiaisia, tulee jostain nurkan takaa ja pistää tuosta vaan. Satuttaa, mutta jättää henkiin. Ampiaisen pistoille voi kuitenkin tulla allergiseksi, jolloin niiden pistouhin voi kuolla tai sit täytyy käyttää vastamyrkkyä. Koira on turvallisin, mutta jos sitä ei kouluta niin se haukkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa ihmisissä on varmaan huonoa ja suhteissa ei aina mene hyvin. Huomioitavaa on, että ihmiset on erilaisia ja se mikä jollekin on se arin kohta, huonoiten mätsäävä kohta on myös ratkaisevaa. Jos tuommoisia asioita ei saada suhteessa kuntoon, voi ero olla hyvästä eli sanonta kun juokset sutta karkuun ja tulee karhu vastaan voi toimia ajatuksella karhun kanssa tulet paremmin toimeen. Toisaalta koska kumpikin on ihmisen kannalta tappavia olentoja, voi näin ollen ikisinkkuus olla hyvä ajatus eli ilmeisimmin tuon sanonnan käyttäjä tarkoitti, että ei kannata ottaa ketään. Mä ite pelkään ampiaisia, tulee jostain nurkan takaa ja pistää tuosta vaan. Satuttaa, mutta jättää henkiin. Ampiaisen pistoille voi kuitenkin tulla allergiseksi, jolloin niiden pistouhin voi kuolla tai sit täytyy käyttää vastamyrkkyä. Koira on turvallisin, mutta jos sitä ei kouluta niin se haukkuu.

        No minusts toi sanonta tarkoittaa sitä, että jos lähtee parisuhteesta karkuun sitä sutta, tulee vastaan sinkkuna karhu. Eli sama juostako mihin suuntaan, niin peto on vastassa.

        Parisuhde on kahden intensiivisesti toisiinsa rakastuneen ihmisen välinen suhde, missä kaikki koeataan yhdessä ja erikseen. Toisen liikkeet vaikuttaa itseensä ja päinvastoin. Ei siis ole ihme, että sutta karkuun juokseva törmää siihen karhuun, jos ei osaa hoitaa asioitaan rakkaan ihmisenkään kanssa yhdessä.

        Minusta toi susi ois ehkä kivoin.... se on laumaeläin niinkuin me ihmiset. Sille on yhteisö tärkeä, eli lauma.


      • Anonyymi

        Monet tykkää koirista. Heiluttaa häntää, välillä haukkuu, on tyytyväisiä jos välillä rapsuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet tykkää koirista. Heiluttaa häntää, välillä haukkuu, on tyytyväisiä jos välillä rapsuttaa.

        On siinä ja siinä, että pidänkö koirista enemmän kuin kissoista. Koirat on uskollisia ja laumaeläimiä, mutta kissa taas osaa ottaa itse huomionsa tai olla ottamatta, ilman että vähät välittää. Mutta kyllä mä koirien maailmasta enemmän pidän. Minusta siinä maailmassa on kotoisampi olla.... pidän muista ihmisistä esimerkiksi.


    • No voi hitto. 😕

      Hali.

      • No sellasta elämä on...ja kiitos.

        Ootkos sä funtsinut kyssärriin vastausta?
        Minusta mun omat halut ei olleet tiedossa, eli ne on olleet olettamuksia? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No sellasta elämä on...ja kiitos.

        Ootkos sä funtsinut kyssärriin vastausta?
        Minusta mun omat halut ei olleet tiedossa, eli ne on olleet olettamuksia? 🤔

        En ole funtsinut. Mä tiiän, että sä tiiät sen vastauksen ennenpitkää itse. ☺️

        Jos taas kysyt mitä mä haluan parisuhteeltani, niin kaiken tämän mitä meillä on ja että näin vois jatkua elämän loppuun. En oikeestaan muuttas mitään, koska tää on hyvä näin. Välillä keljutetaan, sitten taas ne menee ohi kuten tylsät päivätkin ja kumminkin illalla on aina happy kun lyö maate toisen viereen, tässä mun paikkani on. Ja se lämmittää mieltä ukko lutuseni näkeminen,joka ikinen kerta 365 vrk vuodessa. Myös niinä päivinä kun ollaan ärrimurrit. Se kuuluu elämään...olla joskus ärrimurrikin.

        Mulla on tunne, että oon just oikeessa paikassa, oikean ihmisen kanssa. Oon oppinut tuntee ihmisen, hyväksyy sen semmosena kun se on. Jopa ne keljutkin puolet.. mä en haluis pois enkä vaihtaa.

        Tää on mun päätepysäkkini, jos multa kysytään. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        En ole funtsinut. Mä tiiän, että sä tiiät sen vastauksen ennenpitkää itse. ☺️

        Jos taas kysyt mitä mä haluan parisuhteeltani, niin kaiken tämän mitä meillä on ja että näin vois jatkua elämän loppuun. En oikeestaan muuttas mitään, koska tää on hyvä näin. Välillä keljutetaan, sitten taas ne menee ohi kuten tylsät päivätkin ja kumminkin illalla on aina happy kun lyö maate toisen viereen, tässä mun paikkani on. Ja se lämmittää mieltä ukko lutuseni näkeminen,joka ikinen kerta 365 vrk vuodessa. Myös niinä päivinä kun ollaan ärrimurrit. Se kuuluu elämään...olla joskus ärrimurrikin.

        Mulla on tunne, että oon just oikeessa paikassa, oikean ihmisen kanssa. Oon oppinut tuntee ihmisen, hyväksyy sen semmosena kun se on. Jopa ne keljutkin puolet.. mä en haluis pois enkä vaihtaa.

        Tää on mun päätepysäkkini, jos multa kysytään. 😃

        Mites se prätkäkortti homma? 🙄


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mites se prätkäkortti homma? 🙄

        Kortti taskussa js pyörä kovassa ajossa. Tänään ja eilen ajanut jo satoja kilsoja! 😀💪

        Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. 😎

        Kyllä Kaisa antaa hyvät kyydit! 🤣


      • Disse kirjoitti:

        Kortti taskussa js pyörä kovassa ajossa. Tänään ja eilen ajanut jo satoja kilsoja! 😀💪

        Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. 😎

        Kyllä Kaisa antaa hyvät kyydit! 🤣

        Mahtavaa!!!😀🙏

        Onnittelut kortista ja uudesta harrastuksesta, eikö ookkin mukavaa päristellä pitkin raitteja? Tälläi kesäilta on aivan ihana ajankohta kurvailla. Tai ainakin mä tykkäsin kun aurinko ei porota ja vähän rauhallisempaa.🏍️

        Hienon pyörän ostit, näin sen kuvan. Nätti pyörä. Kyllä kelpaa kurvata.😝


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mahtavaa!!!😀🙏

        Onnittelut kortista ja uudesta harrastuksesta, eikö ookkin mukavaa päristellä pitkin raitteja? Tälläi kesäilta on aivan ihana ajankohta kurvailla. Tai ainakin mä tykkäsin kun aurinko ei porota ja vähän rauhallisempaa.🏍️

        Hienon pyörän ostit, näin sen kuvan. Nätti pyörä. Kyllä kelpaa kurvata.😝

        Joo. Oli sen saaminen tuskien taival, mutta nyt on väliaikainen ajolupa toistaiseksi, kunnes kortti tulee.

        Ja on tää oikeastaan just tähän kohtaan kuin armahdus. Voi pärrätä surunsa helpommaks sietää ja käydä ihmisten seassa. Tänäänkin turisin yhden vanhan miehen kanssa pitkään pyörästä puistossa. Vie ajatukset muualle hetkeks. 😊👌

        Kaisa on luonnollisen kaunis voimanpesä, missä ei ole turhia kotkotuksia. 😃💪


      • Disse kirjoitti:

        Kortti taskussa js pyörä kovassa ajossa. Tänään ja eilen ajanut jo satoja kilsoja! 😀💪

        Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. 😎

        Kyllä Kaisa antaa hyvät kyydit! 🤣

        "Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. "

        V..u pitkät housut jalkaan vaikka ois miten kuuma. Edes farkut.

        https://crop.kaleva.fi/ddD6upnsz9nTxwsCvrgN5ci0eVk=/894x0/smart/http://kuvat.kaleva.fi/default/7d804e6e-2902-11e1-99f0-12314303c108/xlarge-302002-1583733.jpg

        Kerran yhdellä huoltsikalla tuli vanhempi motoristimies samaan pöytään. Turisi siinä että sen kaveri oli joutunut jäämään sairaalaan eikä ihan heti pääse pois kun oli kaatunut, Tuore kuski ilman pitkää ajokokemusta, irtohiekka asfaltilla, custom-pyörä ja ihan pelkkä kävleyvauhti oli riittänyt siihen .että pahat vauriot miehessä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. "

        V..u pitkät housut jalkaan vaikka ois miten kuuma. Edes farkut.

        https://crop.kaleva.fi/ddD6upnsz9nTxwsCvrgN5ci0eVk=/894x0/smart/http://kuvat.kaleva.fi/default/7d804e6e-2902-11e1-99f0-12314303c108/xlarge-302002-1583733.jpg

        Kerran yhdellä huoltsikalla tuli vanhempi motoristimies samaan pöytään. Turisi siinä että sen kaveri oli joutunut jäämään sairaalaan eikä ihan heti pääse pois kun oli kaatunut, Tuore kuski ilman pitkää ajokokemusta, irtohiekka asfaltilla, custom-pyörä ja ihan pelkkä kävleyvauhti oli riittänyt siihen .että pahat vauriot miehessä.

