Helposti väsyvät reisilihakset

Anonyymi

Mulla on kohonnut paastoverensokeri 6.9. Ja mun reidet väsyy tosi helposti ja pysähdeltävä välillä kun kävelen. pitkiä matkoaj en pysty myöskään polvien nivelrikon takia
Onko muilla tälläistä?Kuuluuko se diabetekseen tms.

Toki mun ylipainokin varmasti tekee mutta tuli vaan mieleeni, onko muilla tämmöstä :)

14

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan samat oireet, mutta verensokeri lääkityksellä normaali, joten olen itse tulkinnut että oireet johtuu jostain muusta (terveyskeskuslääkäri ei kiinnostunut tutkimaan syytä).

      • Anonyymi

        jännä usein noi terveysaseman lääkäri t kun eivät tahdo laittaa jatkotutkimuksiin tai tosiaan edes tutkia lähemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jännä usein noi terveysaseman lääkäri t kun eivät tahdo laittaa jatkotutkimuksiin tai tosiaan edes tutkia lähemmin.

        Tulee sapiskaa jos laittaa jatkotutkimuksiin.


    • Anonyymi

      Samoja oieita myös minulla . Minulla on leikattu molemmat jalat 2 v sitten: o ikeassa totaalitukos ja siihen ohitusleikkaus >> ja vasen jalka selvisi pallolaajennuksella.

      Olen saanut tänään labraarvot ja paastosokeri oli 6.8 ja pitkäsokeri 49. Minulla on diaktisoitu Diabetes , mutta lääkitys aloitetaan vasta 3 kk seurannan ja kilpirauhaskokeen jälkeen-
      Reisi ja lonkkalihakset väsyy herkemmin, mutta luulen s en johtuvan taas vähäisestä kävelystä vaikka olen fillaroinut säännällisewti 20-30 km päivälenkkejä.

      Johtuuko kivut alkaneesta Diabeteksestä vai muusta ,,,,aika ja tutkimukset kai sen selvittää.. Mutta olen päättänyt mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja ryhdyn uudestaan lenkkeilemään ainakin aluksi 10 km päivä vauhdilla..

    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaisi käydä ensin poissulkevassa verisuonitutkimuksissa jossa suonien virtaukset tutkitaan mittaamalla.

      • Anonyymi

        Olisikohan syytä alkaa parantelemaan jalkalihaksiensa kuntoa, jos ei verisuonien huonosta virtauksesta löydy merkkejä.


    • Anonyymi

      Kävely on parasta jalkalihashuoltoa ja jos pystyy , niin inttervalli treeni vaikka ylämäessä tai portaissa auttaa ihmeen nopeasti nostamaan ala-raajojen voimaa.

      Kokemusta on !

      • Anonyymi

        Valitettavasti jaloissa on jo "matkamittari". Neuropatia on edennyt niin pitkälle ettei mitään pitkiä kävelymatkoja pysty enää tekemään ja portaat on täyttä myrkkyä.


    • Anonyymi

      ASO-oireita? Itselläni on diabetes ja katkokävelyä ollut vuosia (7v.), todettiin sepelvaltimotauti eka sydiksen jälkeen ja tutkittiin myös valtimot magnettikuvauksessa. Löytyi vatsa-aortan tukos, joka estää verenkierron valtimoissa alaraajoihin. Hapenpuute iskee kävellessä ja kipu ja polte alkaa jo 100 metrin jälkeen. Pakko pysähtyä. Leikkausta ei tehdä kuin hätätapauksessa, iso leikkaus ja pelkäävät sydämen kestämistä.
      Olen aina ollut hoikka, jopa alipainoinen, kävellyt paljon, mutta voimakas perimä noitten tautien suhteen iski minuunkin.
      Viisi vuotta meni ennenkuin minunkin vaivani tutkittiin kunnolla, siinähän vaan valitit ja kiduit.
      Eikä varmasti vieläkään olisi tutkittu, jos ei sydäri iskenyt.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä leikkauksia tehdään ilman "!hätätapausta".


    • Minut on leikattu alaraajojen tukosten vuoksi.. <oikeassa totaalitukos ja vasen selvisi pallolaajennuksella.. < nyt löytyi perimä-lahja ,eli diabeeteksen esiaste,, joten nyt on pakko hyökättävä ylipainoni kimppuun !

      Minulla on liikunnalinen tausta , ja pudotin aikoinani 3 v aikana kiloja 139 kg:tä 97 kiloon,,..

      Onko hyviä vinkkejä pysyvään painon pudotukseen ? ja veren sokeriarvojen hillitsemiseen ??

      Kiitollisuudella vastaan ottaen :

    • Anonyymi

      Myös lihaksissa voi olla insuliiniresistenssiä, voisiko johtua siitä? Silloin ilmeisesti lihakset eivät saa tarvitsemaansa energiaa, jos niissä insuliiniresistenssiä?

      Voimaharjoitelulla pitäisi tilannetta pystyä parantamaan.

      Esimerkki:
      https://www.diabetes.fi/yhteiso/ajankohtaista/vaitostutkimus_ehdottaa_uusia_keinoja_insuliiniresistenssin_tunnistamiseen_ja_torjuntaan.21359.news
      "Yhdessä väitöskirjan osatutkimuksessa Honka selvitti lihasvoimaharjoittelun hyötyjä n. 70-vuotiailla naisilla, joilla oli tutkimuksen alkaessa heikko lihaskunto. Tutkimuksessa todettiin, että säännöllinen voimaharjoittelu parantaa paitsi lihasvoimaa ja -massaa, myös lihaksen ja maksan insuliiniherkkyyttä."

      • Anonyymi

        Tuo pitänee paikkansa. Olen tässä kesän mittaan muuttanut liikuntatottumusta vähän pakon edestä. Kun on pari kuukautta noussut päivän mittaan kymmeniä kertoja pari porrasta kerrallaan (ei väsy, mutta tehoaa) niin reisien väsyminen on hieman vähentynyt. Pelkkä kävely ei anna "työtä" reisilihaksille niin paljon kuin pienikin portaiden nousu.


    • Tuo oli lohduttava tieto ja siitä iso kiitos !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      92
      3970
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2132
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1658
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1524
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      316
      1489
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1391
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      125
      1274
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1273
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1249
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1097
    Aihe