        Otan vastuun itsestäni ja tiedostan nuokin vaarat. Ihan sama ajoitko millä vehkeellä tahaansa, on se kuljettaja itse vastuussa itsestään ja muista.


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Oli sen saaminen tuskien taival, mutta nyt on väliaikainen ajolupa toistaiseksi, kunnes kortti tulee.

        Ja on tää oikeastaan just tähän kohtaan kuin armahdus. Voi pärrätä surunsa helpommaks sietää ja käydä ihmisten seassa. Tänäänkin turisin yhden vanhan miehen kanssa pitkään pyörästä puistossa. Vie ajatukset muualle hetkeks. 😊👌

        Kaisa on luonnollisen kaunis voimanpesä, missä ei ole turhia kotkotuksia. 😃💪

        Tuo on varmasti ihan totta, saa ajatuksia kevennettyä kun kurvaa kattellen suomen kaunista kesää ja turistelee ihmisten kanssa.

        Ota nyt tarpeeksi aikaa itselles, talven tullen ehtii taas pimeinä iltoina murjottaakin. 😊👍


      • Disse kirjoitti:

        Otan vastuun itsestäni ja tiedostan nuokin vaarat. Ihan sama ajoitko millä vehkeellä tahaansa, on se kuljettaja itse vastuussa itsestään ja muista.

        Joo toki, laiton vaan kun ite en ajais kyllä pelkissä shortseissa pärrällä kun juurikin niistä muista ei voi olla vastuussa, ne voi tehdä sellaisia pättömyyksiä tuolla liikenteessä. Ihan taajama-alueella on tultu piha-alueelta autolla eteen kun ei kai ilmesiesti huomata sitä pyörää sillä tavalla kuin leveämpää ajokkia, tästä on ihan omakohtaista kokemusta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Kartsalla oon käynyt välillä pyörähtää ja kavereiden luona pelkissä shortseissa ja nahka-ajotakissa, takki auki kun on niin kuuma. "

        V..u pitkät housut jalkaan vaikka ois miten kuuma. Edes farkut.

        https://crop.kaleva.fi/ddD6upnsz9nTxwsCvrgN5ci0eVk=/894x0/smart/http://kuvat.kaleva.fi/default/7d804e6e-2902-11e1-99f0-12314303c108/xlarge-302002-1583733.jpg

        Kerran yhdellä huoltsikalla tuli vanhempi motoristimies samaan pöytään. Turisi siinä että sen kaveri oli joutunut jäämään sairaalaan eikä ihan heti pääse pois kun oli kaatunut, Tuore kuski ilman pitkää ajokokemusta, irtohiekka asfaltilla, custom-pyörä ja ihan pelkkä kävleyvauhti oli riittänyt siihen .että pahat vauriot miehessä.

        Juu ja ees varusteet ei estä sitä, etteikö nahat tai jopa lihat lähde luitten päältä, kun rypäsee.

        Isännällä on kämmenen kokoinen arpi muistona ihollaan, kun meni prätkällä silmälleen ja jalassa ruuvit. Ja oli kunnon varusteetkin päällä..mut toki vauhtia sen verran, et puku puhki.

        Kävelyvauhti riittää ilman pöksyjä tekee rujoo jälkee. 😖


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo toki, laiton vaan kun ite en ajais kyllä pelkissä shortseissa pärrällä kun juurikin niistä muista ei voi olla vastuussa, ne voi tehdä sellaisia pättömyyksiä tuolla liikenteessä. Ihan taajama-alueella on tultu piha-alueelta autolla eteen kun ei kai ilmesiesti huomata sitä pyörää sillä tavalla kuin leveämpää ajokkia, tästä on ihan omakohtaista kokemusta.

        Nyt komppaan kyllä sua 100%.

        Se on juuri noin. Ja ei tarvi muutenkaan olla kummonen syy kun käy voi ba ja sit kynnetään maata omalla kropalla tai kaatuu prätkä päälle tms.

        Nimimerkillä mullakin oma kokemus.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        En ole funtsinut. Mä tiiän, että sä tiiät sen vastauksen ennenpitkää itse. ☺️

        Jos taas kysyt mitä mä haluan parisuhteeltani, niin kaiken tämän mitä meillä on ja että näin vois jatkua elämän loppuun. En oikeestaan muuttas mitään, koska tää on hyvä näin. Välillä keljutetaan, sitten taas ne menee ohi kuten tylsät päivätkin ja kumminkin illalla on aina happy kun lyö maate toisen viereen, tässä mun paikkani on. Ja se lämmittää mieltä ukko lutuseni näkeminen,joka ikinen kerta 365 vrk vuodessa. Myös niinä päivinä kun ollaan ärrimurrit. Se kuuluu elämään...olla joskus ärrimurrikin.

        Mulla on tunne, että oon just oikeessa paikassa, oikean ihmisen kanssa. Oon oppinut tuntee ihmisen, hyväksyy sen semmosena kun se on. Jopa ne keljutkin puolet.. mä en haluis pois enkä vaihtaa.

        Tää on mun päätepysäkkini, jos multa kysytään. 😃

        Hyvin menee ja kuitenkin pyörit sinkkujen keskustelupalstalla🙄?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Nyt komppaan kyllä sua 100%.

        Se on juuri noin. Ja ei tarvi muutenkaan olla kummonen syy kun käy voi ba ja sit kynnetään maata omalla kropalla tai kaatuu prätkä päälle tms.

        Nimimerkillä mullakin oma kokemus.

        Juup ja vauhtia kun siihen itsensä telomiseen ei tarvita oikeastaan ollenkaan, riittää kun on irtohiekkaa tai muuta jäynää väärässä paikassa, aurinko paistaa liittymästä tulijan silmiin tms. ihan pientä ennakoimatonta. Kieltämättä itsekin ajellut pelkissä farkuissa enimmkseen mutta ne on sentään jotain, sortseissa en lähtis tien päälle edes koettamaan miten pitkälle hyvällä tuurilla pääsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin menee ja kuitenkin pyörit sinkkujen keskustelupalstalla🙄?

        Eiks sinkutkin ole ihmisiä? Miksi varattu ei saisi sinkkujen kanssa keskustella? Ei mun parisuhde siitä mihinkään heikkene, että juttelen sinkkujen kanssa. :)

        Aika heikko suhde semmoinen, jos se ei kestä muiden ihmisten kanssa juttelua ja ajatustenvaihtoa. Sitten kandee sinkkuna jo pysyäkin, jos on noin rajoittunut ihminen. Ettei varattuna saa jutella muiden kanssa. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juup ja vauhtia kun siihen itsensä telomiseen ei tarvita oikeastaan ollenkaan, riittää kun on irtohiekkaa tai muuta jäynää väärässä paikassa, aurinko paistaa liittymästä tulijan silmiin tms. ihan pientä ennakoimatonta. Kieltämättä itsekin ajellut pelkissä farkuissa enimmkseen mutta ne on sentään jotain, sortseissa en lähtis tien päälle edes koettamaan miten pitkälle hyvällä tuurilla pääsee.

        Aivan totta. Itsekin joskus uhmasin vaatetuksia vastaan. Mutta kun pari kertaa on kinttunsa polttanut ja saanut raamuille, ei enää tee mieli tinkiä kamppeista. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin menee ja kuitenkin pyörit sinkkujen keskustelupalstalla🙄?

        Lue aiheen Sinkut keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiheen Sinkut keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.

        Ymm, ihan hyvä että on muutettu tuo sisäänheitto osuus. :)

        Olishan se kummallista, jos heterokaan ei saisi jutella homoista tai homojen kanssa, koska ovat heteroita. Lapsettomat lapsia tehneiden kanssa, eikä vanhukset nuorien kanssa, työttömät työssä käyvien ja terveet sairaiden kanssa. Ja niin edelleen. :D

        Menee jo hiukka äveriksi joillakin tuo rajaamisen vimma, kuka saa mitäkin keskustella ja missä. Joskus tulee mieleen, että lukitseeko nämä tyypit kumppaninsakin työpäivänsä ajaksi omaan komeroonsa, ettei se vaan pääse näkemään muita ihmisiä varattuna. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiheen Sinkut keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.

        Ymm, ihan hyvä että on muutettu tuo sisäänheitto osuus. :)

        Olishan se kummallista, jos heterokaan ei saisi jutella homoista tai homojen kanssa, koska ovat heteroita. Lapsettomat lapsia tehneiden kanssa, eikä vanhukset nuorien kanssa, työttömät työssä käyvien ja terveet sairaiden kanssa. Ja niin edelleen. :D

        Menee jo hiukka äveriksi joillakin tuo rajaamisen vimma, kuka saa mitäkin keskustella ja missä. Joskus tulee mieleen, että lukitseeko nämä tyypit kumppaninsakin työpäivänsä ajaksi omaan komeroonsa, ettei se vaan pääse näkemään muita ihmisiä varattuna. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Aivan totta. Itsekin joskus uhmasin vaatetuksia vastaan. Mutta kun pari kertaa on kinttunsa polttanut ja saanut raamuille, ei enää tee mieli tinkiä kamppeista. :)

        Nyt otin Harmiksen mieliks ihan ajohousut, takin ja ohuet ajohanskat. Tuulee sen verta ja saattaa viskoo vettäkin, että ihan aiheellista kelinkin puoleen. Mut en meinannut vetää lipoja silti. Tulee skraidujs Kaisa-parkaan! 😳


      • Disse kirjoitti:

        Nyt otin Harmiksen mieliks ihan ajohousut, takin ja ohuet ajohanskat. Tuulee sen verta ja saattaa viskoo vettäkin, että ihan aiheellista kelinkin puoleen. Mut en meinannut vetää lipoja silti. Tulee skraidujs Kaisa-parkaan! 😳

        Jes. :D


      • Disse kirjoitti:

        Nyt otin Harmiksen mieliks ihan ajohousut, takin ja ohuet ajohanskat. Tuulee sen verta ja saattaa viskoo vettäkin, että ihan aiheellista kelinkin puoleen. Mut en meinannut vetää lipoja silti. Tulee skraidujs Kaisa-parkaan! 😳

        Peukutin :D Melkein tekis mieli sanoa että toivottavasti kaadut, sen verran turvallisesti että kolhuja tulee pelkästään itsetuntoon :D, mutta kuitenkin niin että pääset mielessäsi lähettämään kiitkosen harmikselle huolenpidosta tyyliin "huhu huh, olis mennyt koipi koko kesäks jos ei..." :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Peukutin :D Melkein tekis mieli sanoa että toivottavasti kaadut, sen verran turvallisesti että kolhuja tulee pelkästään itsetuntoon :D, mutta kuitenkin niin että pääset mielessäsi lähettämään kiitkosen harmikselle huolenpidosta tyyliin "huhu huh, olis mennyt koipi koko kesäks jos ei..." :D

        Olis kyllä hauskaa nähdä teidät kaksi yhdessä, saman pöydän ääressä muutaman oluen jälkeen. x'D

        Minkähänlainen iso veli neuvoo pulina siitäkin tulis, puolin ja toisin. Välillä karhunpainiakin, tietysti leikillään. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Olis kyllä hauskaa nähdä teidät kaksi yhdessä, saman pöydän ääressä muutaman oluen jälkeen. x'D

        Minkähänlainen iso veli neuvoo pulina siitäkin tulis, puolin ja toisin. Välillä karhunpainiakin, tietysti leikillään. :D

        Ei riittäisi muutama olut, pitäs olla saavillinen kun ei kai sitä kyökkistelyä selvinpäin kestäis :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei riittäisi muutama olut, pitäs olla saavillinen kun ei kai sitä kyökkistelyä selvinpäin kestäis :D

        Voin kuvitella.🤣


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Eiks sinkutkin ole ihmisiä? Miksi varattu ei saisi sinkkujen kanssa keskustella? Ei mun parisuhde siitä mihinkään heikkene, että juttelen sinkkujen kanssa. :)

        Aika heikko suhde semmoinen, jos se ei kestä muiden ihmisten kanssa juttelua ja ajatustenvaihtoa. Sitten kandee sinkkuna jo pysyäkin, jos on noin rajoittunut ihminen. Ettei varattuna saa jutella muiden kanssa. :D

        Minustakin saa pyöriä sinkut -palstalla tai muuten elämässä, vaikka on varattu. Tänään pyörin yhden kaupungin satamassa yhdessä porukassa. Siellä muutama varattu nainen, jolla saa olla muutakin elämää kuin aviomies tai poikakaveri.

        Toukokuussa yksi paikalla ollut nainen kävi poikakaverinsa kanssa katsomassa luonani elokuvaa Hobitti. Mahdollisesti ensilauantaina tämä nainen tulee ilman poikakaveriaan katsomaan leffaa, vaikka poikakaveri ei pääsekään tällä kertaa. Ehkä hän käy katsomassa sitten Hobitti 3 elokuvan sen poikakaverinsa kanssa. Ei-sinkku saa pyöriä, jossain satamassa sinkkujen kanssa, sillä hänellä saa olla muutakin elämää kuin poikakaveri tai aviomies lapsineen. Joku sinkut-palsta voi olla varattuna elävälle hengähdystauko muuhun elämään? Joku leffahetki lauantaina tuttujen ihmisten seurassa voi tarjota jotain sellaista elämän kivaa sellaisellekin, joka on varattu miesten/naisten ja lasten suhteen omalle perheelleen. Ei ole mitään järkeä, että varatut seurustelisivat vain varattujen kanssa ja sinkut sinkkujen kanssa.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Minustakin saa pyöriä sinkut -palstalla tai muuten elämässä, vaikka on varattu. Tänään pyörin yhden kaupungin satamassa yhdessä porukassa. Siellä muutama varattu nainen, jolla saa olla muutakin elämää kuin aviomies tai poikakaveri.

        Toukokuussa yksi paikalla ollut nainen kävi poikakaverinsa kanssa katsomassa luonani elokuvaa Hobitti. Mahdollisesti ensilauantaina tämä nainen tulee ilman poikakaveriaan katsomaan leffaa, vaikka poikakaveri ei pääsekään tällä kertaa. Ehkä hän käy katsomassa sitten Hobitti 3 elokuvan sen poikakaverinsa kanssa. Ei-sinkku saa pyöriä, jossain satamassa sinkkujen kanssa, sillä hänellä saa olla muutakin elämää kuin poikakaveri tai aviomies lapsineen. Joku sinkut-palsta voi olla varattuna elävälle hengähdystauko muuhun elämään? Joku leffahetki lauantaina tuttujen ihmisten seurassa voi tarjota jotain sellaista elämän kivaa sellaisellekin, joka on varattu miesten/naisten ja lasten suhteen omalle perheelleen. Ei ole mitään järkeä, että varatut seurustelisivat vain varattujen kanssa ja sinkut sinkkujen kanssa.

        Juu. Mä ajattelen, että me ollaan ihmisiä yhtä kaikki. Olipa sitten status mikä tahansa. Tai sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa, terve tai sairas, uskossa tai ateisti, rokkari tai räppäri...

        Kaikki saa ja voi keskustella keskenään ja olla kavereita niin täällä, kuin irl. Ei erilaiset elämäntilanteet tai valinnat tarvitse estää vuorovaikutusta hyvässä hengessä.

        Te ootte jokainen tehneet omia elämännevalintoja ja minä omiani, eletään kuten osataan mutta miksipä meidän pitäisi vältellä toisiamme tai dissata?

        Tai olla jotenkin toisiamme muka parempia tai huonompia, kun ei olla kaikki kuin tavallisia kuolevaisia.😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu. Mä ajattelen, että me ollaan ihmisiä yhtä kaikki. Olipa sitten status mikä tahansa. Tai sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa, terve tai sairas, uskossa tai ateisti, rokkari tai räppäri...

        Kaikki saa ja voi keskustella keskenään ja olla kavereita niin täällä, kuin irl. Ei erilaiset elämäntilanteet tai valinnat tarvitse estää vuorovaikutusta hyvässä hengessä.

        Te ootte jokainen tehneet omia elämännevalintoja ja minä omiani, eletään kuten osataan mutta miksipä meidän pitäisi vältellä toisiamme tai dissata?

        Tai olla jotenkin toisiamme muka parempia tai huonompia, kun ei olla kaikki kuin tavallisia kuolevaisia.😃

        Joo ja Disse saa kertoa elämäntarinaansa sinkkuna tai varattuna. Jokainen saa kerto kertoa omasta moottoripyörästään tai mistä vain, kun se kertominen ei ole sääntöjen vastaista palstan valvovien silmien mielestä.

        Elämä on täynnä tarinoita ja sinkku voi oppia varatulta sen, että miten sen kumppanin löytää, jos sellaista toivoo?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Joo ja Disse saa kertoa elämäntarinaansa sinkkuna tai varattuna. Jokainen saa kerto kertoa omasta moottoripyörästään tai mistä vain, kun se kertominen ei ole sääntöjen vastaista palstan valvovien silmien mielestä.

        Elämä on täynnä tarinoita ja sinkku voi oppia varatulta sen, että miten sen kumppanin löytää, jos sellaista toivoo?

        Kuka vaan saa mun puolesta kertoa mitä vaan, kunhan ei paljastele toisten salaisuuksia tai asioita, mistä ei ole lupaa pulista.

        Toki omalla vastuulla jokainen avautuu asioistaan, minäkin.

        Kaikki voi oppia toisiltaan, jos kokee toisen kertomasta löytävänsä jotakin tukea ajatuksilleen tai vastauksia avoimiin kysymyksiin. Minäkin opin jatkuvasti palstan käyttäjiltä erilaisia asioita ja näkökulmia, ne mua kiinnostaakin.

        Omat ajatukset on tuttuja, mutta on mukavaa miettiä asioita muidenkin näkökulman kautta ja ehkä ymmärtää ottaa jotain onkeensakin.☺️


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kuka vaan saa mun puolesta kertoa mitä vaan, kunhan ei paljastele toisten salaisuuksia tai asioita, mistä ei ole lupaa pulista.

        Toki omalla vastuulla jokainen avautuu asioistaan, minäkin.

        Kaikki voi oppia toisiltaan, jos kokee toisen kertomasta löytävänsä jotakin tukea ajatuksilleen tai vastauksia avoimiin kysymyksiin. Minäkin opin jatkuvasti palstan käyttäjiltä erilaisia asioita ja näkökulmia, ne mua kiinnostaakin.

        Omat ajatukset on tuttuja, mutta on mukavaa miettiä asioita muidenkin näkökulman kautta ja ehkä ymmärtää ottaa jotain onkeensakin.☺️

        Täällä on oikeesti ehkä mielenkiintoisimmat ihmiset, mihin olen netissä törmännyt. Osa heistä on jo miehen logiikasta tänne siirtyneitä. Ateismi palstalla oli kyllä myös tosi mielenkiintoisia ihmisiä ja ajatuksia.

        Silloin, kun ne pysäyttää miettimään, tietää et nyt on jotakin kehittävää kohdattu..😊


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kuka vaan saa mun puolesta kertoa mitä vaan, kunhan ei paljastele toisten salaisuuksia tai asioita, mistä ei ole lupaa pulista.

        Toki omalla vastuulla jokainen avautuu asioistaan, minäkin.

        Kaikki voi oppia toisiltaan, jos kokee toisen kertomasta löytävänsä jotakin tukea ajatuksilleen tai vastauksia avoimiin kysymyksiin. Minäkin opin jatkuvasti palstan käyttäjiltä erilaisia asioita ja näkökulmia, ne mua kiinnostaakin.

        Omat ajatukset on tuttuja, mutta on mukavaa miettiä asioita muidenkin näkökulman kautta ja ehkä ymmärtää ottaa jotain onkeensakin.☺️

        Kiitos vastauksesta. Siitä peukku. Minua alkoi väsyttämään, joten otan unipillerin ja yritän päästä kohta normaaliin rythmiin kiinni. Kaksiyötä sitten luin kello 5.een aamulla, kun en saanut unta ja oli mielenkiintoisia kirjoja luettavana. Aamulla kello 10:nneksi en jaksanut lähteä kirkkoon, sillä piti nukkua edellisen yön univelkoja pois. Nyt yritän päästä normaaliin rytmiin, että nukun aikaisin ja aamulla olen ajoissa virkeä!

        Hyvää yötä ja hyvää alkavaa työviikkoa?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Siitä peukku. Minua alkoi väsyttämään, joten otan unipillerin ja yritän päästä kohta normaaliin rythmiin kiinni. Kaksiyötä sitten luin kello 5.een aamulla, kun en saanut unta ja oli mielenkiintoisia kirjoja luettavana. Aamulla kello 10:nneksi en jaksanut lähteä kirkkoon, sillä piti nukkua edellisen yön univelkoja pois. Nyt yritän päästä normaaliin rytmiin, että nukun aikaisin ja aamulla olen ajoissa virkeä!

        Hyvää yötä ja hyvää alkavaa työviikkoa?

        Jeps. Minäkin meen nukkumaan aivan puolen tunnin sisällä. On aikainen herätys. Loppukuukaus on töitä ma-pe. Heinäkuun olen luultavasti kokonaan lomalla.

        Hyvää yötä ja kauniita unia!😊


    • Lohtuhali D.

      Lue mitä kirjoitin flowerin ketjuun asiasta.

      • Luulen että aika moni haluaa parisuhteelta vapauden tehdä mieleisiä asioita ja olla oma itsensä. Jos kädet sidotaan kiinni alkaa elämä maistumaan aika pitkäveteiselle, tylsälle ja ilottomuudelle.

        Moni haluaa samaa, ja ottaa oikeuden itselleen, mutta unohtaa ne toisen tarpeet kuitenkin. Jos näin käy, silloin on hyvä opetella riitelemisen taitoa. Miten asiansa esittää, on lopputuloksella aika suuri merkitys.


    • Rakkautta lisää ja liukastetta, siitä tykkää työtä ja pojat

    • Anonyymi

      Älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon, näinkö tässä kävi. :OD

      Pitäisi osata ottaa tunnevastuu siitä se on kiinni vai mitä.

      No oikeasti kyllä muakin vituttais jos kumppani pitäisi nettipalstalla päiväkirjaa suhteesta ja sen lisäksi lirkuttelee muille naisille.
      Dissin katoaminen palstalta eli eron aikoihin tietenkin, juuri sitä ennen jutut pönttiksen kanssa alkoi olla sitä luokkaa ettei kumppanille jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin erota.
      Ps. kuka vaan osaa lukea nettipalstoja.

      • Spegulaatiot on palstan suola! 😂


      • Naurettavaa dramatiikkaa väittää noin :D

        Meidän jutut on kyllä kestäneet päivänvalon. Me olemme ystäviä, emme lirkuttele. Toinen kunnioittaa toista ja toisen olemista ja suhteita.

        Vielä minut tähän sotkemaan, kyllä on anonyymillä ajatus vipeltänyt!

        *tuhinaa*


      • Anonyymi

        Nyt dissi ja pönttö ovat sinkkuja. Molemmat. Kummankaan kumppanilta ei "jostain syystä" löytynyt kalenterista tilaa. Alkuinnostus viileni. Flirttailu ja asiallinen jutustelu ovat kaksi eri asiaa. Ne kyllä erottaa. Tuskin tuo rajoittui ainoastaan palstalle. Eivät ne kumppanitkaan mitään ihan tyhmiä ole. Toki itkupotkuraivari ja aiheen kieltäminen. Peiliin ei haluta katsoa.


    • Anonyymi

      No voi pska. Ikävä että kävi noin.

      Vaikka kaikki suhteen lopettamisessa olisi itselle ok ja toisellekin, silti se vaan on aikamoinen kriisi. Jos ei ihan heti niin jossain kohtaa se tulee vastaan kuitenkin. Katoaa kulman taakse mutta tulee vastaan seuraavassa..

      Mutta kiva kun palasit palstalle! Tapellaan taas kun keksitään hyvä aihe :)

      xLiner

      • Anonyymi

        Niin ja mitä minä haluan parisuhteelta? Mä en halua parisuhdetta 😁

        Mulla on mukava elämä, johon ei sovi mitään muuta hallitsevaa kuin mitä siinä jo on. Toisen on oltava samanlainen. Ei tule muuten mitään...

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja mitä minä haluan parisuhteelta? Mä en halua parisuhdetta 😁

        Mulla on mukava elämä, johon ei sovi mitään muuta hallitsevaa kuin mitä siinä jo on. Toisen on oltava samanlainen. Ei tule muuten mitään...

        xL

        No niinpä palasin....😀

        Ja otetaan varmasti vääntöjä, jos et oo ihan nössöytynyt tässä välillä sit? 😉

        Mä mietin kanssa, että en ole ihan varma, että haluanko enää parisuhdetta? Siitä tää ajatus läksikin... tarvianko minä sellaista ja onko se liian mahdoton yhtälö mun elämään?

        Aika näyttää...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No niinpä palasin....😀

        Ja otetaan varmasti vääntöjä, jos et oo ihan nössöytynyt tässä välillä sit? 😉

        Mä mietin kanssa, että en ole ihan varma, että haluanko enää parisuhdetta? Siitä tää ajatus läksikin... tarvianko minä sellaista ja onko se liian mahdoton yhtälö mun elämään?

        Aika näyttää...

        Mä en tykkää siitä perinteisestä muotista, mikä lylkätään automaattisesti parisuhteelle. Toista ihmistä voi arvostaa aidosti muullakin tavalla kuin sillä perinteisellä. Määrität itse mikä on sellaista ihmisen kanssa olemista mikä sulle sopii. Joskus kuulin pahoja puheita juuri avioituneesta parista, jotka asuivat samalla paikkakunnalla mutta omissa osoitteissaan. Ihan loisto järjestely mun mielestäni, mutta joidenkin piti siitä pahoittaa kovasti mielensä ja asiaa paheksua.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No niinpä palasin....😀

        Ja otetaan varmasti vääntöjä, jos et oo ihan nössöytynyt tässä välillä sit? 😉

        Mä mietin kanssa, että en ole ihan varma, että haluanko enää parisuhdetta? Siitä tää ajatus läksikin... tarvianko minä sellaista ja onko se liian mahdoton yhtälö mun elämään?

        Aika näyttää...

        Eikä mitään kiirettä tietenkään. Joskus on hyvä jättää asiat kellumaan ja odottelemaan sopivampaa aikaa. Tilanteet muuttuu.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mitään kiirettä tietenkään. Joskus on hyvä jättää asiat kellumaan ja odottelemaan sopivampaa aikaa. Tilanteet muuttuu.

        xL

        No mä oikeasti otin sun konsteja käyttöön. Hyppäsin polkupyörän selkään jo aikasin aamulla, kun päässä velloi kaikkea. Keksin jotain, mitä mulle on tärkeää elämässä ja kyllä ne kuuluu vaikka parisuhteeseenkin... eli arvot.

        Tsekkkaa se aloitus, löydätkö siitä jotain väännettävää? 😬


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No mä oikeasti otin sun konsteja käyttöön. Hyppäsin polkupyörän selkään jo aikasin aamulla, kun päässä velloi kaikkea. Keksin jotain, mitä mulle on tärkeää elämässä ja kyllä ne kuuluu vaikka parisuhteeseenkin... eli arvot.

        Tsekkkaa se aloitus, löydätkö siitä jotain väännettävää? 😬

        "Tsekkkaa se aloitus, löydätkö siitä jotain väännettävää?"

        Tietysti! 😁

        Janks-janks, samaa vanhaa, eli kaikkea ei tarvitse analysoida puhki. Liika miettiminen etukäteen sulkee vain ovia ja takakäteen analysointi - noh joskus voi vaan todeta, että näin vain kävi. Kaikkea ei voi selittää miljoonallakaan sanalla, eikä ole yhtä totuutta. Kirjoita vaikka ranskalaisilla viivoilla paperille mikä tuli ja se on siinä. Surra saa. Mulla oli muuten yksi suhde pitkän aikaa tietokoneen työpöydällä ranskalaisilla viivoilla. Kun aika meinasi kullata muistot ja satusetä tulevan, niin eiku sivu auki ja sieltä se järki taas löytyi.

        Useimmiten tunnejutuissa mulle on ollut parempi vain elää sitä tilannetta, ei tehdä analyyseja tai tavoitepolkuja. Päivä ja hetki kerrallaan, ja saa olla epävarma, huono ja viallinen :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tsekkkaa se aloitus, löydätkö siitä jotain väännettävää?"

        Tietysti! 😁

        Janks-janks, samaa vanhaa, eli kaikkea ei tarvitse analysoida puhki. Liika miettiminen etukäteen sulkee vain ovia ja takakäteen analysointi - noh joskus voi vaan todeta, että näin vain kävi. Kaikkea ei voi selittää miljoonallakaan sanalla, eikä ole yhtä totuutta. Kirjoita vaikka ranskalaisilla viivoilla paperille mikä tuli ja se on siinä. Surra saa. Mulla oli muuten yksi suhde pitkän aikaa tietokoneen työpöydällä ranskalaisilla viivoilla. Kun aika meinasi kullata muistot ja satusetä tulevan, niin eiku sivu auki ja sieltä se järki taas löytyi.

        Useimmiten tunnejutuissa mulle on ollut parempi vain elää sitä tilannetta, ei tehdä analyyseja tai tavoitepolkuja. Päivä ja hetki kerrallaan, ja saa olla epävarma, huono ja viallinen :)

        No minulle on taas tärkeää sanoittaa asiat juurta jaksaen. Kyllä mäkin ne haluan tiivistää ja luoda siitä oman jonkinlaisen toimintasuunnitelman. Se sopii minulle.

        Oikeasti mä oon tätäkin vallitsevaa tilannetta käynyt aivan toisin jo läpi, kuin vaikka silloin aikoinaan. Minusta mä opin tekemään omasta elämästä paljon tukevamman ja kestävämmän, että vaikka nyt jotain romahtaa, voin luottaa siihen, että mulla on perusasiat kunnossa. Ei siis hätää.

        Nyttenkin minun pitää selvittää itselleni, että mitä olisin voinut tehdä toisin? Oppia jotain, mikä auttaa minua jatkossa, toisaalta tsekata, että toiminko sen suunnitelman mukaan mitä olin miettinyt joskus. Tiedän siten missä mennään ja se luo mulle turvallisen olon.

        Mä oon jopa pelottavan rauhallinen ollut nyt. Tää on positiivinen huomio. Ihan ei vielä koko ukko sitä meinaa uskoa, vaan pikkuisen hirvittää, että vieläkö jostain hyökkää paniikki ja hätä, mutta ei ole tullut. Ja on siihen syynsä. Mä oon rakentanut oman elämän.... siitä se tulee. 😊👌


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minulle on taas tärkeää sanoittaa asiat juurta jaksaen. Kyllä mäkin ne haluan tiivistää ja luoda siitä oman jonkinlaisen toimintasuunnitelman. Se sopii minulle.

        Oikeasti mä oon tätäkin vallitsevaa tilannetta käynyt aivan toisin jo läpi, kuin vaikka silloin aikoinaan. Minusta mä opin tekemään omasta elämästä paljon tukevamman ja kestävämmän, että vaikka nyt jotain romahtaa, voin luottaa siihen, että mulla on perusasiat kunnossa. Ei siis hätää.

        Nyttenkin minun pitää selvittää itselleni, että mitä olisin voinut tehdä toisin? Oppia jotain, mikä auttaa minua jatkossa, toisaalta tsekata, että toiminko sen suunnitelman mukaan mitä olin miettinyt joskus. Tiedän siten missä mennään ja se luo mulle turvallisen olon.

        Mä oon jopa pelottavan rauhallinen ollut nyt. Tää on positiivinen huomio. Ihan ei vielä koko ukko sitä meinaa uskoa, vaan pikkuisen hirvittää, että vieläkö jostain hyökkää paniikki ja hätä, mutta ei ole tullut. Ja on siihen syynsä. Mä oon rakentanut oman elämän.... siitä se tulee. 😊👌

        "Nyttenkin minun pitää selvittää itselleni, että mitä olisin voinut tehdä toisin? "

        Tunnistan tuosta itseni kun kyseessä on kylmät työasiat. Niissä olen järjettömän armoton toisinaan. Mutta omassa elämässäni, vapaalla, otan paljon rennommin. Mä vastaisin tuohon, että ihan kaiken olisi voinut tehdä toisin, mutta teit silloisen tilanteen mukaan niin kuin teit, parhaalla tavalla. Vaikka olisit ollut kiukkuinen tai turhautunutkin. Sä olet hei ihminen etkä mikään ohjelmoitava automaatti. Me tehdään virheitä ja toivottavasti annetaan joitain virheitä anteeksi toisillekin. Niin pitää ollakin.

        Sä et luultavasti edes tee sillä tiedolla enää mitään. Ehkä sen miettiminen helpottaa sun oloasi ja eteenpäin pääsemistä, mutta se olit sinä, omana itsenäsi, vaikka märehtisit sitä maailman tappiin.

        xL


    • Mä oon niin pahoillani tästä (nyt pääsin kurkkaamaan palstaa).

      Mutta millekään asialle kun ei ole päiviä valmiiksi annettu.
      Se on armeliasta ettei me mitään aikavälejä tiedetäkään.
      Ikinä haluis kyynistyä (tai pelätä tai jotain)..

      Tietysti turhautuminen tulee jos kaikkensa antaa, mutta ajattelepa sitä, miten eri ihminen olet nyt kuin vaikka 1,5 vuotta sitten? Aika paljon mies on saanut ja ihan toiset otteet ja rahkeet nytten. Että tulipa vastaan mitä tahansa. Eikö oo jalusta tukevampi, miltä tutkailla maailman menoa? Onhan se, mie ainakin näen niin.

      Kyllä tääkin lutviutuu. Mitä sinua katsellut..
      Tietysti lutviutuu.

      *halaa etänä kamua*

      • No kaikki hoituu. Ei ole mitään hätää, ei muuta kuin jonkin aikaa surutyötä. 😊

        Kiitti halista. 😌


    • Voimia ja jaksamista täältäkin suunnasta.

      Teitä on nyt kaksi jotka tietävät eron syyn ja siitäkin molemmilla varmaan omat tulkinnat. Itse tietysti tiedät miten parhaiten selviät tästä eteenpäin mutta yksi tapa on kirjata asioita paperille ja vastata kysymykseen miksi. Yleensä asiat johtaa toiseen joten on hyvä palata hieman takaisinpäin. Syitä ja vaikutteita on tietysti useita mutta jos jotakin saa kaivetua niin siitä voi saada voimaa ja ymmärrystä jatkoon.
      Ole kuitenkin itsellesi armollinen ja ota aika minkä tarvitset, pidä suhteen hyvät asiat ja muistot kuitenkin mielessä ja ei niin onnistuneista asioista otat opiksi.

      Tuohon kysymykseen vastatakseni niin itse ajattelen niin että parisuhteen pitää olla sellainen että se antaa elämälle enemmän kuin nykytilanne. Jotakin lisää jolloin aamulla herää kirkkaammillla silmillä ja aamulla nukahtaa leveämmällä hymyllä. Se että oma elämä paranee tulee kahta polkua. Toisen sinuun kohdistama huomio, läheisyys ja rakkaus ja se että teet työtä sen eteen että toinen tuntee olevansa huomioitu, läheinen ja rakastettu tekee omastakin elämästä parempaa.

      Jos parisuhde vie enemmän kuin tuo tai siitä ei muodostu win-win ympäristöä niin parempi olla yksin.

      • Pakko sanoa tähän että olet saitin parhaimpia kommentoijia. Koskaan. Peukutus.


      • Kiitos.

        Kyllä tarpeitaan ja haluamisiaan kannattaa funtsailla oikeasti. Parisuhde on kahden ihmisen juttu ja kyllä siinä jo aikomisvaiheessa kannattaa selvittää, mitä parisuhteelta tarvitsee. Mutta moniko tietää?


      • elisakettu kirjoitti:

        Pakko sanoa tähän että olet saitin parhaimpia kommentoijia. Koskaan. Peukutus.

        Minäkin mietin usein, mistä hän kaiken järkevyytensä ammentaa..


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kiitos.

        Kyllä tarpeitaan ja haluamisiaan kannattaa funtsailla oikeasti. Parisuhde on kahden ihmisen juttu ja kyllä siinä jo aikomisvaiheessa kannattaa selvittää, mitä parisuhteelta tarvitsee. Mutta moniko tietää?

        Tuo on aika sairas näkemys siinä mielessä ettei tietenkään mies voi hallita järkevästi tunteitaan kun sen oikean naisen tapaa. Mies menee tiiliseinän läpi tavatakseen naisen, hän kävelee viikon ilman vettä päästäkseen naisen luo. Ja hei, tuossa vaiheessa mies ei vielä tiedä mitään mitä nainen hänelle antaisi tai voisi antaa. Kysymys on vain voimakkaasta tunnetilasta ja halusta saada nainen itselleen.
        Tuo analysointi mitä itse haluaa jopa ilman kohdetta on kyllä samaa mitä mulkku ilman erektiota. Ei sillä mitään tee.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Iteppähän vastasit jo itsellesi syitä noihin ttä olet hyppinyt suhteista toisiin ja et tiedä itsekkään mitä haluat.

      • Niin, ei se kerro minulle mitä mä haluan, kyllä mä oisin halunnut vaan yhden suhteen, ei nämä erot ole mukavia...


    • Anonyymi

      Nyt nariseville palstamiehille esimerkki miten supliikkimies on uudessa suhteessa jo huomenna..juttelet vain tunnevastuusta naisille niin sukat pyörii jaloissa.

      • Ai jaahas.... tunnevastuuasioillako lohkiaa? 🤣


    • Anonyymi

      Miksi olit viideltä aamulla ylhäällä loukaamassa mielipiteilläsi kumppaniasi? Olitko juomassa?

    • Anonyymi

      Minin mielestäni moottoripyöräilyn harrastaminen on tärkeämpää mitä parisuhde.
      Siinä on ihan eri vapaus, tuuli suhisee eikä esteitä juuri ole:)

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Kysymys Disselle; mitä parisuhde tarkoittaa? Mä olen ollut joskus rakastunut sun kaltaiseen mieheen, joka ei ollut miettinyt asioita vaan ajatteli, että katsotaan. Ongelma oli, että muutaman kuukauden tapailun jälkeen hän varmisteli, että ollaan suhteessa kaksin, eikä tapailla muita. Mä tulkitsin sen, että seurustellaan eli mulle = parisuhteessa. Hänpä alkoikin sitten kohta miettimään haluaako parisuhdetta ! Mitä vittua!? Minusta jo oltiin parisuhteessa. Hänestä voitiin katsella mitä tulee... Mä olin tehnyt selväksi, että fwb tai seksisuhde ei käy. Hetken odotettuani jätin miehen. Tai mikä mies se sellainen on joka ottaa naisen tietämättä mihin ja mitä tahtoo? Mikä siis tekee suhteesta parisuhteen?

      • No en tunnista kyllä itseäni tuosta miehestä. Minun tavoitteena ei ole ollut kuin rakkauteen perustuva parisuhde ja sen olen sanonut kumppanille jo alkumetreillä, ettei jää just epäselväksi.

        Kyllä mä ne halut parisuhteeseen löysin ja oli ne mukana kokoajan, ne ei olleet vaan sanoittuneet minulle. Tein siitä eri aloituksen. Kolme tärkeää arvoa pitäisi täyttyä kummallakin parisuhteen jäsenellä, että saan suhteesta tarvitsemani. Ensimmäinen arvo on itsensä arvostaminen, toinen on läheiset ja kolmas muu elämä ja eläminen. Jos ensimmäisestä arvosta luisuu kumpikin, alkaa ongelmia tulla molemmille.


    • Mitä haluaa parisuhteelta?

      Kuulostaa siltä kuin ihmisellä olisi sulle välinearvo. Kumppanisi tehtävänä olisi tuottaa sulle parisuhdepalveluita?

      Mietipä joskus että menisit parisuhteeseen jossa motiivinasi on elää toisen kanssa hyvää elämää. Jakaa elämä.

      • Íku-Turso: "Mietipä joskus että menisit parisuhteeseen jossa motiivinasi on elää toisen kanssa hyvää elämää. Jakaa elämä."

        Sitähän Disse taisi harrastaa avioliitossaan, jossa teki vaimonsa kanssa kaksi lasta. Hän eli hetken hyvää elämää vaimon ja kahden lapsen kanssa. Minusta tuntuu, että taidat opettaa nyt isääsi naimaan, vaikka olisitkin 40-vuotiasta Disseä vanhempi? Sinäänsä huomautuksesi saattaisi olla jollekin henkilölle ihan aiheellinen, mutta ei minusta ilmeisesti aiheellinen tässä tapauksessa?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Íku-Turso: "Mietipä joskus että menisit parisuhteeseen jossa motiivinasi on elää toisen kanssa hyvää elämää. Jakaa elämä."

        Sitähän Disse taisi harrastaa avioliitossaan, jossa teki vaimonsa kanssa kaksi lasta. Hän eli hetken hyvää elämää vaimon ja kahden lapsen kanssa. Minusta tuntuu, että taidat opettaa nyt isääsi naimaan, vaikka olisitkin 40-vuotiasta Disseä vanhempi? Sinäänsä huomautuksesi saattaisi olla jollekin henkilölle ihan aiheellinen, mutta ei minusta ilmeisesti aiheellinen tässä tapauksessa?

        "Sitähän Disse taisi harrastaa avioliitossaan, jossa teki vaimonsa kanssa kaksi lasta."

        Jaa'a. Aloituksen perusteella voisi syntyä päinvastainen kuva.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        "Sitähän Disse taisi harrastaa avioliitossaan, jossa teki vaimonsa kanssa kaksi lasta."

        Jaa'a. Aloituksen perusteella voisi syntyä päinvastainen kuva.

        Iku-Turso: "Jaa'a. Aloituksen perusteella voisi syntyä päinvastainen kuva. "

        Tuopa aloitus ei kertonut siitä avioliitosta vaan sen jälkeisestä suhteesta. "Disse" nimimerkki on vaimonsa jälkeen löytänyt muutaman naisen, mutta ei ole samaan tapaan onnistunut kuin avioliittonsa alussa elämässään. Itse olen vähän "Disse" vanhempi 40-lukuani elävä mies, jolla ei ole kokemusta naisista samalla tavalla kuin Dissellä. Näissä asioissa en menisi häntä neuvomaan, sillä se olisi kohtallani sitä, että opettaisin -kuin isääni naimaan?

        Hyvät vinkit ehkä Disse voisi vastaanottaa, mutta suoranaiset arvostelut toisen elämästä ei ole paikallaan. Disse meni vuonna 2016 kihloihin joensuulaisen naisen kanssa, mutta heillekin tuli ero. Ehkä sen takia monet yrittävät sempata häntä ja naiset antaa täällä haleja hänelle, kun taas suhde hetken onnen jälkeen kariutui.


      • Anonyymi
        kiva.nähdä kirjoitti:

        Iku-Turso: "Jaa'a. Aloituksen perusteella voisi syntyä päinvastainen kuva. "

        Tuopa aloitus ei kertonut siitä avioliitosta vaan sen jälkeisestä suhteesta. "Disse" nimimerkki on vaimonsa jälkeen löytänyt muutaman naisen, mutta ei ole samaan tapaan onnistunut kuin avioliittonsa alussa elämässään. Itse olen vähän "Disse" vanhempi 40-lukuani elävä mies, jolla ei ole kokemusta naisista samalla tavalla kuin Dissellä. Näissä asioissa en menisi häntä neuvomaan, sillä se olisi kohtallani sitä, että opettaisin -kuin isääni naimaan?

        Hyvät vinkit ehkä Disse voisi vastaanottaa, mutta suoranaiset arvostelut toisen elämästä ei ole paikallaan. Disse meni vuonna 2016 kihloihin joensuulaisen naisen kanssa, mutta heillekin tuli ero. Ehkä sen takia monet yrittävät sempata häntä ja naiset antaa täällä haleja hänelle, kun taas suhde hetken onnen jälkeen kariutui.

        "Disse" nimimerkki on vaimonsa jälkeen löytänyt muutaman naisen, mutta ei ole samaan tapaan onnistunut kuin avioliittonsa alussa elämässään.

        Avioliiton naisen kanssa disse on kai kuitenkin vielä tosi hyvissä väleissä?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Iku-Turso: "Jaa'a. Aloituksen perusteella voisi syntyä päinvastainen kuva. "

        Tuopa aloitus ei kertonut siitä avioliitosta vaan sen jälkeisestä suhteesta. "Disse" nimimerkki on vaimonsa jälkeen löytänyt muutaman naisen, mutta ei ole samaan tapaan onnistunut kuin avioliittonsa alussa elämässään. Itse olen vähän "Disse" vanhempi 40-lukuani elävä mies, jolla ei ole kokemusta naisista samalla tavalla kuin Dissellä. Näissä asioissa en menisi häntä neuvomaan, sillä se olisi kohtallani sitä, että opettaisin -kuin isääni naimaan?

        Hyvät vinkit ehkä Disse voisi vastaanottaa, mutta suoranaiset arvostelut toisen elämästä ei ole paikallaan. Disse meni vuonna 2016 kihloihin joensuulaisen naisen kanssa, mutta heillekin tuli ero. Ehkä sen takia monet yrittävät sempata häntä ja naiset antaa täällä haleja hänelle, kun taas suhde hetken onnen jälkeen kariutui.

        Olet jo toinen palstalainen joka analysoi dissiä kuin kirjallisuuskriitikko lukemaansa kirjaa. Pistää epäilyttämään.


    • Anonyymi

      No juuri sitä, minkä menettäminen tekee sut surulliseksi.

      Ilmeisesti sinä et ollut sitä, mitä sun nainen halusi omalta parisuhteeltaan.
      Tasan ei käy onnen lahjat.

      • Niin. Tuossa voi olla suuri viisaus. Etsin suhteesta jotain mitä ei olllutkaan....


    • En ole koskaan osannu luetella asioita mitä haluaa suhteelta, enemmän aina tullu ajateltua siltä kannalta mitä siitä saa. Toki kaikki varmaan haluais paljonki asioita, mutta kuka voi olettaa, että se toinen on ja tekee niinkö ite haluais.
      Mutta tottakai sitte näistä on oppinu sen mitä ehdottomasti ei halua ja osaa sitä kautta paremmin muodostaa sitä kuvaa siitä mitä toivoo saavansa.

      • No mä itse oikeastaan nyt just mietin niin, että mun sydän haluaa jotain, mitä järki ei pysty sanoittamaan.

        Totuus lienee siellä jossain välimaastossa? Kaikkeahan ei voi saada? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No mä itse oikeastaan nyt just mietin niin, että mun sydän haluaa jotain, mitä järki ei pysty sanoittamaan.

        Totuus lienee siellä jossain välimaastossa? Kaikkeahan ei voi saada? 🤔

        Eiköhän siihen jossain vaiheessa sanat löydy mikä on se joku. Jos kaiken toivomansa voi saada niin ite en sitä ainakaan ole löytänyt.


      • hannnaa- kirjoitti:

        Eiköhän siihen jossain vaiheessa sanat löydy mikä on se joku. Jos kaiken toivomansa voi saada niin ite en sitä ainakaan ole löytänyt.

        No tämä aika kun on juuri eronnut, on niin sekavaa, ei tähän löydy lohtua mistään. Sitä koittaa vaan hapuilla oksaa kuin hukkuva.

        Sitähän se on.... ei nyt oikeasti pysty mihinkään sanoittamiseen omista tunteista tai ajatuksista. Yhtä selvää päässä kuin Persujen pikkujouluissa! 😂😂😂


      • Disse kirjoitti:

        No tämä aika kun on juuri eronnut, on niin sekavaa, ei tähän löydy lohtua mistään. Sitä koittaa vaan hapuilla oksaa kuin hukkuva.

        Sitähän se on.... ei nyt oikeasti pysty mihinkään sanoittamiseen omista tunteista tai ajatuksista. Yhtä selvää päässä kuin Persujen pikkujouluissa! 😂😂😂

        No sulla on kuitenkim
        - lapset
        - kavereita
        -katto pään päällä
        - töitä
        - riittävästi rahaa ruokaan, joskus ehkä pariin olueenkin
        - mopo jolla ajella
        - jne.
        niin mitä tuota suremaan kun voisi ajatella niinkin että pääsit riesasta eroon, elämäsi on jatkossa paljon simppelimpää kun ei tarvi miettiä naisen kautta asioita. Maltat nyt vaan pysyä hetken sinkkuna etkä lähde ojasta allikkoon niin hyvin menee.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No sulla on kuitenkim
        - lapset
        - kavereita
        -katto pään päällä
        - töitä
        - riittävästi rahaa ruokaan, joskus ehkä pariin olueenkin
        - mopo jolla ajella
        - jne.
        niin mitä tuota suremaan kun voisi ajatella niinkin että pääsit riesasta eroon, elämäsi on jatkossa paljon simppelimpää kun ei tarvi miettiä naisen kautta asioita. Maltat nyt vaan pysyä hetken sinkkuna etkä lähde ojasta allikkoon niin hyvin menee.

        Oikeassa olet peltipöntössä piereskelevä palstakamunen. 😬

        Ei nää erot ikinä ole nättejä katella. Kauheesti pettymystä ja pahaa fiilistä, kipuilua ja selittelyä.

        Kyllä mä oon täks hetkeks kadottanut kaikki vastuuni ja olen tuuliajolla.... sekin pitää mun hyväksyä. En oo oikea jeesus... vain palstasellainen. 😂


      • Disse kirjoitti:

        Oikeassa olet peltipöntössä piereskelevä palstakamunen. 😬

        Ei nää erot ikinä ole nättejä katella. Kauheesti pettymystä ja pahaa fiilistä, kipuilua ja selittelyä.

        Kyllä mä oon täks hetkeks kadottanut kaikki vastuuni ja olen tuuliajolla.... sekin pitää mun hyväksyä. En oo oikea jeesus... vain palstasellainen. 😂

        Myönnät että naisesi oli riesa, luitkohan harmiksen koko tekstiä ollenkaan vaikka sen lukee alle viidessä sekunnissa.
        Mulle ei yksikään nainen ole ollut riesa vaikka eroja on takana aika paljon. Eikä niistä aina tule pahaa fiilistä, on erottu yhteisymmärryksessäkin ilman draamaa.
        Yhdenkään eksän kanssa ei ole riitelyä, pojan äireen kanssa ollaan erittäin hyvissä väleissä, muihin exiin ei ole yhteyttä.
        Ex-vaimon kanssa erottiin, avioehtoa ei ollut mutta emme vaatineet mitään, omat kimpsut ja kampsut suurinpiirtein mukaan ja that´s it. Ainut ero mitä kadun oli ex-vaimosta mutta elämä on. :)

        Erillään kun asuitte niin tapasitteko usein ilman viinaa? Viinahuuruissa sun jutut voisi mennä liian rasittaviksi, kuin kaksi naista juttelisi keskenään, ehkäpä yrittäjänainen haluaisi suoraa toimintaa eikä lässynlässyn juttuja.


      • Jiimen kirjoitti:

        Myönnät että naisesi oli riesa, luitkohan harmiksen koko tekstiä ollenkaan vaikka sen lukee alle viidessä sekunnissa.
        Mulle ei yksikään nainen ole ollut riesa vaikka eroja on takana aika paljon. Eikä niistä aina tule pahaa fiilistä, on erottu yhteisymmärryksessäkin ilman draamaa.
        Yhdenkään eksän kanssa ei ole riitelyä, pojan äireen kanssa ollaan erittäin hyvissä väleissä, muihin exiin ei ole yhteyttä.
        Ex-vaimon kanssa erottiin, avioehtoa ei ollut mutta emme vaatineet mitään, omat kimpsut ja kampsut suurinpiirtein mukaan ja that´s it. Ainut ero mitä kadun oli ex-vaimosta mutta elämä on. :)

        Erillään kun asuitte niin tapasitteko usein ilman viinaa? Viinahuuruissa sun jutut voisi mennä liian rasittaviksi, kuin kaksi naista juttelisi keskenään, ehkäpä yrittäjänainen haluaisi suoraa toimintaa eikä lässynlässyn juttuja.

        Aaargh! Kyllä täällä ihmiset jaksaa vetää joka helkatin kohdasta tulkintojaan!

        Tuskimpa Harmiskaan tarkoitti tuota noin kirjaimellisesti? Mutta tuo kommenttisi kertoo vaan sinusta jotain... niinhän se tuppaa olemaan, ehkä salaat itseltäsi jotain sellaista, mikä kipuiluttaa sinua tuossa Harmiksen kommentissa. Se taas on perusharmismaista mitä hän laittoi ja otin vastaan täysin. Välittämistä.

        Mun edesmennyttä suhdetta ja siinä ollutta ihmistä on turha yrittää vetää tänne riepoteltavaks, siihen en suostu, joten en edes vaivaudu siihen kommentoimaan mitään.

        Mieti sä vaan omaa kommenttiasi ja mistä se sinusta kumpuaa. 😬


      • Disse kirjoitti:

        Aaargh! Kyllä täällä ihmiset jaksaa vetää joka helkatin kohdasta tulkintojaan!

        Tuskimpa Harmiskaan tarkoitti tuota noin kirjaimellisesti? Mutta tuo kommenttisi kertoo vaan sinusta jotain... niinhän se tuppaa olemaan, ehkä salaat itseltäsi jotain sellaista, mikä kipuiluttaa sinua tuossa Harmiksen kommentissa. Se taas on perusharmismaista mitä hän laittoi ja otin vastaan täysin. Välittämistä.

        Mun edesmennyttä suhdetta ja siinä ollutta ihmistä on turha yrittää vetää tänne riepoteltavaks, siihen en suostu, joten en edes vaivaudu siihen kommentoimaan mitään.

        Mieti sä vaan omaa kommenttiasi ja mistä se sinusta kumpuaa. 😬

        Tuskin kukaan kellekään on todellinen riesa, mutta tottakai jos on parisuhteessa niin pitää osata ottaa se toinen huomioon. Ja omalle kohalle, tuo koiraki on väliin yhenlainen riesa, mutta en mie siltikään siitä luopuis mistään hinnasta.
        Mutta nuissa tilanteissa asiat tuppaa selviään ajan kanssa ja toivottavasti saitte asiat keskenään puhuttua, koska vielä ärsyttävämpää on tämä omalle kohalle sattunu tilanne, että toinen ei suostu puhumaan, selittämään, eikä edes näyttämään naamaansa.


      • hannnaa- kirjoitti:

        Tuskin kukaan kellekään on todellinen riesa, mutta tottakai jos on parisuhteessa niin pitää osata ottaa se toinen huomioon. Ja omalle kohalle, tuo koiraki on väliin yhenlainen riesa, mutta en mie siltikään siitä luopuis mistään hinnasta.
        Mutta nuissa tilanteissa asiat tuppaa selviään ajan kanssa ja toivottavasti saitte asiat keskenään puhuttua, koska vielä ärsyttävämpää on tämä omalle kohalle sattunu tilanne, että toinen ei suostu puhumaan, selittämään, eikä edes näyttämään naamaansa.

        No olen kyllä hyvilläni, että kaikki mitä voitiin puhua, puhuttiin. Siitä oli luultavasti kummallekin hyötyä?

        Kyllähän sitä toivoo ihmisiltä kaikkea, mutta aina ei saa mitä haluaa, silti on selvittävä yksin itsensä kanssa. Minun tunteita ei voi korjata kukaan muu kuin minä itse. Mitä enemmän odottaisin jonkun muun sen tekevän, sitä pidempään ja tuskaisemnaks tää kaikki kävis.

        Minä olen iloinen ja otettu jokaisesta lohdun sanasta. Se kertoo minulle tekona enemmän kuin sisältönä. Sitä epäröi itseään ihmisenä, hyvänä ihmisenä, mutta monen ihmisen antama lohtu kertoo myös siitä, että olen hyvä ihminen. Ja haluan tulla vielä hyvemmäksi. Se tekee elämästäni helpompaa ja parempaa. Kyllä mä olen sen huomannut, vaikka nyt kävi näin. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No olen kyllä hyvilläni, että kaikki mitä voitiin puhua, puhuttiin. Siitä oli luultavasti kummallekin hyötyä?

        Kyllähän sitä toivoo ihmisiltä kaikkea, mutta aina ei saa mitä haluaa, silti on selvittävä yksin itsensä kanssa. Minun tunteita ei voi korjata kukaan muu kuin minä itse. Mitä enemmän odottaisin jonkun muun sen tekevän, sitä pidempään ja tuskaisemnaks tää kaikki kävis.

        Minä olen iloinen ja otettu jokaisesta lohdun sanasta. Se kertoo minulle tekona enemmän kuin sisältönä. Sitä epäröi itseään ihmisenä, hyvänä ihmisenä, mutta monen ihmisen antama lohtu kertoo myös siitä, että olen hyvä ihminen. Ja haluan tulla vielä hyvemmäksi. Se tekee elämästäni helpompaa ja parempaa. Kyllä mä olen sen huomannut, vaikka nyt kävi näin. 😊

        Äläs ny hyvyyteesi tukehdu :D esim. täällä palastallahan me ei tiedetä kuin sinun versio ja siitäkin suunnilleen vain että on erottu, ei siitä vielä voi ihmksen hyvyydestä siinä suhteessa oiikein vetää johtopäätöksiä suuntaan taikka toiseen, sitten jos sen toisen osapuolenkin tuntemukset & kokemukset olisi framilla voitaisiin vasta ehkä pohtia kumpi hyvempi. Ehkä molemmat oli hyviä tai molemmat pahoja, ei sitä täällä tiedetä. Tai joskus hyväkin voi joutua vähän pahalla vastaamaan pahaan, nehän on tilannekohtaisia ja itsehän sen parhaiten tiedät jos tuli jossain ylilyöntiä, sellaista sitten jatkossa vaan koetat välttää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Äläs ny hyvyyteesi tukehdu :D esim. täällä palastallahan me ei tiedetä kuin sinun versio ja siitäkin suunnilleen vain että on erottu, ei siitä vielä voi ihmksen hyvyydestä siinä suhteessa oiikein vetää johtopäätöksiä suuntaan taikka toiseen, sitten jos sen toisen osapuolenkin tuntemukset & kokemukset olisi framilla voitaisiin vasta ehkä pohtia kumpi hyvempi. Ehkä molemmat oli hyviä tai molemmat pahoja, ei sitä täällä tiedetä. Tai joskus hyväkin voi joutua vähän pahalla vastaamaan pahaan, nehän on tilannekohtaisia ja itsehän sen parhaiten tiedät jos tuli jossain ylilyöntiä, sellaista sitten jatkossa vaan koetat välttää.

        Siis, en mä nyt tarkottanut kuin itseäni ja noin yleisesti.

        Ei mua tartte keheenkään verrata, eikä kenenkään tartte muhun verrata itseään, jokainen saa olla mitä haluaa. Itse vaan tuumin, että oon saanut hyvillä jutuilla loppujen lopuksi niin paljon hyvää aikaan, että siihen kannattaa panostaa.

        Koitan olla liikoja katselematta taaksepäin. Edessäpäin se kaikki on mihin voi vaikuttaa. Ja kuullostelen iisisti nyt tilannetta.


      • Disse kirjoitti:

        Aaargh! Kyllä täällä ihmiset jaksaa vetää joka helkatin kohdasta tulkintojaan!

        Tuskimpa Harmiskaan tarkoitti tuota noin kirjaimellisesti? Mutta tuo kommenttisi kertoo vaan sinusta jotain... niinhän se tuppaa olemaan, ehkä salaat itseltäsi jotain sellaista, mikä kipuiluttaa sinua tuossa Harmiksen kommentissa. Se taas on perusharmismaista mitä hän laittoi ja otin vastaan täysin. Välittämistä.

        Mun edesmennyttä suhdetta ja siinä ollutta ihmistä on turha yrittää vetää tänne riepoteltavaks, siihen en suostu, joten en edes vaivaudu siihen kommentoimaan mitään.

        Mieti sä vaan omaa kommenttiasi ja mistä se sinusta kumpuaa. 😬

        Tarkoitti tai ei kirjaimellisesti, silti olisit voinut mainita ettei ollut tietenkään riesa, itse olisin puuttunut tuohon ensimmäisenä asiana ennen mitään naismaista selittelyä.
        Miksi levittelet asioitasi netissä ellet kestä muuta kuin kehuja.

        "niin mitä tuota suremaan kun voisi ajatella niinkin että pääsit riesasta eroon"
        "Oikeassa olet peltipöntössä piereskelevä palstakamunen. 😬"


      • Jiimen kirjoitti:

        Tarkoitti tai ei kirjaimellisesti, silti olisit voinut mainita ettei ollut tietenkään riesa, itse olisin puuttunut tuohon ensimmäisenä asiana ennen mitään naismaista selittelyä.
        Miksi levittelet asioitasi netissä ellet kestä muuta kuin kehuja.

        "niin mitä tuota suremaan kun voisi ajatella niinkin että pääsit riesasta eroon"
        "Oikeassa olet peltipöntössä piereskelevä palstakamunen. 😬"

        No voi sinua... koita kestää...


      • Disse kirjoitti:

        No voi sinua... koita kestää...

        Tuo lukutaidottomuus toi kyllä sen asian hyvin esiin että dissi ei oo vielä tajunnut pienten asioiden merkitystä suhteessa, kaikki pitää huomioida, joka naksahdus, muuten karahtaa kiville. :)
        Yksi vaihtoehto olisi naisen sijaan kokeilla miestä josko sitten tunnevastuu ym. hömpötykset puris paremmin toiseen naismaiseen mieheen.


    • Parisuhteeltani haluan kunnioitusta kuin selvitellä vaikka keskellä yötä ongelmat heti.
      Sekä loppuelämän olla tukien toisiamme ja viedä yksinäisyys mukana.

      • Aika raskaat kriteerit...


      • Disse kirjoitti:

        Aika raskaat kriteerit...

        Niinpä siltikin se mies jaksaa katsella minua kuin kerroin aiemmin etten koskaan pysty edes koskaan ajatteleen muita miehiä

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15687475/hyvaksytko-eron---#comment-97900940

        Ei siis mitään järkeä 🥰
        Siltikin se rakastaa minua.
        Kuin meillä se todellakin pisti ruuan valmiiksi ja ruokapöydän kun oli äitillä lasten kanssa

        ja oon näyttänyt tämän kuvankin aiemmin,minkä lähetti minulle tekstiviestillä ja sain luvan pistää tänne.

        https://aijaa.com/Uj7uVW


    • En nyt tiedä voiko noita Dissin parisuhteita parisuhteiksi edes kutsua...
      Minkä kuvan kaverista saanut, niin tyypillinen kiertolaismies..Selittelee ummet ja lammet ja on tyypillinen tuuliviiri..Aivan kuin ns. "Lainavaimotkin" ovat kiertolaisia. ns. "Parisuhteita" tulee ja menee...Vakipanosuhteita nuo käytännössä on. En usko, että ihmisellä on paukkuja kovinkaan moneen kunnolliseen/ syvälliseen parisuhteeseen. Se on yksi kunnollinen ja siitä iespäin ne on mitä on.

      Ite etsin neitseellistä naista terveydellisistä syistä, että myöskin siksikin, että pohjimmiltaan etsin parisuhdettakin ja en usko, et loppuun kalutun ihmisen kanssa saa mitään syvällisempää aikaseks ja onhan se toki muutenkin ontto ajatus kuvitella, että olis esim. jonkun seitsemäs parisuhde...

      • Disse

        Tuosta kun jättää pois toisien alentamisen ja itsensä ylistämisen, jää vaan välimetkit ja pisteet.

        Loistava suoritus sinäällään...


    • Anonyymi

      En tiedä kykenisikö ihminen jakamaan eroaan palstalla jos olisi ollut syvällisesti rakastunut. Miettiessäni eron jälkeisiä aikoja tuntemuksineen tulee ensimmäisenä mieleen se syvä epäonnistumisen tunne. Illat meni monta kuukautta sisätiloissa kuunnellen musiikkia ja salilla purkaen henkistä tuskaa, fyysisesti.
      Sisällä oli lukko joka esti rakastumasta, se oli päällä 4-5 vuotta.
      Lukko rusahti kappaleiksi ihan ajattelematta, huomasi vain miten palavasti haluaa yhteisen elämän jonkun kanssa. Henkinen surutyö on tehtävä, muuten ei ole enää ihmisenä ehjä.

      • Et voikaan tietää. Sulla on oma kokemus, mulla oma.

        Kuten on selviytymiskeinotkin omat. Itse halusin, etten enää suostu turpa maassa kolaamaan vuositolkulla. Suurin kysymys päässä on, että mikä oli lopullinen syy, eikä sitä tiedä kukaan, ei mitenkään. Kolaapa sitä turvallaan multaa vuosia tai ei, niin itsestään on löydettävä se mitä oikeasti on. Sen on suhteen aikana luultavasti jo kadonnut.

        Ehkä en ole nyt niin sitä kauaksi kadottanutkaan... ehkä se saattoi ollakin syy eroon. En hukannut itseäni kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      136
      6336
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      81
      4133
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      114
      3763
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      287
      3761
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      3071
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      123
      2427
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      645
      2127
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1774
    9. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      159
      1475
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1444
    Aihe